5 Mayıs 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

5 Mayıs 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

4 "Cumhuriyet 5 Mayıs 1931 Hikâyeler Kanaryanın ölümü yük ve san'atkârane bir istidatla idare ediyordu. Demin de söyledim ya.. Ancak tünediği, bir de yem yediği, su iç tiği vakitler sesi kesiliyordu. Diğer zamanlar durmadan, dinlenmeden mütemadiyen şakıyordu. Lâkin bir gün birdenbire ötmez, ötemez oldu. Bu Tutankamon'un mezarının duvarlarının yıkıldığı âna tesadüf etmişti. Bir müddet çalışıldıktan sonra yeni amelenin geünesini beklemek üzere mezarı muvakkaten kapattım. Ne dersîn? O akşaır. eve geldiğim zaman kanaryam tekrar ilâhî nağmelerine başlamaz mı? Neyse oteki amele de geldiler, mezarı açtık. Kuşum gene sustu. Yalmz, bu büyük mezarın içînde üç tane kabîr vardı. İkîsinî Kahire Müzesine naklettirdim. Birisini kapattım. Kanaryamın gene keyfi yerine geldi. Fakat üçüncü kabri de açıp asıl Firavun'un mumyasını çıkar • dığım gün evime bir kobra yılan girip kuşcağazımı boğmamış mı? O soğuk hayvanı ancak dönüşte mutfağın penceresinden süzülüp çıkarken gördüm. Arkasından bir kaç el silâh attım ama nafile.. Çünkü biliyorsun, kobra yılanı eski Mısır'lılar indinde mukaddes tanınmış bir hayvandır. Bütün Firavun'ların mezarlarınm üstünde kobra yılanlarınm resimleri mahkuk tur. Bu işî evvelâ bir tesadüfe ham > letmiştim. Fakat üçüncü Iâhtin hiyeroğliflerini sökünce mes'elede garip bîr esrarengizlik görmeğe baş ladım. Zira bu Iâhtin üzerinde «Sarı kuşun mezarı» ibaresî yazılıydı. O gün, bugün asari atika ile, hafriyatla uğraşmaktan vaz geçtim. Asırlarca evvel gelmiş ve yaşayacağı kadar yasayıp sükuna, istira hate çekilraiş olanları rahatsız etmekte ne mana var. Elbette în • sanın başına bir belâ gelir. Ben kuşu feda edip çekildim. Lâkin bazı ları canlarına kıydırmcıya kadar uğraştılar.. Aman lânet olsun.. O küflü, paslı mumyalara.. Ve esrarlı tarihe?.. Nakleden Maltepe'de umran Belediye köyde güzel bir meydan açtı Rıhtımın inşasından sonra vapur da uğrıyacak Bu Anadolu hattı üzerindeki sayfi yelerden Maltepe köyünün Belediye varidat ve masarifi bu sene îçin dokuz bin küsur lira olarak kabu! edilmiştir. Belediye idaresi bu sene köyün en mühim sokaklarım tanzim, bazı sokakları tenvir etmiş ve üç yüz kadar ıhlamur ve çinar ağaçları diktirmiştir. Maltepe zenginlerinden Hacı Cemile Hanım kendine ait bir kaç dükkâmn köyde bir meydanlık tesisi için yıktırılmasma muvafakat ve diğer şekillerde Belediye • ye muavenet ettiğinden Belediye Meclisi yeni açılan bir cadde nin Hacı Cemile Hanım caddesi ismini taşımasına karar vermiştir. Sahilin en mutena bir yerini işgal ve civarı telvis eden gübre îskelesi de köyden uzak bir mahalle nakledil miştir. Sahilde vapur iskelesi ya nından başlamak üzere iki üç yüz metroluk bir mahalde de rıhtım yaptırılacaktır. Maltepe'liler Büyük • ada'nın süt, yoğurt, sebze ve su ih tiyacını ekseriyetle burası temin ettiği için Bostancı'ya uğrıyarak A • dalara giden vapurun Maltepe'ye de uğratılmasım Seyrîsefain umumî müdürii Sadullah Beyden rica et • mişlerdir. Sadullah Be/ bizzat Maltepe'ye giderek Belediyenin îcraatım gözden geçirmiş ve rıhtım inşa edildiği takdirde vapurların Maltepe'ye de uğratılacağına söz vermiştir. Belediye ahiren evvelce alınan mezbaha resmini de yarıyarıya tenzil etmiştir. Maltepe'nin güzel plâjmda bu sene deniz hamamları da yapılması tasavvur edilmektedir. Plâjlardaki banyo tesisatını kim daha iyi yap • mağı, ve halktan banyo ve me külât îçin az para almağı taahhüt ederse Belediye ona ihale edecek ve hatta bundan dolayı para bile al mıyacaktır. Günün eğlencesi Bu Mısır'a ait bir hikâyedir. Bana bu vak'ayı hatırlatan Abidin Daver Bey biraderimizin tatlı yazıları oldu. Vakıa ben öteki «Ahmet» siz «Hidayet» Bey arkadaşımız gibi Mısır'a gitmedim ama macerayı Berlin'de Adlon otelinin holünde meşhur İngiliz kâşifi Howard Carter'in bizzat ağzından dinledim. Sigaramn külünü düşürmemek îçin onu büyük bir illna ile ağzın dan çeken dostum şöyle anlatıyordu: Zannederim yirmi sene kadar oluyor.. Daha o zamanlar Tutankamon'un mezarı malum değildi. Bir çok asari atika mütehassısları gibi ben de onu arıyordum. Gün lerim, aylarım, hatta senelerim boşuna geçti, gitti. Adeta iimitsizliğe düşmüştüm. Nihayet bir gün bir ipucu yakaladım. Bu sevinçle biraz dinlenmek için e Kahire'y döndüm. Bir sabah alışveriş için sokağa çıkmıştım. Sokaktaki lâalettayin dükkânlardan birine girdim. Şimdi aldığım eşyanın ne olduğunu mümkîin değil hatırlıyamıyorum. Fakat çekişe çekişe pazarlık etmem gö zümün önüne geliyor. Ansızın bir kanarya sesi işittim. O kadar güzel ötiiyordu ki sorma.. Tıpkı bir bülbül gibi şakıyordu. Hemen satın almak istedim. Heyhat.. Dükkâncıya ait değilmiş. Komşu evinmiş.. Maamafih ben gene teklifimde ısrar ettim. Nihayet değerinîn bir kaç misli para verince dayanama dılar. Ona güzel bir kafes yaptırdım. Ertesi gün yeni arkadaşımla bera ber Luksor'a hareket ettim. Kuşcağaz da bu seyahatten be nim kadar memnundu. Yalmz uyuduğu vakitler susuyor, geri kalan zamanlarda bana dünyanın en güzel musikisini dinletiyordu. Luksor'da hafriyatın yapıldığı yerin ta nihayet noktasında küçük bir çöl evinde oturuyordum. Orada eskiden kendimi çok yalmz hîsseder dim. Fakat kuş bu duyğumu değiştirdi. Çünkü ötmek onun indinde diğer kuşlar gibi alelâde bir itiyat de ğildi. Yavrucak bütün makamlarını bü Tekirdağı ne halde? büyük ziraat memleketinde çiftçi kâfi derecede kredi bulamıyor tişen arpası da Hamburg, Londra, Amerika piyasalarında çok mak buldür. Ben Ticaret Odası reisi beyin yanında otururken bir tacir; Yunanistan'a ihraç edeceği iki yüz bin kilo buğdayın menşe şehadetnamesi için kendilerine müracaat ettiler. Bundan ne kadar memnun oldum. Bir kere mahsullerimizi hariç piyasalarına kendi ellerimizle sevke başlasak. Meselâ Trakya'mızın kuv vetli, sert olan buğdayı; fazla irmik kullanan ttalya piyasası için ne muvafık bir malıdır. Tekirdağı'nda bu sene çiftçinin başında bir de fare belâsı var. Ne ise, halk ve hükumet bunların im hasına hayli çalışmış ve muvaffak olmuş. Müskirat İnhisar İdaresi Tekir dağ'ında bir büyük şarap fabrikası yaptırıyor. Bu isabetli teşebbüsü alkışlamak lâzım. İdareden bağ ve şarap âmilleri çok şikâyet ederler, hakh veya haksız olduklarım iyice bilmediğim bu fazla şikâyetleri susturmak yahut azaltmak bir idare nin, idareciliğinden beklenir. * * * Tekirdağ'ında olmıyan bir şey varsa o da, yabancılar için ikamete müsait bir yer ve bir oteldir. Mü fettiş ve büyük memur gibi ziyaretçiler işin kolayını buluyorlar, Belediyede, fırkada, Türk Ocağında bir yerde barımyorlar, fakat böyle bir resmî sıfatı olmıyanlar, mal al • mağa gelecek tüccar, her hangi bir zair, pis hanlarda kalmağa mah kum. A. Fuat Boş vakitleriniz için Dünkü bulmacanm halledilmiş şekli 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1011 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 BTöTnülKlfFTTTRTK!A LDLTElHEOa Tekirdağ (U. Mu.) Trakya' nin yegâne ihraç iskelesi olan Te • kirdağ'ın senede asgarî üç milyon lirahk hububat, mekülât ihraç ve nakleden çok şayani ehemmiyet bir yurdumuzdur. 930 senesinde bu iskelemiz: 2,000,000 okka arpa, beş milyon buğday ve 5,000,000 kilo kuşyemî, bi rmilyon yulaf, 800,000 kilo kapluca, 600,000 misır, 130,000 kilo afyon, milyolnarca yumurta, keten yetiştirmiş ve ihraç etmiştir. Tekirdağ'ı ve mülhakatımn yetiştirdiği bu mahsuller içinde kuşye minin fevkalâde bir vaziyeti ve dünya piyasalarında makbuliyeti var • dır. Bütün dünyada en ziyade rağbete mazhar olan Tekirdağ'ı malıdır. Son senelerde buğday ve arpamn para etmediğmi gören Tekirdağ zürraı bütün kuvvetlerile kuşyemi zer'ine çalışıyorlar. Fakat bu zür raa kâfi derecede müzaharet edilemiyor, Ziraat Bankamız Tekirdağ zürraının sermaye ihtiyacım temin edemiyor. İhtiyaç gösteren Tekirdağ ve mülhakatı ziramt kredisî temin edile miyor. Bu ihtiyacı kısmen de vitol müessesî ve ağır faizlerle sarraf (Bohur Abulayef), (Ovadya Habip) gibi musevi sarraflar temin ediyorlar. İşte zavallı çiftçilerimiz bu ağır faizler altında kıvranıp duruyorlar ve günden güne eziliyorlar. Tekir dağ'ına İş Bankamız mutlak bir şu> be açmalı, Ziraat Bankamızda bu feyyaz mıntakadaki muamelesini daha genişletmelidir. Tekirdağ'ınm altı sıra üzerine ye N BUGÜNKÜ BULMACA 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Soldan sağa ve yukandan aşağıya: 1 Sesli muhabere vasıtası (7), Cep fenerinin içindeki (3). 2 Bir hece (2), Nota (2), Her niyete yenilen meyva (3). 3 Telli muhabere vasıtası (7). 4 Ortaya çıkanlan şey, iş (4). 5 Hortumlu hayvan (3), Mektup verilen yer (5). 6 Bir hece (2), Kamer (2). 7 Doğru (4), Nota (2). 8 Su (2). Markoni'nln icadı (6). 9 Şişkin. yumuşak (5). Mahsus (3). 10 Eser (2), Nota (2). 11 Uzaklardan ve havadan ses taşıyan (5), Madeni ip (3). Diyarbekir'de Sahtekâr papazlar AHMET HÎDAYET Hilâliahmer konşrresi 9 mayısta Ankara'da toplanacak Hilâliahmer umumî kongresine Ali Pş. întihap edilmiştir. Kongreye 33 vilâyet murahhas gönderecektir. Müzakere edilecek mevat arasmda mühim teklifler bulunduğu îçin kongrenîn münakaşalı olacağı tahmin edilmektedir. Şirketîhayriye Hukuk talebeleri Takibatı kanuniye neden Fransız Sefiri bir takbih teahhur ediyor?.. mektubu gönderdi Diyarbekir'de Şükrü Bey isminde bir zat geçenlerde zevcesi Mihriye Hanımı Celâl Bey isminde biri ile gayrimeşru bir vaziyette yakalamış ve karısınm âşıkı olan bu genci öldürmüş, Mihriye'yi de ağır surette yaralamıştı. Müdafaai namus uğ • runda ika edilen bu cinayet üzerine Şükrü Bey zevcesini mahkemede boşıyarak kanunun verdiği salâhiyete binaen zina davası ikame etmiştir. Katlin vukuundanberi hayli zaman geçtiği halde Dîyarbekir adli/esi henüz bu davayi rüyet için ifası muktezi tahkikatı evveliyeyi yapmamıştır. Bu bapta Adliye Vekâletinin nazarî dikkatini celbediyoruz. Senbenuva mektebî papazlarının, varisleri olmıyan zenginlerin em lâklerini ellerine geçirdikleri, Müddeiumumiliğin de bu hususta tahkikata başladığı yazılmıştı. Fakat müruru zaman mes'elesi bu papazlar hakkında cezaî dava açılmasına mâni olmuş, ancak Defterdarhk hukuk mahkemesine hukuku şah siye davası ikame etmiştir. Defterdarhk davasını isbat edebilmek için vesaik toplamaktadır. Ecnebi şirketierde Türk memurları İktisat Vekâletince verilen bir e • mir üzerine İstanbul'da faaliyette bulunan ecnebi şirketieri yenîden teftîş edilerek TUrk memurlarınin adedi tetkik edilmiştir. Ecnebi Şfr • ketler komiserliği tarafından ha • zırlanan rapor Ankara'ya gönde rilmiştir. Raporda ecnebi şirketlerinde işlerin müsait bir zeminde cereyan etmediği bahanesile Türb memurlarına yol verildiği beyan edilmiştir. Hazirandan itibaren bi Staj müddetinin tenzili letlerde tenzilât yapıyor için kongre yapacaklar Şirketîhayriye millî müessesele rimizin en kıdemlisi ve muhakkak en faydalısıdır. Bu teşekkülün halk hesabma şayanı takdir olan bir hu • susiyeti de şehrimizin en güzel yer • lerîni bir araya toplamış bulunan Boğaziçi'nin imar ve ihyasına hâdim faaliyetine fasılasız devam etmesidir. Bir zamanlar çok mamur olan Boğaziçi vaktile nakil vasıtalarının yokluğundan veya kifayetsizliğin den boşalır gibi olmuştu. Şirketihayriyenin memduh mesaisi bu şirin sahillerde hayat ve şetaret uyandırmıştır. Şirketîhayriye Boğaziçi'ni daha ziyade canlandırabilmek için şü mullü tedabir almağa başlamıştır. Bu cümleden olarak 1 hazirandan itibaren tatbik edilmek üzere tenzilâtlı ve mükemmel servisli bir tarife hazırlanmıştır. Bu tarifeye tev fikan uzak iskelelerde yüzde 20 tenzilât vardır. Meselâ evvelce Büyükdere'ye gidip gelme ücreti 46,5 kuruş iken bu tarife ile 38,5 kuruşa indirilmiştir. Dîğer yakın iskeleler için de tenzilât vardır. Şirketîhayriye ayrıca deniz sporlarile de alâkadar olmağa ve inkişafını temin edecek kolaylıkları esir gememeğe karar vermiş ve bu mak»atla denizcilik heyetile temasa gelmiştir. Heyet bu cuma gönü Şirketihayriye'den mütehassıs zevatla Beykoz ve Altınkum'a giderek tetkikat yapacaktır. Düşünülen şekle göre bu seneki deniz yarışlarmı Şirketi havriye himaye edecektir. Cuma günkü tetkikat neticesinde Beykoz veya Altınkum'dan neresi daha muvafık bulunursa orada şirket 2550 Geçen seneki Hukuk mezunla rınm ekserisi hâlâ bir vazifeye ta yin edilememiştir. İki sene staj gormek mecburî olduğu için mezunlar avukathk ta yapamamaktadırlar. Hukuk Talebe Cemiyetinin geçenlerde Adliye Vekâletî nezdinde staj müddetinin altı aya indirilmesi için yaptıkları müracaat te bir netice vermemiştir. Bu vaziyet karşında Hukuk talebeleri tekrar Vekâlete müracaat edeceklerdir. Bunun için Hukuk Cemi yetinin fahri reisi bulunan Denizli meb'usu Necip Ali Beyin riyase tinde umumî bir kongre aktedilecek ve Adliye Vekâletine bildirilerek maruzat tesbit edilecektir. Mezunlar bilhassa stajın altı aya indirilmesile ve staj müddetinin Avrupa'da olduğu gibi bir avukat ya nında yapılabilmesinîn teminîni istemektedirler. Yeni Meclis IBaşmakaleden mabait] noktası üzerinde ittifak bulun • duğu görülmüş ve bu işin daha etraflı surette icrası müteakip seDiğer taraftan Fransız Sefiri de ne bütçesine talik olunmuştu. bu papaz efendilere şu mealde bir Yenilenmeğe sevkolunan mec • mektup göndermiştir. lis te filhakika bu tadilât lâyiha larını tetkike dahi başlamıştı. « Siz hakkınızı araraak için doğYunanistan'daki futbol şampiyonŞimdi onları.yeni meclis yeni başrudan doğruya sefarete müracaat luğu müsabakası tan ele almış bulunacak. Vaziyet etmiş olsaydınız bugünkü müşkül Atina 3 (A.A.) Yunan şehir ise iktisadî müşkülâtın her gün mevkie düşmez ve haysiyetinizi renIerî futbol şampiyonluğu için yapı • daha ziyade şiddet peyda eden cide ettirmezdiniz. Türk hükumeti lan müsabaka Pire'yi temsil eden safahatı neticesinde daha ziyade sizin evrakınızı tetkik edemez ve göze çarpacak manzaralar ar takım Atina ekipini üçe karşı beş emlâkinizi alamaz. Maamafih sizin sayi ile mağlup etmiş ve Yunan şezetmektedir. hîrleri şampîyonluğunu kazanmış tır. yaptığınız işin fena tesirleri de bu memlekette hiç unutulmıyacaktır.» Yunan şampiyonlarmdan Zanetopulos ile Vassis arasmda 10 ravntluk bir boks maçı yapılmıştır. Bu maç 3 dakika sürmüş ve beraberlikle ne ticelenmiştir. Verem hastanesi Verem hastanesi için hıfzıssıhha komisyonu Maarif Vekâletine ve Ev« kaf müdiriyeti umumiyesine müracaatle muavenet olarak yirmi be şer bin lira istemiştir. Komisyon ilk tedrisat muallimlerinin diğerle rine tercihen tedavi edileceklerini bildirmiştir. Maarif Vekâleti ver diği cevapta hastane için bu miktardan daha fazla muavenet edece ğini beyan etmiştir. Evkaf müdiri • yeti umumiyesi cevap vermemiştir. Hıfzıssıhha komisyonu perşembe günkü içtimaında bu mes'ele ve hastane binası için iotihap edilecek mahal hakkında müzakerede bulunacaktır. Bu şerait içinde yeni meclisin mesaisi sarih surette iktisadî bir mahiyet arzedeceğine şimdiden ve kat'iyetle hükmedebiliriz. Bu suretle memlekette hemen her mes'elenin esasen iktisadî bir mahiyeti olduğu farkedilmiş olacakGümrük Başmüfettiş'ı tır bir. Devletin siyasî hayatını Rüsumat Müdiriyeti umumiyesinden vaki olan davet üzerine Gümrük bu iktisadî mahiyetle telife za Başmüfettişi Raif B. Ankara'ya gitruret bulunduğu görülecektir iki. miştir. Bu davetin yapılmakta olan Filhakika devlet devlet olarak gümrük teftişlerile alâkadar olduğu idare olunabilmek için zarurî bir tahmin edilmektedir. takım masarif ihtîyarına ihtiyaç vardır. Bu manzara siyasidir. Anîngiliz tayyaresi Londra'ya cak bu masarif vergi şeklinde halktan istif a olunan iratlarla te* döndii min olunur. Halk kendisine tahLondra Avustralya rekrunu mil olunan vergileri kolayhkla kırmak üzere cumartesi sabahı Lonmetre eb'adında bir yüzme havuzu verebilecek halde bulunmalıdır. dra'dan havalanarak ayni akşam meydana getirecektir. Bunlftra müYeşilköy tayyare meydanına inen İn Bu da işin iktisadî cephesidir. Bu temmim olarak düşünülen diğer tegiliz tayyarecisi Neville Stack ve iki zaruret ise yekdiğerine sıkısıdabir de peyderpey tatbik mevkiine arkadaşı Chaplin, tayyare motörünkıya bağlıdır. O kadar ki konacaktır. deki arızanın Avustralya seyahatibirinin nerede başhyıp di ni yapmağa müsait olmamasmdan ğerinin nerede nihayet bul dolayı bu sabah bes buçukta ayni duğunu kestiremk her za • Beyoğlu ve Eminönü kazalartnda tayyare ile Londra'ya avdet etmiş Ierdir. man kolay ve hatta mümkiin olbirer muavinlik ihdas ediliyor Beyoğlu ve Eminönü kazalann • Yunan seyyahları geliyor maz. Tıpkı yumurta mı tavuktan, da işler fazlalaştığından birer muyoksa tavuk mu yumurtadan çı 14 mayısta Seyrisefainin Ege vaavmlik ihdası ve bunun için bütçeye purile 135 Yunan seyyahı İstanbul'a kar hikâyesi gibi bir şey. İşte yeni gelecektir. Seyyahlar arasmda Hatahsisat konulması takarrür etmişmeclis bu mevzular üzerinde çariciye ve Dahiliye Nazırlarile Yunath. Maamafih bu karar Dahiliye lışarak hem tavuğu yumurtadan, nistan'ın bir çok maruf simaları ve Vekâletine arzedilerek iradei millihem yumurtayı tavuktan çıka kibar kadınları vardır. Ziyaretçiler yeye iktiran ettikten sonra tatbik racak olan bir meclistir. bir »efer evvel Ege'den kamara kiedilecektir. ralamışlardır. YÜNUS NADİ Yemiş sahipleri Yemiş iskelesinde ve civarındaki dükkânları işgal eden esnaf ve tüccar Eminönü Kaymakamhğına müracaat etmişler ve molozlarla doldurulmuş olan sahiller gittikçe alçal dığından, deniz sularının dükkân larına girdiğinden bahisle bu vaziyet dahilinde eşya ithal ve ihraç edilemiyeceğini bildirraişlerdir. Filhakika bugün o havalideki dük kânlara tahtalar uzatılmak suretile girilip çıkılmaktadır. Esnaf eğer hiç bir şey yapılması mümkün olmıyacak ise sahile biraz moloz ve kum Riyaseticumhur ( Birinci sahifeden vıabait ) Yeni kabine (Birinci sahifeden mabit) ruhte etmemek fikrinde olduğunu izhar ettiği anlaşılmıştır. Memleket menaf ii âliyesinin isabet ve selâmetle idaresi noktai nazanndan İsmet Pç. nin başladı~ ğı büyük ve feyizli işleri neticeye kadar bizzat takîp etmesi lâzım geldiği kanaati umumidir. Reisicumhur H. nin yeni kabinenin teşkilini gene İsmet Pş. ya tevdi buyuracakları ve İsmet Pş. nin yüksek millî vezaifin ifası için kabineyi teşkilden imtinada ısrar etmiyeceği kat'iyetle biliniyordu. Bu günkü hâdisat bu hakikate yakın tahminleri teyit etmiş oldu. Yeni kabineyi gene İsmet Pş. teşkil edecek ve Vekâletlerde bir tahavvül olmıyacaktır. Yeni İsmet Pş. kabinesinin bu hafta içinde Meclise gelerek programını okuması ve itimat talep etmesî îhtimal dahilindedir. Gazi Hz. Riyaseticumhur salo nunda Heyeti Vekile azaları, meb'uslar ve süferanm tebrikâtını kabul etmişlerdir. Gazi Hz. nin Türkiye Reisicumhurluğuna tecdiden intihabı münasebetile dün saat dörtte şeh rimizin muhtelif taraflarından 101 pare top atılarak ilânı şa dümani edilmiştir. tzmit'te İzmit 4 (Hu. Mu.) Reisi cumhur Hz. nin yeniden intihabı dolayısile şehir donanmış ve 101 döktürülerek yürümek imkânının pare top atılmıştır. teminini istemişlerdir. İstanbul Şehir Meclisinde tatil Dün Şehir Meclisi müzakeratı Tütün İnhisarında bir devam ederken top sesleri îşitilsui istimal miş ve Belediye risi Muhittin B. Tütün İnhisarı Kadıköy şubesi ayağa kalkarak yeni Reisicumhur muhasebecisi Celâl Beyin 3 bin lira intihabı yapıldığından toplar aIık bir sui istimali ihbar edildiğinden tılmakta olduğunu ve hürmeten hakkında İnhisar müfettişliğince celsenin 5 dakika tatilini teklif tahkikata başlanmış,CelâI Beyle biretmiştir. Diğer bir takrirde de inlikte şube müdürüne de işten el çek tihap dolayısile Reisicumhur Hzle tirilmiştir. B. M. Meclisine tebrik ve tazim Müdürün sui istimali ile alâkası telgrafları çekilmesi teklif olu görülmemekte yalmz murakabe vanuyordu. Her iki teklif te kabul zife^ini ihmal ettiği beyan edilmek • ve celse 5 dakika tatil edilmiştir. tedîr.