5 Mayıs 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

5 Mayıs 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

5 Mayıs Cumhuriyet Salatalarda, Mayonezde ve te reyağı yerine plâv ve tatlılarda, bütün yemeklerde kum Koltuk, ayak, ter ve kokusundan "Hidrol,. Devlet Demirvolları İlânları Muhtelif eb'atte adi ve vagon camları kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 27/5/931 çarşamba günü saat 15,30 da Ankara'da Devlet Demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 15 e kadar münakasa komisyonu kâtipliğine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini üç lira mukabilinde Ankara ve Haydarpaşa idare veznelerinden tedarik edebilirler. HASAN ZEYTINYAĞI " S g namındaki ilâçla derhal kurtulursu. nuz. Her eczanede vardır. taş böbrek, karaciğer, sarılık safra ve zafiyeti umumiye, îııkıbaz hastalıklarında Sıhhatinizi muhafaza için ŞSE A S i P i N K E N A N Emniyef Sandığı Emlâk müzayedesi • N •A$, unutmıyınız. 0İ$ ve NEVRAUİ A • RI Lâ 01 fM» .KH KŞI TAYYA an «t 6. N =1 ııoo JNlerhunatın cins ve nev'ıle mevki ve mıiştemılâ;ı Borçiunun Ismi Satılık köşk. bağ ve maden mahalli Sarıyer Şifa suyu üstünde No. 8 Zeki Beyin köşk, bağ ve maden mahalli dört bin beşyuz liraya sar:lıktır. Yüz bin arşını mütecaviz arazı Hni mütecaviz eşçan mtisraire ve iki bin üzüm kütüğü, köşk 7 odndır. Kuyu ve sarnıcı ve ahırı muhtevidir. Sarıyer Kilyos asfalt caddeye bir dakika mesafpdedir. Talipler derunündekilere nü racaat. Ticaret îşleri Umum müdıirlüğünden: 30 ikinci teşrin 330 tarihll kanun hükümlerine göre tescil edilmiş olan ecnebi şirketlerinden Italyan tabiiyetli (Adriya bahrî Seyrisefain Adria Societa Anunima di Navigazione Marittime) şirketi bu kere müracaatle Türkiye'deki mua melâtma nihayet verdiŞini bildinniş olmakla mezkur şirketle alâkası bulunanlann şirkete ve icabında istanbul mıntaka sı Ticaret müdürlüğüne müracaat tyle meleri lüzumu ilân olunur. 488 Deniz matbaası müdürlüğünden: Çift silindirli (Tipoğraf) tabı makinesi Tancı = Kara motörü (Gaz ile müteharrik) 1 Dinamo maa kaplo (110 voltluk) 179 17000 » Muhtelif cins kitap ve diğer evrakı matbua 8000 Kilo (Tahminen) kapsız defter ve cetvel misillü evrakı matbua (muhtelif eb'atlarda) 1500 » (Tahminen) kırpıntı kâğıt Kasımpaşa'da kâin Deniz matbaasında mevcut olup yukarıda cins ve miktarları yazılı olan (6) kalem eşya müzayede suretile satılacaktır. 1 Müzajede 12 mayıs 1931 salı günü saat 14 ten 16 ya kadar. 2 Bunlar hakkındaki şartnameyi ve eşyayı görmek istiyenlerin cumadan maada her gün saat 9 dan 17 ye kadar Deniz matbaası mü 2031 dürlüğüne müracaat eylemeleri. Miktan 1 Adet 3913 Beyoğlu'nda Feriköy Birincikısım mahallesinde Kaya sokağında eski 42, 42 mükerrer ve yeni 4, 8 numaralı yüz elli arşın arsa üzerinde biri kârgir üç katta dört oda, iki sofa, bir kiler, bir şahniş, bir balkon, bir mutfak, bir antre, bir taşlık ve diğeri keza kârgir üç katta beş oda, bir sofa, bir kiler, bir şahniş, bir antre, bir taşlık, bir balkon, bir mutfak, bir kömürlük, üç yüz elli arşın bahçeyi havi iki hanenin otuz iki hisse itibarile yirmi hissesi. Ayşe Şaziye, Mefhar, Nurukader Hanımlarla, Hayrünnas ve Hadimünnas Beyler 3726 Kasımpaşa'da Hacışaban mahallesinde Akarca sokağında eski 3 mükerrer ve yeni 5, 51 numaralı doksan sekiz arşın arsa üzerinde ahşap iki katta dört oda, bir sofa, bir taşlık, bir mutfak, bir kuyu ve kırk yedi arşın arsa üzerinde çinko kaplı salaş ve seksen altı arşın arsa üzerinde kârgir üstünde iki oda, bir koridoru havi ve on dokuz arşın bahçeyi ve ahırı havi bir hanenin tamamı. Abdül ve Selâm Ağalar 4403 Rami'de Cuma mahallesinde Talimhane sokağında eski 9, 10 ve yeni 9 numaralı iki yüz otuz arşın arsa üzerinde bir katı kârgir ve bir katt ahşap iki kattan ibaret ikisi sandık odası oltnak üzere sekiz oda, iki sofa, bir antre, bir gusulhane ve yirmi sekiz arşın üzerinde bir mutfak ve bin altmış bir arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı Hasan Fehmi Ef. Hatice H. 4751 Kadıköy'ünde Tuğlacıbaşı mahallesinde Bağdat caddesinde eski 47* mükerrer ve yeni 143, 143 numaralı üç yüz altmış arşın arsa üzerinde ahşap iki katta on oda, iki sofa ve yüz yirmi arş'n arsa üzerinde kârgir hamam ve çamaşırlığı, yüz doksan arşın arsa üzerinde ahşap mutfak ve iki 1 oda ve yüz otuz üç arşın arsa üzerinde ahşap ahır ve arabalık, dört dönüm dokuz yüz on bir arşın bahçeyi havi bir köşkün tamamı. Hacer H. 5032 Yenibahçe'de Mollaşeref mahallesinde Hayrettinpaşa sokağında eski 42 ve yeni 72, 74 numaralı yüz yetmiş arşın arsa üzerinde ahşap iki katta ikisi sandık odası olmak üzere on oda, bir ufak sofa, bir salon, bir koridor, bir taşlık, odun ve kömürlük ve elli arşın üzerinde bir mutfak ve hamam mahalli ve akar suyu ve dokuz yüz yetmiş arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı. Nahide ve Seher Hanımlar 5485 Galata'da Arapcamii mahallesinde Yelkenciler sokağında eski ve yeni 89 numaralı seksen beş arşın arsa üzerinde kârgir iki katta üstünde salonu havi bir dükkânın tamamı. Evdekimos Ef. 14912 Ortaköy'de Dereboyu caddesinde eski 119 ve yeni 125 numaralı yüz on arşın arsa üzerinde bir ^ buçuk katı ahşap iki katı kârgir olmak üzere üç buçuk katta altı oda, iki sofa, bir antre, bir mutfak, bir balkon, bir kuyu ve on dokuz arşın aralığı havi bir hanenin tamamı. Fatma Zehra H. Süleyman Ef. 20437 Kasımpaşa'da Sahaf Muhittin mahallesinde Camiişerif sokağında eski 11 ve yeni 13 numaralı yüz kırk beş arşın arsa üzerinde kârgir üç katta dckuz oda, iki sofa, iki mutfak mahallini havi natamam bir hanenin tamamı. Hacı Mehmet Ef. 1589 Beykoz'da Yalıköy mahallesinde Gaziyunus sokağında eski 31, 33 ve yeni 39 numaralı yüz elli arşın arsa üzerinde ahşap üç buçuk katta biri harap ve biri çatı odası olmak üzere sekiz oda, bir sofa, bir mermer taşlık, bir sarnıç (mutfak yıkılmıştır) bir ve ikinci katları harapça olup iki yüz elli beş arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı. (Kısmen tamire muhtaçlır) Ahmet Zekeriyya B. 2815 Usküdar'da Dürbali mahallesinde eski Çıkmaztekke ve Tekke sokağında eski 5 ve yeni 7 numaralı yüz arşın arsa üzerinde ahşap iki katta dört oda, bir sofa, bir mutfak, bir çatı katı, bir kuyu ve sarnıç ve doksan arşın bahçeyi havi eski bir hanenin tamamı. Fatma Pembe H. LiRADIR Emlâk ve Eytam Bankası Umum Müdürlüğünden: Büyükada'da Satıhk Köşkler Istanbul'da Büyükada'da Nizam caddesinde Seferoğlu köşkleri namile maruf köşkler aşağıda resmedilen haritasında 2, 3, 4 numara ile gösterildiği üzere üç parçaya ayrılmış ve her biri ayrı ayrı satılığa çıkarılmıstır. Satış kapalı zarf usuliledir. Bedeli peşindir. thale 11 mayıs 1931 pazartesi günü Ankara'da Banka idare meclisi huzurile yapılacaktır. Talip olanlar İstanbul, İzmir şubelerimize ve Ankara'da Umum Müdürlük Emlâk servisine müracaat ederek şartnamelerimizi mütalea ve arzu buyurdukları izahatı alabilirler. Ad. V, Hukuk îşleri Müdürlüğünden ; Münhal bulunan Serik Noter muavinliğine imtihansız tayin şartlarını haiz taliplerin bir ay içinde Adliye Vekâletine ve bu şartları haiz olmıyanların da imtihanları yapılmak üzere Antalya Encümeni Adliyesine müracaatleri. Balıkçıîık Miifettişliğinden: Baltalimanı'ndaki enstitü için soğuk hava ve buz makineleri mubayaası ve mahallerine vaz'ı ayrı ayrı kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Talip olanların teminat akçelerile % yedi buçuk yevmi ihale olan 10/5/931 pazar günü saat 15 te şartnameyi görmek üzere hergün Galata'da Ticareti Bahriye Müdiriyeti binasında komisyona müracaatleri ilân olunur. Adalar Sulh İcrasından: Bir borçtan dolayı mahcuz olup paraya cevrilmesine karar verilen 155 adet elektrik ampulu 7'5 '931 perşembe günü saat onda Beyoğlu'nda Galatasaray polis merkezi karşısındaki mağazada satılacağmdan talipolanlann mahalli mezkurda hazır bulunacak memuruna müracaatleri ilân olunur. 367 \ ÎLAN M. H. M. leri Türkiye u mumî Ajanlığından: 1680 Emlâk ve Eytam Bankasmddan: Şatılık emlâk İstanbul'da Boğaziçi'nde Tarabya caddesinde maamüştemilât Kalender kasrı peşin para ve kapalı zarf usulile satılıktır. İhale 11 mayıs 1931 pazartesi günü Ankara'da Banka İdare Meclisi huzurile yapılacaktır. Teminatı (3.000) liradır. Talip olanlar İstanbul, İzmir şubelerimize ve Ankara'da Umum Müdürlük Emlâk İdaresine müracaatle şartnamelerimizi mütalea ve arzu buyurdukları izahatı alabilirler. Adalar Sulh Mahkemesinden: Büyükada'da Despot sokağında 10 numaralı hanede sakin iken elyevm ikametgâhı meçhul Mehmet Ali Bsye Kosti Efendi ile şayian ve müştere ken mutasarnf bulunduğunuz Büyükada'da Despot sokağında kâin 10 nu mara ile murakkam biri kârgir biri ahşap iki bap hane ve bahçenin gayri kabili taksim olmasına binaen fü ruhtile şüyuunun izalesine dair müt tehaz karar mucibince bilmüzayede sekiz yüz lira bedelle hissedarandan Kosti Efendiye ihale olunmuştur. Müzayede hakkında bir itirazınız oldugu takdirde müddeti kanuniyesi zarfında mercie müracaatle itiraz edebileceğinlz ihbar olunur. Türk İngiliz M. H. M. si 11 tem800 muz 931 tarihinden 5 eylul 931 tarihine kadar yaz tatiline karar vermiştir. İstanbul mahkemei asliye 6 ıncı huBu müddet zarfında evraki usukuk dairesinden: liyenin tevdiine ait müteallik Horen Efendinin karısı olan Lan müddetler cereyan etmiyecektir. ga'da Hisardibi'nde Orta sokakta 10 Mezkur mahkeme reisinin iş'arı numaralı hanede mukime Vartanoş üzerine ilân olunur. Hanım aleyhine ikame eylediği boşan950 ma davasının gıyaben cereyan eden Bakkallar cemiyetinden: muhakemesinde kanunu medeninin 132 Bakkallar cemiyeti idare heyeti inci maddesi mucibince mumaileyhanm bir ay zarfmda kocası evine avdetle intihabının mayısın onuncu pa evlenmenin kendisire tahmil etMği zar ve on birinci pazartesi gün • vezaifi ifa etmesinin kendisine ihtarı leri icrası mukarrer bulunduğun785 ve bu ihtarın ilânen tebliği kararşir dan cemiyete mukayyet esnafın olmuş olduğundan berveçhi karar mu eyyamı mezkurede saat 10 dan maileyha Vartanoş Hanımın tarihi i lândan itibaren bir ay zarfında evine 18 e kadar cüzdanlarını hâmilen avdetle karılık vazifesini yapması lü cemiyet merkezi idaresine gele zumunım ihtarı ilânen tebliğ olunur. rek reylerini istimal etmeleri ilân olunur. Muayenei sıhhiye cüzdanları nın tebdil zamanı hulul eyledi ğinden bilâhare teahhura meydan kalmamak üzere esnafın vakit ve zamanile cemiyete müracaat ederek cüzdanlarını tebdil ettirmeleri ve üçer kıt'a fotoğraf getirmeleri ilân olunur. 265 İzmir Vilâyetinden: Balçova'da Ağamemnun ıhcaları namile maruf kaplıca binalarının teşrinievvel 931 gayesine kadar kapalı zarf usulile müzayedeye konulmuştur. Şartnamesini görmek istiyenlerin idareye müracaatleri, ve talip olanların ihale günü olan 10 mayıs 931 tarihine müsadif pazar günü saat 12 ye kadar teklifnamelerile teminatlarını Daimî Encümene tevdi etmeleri. Gazi Terbiye Enstitüsü Müdürlüğünden: Gazi Muallim Mektebinde inşa edilecek lâğım tesisatına ait ayrıtma ve arıltma çukuru inşaatı 21/4/931 tarihinden 11/5/931 tarihine kadar 20 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. İşin mahiyeti mahsusası itibarile münakasaya ancak diplomah mühendis veya mimarlar ve yahut diplomah bir mühendis veya mimardan bidayetinden nihayetine kadar işin mes'uliyeti fenniyesini alacağına dair kâtibi adillikçe musaddak taahhütname getiren mütaahhitler iş tirak edebileceklerdir. Proje ve şartnameler Maarif Vekâleti inşaat dairesinden tedarik edilir. İhale 11 mayıs pazartesi günü saat 15 te Maarif Vekâletinde toplanacak inşaat komisyonu tarafmdan icra edile ceğinden taliplerin ayni gün ve saatte kanunu mahsusuna göre tanzim edecekleri teklif mektuplarını komisyon riyasetine tevdi etmeleri lâ • zımdır. Yukarıda cins ve nev'ile mevki ve müştemilâtı yazılı emvali gayrimenkullerin icra kılınan alenî müzayede neticesinde hizalarında gösAdalar Sulh İcrasından: Bir borçtan dolayı mahcuz olup pa i terilen bedellerle müşterileri üzerinde takarrür etmiş ise de mezkur raya çevrilmesi mukarrer bulunan ma bedeller haddi lâyıkmda görülmediğinden tekrar (on beş) gün müdruken iki kanape ve bir koltuk 11/5/931 detle ilân edilmelerine karar verilmiş, 23 mayıs 931 tarihine müsadif pazartesi günü saat on dörtte Ömer Âbit hanı önünde satılacağmdan talip cumartesi günü kat'î kararlarının çekilmesi takarrür eylemiş olduğunolanların mahalli mezkurda hazır bu dan yevmi mezkurda saat on dortten on beş buçuğa kadar Sandık İdalunacak memuruna müracaatleri ilân resine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. olunur.