6 Ağustos 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

6 Ağustos 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

=« 6 Ağustos 1931 Kocaeli Daimî Encümeninden: Kandîra • Kefken yolunda vücude getirilecek 20669 lira 74 kuruş bedeli keşifli şose inşaatı 26 ağustos çarşamba günü saat on beşte ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. Talip olanların mezkur tarihte 1650 lirahk teminatı muvakkate jle ehliyeti fenniye vesikalarını ve Ticaret Odası vesikasmı teklif mektubile birîikte münakasa kanunundaki tarifat veçhile Kocaeli Vilâyeti Daimî Encümenine vermeleri ve şartnamesinin Kocaeli Başmühendisliğinden istenmesi. "Cttmh.uri.yet ağustos 1931 dedir KEŞİDE Gazi Muallim mektebi ve terbiye enstitüsü Teşküâtı ve kabul şartları Gazi Terbiye Enstitüsü yüksek dereceli ve leylî bir muallim mekte» bidir. Orta mekteplerle muallim mekteplerine muallim ve ilk tedrisat müfettişi yetiştirir. Biri meslekî, diğeri ihzarî olmak üzere ild ttuma ayrılır. • A. Meslekî Kısım Meslekî kısmm tahsil müddeti üç sömesterdir. Bu kısım beş şubeye ayrılır. 1) Riyaziye, 2) Tabiiye, 3) Tarih Coğrafrm, 4) Edebiyat, 5) PedaMeslekî kısım mezunlan Maarif Vekâleti Celilesinin müsaadesile Darülfünuna üç şömester daha devam ederek Darülfünun mezuniyet imtihamna girebilirler. Bu şubelere girmek istiyenlerde aranan vattflar şunlardır: 1) Bir erkek veya kız lisesinden mezun olmak. 2) Yaşı 25 ten fazla olmamak. 3) Vücudu sağlam ve kusursuz olmak. Pedagoji şubesine girmek istiyen lise mezunlan, enstitüde tahsilini bitirdikten sonra hakkı müktesepleri baki kalmak üzere bir sene müddetk bir ilk mektepte muallimlik etmeği taahhüt edeceklerdir. Bu şubelerden her hangi birine girmek istiyen lise mezunlan 20 eyiul 931 tarihine kadar enstitü müdürlüğüne müracaat etmelidhrler. B. fhzarî Kısım İhzarî kısım ilk muallim mektebi mezunlarim meslekî kısîm teürisatına hazırlar ve lise derecesinde umumî kültür verir. Burada tahsil müddeti iki senedir. İkinci senede talebe Edebiyat ve Fen kısımlanndan birine aynlır. îhzari kısma girmek istiyenlerde aranan vasıflar şunlardır: 1) Bir erkek veya kız muallim mektebi mezunu olmak. 2) Yaşı 23 yirmi üçten fazla olmamak. 3) Vücudü sağlam ve kusursuz olmak. 4) Enstitüye kabul için yapılacak duhul müsabaka imtihanını kazanrnak. Enstitünün ihzarî kısmının müsabaka imtihamna girmek istiyen m>> allim mektebi mezunlan ağustosun altısına kadar ilk muallim mektepleri müdürlüklerine ve muallim mektebi bulunmıyan yerlerde orta mektep müdürlüklerine müracaatle isimlerini kaydettirmelidirler. Müsabaka imtihanları 8 ağustos cumartesi ve 10 ağusos pazartesi günleri yapılacaktır. îmtihanlar muallim mekteplerinde ve muallim mektebi bulunmıyan yerlerde orta mekteplerde tahrirî olarak yapılır. Ve sabahleyin saat 9 da başlamr. îlerde pedagoji kısmına girmek istiyecek olanlarra bir sene ilk mektep muallimliği etmiş olmaları şarttır. Etmemiş olanlar tahsillerini bitirdikten sonra hakkı müktesepleri baki kalmak üzere bir sene ilk mektepte muallimlik yapmağı taahhüt edeceklerdir. ZINCİR On yedi kilit zincir satılıyor ooo LiRADIR ikramiyeler Tahlisiye Umum Müdürlüğünden: Karadeniz Boğazı'nın 14 tnil haricinde elli bes demirlenmiç olan Fener işaret gemisi bulunduğu mahalden ahnacağı cihetle 13 kilidi denizde ve 4 kilidi gemide bulunan cem'an on yedi kilit zincir ile ayni mahalde denizde bulunan üç tonluk şemsiye demiri alenî müzayede sııretile satılacaktır. İşbu zincirin baklalan yedi kilo sıkletinde ve 45 milimetre kahnlığmda ve 27 santim boyunda ve 15,5 santim genişliğinde olup lokmasızdır. ' Fener işaret gemisi 3 eylul 1931 perşembe günü bulunduğu mahalden alınarak İstanbul'a getirilecek ve zincir ve demir ayni günde ve ayni mevkide vaziyeti hazırasile müşteriye teslim edilecek; zincir ve demirin denizden çıkarmak ameliyesi ve masrafı müşteriye ait olacaktır. 3 eylul 931 günü hava müsait olmadığı takdirde ilk müsait havada teslim muamelesi icra edilecektir. Talip olanlar; müzayedeye iştirak etmek üzere muhammen kıymetin %15 nisbetinde teminat akçesini idarei merkeziye veznesine tevdi ede rek 20 ağustos 931 perşembe günü saat on dörtte Galata Rıhtımmda Meritim hanında Tahlisiye Umum Müdürlüğü mubayaat komisyonunida hazır bulunmaları lüzumu ilân olunur. Müfeâat Devlet Demirvolları İîânları Eskişehir Aile mektebi talebeleri için 200 takım elbise, 200 adet kasket, 200 çift fotin, 120 adet pelerin kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. Münakasa 26 ağustos 931 çarşamba günü saat 15 te Ankara'da Devlet Demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 14,30 a kadar münakasa komisyonu kâtipliğine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini iki lira mukabilinde Ankara'da ve fstanbul'da idare veznelerinden tedarik edebilirler. * * * 300 kilo yerli komprime kinin kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 26 ağustos 931 çarşamba günu saat 15,30 da Ankara'da Devlet Demiryolları Müdürlüğünde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarım ayni günde saat 15 e kadar komisyon kâtipliğine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini üçer lira mukabilinde Ankara'da ve lstanbul'da idare veznelerinden tedarik edebilirler. İstanbul Küçük Sıhhat Memurları Mektebi Müdürlüğünden: Pazar ve salı günleri saat 9,30 dan 13 e kadar kız ve erkek talebe kaydedümektedir. Kayıt müddeti ağustos 931 nihayetine kadardır. Jahsil müddeti iki senedir. Neharî ve meccanidir. Mektepten mezun Sıhhat Memurlarına ilk senelerde ayda 49 lira verilmekte ve sonralan kıdemine göre diğer devlet memurlan gibi maaşları arttınlmaktadır. Mezunlar kısa hizmete tabidir. Müracaat Sıhhat Vekâletine ve yahut Sıhhat Müdürlüklerine kendi el yazılarile yazılmış bir istidaya aşağıdaki yazılı evrak ve vesaikin asıl veya musaddak suretlerini bağhyarak gön'dermek ile olur. Fazla izahat almak istiyenler Sirkeci'de Demirkapı'da mektep idaresine müracaat edebilirler. Arzu edilirse tasraya matbu mufasal duhul şartları kâğıtlarından gönderilir^ ? jj f l jfslX£*f t*. ' Şartları: 1 Türkiye Cumhuriyeti tebaasından olduğuna dair hüviyet cüz3anı. 2 Mahallî hükumeti tarafından tasdik edilmiş hüsnü hal ilmü haberi. 3 4,5 X 6 eb'admda sekiz adet fotoğraf. 4 Aşı kâğıdı. 5 Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyarbekir nümune h'astanelerile İstanbul çocuk hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun hastanelerinin birinden ahnacak rapor (bu rapor bir zarf içerisine konacak ve zarfın kapatıldığı bir mühür mumile ve hastane başhekimliklerinin mühürile mühürlenmiş olduğu halde istidalanna leffedilecektir. 6 Yaş itibarile 323, 324, 325, 326, 327, 328 doğumlulardan askerlikle alâkası olmıyanlar (yani hizmeti askeriyesini ifa etmiş veya henüz muayenei intihaiyesi icra edilmemiş bulunanlar) alınabile • ceklerdir. 1 7 Tahsil itibarile orta mektep birinci smıfı ikmal edip ikinci sînıfa geçenler imtihansız ve daha az tahsil görenler imtihan ile alınır. Şehadetname veya tasdikname ibraz edeceklerdir. İsparta Vilâyeti Daimî encümeninden: 1 Bedeli keşfi altı bin iki yüz altmış bir lira altmış beş kuruştan ibaret Ispartakule önü İğridir arasında müceddeten yapılacak beş menfezle tabelyaları beton armeye tahvil olunacak diğer beş menfez ve köprülerin inşası kapalı zarf usulile münakasaya kanuldu. Bursa Necatibey Kız Enstitüsü Müdürlüğünden: 2 Kapalı zarf usulile münakasaya iştirak edecekler erbabı vukufEnstitümüzün 8263 lira 12 kuruşluk tamirine dair birinci keşif evrakt tan olduklanna dair Nafıa dairelerinden muta şehadetname ve Ticaret mucibince müzayede ve ihale kanunu ahkâmma tevfikan 27/7/931 paOdası vesikalarını ve sahibi sermaye olup bu gibi inşaatta bulunmamış; zartesi gününden itibaren 20 gün müddetle kapalı zarf usulile müna • ve bu kabil inşaattan anlamadıklan takdirde inşaatın hitamına kadar kasaya vazedilmiştir. 15/8/931 cumartesi günü ihalesi takarrür etmişmüteahhit talip refakatinde bir fen memuru bulunduracaklarına dair tir. Taliplerin bermucibi kanun % 7,5 depozito akçesi ve yahut teminat Noterden musaddak bir taahhütname itasına mecburdur. olarak banka mektubu ibraz etmek suretile münakasaya iştirak edebi3 Teklifnameler kaç liraya talip olduğuna dair birinci maddedeki lirler. Daha fazla tafsilât almak keşif ve şartnameyi görmek arzu edenler sarahat dahilinde yazılarak talip tarafından imzalanacak ve mühürlü her gün saat 9 dan 17 ye kadar Enstitü muhasebeciliğine müracaatleri bir zarf içerisine konup zarfın üzerine talip ismini yazacaktır, zarfı kapıyacaktır. Zarf başkaca teminatı muvakkateye ait banka teminat ilân olunur. mektubu ile ikinci maddede istenilen resmî evrakla beraber diğer mühürlü bir zarf içerisine konacak ve işbu zarf üzerine teklifnamenin yalnız işe ait olduğu işaret olunarak mühürlenecektir. 4 İhalenin müteahhide tebliği gününün inkizasından itibaren müteahhit on beş gün zarfında işe başlamağa mecburdur. 5 Müddeti inşaat kânunuevvel 931 iptidasına ve teşrinisani 931 gayesine kadardır. 6 Şartname ve keşifnameleri görmek veya sureti musaddakalarinı almak istiyenlerin isparta Nafıa Dairesine müracaatleri lâzımdır. 7 İhale muamelesi 23 ağustos 931 pazar günü saat 15 te isparta Daim! Encümeninde icra edilecektir. İstanbul Liseleri Mubayaat Komisyonundan: İstanbul Erkek Muallim Mektebinde yapılacak tamirat ve inşaat 23/( !8/931 tarihine müsadif pazar günü saat 16 da ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya feonulmuştur. Taliplerin bu bapta malumat almak üzere komisyona müracaatleri. Pazarlıkla erzak, yeşil zebze, kok kömürü ve saire münakasası Yeşilköy Hava Makinist Mektebi Satınalma Komisyonundan: 27 temmuz 931 tarihinde kapalı zarf usulile ihalelerinin icra edileceği ilân olunan 34 kalem erzak, ve saireden 12 kalemin ihaleleri icra edilmiş ve teklif olunan fiatlann gali görülmüş olmasından dolayı ihaleleri icra edilmiyen 22 kalem erzakı mütenevvia, yeşil zebze, kok kömürü ve sairenin 9 ağustos 931 tarihine müsadif pazar günü saat 14 te pazarlıkla ihalesi mukarrer bulunduğundan taliplerin şartna melerini görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak etmek üzere de yüzde yedi buçuk nisbetindeki teminatı muvakkatelerini Bakırköy Malsandığına teslim ederek alacakları makbuz ilmühaberini hâmilen yevmi mezkurda mektepte müteşekkil komisyonumuza müracaatleri ilân olunur. Mektebimiz ihtiyacatından olan Ekmek, Süt ve Yoğurdun münakasaları intaç edilmiş olduğundan 8/8/931 tarihine müsadif cumartesi Ankara'da inşa edilmekte olan Gazi Muallim mektebi jimnastik salonuna ait kalorifer tesisatı 29/7/931 tarihinden itibaren üç hafta müd günü saat 14 te pazarhk suretile ihalelerinin icra kılınacağı ilân olunur. detle kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Münakasaya iştirak edecek olanlar, münakasa şartnamesi, fennî şartname, proje ve mukavelename suretlerini tedarik etmek üzere bu gibi büyük tesisat yapmış olduklanna dair fennî ehliyetnamelerini hâmil oldukları halde Maarif Vekâleti İnşaat dairesine müracaat edebilirler. İhale Maarif Vekâletinde toplanacak olan inşaat komisyonu tarafından icra edileceğinden talipBitlis 1 Numarah Efrat Mektebinin bir senelik iaşesi için muktazi lerin ihale günü olan 19/8/931 tarihine müsadif çarşamba günü saat erzak 1/8/931 tarihinden itibaren 15 gün müddetle kapalı zarf usu15 te müzayede, münakasa ve ihalât kanununa göre ihzar edecekleri lile mevkii münakasaya konmuştur. Taliplerin Bitlis Jandarma Mekteklif mektuplarını mezkur komisyona tevdi edeceklerdir. tep Müdürîüğüne müracaatleri ilân olunur. Maarif Vekâletinden: Yüksek Mühendis Mektebi Mubayaat Komisyonundan: 1 i Eitiis 1 Numaralı Jandarma Efrat Mektebi Müdürlüğünden: İstanbul Evkaf Müdürlüğünden: Evkaf idaresinden maaş almakta olan tekaüt, eytam ve eramilin ağustos 931 yoklamalannm icrasma başlanılmıştır. Ashabı maaşra mahallelerinden istihsal edecekleri ilmühaberle bizzat İstanbul Evkaf muhasebe kalemine müracaatleri ilân olunur. Karacaviran Kurşunlu Sulh Hukuk Hâkinıliğinden: Nahiyeden tüccar Kadı zade Hilmi Efendinin hadisei katli üzerine terekesine mahkememiz vazıyet etmiş ve defter tutma muamelesine başlanmıştır. Bu muamelenin hitamında resmî tasfiye yapılacaktır. Bu itibarla Hilmi Efendiye borçlu ve alacaklı olanların ilk ilân tari • hinden itibaren kırk beş gün zarfında defteri mahsusuna kaydedilmek üzere mahkemeye müracaatı, aksi takdirde kanunu medeninin defter tutma bahsile billhassa 560 ve 561 inci maddeleri hükümleri nin haklarında tatbik olunacağını göz önünde bulundurmaları ilân olunur. Artvin Ağırceza Mahkemesi ! Riyasetinden: KARAR NUMARASI: 673 Artvin'de mukim fırıncı îbrahim Mustafa'nın hanesinde silâh çalmaktan suçlu olup hali firarda bulunması hasebile bunca yapılan ta: kıbat ve taharriyatta ikametgâhının bulunmaması ve bu suretle tebHgat yapılmıyarak duruşmanm yapılmamakta bulunmuş olduğundan 1 100,000 metre tek nakilli sahra kablosu kapalı zarf usulile müsuçlu bulunan Erzurum'un Aşkap nahiyesine merbut Persar kariyesin nakasaya vazedilmiştir. Mezkur kablonun 22 ağustos 931 tarihinde den Ahmet oğullarından «Hüseyin oğlu Dursun» un duruşması olan ibalesİ icra kılınacağından taliplerin şartname almak üzere her gün, 1/10/931 tarihine müsadif perşembe günü Artvin Ağırceza mahketeklifnamelerle teminatlarını ihtiva eden ve şartnamenin maddei mahmesinde saat 10 da hazır bulunması için İstanbul'da gazete ile ilân susasındaki mühürlenmiş olan zarf lan tevdi için de mezkur tarihe müedilmesine karar verilmiş olduğundan bermucibikarar muktezasımn ifasile neticeden 1/10/931 tarihine kadar malumat itası zımnında sadif cumartesi günü saat 14 te İstanbul'da Yenipostanede mubayaat (komisyonuna müracaatleri. müzekkeredir. (20/7/931)., P. T. T. Levazım Müü üğü