31 Ağustos 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

31 Ağustos 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

Nafıa Fen Mektebi Müdürlüğünden: Bu sene Kazî derslerden imtihana girmiyen talebenin ikmal imti • hanlarına 22 eylul 1931 tarihinde başlanacağından alâkadar efendilerin mezkur tarihte mektepte hazır bulunmaları ilân olunur. . .V Cumhuriyet BAYTAR TABiBi Olmak istiyen lise mezunlarma Yüksek Baytar mektebine bu sene 40 lise mezunu ahnacaktır. Mektebin tahsil müddeti sekiz sömestire olup leylî ve meccanidir. Talebeye elbise, çamaşır ve muhtaçlara cep harçlığı verilir. Hü kumetin hayvan ıslâh ve çoğaltılmasına fevkalâde ehemmiyet vermesinden dolâyı baytarî tababet mesleğinde gençlerin istikbali temin edilmiştir. Vilâyetlerden talip olanlann yol masrafını mektep tesviye edecektir. Kabul olunanlar hemen şimdiden mektepte kalabilirler. Yüksek Deniz Ti caret Mektebi Müdürlüğündeıı: Mektep Iktisat Vekâletine merbut leylî ve meccanî bir müessesedir. j Derecesi yüksektir. Gayesi tüccar gemilerine kaptan ve makinist «. tiştirmektir. Talebenin iaşe ve ilbası hükumete aittir. Bikes talebeye ayrıca muavenet olunur. Taşradan müracaat eden ve kabul edilen talebenin yol masrafian tesviye edilir. Mezunlarma kaptan ve makinistlik diploması verilir. Bir hizmeti mecburiyesi yoktur. Kayıt ve kabul muamelesi mektepçe yapılacak muayenei. sıhhiyeden ve usul ve nümunesine muvafık ve Noterlikten musaddak bir taahhütname verdikten sonra kesbi kat'iyet eder. Tahsil müddeti, ikisi âli ikisi tâli olmak üzere dört senedir. Âli birinci sınıfa münhasıran lise tnezunlan alınır. Tâli birinci sınıfa lise dokuzu ikmal edenler veya o derece tahsil gördüğünü Maarif memurluklanna tasdik ettirenler kabul olunur. Taliplerin atide muharrer ve saiki istidalarına rapten mektep müdiriyetine göndermeleri ve muayenei sıhhiyede hazır bulunmak üzere bir teşrinievvelde bizzat mektepte hazır bulunmaları lâzımdır. Taşradan gelecek talebenin, Yüksek Deniz Ticaret Mektebine girmek üzere memleketlerinden hareket ettiklerini natık bir mazbatayı ve vesaiti nakliye sahiplerinden alınmış ve rayice muvafık olduğu mahalli Belediyelerince tasdik edilmiş senetleri beraberlerinde getirmeleri lâzımdır. Şeraiti duhuliyeyi haiz olanlara ve posta pulu gönderenlere her türlü tafsilât ita edilir. İlk ve orta mektep mezunlarınm beyhude müracaat etmemeleri rica olunur. Devlet Demiryolları Ulukışla Kayseri Hattı İnşaat Müfettişliğinden: Elyevm Ulukışla'da bulunan ve altı ay içinde her hangi bir tarafa gittiğinde mütebaki erzakın da bölüğün gideceği yerde itası meşrut olan Ulukışla Kayseri hattı Poz bölüğünün cinsi ve kilosu aşağıda yazılı altı aylık ekmek, et ve kuru erzakile sair ihtiyaçlan 15 ağustos tarihinden itibaren (21) gün müddetle ve kapalı zarf usulile mevkii münakasaya konmuştur. Münakasaya iştirak etmek istiyenler bedeli muhammenin yüzde yedi buçuk nisbetindeki (1000) liralık muvak kat teminat akçelerini Malsandığına yatırdıklanna dair makbuzlannı veya banka mektuplarım teklif mektuplarile birlikte eylulün beşinci cumartesi günü saat (16) da Ulukışla'da mezkur inşaat müfettişliğinde toplanacak olan mubayaat komisyonuna müracaat etmeleri ilân olunur. Cinsi Azamî miktarı. Kilo Ekmek 46500 Et 6972 Sade yağ 900 Tuz 750 Soğan 750 Nohut (yerli) 2100 Fasulya ' 2400 Mercimek 2400 Pİrinç (yerli) 1500 Bulgur 1800 Patates 4800 Toz şeker 600 Kuru üzüns 300 Kuru kayısı 300 Zeytin yağı 120 Üzüm sirkesi 180 Sabun 378 Batum gazi 950 Arpa 1950 Saman 1800 KABUL ŞARTLARI A Lise veya Maarifçe lise derecesinde musaddak mektep mezunu olmak, B Türkiye Cumhuriyeti tebaasından bulunmak, C Yaşı 18 den aşağı ve 25 ten yukarı olmamak, D Sıhhî ahvali tahsile ve ata binmeğe müsait olmak, Bu şartları haiz olnlar istidalarına: A Lise şehadetnamelerini veya bir suretini, B Nüfus tezkerelerini, C Polîsten musaddak hüsnühal vesikalarını, D Dört adet kartonsuz vesika fotoğraflarını Bağlıyarak İstanbul'da Selimiye'de Yüksek Baytar mektebi Rektörlüğüne, vilâyetlerde Baytar Müdürlüklerine müracaat etmelidirler. Mektebe kaul olunanlar, hizmeti mecburiyelerini ifa edecek • lerine dair Noterden musaddak nümune veçhile bir taahhütname vereceklerdir J 1 Istidalara raptı lâzım gelen vesikalar şunlardır: (1) Nüfus hüviyet cüzdanı. (2) Aşı şehadetnamesi. (3) Mektep sehadetname veya tasdiknamesi. (4) Polisçe musaddak hüsnühal ilmühaberi. (5) Dört adet vesikalık fotoğraf. Tahlisiye Umum Müdürlüğüuden: Rumeli Tahlisiye mıntakasının merkezi olan Kumköyünde «Kilyosta» ki muallim hanesinin tamirat ve inşaatı 22 ağustos 931 tarihinde kapalı zarf usulile münakasaya konulmuş ise de zarf içine konulması icap eden evrak noksan zuhur ettiğinden teklif mektupları sahiplerine iade edilmiştir. lşbu inşaat ve tamirata kapalı zarf usulile 3 eylul 931 tarihine müsadif perşembe günü saat on beşte Galata Rıhtımında Maritim hanında Tahlisiye Umum Müdürlüğü Mubayaa komisyonunda tekrar icra edilecektir. Zarflar ancak 2 eylul 931 tarihine müsadif çarşamba günü saat on sekize kadar kabul edilecektir. Bu baptaki evrakı almak istiyenlerin Tahlisiye Umum Müdürlüğüne müracaat etmeleri. Urfa Belediyesinden: Takriben iki kilo metro murabbaı mesahai sathiyeye malik Urfa şehrinin şimal istikametinden gelen Kehriz ve Cavsak suları namile maruf sularının Gazino denilen mevkide yapılacak terşih havuzlarından geçirilerek demir borular derunünde şehre tevzi ve isalesi için yaptırılması muktazi proje şeraiti atiye dairesinde ve 11/8/931 den itibaren otuz gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. İhale 9/9/931 çarşamba günü saat on beşte Urfa Belediye encümeni huzurile icra kılınacaktır. Plân ve projenin aşağıdaki evrakı fenniyeyi muhtevi olması lâzımdır. 1 Eshabı mucibe raporu. 2 Tahlili f iat cetveli. 3 Boru kuturları hesabatı. 4 Şartnamei fennî 5 Terşih ve su havuzları plânları ile muhtelif moktala*!. 6 İsale mecrası ve güzergâh, harita ve profili. 7 Şehir tevziat şebekesi plânı. 8 Tevziat şebekeleri maktai tulâni. 9 Çeşmelere vantüz dö şarj ve lüzumu olan echizenin resim ve plânları. 10 Bunlardan başka fennen bulunması icap eden ve muamelât it; barile yapılması lâzım gelen bilumum evrak. Teklifte bulunacak taliplerin yevmi ihaleden mukaddem vüz altmır liradan ibaret teminatı muvakkete akçesini nakten veya Vsükumetce muteber bir banka mektubile teklifnamesini havi mühürlü bir zarfı Urfa Belediye dairesine tevdi eylemeleri lâzımdır. İhale bedelinin nısfı projenin tanzimine başlandığı tarihten itibaren ikmaline kadar peyderpey, nısfı diğeri projenin ait olduğu ma'am&tı âliyece tasdik ve kabul ettirilerek belediyeye teslimi tarihinden itibaren on beş gün sonra defaten tesviye olunacaktır. Daha fazla izahat almak istiyenlerin Urfa Belediye dairesine müracaatleri ilân olunur. Tütün İnhisarı Umumî mudurlugunden: Bir senelik levazîmî kırtasiye kapalı zarf usulile münakasaya vaze dilmistir. Kâğıt ve(kalemlerin 19/9/931 cumartesi El defterlerile sümen ve sairenin 21/9/931 pazartesi Yazı" makinesi şeridi ve sair müteferrık levazımı kırtasiyenin ••««! 23/9/931 çarşamba günlerinde ihalesi icra edileceğind en taliplerin mezkur tarihlerde saat ona kadar teklifi ve teminat mektuplarım memhur zarf derunünde olarak Galata'd a mubayaat komisyonuna vermeleri ve nümuneleri görmek ve şartnameyi almak üzere de mezkur komisyona müracaatleri. Gemlik muhasebei husıısiye memurluğundan: Gemlik kazasının Fıstıklıköyü hududu dahilinde «Kandere» mevkiinde şarkan Feyzullahın beygir yolu namile maruf mahal, garben Ali Rıza Beyin ocağının hududu, şimalen Kanhkaya, cenuben Rahmi'nin pınarı ile mahdut tahminen dört yüz dönümü havi arazii haliyede bes sene müddetle ihraç edilecek granit taşlarının rüsumu nisbisi 26 ağustos 931 tarihinden 14 eylul 931 tarihine kadar yirmi gün müddetle müzayedeye çıkarılmıştır. Talip olanlann Gemlik Muhasebei Hususiye memurluğuna müracaat eylemeleri ilân olunur. Yüksek Mühendis Mektebi kaydü kabul muamelesi 15 ağustos 931 tarihinden itibaren başlanılacak olan Yüksek Mül en> 'dis Mektebi kaydü kabul muamelesine Dolmabahçe civannda Gümüşsuyu'ndaki mektep binası dahilinde her gün sabah saat (10' dan akşam (17) ye kadar olmak üzere 24 eylul 931 akşamına kadar devam edilecektir. Arzu edenler bu husustaki şeraiti bizzat mektepten alabilecekleri gibi posta ile de istiyebilirler. Nafıa Vekâletinden: 400 adet meşe travers pazarlık suretile mubayaa olunacaktır. Pazarlık 3/9/931 tarihine müsadif perşembe günü saat 16 da Ankara'da Nafıa Vekâleti Müsteşarhk makamında icra edilecektir. Pazarlığa iştirak edeceklerin 83 liralık muvakkat teminatlarile birlikte ayni gün ve ayni saatte münakasa komisyonunda bulunmaları lâzımdır. Taliplerin Ticaret Odalarmda mukayyet bulunmaları şarttır. Talipler ;. şeraiti anlamak üzere Ankara tstasyonunda Nafıa Vekâleti Malzeme dairesine müracaat edebilirler. Galata İthalât gümrüğü mudurlugunden: Adet Nev'i Marka No. Kilo 50 Balya Adres Muhtelif 3817 Keten muşamba 1258 2 » ASF 56/57 236 Yünlü Pam. mensucat Evsafı balâda yazılı eşya 25^8/931 tarihinden itibaren 20 gün müddetle bilmüzayede satılacaktır. Taliplerin satış komisyonuna müracaatleri. Kiralık ev maadükkân Üsküdar Malmüdürlüsründen: Samsun Belediye Riyasetinden: Su ve elektrik fabrikalarının bir senelik ihtiyacı olan 400 450 ton mazot olbaptaki münakasa ve fennî şartname ahkâmı mucibince 19/ 7/931 tarihiden itibaren kırk beş gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Taliplerin şeraiti anlamak ve ona göre tekliflerini yapmak üzere Samsun Belediyesi Yazı lşleri kaleminde Iktisat Vekâleti Maadm umum müdürlüğünden: mevcut şartnamelerden istemeleri ve yevmi ihale olan 2 eylul 931 İçel Vilâyetinin Anamur kazasında Orta konuş civannda Korin kariçarşamba günü saat on beşe kadar Belediyelerce yapılacak müzayede ve münakasa ve ihaleler nizamnamesi ahkâmına tevfikan tekliflerini yesinde şimalen Başı düz tepe ve Kızlar çukuru hattı müstakimi, şarkan Belediye Encümenine tevdi eylemeleri ve mezkur saatten sonra hiç bir Kızlar çukuru ve Tombul tepe hattı müstakimi, cenuben Tombul tepe ve Sandal tepe hattı müstakimi, garben Sandal tepe ve Başı düz tepe hattı teklifname kabul edilemiyeceği ilân olunur. müstakimi ile mahdut ve 731 ceripten ibaret arazide Fransa tebaasından bittaharri zahire çıkarılan Çinko ile mahlut Iktisat Vekâleti Maadin umum müdürlüğünden: Mr. Etyen Mas tarafındanmüddetle mumaileyh uhdesine ihale kılınacakurşun madeni (99) sene Içel vilâyetinin Anamur kazasmda Orta konuş civannda Korin kari ğından bu bapta itirazı olanlann maadin nizamnamesinin 36 ve 37 inci yesinde şimalen Kuru ağaç Büyük tepe arasmdaki hattı müstakim, şar maddeleri mucibince 20/8/931 tarihinden itibaren iki ay zarfında Ankan lncirli ve Pınar dereleri noktai telkisi ile Orta konuş maden hududu kara'da Iktisat Vekâletine ve mahallinde Makamı Vilâyete müracaat noktası beynine mevsul hattı müstakim, cenuben Alaköprü ve mezkur eyîemeleri ilân olunur. telâki noktası arasmdaki hattı müstakim, garben Kuru ağaç Büyük tepe Akma köprüsü Ala köprü hattı münkesiri ile mahdut ve 950 ceripten ibaret arazide Fransa tebaasından Etyen Mas Efendi tarafından bittaharri zahire çikarılan çinko ile mahlut kurşun madeninin 99 sene müddetle mumaileyh uhdesine ihalesi icra oiunacağından bu bapta bir guna îtirazı olanlann maadin nizamnamesinin 36 ve 37 inci maddeleri muMpktebimirde ikmal ve mezuniyet imtihanlarına 6 eylulde, birinci cibince 20/8/931 tarihinden itibaren iki ay zarfında Ankara'da Iktisat Vekâletine ve mahallinde makamı vilâyete müracaat eylemeleri ilân sınıf kabul imtihanlarına 1 eylul ve diğer smıfların kabul imtihanlanolunur. . na da 5 eylul 931 tarihinde başlanacağı ilân olunur. Numarası 3/7 Topanelioğlu caddesi Altunizade mahallesi Üsküdar. Dükkân büyük bir salondan ibaret oiup arkasında bir miktar bahçesi vardır. Ev dört kattır. Zemin katında mermer mefrus bir avlu üç oda bir mutfak bir çamaşırhk bir halâdır. Ücüncü kat dört oda bir salon bir kilerdir. Dördüncü kat çatı arasından ibarettir. Ve on sekiz döni'mNo. 21 6 eski Tiyatro yeni Temaşa sokağı îcadiye mahallesi Üsküdar lük bahçesinde mütenevvi meyva ağaçları bir bostan kuyusu ve uşnk zemin kat bodrum, birinci kat bir oda bir mutfak bir halâ, ikinci kat odaları ve altı hayvan istiabında ahır mevcuttur. Binanın buhındueu üç oda bir yüklük bir halâ, üçüncü kat iki büyük oda bir ufak sandık j mahal tramvay güzergâhı olup nezareti fevkalâdey? haizdir. İc?r ır*üdodası, iki daracadır. Bir miktar bahçesile mutfağmda sarnıç ve bahçedeti hükumetin dilediği anda tahlive edilmek şartile bir senedir. Masinde kuyu olup odalann cesameti takriben 20 metre eb'admdadır. hiye muhammen (60) lira icar bedeli mahbemah verilecektir. MüzaTarafeynin meydanlık olması hasebile nezareti kâmileyi haizdir. yedeye iştirak edeceklerden % 7,5 pey akçesi ahnacaktır. İcar muameTahmin edilen (1500) lira kıymet defaten verilecektir. Müzayedeye lesi 17/9/931 perşembe günü saat 15 te Üsküdar Malmüdürlüğünde iştirak edeceklerden % 7 buçuk pey akçesi ahnacaktır. Satış muamelesi alenî müzayede usulile yapılacaktır. R. 17/9/931 perşembe günü saat 15 te Üsküdar Malmüdürlüğünde alenî müzayede usulile yapılacaktır. R. SatılıK ev Usküdar Malmüdürlüğünden: Ortaköy'de Feriye saravfannda Kabataş lisesi müdörlüöünden: 1 Ücretli leylî talebe kaydına başlanmıştır. 2 Leylî yerimiz mahdut olduğundan eski leylî talebemizin ağ»stos •>ihayetine kadar tecdidi kayıt ettirmeleri lâzımdır. 3 Senelik taksit 250 liradır. Talip olanlann mektep vesıkalarile dört adet fotoğraflarını derhal göndermeleri icap eder. 4 Mezuniyet imtihanlarına eylul bidayetinde, ikmal imtihanlanna 12 eylulde, neharî talebe kaydına 10 eylulde başianacaktır. Kocaeli Vilâvetinden: Kartal kazası hududundan İzmit kazası hududuna kadar Yelken kayadan Dil iskelesine kadar olan sahil haric olmak sarti'e G«sbze kazasına ait sevahilden çıkarılacak kum ve cakıl resmi bes sene müddetle ve 9 eylul çarşamba günü saat on beşte ihale edilmek üzere kanah zarf usulile müzayedeye konmuştur. Talip olanların 375 ürilık teminatı muvakkate ile teklif mektuplarım münakasa kanunundpki tarifnt dairesinde mezkur tarihe kadar Kocaeli Vilâyetî D«.îmî Ftciîmenîne vermeleri ve şartnamesini görmek istiyenlerin Kocaeli Encümen kalemine müracaatleri. Edirne Kız Muallim Mektebi Müdürlüğünden: