1 Eylül 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

1 Eylül 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

1 : AMERIKA \SULARINDA Eylul 1931 1 ALMAN TAHTELBAHİRLERİ Nakili: ABİDİN DAVER Günün eğlencesi Diinkü bilmecenin halledilmiş şekli 1 AZAR. 2 SELVİ, 3 MEYDAN, 4 ALLIK, 5 LOKUM, 6 ISLIK, 7 MALTIZ, 8 EMİN, 9 SARNIÇ, 10 CAMİ, 11 İZBE, 12 TEPE. (ASMALIMESÇİT) RUSYA MEKTUBÜ: Leningrat'ta ikinci gün Muhteşem sofrada bizi tutup tutup havaya atıyorlardı, âdet böyleymiş! f jllllMMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIMIIIIIMIIIIIIIIIIIIIlllllMIMIIIIIIIIIIIIIIIIIIt^ "'••ıımııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııiHiıııınııııııııııiMiııl ' Sp©F S i Uzakta veya yakında vapurların, romorkörleriî; feryatlarını işiti yorduk. Müınküı olduğu kadar bu sislerin arasında, yani geçidin ortasmda kamağa çahsıyorduk. Bu sislere, biz de elektrikli düdüğümüzle korkmadan ve sıkîlma dan cevap veriyorduk. Etrafımızdan gelen ağır başlı ve kalın seslerin arasında, bizim çok tiz ve keskin sedamız, büsbütün başka bir ahenkte idi. Onun için vazifesini mükemmelen ifa etti. Te sadüf ettiğimiz vapurlar, sesimizin başkahğı hasebile kemali itina ile yolumuzun haricine çıkı yorlardı. Bazı bazı bu bögürme ler o kadar yaklaşıyordu ki gö rülmekten korkuyorduk. Fakat düdüğümüzün keskin bir ıslık gibi yükselen feryadı, karşımızdaki gemiyi, bir müsademeye meydan vermemek için, sür'atle uzaklaştırmağa kâfi geliyordu. 11 telgraf kablolarını keseceğiz. Demirimizi aldık ve yelkenleri fora ettik. Hakikati halde deni zin dibinde yatan bir tahtelbahir için demir alma ve yelken açma tabirleri istiareden başka bir şey değildir. Tam yolla ileri! Şimdi, New Yorklılar tatil günlerinde olta ile balık tutma ğa gittikleri Metropolis sularına doğru gidiyoruz. Biz de, denizin derinliklerinde oltamızı tecrübe edeceğiz. Long İsland'ın cenup sahillerinin feneri olan Fire İs land'a müteveccih bir rota takip ediyoruz. Ispanya muhteliti Almanlara yenildi Dünyanın en meşhur kalecisi Zamora 3 gol yedi Leipzig 31 (A.A.) Kaptanları Zamora'nın riyasetindeki Madrid'in Keal futbol takımı 8,000 seyirci karısında oynamıştır. Birinci haftayma Leipzig takımı sıfıra karşı bir sayı yapmıştır. Müsavatı temine karar vermiş olan İspanyollar geçilmesi mümkün olmıyan Alman müdafaası karşısında muvaffak olamamışlar • dır. Zamora büyük gayretler sar • fetmiş fakat îspanyol takımını iki sayıya karşı üç sayı ile mağlup ol maktan kurtaramamıştır. Haftaymın nihayetine doğru oyun pek şiddetli olmuş ve Îspanyol sağ muhacimi Eygenio sahadan çıkarılmıştır. Bugünkü bümece A, AR, CA, ÇİT, DAŞ, DIÇ, DU, GE, IG, IS, KÜS, PE, RAK, RIP, RİN, Şİ, YON, ZIZ. Yukarıdaki hece1 leri ikişer ikişer 2 yanyana getirip a 3 şağıdaki tarifelere 4 göre birer kelime 5 teşkil ettiğiniz tak6 dirde, baş harfleri 7 .... yukarıdan aşağı o 8 kununca: 9 İSTANBUL'DA BİR MEMBA SUYUNUN İSMİ Meydana çıkacaktır. 1 Ağaç balı; 2 Katranı meşhur ağaç; 3 Yol üstünde biten nebat; 4 Bir nevi ağ; 5 Lâtif, kanı sıcak; 6 Tevakkuf yeri; 7 Ayni isimdekiler; 8 Yol; 9 Sessiz, ten Sovyet millî takımile yapılan maçta heyecaiüt bir an, Alâettin hücum ediyor, Rus ha. müdafüerinden biri mâni oluyor, kaleci topu tutuyor Leningrat 24 (Darülfünun takı mına refakat eden muharririmiz den) Dün gece otelin muhteşem yemek salonunda yüz elli kişilik bir ziyafet verildi. Ayvanof Yoldaş iki tarafına beni ve Zeki'yi aldı, hariciye [Ağustos ve eylul aylart zarfında mümessili Aniştayn ve amele spor bilumum mekteplerde kayıt ve kabul teşkilâtı rüesası hazır bulunuyordu. muamelesine başlanır. Muhterem kaZiyafet sofrası son derece lüks ve rilerimize bir kolaylık olmak üzere muhteşemdi, çerez, yemek, içki olaher gün mevcut mekteplerimizden rak neler yoktu. Ne yazık ki ben bir bir kaçının kayıt ve kabul şartlarını yudum maden suyunu bile zehir gibi neşre devatn ediyoruz."] içiyordum. Pürneş'e pürşetaret kaiabalığın içinde yorgun bir halde iBılecik ikmal mektebüıin kayıt ve kabul dim. Çok samimî ve konuşkan bir muamelesine 1 eylul 931 de başlanır ve zat olan Ayvanof Yoldaş dereden te15 eylul 931 de nihayet verilir. Mek peden güzel mevzular buluyordu. tep orta derecededir. Tahsil müddeti uç Dondurma ile beraber şampanya sosenedir. Mezunlarma orta mektep şehadetnamesi verilir. Hariçten gelecek talebe nulurken Ayvanof Yoldaş kalktı, pansiyoner olarak kabul edilir. Pansiyon bir nutuk irat etti. Spordan, futbol ucreti senevî 100 lira olup üç müsavi takdan, iki millet arasındaki hüsnü müsitte alınır. Taksit zamanlan tedrisata nasebattan ve bu temasların çok sık olmubaşeret tarihi ile kânunuevvel, mart aylannın iptidasıdır. Mektebin birincı masından ve bu meyanda Leningrad'ın sınıfına girmek arzusunda buluanların Türk sporcular tarafından daha çok 12 yaşmdan kuçük ve 16 yaşmdan buyük ve uzun günler için ziyaret edilmeolmamalan, aşağıda gosterilen .vesaiki kayıt ve kabul ta*a&**** itibaren niha^pt sinden bahsetti ve bizi haziran ayında, yanı Deyaz geceler mevsımmae on beş gun zarfında mektep ıdaresine tevdi etmeleri lâzımdır: bilhassa davet ettî. ilk mektep tasdiknamesi, nüîus cüz Benim de bir kaç söz söylemem danı, sıhhat ve aşı raporu, 4 1/2X6 buicap ediyordu. Halbuki çenelerimi yukluğunde dört adet kartonsuz fotoğraf, bıçak açmıyordu. İşi belli etmemek kayıt beyannamesi [numune mektep tarafmdan verilir], resmî orta mekteplerden için ağır ağır kalktım. Kendime şöyle nakil ılmuhaberi ile muracaat edenler bir çekidüzen verdim. Sanki çok sermuadıl sınıflara imtihansız kabul edilirbest bir hatip imişim gibi bir tavır ler, tedrisat eylulun on beşinden sonra aldım, ellerimi de arkama bağladım, gelen ilk cumartesi gunü başlar, daha fazla malumat almak istiyenlerin mektep ida bir iki öksürdüm, etrafa bakındım. resıne muracaatleri lâzımdır. « Muhterem Ayvanof Yoldaş! Diye söze başladım.» Can acısile kim bilir neler söyledim neler.. Birinci Nikola ile Deli Petro'nun birbirini kovalıyan deliler gibi olan heykellerinden, Leningrad'ın sahil menazırı tabiiyesinin güzelliklerinden bu kara gecenin acısını unutturacak beyaz Vefata sebebiyet maddesinden gecelerden, ferdî spordan, cem'î maznun bulunan şoför Sezai Efen • dinin dün muhakemesine devam espordan, stadyomlardan ve nihayet dilmiştir. Sezai Efendi, dört yolcu ile samimiyetten, dostluktan bahset Arnavutköy'ünden Taksim'e gelir F tim.. ken, otomobili bir direğe çarpmış ve Ayvanof Yoldaş diyor ki meğerse çamurluk üstünde bulunan muavini ve eniştesi Hasan Efendi ağır su • siz hem sporcu, hem de hatip imişsiniz.. Amerika'lı tayyareci Polando'rette yaralanarak hastanede vefat nun dediği hatırıma geldi, hayır deetmiştir. dim, hiç hatip değilim, fakat böyle Muhakeme dünkü celsede hitam bulmuş, müddeiumumî 455 inci mad ziyaf etler ve samimiyetler devam ettikçe hitabeti de öğreneceğim. de mucibince tacziye talebinde bulunmuştur. Maznunun avukatı mü Mahallî adatı mahsusa veçhile dafaasını yapmış, muhakeme karar Ayvanof'u ve sonra beni havaya atiçin 3 eylule talik edilmiştir. tılar, Zeki kurnazlık etti, kaçtı, bu hoplamadan kurtuldu. Onun yerine Kemal Rifat Beyi havada gördük. Saat dörde kadar bu meclis böylece Rize'li Ahmet isminde bir şahıs devam etti. yankesicilik suçundan dolayı İkinci Mükemmel bir salon orkestrası ve ceza mahkemesine verilmiştir. Mazcazbandı nefis parçalar çaldı. Dansnun, mahkemede on altı yaşında ollar, millî rakıslar yapıldı. Biz de duğunu, evli bulunduğunu, iki ço (Hamsiyi koydum tavaya) bestesini cuğu olduğunu söylemiştir. Bunun üzerin makamı riyaset nüfus tez söyledik. Bunu Rus'lar 924 ten takeresi olup olmadığını sormuş, maz nırlar.. Ve pek severler.. Mükerrenun nüfus tezkeresini ibraz etmiştir. ren söyledik. Bunları söylerken bizim Nüfus tezkeresinde 331 tevellütlü o Sadi'yi hatırlarım.. O vakit hamsi larak mukayyet bulunduğu anlaşılgibi idi, sanki bu beste ile kendisine mıştır. tariz ediliyormuş gibi garip garip bir Maznun Ahmet, 3 ağustos gecesi <?ülüşü vardır. saat 8 de Şişhane yokuşundan aşağı Havaya atma fashnda da Yusuf inerken Leman isminde bir hanımın içinde 36,5 lira bulunan el çantasırr Ziya ile Hamdi'yi hatırlamamak kakaparak kaçmağa başlamıştır. Le bil değil. Bilmem kaçar kiloluk koman Hanımın feryadı üzerine etrafcaman gövdelerile yemek üstüne hatan yetişenler maznunu yakalıyarak vaya fırlatıldıkları zaman içlerinin elinden çantayı almışlar ve karakola nasıl altüst olduğunu düşünüyorum götürmüşlerdir. da! Maznun, şahitlerin müttehit ifaO vakit biz de Rus'lara mukabele delerine rağmen hâdiseyi inkâr etedelim demiştik te yüz kiloluk Bomiş, kendisini yanlış olarak yaka ladıklarını iddia etmiştir. Mahkeme, tosof'u tutamıyarak yere düşmesine Rize'li Ahmed'i üc ay hapse mah sebep olmuştuk. kum etmiştir. Zavallı Botosof gece aramızda yoktu. Dünkü oyunda göğsüne yediği bir top darbesinden hasta yatmak Cerrahpaşa hastanesi operatörü tadır. doktor Bürhanettin Bey seyahatten Bu sabah ancak on birde uyanaavdet etmiştir. bildik. Banyo, kahvaltı, giyinmek sa Esirlerimiz ne halde? Onlar, bu seyahati bizimle beraber yapmağa mecburdurlar. Kabloların işini görünciye kadar, onları muhafaza etmeğe mecburuz. Mev cudiyetimizi ve esrarımızı fâsetmemek icin böyle yapmaktan başSis kesafetini muhafaza edi ka care yok! yor, arasıra olsun zayıflamıyor Güneş batarken korkunç bir du. Fakat, düdük sesleri gittikçe fırtına patladı. Şimali şarkide, şiazalıyordu. Çünkü kanaldan çıkmalde ve cenubugarbide, ufk mış engine doğru gidiyorduk. lar alev içinde ... Şimşek, şimSabahleyin saat 10 da tekrar şek üstüne çakıyor, gökyüzünü daldık ve biraz uyku kestirmek yırtan alevler, kan rengi kırmı için denizin dibinde yattık. Za zıdan portakal sarısına kadar tavallı esirlerimiz bu heyecanh gehalüf ediyor. Şimşekler, semada cede bir dakika bile gözlerini kauzandıkça deniz, sanki mehtap pamamışlardı. Şimdi artık, sükun varmış gibi parıl parıl yanıyor. ve huzur içinde uyuyabiliyorlarbiraz sonra, yağmur geldi; tufan dı. Gerçi denizin dibindeyiz ama gibi bir yağmur... Çoğumuz, güburada her şey sakindir. Düs vertedeyiz. İliklerimize kadar ısmanlarımız, simdilik, arkamızda lândık. Gazebe gelmiş tabiat, ne Delaware sularında kaldı. kadar heybetli ve korkunç ise o Brodveyin ziyaları kadar da cazibeli ve füsunkâr... karşısında 28 mayıs günü New York a Okyanus telgraf kablolarını çıklarına vardık ve vakit kaybetnasıl kestik? meden balık avına başladık. De Balık tutmağa gidiyoruz. Fakat nizin yüzünde ağır yolla seyredibu balık, başka balık, yılan balıyor ve arkanyzda uzun bir olta ğı gibi bir şey... Balığı, kelime sürüklüyoruz. Kabloyu kesecek nin tam manasile tutacak deği olan alet, denizin dibini tarıya liz, yalnız kuyrueunu kesip Uo . ralc gidiyor. Kafeloju Iruldugu paracağız. Tahtelbahrimizde muzu gösterecek olan sarsıntıyı kabloları kesmeğe mahsus son sabırsızlıkla bekliyoruz. Ne va • sistem bir alet var. Bu aletin kulkit bir vapur görünürse hemen lanılması, biraz kamıslı oltalarm kapakları kaoayıp dalıvoruz. Bu istimal tarzına benziyor. Onun hareket o kadar tekerrür etti ki nivasıtasile New York açıklarınhayet sinirlenmeğe başladık. da Okyanus'tan geçen biiviik Mabadı var \tletizm müsabakasında ingilizler Almanlara yenildi Cologne 31 (A.A.) İngiliz'Ierle Alman'lar arasında yapılan atletizm müsabakaları: Alman'lar 4 1/2 ye karşı 8 1/2 ile galip gelmiştir. Galip takım 6 teşrini evvelde Paris'te Fransız'Iarla karşılaşacaktır. Alman takımı evvelce 1929 senesinde Stanford Bidge'de İngiliz'leri yenmiştir. Mekteplere Nasıl girilir? Bilecik ikmal mektebi at ikîyi buldu. Otomobiller geldi, hep beraber mihmandarlarımızın refa katinde şehri geziyoruz. Geniş caddeler ve müteaddit kÖprülerden ge çiyoruz. Neva nehri kanallarından birînin sahilinde büyük bir konak. Burası Yusupof'un Raspotin'i öl dürdüğü yermiş. Biraz sonra Trapez lâstikleri fabrikasının önünden ge çiyoruz. 27 bin amelesi varmış. Gene köprü, gene köprücük, bir daha, bir daha, bir daha! Adetleri merakımı mucip oldu, mihmandarlarımıza sordum. Tamam 694 tane imiş. Büyük Ark'ın önüne geldik. Rus'Iarın Napolyona karşı kazandıkları zaferfn hatırası için yapılmış olan zafer takı. Paris'teki (Ark dö Tri yomf) sisteminde. Bazan garp, bazan sîmal istika metinde şehrin ucuna gidiyoruz. Burası fabrikalar mıntakasıdır. En büyük çelik fabrikası olan (Botilof) fabrikasının civarındayız. Küçük, fakat çok şık bir de stadyom. Şehrin içinde olduğu gibi burada da büyük, K Ç K ner aınanın ıc|<coai U U . Avrupa yüzme şampiyonluğu Paris 31 (A.A.) Tourelle» yüzme havuzunda Avrupa yüzme şampiyonlukları için erkekler arasında yapılan yüksekten atlayıp dalma müsabakasına Stactlinge (Avusturya) birinci gelmiştir. Süiopu maçında Avusturya takımı, Çekoslovakya takımını iki sa yıya karşı üç sayı ile mağlup etmiştir. Sporcularımız geliyor Odesa 31 (Darülfünun takımına refakat eden hususî muhabirimiz den) Bugün saat dörtte Franc Meri vapurile İstanbul'a hareket ediyoruz. Bir tavzih r; y*k yarışlarına yalnız ile Fenerbahçe kulüpleri iştirak ettiği halde bir yanlışlık eseri olarak Beylerbeği kulübü iştirak ettiği tarzında yazılmıştır. Tavzih ederiz. Orta mekteplerde Yeni kadroda bazı tebeddiiller yapıldı Yeni ders senesi Lise ve orta mektepler 19 eylulde açılıyor Senebaşı olmak dolayısile Maarif Geçen seneler lise ve orta mektep Vekâleti bu sene lise ve orta mekleri teşrinievvel iptidalarında tedri teplerin kadrolarında tebeddülât sata başladıkları halde Maarif Ve yapmıştır. Yeni kadronun mekteplere kâleti bu sene mektep idarelerine ve muhasibi mes'ullüğe tebliğinden verdiği bir emirde kayıt ve kabul evvel, maaş verilmiyeceği cihetle, muamelâtının bir an evvel ikmalini bu baptaki tebligata her tarafta sa • ve tedrisata mümkün olan sür'atle bırsızlıkla intizar edilmektedir. başlanılmasını tebliğ eylemiştir. Lise ve orta mekteplerce yapılan tetkiHaber aldığımıza göre yeni kadkat neticesinde bütiin hazırhkların roda Gaziosmanpaşa orta mektebi müdürü Sait Bey kendi arzusu ü ancak 19 eylule kadar ikmali kabil olabileceği neticesi elde edilmiş ve zerine muallimliğe nakil ve yerine keyfiyet Vekâlete bildirilmiştir. Gelenbevi müdürü Kemal Bey tayin edilmiştir. Binaenaleyh bütün bu mekteplerDiğer taraftan Kadıköy erkek orde bugünden itibaren kayıt ve kabul ta mektebi lise haline ifrağ edilmiş muamelesine ve 19 eylulden itiba ve müdiriyetine Davutpaşa orta mekren de tedrisata başlanacaktır. tebi müdürü Ferit Zühtü Bey tayin Bundan başka Vekâlet gene lise ve sabık müdür Necatı Bey de Anave orta mektep idarelerine gönderdolu'da bir muallimliğe nakledilmisdiği bir tamimde birinciden altın tir. cıya kadar bütün sınıf Iarda 928, 929 Sabık Sıvas Maarif Emini Sabri ve 930 senelerinde üç sene zarfında Bey, Üsküdar orta mektebi türkçe kaç kişinin terfi eylediği ve kaç kimuallimliğine, Ankara lisesi edebiyat şinin ipka kaldığı hakkında ayrı aymuallimi Faruk Nafiz Bey İstanbul rı üç istatistik tanzim ederek Vekâ ilk muallim mektebi türkçe muallim lete göndermelerini bildirmiştir. liğine ve yerine Kabataş lisesi edebi Mektep idareleri bu istatistikleri tanyat nuallimi İbrahim Necmi Bey, zime başlamışlardır. Kabataş'a da ilk muallim mektebi Lise ve orta mektep idarelerinin türkçe muallimi Mithat Sadullah Bey, yeni sene muallim kadroları henüz Üsküdar orta mektebi tabiiyat mual tebliğ edilmemiştir. Bunun da bu limi Nadide Hanım, Çemberlitaş orta günlerde gelmesine intizar edilmekmektebi tabiiyat muallimliğine ve ye tedir. rine de Eskişehir lisesi tabiiyat muallimi Sabri Bey, Galatasaray lisesi ekara Maarif emini Avni Bey de, Andebiyat muallimi Refet Avni Bey, Ka kara Kız lisesi müdürlüğüne tayin ebataş lisesi edebiyat muallimliğine, o dilmişlerdir. Üsküdar orta mektebi fransızca muallimlerinden birile bir nun yerine de sabık Maarif emin musiki muallimi ve Çemberlitaş türklerinden İsmail Habip Bey, yeniden lise olan Kandilli edebiyat muallim çe muallimlerinden bîri açıkta kal mışlardır. liğine Gaziosmanpaşa türkçe mual* limi Mustafa Nihat Bey tayin edil mişlerdir. Maarif kadroları hazır Sabık Maarif eminlerinden Kas Ankara 31 (Telefonla) Yeni tamonu Maarif emini Kâzım Bey de, Maarif kadroları tamamen hazırlanKadıköy orta mektebi muallimliğine; mıştır. Kadrolarda esaslı tebeddül Trabzon Maarif emini Rasim Bey, yoktur. Yalnız sıhhî esbap dolayı İstanbul Kız lisesi müdürIüğüne; An sile yapılmış bazı nakiller vardır. Vefata sebebiyet vermekle maznun şoför direkleri. Memlekette radyo o kadar çok ve müteammim ki hayret edilecek de recede. Radyonun ne suretle istifade edildiğine bir misal olarak söylediler ki meselâ bir ziraat darülfünunu var mış. Buradaki müderrisler derslerini radyo ile verirlermiş. Alâkadarlar oldukları yerden bu dersleri takip ederler ve sene basında merkeze gelerek imtihan verirlermiş. Şimdi şehrin haricine çıktık. Çarların yazlık saraylarının bulunduğu (detskoye) ye gittik, tarihî saray ların her tarafını gezdik. Tezyinat ve taksimatı dahiliyeleri şayani dikkat ve f evkalâde olan bu saraylarda en son Çar ve Çariçenin daireleri ve eşyaları olduğu gibi yerli verinde muhafaza edilmiş. Muhtelif üsluplarda müteaddit salonlar kıymettar tablolar, antika eşyalar var. Bir Japon salonu ve muayyen bir nokta sında tavana aksi sada ve ihtizaz yapan dans salonu, Çariçenin yüzlerce irili ufaklı haçlar asılı ve gene yüzlerce resimlerle dolu olan yatak odası şayani dikkat kısımlardandır. T. S. Esnaf Bankası müdürü istifa etti Faik Beyin istifası üzerine bun dan bir kaç gün evvel Esnaf Bankası müdürlüğüne tayin edilen İş Bankası Kambiyo şefi Afif Besim Bey de istifasını vermiştir. İstifanın sebebi henüz malum değildir. Banka muamelâtı vekâleten muhasebeci Ata Bey tarafından tedvir olunmaktadır. Fransız Başvekilinin kızı geldi Fransız Başvekili M. Lâval'in kerimesi Matmazel Lâval dün şehrimize firelmistir. ; Cumhunyei Belediyenin rtazari dikkatine Fıruzağa'da Beledıyece istimlâk edilen sokak ortasında bir kaç halâ vardır. Bu rası hâlâ yıktırılmamıştır. Bu halâlann taaffununden civar halkın bizar olduğunu geçenlerde yazmıştık. O tarafların havasını ihlâl eden bu halâların kaldmlması çok basit bir iş olduğu halde henüz me murini aidesi bu işe ehemmiyet verme mektedirler. Bunlar için Firuzağa ahalisi mazbata yaparak şikâyette bulunmuş lardır. Firuzağa camiinin altmda başkaca halâlar mevcut olduğundan bu Belediyeye ait muteaffin kısmm lüzumu da yoktur. Belediyenin ehemmiyetle nazarı dikkatini celbederiz 16 yaşında ve iki çocuklu bir maznun Eyüp'lü Halit Oldüğü hakkındaki ha beri kendi uydurmuş! Meşhur kadın avcısı Eyüp'lü Ha lit, Ağırceza mahkemesi tarafından sekiz sene ağır hapse mahkum edilmiş ve bu karar Temyiz mahkemesince de tasdik edildiğinden Halit U • mumî hapisaneye naklolunmuştu. Bundan bir müddet evvel bazı ga zeteler Eyüp'lü Halid'in hastanede vefat ettiğini yazmışlardı. Haber aldığımıza göre Halid'in öldüğü hak kındaki haberler tamamen asılsızdır. Eyüpl'ü Halit elyevm berhayat olup hapisanede müddeti mevkufiyetmi ikmal etmektedir. Meğerse Halid'in öldüğü haberi, bizzat kendisi tarafından işae ettirilmiştir. Halit, tevkifaneden umumî hapisaneye nakledildikten sonra ai lesi ve akrabası kendini ziyaret et memeğe, ihtiyacı olan şeyleri getir memeğe başlamışlardır. Halit iki üç ay kadar beklemiş, gelen giden olmıyınca mektup göndermiş ve müteaddit mektuplarına da cevap alama mıştır. Bunun üzerîne Halit bir hileye mü Bir köpek aranıyor Bebek'te karakol civarında arkası siyah, beli ve ayakları kahverengi bir dişi «AİRDALE» köpeği kaybolmuştur. Bulan Bebek'te Arslanlı konakta Mösyö Faul'a getirdiğinde memnun edilecektir. racaat etmeğe karar vermiştir. Gazetelerden birine bir mektup yazmış ve bunda Eyüp'lü Halid'in hastanede vefat ettiğir.i bildirmîş tir. Mektubu alan gazete Halid'in öldüğü havadisini yazmıştır. Halid'in hapisaneda öldüğünü gazetelerde okuyan aile ve akrabası bunun üzerine hapkaneye giderek Halid'e ait metrukatı almak istemişlerdir. Halit müteaddit mektuplarla hapisaneye getirenediği akrabasım bu hile sayesinde förmeğe muvaf • fak olmuş ve kendisine yardım et mel«rini rica etmftir. Ooeratör Bürhanettin Bey