23 Eylül 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

23 Eylül 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

23 Eylul 1931 Devlet Demiryolları İlânları I Çumhuriyet Haydarpaşa'da eski istasyon civarında 182, 184, 186 ve 188 numaralı dört dükkân ayrı ayrı kapalı zarfla müzayedeye konulmuştur. Müzayedeye iştirak edeceklerin İstasyon müdürlüğünden talep edecekleri hususî kira şartnamelerine 15 kuruşluk pul yapıştırarak teklif edecekleri aylık kira miktarını sarahaten yazmak suretile tekliflerini havi mektupların elli Iiralık teminat akçesile birlikte nihayet eylulün otuzuncu günü saat dörde kadar Haydarpaşa İşletme Müfettiçliğine irsali lâzımdır. Müddeti icar yalnız bir sene içindir. jBUYUK iKRAMıYE: 1 0 0 , 0 0 0 IRADIRJ Ayrıca: 4,000, 15,000 12,000 10,000 Iiralık îkramlye ler ve 30000 LIRALIK BİR MUKAFAT VAROIR. 3 CÜ KEŞİDE: 11 TEŞRiNiEVVEL 9 3 1 O DR Eİ. BUYÜK TAYYARE PiYANGOSU İstanbul Evkaf Müdürîügünden: Defterdarbk ilânları w Yüksek Mühendis Mektebi kaydü kabul muamelesi 1927 malî senesi nihayetine kadar Millî Hükumet bütçelerine müteallik borçlarla Millî Hükumetin zamanına ait bütçe ve âdi emanet hesaplarında kayıtlı borçların alacakhları 1513 numaralı kanun muci bmce şubat 930 nihayetine kadar müracaatle müracaat vesikası a] mışlardı. Tayin edilen bu müracaat müddetinin hitamından sonra tebeyyün ve tahakkuk eden bu gibi borçların alacakhları için 1/4/931 tarihinden itibaren bu kere kabul edilen 1783 numaralı kanun mucibince altı ay daha müracaat müddeti tayin olunmuştur. Eylul 930 nihayetine kadar hitama erecek olan bu altı ay müddet zarfında alâkadaranın mahalli ikamet itibarile tâbi oldukları en büyük mal memuruna baistida müracaat ederek müracaat vesikası almaları lâzım geldiği ilân olunur. 15 ağustos 931 tarihinden itibaren başlanılacak olan Yüksek Mül endis Mektebi kaydü kabul muamelesine Dolmabahçe civarında GümüşAklâm için lüzumu olan dört yüz elli çeki odunun alenî surette icra suyu'ndaki mektep binası dahüinde her gün sabah saat HO dan edilmiş münakasasında talip zuhur etmediğinden pazarlıkla ihalesi akşam (17) ye kadar olmak üzere 24 eylul 931 akşamına kadar devam takarrür etmiştir. Talip olanların şeraiti anlamak üzere her gün Levaedilecektir. Arzu edenler bu hıusustaki şeraiti bizzat mektepten alazım Müdürlüğüne ve ihale günü olan eylulün yirmi dokuzuncu salı günü bilecekleri gibi posta ile de istiyebilirler. saat on beşte İdare Encümenine müracaatleri. Çanakkale Jandarma satmalma komisyonu Riyesetinden: istanbul Evkaf Balikesir Vilâyeti Daimî Müdürlüğünden: Encümeninden: Üsküdar'da Dağhamamı'nda (3) dönüm tarla. îçerenköyü'nde Kozyatağı'nda iki buçuk dönüm bahçe. Paşabahçe'sinde Sultaniye mevkiinde çayırdan müfrez (30) dönüm tarla. Mevki ve nev'ileri balâda yazılı bahçe ve tarlalar üç sene müddetle icara verilecektir. Müzayedesi (26 eylul 931) cumartesi günü saat on dörde kadardır. Talip olanların İstanbul Evkaf Müdiriyetinde Orman ve Arazi îdaresine müracaat etmeleri. Emirdağı • Şükraniye yolunun (7582) lira bedeli keşifli 5 + 100 6 + 700 kilometreleri arası ve imalâtı sınaiyesi inşaatı 3/10/931 tarihine müsadif cumartesi günü saat 15 te ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile münkasaya konuldu. 1 Ehliyet vesikası almak veya kaydettirmek için münakasa şeraiti umumiyesinin birinci ve ikinci maddelerinde yazılı vesaikin münakasa gününden lâakal 8 gün evvel Vilâyet Başmühendisliğine tevdii. 2 Münakasa tafsilâtile şartnameler sureti musaddakalarının Vilâyet Nafıa Başmühendisliğinden alınabileceği. 3 Münakasaya iştirak edeceklerin münakasa. ve ihale kanunile şartnameler ve teferruatı dairesinde hazırhyacakları teklif mektuplarını 3/10/931 tarihinde saat 15 ten evvel Vilâyet Encümeni Riyasetine vermeleri. 4 Müteahhidin fen memuru iş hususunda müteahhit derecesinde mes'ul olacağından mukaveleye müteahhitle beraber imza etmesi lâzım geldıği v.e bu inşaatta silindir gibi ameliyattan gayri işlerin müteahhit hesabına çalışarak amelei mükellefe ile yaptınlacağı ilân olunur. Afyon Nafıa Başmt hend'sl ğinden: Müddet Münakasaya vaz'ı İhale tarihi ve günü 24 10/9/931 3/10/931 cumartesi Ekmek 1 Gelibolu'da 11 numaralı jandarma mektebi efradı tarihi ihaleden 932 senesi ağustos gayesine kadar bir senelik iaşelerine muktezi ekmek yukarıda yazılı tarihten itibaren 24 gün müddetle kapalı zarfla münakasaya vazolunmuştur. 2 Işbu ekmeğin ihalesi yukarıda yazılı tarih ve günde zevalî saat 9 da Çanakkale Vilâyet dairesinde icra kılınacağından ihaleden evvel Balikesir Memleket hastanesine ait 290 kalem eczayi tıbbiye 1 teş 9 numaralı mektepten Çanakkale satmalma komisyonuna müracaat rinievvel 931 tarihine müsadif perşembe günü saat on beşte ihale edil eden taliplere derhal şartnameler verilir. mek üzere yirmi gün müddetle alenî münakasaya vazedilmiştir. 3 Münakasaya iştirak edecek taliplerin verecekleri taklifnameMünakasa şeraitini ve eczayi mezkurenin evsaf ve şeraitini ögren İer şartnamedeki şerait dahilinde verilecek f iat yazı ve rakam ile oku» mek istiyenlerin İstanbul'da Sıhhiye Müdiriyetine ve Balıkesir'de En! nabilmesi için açık yazılacaktır. cümeni Vilâyete ve talip olanların yevmi mezkur bedeli muhammeni 4 Bedeli muhammenleri % 7,5 teminatı muvakkatesi sandık olan 2965 lira 75 kuruş üzerinden yüzde yedi buçuk nisbetinde depozito makbuzu veya hükumetçe maruf banka mektubu kıymeti muharreresi larını vezneye teslim ile ve yahut banka mektuplarile Balıkesir'de Vi üzerinden istikrazı dahilî tahvilâtile borsa fiatına % 10 noksanile sair lâyet Encümenine müracaat etmeleri ilân olunur. esham ve tahvilâtın teklifname ile birlikte ikinci bir zarfa koyarak komisyona birer makbuz mukabilinde verilecektir. (2435) Çorum Sıhhat ve İçtimaî Istanbul mıntaka San'at Mektebinde talebe kayıt işlerine 26/9/931 cumartesi başlanacak ve 15/10/931 öğleye kadar devam edecektir. Çorum Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Müdürlüğü için alınacak 240 İstanbul, Kocaeli, Zonguldak, Samsun, Ordu Vilâyetleri halkından seri Neosalvarsan ile on bir kilo kinin kompirmesi 6/9/931 tarihinden başkaları mektebe leylî, meccanî olarak alınamaz. itibaren bir ay müddetle mevkii münakasaya konulmuştur. Taliplerin şartnameyi görmek ve bu hususta daha ziyade tafsilât almak üzere Şartlar: Çorum ve istanbul Sıhhat ve tçtinoaî Muavenet Müdürlüklerine müA îlk mektep mezunu olmak racaatleri ilân olunur. B 12 den aşağı 16 dan yukarı yaşta olmamak Muavenet Müdürlüğünden: San'at Mektebi istanbul Ziraat Mektebi C San'at tahsiline elverişli sağlamlıkta olmak D Türkçe, riyaziye, tarih, coğrafya, yurt bilgisi, resim derslerinden yapılacak müsabaka imtihanında muvaffak olmak Kaydelilmek için: İstanbul Maarif Müdürlüğünden: Kütüphanelere muktazi 178 çeki odun ile 14 buçuk ton kokkömürü ve 2200 atik okka mangalkömürünün 17/9/931 den itibaren 7/10/931 tarihinde münakasaya 20 gün müddetle çıkarılmıştır. Talip olanların yevmi mezkurda saat 15 te Defterdarhktaki müzayede ve münakasa komisyonuna müracaatleri ilân olunur. Nüfus kâğıdı, aşı şehadetnamesi, ilk mektep şehadetnamesi, 4,5 X 6 büyüklüğünde dört fotoğraf ve bir istida ile Itanbul Vilâyetî'iıüfusunda Mektebe kayıt için müracaat müddeti temdit edilmiştir. Şimdiye kaolanlar mektebe. Kocaeli, Zonguldak, Samsun, Ordu vilâyetleri nüfudar müracaat edenlerin ve bundan sonra müracaat edeceklerin teşrinisundan olanlar da o valiliklere müracaat etsinler. evvelin birinci günü mutlaka Yeşilköy civarındaki mektepte Ubati vücut etmeleri. Kayît muamelesinin hitamı olan 24 eylul 931 per şembe günü akşamma kadar mektebe kaydı kabul edilmiş bulunan talebe meyamndan mektebin leylî kadrosuna göre alınacak leylî talebe miktarını tefrik için yapılacak olan müsabaka imtihanı 28 eylul 931 pazartesi günü sabah saat (9) da icra edileceğicihetlealâkadaranm mezkur gün ve saatte Gümüşsuyu'nda kâin nıektepte hazır bulunmaları müşsuyu'nda kâin mektepte hazır bulunmaları lüzumu ilân olunur. tstanbul 4 üncü icra memurluğundan: Tamamına 6100 lira kıymet tak dir edilen Eyüp'te Topçular mahallesinde Ramı kışlası caddesinde atik 5, 5, 5, mükerrer cedit 76, 78, 72, 74 No. lu mürakkam tahminen on yedi dönüm terbiinde meyvalı, meyvasız ağaçlarla müzeyyen mezru arazi dahilinde değirmen binası (deru nündeki alât ve edevat hariçtir) ile maabahçe bir bap köşk taş ahır ve diğer ahır ve kümes ve încirlik caddesine nazır harap kârgir mutfak ve ahsap samanlığın tamamı kırk sehim itibarile yirmi üç sehmi açık arttırmıya vazedilmiş olup 10 teş rinievvel 931 tarihinde şartnamesi divanhaneye talik edilerek 26 teş rinievvel 931 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul 4 üncü icra dairesinde açık arttırma suretile satılacaktır. Art tırma ikincidir. Birinci arttırmada 2100 liraya talip çıkmıştır. Bu kere en ziyade arttıranın üzerinde bıra kılacaktır. Arttırmıya iştirak için yüzde yedi teminat akçesi alınır. Müterakim vergi belediye vakıf icaresi müşteriye aittir. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacakhlar ile diğer alâkadaranın ve irti fak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair oŞehrî Ian iddialarım ilân tarihinden iti Talipleri tarafından teklif olunan bedeli icar Lira baren yirmi gün içinde evraki müs Üsküdar'da Tavaşıhasanağa mahallesinde Menzilhane cadde bitelerile bildirmeleri lâzımdır. Aksi 3 halde hakları tapu sicillerile sabit sinde 425 No. Rufai dergâhının selâmhk kısmı. olmıyanlar satış bedelinin paylaş • 3 Çarşı'da Kürkçüler'de 26 No. dükkân. masından haric kalırlar. Alâkadar • Müddeti icarlar: 1/6/931 den 1/6/932 tarihine kadar bir senedir. ların icra ve iflâs kanununun 119 unMebdei icarlar: Eski müstecirler için akti sabıkın hitamı, yeni müs cu maddesi hükmüne göre hareket etmeleri ve daha fazla malumat altecirler için teslim tarihidir. mak istiyenlerin 930/410 No. lu dosMüddeti müzayede: 26 eylul 931 cumartesi günü. ya numarasile memuriyetimize müBalâda muharrer emlâk kiralık olup hizalannda gösterilen bedel racaatleri ilân olunur. Yüksek Mühendis Mektebi kaydü kabul muamelesi istanbul Defterdarlı ğından : Kiralık odalı dükkân : No. 359 369, Topane Kışla altı, senelik kirası 190 lira, kiralamak açık arttırma 27 eylul 931 pazar günü saat 15 te Defterdarlıkta. (M 143) istanbul Defterdarlı ğından : Kiralık odalı dükkân: No. 361/371, Topane kışla altı, senelik kirası 180 lira. Kiralamak açık arttırma 27 eylul 931 pazar günü saat 15 te Defterdarlıkta. (M 142) Henüz yirmi iki yaşında düçar oldugu hastalıktan rehayap olamıyarak rahmeti rahmana kavuşan ve vediai hâki çufran olan nuru didemiz evlâdımız Enver'in cenaze merasimindc hazır bulunmak ve derin teessuratımıza iştirak suretile Fe lâketdide ailesini teselli etmek lutfunda bulnnan ehibba ye evidda ve sair mnh terem bey ve hanımefendilerin herbi rerlerine ayrı ayrı teşekkür ve minnet hislerimizi ifa mümkün olamadığından muteber gazetenizi tavsit eylediğimizi arzeyleriz. Validesi: Nadire Pederi: Mütekaidini askeriyeden kaymakam Çiirüksu'lu Mehmet Çanakkale Jandarma satmalma ko misyonu riyasetinden: Müddet İhaleye vaz'ı tarihi İhale tarihi ve günü 24 10/9/931 3/10/931 cumartesi Ekmek 24 11/9/931 4/10/931 pazar Et 24 12/9/931 5/10/931 pazartesi Sade 25 14/9/931 8/10/931 perşembe Arpa 1 Çanakkale'de 1,3,9,10 numaralı mekteplerle jandarma hastanesinin efrat ve hayvanatına tarihi ihaleden 932 senesi ağustos ga • yesine kadar bir senelik iaşelerine muktezi erzak yukarıda yazılı tarihlerden itibaren 24 ve 25 gün müddetle kapalı zarfla münakasaya vazolunmuştur. 2 Işbu erzakın ihaleleri yukarıda yazılı tarih ve günlerde zevali saat 9 da Vilâyet dairesinde icra kılınacağından ihaleden evvel 9 numaralı mektepte Çanakkale jandarma satmalma komisyonuna müracaat eden taliplere derhal şartnameler verilir. 3 Münakasaya iştirak edecek taliolerin verecekleri tekl'fnameler şartnamedeki şeraiti dahüinde verilecek fiat yazı ve rakam ile okunabilmesi için açık yazılacaktır. 4 Bedeli muhammenleri % 7,5 teminatı muvakkatesi sandık makbuzu veya hükumetçe maruf banka makbuzu kıymeti muharreresî üzerinden istikrazı dahilî tahvilâtile borsa fiatlarından % 10 noksanile sair esham ve tahvilâtın teklifname ile birlikte ikinci bir zarfa koyarak komisyona birer makbuz mukabilinde verilecektir. (2436) TEŞEKKÜR ŞERİK ARANIYOR İstanbul Evkaf Müdür üğüiden. Bir sene müddetle icar için Müzayedesi temdit olunan emlâk Türkiyede taranmış yun ipliği ve dokuraa fabrikası tes's etmek istiyen bir italyan grupu yerli sermayedar ş rik aramaktadır. Talipler meyanında yalnız iktidarı malisini isbat eden teklifler nazarı i'ibare alınacaktır. Adana'nın İcadiye mahallesinde kâin şarkan Eskikadın garben TırSCîrUR rumuzu tabtında Galata pani fabrikası şimalen tariki has cenuben Amerikan Misyonerleri hüc1 493 posta kutusuna yazılması •• Usküdar Hukuk hâkimliğinden: Zevcesi Mürüvvet H. vazifei zevciyeti ifa etmemek maksadile hanei zevciyeti terkeylemiş olduğundan mu maileyhanın hanei zevciyete avdetle vazifei zevciyeti ifa etmesi lüzumunun kendisine ihtarı zevci Kâzım B. tarafından talep olunmakla olsu retle mumailevhanın hanei zevciyete avdetle evliliğm uhdesine tahmil eylediği vezaifi ifa etmesinin kendisine ihtarına ve müddei istidası da ihtar ile birlikte boşanma davası açmış olduğundan davaya karşı yirmi gün zarfında cevap vermesinin ve ken disinin istimaı için de 27/10/931 salı günü saat 14 te mahkemeye gel mesi lüzumunun kendisine tebliğ e dilmesine karar verilmiş olup mu maileyha Mürüvvet Hanımın ika metgâhı meçhul olduğundan keyfi yet gazete ile ilân olunur. Âdana Vilâyeti Muhasebei Hususiye Müdürlüğünden: resi ve Mustafa zevcesi Zeynep ve Bektaş haneierile mahdut ve İdarei Hususiyeye ait olup Amerika'hlarca hastane olarak işgal edilen fevkanî on bir ve tahtanî sekiz odayı şamil bina on bir bin lira bedeli keşif le ve 9 eylul 931 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile müzayedeye çıkarılmıştır. Satın almak istiyenlerin evlulün otuzuncu çarşamba günü saat onda depozito akçelerile beraber Vilâyet Encümenine müracaat etmeleri ilân olunur. istanbul Evkaf Müdürlüğünden: Bursa Vilâyetine tâbi Karacabey kazasında vaki Vakfa ait Arap çiftliği otlakiyesi üç sene müddetle icara verilecektir. Müzayedesi 5/ 10/931 salı günü saat on dörde kadardır. Talip olanların İstanbul Evkaf Müdiriyetinde Orman ve Arazi İdaresine ve yahut Bursa Evkaf Müdiriyetine müracaat etmeleri. lerle talipleri uhdelerindedir. Encümeni İdarece bir hafta müddetle temdidi müzayedelerine karar verilmiştir. Fazlasile talip olanlar son güniin saat on beşine kadar İstanbul Evkaf Müdiriyetinde Varidat Müdürlüğü Akarlar Kalemine müracaatleri ilân olunur. Zayi ' Sabık Barbaros mektebinden aldığım tasdiknameyi zayı ettim. Yenisini çıkaracağımdan zayıin hukmu yoktur. No. 31 Mustafa oğlu Sacit