12 Kasım 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

12 Kasım 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

ili. İeşriuUani İ ' Camhuriyef 34 Bin Sayfa 9 cilt. Eski harflarladİr. Asnmızın en yükaek âlimlerinden mürekkep büyttk bir tslâm akademisl tarafından yazümıştır. Tercüme edenl ömer Rıza Bf. dir. şark ve garpta bn kadar, muazzam ve kıymetli bir eser yazılmamıştîf,' Devlet Demirvolları tlânları Haydarpaşa ve civarında mukim demiryollar memurin ve müstah demininin muayene ve tedavileri zımnında her gün gidecek doktorlar için bir sene miiddetle ve alenî münakasa ile sür'at ve matlup salâbeti haiz bir otomobil kiralanacaktır. Bu işe talip olacak otomobil sahiplerinin Işletme Müfettişliği kale minden 15 kuruşluk pul ilsak etmek suretile tedarik edecekleri şartnameyi okuyarak 15 teşrinisaoi pazar günü saat 15 te Haydarpaşa'da icra edilecek münakasaya yüz lira teminat akçesini hâmil oldukları halde iştirakleri ilân olunur. * ** Afyon deposu kömür tahmil ve tahliyesinin kapah zarfla mü hakasası (28 ikinci teşrin 931) cumartesi günü saat 15 te idare merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerile Afyon istasyonunda birer liraya satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. Emlâk ve Eytam Bankası İlânları Taksitle satılık emlâk Esas No. Mevki ve Nev'i Teminat 178 Usküdar Küçük Çamlıca caddesi 92 No. 41 dönüm araziyi muhtevi hane. 135, . 261 Usküdar Altunizade Osmaniye Koşuyolu Fuat Bey sokağı 4 6 numarah bahçe hane. 125. Balâda yazılı emlâk sekiz taksitle satılmak üzere müzayedeye va zedildiğinden taliplerin ihaleye müsadif 19/11/1931 perşembe günü saat on altıda şubemize müracaatleri. ! ISLAM TARİHİ P ASR! S A A D E T S A D R I İSLÂM Her tarafta,pek biiyÜk rağbet kazanmıştır. Flatı: Bez clltli 1400, roeşin clltli 1600 kuruş. Posta Ucreti: Türkiye için 125, bariç 300 kr. BedeUni bir defada veremiyenler ild, P ^ üç taksitte de verebUirler. | ^ w ^ Adjxa; İstanbulda Asan tlmiye Kutüphanesi . . . BUYUK. . Vakıf Paralar istanbul Gümrükleri Muhafaza Müdürlüğünden: (Asgarî 350 azamî 500 ton benzin mubayaasma ait) tir. 1 Müdürlüğümüze ait merakip için asgarî 350 azmaî 500 ton benzinin mubayaaıı kapah zarfla kırdırmağa konulmuştur. 2 Kırdırma şartları kâğıdının tasdikli suretleri İstanbul Gümrükleri muhafaza müdürlüğünden alınacaktır. 3 Kırdırma İstanbul Gümrükleri Muhafaza müdürlüğünde kurulacak ahm ve »atım komisyonu tarafından yapılacaktır. 4 Kırdırma 18/11/931 tarihine raslıyan çarşamba günü saat 14 (on dört) tür. 5 Teklif metupları kanundkai hükümlere göre gün ve saatîn den evvel İstanbul Gümrükleri M. M. müteşekkil komisyona verile cektir. Kırdırmaya girecekler benzinle resen iştirakleri halinde Ticaret Odasından vesaikini ve bir müesseseyi temsilleri halinde vekâletname ye ticarethane vesikası hakkında vesika göstereceklerdir. 7 Her istekli, biçilmiş bedelin % 7,5 u olan 9375 liralık muvakkat gfivenmelerile teminat belli «atten evvel komisyona gelmeleri. 8 örneği şartnamelere bağlı evsafı kimyeviye ve fenniye hususu şartnamede yazılıdır. 9 Belli olan saatte tutulması âdet olan zabıt kâğıdı doldurulduktan sonra hiç bir teklif kabul edilmiyecektir. Müdürlüğünden: Bedeli keşfi (250800) lira (15) kuruş olup musaddak projesine nazaran hattı haricisi on üç kilometro olan tzmit'e cari Paşa suyunun Font boru esası üzerinden şehir tesisatı ile birlikte ve kapah zarf usulile 30 teşrinievvel 931 tarihinden itibaren bir ay miiddetle münaka saya vazolunmuştur. 1 Münakasa Belediyelerce yapılacak müzayede ve münakasa nlzmanmaesi ahkâmın atâbidir. 2 İhale, 30 teşrinisani 931 tarihine müsadif pazartesi günü saat 15 te İzmit Belediye dairesinde icra edilecektir. 3 Talipler muhammen keşif bedeli üzerinden yüzde yedi buçuk nisbetinde teminatı muvakkate akçelerini nakten ve yahut devletçe muteber tanınmış bir bankanm teminat mektubunu ve ehliyeti fenniyelerini münakasa şartnamesind egösterilen esaslar dairesinde tevdi edeceklerdir. 4 Arzu edenlere proje ve teferruatı ile münakasa şartnamesi ve mukavele suretleri yinni beş lira bedel mukabilinde tzmit Belediye sinde verilecektir. 5 Mütemmim malumat almak istiyenler izmit, istanbul ve Ankara Belediyelerinde mevcut proje ve teferruatım tetkik edebileceklerdir. 6 Talipler muvazzah adreslerini ihtiva edecek ve pullu olarak imIdaremize ait (584) No. lu Kemna markah mazotlu silindirin za edecekleri teklifnamelerini (İzmit Belediyesi tarafından tanzim ve '(17) kalem tamiratı 17/11/931 tarihinde saat 15 te ihale edil • ilân edilen Paşa suyunun Font boru ile şehre isale ve tevziatı hakkın mek üzere alenî usul ile münakasaya konuldu. Silindiri görmek daki tesisata ait mevcut ve musaddak bilumum plân, resim, keşifna istiyenlerin Nafıa Baş mühendisliğine ve talip olanların ihale günü me, şartname, mukavelename ve hesabat ve,teferruatı münderecatma tamamen ıttıla hasıi eylediğinde mnezkur tesisatı mevcut musad • * Encümenî Vilâyete müracaatleri. •i dak proje ve teferruatındaki şerait dairesinde ve bu hususta tanzim ve teati olunacak mukavelename tarihinden itibaren on sekiz ay zarfm • da Türk Iirası bedeli maktu mukabilinde vücude getirip Belediyeye ahkâmı mahsusası mucibince teslim eylemeği kabul ve taahhüt eylerim) şeklinde tanzim edeceklerdir. 7 Talipler, deruhde edceeleri işbu su tesisatım başarabilecek fennî ve malî iktidarı haiz bulunduklanna dair maruf ve muteber müSîlindirler için muhtelfi cinste cem'an 1600 kilo madenî yağ, 200 esasatı maliyeden verilmiş malî vesikalarla muteber fennî vesika ile bekilo gres yağ ile 100 kilo üstübü alenî münakasa suretile mubayaa eraber münderecatlanna ittilâ ve tamamen kabul edildiğine dair altları dileceğinden talip olanların ihale tarihi olan 25 teşrinisani çarşamba imza edilmiş şartname, mukavelename, keşifname, plân, resim, proje günü saat on beşte 55 liralık teminatla Vilâyet daimî encümenine ve ve şeraiti fenniye lâyihası ve hesabatı fenniye cetvelini teklifname şartnameyi görmek istiyenlerin Vilâyet Başmühendisliğine müraca • lerine lef fen ita edecekleri ilân olunur. atleri. izmit Belediye dairesinden: 22554 No. h senetle kasap esnafından Luka veledi Yani Kaloçi E fendi tarafından borç alınan yedi yüz yinni liraya karşı 1 kânunuevvel 927 tarihinde idaremize teminat irae olunan Topane'de Firuzağa ma hallesinde Soğancı sokağmda ittisalindeki hane ile bir sakıf altmda kâin 19 numarah ahşap hane vade sonunda borç verilmemesinden dolayı alelusul icra kılınan son açık arttırmasında bin dokuz yüz altmış lita bedel ile talibi uhdesinde takarrür ederek kat'î karan çekihniş ve borçlunun vefatile verasetinin zevcesi Mm. Tasiya ve kızı Mlle. Agasi ile oğlu Vasil Efendiye inhisar eylediği anlaşılarak bir hafta zarfmda borcun ödenmesi hakkında veresei mumaileyhim namlarına tanzim kılınan son ihbarnamelerden Mme Tasiya ile Mlle. Agasiya ait olanları kendilerine usulen tebliğ edlimiş ise de Vasil Efendinin elyevm Ma nastır'da ikamet etmekte olduğu mahalle ihtiyar heyeti tarafından tevsik ve tasdik kılınmasına binaen tebligat ifa edilmemiş olduğundan bu lân tarihinden itibaren bir ay zarfmda maafaiz ve masarifi saire borç ödenmediği ve yahut bedeli mukarrerile bimza müşterisi uhdesine takrir verilmediği surette salifüzztkir müddetin mürurunu müteakıp rıza ve takrire bakıhnaksızm mezkur hanenin müşterisi uhdesine satış muamelesinin icra kılınacağı varis mumaileyh Vasil Efendiye ilâneıi tebliğ olunur. Afyon Nafıa Başmühendisliğinden: Kocaeli Vilâyeti Daimî Enctimeninden: Müddet Münakasaya vaz'ı İhale tarihi ve günü 24 31/10/931 23/11/931 pazartesi 1 Çanakkale'de 1,3,9,10 No. lu mekteplerle Jandarma hastane hayvanatmın tarihi ihaleden Ağustos 932 gayesine kadar bir senelik iaşelerine muktazi arpa yukarıda yazılı tarihten itibaren yir mi dört gün müddetle tekrar kapa lı zarfla münakasaya vazolun • muştur. 2 Işbu arpanın ihalesi yukarıda yazılı tarih ve günde zavali saat 15 te Çanakkale Vilâyet Dairesinde icra kıhnacAguıdan iha leden evvel 9 No. lu mektepten Satınalma komisyonuna müracaat eden taliplere derhal şartnameler verilir. 3 Münakasaya iştirak edecek taliplerin verecekleri teklifna meler şartnamedeki şerait dahilinde verilecek fiat yazı ve rakamla okunabilmesi için açık yazılacakt ır. 4 Bedeli muhammenenin % yedi buçuk teminatı muvakka tesi sandık makbuzu veya hükumetçe maruf banka makbuzu kıy meti muharreresi üzerinden istikrazı dahilî tahvilâtile borsa fiatından % on noksanile sair esham ve tahvilâtm teklifname ile bir likte ikinci bir zarfa koyarak komisyona birer makbuz mukabilinde verilecektir. Çanakkale Jandarma satın alma Komisyonundan: Yüksek Mühendis Mektebi Mubayaat Komisyonundan: Lüleburgaz'da kâin Mimarsinan asanndan Sokullu Mehmetpa • şa camiişerifi minaresinin müceddeden inşası kapah zarf usulile Komisydhümüza mülhak mekteplerin gaz, benzin, vakum ve mazot (3/T.sani/931) tarihinden (28/T.sani/931) tarihine kadar mevAfyon • Kütahya yolunun (14880) lira bedeli keşifli 22+31530+29C yağlarile kuru meyvalan ve Kabataş lisesi ile Üsküdar ciheti mektep kii münakasaya vazedilmiştir. Taliplerin şartname ve resimleri al kilometreleri arası tamiratı 17/11/931 tarihinde saat (15) te ihale lerinin ekmekleri ve Çamlıca K. mektebinin sebzesi 15/12/931 tari mak üzere her gün öğleden sonra İstanbul Evkaf Müdiriyetinde edilmek üzere kapah zarf usulile münakasaya konuldu. hine müsadif salı günü saat 15 te ihale edilmek üzere kapah zarf u heyeti fenniye Müdür muavinliğine ve yevmi ihale olan (28/T.sa 1 Ehliyet vesikası almak ve kaydettirmek için münakasa şeraiti sulile münakasaya ve Galatasaray lisesinden maada diğer mekteplerin ni/931) cumartesi günü kapah zarflarını usul dairesinde saat on umumiyesinin birinci ve ikinci maddelerinde yazılı vesaikin münakaekmek ve yemek artıklan ayni şerait ve müddetle müzayedeye ko dörtte İstanbul Evkaf Müdiriyeti İdare Encümenine tevdi etmeleri. sa gününden lâakal (8) gün evvel Vilâyet başmühendisliğine tevdii. nulmuştur. Taliplerin yevmi mezkurda komisyona müracaatleri. 2 Münakasa taf silâtile şartnameler sureti musaddakalanmn Nafıa Başmühendisliğinden alınabileceği. 3 Münakasaya iştirak edeceklerinin münakasa ve ihale kanunile şartnameler ve teferruatı dairesinde hazırlıyacaklan teklif mek • 1 Kütahya Vilâyet matbaası için olbaptaki şartname ve nümunejtuplarını 17/11/931 tarihinde saat 15 ten evvel Vilâyet Encümeni ri • leri veçhile 408 lira 10 kuruş kıymeti muhammenesinde ve muhtelif yaaetine vermeleri. eb'atta kâğıt, mürekkep ve el numaratörü mubayaa olunmak üzere 4 Müteahhdin fen memuru iş hususunda müteahhit derecesinde Ispîrto ve îçkiler Inhisarının Kabataş ambarlarında bulunan 10000 alenen münakasaya konulmuştur. ines'ul olacağmdan mukaveleye müteahhitle beraber imza etmesi lâ küsur kilo eski sandık çemberi ile Paşabahçe fabrikasında mevcut 3000 2 İhale 2 kânunuevvel 931 çarşamba günü saat 15 te Vilâyet zım geldiği »iân olunur. adet boş sandık ve altı bin parça kullanılmış üzüm çuvah ve bin altı yüz kilo şişe ağzı mantarları ve muhtelif hacımlarda seksen bin adet Daimî Encümeni huzurunda icra kıhnacaktır. 3 Taliplerin münakasaya iştiraki için 661 numarah kanun muci boş şişe ve Doyç markah bir otomobil müzayede suretile satılacaktır. Talip olanların yevmi ihale tayin olunan 21 teşrinisani 931 tarihine bince % 7,5 teminat göstermeleri lâzımdır. müsadif cumartesi günü saat on dörtten evvel müzayedeye iştirak için 4 Nümuneleri görmek ve fazal izahat almak istiyenlerin KütahKabataş'ta Inhisar Idaresinde müteşekkil satış komisyonuna müracaat ya Encümeni Daimisine veya matbaa müdürlüğüne mürcaaatleri ilân eylemeleri ilân olunur. olunur. 3039 lîra 59 kuruş bedeli keşifli Mudanya Gümrük binasînın tamiralı keşifname ve şartnamesi veçhile 25/10/931 tarihinden itibaren 20 gün miiddetle açık münakasaya konulmuştur. Taliplerin ihale günü olan 15/11/931 pazar günü saat on altıda yüzde yedi buçuk tmeinatı muvakkatelerile birlikte vesaiki muteberelerini müstashiben Mudanya Gümrük Müdiriyetinde müteşekkil komisyona müracaatleri ilân 1 Erzürüm, Çorüm, Konya, Kars ve Malatya Doğum ve Çocuk BaMektep talebesine ita edilecek yerli malinden (278) takım elbisenin olunur. kım Evleri için şartnamesine merbut listelerinde ayn ayrı isim ve kumaş ve imaliyesi de dahil olmak üzere kapah zarf usulile münaka miktarları yazıh ceman 122 kalem cerrahî alât ve malzeme. saya konulmuştur. Münakasası 5 kânunuevvel 931 tarihine müsadif 2 Sıvas ve Erzurum Nümune hastaneleri için keza şartnamesine cumartesi günü saat 14,5 ta icra edilecektir. Taliplerin bu husustaki merbut cerrahî alât ve malzeme kapah zarf usullerile münakasaya konmuştur. İhaleleri 29/11/931 saat 15 te Ankara'da Sıhhat ve İçtimaî Mu şartnameyi görmek üzere mektebe müracaatleri ve ve münakasada avenet Vekâletinde komisyonu mahsusunda icra olunacaktır. Şartname behemehal tüccar terzi olduklarına dair Ticaret Odası vesikası ibraz Mektebin mayıs 932 gayesine kadar ihtiyacı olan (YAŞ SEBZE) ve listeleri görmek istiyenlerin Sıhhat ve 1. M. Vekâletinde İçtimaî Mu etmeleri ilân olunur. nîn icra kılınan pazarlığında ita olunan fiatler haddi lâyıkta görülme avenet Umum Müdürlüğüne veya İstanbul Sıhhat ve İçtimaî M. Müdürdiğinden pazarhğı 17 teşrinisani 931 tarihine müsadif salı günü saat lüğüne müracaatlerî ve taliplerin şartnamelerine tevfikan ve her liste 14 te icra kıhnacaktır. Şartnamyi görmek istiyenlerin mektebe müra mukabilinde teklif ettikleri fiatleri ayn ayn göstermek suretile tanzim Tıp Fakültesi Birinci seririyatı hariciye müderris muavinliği müncaat leri ve münakasaya iştirak edeceklerin Ticaret Odasına dahil ol edecekleri teklif mektuplarını vakti muayyeninde Vekâlete tevdi et haldir. Taliplerin Tıp Fakültesine müracaatleri. meleri. Afyon Nafıa Başmü Liseler mubayaat komisyonundan: hendisliğinden: istanbul Evkaf Müdürlüğünden: Kütahya İspirto ve İçkiler İnhisarı Satış Komisyonundan: Vilâyetinden: Mudanya Gümrük Müdürlüğünden: Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Yüksek Mühendis Mektebi Vekâletinden: Mubayaat Komisyonundan: Tıp Fakültesi Reisliğinden: