22 Haziran 1932 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

22 Haziran 1932 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

^Cumhuriyet ın • > CÎZLİHARP CA/U/LAll A1A/INDA Muharrirr Bmbaşı Ladoux 14 Sehir ve memlekef haberleri Nakili: Abidin Daver Siyasî icmal Japon ordusunun İstilâ plânı korkutmuş değildi. Kadını müteessir eden ve titreten fey, ayak takımın dan bir adamin bile, milliyeti ne olursa olsun, casuslarla onları idare edenlere karşı beslediği hakaret hissi idi. Marthe casusluğun halk arasında ne kadar nefretle karşılandığını ilk defa tecrübe ediyordu. Ürper mesi geçtikten sonra kendi kendine Henüz pişmemişim, dedi. Biraz sonra, Halphen geldi. İstasyona dönerlerken Marthe, arkada şını gayriihtiyarî olarak ec tenha sokaklara sürükledi, hatta Saint Sebastien'e dönerken kendisile ayni kompartımana binmesine de razı olmadı. Sizi burada herkes tanıyor, dedi, avdette de sizinle seyahat edersem, kendimi lekelemiş ve tehlikeye atmış olurum. Zaten söz verdiniz. Beni âmirinizle tanıştırmadan yanıma sokulmıyacaksınız. Bu sözleri söyledikten sonra, ne diyeceğini şaşırmış olan Halphen'in burnuna kompartımanın kapısım kapadı. Casus müteahhidi Marthe'ye artık emir vermiyor, Şehir plânı yapılmadan aldığı emirîeri tebliğ ediyordu inşa edilen binalar Sonra hemen açıp okudu: Hayır, gemicinin gizli tehdidi onu 1 »İfc I Vali Beyin Beyanatı nnıl Acaba Belediye bu işi yapamaz mı? Şehrimizin hemen her tarafında para buhranına rağmen büyük lü küçüklü bir çok yapıların yapıl j dığı görülüyor. Mesken buhranı ı mevcut olmadığı halde yapılmakta olan apartımanlar yakında bir kiracı buhranı tevlit edecektir. Bu yeni yeni binalar şu sırada parasını işletecek yer bulamıyanlar ve yahut eldeki parayı şurada burada çarçur edip yemekten korkanlar tarafından yaptırılmakta ol»a gerektir. Bu münasebetle hatırımıza geliyor ki întanbul Belediyesi bir stadyom, bir mükemmel sebze hâli, bir şehir tiyatrosu inşası için eşhas tarafından inşaata yatırılmakta ve bağlanmakta olan bu paralardan istifade edebilir. Meselâ Beleşi diye bir stadyom inşasına tahsisi lâzım gelen parayı santimi santi mine denilecek kadar tesbit eyle dikten ve böyle bir müesseseye sarfolunacak paranın faiz ve amortismanı için sermayedarların rağbetlerini celbedeceği bir müddet tayin ettikten sonra onlara: «Geliniz şu stadyomu, yahut hâli yapınız. Burasının varidatından yüzde yetmiş beşini sarfettiğiniz para faizile beraber ödeninciye kadar size terkedeceğim.» Dese bir çok para sahiplerinin bu gibi teklifleri hüsnü telâkki eyleyeceklerini zannediyoruz. Bu sayede hem elindeki, parayı ne yapacağını bilmiyen , lere bir istifade menbaı temin edil , miş olur, hem de belde ve Belediye muhtaç olduğu binalara, müessesata kavuşmuş bulunur, diyoruz, Continental Palace Saint Sebastien Pazartesi: 16/7'M5 Aziz Madam, Sizi ihmal ettiğimden dolayı affinizi rica ederim. Başka türlü hareket edemezdim. Çünkü aramız daki münasebatın mümkün olduğu kadar halktan gizli kalması lâzım dır. Bu sebeple sizinle gSrüsmek ve bazı tertibat almak için öğle yemeğinden sonra, saat 2 ile 3 arasında beni dairenize kabul edip edemiyeceğinizi anlamak isterim. Eğer bir maniiniz varsa otelin veznesine benim namına bir mektup bırakınız. Aksi takdirde yarın dairenize geleceğim. Hürmetler» H. Çalıkuşu, mektubu bitirdikten sonra yatağına uzandı. tlk uçuş muvaffakiyetli oldu, dedi. Şimdi artık, bir pilot imtihanı geçirmekten başka bir şey kalmadı. Muayyen saatte, Halphen, kadı nın dairesine geldi. Görüşmeleri pek Aradan sekiz gün geçmişti. Marthe kısa oldu. Alman casus müteahhidi Alman'ı bekliyordu. Fakat ne gelen artık emir vermiyor, yalnız aldığı evar ne giden. . Yalnız, Çalıkuşu, vamir ve talimatı, Marthe'ye tebliğ hemen hemen gayrimahsus bazı alâediyordu. imden etrafında bazı değişiklikler Yarın, saat on beşe doğru Al • hissediyordu. derdieder bahçesinde gezeceksiniz. Continental otelinin iri kapıcısı, Bu bahçe, o saatte, hemen hemen ikinci sınıf bir yolcu olan Marthe'yi bomboştur. Artık sizi tanıyan bü o vakte kadar ihmal ederken şimdi, yük siyah gözlüklü bir zat yanınıza en küçük arzularını bile hemen nagelecek ve size «beni takip ediniz» zari dikkate ahyordu. diyecektir. Otesi sizin bileceğiniz iş. Oda hizmetçisi kadın, evvelce çaBundan sonra, ne vakit emir alırsam ğırdığı zaman üşene üşene gelirken ancak o vakit sizi göreceğim. şimdi, zile basar basmaz o kadar çaHalphen bu sözleri söyiedikten buk geliyordu ki kapının arkasm sonra gitn:ek ister f?ihi bir tavır aldı, dan içeriyi dinliyor veya anahtar fakat kapının eşiğine geiince aklına deliğinden odayı gözetliyor, sanır bir şey gelmiş gibi durdu. dınız. Bir şey söylemeği unutuyor Bu haller Çalıkuşu'nun gözün dum. Bize iltihak etnıeği kabul ettiden kaçmamıştı: ğiniz takdirde askerce hizmet ede Galiba Halphen, Bilbao'ya giceksiniz. Şayet bize ihanet ederse derken pek kısa kestiğim tahkikatına niz... devam ediyor. Adamları vasıtasile Biliyorum. Tam on gün evvel mütemadiyen beni tarassut ettiri Bilbao limanında omuzlarının \rayor. sına bir hançer saplanmış olarak cesedl denlzden çıkarılan kadın gıbı, dar sür'atli gitmemesinden sinirle bir sabah benim ölümü de Urgall niyor, endiseye düşüyordu. O zaman: kayalarının dibinde bulacaklar, değil mi? Acaba, Alman'a karşı çok mu sert davrandim da herifi kaçırdım, Peki amma siz, bunu nereden diye kendi kendine soruyordu. öğrendiniz? Gazeteler bu hâdiseyi Sinirlerini yatıştırmak için doktor yazmamışlardı. Kraut'u iyice üzüyordu. Almsn dok Ya siz nereden öğrendiniz? tor, güzel Fransız kadınma abayı Halphen biraz şaşırdı ve sıkıldı: yakmıştı, her gece bakarada onun Ben mi? Benim san'atım her hesabına bir kaç yüz lira ksybedi • şeyi bilmektir. Karmen'ler memle yordu. ketinde bu gibi şeyler, olagandır. Marthe, nihayet, bir sabah, cad Görüyorsunuz ya artık bu kadının dede Halphen'le burun buruna geldi. Alman zabiti, yalnız değildi, yanında katlinden bahis bile etmiyorlar. Ne yapalım, İspanyol'lar, son derece kırk yaşlarında kadar bir adam varkıskançtırlar ve aldatılmağa tahamdı. Bu, ufak tefek, gayet esmer, bümül edemezler. Bu, onların ebedî bir yük siyah gözlüklü, sivri sakallı bir kusurudur. adamdı. Sivri sakalı.ona, hem esrarengiz, hem haşin bir hal veriyordu. Marthe, Halphen'in Eibar istas Evvelâ o, Marthe'yi görmüş ve Halp yonunda alıp kendisine hediye ettiği hen kendisini hafifçe dirseği ile dürt savatlı sivri hançerle lâkaydane oymiye vakit bulmadan kadını iyice nıyarak cevap verdi: görmek için birdenbire durmuştu. O halde benim damarlarımda Bu esnada Çalıkuşu, Halphen'in bu da tspanyol kanı var; demek .. adama almanca olarak kısaca: Halphen Fransız kadınma bir İşte o! Dediğini duydu. lâhza baktı, ayrılmak için müsaade Meçhul adam, seri bir hareketle isterken de fena bir tebessümle ve hemen başını çevirdi. şu müdahenekâr sözlerle bu mülâ Marthe bu küçük manevrayı görkata nihayet verdi: memezliğe gelerek geçerken kendi « Ben biliyorum zaten, birhirikendine: mizi anlamak için yaratılmışız.» Kumandan, bu olacak, diyordu. Ben bu adamı, bir yerde daha Ertesi gün Marthe, öğle yeme gördüm amma nerede? Yalnız anğinden sonra tekrar odasına çıktı. lıyamadığım bir nokta var. Halphen Yazıhanesinin önüne geçerek sür'atgöstermeden evvel beni nasıl tanıdı? le bir kaç kelime yazdı. Yazdığı Ne olursa olsun, işin sonu yaklaştı. mektubu kemali itina ile iki zarfa koydu. Aynada kendini şöyle bir Filhakika, ertesi günü, akşam süzdükten sonra otelin methaldeki üstü odasına girdiği zaman, yastı salonuna indi. Kapıda şişko kapıcı ğının üzerine iğnelenmiş bir mektup ile birinci sasör iskemlelerinin üzegördü: rine yığılmışlardı. Bu kadar gizli bir surette ve bu kadar ihtimamla buraya konuldu (Büyük otellerde dışarı işlerinde ğuna göre, mutlaka çok mühim bir kullanılan üniformah garsonlara şey olacak, dedi. chasseur, «şasör» denilir.) müsabakada, iş işten geçtikten sonra, müteaddit müracaatlar karşı sında kalmıştık. Fakat Avrupa müsabakasına yetişmek imkânı olmadığı için bu müracaatleri reddetmiştik. Ayni halin tekerrür etmemesi için,, şimdiden vaktin darlığını haber vermeğe lüzum görüyoruz. Esasen müsabaka idarehanemiz de hafi olarak cereyan edecektir. Mahdut hakemler de, güzellerin isimlerini ve hüviyetlerini bilmiye cekler, numaralarına bakarak rey vereceklerdir. Bu itibarla kazana mazsam, herkese karşı mahçup olurum, sözünün manası kalmıyor. Müsabakaya girersiniz. Kazanamazsanız, girdiğinizi sizden baska kimse bilmez. Kazanırsamz, Türkiye'yi böyle beynelmüel bir dünya müsabaka sında temsil etmek şerefini d« ka » Vali ve Belediye reisi Muhittin B. dün kendisile görüşen bir muharririmizin muhtelif suallerine karşı şu beyanatta bulunmustur: ; « Ekmek mes'elesi hakkında Dahiliye Vekili Sükrü Kava Beye fendi de yakından alâkadar ola rak bu hususta bazı malumat iste • mişlerdi. Kendilerine icap eden malumat verildiği gibi lüzum görüldükçe gene bu mevzu etrafında peyderpey izahat verilecektir. Son zamanlarda yapılmakta olan inşaata geiince; elimizde bir ebniye kanunu vardır. Herkesin hukuku tasarruf iyesi de mahfuzdur. İnşaat bu kanuna tevafuk eyledikçe müsaade vermek mecburiyetindeyiz. Büyük bir talihsizlik eseridir ki henüz şehir plânı meydana çıkmadan vâsi mik yasta bir servet emlâke yatırılmış • tır. Fakat buna karşı yapacak bir şey yoktur. Ayaspaşa mezarlığı işi de mah kemededir. Artık idarî safhası kal mamıstır. Mahkemenin vereceği hükme intizar zaruridir.» Vali konağındaki müsamere hasılatı Geçenlerde Vali konağında kimse siz çocuklar menfaatine verilen müsamerenin hesabatı ikmal edilmiş ve elde edilen iki bin küsur lira hasılat İş Bankasma yatınlmıştır. Paranm sureti sarfı hakkında da yakında bir karar veri lecektir. Mançuri mes'elesinde ve alelumum Aksayı şark ahvalinde nisbî bir sükun vardır. Fakat bu sükun alda tıcı ve muvakkattir. Sulhu tehdit eden tehlikelsr tamamile mevcuttur. Sîyasî ve askerî gizli hazırlıklar ve Veriîen malumata göre Maarif Vetertibat bu zahirî sükunu tevlit et kâleti huıusî ve ecnebi mekteplerin miş bulunuyor. daha sıkı ve daha yeni esaslar daYedi devlet konferansı şimdi Pehilinde teftiş ve murakabe edilme sini düşünmektedir. Bu mes'ele hak kin'i üssülhareke ittihaz etmiş olup kında müfettislerden malumat ahneylulde Cemiveti Akram'a vereceği mış ve bir talimatname projeti haraporu hazırliyor. Bu rapor, Aksayı zırlanmıştır. Talimatnamenin yeni şa»k ahvali ve Mançuri mes'ele • ders senesi başında tatbik sahasına • yeniden devletler arasında şidi konması muhtemeldir. detli münakaşalara mevzu teşkil eBu kararın sebeplerinden biri de decektir. hususî mekteplerden bazılarının resSanghay vekayii dolayısile Ja mî mekteplerde sınıfta kalan tale ponya ile Çin arasında sulh miinabeleri bir veya iki sınıf yukarı sınıfsebatını tesis edecek Yuvarlak Masa lara kaydetmek suretile yolsuzluk konferansının içtimaı Amerika'nm yaptıklarının anlaşılmasıdır. Bu nemüdahalesini menetmek için Japontice üzerine bu vaziyette bulunan S0 talebe imtihanlara girmekten ya tarafından mütemadiyen talik emenedilmişlerdir. Bu çocukların edilmektedir. Fakat kcnferans er geç beveyni Maarif müdiriyetine müratoplanacaktır. caat ederek çocuklarının imtihalara Fakat yedi devîet komisyonu rakabulünü istemişlerdir. Fakat ço porunun mah'yeti ne olursa olsun cuklar lâkayıt olmadıkları sınıflara Yuvarlak Masa konferansı neye kaalındıkları için hiç bir muamele yarar verirse versin Mançuri'nin ve pılamıyacağı cevabı verilmiştir. hatta Şarkî Sibirya'nın âkıbetini Diğer taraftan Maarif müfettişleri değiştiremiyecektir. Çünkü Japon tarafından yapılan tetkikat netice ordusu bu mes'eleleri istediği gibi sinde bazı ecnebi mekeplerinin ilk halletmeğe ve bunun için bütün düntahsilini bitirmemiş Türk çocukla ya ile çarpışmağa karar vermiştir. rının ecnebi mekeplerine alınmıyaMoskova gazeteleri tarafından neşcağı hakkmdaki kanun ahkâmma rolunan haberlere göre Japon büyük riayet etmedikleri anlaşılmıştır. Bunefkânı harbiyei umumisi reis vekili lardan Beyoğlu'nda bulunan «Sent Ceneral Mosaki 20 hazirandanberi Pülşeri» mektebi mahkemeye verilMançuri'de bulunuyor. Bu seyahat miştir. Diğer bazı mekteplerin de Japonya'nm berrî Asya'daki askerî aynî şekilde adliyeye tevdi oluna siyasetinin atisi ile çok alâkadar göcakları söylenmektedir. rülmektedir. * ^ * ^ • Mahkemeye Verilen mektepler 50 talebe imtihanlara sokulmuyor | Doğru değil mi? üsküdar hastanesi ne zaman yapılacak? Bir sahtekârlık Gümrükten 150,000 lira lık şeker kaçırılmış Bazı kimselerin muhacir iskân kanunundan istifade ederek suiistimal yaptıkları hakkında gümrükler başmüdürlüğüne bir ihhar vaUi olmuştur. İskân kanununa nazaran muha cirîerin 5000 lirava kadar olan san'at ve maişetlerine yarıyacak eşyalar vümrük resminden muaftır. Bazı dalavereciler memlekete 5000 liralık mal sokmak, sonra Türkiye'den çıkıp giderek bir müddet sonra tekrar muhacir sıfatile memlekete gelip bu sefer gene ayni miktarda mal geti rerek bu muafiyetten istifade et mişlerdir. Şimdiye kadar bu şekilde 150,000 liralık şeker ithal edildiği anlaşıl mıştır. Tahkikata devam edilmektedir. Gümrüklere gelen eşyalarm muaf olarak imrar edilmeleri için musaddak resmî evrak mevcut olması lâzım gelmektedir. Resmî evraka istinat etmiyen ithalâttan memurların mes'ul tutulmaları lâzım gelmektedir. Başmüdürlük ihbarı bu noktadan tahkik edecektir. işgale uğruyan yerlerde tasarruf muamelesi Yeni bir kanun lâyihasına göre Yunan işgaline uğrıyan Edirne, Kırk Iareli, Tekirdağ ile, Gelibolu, Bozcaada ve İmroz kazalarında ve Çatalca'nm bir kısmında işgal zama nında Yunan memurları ve müftiler tarafından yapılan bey'ü ferağ muamelelerinin doğruluğu hakkında tahkikat icrasından sonra sıhhati tebeyyun eden muameiaı lmıv aiiu maksızın tescil olunacaktır. Kanun ahkâmı Bozcaada ve İmroz'un istirdat tarihile diğer mahallerde 1 ey lul 338 tarihine kadar muteber ola caktır. Vilâyet, Ziraat sergisinin kuruludğu Vilâyet bahçesini akşamları sekize kadar memurin ile halka açık bulundurmağa karar vermiştir. Beledijeye devredilen Üsküdar'daki Zeynep Kâmil hastanesinin açılması için icap eden iptidaî hazırhklara başlanmıştır. Binada bazı tamirata ihtiyaç vardır. Buna ait keşif fen heyetince tanzim edilmektedir. Yeni bütçe tasdik edildikten sonra inşaata baslahtfeaktır. Hastane kadrosu üzerinde de tetkikat yapdmaktadır. Teşrinievvel iptidasın • dan itibaren burası da faaliyete geçe cektir. Malumdur ki bu defa Mançuri mes'elesini ortaya çıkaran doğrudan doğruya Japon ordusu olmuştur. Şimdiye kadar Japonya, Mançuri'de Japon sermayesini ve sanayiini iş letmek politikasını takip ediyor idi. Bunun için her sene Mançuri'ye milyonlarca Çin'li amelenin gelmesine ve burada yerleşmesine müsaade ediliyordu. Halbuki şimdi Japon ordusu Mançuri'de Japon nüfuz ve hâki miyetini temin için yarım asırdanberi dckülen kanların hep Japon çiftçisinin damarlarından çıktığı noktasına istinat ederek Mançuri'yi Japon çiftçileri ile meskun bir Japon malikânesi haline getirmeğe karar vermiştir. Bu maksatla büyük erkânı harbiyei umumiye azasmdan binbaşı Hanaya tarafından hazırlanan plânda başlıca atideki noktalar esas ittihaz edilmistir: 1 Mançuri'nin Çin ile alâkası ebedî surette katedilmelidir. 2 Bahri muhiti kebire müntehi Rus koridoru yani Şarkî Sibirya Japonya'ya ilhak edilmelidir. Büyük Japon erkânı harbiyei uPKımiyesi Japon milletinin kapita lizm, sanayileştirmek, ameleleştir • mek gibi yeni cereyanlar ile inhilâle uğramaması için ordu efradının yüzde yetmiş beşini temin eden çiftçiye Mançuri'de ve civarında zengin bir yurt temin etmeğe azmetmiştir. Japon ordusu kararını her halde tatbik edeceğinden şimdiki sükuna muvakkat nazarile bakmak icap ediyor. MVHARREM FEYZt IM1 © Ihı %&<B CTu @ S I Gümuşsuyu mezarlığı mes'elesi Gümüşsuyu mezarlığı mes'elesini tetkike memur ehli vukuf bir kaç güne kadar yeni bir içtima aktede cektir. Bu içtimada gerek Bele diye, gerekse MoIIa Bey tarafından Ayaspaşa vakifyesi esasına müstenit olmak üzere tertip edilen haritalar gözden geçirilecek ve kat'î bir karar verilecektir. Vilâyet bahçesi halka âçılıyor Yeni bir mektep sergisi Kocamustafapaşa'da 28 inci ilk mektepte, o civardaki on ilk mek • tepteki talebenin bir sene zarfmda yaptıkları elişlerini gösterir bir sergi açılmıştır. Sergi, haziran sonuna kadar açık bulunacaktır. İstiyenler sergiyi her gün zyaret edebileceklerdir. Bir tahsildar muhakeme ediliyor Belediye tahsil memurlarından Kâzım Ef. on bir lira ihtilâs etmek cürmünden dolayı mevkufen Ağır ceza mahkemesine verilmiştir. Kâzım Ef. bu memuriyete tayin edileli henüz bir ay olduğu halde makbuz dip koçanlarında tahrifat yapmış ve on bir lirayı ihtilâs etmiştir. Kâzım Ef. nin muhakemesi dün hitam bulmuş, Müddeiumumî, iddiahamesinde, maznunun beş sene ağır hapis cezasile tecziye edilesini, fakat ihtilâs ettiği parayı bilâhare iade ettiği cihetle bu cezanın iki bu çuk seneye indirilmesini istemiştir. Muhakeme, karara kalmıstır. Selçuk San'at mektebi sergisi Selçuk hatun kız san'at mekteb: talebelerinin hazırladıkları sergi perşembe günü saat ikide davetüler huzurile açılacaktır. Sergi genç kızlarımızın bir senelik emeklerile tertip edilmistir. Her halde muvaffakiyetli bir netice alınacağına eminlz. Hamal ışieri tanzim edildi Gümrüklerde hamal teşkilâtı çok karışık bir halde idi. Bir çok ha mallar hariçte dükkân açarak es naflık etmekte idiler. Gümrük başmüdürlüğü bunları muntazam bir şekle sokmuştur. Bütün hamallara birer numara ve rilecek ve hamallar amele gibi her sabah geierek numaralarını kon troldan alacaklardır. Numarasmı almıyan hamallar o gün çahşmamış addedilerek kendilerine o günkü tahmil ve tahliyeden pay verilmi yecektir. Emir Faysal Hz. Yarın gidivorlar Necmettin Bey Roterdam'a gıttî Nakzedilen bir dava Sabık Musul meb'usu Nuri Beyi öldürdüğünden dolayı 12 seneye mahkum olan Hacı hakkmdaki karar, Temyiz mahkemesi tarafından aleyhe olarak nakzedilmiş, dün bu muha kemeye yeniden ba^îanmıştır. Müddeiumumî iddianamesinde, maznunun bu fili taammüden yaptığını, bu itibarla idamı lâzım gel diğini söylemis, ancak hâdisede esbabı muhaffefe olduğundan idama zanır ve bu güzel mevsimde, dünbedel 24 sene ağır hapis cezası ve yanın en meşhur memleketlerinden rilmesini istemiştir. ve banyo sehirlerînden biri olan BelMuhakeme. müdafaa ve karar için çika'da ve Ostende'de para ile de te kalmıstır. mini mümkün olmıyan bir seyahat yapmış olursunuz. Kraliçe intihap edilecek hanım ile Sigorta parasına tamaan kasten vanmdaki zatın bütün masrafları dükkânını yakmaktan maznun el deruhde ed'ilmiştir. Pasaportlardan biseci Israil Sevilya Ef. nin muha tutunuz, yataklı vagon, yolda ye kemesine dün devam edilmistir. mek, Belçika'da ikamet, iaşe masDünkü celsede, yangın mahallinrafları kâmilen temin edilmistir. de keşif yapan mühendis Tevfik ve Ayrıca gazetmiz kraliçeye 500 lira, Nusrat B. ler müvacehe edilmisler înekis bir tuvaletlik hediye ediyor. dir. Evvelce yekdiğerine mütebayin En maruf kadın terziler de tuvalet şehadette bulunan bu mühendisler ve diğer elbiselerini dikeceklerdir. dünkü şehadetlerinde de ilk söyle diklerini tekrar etmislerdir. Bunun Belçika'da müsabakayı kazanan üzerine bu mühendislerin de huzu kraliçeye 100,000 franklık mücev rile heyeti hâkimenin müvacehe herat hediye edilecektir. sinde yeniden keşif yapılmasına kaGüzeller, tabiatin size verdiği lurar verilmiştir. tuftan istifade ediniz. Htcaz Prensi Emir Faysal Hazretleri dün maiyetlerile birlikte öğleden son • ra otomobil'e şehir dahilinde bir tenezzüh vapmışlardır. Prens Hazretlerinin Bu hafta içinde Roterdam'da yarın Botam'a gidecek İtalyan vapurile beynelmüel bir tahlisiye kongresi hareket edecekleri haber alın toplanacak ve 20 gün devam ede • mıştır. Hariciye Kalemi mahsus mücektir. dürü Refik Amir Beyin de müşarünVaki olan davet üzerine ileyh Hazretlerine Batom'a kadar Tahîisiye idaresi umum müdürü Nec refakat etmesi muhtemeldir. mettin B. Roterdam'a gitmiştir. Sisdüdükleri Tahlisiye idaresi Ahırkapı, Fenerbahçe ve Kızkulesine konmak üzere üç tane elektrikle müteharrik sis düdüğü yaptırmış ve bunları şehrimize getirtmişti. Bunlard'an biri Ahırkapı fenerine konarak tecrübesi yapılmış ve muvaffakiyetli bir netice alınmıştır. Diğerlerinin de yerine kon ması için Avrupa'dan yeni kablo getirilecektir. Bu kablolar kontenjan dolayısile bir müddet teahhur ede cektir. Tahlisiye idaresinin getirttiği sis düdükleri dünyada kullanılan em salinin en yenisi ve asrisidir. Bunlar otomatik olarak işliyecekler ve sisli havalarda vapurlara sahilin yakınlığını haber vereceklerdir. 1 ^g» Fenerbahçeye teberrü ( Birinci sahifeden mabait ) Kemal Hayri Bey Hayli zamandanberi rahatsız olup Suadiye'deki evinde tedavi edilmekte olan Beyoğlu ikinci sulh hukuk mahkemesi sabık hâkimi Kemal Hayri Beyin rahatsızhğı artmış ve opera tör Bürhanettin Bey tarafından Cağaloğlu'nda Sağlık Yurdunda ame liyat icrası için mumaileyhin mez kur yurda nakledildiği haber alın mıştır. Genç adliyecimize âcil şifalar dileriz. Şiipheii bir yantjin dayası Otomatik telefon şebekesi Üsküdar ve Beyoğlu cihetlerinin telefonları azamî iki ay sonra otomatik olacaktır. Şirket tarafından tesisata devam edilmekte olup bazı yerlerin makineleri şimdiden otomatik makinelerle değis • tirilmektedir. I . Bir vapur karaya oturdu Izmir 2 0 Keti vapuru fırtına yüzünden limanda karaya düşmüş ve ağır hasara uğramıştır. Elektrik Şirketi Ayaspaşa şebekesi memurlarından M. Nöttiğ T, % Mehmet Ali B. » » Sait Bey » » Şerif Naci B. » T> Gıyasettin B. » •» Nazif B. •» % Kemal Ziya B. •» » Mehmet Naci B. s > •» Kemal B. » » M. Umil s > » Nedim B. s> » Safa B. » » Muharrem B. » ; M. Dokides > » T> Niyazi B. » » Hamdi B. » > M. P. Konstantin » » Namık B * » Halit B. 50 1 1 25 40 25 25 1 25 25 25 25 50 1 25 25 25 20 Yekun 10 901 20