9 Ağustos 1932 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

9 Ağustos 1932 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

96= Otomobil gelincîye kadar git garajda soförîük öğren dedi. O zamanlar Mısır'da ancak bir kaç tane otomobil vardı. Türkiye'de ise otomobili değil ismini bile bil Abbas Hilmi Paşa, Seni şoför yapayım! Diyince bunun raanasını anlamamıs, derin bir merak içinde sormuştum: Şoförlük nedir"* Garaja gittim. Ve Hidiv'in ilk otomobilinde şoförlük yapan bir Fransız'dan otomobil kullanmayı öğrendim. Bu suretle soförîük öğrenen ilk [Türk oluyordum. Hidiv bana evvelâ 150 kurus aylık veriyordu. Bu parayı bilâhare 300 ve sonra da 600 kuruş yaptı. Fakat 600kuuş para az bir para idi. Benim îhtiyacıma kâfi gelmiyordu. Başka bir iş bulmağa karar verdim. Mısır'da otomobüler yavaş yavaş çoğalmıya başhyordu. Bir kaç tane büyiik garaj açılmıştı. Bu garajlarda çok is vardı. Hidiv'in ya nından ayrıldım ve bu garajlardan btrine girdim. Artık her 34 ayda bir yeni iş buluyordum. Zengin Arap'larm, İngiliz doktorlarının, Amerikan gazetecilerinin yanında şoförlük yapıyordum. Bu meyanda Celâlettin Arif Be yin biraderi doktor Necmettin Arif Beyin yanında da bir müddet ça lıştım. Npcmettin Arif Bey Mısır'da doktorluk yapan ilk Türk'tü. Bir Türk'ün doktorluk yapması bir çok Arap'lar tarafından hayretle karştlanıyordu. Doktorluk yapan bir Türk'ün nasıl bir adam olduğunu anlamak için hastayım diye gelen Arap'lar bile vardı. Böyle bir hâdiseye bizzat şahit oldum. Bir gün doktorun muayenehane sinde otoruyordum. Necmettin Arif Bey muayenehanesinde değildi. tçeri hal ve kıyafetinden zengin olduğu anlaşılan bir Arap girdi. Türk doktoru burada mı? Ne yapacaksın? Kendisini görecektim. Hasta mısın? Yok. E niye geldin? Ben meraklı bir adamım. Türk doktoru nasıl şey, görmek isterim. Ha şöyle söyle be 13İıa'1?r. Doktor benim. Gör bakalım. Herif beni iyice süzdü. Sağdan baktı, soldan baktı, önden ve arkadan baktı. Sonra vizite parasını vererek gitti. Doktor muayenehaneye gelince hikâyeyi kendtsinfe anlattım. Hayli güldü. Herifin verdiği vizite para sını uzattım : Alın paraları. Ne parası bu! Vizite parası. Ben bugün burada kimseyi muayene etmedim ki .. Sen muayene etmişsin, paralar da senin hakkındır. Vakıa ben herifi değil, herif beni muayene etmişti amma gene doktor doğru söylüyordu. Bu pa*a benim hakkımdı. Sahte doktorluğumun mükâfatını cebîme attım. Mısır'da sekiz sene kaldım. Bu müddet zarfında en fazla garajlarda çalıştım. Bu yüzden başıma büyük bir felâket te geldi. Az kalsın kalıbı dinlendirecektim. Çalıştığım «Grand garaj» da bir gün elektrik tellerinin kontak yapması neticesinde yangm çıktı. Ateş «ür'atle yayıldı ve benzin tenekelerinin bulunduğu odaya doğru yürüdü. Bu oda yanarsa garaj mahvol muş demekti. Bu sırada fena bir tesadüf tahmin olunan neticeyi muhak. kak bir hale getirmesin mi? Benzin tenekelerinin biri delikti. Teneke sızmış ve etrafını benzin içinde bırakmıştı. Döşemenin benzinli kısmı ateş aldı. Artık deponun infilâk etmesi üç dört dakikalık bir mes'ele idi. Garaj sahibi ile diğer müstah demin ne yapacaklarını şaşırmış lardı. Hiç kimse yangına mâni olmıya çahşmıyordu. Bu vaziyeti görünce bugün nasıl gösterdiğime hayret ettiğim bir cesaretle depoya atıldım. Tutuşan tenekeyi tekme ile dışan attım. Attım amma yarı be limden aşağısı da feci bir şekilde yandı. Herkes hayret içinde idi. Gösterdiğim cesarete şaşıyorlardı. Gelen hastane otomobiline binerkeTi kulağıma şöyle bir mükâîeme ilişti: Kim bu adam? Bu ne cesaret! Türk'müş. Türk mü? Tevekkeli değil. Türk'se yapar. Hastahanede 9 ay kaldım. Çık tıktan sonra gene garajlarda ve şunun bunun yanında şoförlükte ça lıştım. O zaman Mısır'da soför bulmak çok müşkül bir işti. Bu kıtlıktan istifade etmek lâzımdı. Kaçırır mıyım, ayni zamanda üç zenginin şoförîü^ÜTîü yapıyordum. Bunlardan bir tanesi Avrupa'ya otomobil ısmarlamış ve ayni zamanda bir şoför angaje etmek lâzım geldiğini düsünmüş bir adamd;. Otomobil geldiği zaman çahşmak, fakat mukavele tarihînden itibaren para almak sartile onun yanına girdim. Bir d:Ş«»ri bu adamdan evvelki efendimd'. Otomobilinin makine aksa mmdan biri kırılmış ve yenisi Avrupa'ya ısmarlanmıştı. Yedek parça Zabaia gene galip! Arjantin'li koşucu 1 saat 2 ctakika koşarak Maraton yarışını kazandı Los Angeles 7 (A.A.) Bugün pistte kazanılan puvanlar: Amerikan 198: Fen'ândiya 68; İngiltere 41; Japonya 29; Canada 28; Al • manya 27; İrlanda 23: İtalya 18; Jsveç 17; Lehistan 10; Fransa 7; Yeni Zelânda 6; cenubî Afrika 6; Letonya 5; Filipin 4; Çekoslovakya, MacarNtan 3; Arjantin 3; Ho!an da 2; Brezilya, Avusturalya 1. de Gailegati'yi tuşla mağlup etmiştir. Heybeli önünde A KANSIZLIK «nüsizlik icin yegâne deva kanl ihya eden 1 "n ıti' ''^! rfiS^T Hraîmdan tertit) edilmiştir. 9 Ağustos 1932 Nörastenlı Chloross SÎROP DESCHIENS, PARIS | Emlâk ve Eytam Bankası İlânları Bir mavnacı denize düştü | ve boğuldu Istanbul Dördüncü îcra Dairesinden: Evvelki gün Heybeliada sahillerir.de feci bir deniz kazası olmuştur. Osman isminde İnebolu'lu bir mavnacı kayığına kömür yükliye rek Heybeliada'ya gitmek üzere yola çıkmış, mavna Heybeliada'nın Çamlimanı önlerine geldiği zaman birdenbire şiddetli bir fırtına çık mış ve Osman yelkenleri toplamak üzere oraya buraya koştuğu esnada müvazenesini kaybederek denize duşmuştur. Osman dalgalar arasında kurtulmak için uzun zamar> <ırr.ınrrns, fakat nihayet kesilerek boğulmuşt Kaza esnasmda mavnanın içind'e Osman'ın kainbiraderi Mustafa ile Mustafa isminde birisi bulunmakta idi. Osman'ın cesedi bütün taharriyata rağmen dün akşama kadar bu lunamamıştır. GrekoRomen göreş Horoz sıklet: Nizolla, Zervinig'i; Brendel, Thunveson'u yenmişlerdir. Thuveson tasfiyeye uğramıştır. Tüy sıkletler: Maîmberg, Miya zaki'yi 3 dakika 25 saniyede tuşla yenerek tasfiyeye uğramıştır. Sperling, Rem'i yenmiştir. Ancak Sperling, 5 puvan üzerind'en bir fena puvan aldığı için her ikisi de tasfi yeye uğramıslardır. Yarı orta sıkletler: Kajander, Jonson'u 2 dakika 39 saniyede tuşla mağlup etmiştir. Johanson, Kapp'ı 3 dakika 6 saniyed'e tuşla yenmiştir. Orta sıkletler: Kokkinen, Cadier'i 18 dakika 51 saniyede tasfiyeye uğratmış ve Olimpiyat şampiyonu unvanını kazanmıştır. Ağır sıkletler: Urban, Gehring'i yenmiş ve Gehring tasfiyeye uğramıştır. Maraton yarışı Maraton yarışı 18 mil'etin istirakile yapılmış, yarışı Zabaia kazanmıştır. Ferris (îngiltere) ikinci gelmiştir. Towanen üçüncü, Vright dör düncü. Maraton yarışının ilk 25 kilo • metresi nihayetinde vaziyetin şöyle olduğu tesbit edilmiştir: Zabaia 1 saat 2 dakika; Virtanen 1 saat 21 dakika; Towanen (Ca nada) 1 saat 21 dakika 30 saniye; Tsuda Uapon) 1 saat 22 dakika; Bricker (Canada ">, Oldag (Ameri ka) gelmekte idi. Maratonunun 31.4 kilometresinde vaziyet söyle tesbit edUmistir: Birinci Virtanen; ikinci Zabaia; ücüncü Towanten; dördür.cü Vright; beşinci Tsuda; altıncı Ferris; yedinci Anderson. 35,400 kilometrede Vright ve Zabaia başta gelmekte idiler. Maraton yarışının tasnif mabad1!: Beşinci Tsuda (Japon); altıncı Kim (Japon). 35 inci kilometrede Kvroıen (Fenlandiya) yarışı terketmiştir. 3 kişiyi vurdu, birisi Haştanede öldü Dün Şehza debaşı'nda fec' bir cinayet ol tnuştur. Meci diye'de Seyitö . mer mahalle sinde sakin Ke . nan'la, bahçı van Murat ara . sında bir kavga çıkmıştır. Ke nan tabanca ile Murad'ı arka sından, ayni Katil Kenan bahçede bulu nan Ramiz'i elinden, Abdullah ço cuğu ayağından yaralamıştır. Yara lılar hemen Cerrahpaşa'ya kaldırılmışlar ise de Murat ölmüştür. Carih Kenan tevkif edilerek hakkında tahkikata başlanmıştır. Tamamına altı bin iki yüz elli lira kıymet takdir edilen Teşvikiye'de Kâğıthane caddesinde yeni 124 numarah arkasında odası ve bahçesi bulunan kârgir dükkânm taraamı açık arttırmaya vazedilmiş olup 20 ağustos 932 tarihinde şartnamesi divanhaneye talik edilerek 10 eylul 932 tarihine musadif cumartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar Istanbul Dördüncü tcra dairesinde açık arttırma suretile satılacaktır. Arttırma Emîâk ve Eytam Bankasının kanununa tevfikan bir defa olup en ziyade arttırmanın üstünde bırakılacaktır. Arttırmaya iştirak için yüzde yedi teminat akçesi alınır. Müterakim vergi, belediye, vakıf icaresi müşteriye aittir. tcra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacakhlar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarmı ve hususile f aiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı mü»bitelerile bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicilleriîe sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kahrlar. Alâkadarların işbu maddei kanuniye ahkâmma göre hareket etmeleri ve daha fazla malumat almak isti yenlerin 931/1131 dosya numarasile memuriyetimize müracaatleri ilân olunur. ALÂTI MÜDAKK^KE SERVİSÎMİZÎN Helezon şeklinde zımbalar, vida ve burgular, eğeler ve saire gibi mamulâtımız ile baskı makinelerinin satışı için yüksek bir komisyon mukabilinde birinci sınıf ve Istanbul'da mukim Serebst yüzme Erkekler arasında 100 metre serbest yüzme müsabakası finali: Birinci Miyazaki; ikinci Kawaiski; üçüncü Sshwartz. Birincinin zamanı 58 saniye 5/10 dur. Kadınlar arasında 100 metre serbest yüzme müsabakası ikinci dömi finali: Birinci Madison; ikinci Bult; üçüncü Maakal; dördüncü Larfde. Birincinin zamanı 1 dakika 9 saniye 9/10 dur. BİR ACENTA A R IY O R U Z icabında meslekten birinci sınıf bir ticarethane nam ve hesabına satış hakkı devredilecektir: Yalnız senelerdenberi müşterilerile münasebette bulunan ve mun tazaman vilâyatta seyahat eden ve muvaffakiyetlerini isbat edebilen ciddî ve f aal zevat veya müessesatın müracaatleri rica olunur. Alâkadaranın mufassal tekliflerini zirdeki adrese göndermeleri. Direktion der Wesselmann Bohrer Co. A. G. Gera Zwötzen, (Allemagne). Bayrak yarışfarı Kadmlar arasında 4X100 bayrak yarışı. Galip: Amerika takımı. Zaman 47 saniye (yeni dünya rekoru). Ayni yarışta ikinci, Canada; üçüncü tngiltere; dördüncü Holanda; beşinci Japonya; altıncı Almanya. Los Angeles 7 (A.A.) Erkekler arasında 4X400 bayrak yarışı Amerika takımı tarafından kaza nılmıştır. İkinciliği tngiltere almıştır. Dekathlon Dekathlon: Jervinen 8292,048 (Dekathlon dünya rekoru) Maamafih Jervinen bu büyük muvaffaki yetine rağmen henüz galip ilân edilmemiştir. Bausch'da dünya rekorunu kır mış ve 8462,023 puvanla Dekathlon galibi ilân edilmiştir. Bu aym za • manda Olimpiyat rekorudur. Dekaihlon: Jervinen ikinci, Eberbe üçüncü olmuşlardır. Gramofonu çaîarken... Sabıkalı hırsızlardan Ajbmet, Fatih'te Horhor caddesinde "fciya Ef. nin evine girmiş, eline geçirdiği bir gramofonu ahp kaçarken cürmü meşhut halinde yakalanmıstır. Alemdar mahallesinde îrmail Kâzım Beyin çorap fabrikasmda çorapları ütülemeğe mahsus makine nin fazla kızmasmdan yangın çıkmış, bir miktar corapla kâğıt yandıktan sonra söndurülmüştür. Yangm başlangıcı Yat tnüsabakaları Su topu Yat müsabakaları (Monotip) üçüncü yarış tasnifi: Ratisey 55/57; Maas 56/25; Behr 56/31. Dördüncü yarış tasnifi: Dixon (Kanada) 44/5; Behr 44/8; Maas 44/11. Monotip yat müsabakalarmda son vaziyet: Holanda 40 puvan; tngiltere 34 puvan; Almanya 31 puvan. Grekor Rumen güreş (Tüy sıklet) Koskela 11 dakika 7 saniyede Maudr'u tuşla yenmiştir. Ehrl, Gozzi'yi mağlup etmiştir. Grekor Rumen güreş (Horoz sıklet) Kajander 10 dakika 23 saniye Vaterpolu (Su topu) maçmda Almanya ve Macaristan Muhteliti Amerika'yı ikiye karşı dört sayı ile mağlup etmiştir. 200 metre serbest yüzme: Bey nelrr.'lel müsabakayı Costelli kazanmıştır. 4000 tira suiistsmal Haber verildiğine göre Eskişehir şimendifer idaresi veznesinde 4000 liraya yakın paranın noksan çıktığı iddia edildiğinden müfettişler tah • kikata başlamışlarrfır. Panbalkanik atletizm müsabakaları Atina 8 (Hususî) Türk Spor Federasyonu, eğer yol müsabakasında bitaraf bir Starter tayin edilmi yecek olursa teşrinievvelde yapılacak olan Pan Balkanik atletizm müsabakalarına Türkiye'nin iştirak etmiyeceğini Yunan atletizm federasyonuna bildirmiştir. Borsa DOn akşam kapanan Borsada bir Türk lirası mukabili: bransız Frangı Dolar üret Belçika Drahmi lsviçre Leva Bulgar Florin Kuron Çek Şilin Avustuya Pezeta Altnan markı Zloti Pengo Macar Ley Romanya Dinar Yen Çernoviç 03 47,12,50 23,25 89,62 35,38 42 66 19 1 17,01 15 9b,48 3 99,18 5 80,46 1 98 4 19,65 3 82,12 80 17 29 20 I 81.90 1089 50 10 Emine Naşide Hanımın 4729 hesap numarah borç senedile ve Büyükâdada Cami mahallesinde Acem sokağında eski 12 yeni 26 numarah maabahçe bir ahşap haneyi terhini suretile Sandığımızdan istikraz eylediği meblâğı vadesinde ödenmediğinden dolayı istikraz esnasmda tayin eylediği İstanbul Asliye mahkemesi 4 üncü ikametgâhına tebligat ifası için hukuk dairesinden: gönderilen üç aylık ihbarname Anestas Dimitri Ef. vekili avukat zahrına mahailesi heyeti ihtiya • Vahan Hudaverdi Ef. tarafından Beyoğriyesinde yazılan meşruhattan lu'nda Ağaçeşme'de 20 No. da mukim mumaileyha Naşide Hanımın veYani veledi Yani Efendi aleyhine açtığı feshi ferağ davasından do fat eylediği ve mirasçılarının kim layi mumaileyh Yani Efendiye berayi lerden ibaret olduğunun meçhut tebliğ gönderilen dava istidası sureti bulunduğu anlaşılmıs olduğun mumaileyhin 18 numarada mukim iken dan ilân tarihinden itibaren üç yedi sekiz sene evvel burasını terkle ay zarfında borç tamamen Ödenikametgâhınuı meçhul olduğu beyanile bilâtebliğ iade edilmiş ve bittalep tah | mediği veya yenilenmediği takkîkat hâkimliğince bir ay müddetle üâdirde mezkur merhunatm bümünen tebligat icrasına ve tahkikatın 11 zayede satıîacağı tebliğ maka T. evvel 932 tarihine musadif sak mına kaim olmak üzere ilân olugünü saat 13,30 a talik kıhnmıs ve bu baptaki istida suretile davetiye mah keme divanhanesine talik olunmuş olmakla mumaileyh Yani Efendinin tarihi ilândan itibaren bir ay zarfında cevabm: mahkemeye ita etmesi ve yevmi tahkikatta mahkemede hazır buiunması aksi takdirde hakkında gıyap kararı verileceği tebliğ makamına kaim olmak üzere gazetelerle de ilân olunur. Bozüyük müstantikliğinden: Cebren ırzına geçtiğinden bahisle 61931 tarihinde Bozüyük Cumhuriyet Müddeiumumi!i§ine müracaatle dava açan ve İstanbul Beyoğlu Tarlabaşı sokağında 22 numarah haneda Doktor Celâl Beyin kızı Perihan olduğunu söyliyen ve bir isminin de Hamiyyet olduğu tahkikatla anlaşılan mezbureye bugüne kadar tebligat yap'Jmamıştır. Mezburenin ifadesi dinlenmek ve sübut deliüeri sorulmak üzere Rozüyük istintak daire çine müracaat etmesi ve tebligat yapılabilecek surette ikametgâhını d&hi bi lenler varsa Bozüyük Cumhuriyet Müd deiumumiliğine bildirmesi ilân olunur. Kocaeli icra dsiresinden: Bir borçtan dolayı ipotekli o!up sablması takarrür eden Yalova'nın Sü leymanbey mahailesinde Yalı cadde sinde yukarda 3 cda bir mutfak bir halâ ağaşıda iki oda b:r mrtfak ve halây: müştemiî bir bap hare 83932 T. p e r f ^ e günü saat 1 4 1 6 arasında Kocaeli icra dairesinde açık arttırma usulile satılacağından taliplerin şartnamenin açık bulundüşu 28SS32 T. den itibaren her gün i'ğleden sonra ve bu gayrimenkvide bir hak iddia cdenîerin vesikaları ile nihayet 20 gün zarfında müracaatleri lü zumu ilân olunur. Zayi: 928929 ders senesi Davutpasa Ortamekteptsn aldığım tasdiknamemi zayi ettim. Yenisini alacağımdan hük mü yoktur. 248 Vehbi elyevm Hayriye lisesi bulunan konak satılıktır. ( 5 4 ) odası, vâsi salonları, kartonpiyer tavanlan, parke, hamam, elektrik, terkos tesisatı, salma suyu, on bin arşın bahcesi. havuz, ahır, arabalığı, mevcuttur. Hastane ve müesseseye elverislidir. Görmek ve görüşmek ittiyenler ad liyede tabibi adlî odasında Enver Beye müracaatleri. Emniyet Sandığı Saraçhanebaşı'nda Horhor caddesin • Müdürlüğünden: de Münür Paşa konağı namile. maruf,. Siilılık koııak nur. Kadıköy İcra dairesinden: İstanbul'da Halic Feneri'nde Abdisubaşı mahallesinde Tahtaminare soka • ğında 15,17 numarah binada mukim Dimitri Efendinin Kadıköy'ünde Moda caddesinde İstavn Efendiye olan masraf ve resmi tahsille beraber 31632 kuruş borcundan dolayı mutasamf olduğu Haliç Feneri'nde Abdisubaşı ma • hallesinde Yıldınnı sokağ:nda kâin 15, 17 numara ile murakkam 5 oda ve halâ ve bir tarasa ve 2 sofa ve iki koridor ve un harmanlığı ve 1 hamur atölyesi ve ekmekçi fırmı ve küçük bir bahçeyi ve elektrik ve terkos suyunu havi üç buçuk kat üzerine inşa edilmis bir bap binanm tamanıı 120 sehim itibarile borçlu Dimitri Efendinin 78 sehmine haciz va zedilerek paraya çevrilmesi karargir olduğundan mezkur 78 sehim bir ay müddetle müzayedeye vazedilmiştir. Mezkur gayriroenkulün tamamı 5097 ve 78 sehmi 2850 lira kıymeti muhammenesinde olup tellâüye ve ihale pul resimleri müaterİEİne ait olmak üzere talip olanlann 2S50 liranın % yedi bu • çuğu nisbetinde pey akçelerile beraber 149932 tarihine musadif çarsamba günü saat 14 ten 16 ya kadar Kadıköy iera dairesinin 931293 numarah dosyasma müracaat evlemeleri ve mezkur 78 sehim üzerinde hakîarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile 20 gün içinde bildirm'eîeri aksi takdirde hnkları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaş masmdan hariç kalacakları ilân olunur. Zayi 931 senesinde Adana Ticaret moktebi dördüncü smıftan aldığım tasdiknamemi zavi ettim. Yenisini çıka racağından zayiin hükmü yoktur. 191 Mehmet HulCui Fransız seyyahları İki gün evvel şehrimize gelen Fransız seyyahları, dün hususî iki tramvay arafcasile şehir dahilinde bir tenezzüh yapmışlar ve müzeleri çarşıyı gezmişlerdir. Seyyahlar, yarın Pire'ye hareket edeceklerdir. HGseyin Ragıp Bey Bir müddet mezuniyet alan Moskova sefirimiz Hüseyin Ragıp Bey, bu sabah Loyit Triestino kumpan yasınm Vestiya vapurile şehrimize gelecektir. 12 0 9 3 73 Hatkevi bötçesi Kırk iki bin liradan ibaret olan Halkevi bütçesinin otoz bin liralık tahsisatını Belediye vereceğinden bu para Belediye riyasetinden istenmiştir. Fakat yeni bütçe henüz tasdik edilmediğinden ve Belediye bütçesinde böyle bir tahsisat mevcut olmadığmdan bu para verilememiş ancak münakale suretile şimdilik on bin lira avans gönderilmiştir. Yeni bütçe tasdik edildikten sonra mütebaki tahsisat ta verilecektir. Halkevi idare heyeti bu para ile yapılacak işlere başlamıştır. gelinciye kadar çalışmıyor, fakat tabiî paramı alıyordum. Uçüncüsü de o günlerde yanında çalıştığım ve para aldığım zengindi. Bu suretle vaktile Hidiv'in bana bir ayda verdifini bir günde kazanı yordum. Bir müddet sonra Oto Garaj'ın hizmetine girdim. Bu garaj Avrupa'dan bir çok otomobüler getirtmiş ve Mısır'da ilk taksi otomobillerini işletmeğe baslamıştı. Bu taksi otomobilleri icin ilk angaje edüen soför bendim. Bu »uretle yalnız Türkiye'nin değil, Mısır'ın da takside ilk çalışan şoförü oluyordum. Hamdi Efendinin Amcrika'daki ma ceralarını bıından sonraki yazımda anlatacağım. CEVAT FEHMİ Otobüs tren rekabeti Devîet demiryolları idaresi, otobüslerin şimendifer varîdatı üzerinde yapbğı tesirleri tetkik ettirmektedir. Neticeye göre tedbir alınacakhr. Demiryollar idaresinin ağustos ayına mahsus olarak tatbik ettiği tenzilâtlı tarife iyi netice verirse devamlı tenzilât yapılacaktır. izmir'de ö!dürö!en köpekler Kuruz vak'alarmın ör.üne geçilmek üzere İzmir'de Belediye tarafından sene iptidasından haziran nihayetine ka dar altı ay zarfında 4210 köpek öldü rülmüştür. Sahiplt könekler de Belediye baytarı tarafından sıkı bir muayeneye tâbi tutulmaktadır. Bunların adedi de 2500 den fazladır. Lira Bir tngiliz lirası Alün Meci diye Banknot Kuruş 7 34,50 9 23 i? 2 36 Çok vahşiyane bir cinayet Yalvac'm Celptaş köyünden Mehmet, karısı Fatma ile yatarken meçhul şahısların taarruzuna uğramıştır. Şakiler Mehmet ile karısını bı çakla öldürdkten sonra boynuna ip takarak üçyüz metre ileriye sürü müşlerdir. Kadıncağızm aldığı yara elliden fazladır. Karnı yarılmış ve hâmüe olduğu yavru dışarı fırla mıştır. Vahşi ve hunhar şakiler bu zavallı bebeği de parçaladıktan sonra kaçmışlardır. Hemen takibe çıkan jandarmalar şerirlerden ikisini yakalamışlardır. Afyonkarahisar asliye hukuk hâkimliğinden: Afyon'lu Yağcızade şoför Kâmil Ef. tarafından Afyon'un Fıkıhpaşa mahaliesinden Çolak'iğlu kızı Maver nezdinde Hatice Hanım aleyhine açtığı feshi nikâh davasında müddeaaleyha mezbure Hab'ce namma çıkanlan davet varakasının mahalli ikametinin meçhul bulunduğundan Fübahis iade edilmesi üzerine hakkmdaki tebligatın üânen yapılmasına karar verümiş olduğundan yevmi mahkeme olan 249932 tarihine musadif cumartesi günü saat onda Afyon hukuk mahkemesinde mezburenin hazır bulunması veya kanunî bir vekil ikamesi aksi takdirde gıyaben muamele yapdacağı ilân olunur.