28 Ekim 1932 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

28 Ekim 1932 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

2o Tesriftievvel Cumhariyet Hazinei maliyenin batapu tasarrufunda bulunan Hizarlar mahal lesinde kâin Niksar'da Hazineye ait un f abrikasının alât ve edevatı • I nın mevcut olan aksamile istimale elverişli olan ve olmıyanın ve ittisalindeki bahçenin ve içerisindeki efçarı müsmiresinin ve fabrikamn müstemilâtından olan hanenin te.biti için mahalli mezkureye varılarak zirde yazılı olduğu şekilde tesbit ve tahdit edilmiftir. 1 Fabrika binatının cephesi 36 arzı 10 metre irtifaında olduğu. 2 Fabrika binasile müştemilâtı hane ve ittisalindeki babçenin şimdiki vaziyetine göre hududu: Şarkan Belediyeye ait Tütün İnhi • sar dairesi garben Kayabaşı oğlu Ahmet haneti şimalen hark cenu ben Unye yolu ile mahdut olup fabrika binası dabilinde tabtanî bir makine dairesile bir toHbin dairesi ve iki buğday ambarı mevcut olup birisi 110 metre mikâp diğeri 135 metre mikâp hacmi istiabisinde olduğu tahtanî olan bu iki ambarın üzerinde fevkanî 600 metre mikâbında tavanı yok bir amb'ar mevcut olup şimal taraf duvarı yıkık ve ,yni büyüklükte fevkanî ambara muttasıl 1 elek dairesi keza fevkanî 1 un harman odası dahi olup 30 metre hacmi istiabisinde olduğu ve Sir madenî kubur mevcut olduğu. 3 Fabrika müftemilâtından olan hane fabrika önündeki avlu içerisinde olup tahtanî bir ahır, bir fınn, bir hayat, fevkanî (5) oda, bir sofa, bir kiler olduğu. 4 Torbine dairesi: Ait volanî ve su sandıkasî tamiri mümkfin olup badettamir istimale elverişlidir. 5 Torbine dişlisi ve torbine şakulî mili sağlamdır. 6 Ana transmisyonu: (intikal hareket dişlisi) tamiri kabil olup badettamir istimale elverişlidir. Transmisyon mili 10 metre tulün dedir. Ö 7 Nâzîm cih'azî cüz'i bir tâmirle istimale elverişlidir. 8 Aşağı transmisyon bilmesaha 7 santim kutrunda beşer metre tulünde iki madenî mil vardır. tkisi madenî dördü ağaç olmak üzere vatak uzerine mevzu 6 kasnak vardır. 9 İki taş mevcut olup istimale elverişlidir ve taşlarin fener 'dişlisi «ağlamdır. 10 İki çini vardır ufak bir silinmekle istimale elverişli olup kırnaa makineleri de sağlamdır, makine (Dikman) markalıdır. Kalm çizgiler makinesi (İspasyal) markalıdır. 11 Kaba çizgilinin dişlüerinden büyük dişlisinde 4 kîrik vardır. Badettamir kabili istimaldir. Kayışların bir kısmı muvakkat zaman için kullanılabilir. 12 Yıkama makinesi hafif bir tamire muhtaçtîr. EleW makinesi sağlamdır. Kepçeleri tamam kayışlan yoktur. Bugday çıkaracak kablığın yalnız tamam kayışlan yoktur. 13 Bilumum makinelerra kepçeleri tamam kayîşlari yoktur. Ba2Î makineler tef erruatmm yedek aksamı mevcuttur. Kepçelerin bilumum olduklan sağlamdır. 14 Elekler sağlam olup bezleri yok gibidir. Transmisyonlar ve yatakları tamamen sağlamdır. Elek kayışlarmın bazuî muvakkat zaman için kullanılabilir. Diğer kasnakJar meycut olup bir yedek mü ceddet kasnağı vardtr. 15 Torbine dairesinin tavani yilnhmştîr. 16 Fabrika su ile müteharrik olup torbinenin kuvveti 64 beygir m kuvvetindedir. Markası (Gebrüderjsraelnıünishtein fabrik. U. Muh"len Bauansfaitdresden) dh*. 17 Su borusu tahminen 12 metre irtifaîn'dan akTtîp 40 metre tulünde 50 santim kutrunda sacının kahnhğı 2 buçuk milimetre olup 40 metre borudan 30 metresi sağlam 10 metresi ufak bir tamire muhtaçtır. * 18 Bir müceddet ihtiyit maşin olup teferruati olma'dığî ve istimale elverişli olduğu. 19 Müstamel ve istimale elverişli bir baskül olduğu. 20 Fabrika binası önündeki avluda müsemmen şeklmde 3 metre kutrunda kesme taştan bir havuz olup halen suyu akmadığı. 21 Fabrika binasile müştemilâtı olan hanenin şark tarafina muttasıl bahçe içerisinde 30 ceviz, 4 arraut, 22 mehlep, 33 dut, 64 kavak, 8 ayva, 9 elma, 4 kiraz, 15 nar, 7 erîk, 12 vez, 1 zeytin, 1 soğüt, 2 incir, 2 kaysı, 3 seftali, 1 kunlcık, 3 yabani armut olmak üzere cman 222 eşçarî müsmhre ve saire olup bahçenin dört set üzerine ve mesahai sathiye&i 4 dönümden ibaret bulunduğu. 22 Fabrikanin ahşap kîsmînîn tamiri hariç olmak üzere alât ve edevatı kâmilen mevcut olup ufak bir masrafla yani 800 ilâ 1000 lira ile fabrikamn hali faaliyete girebileceği zirde imzası mevzu Tokat Nafıa basmakinisti Edip usta tarafından tesbit edilmiş ve bu mik • tarla hali faaliyete getiribileceği taahhüt e'dilmektedir. 23 Berveçhi balâ 22 maddede yazılı olan mevzuattan fabrika alât ve edevatı başmakinist Edip usta taraf ından ve diğer ahşap aksamile bahçe taraflarımızdan tesbit edildiğini mübeyyin işbu rappr bittanzim imza edildi. 17/9/93' Tokat Nafıa fiasmakinisti Ziraat M. Varidat Kâ. Tapu Kâ. Bele. aırsmdan Edip Hayri A. Rifat Atıt Mahmut Bursa Belediyesinden: Park haline getirilmek üzere olbaptaki menaf ii umumiye kararma istinaden istimlâki icap eden Çekirge'de Adapalas önünde ve 8747 metre terbiindeki 8:1 parsel ve 1:69 eznlâk numarah tstanbul Meb'usu Halil Beyefendi bahçesine 238180,81 kuruş kıymet takdir ve bilâ bedel ahzı lâzım gelen rubu miktarınm tenzilinden sonra mütebaki kısmına ait olan 178635 kuruşta istimlâk bedeli olarak tesbit edilmistir. Mukadder kıymetin kabul veya ademi kabulünü mutazammın istidanamenin Belediye istimlâk kanununun 3 üncü maddesine tevfikan 9 gün zarfında makamı vilâyete irsali ve bu müddet zarfında itiraz vuku bulmadığı takdirde muamelei istimlâkiyenin kesbi kaf iyet etmiş olacağı ilân olunur. HMMHII Yarınki Cumhuriyet bayramı şerefine |Deniz kızi EFTALYÂ Hanttn ve kemanî SADİ Beyj Bu mes'ut gecede musiki ımıhiplerint karsılannda görmekle bahtiyar olacaklardır. LONDRA 6IRAHANESİNDE D O R E Beyoğlu stiklâl caddesi iş Bankası yakında 150 No. SATIŞ ŞARTNAMES! Saülacak gayrimenkulün 5eklz taıcsitte satılacağına göre tahmin edilen kıymet: 7000 lira, yedi bin liradır. Kayıtlı kıymeti: 331 senesi kıymeti mukayyedesi 950 lira olup 9 misli 8550 lira. Gayrisafi varidatı: Tahriri müsakkafat kıymeti yazılmış olduğu. Mesahası miktarı: 8 dönüm 392 metredh\ Cinsi: Maamüştemilât dakik fabrikası ve bahçe. Mevkii Ünye caddesi. Mahallesi: Hizarlar. Numarası 3416 bahçe. 5 123 fab rika. Şhndiki vaziyetine göre: Şarkan Belediyeye ait Tütün Inhisar dafiresi, garben Kayapaşa oğlu Ahmet, şimalen hark, cenuben Unye yolu. Madde 1 Yukarîda vasiflari yazılı maamüştemilât fabrika ve bahçe asağıdaki şartlar dairesinde mülkiyeti satılmak üzere 9/10/932 tarihinden itibaren 21 gün müddetle kapalı zarf usulile müzayedeye konulmuştur. Müzayede 30/10/932 tarihinde pazâr günü saat 14 te başlıyacak ve son pey haddi lâyık görüldüğü surette ihalesi yapılacaktır. Madde 2 thalesi istizana bağlı işlerde hazineden istihsal olu • nacak mezuniyete değin talipler, kapalı zarf usulile icra kılınan müzayedelerde tekliflerinden, alenî yapılan müzayedelerde müzayede pusulalarına koyduklan peylerinden dönemezler. Madde 3 Müzayedeye bizzat veya musaddak vekâletnameli vekil marifetile girilebilir. Ve bu takdirde vekâletnamenin aslınin veya tasdikli suretinin dosyasına konulmak üzere verilmesi icap eder. Madde 4 Müzayedeye girmek için tahmin edilen bedelin yüzde yedi buçuğu niabetinde ye müzayede ve münakasa ve ihalât kanunu nun (7) inci maddesi mucibince teminat alınır. Kat'î ihaleyi müteakıp on gün zarfmda ilk taksit hiç bir matluba takas ve mahsup edilmeksizin peşin ve nakten verilir ve ipotek muamelesi icra edilirse teminatı muvakkate veya banka mektubu ve mili! esham gibi teminat sahibine iade olunur. Mart eylul ayları arasında satılan emvalin ikinci ve mütebaki taksitleri her senenin eylul mart ayları arasında satılanların taksitleri de her senenin mart ayı zar f ında tesviye olunur. Madde 5 Yanar ve yıkıhr neviden olan müsakkaf mallar müş terileri tarafından ücreti verilerek hazine namına sigarta ettirilecek ve bu taahhüt ipotek senetlerine dercolunacaktır. Madde 6 İhalenin müşteriye tebliği tarihinden itibaren 2 inci maddede yazılı olduğu üzere müşteri on gün zarfında ilk taksiti ifa ve ipotek muamelesini icra etmed iği takdirde teminat akçesi protesto çekmeğe ve hüküm almağa hacet kalmaksızın müzayede ve mü nakasa ve ihalât kanununun raaddei mahsusası mucibince irat kayıt ve ayni veçhile ve bir guna merasimi kanuniye ifasına ve mühlet itasma lüzum görülmeksizin ihale fesih ve hakkında mezkur kanunun sekizinci maddesi tatbik olunur. Madde 7 Müzayedenin sonunu müteakıp bedeli müzayedesi bin liradan aşağı olanlar haddi lâyık görüldüğü takdirde komisyonca hemen ve f azlası 2 inci madde mucibince hazineden istizan edilerek alınacak izin üzerine ihale edilir ve feraği kat'ileri yapıldıktan sonra müşteriye teslim edilir. Satılan mal üzerinde hazine lehine birinci derecede ve tarih sırasile birinci sırada ipotek hakkı tesisi ve o yol • da tapuya tesçil ettirilecek ve ipotek kaydı son taksitin verilmesini müteakıp sildirilecektir. Madde 8 Taksitlerden birinin vadesinde verilmemesi halinde borçlar kanununun 224 üncü maddesi dairesinde semenimecmu muaccel olur. Lâzimüttahsil olan taksitlerin tahsili için ayrica hüküm almağa hacet olmayıp Tahsili Emval kanunu mucibince tahsili cihe • tine gidilir. Madde 9 İhaleyi müteakıp bedeli bin Hra'dan fazla olmak hasebile ihaleleri hazineden istizan olunan emvali gayrhnenkuleye ha • zineden ihale emrinin gelmesine kadar zam teklif olunursa yüzde yirmi beşten aşağı olmamak üzere kabul edilecek ve mezuniyet emrinin gelmesinden sonra bir guna zam kabul edilmiyecektir. Madde 10 Kapalı zarf usulile yapılan müzayedelerde talip teklifnamesini üzerinde ismi yazılı bir zarfa koyup mühürliyerek ve işbu mühürlenmiş zarf teminatı muvakkateye ait makbuz ilmühaberi veya banka kefaletnamesi ve diğer mühürlü bir zarf içine konacak ve işbu zarf üzerine yalnız hangi ise ait olduğunu yazacaktır. Her talip bu veçhile hazıhyacağı mühürlenmiş zarfı müzayedenin yapılaca • ğı gün ve saatten evvel müteselsil numarah bir makbuz mukabilinde müzayede heyeti reisine verecektir. Madde 11 Müzayede içm muayyen saatin huluKle verilen zarf • lar açılmaksızın yalnız kaç adet tektifname almadığını mübeyyin komisyön tarafından zabıt varakasî tanzim oJunduktan sonra hiç bir teklif kabul olunmaz. Madde 12 Zabıt varakasî tahzunin'den sonra diş zarflar açîlarak müzayedeye girebilmek içm aranüan şartlan yapmadığı tahakkuk eden talibin gerek teminatı ve gerek açılmıyan iç zarfı kendisine iade e'dilir. Şeraiti lâzimeyi haiz olan zarflar âvni celse'de açîlarak tekliflerin tetkikatî neticesinde en yüksek tek lif taayyün ettiken sonra haddi lâyık olup olmadığı komisyonca tetkik edilerek verilen bedel haddi lâyık görülecek olursa ihalesi Maliye Vekâletinden istizan ohmacaktır. Teklif edilen bedel haddi lâyık görüknediği veya kapalı zarfla teklif vaki olmadığı takdirde müzayedenin bu kısmı keenlemyekün addi ile tarihten itibaren şartname değiştirilmeksizin bir ay zarfında pazarhkla intaç olunur. Madde 13 Müteaddit talipler tarafından ayni fiat teklif edildiği ve bu teklifte tekliflerin en muvafığı görüldüğü takdirde ayni celsede yalnız mezkur talipler arasında derhal müzayede yapılacak ve bu suretle en raüsait fiat veren talip üzerinde mal takarrür etmiş olacaktir. teklifnaralere şartname haricinde hiç bir mütalea ve kat'î şart dercedilmiyecktir. Verilecek fiat hâk ve silintiden âri olarak rakam ve yazi ile yazîlacaktn*. •J*** Madde 14 Bedeli taksitle alînmak üzere ihale edilmîş olan gayrimenkul üzermdeki müşterinin hakları ve borçları vefatı halinde mirasçılarına geçer. Madde 15 tcar veya işgal altında bulunan gayrimenkulün tahliyesile müşteriye teslimine kadar geçecek günler için müşteri hak talep edemiyeceği gibi bu sebepten aktin feshi hakkını da haiz değildır. Satılan malın ferağı her hangi bir sebeple gecikirse müşteri ihalenin feshini ve ferağın imkânsızlığı halinde dahi kendisine tazminat verilmesini istiyemez. Madde 16 Ferağ muamelelerinin takibi ve tapu senetleri ve tellâliye ve müzayede kaimesi için iktiza eden harç ve resimler ve sair resim ve masraf lar müşteriye aittir. Madde 17 Hazine gayrimenkulün şartnamede yazılı vasıfla • rinı tamamen zabıt hali müstesna olmak üzere diğer guna ayıplannı tekeffül edemez. Müzayedeye pey sürmek gayrimenkulü hakikî vasıfları ile ve bütün ayıplarile kabulu tazammun eder. Gayrimenkul üzerinde evvelden mevcut olan ayni hak ve mükellef iyetlerin bermucibi kanun müşteriye mtikali sebebile hazine ihale bedelinden tenzilât icrasmı hiç bir suretle kabul etmez. Ancak kısmen zabıt halinde zaptolunan miktar nisbetinde ihale bedeli mdirilir. Satılan gayrimenkul müzayede kaimesinde yazılı olan ölçü miktarında çıkmadığı halde müşteri ihale bedelinden tenzil talebinde bu lunamaz. Madde 18 Müşteri işbu şartname münderecatinî aynen kabul • ettiğine dair zirini imza edecektir. Müşteri işbu şartnameye imza ettigi sîrada akit mahalli dahilinde kanunî ikametgâhını tesbit etmeğe mecburdur. 1 Her akşam saat 6 dan 1 e kadar mfikemmel orkestra çalı nacaktır. Taze bira ve rakı ile beraber sıcak ve soğuk envaı mezeler veriliyor. Fiatlanmız gayet ucuzdur. AiLE ttıRAHANE VE LOKANTASINOA İstanbul Beledivesi ilânlan Karaağaç'ta kesilen hayvanata vurulan damgalar 22 teşrinievvel 932 cumartesi gününden itibaren değiştirilerek hayvan sağlık zabı • tası nizamnamesinin emrettiği şekilde damgaların tatbikına baş > lanıldığı ilân olunur. Türkiye Ziraat Bankası idare meclisinden: Türkiye Ziraat Bankası Umumî Heyeti sureti adiyede olarak ikinci teşrin ayının 30 uncu gününe tesadüf eden çarşamba saat 14 te Ankara banka merkezi binasında toplanacaktır. Murahhas beyefendilerin zikredilen gün ve saatte teşrif buyur • malan rica olunur. Müzakerat ruznamesi aşağıda yazılıdır: 1 Türkiye Ziraat Bankasının 1931 hesap senesi muamelâtı hakkında İdare Meclisi ve Murakıp raporlarmın okunması, 2 1931 senesi blânço, kâr ve zarar hesaplarının tasdikı ve idare meclisi azasının ibrası, 3 1931 murakıplannın ücretlerinin tayini ve 1933 senesi için iki murakıp ve iki yedek murakıpv intihabı, 4 Müddetleri biten idare meclisi azası yerine aza intihabı, Türkiye Ziraat Bankası heyeti umumiye murahhaslarımn isimleri berveçhi atidir: Adana: Nafıa Vekili Hilmi, Meb'us Zaroir ve Ali Beyler. Afyon: Meb'us Ali, Cemal, avukat Kemal Beyler. Aksaray: Meb'us Süreyya Bey. Amaysa: Ankara Ticaret Borsasi reisi Salih Sabri Bey. Ankara: Meb'us Rifat, Şalrir, sabık meb'us Ihsan Beyler. Antalya: Meb'us Numan ve Rasih Beyler. Artvin: Meb'us Mehmet Ali Bey. Aydın: Meb'us Aslan, doktor Mazhar ve Fuat Beyler. Balıkesir: Reis Kâzım Paşa Hazretleri. Beyazıt: Meb'us lhsan Bey. Bilecik: Meb'us Hayrettin Bey. Bolu: Meb'us Emin Cemal ve Şükrü Beyler. Burdur: Meb'us Mustafa Şeref Bey. Bursa: Meb'us Rafet, Emin Fikri ve Rüştü Beyler. Cebelibereket: Meb'us Ibrahim Bey. Çanakkale: Belediye Reisi Veli Namık, Ziraat Odası Reisi Na zım, Ezine'den Yahya Sezai Beyler. ... Çangırı: Maliye VekİH Abdülhalik Bey. Çorum: Meb'us İsmet ve Mustafa Beyler. Denizli: Meb'us Yusuf Ziya, Necip Ali, doktor Kâzim Beyler. Diyarbekir: Meb'us Zülfi Bey. Edirae: Meb'us Faik ve Şeref Beyler. Elâziz: Divani Muhasebat mümeyyizlerinden Mehmet Nuri Bey» Erzincan: Meb'us Abdülhak Bey. Erzurum: Aziz ve Asım Beyler. Eskişehir: Meb'us Emin Bey. , % Gazi Antep: Meb'us Kılıç Ali ve'Kuri Beyler. Giresun: Meb'us Nuri Bey ve lhsan Paşa. Gümüşane: Meb'us Hasan Fehmi Bey. Silifke: Meb'us Hafız Emin Bey. Isparta: Meb'us Mükerrem ve Kemal Turan Beyler. İstanbul: tnhisarlar Vekili Ali Rana, meb'us Ziyaettin, Salâh Cimcoz Beyler. İzmir: Meb'us Mahmut Esat, Osmanzade Hamdi ve Kâmil B. lerj Kars: Meb'us Baha Tâli Bey. Kastamonu: Meb'us Tahsin, Tekirdağ meb'usu Cemil ve Ankara meb'usu Halit Beyler. Kayseri: Meb'us Reşit Bey. Kıklareli: Meb'us Şevket Bey. Kırşehir: Meb'us Lutfi Müfit Bey Kocaeli: Meb'us Ali ve zürradan Mora1«ade Mustafa Reşh Bey. Konya: Meb'us Kâzım Hüsnü, Tevfik Fikret ve Mustafa Beyler. Kütahya: Kâtibi umumî meb'us Recep, meb'us tbrahün ve Hajkkı Beyler. Malatya: Başvekil tsmet Paşa Hazretleri. Manisa: Meb'us Refik, Turgut ve Kâni Beyler. Maraş: Meb'us Mitat Bey. Mardin: Meb'us Abdürrezzak Bey. Mersin: Meb'us Süleyman Fikri ve Hamdi Beyler. Muğla: Hüseyin Avni ve Nuri Beyler. Mu«: Meb'us Kılıç oğlu Hakkı Bey. Niğde: Meb'us Haiit Bey. Ordu: Meb'us Recai ve Şevket Beyler. Rize: Meb'us Esat Bey. Samsun: Meb'us Emin Ethem ve Asım Beyler. Siirt: Siirt'li Ekrem Bey. Sinop: Meb'us Recep Zühtü Bey. Sıvas: Meb'us Rahmi ve Abdülmuttalip Beyler. Şebinkarahisar: Meb'us îsmail Bey. Tekirdağ: Meb'us Cemil ve Faik Beyler. Tokat: Meb'us Mustafa ve Süreyya Beyler. Trabzon: Meb'us Danis ve tüccardan Kırzade Şevkî Beyler. Urfa: Meb'us Ali Saip Bey Van: Meb'us Hakkı Bey. Yozgat: Meb'us Avni ve Hamdi Beyler. Zoneuldak: Meb'us Celâl Sahir ve Ragıp Beyler.