19 Temmuz 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

19 Temmuz 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

19 Temmuz 193S CUMHURIYET Italyan hava ordusunda Parti teşkilâtı yapılması geri bırakıldı kaç uçak vardır? Italyanın bugün 1,500 tayyaresi vardır. Bu miktarı üç yılda bir misli arttırmak için 132 ' milyon Türk liralık yeni tahsisat konulmuştur Yugoslavyada iç durumu Habeş Imparatoru dün parlamentoda önemli bir söylev verdi (Bastaraft 1 inci sahifede) « M. Musolininin son diyevleri kimseyi hayrete düşürmemiştir. Yalnız bütün dünyaya karşı söylenmiş olan bu diyevler arsıulusal hukuk prensiplerine aykırıdır. Anlaşmamazlığın barış yolile halledılmesini istemekle beraber Habe şistanın bütünlüğünü ve ergeninliğini so nuna kadar korumıya karar verdik.» împarator, Habeş devlet adamlan a rasında anlaşmazlıklar olduğu haberini de yalanlamıştır. Londra 18 (A.A.) Habeşistan Imparatoru, İtalyan Habeş meselesi hakkmdaki görüşünü «Times» gazetesine anlatmıştır. Imparator Eritre ile Somaliyi birleş tirecek bir demiryolu hakkmda hiçbir teklif yapılmadığmı, ve nasıl olsa, böyle bir proje teferruatmın güçlükle kotarı labileceğini söylemiştir. İmparatorun toprak meseleleri hak kındaki düşüncesi, sadece bu taprak lann değiş edilebileceği merkezindedir. Habeşistan bir lıman, meselâ kendisine teklif edilen Zeila limanını istemek tedir. Ogadenin bir kısmile bu değiş etmeğe razı gelecek olan Habeşistan, kuzey illerden hiçbir parça bırakmıyacaktır İUECGÜN İBİPFIkPA Teraviyi unuttu.. ili M. Musolini Italyan tayyarecilerine hitaben bir söylev verirken İtalya hükumeti tarafından Silâhları Bırakma Konferansına İtalyan hava cılığı hakkmda verilen malumata göre, 1934 te İtalyan hava ordusu şu kuvvetlerden mürekkebdi: Kara ordusunda: 39 avcı filosu, 26 gündüz bombardıman filosu, 12 gece bombardıman filosu, 20 keşif ve tarassud filosu; yekun 97 filo. Deniz ordusunda: 10 keşif ve tarassud filosu. Sömürge ordusunda: 9 keşif ve ta rassud filosu. Genel yekun: 121 tayyare filosu. Bu filolardaki tayyare miktarları da şu kadardı: Kara ordusunda: 468 avcı, 234 gün düz bombardıman, 108 gece bombardıman, 180 keşif ve tarassud tayyaresi; yekun 990 tayyare. Deniz ordusunda: 135 tarassud ve keşif tayyaresi. Sömürge ordusunda: 81 tarassud ve Uzun tayyare akınları Yeni İtalyan tayyaıeciliği, General keşif tayyaresi. Genel yekun: 1200 tayyare, ihtiyat Douhetnin nazariyelerine dayanan bır larla beraber 1500 tayyare. doktrinle kurulmuştur. Birkaç yıl ev vel, Cumhuriyette uzunuzadıya bah Tayyaredlerin miktarı ve settiğim (bütün hava kuvvetlerile ve uçakların evsafı hassaten ağır bombardıman tayyareleTayyarecilerin sayısına gelince. bu rile düşman memleketine baskmlar ve 1500 tayyareden mürekkeb hava ordumütemadî hücumlar yapmaktan iba sunun insan mevcudü 2.153 zabit ve ret olan) bu nazariyeler, yavaş yavaş 18,108 küçük zabit ve neferdir. Bun büyük devletlerin çoğu tarafından, ba lar arasında pilotlar şu kadardır: 21 değişikliklerle, kabul edilmiştir. 1246 zabit, 1.320 küçük zabit, 350 neİtalyan havacılığının mukadderatma fer. Rasid ve makinelitüfekçiler de uzun zaman hâkim olan Mareşal Balbo, 2916 kişidir. hava silâhma faşizmin ondan beklediği İtalyan tayyarelerinin kuvvet ve ruh ve teşkilâtı vermiştir. Onun zama kabiliyetlerine de bir göz atalım. 1935 nında İtalyan tayyarecileri havacılık yılı ikincikânununda İtalyan hava or gösterişleri, önce Akdenizde, sonra Atdusunda mevcud tayyarelerden avcı las Okyanusunda uzun geziler (seyahattayyarelerinin en eskisi 1926. en yeni k r ) yapmışlardır. Böylece İtalyan hasi 1931 de servise girmiş olup bunlar vacüığı evrensel bir şöhret kazanmışüç cinstirler. Süratleri saatte 220, 250 tır. ve 280 kilometrodur. Son birkaç senedir, İtalyanlar uzun Bombardıman filolarında ise en eshava akınları yapmıyorlar. Buna ba kisi 1926 ve en yenisi 1929 yıllarında kıp ta İtalyan havacılığının parlak bir yapılmış olan beş çeşid tayyare var yükselme devrinden sonra. düşmeğe dır: Süratleri saatte 180, 185, 190, 200, başladığını sanmak yanlış olur. İtal 225 kilometrodur. yan tayyareciliğini İtalyan ulusuna ve Keşif ve tarassud tayyareleri de beş dünyaya tanıtmak ve propaganda yapmarkadır. En eskisi 1927, en yenisi mak maksadile tertib edilmiş olan bü1930 dur. Süratleri 220 ve 240 kilomettün o gösteriş uçuşlarile kovalanan arodur. maç (takib edilen hedef) elde edildıği Yeni tahsisat ve yeni uçaklar için faşizm, şimdi metodlu bir surette Uçakların çoğu modern olmakla behava kuvvetleri materiyelini değiştir mek ve yenilemek yolunda yürümekte, raber, havacılığın bugünkü en son tehava kuvvetlerini, kabul edilen dok rakkilerine göre, bir dereceye kadar trine göre teşkilâtlandırmağa çalış geridirler. Onun için İtalya, hava filo larını yenilemeğe karar vermiş ve bumaktadır. Hava bütçesi durmadan artıyor nun için 1934 te beş senelik bir pro İtalyan hava büdcelerinin tatbıki, gram yapmış, bütçeye 1 milyar 200 her yıl havacılığa daha büyük paralar milyon liretlik (132 milyon Türk li harcandığını gösterir. 1934 35 bütçe rası) tahsisat koymuştur. Fakat 1935 sinde kara ordusu bütçesi yüzde 4, martmda Hava Müsteşarı bu müdde deniz ordusu bütçesi yüzde 12 azaltıl tin üç seneye indirildiğini söylemiş mış, buna mukabil hava ordusu büt tir. Bu sene 600 milyon. gelecek sene cesi yüzde 2 artınlmıştır. 1935 36 300, 1937 de gene 300 milyon liret harbütçesinde, öteki bütçeler, gene birer canacaktır. Yeni İtalyan bombardıman tayyaremiktar kısılarak havacılık bütçesi yüzde 18,3 çoğaltılacaktır. İtalyan millî leri saatte 330 kilometro süratle, 1500 müdafaa teşkilâtında hava ordusuna kilogramlık bomba taşıyarak 20ü0 ki gittikçe daha önemli bir yer verilmek lometro ötede bir noktaya gidip ge Son günlerde Italyanın Afrikaya yeniden 300 uçak göndermesi ve Habeşistandaki tayyare filolarile iş görmek istemesi, herkesin dikkatini Italyan hava ordusu üzerine çekti. Onun için îtalyan tayyareciliği hakkında malu mat vermeği faydalı buluyoruz. İtalya, son senelerde havacılığa büyük önem (ehemmiyet) vermiştir. ttalyan havacılığmm genişlemesi fa gizmin ve Musolininin en göze çar pan işlerinden biridir. Faşizm işbaşı na geçtiği zaman İtalyan tayyareciliği hayli berbad bir halde idi. Musolini havacılığı yeniden kurdu ve ona ulusal bir varlık verdi. Bunun için, bütün Jtalyan ulusunu havacılıkla alâkalı kıldı. Halka bu en modern silâhın değerini anlattı, tayyarecilikle barış za manmda evrensel (cihanşümul) mu vaffakiyetler ve harb halinde de, onun hızmdan ve gücünden istifade ederek anî zaferler kazanmak mümkün oldu ğunu gösterdi. te olduğu kuşkusuz (şüphesiz) dir. Kaç filo ve kaç uçak var? Belgrad (Özel) Burada siyasal partüerin yeniden canlandırılması işi biraz durmuş gibidir. Yugoslavların en eski ve yurda en çok hizmet etmiş olan radikal partisinin ihtiyar önderi dostlarına ve kendisile beraber ayni dü şüncede olanlara hitaben yazıp gazetelerle neşrettirdiği açık mektubda parti teşkilâtına başlanması hakkmdaki faaliyetin yeni cemiyetler kanununun ilânma kadar geri bırakılmasmı iste miştir. Parlamento da birkaç gündenberi tatil yapmaktadır. Gazeteler, iç siyasa larında, en çok kanunlar encümeninin seçilmesi lüzumundan bahsediyorlar. Yugoslavya parlamentosunda daimî kanunlar encümeni yoktur. Encümen, kanun projesini müzakere için seçilir ve projeyi genel topluluğa gönderdik ten sonra kendiliğinden feshedilmiş bulunurdu. Hükumete kanun yerine geçen nizamnameler yapmak hakkını vermek istemiyenler bu encümenin hemen intihab edilmesi lâzım geldiği ni ileri sürmektedirler. Diğer taraftan bazıları da, eğer seçim ve basın işine aid acele kanunlar bu encümenin ku ruluşuna bırakılırsa işin uzıyacağı, binaenaleyh encümen intihabatmm birinciteşrindeki parlamento toplantısı na bırakılmasmm daha iyi olacağı mütaleasında bulunuyorlar. Yeni bir hâdise Roma 18 (A.A.) Eritre topraklarına geçen bir takım çapulcular birçok çoban, kadın ve çocuk öldürmüşler, 4000 hayvan aşırmışlar ve bir sürü de esir almışlardır. Kasabadan gönderilen Italyan kuv vetleri, bu çapulcular sının aştıktan sonra oraya vâsıl olmuşlardır. Vaktiyle iki sahtekâr, biri kadı kıya fetine, öteki de muhzir kılığına girmişler, köy köy dolaşırlar, ve rasgeldikleri köytalyanlara satmak için hükumetten ıstelülere ilmihalden birkaç mesele sorup, diği izin henüz verilmemiştir. cevab veremiyen zavallılan falakaya yaİtalyanların Birleşik Amerika hüku tırarak döğmekle beraber paralannı da metinden satm aldıkları büyük miktarda alırlarmışdemiri nakil için yirmi vapura daha ihBunlar, köyün birinde bulunduklari tiyacları olduğu, bunlardan sekizini Yunanistandan kiralıyacaklan da anlaşıl sırada asıl kadı çıkagelmiş. İşi haber a lınca, ikisini de karşısma getirtip: mıştır. Beş vakit namazın hepsi kaç rikât Yeni sevkiyat eder? Roma 18 (Özel) General FerruDiye sorar. Herifler bunun cevabıni zi bugün Kastelmadamoya giderek ya verince, kadı kendilerini yere yatınp, kında Doğu Afrikasına gönderilecek olan «Bir şubat» adlı fırkayı gözden ge tabanlanna o kadar da sopa vurdurur. Sahtekârlar, artık orada dikiş tuttu çirmiştir. General Kastelmadanodaki süramazlar, kaçarlar. el kumandanlar tarafından karşılanmışKöyden biraz uzaklaşınca, kadı kıyatır. Amerikada açılan göniillü büroları fetindeki, arkadaşma: Vaşington 18 (A.A.) Saylavlar Aman arkadaş! Tabanlanm sızkurulu muhaceret komisyonu başkanı lıyor.. Şurada azıcık oturalım.. der. Nevyorkun demokrat saylavlarından M. Öteki: Dickssein, İtalyan veya Habeş ordula Tamam! diye cevab verir. Otu rına girmek üzere Amerikadan aynian racak sırayı buldun!. Allahtan, kad^ teAmerikan tabiiyetindeki kimselerin bu raviyi unuttu, sormadı. Bir hahrhyacak tabiiyetten çıkarılması hakkmda kanunî olur da arkamızdan adam çıkanrsa sen bir tedbir teklif etmiştir. o zaman görürsün tabanlarının sızısını!. M. Dickstein, bir İtalyan Habeş ÖTÜKÇÜ harbi ıhtımali gözönüne alınarak bütün Amerikada askerlik büroları açılmış o'duğunu doğru bir kaynaktan öğrendığini söylemiştir. Lordlar Kamarasında Teklifsiz arkadaşlara bir azizlık (Ba$ tarafz 1 inci sahifede) Sinaya görüşmeleri Saltanat Naibinin Romanyaya gidi şi burada oldukça alâka uyandırmış tır. İki dost devlet adamının buluşma suıda Avusturya ve Habsburglar me selesinin görüşülerek ciddî bir durum alınacağı zannedilmektedir. Önemli Romada yeni konuşmalar dış ve iç siyasal işlerde her zaman mütaleası sorulan Yugoslavyanm Berlin Londra 18 (A.A.) İtalyan Haelçisi Yuvan Balagçiçin Romanya zi beş anlaşmazlığı, îngiltere büyük elçisi yaretinden evvel Belgrada gelişi avn ile M. Musolini arasında dün Romada ca göze çarpmıştır. yapılan yeni konuşmaların mevzuunu teşkil etmiştir. Bu konuşmalar, gizli ol muştur. Adisababadaki Ingiliz büyük elçisi nin, Habeşistana silâh ihracatına dair Habeş İmparatorile bir konuşma yap (Baştarafı l inci aahtrtae) tığı hakkmdaki haber, Londrada berki ki bu değişiklik ütilmemiştir. zerine bugün yeni ekmek fiatleri Bele İngiliz hükmeti silâh ihracatı üzerine diyece şöyle tesbit edilmiştir: hiçbir ambargo koymamıştır. İhracat özBirinci nevi ekmek 10, ikinci 9, fran gürlüğü için hükumete verilen ve şimdi cala 16 kuruş. Yakm bir zamanda ek incelenmekte olan iki istidaya müsaid cemek fiatinin daha ucuzlıyacağı alâka vab verilmesi muhtemel görülmektedır. darlar tarafından söylenmektedir Londra 18 (A.A.) Lordlar kamarası, Uluslar Sosyetesinin raporunu esas tutarak, Habeşistandaki köle tecimi meselesini görüşmüştür. Uyelerden Lord Bökston, Lord Sesil ve Kenterböri Başpapazı, Habeşistanda bu tecimin yasak edilmesi husu sundaki yavaşlığı haklı göstermek istemişler ve Habeş İmparatorunun bu husustaki gayretlerini övmüşlerdir. Lord Bökston, Habeşistanda hâlâ köle alınıp satılmasınm, bu ülkeye sataşmak için sebeb olamıyacağmı söylemişlir. lanna kendi haberleri gibi vermeleri dir. En hafif tabirile lâübalilik olan bu halden kendi hesabımıza birkaç de falar şikâyet ettik. Aldırış eden olmadı. Refiklerimiz (bilhassa akşamlan çıkanlar) gene eskisi gibi birçok maddî fedakârlıklara katlanarak aldığımız haberleri bizden birkaç saat farkla sa hifelerine mehaz göstermeden geçir • mekte devam ettiler. Bu vurdumduymazlık meslek hay siyeti namına tabiî canımızı sıktı ve arkadaşlarımıza dünkü sayımızda kü • çük birkaç muziblik yaptık. Dünkü sayımızda «Balkanlarda kar» serlevhasile ve Sofya özel aytarımızın (hususî muhabirimizin) imzasile çı kan telefon haberi asılsızdı. Gene dünkü sayımızda mevcud özel telgraf larımızın bir kısmmın men'şeleri kas den tahrif edilmişti. Bu işi yaptıktan sonra sonucunu emniyetle bekledik. Ve bunda haksız olmadığımızı da gördük. Türkçeden başka dılle çıkan birçok gazetelerle beraber akşam refikleri * mizden ikisi «Balkanlarda kar» ser levhalı uydurma haberi bermutad, nereden aldıklarını göstermeden neşret tiler. Üçüncüsü de Berlinden verildiği halde Belgrad mehazile gösterilen ve aslmda olmadığı halde tarafımız dan bazı ilâveler yapılan bir başka haberi sütunlarma geçirdi. Refiklerimiz bu işi yaparken bittabi diğer haberlerimizi de hergünkü gibi makaslayıp almayı ihmal etmemiş lerdi. Neşriyatının ciddiyetile tanrnan «Cumhuriyet» te yalnız bir defa için bu hafifliğe yer vermeğe mecbur kal dığımızdan dolayı okuyucularımızdan özür diler, arkadaşlarımızdan da ka nunla dahi menedilmiş olan bu haber intıhali usulünden vazgeçmelerini, yahud mehaz göstermelerini rica ede riz. Aradabir böyle şeyler olur ama hergün muntazaman makas kullanıl ması doğru değildir. Okuyuculara bol haber yetiştirmek için biraz masraf ve biraz da emek sarfetmek gerektir. Halkı düşünen belediye böyle olur! Habeşistan Kızılhaç Birliğine giriyor Cenevre 18 (Ozel) İsviçre ajansının bildirildiğine göre, Habeş hükumeti, arsıulusal Kızılhaç birliğine girmeğe karar verdiğini İsviçre hükumetine resmen bildirmiştir. Bu münasebetle İsviçre ve Habeş hükumetleri arasında yakında konuşmalara başlanacaktır İtalyan müstemlekelerinde susuzluk ve hastalık Londrada münteşir «Deyli Telgraf» gazetesinin Kahire muhabiri bildiriyor: «Itimada lâyık istatistiklere nazaran marttan haziran sonuna kadar Süveyş kanalından 80 binden fazla İtalyan askeri geçmiştir. Temmuz başından beri de doğu Af rikasına gitmek üzere geçen İtalyan as kerinin sayısı 15 bindir. Bu kuvvetlerin büyük bir kısmı Eritrede kâin ve dünyanın en sıcak limanı olmakla meşhur Massava limanına çıkarılmıştır. Bu li manda sıcaklık derecesi gölgede bazan Fahrenhayt 122 ye çıkmaktadır. İtalyadan gönderilen mühimmat ve malzemenin tahliyesi işinde çalıştınlmak üzere Massavaya hususî surette seçilmış amele gönderilmiştir. Limanm yakıcı güneşi altında böyle ağır işlerde çalışmak için insanın çok kuvvetli ve çok daya nıklı olması lâzımdır. Bu işte çalısanlar günde bir İngiliz lirası ücret almaktadırlar. Halbuki askerlere günde ancak 1 şilin (8) peni verilmektedir. Askerler susuzluktan çok sıkıntı çekmektedir. Her askere yıkanmak, içmek ve sair işlerde kullanmak için ancak bir litre SÖ verilmektedir. Deniz suyunu içilebilecek bir hale getirmek için tesisat yapılmıştır. Fakat ihtiyaca yeter su temini gene mümkün olamamaktadır. î talyanlar 300 mil mesafede kâin Port Sudana gemiler göndererek su getirt mektedirler. Asker şimdiden iklimin fenalığından müteessir olmağa başlamıştır. Son iki hafta zarfında 3000 den fazla hasta asker memleketlerine gönderilmek üzere Süveyş kanalından geçmişlerdir. Mısırdaki elli bine yakın İtalyan te baasından bazı kimseler gönüllü sıfatile Eritreye gitmişlerdir. Muharebe başla dığı takdirde daha birçoklan bunlara iltihak etmeğe hazırlanmaktadır.» Bursada bozuk undan yapılan ekmekler Bursa (Özel) Son zamanlarda Bursada ekmeklerin pek bozuk ve acı unlardan yapılmış olduğu görülüyor ve halk bundan şikâyet ediyordu. Meğer bu ekmekler Mersinden kızmış ve küflenmiş olarak getirilen 300 ton buğdaydan yapılıyormuş. Son günlerde anlaşılan bu hakikat üzerine ilgili devlet makamları bu unları tahlil ettirmişler, sonuç itibarile yemeğe elverişli olmadıktan başka üstelik sıhhate muzır oldu ğunu meydana çıkarmışlar ve 300 tondan elde kalan ancak 6 7 ton unu imha etitrmişlerdir. Üsttarafım yani 297 ton acı unu halk afJyetle yemiş bulun maktadır. Sağlık Direktöründen öğrendiğime göre şehirde bu yüzden birçok zehirlenme vak'alarına raslanmıştır. Hastane doktorlarınm söylediklerine göre de, son zamanlarda hassaten ço cuklarda görülen mide ve barsak bo zuklukları bu acı unlarla yapılan ek meklerden ileri gelmekte imiş. MUSA ATAŞ lecekler ve 8000 metroya kadar çıka caklardır. 1936 martmda bu süper bombardıman tayyarelerinden mürek keb ilk yeni filolar hizmete girecek tir. Yeni avcı tayyareleri de kuvvetli bir surette teslih edilecekler ve saatte 500 kilometroya yakın bir süratte olacaklardır. Bu tayyareler şimdiden imal ıdilmektedir. Yeni hava filoları için yeni uzman (mütehassıs) okulları açılmıştır. İtal yan Sü Bakanlığı, şimdiden bu okul lar için müsabaka sınaçları (imtihan ları) açmıştır. Bu tedbir sonucunda (neticesinde) İtalyan hava ordusunda uzman (mütehassıs) pilotlar ve makinistler 1935 senesi sonuna kadar bir misli artacaktır. Hulâsa, İtalyamn sayı itibarile bu gün 1500 uçağı vardır ve yarın için bunun bir misli artırılmasına çalışıl maktadır. On senedenberi büyük bir gayretle çalışılarak dünya hava kuv vetleri arasında, ilk saffa çıkarılmış olan İtalyan hava ordusu, bu yenileş tirme güzeyinde (sayesinde), Avrupa siyasasınm en mühim âmillerinden biri olacaktır. • ABlDİN DAVER Amerikamn isteği Vaşington 18 (Özel) Dış îşleri Bakanı Mister Hull bugün İtalyan el çisini kabul ederek Amerikamn İtalyan Habeş ihtilâfının banş yolile düzeltil mesini dilediğini söylemiş, ihtilâfın bu suretle halli için her çareye ba§ vurul masını istemiştir. tngilterenin fikri Londra 18 (Özel) Salâhiyettar siyasal mehafilde söylendiğine göre, İngiltere hükumeti Italyan Habeş ihtilâfının yalnız Uluslar Kurumunda halîe dilmesini tercih etmektedir. îngiltere hükumeti ihtilâfının ancak Uluslar Kurumu vasıtasile düzeltilebileceğine inan maktadır. Uluslar Kurumu toplamyor Cenevre 18 (A.A.) İngıltere, Fransa ve Uluslar kurumu konseyinin öteki üyelerine konseyin 25 temmuzla 4 ağustos arasında yapacağı özel toplan tıya katılmağa hazır olmalarını telgrafla bildirmiştir. Bu toplantıda İtalyan Habeş anlaşmazlığı görüşülecektir. Italyan gazetelerinin yazdıklart Roma 18 (Özel) İtalyan gaze teleri Habeş meselesinde İngilterenin yeni manevralar çevirmeğe başladığını ileri sürerek, İngiltereye karşı gene hücum lara başlamışlardır. Gazeteler bu münasebetle Italyanın Musolini tarafından çizilen projeden ayrılamıyacağını ve Habeşistanı kendisine müstemleke yapacağını yazmaktadırlar. Yunan kabinesi istifa mı edecek? (Baştarafı 1 inci tahifede) söylemiştir: « Yugoslavya Başbakanı M. Stoyadinoviç ile memleketlerimizi alâkadar eden meseleleri ve Avrupanın genel durumunu tetkik ettik. Bu konuşmalanmız neticesinde aramızda tam bir görüş birliği olduğunu memnuniyetle gördük. Avrupada ne türlü değişiklikler olursa olsun bunlar Balkan antantı üzerine hiç bir tesir yapmıyacak, Balkanlann duru, munda değişiklik olmıyacaktırYunanistanm rejimini kararlaştırmak çiin yapacağımız genoya gelince: Bunda Kralcıların kazanacağım umuyorum. Şunu da söyliyeyim ki memleketimizde yeniden Krallık kurulacak olursa, Yunanistanm iç ve dış siyasalarında hiçbir değişiklik olmıyacaktır. Balkan antann daima siyasamızın temeli olacaktır.» doğrudan doğruya Musolininin nezaretf altında vazife görecektir. Birkaç ay evveline kadar tamamile işsiz bulunan 100,000 e yakın işçi şimdi silâh imalâtı işlerinde kullanılmaktadır* ttalyanların Yunanistandan aldıkları ve kiraladıkları vapurlar italyamn gflof yeti&tiren mekteb İayyareleririden bir, filo. Atina 18 (Özel) Buraya gelmiş olan bir heyet İtalya hükumeti namına vapur satın almak üzere pazarlıklarda bulunmaktadır. Heyet şimidilik on va pur satın almağa karar vermiştir. Bun 100,000 İtalyan silâh lardan dördü eskimiş ve bozulmak üzeimalile meşgul re satılığa çıkarılmıştı Diğer altı vapur Londrada çıkan Deyli Herald ga da İtalyan nakliyahnda kullanılabilecek zetesinin Roma muhabiri bildiriyor: gemilerdir. « Sinyor Musolini, silâh ve harb malitalyanlar bunlardan başka Karade zemesi imalâh için bir genel komiserlik nizden Somaliye kereste taşımak için bir ihdasına karar vermiştir. çok Yunan vapurlarını kiralamağa te İtalyamn Habesistanla harbetmek irin şebbüs etmişlerdir. yaptığı hazırlıklann son safhasını teşkil İtalyanların bozmak için otuz bin İn eden bu karann yarınki resmî gazetede giliz lirasına satın aldıkları millî Yunan çıkacağı zannolunuyor. dan «Ediseon» nun bedeli İtalya hükuSıvıl seferberlık komitesi baskanı o meti tarafından verilmiştir. lan General Alfredo Dall'olionun harb Millî Yunan vapur kumpanyasının sanavii komiserliği baskanlığına tayin evapurlarından Andros ye Bapronu I dildiği zaten biliniyordu. General Olio