21 Temmuz 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

21 Temmuz 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

21 Temmuz 1955 Havacılık endüstrisi Almanyada çok ilerdedir Yugoslavya Bütün Alman tayyare ve tayyare motörü endüstrisi hükumet tarafından idare edilmektedir Almanya Iniıbaları Italyanın yaptığı harb hazırlığı italya Habeşistanı protesto etti (Battaratt 1 inci tahifede) prensiplere aykırı telâkki etmekte ve İtalyan tezinin zımnen kabulü esası üzerine hiçbir anlaşma yapılamıyacağı fikrinde bulunmaktadır. Paris 20 (A.A.) Oeu\Te gazetesinin yazdığına göre, İtalya Habeş durumunda dün hiçbir iyilik görülmemiştir. Londrada, savaşın artık önüne geçilemiyeceği inancı, tasa doğurmaktadır. Italyanlar, başlıyacakları savaşta so nuna kadar gitmeğe lüzum kalmıyaca ğmı, zira parlak bir başlangıçtan sonra, Habeş İmparatorunun, mutlaka başeğe ceğini umuyor gibi görünüyorlar. Herhalde, Romada, Pariste ve Lon drada gerek Uluslar Kurumunu ve ge rek büyük devletleri güç bir duruma düşürecek olan bu davaya bir sonuç bul mağa hararetle çalışılmaktadır. bin îtalyan da yolda bulunmaktadır. üzerine medeniyet güneşi yaymaktır.» îtalya, Habeş parastnt kontrol ediyor Pariste çıkan Temp gazetesinden: « Viyanadan bildirildiğine göre Habeşistanın gümüş parasını tedarik eden bir İtalyan bankası bu işi üç senedenberi kendi inhisarmda bulundurmaktadır. Habeş «Talâri» si Mari Terezin eski Macar talerinden başka birşey değü dir. Büyük bir İngiliz izabe firmasının da dahil bulunduğu bir finansal grup, Viyana darphanesinden, taler satın alma inhisanm almış ve az bir müddet sonra, bu hakkı bir İtalyan bankasına devretmiştir. Şurası garibdir ki, son iki senelik Avusturya istatistiklerüıde, taler ihrac edildiğine dair hiçbir kayıd yoktur. Gümüş çubuklarm, İtalyadan Viyana darbhanesine gönderilerek bastırılmış ve bu vesile ile ihracat istatistiğine girmemiş olması ihtimali vardır. Habeş parası üzerinde bir İtalyan bankasınm böyle bir kontrol tesis etmiş olmasmın ne kadar önemli olduğunu söylemeği lüzumsuz sayıyoruz.» İtalyanın lsviçre hudadunda aldığı tedbirler İtalyadan Londrada çıkan Deyli Telegraf gazetesine bildiriyor: « İsviçreden İtalyaya geçid veren boğazların İtalyan süel ve gümrük kuvvetuleri tarafından fevkalâde sıkı bir surette kontrol edilmesine başlanmış tır. Alınan bu ihtiyat tedbirinin iki gayesi vardır. Bunlardan biri muhtemel bir Habeş harbine iştirak etmemek için îsviçreye sığınmak istiyen İtalyanlann bu arzusuna mâni olmak, diğeri de hazır lanmakta olan Habeş harbi aleyhinde sosyalist diğer partiler tarafmdan ec nebi memleketlerde hazırlanıp İtalyaya yollanmak istenen beyannamelerin hududlardan girmesine mâni olmaktır.' tecimenlerine çok faydalı oluyor Italyamn istedikleri «Times» gazetesinin Roma muhabiri yazıyor: «Sinyör Gaydanın bugünkü Giornale d'İtalia gazetesinde intişar eden bir makalesi İtalyanm istekleri hakkındaki suallere cevab teşkil edecek mahiyet tedir. Bu cevab filvaki arzu edildiği gibi tam ve bütün teferrüatta vazıh ol mamakla beraber netice itibarile îtal yanın Habeşistan üzerinde tam bir hakimiyet temin etmiyen hiçbir tesviye tarzmı kabul etmiyeceğini anlalmaktadır. Sinyör Gayda makalesinde İtaîyanm Habeşistanın tahammül edilmez ser keşliklerine karşı tam ve şâmil bir tarziye istemekte olduğunu yazıyor. Waluval hâdisesinin bu serkeşliklerden biri olduğunu söyliyerek makalesine şöyle devam ediyor: « Bu hâdise Habeş hükumetinin son günlerde hiç intizar edilmiyen bir ga rabetle ileri sürdüğü gibi ister Habeş topraklarında, isterse İtalyan topraklarında veya deniz ortasında vukua gel miş olsun, bu işin vahametini hafifle tecek bir sebeb değildir. Habeş hüku metinin mukavemeti neticesi olarak hududları hiçbir veçhile tayin edilemiyen topraklarda senelerdenberi dalgalanan İtalyan bayrağının maruz kaldığı bu hâdise bir tecavüz siyasasının pek kat'î tezahürlerindendir. îtlaya böyle tecavüzlere tahammül edemiyeceği gibi bu gibi meselelere üçüncü bir kuv\Tetin karışmasma da müsaade edemez. Binaenaleyh hiçbir hukumeti ve bahusus Uluslar Kurumunu bu meseleye müda hale ettirmiyecektir. Eğer isterse U luslar Kurumu müdahale edebilir, fa kat bu müdahalesi ancak Habeşista nm gösterilen teveccühe lâyık olmadı ğının ve binaenaleyh medenî milletler zümresinden uzaklaştırılmasının karar altına alınması suretinde olursa tarafımızdan kabule şayan görülür. İtalya Uluslar Kurumunun yıkılmasını hazırlamak veya esas prensiplerinden bazılarmı kabulden istinkâf et mek niyetinde dlğildir. Fakat görülüyor ki bu prensipler yalnız medenî memleketlerde tatbik edilmekte olup insan ticaretile meşgul yarı vahşi memleketler bunlann hükümleri haricinde kalmaktadır. Fakat her ne olursa ol sun İtalya kendine muhatab görmeğe tenezzül etmiyeceği ve gösterdiği samimi dostluk tezahüratına tecavüz ve harb hazırlıklarüe mukabele eden bir memleketle münakaşa etmeği sureti kat'iyyede reddeder. Habeşistanın yirmi beş senedenberi tevali eden teca vüzlerinden sabn tükenmiş olan İtalya şimdi ati için tam, şamil ve kat'î teminat istemekte kendini haklı gör mektedir. Bu teminatı hangi siyasî bir formül temin edebilir ve hangi memleket Habeşistanın ilerideki hattı hareketi için zamin olabilir? Bu hükumet herhalde İngiltere değildir. Çünkü, bu hükumet sulhu temin etmek için şimdiye kadar yaptığı teşebbüslerden daha ileri gitmiyeceğini müteaddid defalar bildirmiştir. Amerikan deniz bomba tayyareleri V mzamında uçuyorlar Almanyarnn havacıhktaki büyük gayretlerini bundan evvelki yazılarda gördünüz. Bu yazıda da Alman havacılık endüstrisinden bahsedeceğiz. Alman yada havacılık endüstrisi, balon ve zeplinlerle tayyareler olmak üzere ikiye aynlır. Biz, yalnız tayyarecilikten bahsedeceğiz. 1933 denberi Alman havacılık endüstrisi fevkalâde bir surette genişlemiş tir ki bu kadar gelişme (inkişaf) öteki memleketlerin havacılık endüstrileri nin hiçbirinde eşi görülmemiştir. Alman tayyare fabrikaları, hummalı bir gayretle, hatta geceleri de çalışıyorlar. Bu fabrikalarm amelesi, durmadan, arttığı gibi mevcud müesseselerin tez gâhlan da artıyor. Büyük Harb so nunda kapatılan fabrikalar, tekrar işlemeğe başlamıştır. Bugün Almanyada 60 tan fazla havacılık endüstrisi yapan fabrika çalışıyor. Bunlardan ikisi Yunkers ile Dorniernin raüteaddid şubeleri ye binlerce amelesi vardır. Devlet, havacılık endüstrisi ile uğ raşan bütün müesseselerin işlerine karışıyor ve onları tıpkı birer devlet fabrikası gibi çeviriyor( idare ediyor). Buna karşı fabrikalar, aldıkları siparişler ve işçilerin seçilmesi hususunda hükumetin gösterdiği dikkat itibarile imti yazlı bir duruma sahibdirler. Alman tayyare ve tayyare motörü fabrikalarımn ürünleri (istihsalleri) hakkmda kat'î rakamlar söylemek çok küçüktür. Tayyare imalâtı çok gizli tutulmakta, fabrikalarm yanından kuş uçurulmamaktadır. Bütün amele ve memurlar tahlif edilmektedir. Devlet ve askerlik esrarını yabancılara bildiren casusların akibeti iae, Berlinin iki güzel kadmının feci akibetlerinin ayni, yani baltadır. Onun içindir ki bugünkü Almanyanm hakikî devlet ve askerlik esran, eskisinden iyi muhafaza edil mektedir. Fransızlar, 1934 tenberi Alman havacılık endüstrisinin ayda 180200 tayyare yaptığıru tahmin ediyorlar. 1934 tenberi, Alman tayyare fabrikaları, hâlâ ayni hızla çalışıyorlar. Devletin hava cılık endüstrisine karışması, icabında, fabrikalarm son derece süratle, barış zamanı imalâtmdan savaş zamanı imaJâtına geçmesine ve yapılan tayyare miktarmı pek ziyade çoğaltmağa imkân verecektir. Belgrad (Özel) Italyamn Habeş savaşma girişmek üzere hazırhklar yapmağa başladığı gündenberi Yugoslavyanın İtalyaya yaptığı ihracatta büyük i'erlemeler görülmektedir. îtalya hukumeti, Yugoslavyanın Bosna Hersek gibi dağlık yerlerinden ufak yük beygirleri, ova ve düzlük yerlerinden de birçok iri top beygiri satm almaktadır. Şimdiye kadar İtalyaya on beş bine yakın beygir gönderilmiştir. Bundan başka Yugoslavyanın İtalyaya kerestc ihracatı da fevkalâde artmıştır. Savaş hazırlığına başlıyalıdanberi İtalya bugüne kadar 40,000 vagon kereste çekmiştir. Yugoslavyanın ulusal ekonomik durumu Habeş savaşına hazırlanma yü zünden fayda görmektedir. Hatta, son zamanlarda işsiz bulunmakta olan İtalyadaki Yugoslavyalı tebaa harb hazırlıklannda kullanılmak üzere hizmete alınmaktadır. Japonya ve İtalyan Habeş ihtilâfı Tokyo 20 (A.A.) Oğrenıldığine göre İtalyan elçilıği müsteşarı, Dış Bakanlı ğına başvurarak Habeşistana pek çok Japon malı gelmekte olduğunu ve Habeşistanın 1928 tarihli İtalyan Habeş andlaşması hükumlerine dayanarak İtalyan malları sokmayı azaltmakta bulunduğunu söyliyerek sızlanmıştır. Dış Bakanlığı adına verilen cevabda bunun sebebi Japon mallarının ucuzluğu ve iyıliği olduğunu, Japon mallarının mazhar olduğu rağbet, söylenildikten sonra Japonyanın siyasasma dokunur yazı yazan Roma gazetelerinin bu yazıları ileri sürülmüş ve Japonya ile İtalya arasındaki iyi durumu bozacak yazılarm daha sık olarak gözden geçirilmesini hükumetinden istemesi taleb olunmuştur. Tokyo 20 (A.A.) Röyter ajansı bildiriyor: Japonyanın Roma büyük elçisi tarafından 16 temmuzda M. Musoliniye bildirilen düşünceler, siyasal mehafil ile gazetelerde birçok tenkidlere yol aç mıştır. Nışinişi gazetesine göre M. Hirota İtalyanın Tokyo büyük elçisine, Japonyanm İtalyan Habeş anlaşmazlığında işin hak veya haksızlık yönlerini bil mediğini ve fakat Japonya iki memle ketle de dost olduğu için bu anlaşmazlık hakkındaki görüşünü söyliyecek durumda olmadığını ve Japonyanın dos tane bir kotarma yönü bulunacağı ümidile meseleyi sükunetle takıb etmekte olduğunu bildirmiştir.» Londra 20 (A.A ) Tokyodan Times gazetesine bildirıliyor: € Daha geçenlerde kurulan ve ileri sağ yan saylavlan grupu önderi M. Foyamanın Başkanlığında bulunan «Habeş İşleri Cemiyeti», Habeş Dış Bakanma bir tel çekerek, bu ülkenin erginlığini korumak hususunda elinden geldiği kadar u&raşmasını dilemiştir. lursa olsun, nasyonal sosyalist hüku ' Çanakkaleye giden göçmenler metinin Almanyayı yeniden silâhlan Çanakkale (Özel) İlbay Süreydırmak alanındaki (sahasmdaki) bütün ya Yurdakul Sinoptaki yeni ödevi bateşebbüslerde gösteregeldiği sebat ve ısrarla kovalanacağı (takib edileoeği) şına hareket etti. muhakkaktır. Nazım vapuru Köstenceden yüklediği bin iki yüz Romanyah Türk göçmenile Süel havacılığm yeniden kurulmasında Alman teşkilâtçılarının ağır yükünü buraya geldi. Bunlann Ezine ve Bayhafifleten büyük unsurlar vardır. Al ramiç kazalannda yerleştirilmesi daha man soyuna has meziyetler olan inti evvelden kararlaştınldığı için her iki kazâm ve metod, havacıların süel bakım zada gereken hazırhklar yapılmış buludan yetişmesine, talim ve terbiyesine nuyordu. Bu iki kazanın kaymakamlan gösterilen dikkat ve ihtimam, havacı göçmenleri geyikli iskelesinde karşıla lığa karşı büyük merak ve iptilâ göste mışlardır. ren ateşli ve âdeta müteassıb bir gencAmerikada bir zenci daha liğin spor filolannda metodlu bir su linç edildi. rette yetiştirilmesi, hep Alman süel havacılığım yeniden yaratmağa çalışan Fort Lauderdale (Amerika) 20 (A. ların işini kolaylaştıracak şeylerdir. A.) Beyaz soydan bir kadına bıçakAlman hava doktrini taarruzdur la saldırmış olmaktan suçlu bir zenci, Almanlar, hava ordularını nasıl kul KlüKlüksKlana mensub olduklan s*lanacaklar? Alman hava doktrini henüz nılan maskeli 100 kadar adam tarafıntebellür etmemiştir. Bu, hava birlikleri dan linç edilmiştir. Bu maskeli adamlar, kuruldukça, talimler ve müşterek ma polis şefini ve gardiyanlan kımıldamıyanevralar yapıldıkça tedricen ve zaman cak hale getirdıkten sonra zenciyi tutup la meydana gelecektir; fakat şimdiden asmışlar ve vücudünü kurşunla delık debeliren bazı alâmetlere bakarak ^bu |ik etmişlerdir. doktrinin taarruzî olacağını kestirmek Bir îngiliz amirali öldü kabildir. Filvaki, muntazam bombardıLondra 20 (Özel) Amiral Hasman filosuna verilen önem (ehemmi yet) ve Lufthansa hava nakliye sosyete ton bugün bir kaza neticesinde ölnıüştür. sinin yardımcı filosunun genişletilmesi, Düzce ve Geredede Atatürk tayyareciliğin taarruzî rolü hakkmda günü süel yazıcılar tarafmdan birçok kitablarda ileri sürülen fikir ve mütaleaların Bolu 20 (A.A.) Öteygün DüzAlman hava kumandanlığı tarafından ce ve Geredede Atatürk günü halkın kabul edildiğini gösteriyor. coşkun gbsterisi ve büyük şenlikler içinAlman hava kuvvetlerinin kurumu ve de geçmiştir. Bu iki kasabada her taraf teşekkül tarzı, geniş ve mükemmel bir taklar ve bayraklarla süslenmiş, gündüz aerodrom şebekesi sayesinde, azamî ve pehlivan güreşleri, gece de müsamererimli bir taarruzî politika takibine mü ler verilmiş, büyük fener alaylan yapılsaiddir. Onun için yarınm harbinde, Al mıştır. man hava ordusu, enerjik ve seri bir Bir gün ve bir geceyi büyük bir baysevk ve idare ile baskın şeklinde anî ram olarak yaşıyan Düzce ve Geredeliharekât yapmak üzere, kudretli bir su ler, en büyüklerine karşı derin saygılannı rette techiz edilmiş olan Alman kara ve bağlıhklannı bir kere daha gösterordusuna yol açmak amacı (hedefi) ar mişlerdir. kasından koşacaktır. Yani hava filoları Yeni bir yıldız düşmanın büyük merkezlerini bombalıyacak, arkasından da motörleştirilmiş, Paris 20 (Özel) Bir Fransîz ve mükemmel taarruz ordusu haline koprofesörü arzdan 300 milyar kilometnulmuş olan Rayşher ordusu bütün kuvro uzakta yeni bir yıldız bulmuvtur. vet ve şiddetile saldıracaktır. Fransız âlimine göre bu yıldız büyük bir süratle güneşten uzaklaşmaktadır. Habeşistandan gönderileri bir mektub Londrada çıkan Daily Herald gaze « tesinin yazıcılarından F. E. Smita Ha beşistandan yazdığı bir yazıda diyor ki: € Musolini ordularmm başma geçip te Habeşistan împaratoru ile kar şılaştığı vakit ümid ettiği neticeyi alamıyacağını herhalde pek çabuk anlı yacaktır. Habeşliler mütekebbir ve inadcı insanlardır. Kendilerile temasta bulunan bütün ecnebiler zekâlarmdan hayretle bahsederler. Habeşistanı birçok defalar zi yaret ettim. Ziyaretlerimin tekerrürü nisbetinde kendilerine bağlandım. U luslar arasında bunlardan daha muharib bir kavim bulmak pek güçtür. Top ve kılıçtan korkmak akıllarına bile gel mez. Makineli tüfeği de öyle görür ve ehemmiyet bile vermezler. Ölüm kendileri için hiçtir. Bundan beş sene evvel Haile Selâsi lâkabmı alan împarator kısa boylu bir adamdır. Fakat tam bir İmparatordur. Onun tarafmdan kabul edildiğim vakit tercümanları ingilizce bilmediğini söylediler. Sorgularımı tercüman ken di lisanları ile krala tercüme etti. Tercüme esnasında yapılan küçük bir hatayı derhal düzeltmesi bana kralm iyi ingilizce bildiğini anlattı. Habeşistan dünyanın en dağlık bir memleketidir. Dağ sırtlarında hava o kadar boğucudur ki bir Avrupalı nefes alamıyacak hale gelir. Geceleri de dondurucu soğuklar yapar. Bu dağh ve sert iklimli memlekette tayyare ve tank kıymetsiz bir harb silâhı olarak kalacaktır. Siper muharebesi de imkânsızdır. îngilizlerin Afrikada Böerleri mağlub etmekte ne kadar müşkülât çek tikleri malumdur. İtalyanlar bu savaşta îngilizlerin çektikleri zahmetin bin mislini çekeceklerdir. Çünkü Habeşli ler daha cengâverdirler. İhtiyac görüldüğü takdirde bir milyon kişilik bir kuvvet çıkarabilirler. Tay yare ve tankları olduğu gibi bunlan para mukabilinde İngiltere ve Almanyadan tedarik te edebilir. Hatta para ile adam bile getirebilirler. Çünkü bugü nün harbi para iledir. Bu ordunun başmda yılmaz bir ku mandan bulunacaktır. Habeş İmpara » toru tahta çıkarken kendme rakib kabile reisi tahta çıkmak hakkınm kendisine aid olduğunu ileri sürmüş, bunun üzerine bütün kabile reislerinin önün de yapılan mücadelede İmparator bir hamlede hasmmın kafasını gövdesinden ayırmış, bu suretle İmparator olmuş tur. Acaba Musolini bütün bunlara rağ men harbedecek mi? Yoksa Habeşistanm kızgın çöllerinde harbetmenin ne kadar güç olduğunu anlıyarak bu işten vaz mı geçecek? Bu takdirde mevkiiui kaybetmesı ihtimali vardır. Velhasıl îtalyanın çok tehlikeli bir yola doğru yü» rüdüğü muhakk*ktar.» Habeşistan Japonyaya silâh ısmarladı Büyük devletlerin hava kuvvetleri Güçlüklere rağmen muvaffakiyet unsurları tamdır Hulâsa, Alman havacılık endüstrisi îiin kudret ve kabıliyeti etrafmda yaptığımız bu kısa araştırma gösteriyor ki Almanya, kuvvetli bir hava ordusu vücude getirmek için lâzım gelen bütün yasıta ve şartlara maliktir. Nasyonal sosyalistlerin işbaşma geçtikten sonra, havacılıkta, yaptıklan büyük gayretler, bilhassa tayyarecilerin talim ve terbiyesi, uçak meydanlan yapılması ve imalâtm genişletilmesi gibi üç ana yol üzerinde yürümüştür. Tay yare kıt'a ve filolarının teşkili daha yeni başlamıştır. 1 nisan 1935 ten itibaren gçığa vurulan bu işin, güçlükleri ne o(1) Alman askerliği hakkmda bun evvelki yazılar 3, 7, 9, 13, 14, 16 ve tarihli sayılarımızdadır. rtiman hava kuvvetlerine tahsis ettiğimiz bu yazıya bazı büyük devletlerin tayyare kuvvetlerini de ilâve ediyoruz. Ingiltere: 580 nefsi İngilteredeki, 270 deniz aşırı memleketlerdeki, 190 donanmadaki tayyareler olmak üzere İngilterenin 1040 tayyaresi vardır. 1936 sonunda îngiliz hava kuvvetleri 1350 birinci hat tay yaresinden mürekkeb olacaktır. Italya: 990 ordunun emrinde, 135 donanma nm emrinde, 81 tane de sömürge (müstemleke) bakanlığı emrinde olmak üzere 1200 tayyare, ihtiyatlarile beraber 1500 tayyare. Bir Alman istatistiğine göre İtalyanm 1800 tayyaresi vardır, diğer bir Fransız istatistiğine göre de 1206 uçağı vardır. Sovyetler: Fransızların hesabına göre Sovyetlerin süel tayyareleri 3400 tanedir. Alman ların yaptıklan bir hesabda ise 1935 yılında Sovyetlerin 5000 birinci hattı harb tayyaresi olacağı gösterilmektedir. Fransa: Fransız istatistikleri Fransanm 1665 uçağı olduğunu yazıyorlar. Bir Alman istatistiğine göre Fransanm 4500 uçağt varsa da bu rakam mübalâğalıdır. Amerika: Amerikanın 2060 tayyaresi vardı. Ayni Alman istatistiği Amerikanın 8000 uçağı olduğunu iddia ediyorsa da mübalâğalıdır. Japonya: Japonlarm 1100 kadar tayyaresi olduğu tahmin ediliyorsa da bu rakam kat'î değildir. Alman istatistiği Japonyanın da 3000 tayyaresi olduğunu yazıyorsa da bu rakam da mübalâğalıdır. Bu tayyareler, hep (birinci hat tayyaresi) denilen uçaklardır. ABtDlN DAVER tngilterede yapılan son havacılık bayramında 356 îngiliz tayyaresi bir arada Kobe 20 (A.A.) Ozaka Tecim O dası Habeşistan için önemli miktarda kılıç siparişleri almıştır. Londra 20 (Özel) Japon Dış İşleri Bakanı Japon silâh fabrikatörlerinin sorgularına cevab vererek, silâh satışının hususî mahiyette bir tecim işi ol duğunu, hükumetin tecimi yasak edeİtalyanın tevessü etmek hususundamiyeciğini söylemiştir: ki ihtiyacmı tasdik eden İngiltere Dış On iiçler komitesinin kararları İşleri Bakanı Sir Samuel Hoarın be Cenevre 20 (A.A.) 13 ler komitesi yanatına gelince: Hükumetler şurasını tarafından, arsıulusal yükenlerini (ta iyice anlamalıdırlar ki İtalyanın ihtiahhüdlerini) reddedip barışı tehlikeye yacı her zaman çete muharebelerine düşürecek olan herhangi bir devlete kar sahne olmağa elverişli çorak ve dağlık şı ekonomik ve finansal ne gibi tedbirler arazi ile değil, fakat ancak hâkimiye alınmak gerekeceğini araştırmak için ku tinin daima masun kalabileceği kıy rulan özel komitenin raporu ortaya kon metli arazi ile tatmin edılebilir. muştur. Bu raporu, özel komite elbirliİtalya arzu etseydi Uluslar Kurumuğile onaylamıştır. nâ müracaat ederek arsıulusal adalet Raporda, silâhlara ve silâh yapmağa namına mandaların umumiyet itibarile yarar bir takım eşyaya el konmasmı tekrar tetkikini istiyebilirdi. Bu tarz tavsiye etmekte ve barışı bozmak isti da bir taleb Kurumun adalet hissini büyen devletin dış tecimine karşı büsbü yük ve çetin bir imtihana maruz bıra tün, yahud ki, yarım bir boykotaj ya kırdı. Fakat İtalya Uluslar Kurumunu pılmasını ve finansal sıfeıştırmalarda bu kendi ihtıyaclarına ve hayatî haklarına karıştırmaktan ve hiç kimseyı ra lunulmasını gözden geçirmektedir. ttalya Yunanistandan kb'nritr, hatsız etmekten çekindi. O başka mil letler tarafmdan medenileştirilen memAmerikadan gemi alıyor Berlin 20 (Özel) İtalya Amerika leketlere göz dıkmiyerek yarı vahşi bir dan birçok nakliye gemileri satm al tarzda yaşıyan, köle ticareti yapan, timıştır. Bundan başka İtalya hesabına carî teşebbüslere mâni olan, tabiî zenYunanistandan da nakliye gemilerile ginliklerini heba eden ve nihayet komKülliyetli miktarda kömür satm alm şularına tecavüzü âdet edinen bir memlekete teveccüh etmiş bulunuyor. Bunmıştır. dan dolayı bütün dünya İtalyaya müteBelçika ile Habeşistan şekkir kalmalıdır. arasında ihtilâf Habeşistanın İtalyaya karşı olan suiBrüksel 20 (Özel) Habeş İmparaniyeti yarım asırdanberi birçok misaltoru son bir diyevinde Habeşistana silerile sabit olmuştur. Habeşistan üzerinlâh vermediğinden dolayı Belçikadaa de son günlerde bazı İngiliz gazeteleri da şikâyet etmişti. tarafmdan bahsedildiği tarzda mahdud Salâhiyettar Belçika mehafilinde söy ve şarta müteallik bir manda mevzuu lendiğine göre son zamanlara kadar bahsolacaksa unutulmamalıdır ki bu Belçika, Habeşistana silâh veren yegâ dahi Habeşistan üzerinde İtalyan hi ne memleketti. Ayni mehafile göre bu mayesi şeklinde evvelce tatbik edilmiş münasebetle Habeşistanla Belçika ara ve Habeşlerin İtalyaya karşı bir muhasında çıkan ihtilâf Uluslar Kurumuna rebesi ile neticelenmiştir. tevdi edılnıiştir. Bu misaller gösteriyor ki mazi şim Saveyş kanalından 120,000 di gene tekerrür etmektedir. Binaena asker geçti leyh İtalyanm vazifesi bu muz'ic ve Kahire 20 (A.A.) Gerçekten güve müz'ıc olduğu kadar da tehlikeli vazinilebilecek bir kaynaktan haber veril yeti ortadan kaldırarak dünyanın şimdığine göre şimdiye kadar Süveyş Ka diye kadar karanlık kalmış bu kıt'ası nalından 120,000 İtalyan geçmiştir. 10