3 Ağustos 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

3 Ağustos 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

CüMHURİYET 3 Ağustos 1935 Türklerle Süngü Süngüye No. 265 A. DAVER Çanakkalede Bir kilo şeftali için cinayet Çanakkale müdafaası, cidden inadla metin bir surette yapılmıştı! Ingilîz Deniz Harb tarihinden Fakat iy! düşünülünce, o halde bile bunları büsbütün bilmemezlikten gelmemeliydi. Seddilbahri muhafaza edecek olsaydık şu süel faideleri elde edecek tik: Türk payıtahtı üzerindeki tehdıdı miz kalacağından Selânikten yakın bir zamanda çekmeği hâlâ ümid etmekte olduğumuz kıtaatın da yardımile Mısırdan kat'î bir taarruz yapmağa daha muktedir olacaktık. Birçok işten anlıyanlar, eğer Fransa razı olursa, müşterek maksadımızın halli için çalışmamızın en müessir surette bu tarafa çevrilmesi lâzım gel diği fikrindeydiler. Halbuki bu husus ta Fransanın muvafakati elde edilemiyeceği, ancak son tecrübelerle anlaşılmıştı. 42,000 kişi tekrar işe yanyacak bir halde avdet etmişti. Bu, Türk ordusu için bürük bir yorgunluğa sebeb olmuş ve bundan bir daha kurtulmağa muvaffak olamamıstır. Türkıyenm bütün yapabıldığı bizim Dicleden yukan yaptığımız ileri hareketimize karşı kuvvet tedarıkınden ıbaret kalmış ve bunun seri sonucu (neticesi) de Ermenistanda göriilmüştür. Bıçakla arkadaşını ağır İstanbul Belediyesinin halka hizmet zihniyeti yalnız surette yaraladı açıkta denize girenleri menetmekten ibarettir! Evvelki akşam şehrimizde bir kilo şeftali yüzünden bir genc ağır surette yaralanmıştır. Şişhane yokuşunda Alıbey apartımanının kapıcısı Hakkı ile orada bir ga rajda kapıcı olan Hasan ve ayni yerde oturan Rafael bundan üç gün evvel bir kilo şeftaliye iskambil oynamışlar. Bunlardan Hakkı oyunda yenilmiş ve ye nildikten sonra da arkadaşîarma küfür etmeğe başlamıştır. Bu üç arkadaştan Hasan, Hakkıya küfür etmemesini ihtar etmiş, fakat Hakkı işi azıtarak kavgaya başlamıştır. Etraftan yetışenler kavgacıları ayırmışlardır. Evvelki akşam Hasanla Hakkı Okçumusa caddesinde karşılaşınca tekrar kavgaya başlamışlardır. Hakkıya son derece kızan Hasan belinden büyük bir bıçak çıkarmış ve Hakkıyı ağır surette yaralamıştır. Hasan, kanlı bıçağıle yakalanmış, Hakkı cankurtaran otomobilile Sen Jorj hastanesine kaldırılmıştır. Deniz ve Plâj boğuntuları RADYO karşısında Belediyemiz Ç Bu akşamki program j VIYANA: 17,15 mandolin konseri 18 konuşma18,25 ikindi konseri 20,15 piyano kon seri 20,55 gramofon 22 30 senfonik konser 23,05 haberler 23,15 senfonik konserin devamı 23,50 dans musikisi 24.50 konuşma 1,05 eğlenceli program. BERLİN: 19,05 spor yayını 19,20 mizari 20.05 musiki 20,45 günün akisleri 21,05 haberler 21,15 Berlinin meşhur yerlerini geziyoruz 23,05 haberler 23,35 eğ lenceli yayın. BUDAPEŞTE: 17,15 konferans 18,05 konferans 18,35 işçi korosunun konseri 19,15 konferans 19,45 Çingene orkestrası 21,20 Kalmanın «Çardaş füstin» opereti. PRAG: 17,35 dans musikisi 18,45 haberler 19 tarım konuşması, gramofon, işçilerin zamanı 19,25 Alman yayını 20,05 almanca haberler ve gramofon 20,20 haberler 20,35 şarkılar ve hatıralar 21,20 salon orkestrası 22 hatıralar • 23.20 haberler, gramofon. VARŞOVA: 16.20 gramofon 17,20 hafif şarkılar 17,35 piyano konseri 18,05 orkestra konseri 18.20 koro konseri 19,50 gramofon 20.35 Polonya şarkıları 21,15 Lembergden taşıma 22,05 ulusal ya yın 22,35 senfonik konser 23,05 spor haberleri 23,15 eğlenceli yayın 23,35 gramofonla dans havaları. (Bastaraft 1 inci sahifede) halkın emniyetle girip banyo edebi leceği bir yer demektir. Binaenaleyh, fennî ve sıhhî birçok şartları haiz ol ması lâzımdır. Uray (belediye) nizamları bu şartları evvelden tesbit etmiş bulunuyor. Nizamata uygun herhangi bir yere, Urayın (beledıj enin) ruhsat vermediği vâki değildir. İki çürük pedavra ile. mecra yakınlarında deniz hamamı kurmağa kalkanlara Uraym (belediyenin) ruhsat vermiyeceği âşi kârdır. Esasen müdevven nizamlar buna mânidir. Sonra, Uray ruhsatiyesi ola rak alman elli liralık bir resmi vere miyecek şahsın bütün esbabı fenniye ve sıhhiyeyi cami bir deniz hamamı kuramıyacağı da âşikârdır. Boğulmalara gelince: Tramvay üc retleri on paraya indirilse bile nasıl gene tramvayın peşine takılan çocuklara rasgelinirse, İstanbulun dört çev resinde deniz hamamı açılsa bile gene açıktan ve parasız denize girmek istiyen çocuklara, hatta büyüklere bile tesadüf olunur. Bu, bir terbiye meselesidir. Bununla beraber zabıta mümkün olduğu kadar bunun önüne geçmektedir.» Urayın (belediyenin) verdiği cevab r burada bitİ3 or. Bu cevabdan anlaşıla cağı veçhile Uray sıhhî ve fennî şart ları gözönünde bulundurarak her yerde deniz hamamı açılmasına müsaade etmiyormuş. Acaba deniz hamamı, hatta plâj açılmasına müsaade verilmiş olan yerlerde fennî ve sıhhî şartlara riayet ediliyor mu? Bırçok okuyucularımızm da şikâyet ettikleri gibi İstanbula yakın ve uzak plâj ve deniz ha mamlarında hiç te sıhhî ve fennî şart lara riayet edilmiyor. Hele Boğaziçin deki bir plâjda sıhhî noktalara ve temizlığe hiç kimsenin ehemmiyet ver diği yoktur. Burada, denebilir ki hiç bir sermaye konulmadan sıhhî ve fennî şartlar namma hiçbir masraf yapıl Bizim Çanakkaleye ilk asker çıkardığımızdanberi General Yudeniç ordusu üzerindeki Türk tazyikı hissedilir bir derecede azalmıştı. Bizim SeddilbaJhirden çekilmemizden bir hafta sonra general Erzurum üzerine yürümekte idi. Hemen bütün Türk vapurlan denizaltı gemileriFransızların fikri miz tarafmdan batırılmış olduğundan Fransız yüksek kumanda heyetine Ermenistandaki Türk ordusuna süratle hâkim olan fikir son nefere kadar bütün imdad göndermek mümkün değildi. 16 askeri ve topları düşmanın en kuvvetli şubatta Erzurum düştü. İki ay sonra 17 bulunduğu cepheye yığmak olup, bu ha i nisanda Karadenizde Türk üssülbahrisi reket suretinin tahmin edilebilecek bir olan Trabzon da Rusların eline geçti. Işte bu hâdıselerın gösterdiği gibi tam zaman zarfında, düşmana karşı kat'î netice verecek bir üstünlük verip vermiye bizim Çanakkaleden çekildiğimiz zaman ceğini nazan mütaleaya almıyorlardı. o derece güvenerek giriştiğimiz Rus birEğer Çanakalenin terki, lâzım olan üs leşik hareketleri parlak ümidlerle yeni tünlüğü verebilseydi bu hareket şüphe yeni inkişafa başlıyordu. Filhakika Türsiz doğru olurdu. Eğer bu hareket sade kiye bu esnada o kadar tehlikeli bir vace Fransada «Almanlan öldürme» kuv ziyette idi ki Çanakkale boşaltmasından vetini hafifçe artırıp buna karşı donan hasıl olacak korkulu siyasal durum (si mamızı Avrupa harbine yardımdan ah yasî vaziyet) çıkmadı. koymaktan ıbaret kalacaksa siyasal se beblerden dolayı istenilse bile bu sev külceyşî faidelerin karşısındaki mahzurlarla denk gelip gelmiyeceği belli de gildi. Ağustosta askerimizin Suvlaya çıkarılmasından sonra Alman umumî erkânı harbiyesinin, İstanbulun, içinde bulunduğu tehlikenin ciddiyetini kavrıyarak Rusyaya karşı hazırlanan taarruzdan nasıl vaz geçtiğini görmüştük. Tam kah redici darbeyı vurmak üzere iken, bu iş için lâzım olan askerin Tunaya gönde rilmesi icab etmişti. General Falkenhayn o zaman yazdığı gıbi Çanakkale selâmetinin temin olunması Rusya taarruzuna nazaran kıyas kabil olmıyacak derecede mühimdi. Halbuki ingiliz kıtaatı tarafından Seddilbahir mmtakasının bırakılmasile bu tehlike tamamile yok edilmişti. Balkanlarda Alman taarruzunu şiddetle ileri götürmek için artık mecburiyet yoktu. Şimdilik Sırb ordusu büsbütün hesabdan çıkarılmış olduğundan mer kezî devletler Bulgaristan ordusunu Selâniğe karşı bulundurmak üzere, bir müdafaa cephesı vücude getirmeği kâfı görmüşlerdi. Artık harb plânlannın asıl büyük hatlarını takıbde serbest kalmışlardı. Çanakkaledeki sıkıştırmanın kaldırılması üzerine Selânik hareketleri ihmal edilebilecek bir mahiyet almıştı. Muvaffakiyetsizliğimizi kabul ve tasdık etmedığımıze mâni olan sebeb şu idi: Şarktaki nüfuz ve haysiyetimizi kaybetmek korkusu. Halbuki Boşaltmanın tesiri daha ziyade İngiliz ordusunun şöhretini artırmağa sebeb olduğu görüldü. Bu netice her yerden fazla boşaltmanın idare sureti hakkında bizzat Almanyada gösterilen açık takdir ve beğenmeden anla şılıyordu.» Yaş meyva çıkısı Ziraat Bankası kredi vermeğe başlıyor Bol şarabla kafayı tütsiilüyerek... İngiliz deniz harb tarihinin Çanakkalenin boşaltmasına aid kısmı burada bitiyor. Çanakkaleden giderlerken nasıl kafayı çektiklerini de Şarl Runun hatıra tından öğreniyoruz: «27 birincikânunda büyük çaplı bir obüs danesi yazıcıların kazemaü içine düşerek üçünü öldürdü. Senenin sonu acı oldu. Bidayette 15 kadar topun tahribi düşünülmüştü. Hepsi oldukça kullanıl mış ve nakilleri gayrikabil olmak üzere ancak altı Fransız topu tahrib edildi. Ingilizler on beş top imha ettiler. Onlar laşe maddelerini ve malzemelerini tah liye hususunda bizden daha gayrimüsaid vaziyette idiler. Sahilde motosiklet ve bisıklet yığınları dolmuştu. En son çekılen Fransız neferleri, bilhassa topçuları, yanmağa mahkum eşyadan kendi hisselerini almakta kusur etmediler. 12 ikincikânun gecesi 56 ncı müstemleke alayı vapurlara irkâb edilirken ef rada bol şarab verilmişti ki bu, bindirmeyi kolaylaştırmadı. Anadolu sahılının gittikçe artan ateşine rağmen, boru ile işaret verilme sayesinde zayiat olmadı. Fransız erkânıharbiyesi Seddilbahir den ayrılırken, Türklerin ateşine uğradı. İki saat kadar River Klayd vapuru yakininde kaldık. Bütün irkâb müddetince ateş kesilmedi. Geminin izleri üzerine de birkaç mermi düştü. Bırakıp gittiğimiz yerleri selâmlamak ve Türklere «Allaha ısmarladık ve teşekkür ederiz» demek zarafetini gösterdik.» Şimdi artık, tahliyenin son kısmını Alman ve Türk kaynaklarından tetkik edebiliriz. Liman Fon Sandersten beş lıyalım. Zıraat Bankası genel merkezi idare heyeti, hükumetin gösterdiği lüzum üzerine yaş meyva ve sebze çıkıtsı (ihracatı) yapacaklara kredi açmağa karar vermiş ve bu karar dün bankanın İstanbul şu besine de bildirilmiştir. Diğer taraftan bu şekli Ofıs genel merkezi de ofis şubelerine bildirmiştir. Dün Türkofis htanbul şubesi şehri mizde yaş meyva çıkıtsı yapan tecımenlere bu durumu bildirmiştir. Yaş meyva ve sebze işi yıllardanberi üzerinde çalışılan bir mesele olduğu halde hükumetimizin verdiği önem üzerine ılk defa olarak bu yıl muvaffakiyete doğru yürümeğe başlamıştır. Bu yıl ılk defa olarak şehrimizde Kılıcoğlu kar deşler müessesesi tarafından yapılan çıkıt tecrübeleri ziyanla netıcelenmekle beraber iyi ve umudlu sonuclar vermiştır. Bu bakımdan bu yıl ve önümüzdeki yıl(Baş tarafı 1 inci sahifede) lar memleket lehine sonuclar vereceği anhundan dolayı memnuniyetini bildir laşılmaktadır. miş ve anlaşmanın iki memleketin genel siyasası üzerindeki önemini kay Maadin memuruna işten el deylemiştir. madan plâj işletilmektedir. Halâ itti haz edilen yer kabinelerin yanıbaşmda iki tahtadan ibaret üstü açık bir ba raka ile pisliğin toplanmasma mah sus bir gaz tenekesinden ibarettir. Sonra gerek plâj ve deniz hamamlarında, gerekse yaz münasebetile halkm sık sık taşmdığı kır, kahve, kazino, lokantalarmda tatbik edilen tarifelerle Urayın meşgul olduğu yoktur. İstirahat gününü serin bir kır kahvesinde geçirmeğe mecbur olan halktan buralarda, hiçbir insafın kabul edemiyeceği kadar bir fiat istenilmektedir. Halkın hizmet ve isteklerile yakmdan alâkadar olması lâzım gelen Uraym bu noktaları da düşünmesini istemek, halkın bir hakkıdır. Kesesine güvenmiyen gitmesin, demek, halkın ihtiyaclarma karşı omuz silkmek demektir. Sonra Uray dünyamn her yerinde olduğu gibi bir sürü resim aldığı halka karşı bizzat kendisi ucuz banyolar açmak veya banyo fiatlerini ucuzlatmak ödevini yapmak yerine zabıtanın rolünü yaptığmı ileri sürüyor. Urayın vazifesi yalnız menetmekten mi ibarettir? Bugünkü hal ve zıhniyetle İstanbul Belediyesi İstanbul halkına şunu demektedir: cAçıkta denize girilemez, girersen polisim se ni kulağmdan tutup atar. İstediğim şeraiti göstermedikçe de deniz hamamı açtırmam. Git, başının çaresine bak!» Uraym şeraitine uyup ta açılan hamam ve plâjlarda halkın kesesine ve sıhhatine uymıyan şartları da bir ta rafa bırakırsak muayyen bir iki yerden başka tarafta deniz hamamı açılmıya cak, nihayet bir ihtiyac neticesi ola rak denize girmeğe kalkışan halk me nedilecek, menedılemiyenlerden boğulan da olacak, buralarda boğulmıyan lar plâjların hesab pusulaları içinde boğulacaklar... Hepsi olacak, ama U ray bu işlere karışmayıp sadece sey redecek ve menedecek. İşte bu durum budur! Nöbetçi eczaneler Bu gece nöbetçi olan eczaneler şun lardır: Şinasi (Büyükada), Yusuf (Heybeli), Benason (Yemiş), Sırrı (Çemberlitaş), Asador Vahram (Gedikpaşa), Ahmed Necati (Cibali), Üniversite (Vezneci •* ler), Şeref (Cerrahpaşa), Erofilos (Samatya), Nazım (Topkapı), Kemal (Ka ragümrük), İstepan (Bakırköy), Arif (Fener), Yeni Türkiye (Hasköy), Mer» kez (Kasımpaşa), Receb (Beşiktaş"), Kapıiçi (Galata). «îaçka (Maçka), İti< , mad (BostanbaşıJ, Kmyoli (Tepebaşı), Tarlabaşı (Taksim), Saadet (Kadıköy; Muvakkithane), Osman Hulusi (Kadı •* köy Söğüdlüçeşme), İmrahor (Üskü dar). Yeni tecim mukavelesi Telefon Sosyetesile yeni müzakereler başlıyor dün Pariste imzalandı (Baştarafı birinci sahifede) tesbit etmiştir. Komisyon bundan başka sosyetenin fazla masraf yaptığmı ve bugünkü masrafmdan yüzde 40 tasarruf edilebileceğini de görmüştür. Sosyetede 1 1 ecnebi mütehassıs çalış maktadır. Komisyon bunu da fazla bulmu§ ve bu işlerin yalnız dört ecnebi mütehassısla idare edilebileceği kanaatine varmıştır. Sosyete hükumete geçtikten sonra bugünkü fiatler yüzde 50 nisbetinde ucuzlıyacak ve şimdi abone olmak için ah nan 75 lira masraf ta 25 liraya indirile cektir. Bu suretle abonelerin çok artacağı umulmaktadır. faydalı olacağmı haklı olarak ümid ederim> demiştir. M. Runsiman, başka bir suale cevab vererek demiştir ki: < Şımdiki ahval içinde en iyi şeraıt eld> ettiğimizi sanıyorum.> Soruda bulunan saylav, İstanbul İn giliz Tecim Odasının menşe şehadetnamelerinin vize ve kaydedilmesi hak kmdaki önergesi kabul edilmek sure tile Türkiyeden İngiltereye yapılacak ihracat kıymetinin İngiltere tarafmdan kontrolüne imkân verecek bir kaydin anlaşmaya ilâve edilmediğini sormuştu. çektirildi Çanakkale seferinin bilânçocu Çanakalenin boşaltılması vakitsiz ve teessüfü mucib olmakla beraber görü nüşte boş yere sarfedilmiş gibi zannedilen fedakârlıklarla çalışmalar maddî neticeler vermekten geri kalmamıştı. Mü dafaa, hastalık, yoksuzluk ve muha rebeler telefatı şeklinde Türk ordusunu çok fazla ezmış, boşaltmanın son gününe kadar Türk ordusundan İngiliz ordusuna kaçmakta olanların mevcudiyeti düşman kuvvei maneviyesinin ciddî surette kırıldığmın bir deliliydi. Çanakkale müdafaası cidden inadla, metin bir surette yapılmıştı. Fakat büyük zayiata mal oldu. General Liman Fon Sanders Çanakkaledeki Türk ordusu yaralı ve ölülerini 218,000 kişi gösteriyor. Bunlardan 66 bin kişi şehid olmuş, yaralılardan yalnız Ankara 2 (Telefonla) Pariste imzalanmış olan yeni Türk Fransız te cim ve klering anlaşmasının müddeti 20 aylıktır. Vekiller Heyeti bu anlaş mayı imzalamış olan heyetimizin Yu nan hukumetile yeni bir anlaşma yapSergiye rağbet mak üzere konuşmalara girişilmesini Yerli Mallar sergisinin kapanmasına kararlaştırmıştır. birkaç gün kaldığı için son günlerde Türk tngiliz anlaşmasma dair rağbet artmıstır. Dün sabahtan akşama bir istihzah ve cevab kadar sergiyi 22 bin kişi gezmiştir. Bu Londra 2 (A.A.) Runsiman, Avam arada, yaz münasebetıle şehrın uzak Kamarasmda bir suale cevab vererek sayfiyelerinden, sergiyi görmek üzere demiştir ki: şehre inenler görülmüştür. Aybaşı ol ması dolayısile iki gündenberi sergide ha «İstanbuldaki İngiliz Tecim Odasınm raretli satışlar yapılmaktadır. Açıldığı son Türk İngiliz tecim anlaşmasmdan gündenberi işleri pek iyi gıtmiyen pavi memnun olmadığmı, çünkü yaptığı bayon sahiblerinin yüzleri gülmeğe başla zı tavsiyelerin kabul edilmediğini bılimıştır. Bir çok müessese sahibleri gele yor > Fakat bu önergelerin tamamen nazari cek seneki sergi için şimdiden istekli budikkate alındığını temin ederim. Ancak lunmaktadırlar. Oceana adlı İtalyan vapurile İstanbu bu önergelerin kabili tatbik olmadığı la gelen 300 İtalyan seyyahı da dün incelenirse anlaşılır. Bakan sözlerini bitirirken: yedinci Yerli Mallar sergisini gezmiş « Anlaşmanın İngiliz tecimi için lerdir. Ekonomi Bakanlığı İstanbul maadin memuru Cemale işten el çektirilmiş ve bu işe vekâleten İstanbul sanayi müfettişi Daniş memur edilmiştir. İstanbul maadin memurluğu işleri derin bir araştırmaya tâbi tutulacaktır. Yunanistanla yeni müzakereler 20 ilkteşrin 1935 pazar memleketin her tarafında genel nüıus sayımı yapılacakiır, 1 Nüfus sayımına esas olmak üzere Belediyelerce bütün binalara numara konulmaktadır. 2 Numarasız binalarda oturanlar hükumete haber vermeğe mecburdurlar. Oturduğu bina numarasız olduğu halde haber vermiyenlerle bu numaraları bozan ve silen ve kaldıranlar için para cezası vardır. Istatistik Umum MüdürlüğU j Başvekâlet Teşekkür Baymdırlık Bakanlığı sabık Demiryollar Umum Müdürü mühendis Bay Muhtarın ölümü sebebile taziyet lutfunda bulunanlara, merhumun ailesi teşekkürlerini gazetemiz vasıtasile mektedir. (Arkası var) Buğday piyasası Dün şehrimize yurdun muhtelif yerlerinden 303 ton buğday gelmiştir. Fakat borsada Ziraat Bankasının satışa çıkardığı buğdaylarla beraber 376 ton buğday satılmıştır. Borsada dün yumuşak buğdaylar en az 5 kuruş 25 para, en çok ta 6 kuruş 30 para fiat almıştır. Sert buğdaylar da 4 kuruş 1 7,5 paradan 5 kuruş 30 paraya kadar satılmıştır. İki gün evvel büyük bir teessürle ölümünü haber verdiğimiz Vapurculuk Şirketi İdare Meclisi Reisi Baymdırlık Bakanının Aydında yaptığı tetkikler Rumenler ırktaşlarımızın göç etmelerine müteessir Sadıkzade Bay Ruşenin cenazesi bugün saat 11 de Şişlide Büyükdere caddesinde Dr. Şevketbey sokağındaki evinden kaldırılarak Teşvikiye camisinde namazı kılmdıktan sonra Maçkada aile mezarlığına götürülecektir. Rumen heyeti Yalovada Şehrimizde bulunan Romanya eko nomi heyeti delegeleri Türk heyetinin vereceği cevaba kadar geçecek zaman dan ıstıfade ederek dün sabah Yalovaya gitmişlerdir. Heyet bu sabah şehrimize dönecektir. BELEDİYE BAHCESi Muhterem müşterilerimizin TAKSİM arzusu uzerıne Türk Macar tecimi Romanyadan gelecek goçmenlerden Bükreş (Özel) Rumen hükumet ve ulusu bunca yüz yıllardanberi beraber yaşadıklan Türklerin ana yurda göç etmelerini onaylamakla beraber bu çalışkan ve kendisini son derece sevdir Mif Olan Türkleri kaybetmekte olduk laruu gösteriyorlar. bir ktsmt Her gün gerek Bükreşte ve gerek ilbaylıklarda çıkan gazeteler göçmenle rimize dair yazdıkları yazılarda bir yandan Romanyadan gitmekte olan Türkleri öğüyorlar, bir yandan da Rumen yurdunun çalışkan ve iyi elemanlar kaybettiğini bildiriyorlar. Türk Macar tecim anlaşmasının bir Ali Çetinkaya Aydın istasyonunda ay daha uzatıldığı dün ilgili olanlara bilAydın (Özel) Baymdırlık Bakanı istasyonuna gitti. dirilmiştir. Ali Çetinkaya Menderes nehri üzerinde Hat, Devlet Demiryollarma katılalı yapılacak köprünün yerine gidip işleri danberi yük ve yolcu biletlerinde ten Üsküdar Halkevinde bedava gözden geçirmişler, Çme çayma yapı zilât başlamıştır. Kilometro başma todersler lacak sed işini de görerek Aydına dön nundan 12 kuruş alınan zeytinyağı ve Üsküdar Halkevinden: müşlerdir. çiğitli, çiğitsiz pamuktan bundan sonra Bakan Aydından Nazilliye geçti. O 5,25 kuruş alınacaktır. İncirin bir tonu Evimizde, fransızca, ingilizce, riya ziye dersleri verilmektedir. Bu dersler rada Horsunlu sulama kanalmın Nazilli İzmire kadar 5,5 liraya taşınacaktır. de ikmale kalan veya bılgisini artırmak ovasma kadar uzatılması hakkındakı Halk ve tecımsel biletlerin de satılma projeyi gözden geçirdi ve pamuk ıslah sma başlanmıştır. istiyen her vatandaş gelıp çalışabilir. İSPANO PARİZYEN Rövüsü 4 Ağustos pazar gününe kadar temsillerine devam edecektir. Cumartesi ve pazar saat 17 de matine Bahçe kısmında sinemal Üsküdar Hâle Sinemasında İLKBAHAR ŞARKISI