14 Ağustos 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 12

14 Ağustos 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 12

12 D U N YA D A EN İ Y İ S t HASAN ZEYTİN YAGIDIR Litrelik şişesi 65 iki litre 125 CUMHURÎYET 14 Agustos 1935 Böl^ek, mesane, bilhassa safra ve sanlık ve karadğer hastahklannda şerbet gibi içilen yegâne zeytinyağıdır. Salatalarda ve her yemekte Hasan zeytinyağı çok nefistir. kuurştur. Safi 6 kiloluk tenekeler 350 kuruştur. Büyük tenekelerde safi kilosu 50 kuruştur. Hasan markasına dikkat. Hasan deposu ; Ankara, Beyoğlu, Istanbul, Söğüdde Panayır Söğüd Sarbaylığından: Kasaba içinde 7 eylul 1935 cumartesi gününden itibaren 3 gün devam etmek üzere açılacak panayıra geleceklerin her türlü istirahatlerinin temin edileceği ilân olunur. (4702) Istanbul Posta ve Telgraf Başmüdürlüğünden: Galata Posta ve Telgraf şubesine nümunesi veçhile yaptırılacak kişe tertibatı için 13/8/935 tarihinde açılması mukarrer eksiltmeye evsafı matlubeyi haiz talib zuhur etmediğinden eksiltme 14/8/ 935 tarihinden itibaren on gün müddetle uzatılmıştır. Yapılacak işin muhammen bedeli 590 liradır. tkinci eksiltme 24/8/935 cumartesi günü saat 10 da Galatasaray Posta ve Telgraf Başmüdürlüğü Alım Satım Komisyonunda yapılacaktır. Isteklilerden en az 500 liralık bina işi yaptığma dair ehliyet vesikası ve 45 lira muvakkat te minat aranır. Nümune ve şartnamesi Başmüdürlük Yazı Işleri kaleminde gösterilir. (4746) Söke Sarbaylığından: Belediyemiz mezbahası için 28 kalem lâboratuar, alât ve edevatı edviyesi açık eksiltme ile 5/8/935 gününden itibaren 21 gün müd t detle eksiltmeye konulmuştur. Bedeli muhammeni 433 liradır. Ihale 26/8/935 pazartesi günü Söke Belediyesi encümen huzurunda saat 16 da icra kıhnacaktır. İzahat almak istiyen taliblerin Söke Belediyesine müracaat etmeleri ilân olunur. (4680X Yazın insan kendini daha kolaylıkla üşütür! • .;I;.;;/I;;A KARON ALMAN KITABHANES! Istanbul, Beyoğlu Tünel meydan ında 523 Yüksek Ziraat Enstitüsü rektörlüğünden Dikkat Ediniz! Bu ilk tehlike alâmetlerini görür gormez derhal görmez aerı Bu yıl Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün Ziraat, Baytar Fakültesine kız ve erkek ve Orman Fakültesine yalnız erkek parasız leylî parah leylî ve neharî talebe alınacaktır. Enstitüye yazılabilmek için aşağıdaki şartlara uymak gereklidir. 1 Lise mezuniyet imtihanını vererek bakaloryasını yapmış veya lise olgunluk diplomasım almış olmak (bakaloryasını yapmamış veya olgunluk diplomasım almamış olanlar Enstitüye alınamaz) ve Türk tâbiiyetinde bulunmak lâzımdır. 2 Istanbul Üniversitesinin Fen Fakültesinden naklen gelecek olanlar orada okudukları sömestrlerden, muvaffak olmuşlarsa, iki si kabul edilerek Baytar, Ziraat ve Orman Fakültelerinin üçüncü sömestrlerine alınırlar. Ancak Baytar Fakültesine girenlerin bu fa kültenin birinci ve ikinci sömestrelerinde okunan anatomî dersine de ayrıca devam etmeleri ve Ziraat Fakültesine girenlerin ziraat stajını yapmaları gereklidir. 3 Enstitüye girecek talebenin yaşı 17 den aşağı ve 25 ten yukarı olamaz. Neharî talebe yüksek yaş kaydine bağlı değildir. 4 Parasız leylî talebeden mesleklerinin lüzum gösterdiği beden kabiliyeti ve sağlamhkları hakkında tam teşekküllü bir hasta evi kurulunun raporu lâzımdır. 5 Enslitüye yazılan talebe iki ay içinde, yeniden sağlık ve sağlamlık muayenesinden geçirilerek ertiklerinin lüzum gösterdiği be • den kabiliyetini gösteremiyenlerin Enstitüden ilişiği kesilir. 6 Ziraat Fakültesine girecek talebe Ankarada Orman Çiftli • ğinde 10 ay staj görmeğe mecburdurlar. Bu staj müddetince talebeye 30 lira aylık verilir. Yatacak yer Çiftlikte parasız sağlamr. (Stajiyer talebenin yemesi ve içmesi de Enstitüce sağlandığı takdirde ken» dilerine bu 30 lira verilmez). 7 Parasız yatı talebesinden staj veya okuma devresi içinde, sonrad&n meydana gelen mucbir haller dışmda olmak üzere, ken • diliğinden stajını veya okumasını bırakanlardan veya cezel olarak çıkarılanlardan hükumetçe yapılan masrafları ödiyecekleri hakkında verilecek nümuneye göre Noterlikten tasdikli bir kefaletname alınır. 8 Enstitüye girmek istiyenler yukarıda yazılı rapordan başka niifus kâğıdını, aşı kâğıdını, polis veya Urbaylardan alacakları uzgidiro kâğıdını, ortamekteb ve liselerde görmüş oldukları süel dersler hakkındaki ehliyetnameleri iliştirerek el yazılarile yazacakları pullu bir dilekçe ile ve altı tane fotoğrafile birlikte doğruca Ankarada Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğüne baş vururlar. 9 Puisuz olan ve 8 inci maddede yazılı kâğıdlarm ilişik olma dığı dilekçeler gelmemiş sayılır. 10 Vaktinde tam kâğıdlarile baş vuranlar arasından kabul edilecek talebe diploma derecesine ve baş vurma tarihlerine göre se • çilirler. 11 Cevab istiyenler ayrıca pul göndermelidirler. 12 Baş vurma zamanı temmuzun on beşinci gününden eyiulün 30 uncu günü akşamına kadardır. Bundan sonraki basvurmalar ka bul edilmeT:. (1757) 4080 G Ri almak lâzımdır ıN GRÎPİN, soğuk algınhğınm fena akıbetler doğurmasına mâni olmakla beraber butün ıztnablan da dindirir. Her eczanede 7,5 kuruş fiatla satılır Ankara Yiiksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: Enstitü Kütüphanesine 175 lira ücretle bir Kütüphane Memuru alınacaktır Ş A R T L A R: 1 Yiiksek mekteb mezunu olmak «doktora yapmış olanlarla tabiiyat ve ziraat tahsil edenler tercih edilecektir.» 2 Ecnebi lisanı bilmek. 3 Askerliğini bitirmiş olmak. 4 Kütüphanecilik sahasında çalışmış olanlar tercih edilir. Taliblerin diploma sureti, elle yazılmış tercümei hallerile nihayet 15/8/935 tarihine kadar Enstitü Rektörlüğüne müracaatleri. «1830» (4149) POKERTıraş bıçağı Kullanmaktadır Istanbul Millî Emlâk Müdürlüğünden: Eminönünde, Ahıçelebi mahallesinde Limoniskelesi sokağında eski 60 ve yeni 41 sayılı dükkân ve odanın 414/480 payı «10350» lira muhammen bedelile 27/8/935 salı günü saat 14 te peşin para ve kapalı zarf usulile satılacaktır. Satış bedelinden 24/480 hisseye isabet eden miktar ikinci tertib tasfiye vesikasile ve üst tarafı nak ten ödenecektir. İsteklilerin yüzde yedi buçuk pey akçelerini vaktinde yatırarak hazırlıyacakları mühürlü zarfları arttırmanın açılma saatinden bir saat evveline kadar tdarede müteşekkil Satış Komis • yonu başkanlığına vermeleri. «F.» (4708) 100.000.000 k i ş i Istanbul Sıhhî Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan: Bakırköy Akliye ve Asabiye hastanesinin kriple maden kömürüne kapalı zarfla verilen fiat fazla görüldüğünden yeniden kapalı zarfla eksiltmeye konmuştur. 1 Miktarı 500 tondur. 2 Tahminî fiatı beher tonu 1450 kuruştur. 3 Muvakkat teminatı 543 lira 75 kuruştur. 4 Eksiltme 21 ağustos 935 çarşamba günü saat 16 da Cağal oğlunda Sağlık Direktörlüğü binasındaki Komisyonda yapılacaktır. 5 Şartname aid olduğu müesseseden parasız alınabilir. 6 Eksiltmeye gireceklerin 1935 Ticaret Odası vesikasını ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz veya banka mektublarile 2490 sayılı kanunda yazılı belge ve usulü dairesindeki teklif mektublarını yukarıda yazılı eksiltme saatinden bir saat önceye kadar makbuz mukabilinde Komisyona vermeleri. (4534) Istanbul Evkaf Müdiriyeti ilânları | Değeri Pey parası Lira Kr. Lira Kr. 250 00 18 75 Üsküdarda Sinanpaşa mahallesinde Karantina sokağında evin bütünü 22/8/935 perşembe günü saat 15 te pazarhkla ğından isteklilerin üsterme saatinden evvel pey akçelerile Mahlulât kalemine gelmeleri. * 12 No.lı satılacabirlikte (4733) BASURA HEDENSA Türkiye Ziraat Bankasından: Ziraat Bankasının tasarrufunda bulunan, Ankarada Güzelizmir caddesinde Mersinpalas namile maruf apartıman satıhktır. Bir bodrum katı, bir zemin katı ve ayrıca birinci, ikinci, üçüncü katları ve bir de çatı katını havi olan bu bina 193 metro murabbaı arsa üzerine yapılmıştır. Zemin katında üç dükkân ve her katta karşılıkh ikişerden ce man altı daire vardır. Beher daire müstakil bir methal, üç oda, bir mutfak, bir banyo dairesi, bir halâ ile bir balkonu havidir. Satış kapalı zarf usulile 20 ağustos 935 salı günü saat on altıda Ankara Ziraat Bankasında yapılacaktır. Kapalı ve üstü mumla mühürlenmiş olarak talip olanların tekliflerini muhtevi zarflarını bu tarihe kadar Ziraat Bankası Merkez Müdürlüğüne göndermeleri ve binayı gezmek istiyenlerin de hergün çalışma saatleri dahilinde Merkeı Muhajebesine müracaatleri ilân olunur. (4397) bire birdir. Ameliyatsız memeleri kurutur. Kanı, ağrıyı hemen keser, bütün dünyada şöhret bulmuş, milyonlarca hayat kurtarmış bir ilâcdır. Yüzlerce Alman doktor ve profesörlerinin takdir mektubları mevcuddur. Selimiye Askerî Satın Alma Komisyonundan: 1 370,00G kilo samanın kapalı zarfla eksiltmesi 16/8/935 cuma günü saat 15 te Selimiye Askerî Satınalma Komisyonunda yapılacaktır. 2 Samanın tahmin fiati 9,250 lira, muvakkat teminatı 693 lira 75 kuruştur. 3 Teminatların ihaleden önce Muhasebecilik veznesine yatırıl ması ve teklif mektublarının ihaleden bir saat evvel Komisyona verilmesi mecburidir. 4 Başka Malsandıklarına yatırılmış olan teminat makbuzları veya banka teminat mektubları ve kanunun istediği diğer belgelerin usulüne göre teklif mektubları içine konması lâzımdır. 5 Şartname hergün Komisyonda görülebilir. <4429) KAR »x' GiBi