10 Eylül 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

10 Eylül 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

CUMHURÎYFT 10 Eylul 1935 hikâyei .Beni otomobilinize alır mısınız? Gümüş 50 ve 25 kurusluklar Darphane yerii paraları dün basmağa başladı Duymadıklarımız ve bilmediklerimiz Golf dulları Amerikada, golf oyunu, karıkoca kavgalarının en bellibaşlı sebebini teşkil etmektedir. Orada, erkek, bu sporla Çoktanberi beklenmekte olan yeni gü çok meşguldür ve kadın kendisinin iîımüş 50 ve 25 kuruşlukların ılk mimune mal edildiğini, aldatıldığını ileri süre O vakit ölüm müjdeler gibi görünen pa tir. Fakat savaş hali bu. Olur ki dalgîn leri dün Darphanede basılmağa başlan rek şikâyet etmektedir. la iniyor ve neşesini kaybeden akmcı, e bulunurum, kör bir kılıca kellemi kapbmıştır. Yeni paralarımız resım ve paracıBu iş o dereceye gelmiş ki, kocalan ğerin üstünden iğilerek düşmanı ipe sar rırım. Onun için helâllaşmak doğrudur. lık tekniği itibarile birçok devletlerin pa golf müptelâsı olan kadınlara, <Golf mak zahmetine katlanıyordu. Çok defa Sen dediğimi unutma. Gelmezsem, geleralarından üstündür. Bunların kenarları dulları> ismi verilmiştir. düşman askeri, elini ve ayağını bağlıya mezsem İstanbula git. na da liralarda olduğu gibi tırtıllar araŞimdi, Nevyork kulüblerinden biri, cak ipi, kendi belinden çözüp artık efenVe Maryayı daha fazla söyletmedi, sına T . C. remzı konmuştur. Yan ta bu derde bir çare bulmağa savaşmış, bir disi demek olan akıncıya uzatıyordu. hızla kucakladı, bütün kemiklerini çıtırrafa kabartma olarak yapılan bu remız, hususî paviyon açmıştır. Kocalan, golf Bu yalvarışlar, aman dileyişler ve data çıtırdata sıktı, atına atlayıp yürüdü, bilhassa 3 gram ağırlığında olan yir oyununa giden kadınlara, burada, türlü bağlanışlar yüzünden ölüler arasında ge yoldaşlarına ulaştı ve savaşa girişti. Şimmıbeş kuruşlukların üzerine çok güclükle türlü vakit geçirme vasıtaları temin yazılabılmistir. 20 kurusluklar kalpazan edılecektir. Kulüb, bu uğurda hiçbir fe ne ölü gibi hareketsiz kümeler de psyda di ne Maryayı, ne Davudu düşünüyorolmuştu. Bunlar savaş sonunda toplana du, hatta mukaddes hıncını da unutmuşların taklidine özenecekleri en müsaid bir dakârlıktan çekinmemiş, kadınlarla durumda oldukları için bu kadar ınce bir dans etmek ve gezmeğe götürmek üze cak tutsaklardı, yattıklan yerde canlarını tu. Yalnız vurmak, kırmak, koparmak, Tannlarma parçalamak hırsile at koşturuyordu. paranın kenarına yazı yazılarak taklidi re, bir Isveçli Baron ve bir İtalyan kurtardıklarından dolayı şükredip duruyorlardı, yanıbaşlannda uBu çılgın dönüş arasında gözü hayli nin imkânsız hale getirilmesi Darphane Kont bulmuştur. zanan ölüleri de ahmak sayıp kendi ken uzakta kılıc oynatan İskender Beye çarpmizin en büyük muvaffakiyetlerinden biri Bu suretle şikâyet sırası erkeklere dilerine zekâ tacı giyiniyorlardı! tı. Yiğit başbuğ, o can pazan içinde bamsayılmaktadır. 50 ve 25 kuruşluk'aıın gelmiş! Birdenbire yolun üzerinde bir genc Evet Bununla beraber savaş henüz bitmiş başka bir heybet almıştı, dalgah deniz resimleri gümüş bir lirahklardan farklıkız gördü. Fırtınada kalmış küçük bir Eğer otomobili durdurursam ko Ar yılı değil, kfir yılı değıldi. Akıncılar, Bozaziste kendıle ortasında bocalıyan bir geminin orta didır. Bu paraların ön tarafını Atatürkün kuş gibi perişan bir hali vardı. Kırmızı nuşabilir miyiz?... rini bekliyen şu orduyu ya son nefere ka reği gibi herşeyden üstün görünüyordu. çok yeni ve güzel bir kabartma resmi Parasızlık arttıkça, para kazanmak ielbisesi buruşuktu. Ayağında sandallar O zaman bana her istediğiniz şesüslemektedir. Etrafında (Türkiye Cum çin yeni yeni usuller icad edenler de dar yok etmek, yahud takımile yakala Mustafa, biran, onun yüreklere güven vardı. Kollarına kocaman bir demet al yi söyliyebilirsiniz. huriyetı) ıbaresı yazılıdır. Arkasında ise çoğalıyor. Londrada Feltham adında bir mak ülküsünü taşıyorlardı. İskender Bey, dağıtan, bir bayrak gibi bütün gözleri mıştı. Bu; kır çiçeğinden bir demetti. O Hemen otomobili durdurdu: güzel bir başak resmıb 50 veya 25 kuİngiliz, düşünmüş, taşınmış, nihayet hücum emrini verirken bu amacı da yol kendinde toplıyan yüksek endamına baknun ağır otomobili biraz daha yaklaşınca Şımdi sıze istedığımi söylîyebilirim daşlarına göstermişti. Ondan dolayı a tı ve sonra içten gelen bir iştiyakla atını ruş yazıları ve 1935 rakamları vardır. Li para kazanmak için şu usulü bulmuş. elini kaldırdı: değil mi Krista?.. dedi. ranın ağırlığı 12 gramdı. Yeni basılan İngilizin eşi dostu pek çokmuş. Bun kıncılar, sağı solu kollıyarak, tek bir düş mahmuzladı, ona doğru yürüdü. Kimi Rica ederim beni otomobile alır Evet şimdi. Otomobilinizde kısa 50 kuruşlukların ağırlığı 6, 25 kuruşluk ların hepsine birer mektub yazmış, bu manın kaçmasına meydan vermiyorlardı, «aman bana kıyma» diye haykıran, kimısınız? bir seyahat yapmış olan bir genc kıza yalvaranları bağlıyarak, silâha davran mi yüzükoyun yatarak yaklaşan ölümü ların ise 3 gramdır. Bazı kımselerın gü mektubda demiş ki: Küçücük fröylayn, nereye kadar söylenilecek herşeyi bana söyliyebilirsi mak istiyenleri çarçabuk haklıyarak sa ölü gibi görünmekle uzaklaştırmak isti müş lıraları, 25 kurusluklar kat'asında <Tek meteliğim kalmadı. lyi yaşamagitmek istiyor? niz. Otomobilinizden artık iniyorum. bulundukları için tediyatta karıştırmak ğa alıştığım için, öyle zannediyorum ki vaş yerini duyan, ,gören, sezen birer yıl yen düşman kümelerini çiğniye çiğniye Bir parça şu doğru yolda gitmek Matyas daha ışi adamakıllı kavrı ilerledi ve bir düşman atlısını tek bir vuıhtimaline karşı fazlaca taşımak ve kul bu gidişle bir iki hafta sonra ölmüş bu dırım hızile dönüp dolaşıyorlardı. istiyorum... Eğer müsaade ederseniz. yamadan o kapıyı açmış, otomobilden lanmaktan çekindikleri hissolunuyordu. lunacağım. O zaman, aileme bir başsağı Bu kanlı dolaşmalar sırasında, ençok ruşta ikiye bölüp te bir başkasmın üzerine Memnuniyetle. Haydi bininiz ba nmiş ve uzaklaşmıştı. Halbuki eski 25 kurusluklar piyasadan mektubu yazacak, cenazeme çiçek gön göze çarpan Mustafa oluyordu. Onun saldırmak üzere bulunduğu sırada îskenkayım arabaya! Genc adam uzun, uzun arkasından toplanarak kaldırılacağı için bu endişe derecek ve yahut kendiniz geleceksiniz hünkâr tavlasından çıkma atı çok yüğriik der Beyin yanına yanaşh: jaktı ve: Arabaya tırmandı. Onun yanına o de kaybolacaktır. Pek yakında piyasaya Bu her üç ihtimal de sizi masrafa soka ve çok terbiyeli idi. Mustafa da o gün Bey, diye haykırdı, eline yazık, turdu ve: Yazık diye düşündü. Hakikaten çıkarılacak yeni gümüş yarım liraların bü caktır. Cenazeme, otobüsle veya tram canlı bir neşe kesilmişti. Gene hünkâr onu bana bırak! Ismim Kristadır, dedi. Nihayel yazık. yüklüğü şimdi kullandığımız bronz be vayla bile gelecek olsanız, oraya sarfe armağanı olan palasını fınl fırıl döndü Pişkin bir savaş eri olan îskender Bey, buradan geçtiğinize çok memnun oldum. Kimbilir belki onun, belki de kendişer kurusluklar ve gümüş 25 kurusluklar deceğiniz parayı niçin bana şimdiden rerek düşman arasında yaman çarklar genc bölükbaşının nasıl bir duygu ile Ölüm halinde yorgunum, üç saattenbe sinin hareketini düşünüyordu. da halen kullandığımız 100 paralar ka göndermiyesiniz? Bütün dostlarımın yapıyordu. Hücuma girişelidenberi o do bu haykınşı yaptığım sezmişti. Onun bir **• ri burada bekliyorum. dardır. 50 ve 25 kuruşluklardan ıkişer göndereceği bu para ile hayatımı tek kuz kelle, dokul kol, dokuz bacak uçur gösteri yapmak, kendini beğendirmek isBir gün Matyas gene otomobil mi Sizi hiçbij otomobil almadı mı? milyon tane basılacaktır. rar yoluna koymuş olurum. Şimdiden muştu. Bu işleri yaparken boyuna gülü tediği sesindeki ahenkten belli idi. Bun Ben hiçbir otomobil sahibıne beni safirine rasgeldi. Beyaz bir kabriyolenin Dtğer afaklıklar yor ve üzerine saldıracağı düşmana önce dan ötürü gülümsedi, ucundan kan sızan teşekkür eder ve...» çinde idi. Tabiî gene otomobili kulla alsm, diye yalvarmadım. den ne yapacağını güle güle haber veri kıhcile ölüme mahkum düşmam göstereCeman 7 milyon kıymetinde ve 155 Parlak değil mi? nanın yanında oturuyordu. Neden?. yordu: rek cevab verdi: En büyük heykel Geçenlerin hepsi küçük ve biçimsiz Gene o buruşuk kırmızı elbisesini gi milyon tane basılacak olan nikel (10), (5) ve (1) kuruşlukların döküm ve pul Dayan çelebi, kellen gidiyor. otomobillerdi. yiyordu. Gene kolunda kır çiçeğinden Haydi dediğin olsun. Bunu da sen Italyanlar, Romada, Aventin tepe Dayan dostum, kolun uçuyor! kocaman bir demet vardı. Ve gene şo haline getirilme işi evvelce bazı mües sinde, takriben bir metro boyunda ınerBu söz pek hoşuna gitti, gülüyordu. hakla. Fakat iyi çalmazsan kulağını çe Dayan babayiğit, bacağın düşü kerim. Demek siz sekiz silindirlide gez förün yüzünde bir ümid gölğesi sezili seselerce yapılmak istenmişti. Darphane mer bir el bulmuşlardı. Bu elin, büyük bunları yapmağı temin etmiş ve bazı jeni yordu. meği tercih ediyorsunuz?. Mustafa gerçekten gösteri yapmak isbir heykelin eli olduğu ve vücudün do yor! Matyas yanlanndan süratle geçerken tesisatla nikel para pullarınm döküm işi kuzda biri büyüklüğünde olduğuna gö Bunu seçmekte bir mahzur olmatiyordu. İskender Beyin tepeden uyluğa Ve dediğini yapmakta şaşırdığı yok elile selâm verdi. Ve ona bir ikinci defa ne başlamıştır. dıktan sonra... re, asıl heykelin 8 veya 10 metro yük tu, pala onun elinde uysal bir köleye ben kadar inen vuruşuna imrenmişti, ayni bi7 milyonluk nikel paraların basılması sekliğinde olması lâzım geldiği hesab zemişti, ne denilirse onu yerine getiriyor çimde bir kılıc çalışla başbuğdan afen» Üstünü, başını düzeltiyordu. Sonra daha tesadüf etmek için de mütemadi dört yıl sürecek ve paralar basıldıkça pi edilmiştir. yen o yoldan geçti. durdu. birdenbire gözü elindeki çiçek demeti alfhak hevesine kapılmıştı. Beyin verdiği du. Hergün ona ilk rasgeldiği yere daima yasaya verılecektir. Bronz (10) paralıkne tesadüf etti. Çiçeklerini hatırladı. Ve Bu hesaba göre, bu heykel Şili ile Ar» Yanmda sevgilisi yoktu, o kadıra ter karşıhk üzerine hemen atıldı, kılıclarmm dönüyor ve buruşuk elbiseli küçük kıza lann basılması işine de bu meyanda jantin arasındaki hududu gösteren İsa kisinde gezdirirken demek kucağında ucunda gezdirdikleri ölümü gülerek, şakgözlerile arabanın içini araştırdı. Otomobilin bir çiçek vazosu yok rasgelmek ümidile oralarda dönüp do başlanacaktır. heykeli büyüklüğünde olacaktır. Bu îsa îsayı gösteren tablolar kadar ince bir gü laşarak ileriye, geriye götüren, can pazalaşıyordu. Fakat bir kere bile ona rasgelgaliba! dedi. heykeli 4570 metro yüksekliğindeki da zelliğe bürünen delıkanlı savaş yerinde rında hüner yarışına çıkan bu iki yiğit Maalesef, hayır. Küçücük fröy miyordu. ğın tepesinde dikilidir ve boyu 8 met Maryasız dolaşırken ilk ava çıkan bir as Türkün o dakikadaki bakışlan, duruşlayn! rodur. lan yavrusuna benziyordu, bambaşka bir lan ve at oynatışları gerçekten görülmeğe Son tesadüflerinden iki hafta geç Dünyada mevcud heykellerin en bü güzellik belirtiyordu. Yoldaşlarına bile değerdi. Bana daima küçücük fröylayn de mişti. Matyas bir gün postadan ince ve yüğü 46 metro boyundaki Hürriyet hey sezdirmeden Bozazisten birkaç bin adım meyiniz. İskender Beyin ölüme mahkum ettiği uzun bir zarf aldı. Açtı ve şu satırları okelidir. Fakat şimdi Sovyetler, heykel geride ve bir kayanın dıbinde bıraktığı düşman da korkudan ve şaşkınlıktan kaç Peki ne diyeyim? kudu. rökorunu kırmak üzeredirler. Mosko sevgilisinden ayrılırken şu sözleri söyle mıyordu. Kendi hayatı üzerinde ya Ismim Kristadır. « Sevgili dostum Matyas; pılmak istenilen sınamayı seyre hazırlanvanın yeni Sovyet meydanına dikilecek mişti: Kaç yaşındasın Krista? Siz bana Krista diye hitab ettıkten On sekiz. Bana siz diye hitab etolan Leı»in heykeli 60 metrodan uzun Kartal yuvasında serçe neyse sa mış gibi at üstünde dimdik duruyordu. sonra ben ne diye size Matyas demiye mekte devam edebilirsiniz. olacaktır. vaş yerinde kadın da odur, çabuk parça Bu, ölüm korkusunun insanlar ve hayvanyim. lar üzerinde belirttiği acıklı garibelerden Affedersiniz. Kadının tarifi lanır. Onun için sen burada kal. lşimizi Ayrılışımızdaki soğuk havayı biraz bir örnektir. Kaplanın kovaladığı deveku Rica ederim, ehemmiyetı yok. Kadın hakkında şimdiye kadar kü bitirir bitirir bitirmez ben gelirim, seni şu kurtulamıyacağını anlayınca başını Yarım saat hiç konuşmadan yanyana ısıtmak ümidile size bu satırları yazıyo tübhaneler dolusu yazılar yazıldı, hâlâ alırım. rum. Benim sızın otomobilinize bınme kuma sokar, ensesinde soluyan ölüme oturdular. Saatte doksan kilometro gi da yazılıyor ve gene de yazılacaktır. Kadın ağlar gibi davrandı ve inledi: karşı kendini kör ve sağır yapmağa çalıden otomobil o kadar rahat. rahat iler me, bilmiyorum siz nasıl bir mana ver Çünkü, zarif bir psikologun dediği gi Ya gelmezsen, gelemezsen? şır. Avcınm elinden uzaklaşamıyacağını liyordu ki bu süratin farkına varılmıyot diniz. Fakat bugün ben size bunu, izah bi: «Kadın hakkında ne söylense hep O vakit atına binersin, ilk önüne sezen ceylân, hemen dizüstü çöker, ağlaetmek istiyorum. du. doğrudur.» gelen şehre girersin, oraya hükmeden a mağa başlar. İskenderin Mustafaya devMatyas: Ben bir otomobil satın âlmak fık Bir İtalyan mizah muharriri, neşret damı bulursun, şu kâğıdı verirsin, İstan rettiği düşman atlısı da sersemleştiğinden Siz galiba otomobille gezmeği çok rinde idim. Onun için hergün çıftlıği mizden şoseye çıkıyor. Ve bıçımini be Zndüstriciler taahhüd defterlerini tiği bir eserde, kadmlar hakkında çok bula gitmek istediğini söylersin. Türk, boynunu gere gere duruyordu. Bir deveseviyorsunuz ? dıkate değer bazı düşünceler, bazı söz Sırb, Macar, Ulah, Hırvat, Boşnak ol kusu alıklığile ölümü bekliyordu. doldururlarken Diye söze başladı. Krista hep sus ğendiğim otomobilleri tecrübe etmek üEndüstri erbabmın Hava kurumuna ler yazmıştır. İşte birkaç nümune: sun, o adam seni incitmeden amcan oğluftıakta devam ediyor ve kemali dik zere tıpkı size de yaptığım gibi sahible Fakat Mustafa, yeniçeri kışlalarmda <Kadın kurutma kâğıdı gibidir.' Ak nun yanına yollar. Orada benden bir serine beni otomobillerine almalarını rica yapacağı yardımı tesbit etmek üzere katle sürati gösteren saate bakıyordu. yapıldığı gibi, keçeye kılıc sallıyarak hüTecim Odası merkez koluna bağlı lmda tuttuğu kelimeler... Hep tersine lâm sarkıtırsın, yan gelip yatarsın. Sözümü duymadınız mı Krista? edıyordum. Bir otomobili tecrübe etmek ner göstermek istedi. Gerçekten bir keçe olarak tâli bir komite ayrılmıştır. Bu ıçın bence en ıyı çare budur. Fabrıka va komiteye Endüstri enspektörü Daniş dir.> Duydum. Ona verdiği kâğıd, Fatihin vaktile ya gibi cansız duran düşmana biraz duygu, «Kadın tembel bir talebeye benzer. zıp ta o güne kadar koynunda taşıdığı biraz hareket vermeğe yeltendi: Niçin bana cevab vermiyorsunuz? sıtasile yapılan tecrübelerin kâfi olma başkanlık edecektir. Aradasırada bir sene ilerler.» dığını zannederek şimdi tecrübelerimi Genc k.z büyük bir ciddiyetle: açık buyrultu idi. Kız, bir muska gibi Babayiğit, dedi, hazır ol, geliyo<Kadmda güzellik ve zekâ, bir ma eline tutuşturulan kâğıdı almakla beraber Çünkü bir insan otomobil kulla bıtırdim. Ve tıpkı sizin otomobilinizin rum. kasın iki ağzı gibidir. İkisi bir arada o gene inlemişti: nırken otomobili kullanmağa dikkat et eşi bir otomobile sahibim. O zaman si Konuşan ölüm, o put gibi duran adamı ze kızmış gibi davrandığıma da pek pişlursa faj'dası vardır, ayrı ayrı hiçbir işe meli ve genc kızlarla konuşmamalı. Ben sensiz niderim yiğitim. Sen sersemlikten kurtarmıştı. Denize düşenin yaramaz.> Eğer genc kız çok güzel de olsa manım. yüreğimsin, canımsın, cansız yaşar mı yılana sarılmasını andıran bir telâşla kılıAteşte yanmıyan adam onunla konuşmamalı mı?.. Ben sizin adresinizi, otomobil numa cma el atmıştı, mübarezeye hazırlanıyoryım hiç? Hele o zaman büsbütün olmaz. ranızdan öğrendim. Eğer siz de benim Kişmirli Kuda Buks isminde bir a Mustafa onun nemli gözlerini parmak du. Genc Mustafa bu hareketten neşe « Çünkü güzel genc kız daima güzel kal adresimi öğrenmek istıyorsanız işte oto dam, harikulâde bir tecrübe yapmak ü larımn ucile sildi: lendi, şen bir kahkaha savurarak atıldı, mak ister. Yara izleri taşıyan burun, kı mobil adresim H B 1 1530 dur. zere Londraya gitmiştir. Bu adamın ya Yüzde yüz, dedi, gelirim. Çünkü başı miğferli düşmana bir pala indirdi. rık bir suratla dolaşmasmı istemez. Eğer benim sizi görmek istediğim kapacağı tecrübe, içi bütün şiddetile ya akmcı kanı kolay tükenmez, .canımız da Demir tulga ve baş ikiye ayrılmıştı, pala Fakat ya otomobili kullanan adam dar siz de beni görmek istiyorsanız ' bu nan kömür ateşi dolu on beş metro bo çarçabuk çıkmaz. Bir akmcmın ölmesi düşmanın ta boynuna kadar inmişti. mükemmel bir şoförse ve güzel kadın da numara vasıtasıle beni bulmak size hiç yundaki bir çukurun içinden yalm ayak için çok kişinin candan vazgeçmesi gerek(Arkan var) onun pek ziyade hoşuna gidiyorsa? te güç gelmiyecektir. Kalbden selâm yürüyüp geçmektir. O zaman kaza daha çabuk olur. larımla.» Otomobil dostunuz Bu tecrübe hokkabazlık işi değil, fen siyetnamesinde bu hatıra defteri hak dmdan bahsedenlere, Amerikanm ilk Matyas sürati azalttı: Krista nî bir tecrübe olacaktır. Çünkü Londra kında da bir bahis varmış. Bu bahiste, Cumhur Reisi meşhur Vaşingtonun to Konuşmak için gene gidişimiz Almancadan ceviren Üniversitesi ruhî tetkikat konseyi bu hatıratınm bastırılmasını, fakat kita runu olduğunu söyler, kimseyi inanSÜVEYDA H. çok çabuk mu? nun kendi himayesinde yapılmasını kabın ancak on nüsha olmasını istiyor dıramazdı. bul etmiş ve birçok İngiliz bilginleri Geçen hafta, bu ihtiyar, bir hastamuş. Her nüsha yüz bin liraya satüa tecrübede hazır bulunmağa davet olunDenizli öğretmenlerinin Varşovada çıkan hâdiseler cak ve haklarının mahfuziyetine fev nede ölmüştür. muştur. Kuda, profesör K. B. Duke aVarşova 9 (A.A.) Pat ajansına toplantısı Eşyası arasında bulunan bazı evrak dile şöhret kazanmış bir adamdır. Ate kalâde itina edilecekmiş. Çünkü, LâvDenizli 9 (A.A.) Denizli ili göre, nasyonal demokratlarla polis ararensin esrarmın fâşedilmemesi mat karıştırıldığı sırada, dilencinin ger merkez ve bağlantısındaki kültür ens sında çıkan son hâdiseler sırasında 3 ki .ayseri (Ozel) Ercişin eteğınde şin üstüne basmadan evvel hiçbir hu lubmuş. çekten Vaşingtonun torunu olduğu ve şirın bir kasaba olan Hacılarda son üç susî hazırlık yapmıyacağını ilân etmiş "pektör ve işyarlarile, bütün başöğret şi ölmüştür. Bu havadisi yazan gazete gibi, biz yaşadığı müddetçe ısrarla ileri sürdüve haricden kendisile beraber alevlerin yılda bayındırlık işleri çok ilerlemiştir. menler ve istekli öğretmenler Denizlide Japon kabinesinde Bir müddet evvel nahiye müdürünün o üstünden yürümek istiyenler varsa iş de: ğü bu nisbetin yalan olmadığı anla ertiksel bir toplantı yapmışlardır. Kül Tokyo 9 (A.A.) Başbakan Oka turacak bir yeri yokken şimdi mükemmel tirak edebileceklerini ve bu tecrübenin Okunmamasını istediğin hatıratı şılmıştır. tür Direktörünün başkanlığı altmda Gazi Okulu ve Halkevi salonlarında dört da, Tokomaninın ölümü ile inhılâl eden bir belediye, tam teşkilâtlı bir mekteb, hiçbir tehlikesi olmadığını söylemiştir. ne diye yazdın? Fakat, Amerikada doğduğu ve Amegün süren bu toplantıda ilimiz okulla Münakalât Bakanlığmı deruhde etmiş şık bir kazino binasile kasabanın tam or Bu adamın iddiasına göre, mesele bir i Diye sorabiliriz. rikanm en büyük adammın sülâlesinrade kuvvetinden ibarettir. Bu tecrübe tasında iki bahçe yapılrmştır. rındaki işberaberliğini temin için yöne tir. Vaşingtonun torunu 17 eylulde yapılacaktır. den olduğu halde, bu ihtiyarm, ne mütim, eğitim ve öğretim işleri hakkında Bu kararın, münhal bakanlık yüzün Belediye binasının karsısına yapılan Lâvrensin hatıraları nasebetle Orta Avrupada dilencilikle Çekoslovakyada Jorj Vaşington a uzun konuşmalar yapılmıştır. Bu ko den partiler arasında bir rekabete mey bahceye de Atatürküun bütü törenle nuşmalar sonucunda kültürel alanda dan vermemek ergesile alındığı sanıl dıkilmiştir. Yukarıki resim bu toreni gösdında yetmiş yaşmda bir dilenci var süründüğü bir türlü anlaş,ılamamış Lâvrens, meğer, gayet önemli bir haçok faydalı kararlar verilmiştir. maktadır. termektedir. tıra defteri miras bırakmı§. Fakat va dı. îsminin, kendisile olan bu teza tır. Tarihî roman : 42 Yazan : M. Turhan Tan Kartal yuvasında serçe neyse, savaş yerinde kadın da odur, çabuk parçalanır! Endüstricilerin Hava Kurumuna yardımı Kısa bir zamanda imar edilen bir kasaba