12 Kasım 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

12 Kasım 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

CUMHURİYET 12 tkînciteşrin 1935 General Esada aid hatıralar ennın Dilile Galatasaray lisesi atletizm faaliyeti Dün mevsimin son müsabakaları yapıldı Ikinci Şeria muharebesi Türk kumandanlarımn yüksek sevk ve idaresi, Türk askerlerinîn kahramanlığı sayesinde bir Türk muvaffakiyetile neticelenmişti 4 1] Ayın parçalanması için Geansın dediği doğrudur Bu haber senelerce evvel verilmiştir, ancak milyonlarca sene sonra olacağını tasrih etmek şartile İkinci Şeria muharebesinin 1 mayıstaa Galatasaray lisesi atletleri dün mek 5 mayısa kadar devam eden ve bin tfirtebin büyük bir dıkkatle hazırlanmıs sa lü yokluk içinde kıvranan Türk ordusuhasında mevsimin son atletizm müoDa nun, sodasına, viskisine kadar hıçbır şekalarını yaptılar. Atletik sporlarda bııçok yi eksik olmıyan mükemmel İngiliz or şampiyonlar ve rökordmenler yetışıiren dusunu nasıl püskürttüğünü hareketlerini Galatasarayda bu yıl atletizm için çok hulâsaya devam edelim: riddî bir alâka uyanmıştı. Atletik / mayıs günü sporlara lüzumu kadar hız vere 8 inci kolordu: bilmek için teşkil edilen spor komitesı Düşman, 1 mayıs günü de koloHumm atletizmi sınıflara değıl, timlere ayırmak her iki fırkasına taarruz etti. Kahranunj suretile büyük bir rekabetin doğmasını teca müdafaa eden 48 inci ve müretteb fırmin etmiştir. Haftalardanberi hazırlık kalar mühim zayiat vermisler, fakat düsidmanları yapan en genc atletlerin iştirak mana bir karış yer vermemişlerdır. Düşettığı dünkü müsabakalar bırçok futbol man da çok zayiata uğramıştı. maçlarında tesadüf edilmemiş bir Aİaka Salttaki düşman süvarisinden bir kol ve heyecan içinde yapılmıştır. 8 inci kolordunun gerılerini tehdide kalk ikinci Şeria muharebesinin kahramanlartndan: O zaman yedinci ordu kuDört tımin iştırak ettığı bu müsaba tısa da Kafkas süvari alayından oraya mandanı olan Maresal Fevzi Çakmah ile 20 nci kolordu kumandanı General kalara her tim on dört atlet verni^tır gönderilen müfreze düşmanı durdurdu. Ali Fuad, 8 inci kolordu kumandanı miralay Ali Fuad Timler: sarı, kırmızı, yesil, mavi olarık Fakat Kolordunun geri ile irtıbatı kesılaslanlar gibi dövüşüyorlardı. Bugün ni man taarruzlarına kahramanca mukave kendi renklerini temsıl ediyorlardı. mi«ti. hayet deve kollarıle kolorduya bıraz ce met ettiler. İngılizlerı zayiatla püskürttüMüsabakalara saat 15,30 da büyük 7 nci ordu: ler. (8 inci kolordu hakkında, «kahra bir geçid resmile baslandı. pane ve erzak gelmişti. Bu ordunun 24 üncü fırkasile 3 üncü manca» tâbirini Liman fon Sanders te 7 nci ordu: Sıra ile sarı, kırmızı, yeşil, mavi timler süvari fırkası kısmen geceleyin Şeria 20 nci kolordu kumandanı, Ali FuaJ hatıratında, defaatla kullanıyor.) sahaya çıkarak bir tur yürüyüş yaptılar. şarkına geçmisler ve kısmen de hâlâ geç7 nci ordu: 'aşanın (şimdi Konya saylavı mütekaıd Ilk müsabaka 50 yarda sürat koşusu mekte idiler. 24 üncü fırka cenuba, 3 ün24 üncü fırka cenub istikametinde ta idi. Buna sekiz atlet istirak etti. leneral Ali Fuad) kumandası altında cü fırka sarka doğru taarruz etti. Düş bulunan 24 üncü piyade ve 3 üncü sü arruz etti. Fakat tel örgüler gerisinde Son safa kadar göğüs göğse birbirleriman taarruz eden kıtaatımızı üç cephe*ari fırkaları, bugün de düsmana taarruz , mukavemet eden düşman akşama kadar ni takib eden atletler arasından yeşil timden ihata eder bir vaziyet almıştı. Fakat ettiler. 24 üncü fırka, şiddetle mukave dayandı. den Edıb 6,6'10 ile birinci, 6,7'10 ile askerlerimiz öyle aslanac hücum ettiler met eden düşmanı ağır ağır geriye sürdü. 3 üncü süvari fırkası bir gün evvel sarı timden Müfid ikinci, kırmızı timden ki îngilizler dayanamıyarak çekildiler; 3 üncü süvari fırkası, mıralav Esadın Suveylah müfrezesile irtibat tesis etmiş Neiad üçüncü oldular. topçularımızın ve piyadelerimizin mü kumandası altında sabahleyın Salta doğ ti. Salttaki düsmana baskın yaptı ve 8 ikinci müsabaka 50 yarda ortancalar kemmel atışları karşısında iki batarya ru ileri harekete ve düsmana taarruza inci süvari alayı sabah karanlığında Salta arasında yapıldı. Bu müsabakaya sekiz (8 top, 8 cepane arabası) bırakarak kaçbaşladı. Havanın sisli ve arazinın taslık girdi. Düşman dağlara çekildi. Fakat 3 atlet iştirak etti. Bu koşu daha büyük bir tılar. Düşmandan bir miktar esir, hay olmasına rağmen garbden 3 kilometro üncü süvari fırkası peşini bırakmadı; 4 heyecanla takib edıldi. Müsabakanın başvan, topçu cepanesi, sıhhiye malzemesi, kadar Salta yaklaştı ve geceleyin Salta süvari livasından mürekkeb olan bu kuv langıcında güzel bir çıkış yaparak ipe kaerzak ve bir de hasara uğramış zırhlı ohâkim bir vaziyet aldı. Fakat Liman veti, guruba kadar şiddetle takib etti. dar her adımda rakiblerini açan mavi tomobil almıstık. Bugün Ali Fuad Paşa fon Sandersin hatıralarında söyledıği Bu takib neticesinde 8 inci kolordunun timden Ahmed Ali 6 sanıye ile birinci, miralay Esad Beyden kumandayı aldı. gıbi «fırkanm kahraman kumandanı mi sağ cenahındaki 11 inci Kafkas süvari kırmızı timden Bahaettın ikinci, sarı tim Düşman takıbe devam edıldi. Süvari ve ralay Esad, maalesef bugün öğleden ev alayile irtibat tesis etti. den Suphi üçüncü oldular. piyadelerimiz taarruz ve takıbde harika vel tehlikeli surette yaralanmış ve ku 4 üncü ordu: Üçüncü müsabaka gülle atma idı derecesinde bir kahramanlık gösteriyormandayı Erkânıharbıye Reisı kaymakam 3 üncü süvari fırkası Saltı aldıktan Buna da sekiz atlet istirak etti. lardı. Mahmud Beye bırakmıştı.» sonra, 4 üncü ordudan 66 nci piyade alaNeticede kırmızı timden Nadi 11,82 4 üncü ordu. 4 üncü ordu: yı da Salta girdi. ile birinci, san timden Said 1 1,08 le ikinBu ordu kumandanı, Suveylahta pe Ammandan Suveylaha yeni kuvvetler Liman fon Sanders hatıratında, ken ci, yeşil timden Doğan 10,95 le üçüncü rakende efradla bazı küçük kuvvetleri geliyor. Miskal Paşa da, aşiretile Su dı karargâhının Salta cenubdan taarruz oldu. toplıyarak Amman yolunu kapamış ve veylah garbinde düsmana taarruz ede ederek lngılizlerin ricat yolunun kesılmeDördüncü müsabaka küçükler arasınmüdafaaya hazırlanmıştı. Burada, düş rek onu Saltın 4 kilometro şimali şarki sini istedığini, fakat kuvvetlerimizin zâ da 4 x 7 5 şeklinde bayrak yarışı idi. man tayyaresi yere indi ve Çerkes ah^li sine atıyordu. fından ve hattı ricatleri kesildiği takdirBu müsabakaya dört tim girdi. üzerlerine hücum ederek tayyarelerini de lngılizlerin nevmidane mukavemetinın 3 mayıs günü 44,6 ile kırmızı tim birinci, san tim yakan dört tayyareciyi esir ettiler. mağlubıvetimizi mucib olmasından kor ikinci, yeşil tim üçüncü, mavi tim kolvar 8 ıncı kolordu: İngilvzlerle beraber hareket eden ADüşman miralay Ali Fuadın kuman karak taarruzu simalden yaptırdığmı ve harici kostuğundan diskalıfıye edıldi. rablar Hicaz hattını kesmislerdi. Şam dasındaki kolorduya akşama kadar ge lngılizlerin ricat yolunu kasden açık bı Son müsabaka ortancalar arasında yadan gelen ımdad kuvvetlerı geç kalıyor ne taarruz etti. Fakat gene bir netice ala raktığını söylüyor. Bu sebeble îngiliz pılacak 4 x 1 5 0 şeklindeki bayrak yarışı du. Bize sadık olan Miskal Paşa asire madı. Londra fırkası ve bir piyade livası, lerin yolunu kesmek ve onlan esir etmek idi. Baştan sona kadar büyük heyecan tile Ammandaki 2 nci kolordudan ufak mevcudu yarıyarıya azalmış olan bu za kabıl olamamıstı. larla geçen bu müsabakada bayrağı üçüntefek kuvvetler Suveylaha geliyorlardı. yıf kolordunun bilhassa 48 inci fırkanm 5 mayıs günü cü kosuva kadar birinci olarak götüren 2 mayıs günü karşısında bocalayıp duruyor, 8 inci komavi takım yarısın sonlarına doğru kır8 inci kolordu: 8 inci kolordu: lordumuz, Çanakkale müdafaasına nazıKolordu karşısındaki düşman kuvvet mızı tim tarafından mağlub edildi. Düşman, müdafaamızın merkezi sıkîe re yapıyordu. Neticede birinciliği 1.22.9 ile kırmızı lerının bırınci hattakılerden maadası ge ti olan 8 inci kolorduya 1 2 mayıs gece7 nci ordu: tim, ikinciliği mavi tim, üçüncülüğü sarı ri çekilmişti. Salttan geri dönen İngiliz si de taarruz etmiştır. 7 nci ordudan Şeria şarkına geçmiş ler de 48 inci fırka cenahı açığından ve tim kazandılar. Müsabakaların sonunda Ingilizler evvelâ 48 inci fırkaya saldı olan 24 üncü piyade fırkası cenuba ve uzaktan geçip geri gidiyorlardı. 8 inci 50 yarda gülle atma ve bayrak koşula rıyor, hücumları muvaffakiyetle tardedi 3 üncü süvari fırkası da şarka doğru **kolordu, mukabıl taarruza geçebilse, în rında muvaffakiyet gösterenlere madal liyor, sonra kaymakam Ömer Lutfinin arruzlarına devam ettiler. 24 üncü piyade gilizlerin vaziyeti fenalasacaktı amma beş yalar verildi. Umumî tasnifte en çok pumüretteb fırkasına saldırıyor, o da mu fırkası karşısındaki düşman, geceleyin, gün, geceli gündüzlü, hiç takviyesiz har van alan kırmızı takıma büyük bir tö kabil taarruzla düşmanı geri atıyor. süvaTİ, piyade ve zırhlı otomobillerle betmıs olan kolordu fırkaları yorgunluk renle üzerine her timin rengi işlenmiş be48 inci fırkanm gerisinde, takriben takviye edılmişti. Bu yüzden bir Almatan bitkin bir halde idiler. Yalnız top yaz bir bavrak verildi. Atletizm hare 10 kilometro mesafede düşman süvaris nın kumanda ettığı 24 üncü piyade fır cular, ricat edip düsmana müessir ateş ketıne büyük bir önem veren Galatasa vardır. Bu süvari, önündeki müfrezemi/ kamızın taarruzu ilerlemedıse de 3 üncü ler yapıyorlardı. 5 mayıs sabahı 3 te ravhlan tebrik ederiz. mağlub ederek fırkaya arkadan hücum süvari fırkası biraz daha ılerledı. Fakat düşmanın 8 inci kolordu karşısından büsetmek istiyorsa da mağlub oluyor ve 1 düşmanın Salt önündeki mukavemetini mızla mecruh düşünceye kadar cesur sübütün çekıldiği anlaşıldı. zabit 25 nefer esir vererek geri çekilıvor büsbütün kıramadı. varileri başında ileri atılan miralay Esad 7 nci ordu: Böylece kahraman 48 inci fırka, ku 4 üncü ordu: Bugün 24 uncu fırka sag cena hınde Bey, ilerilemek üzere bulunan düşman mandanı kaymakam Asımın (simdi BüSuveylahtan gelen müfrezemiz, Sal süvarisini hezimeti kâmileye ilka ettiler. yük Erkânıharbive İkinci Reisi Korgene ta taarruz etti. Düşman kendisine çok biraz daha ileriledi. 3 üncü süvari fırkaİlâ.» ral Asım) yüksek sevk ve idaresi altında yaklaşmış olan müfrezemizi bomba hücıı sı Salt sosesi civarındaki dağ eteklerin O zamanlar, resmî tebliğleri, kim ya düşman hücumlarının en şiddetlilerine mile karşıhyarak üç bölüğümüzü esir de kaldı. Düşman, geldiği yere, Şeria zıyorsa, biraz böyle çetrefil ve gramer garbine dönmüştü. uğrıyarak üç gündür ikinci müdafaa hat etti. Miskal Paşanın 300 atlısı bizimle yanlışlan eksik olmıyan bir dille yazardı. 4 üncü ordu: tında sebat etmiş, fakat mevcudunun ya beraber muharebe ediyordu. Salt ahali Bu ordunun Salta giren müfrezesi o Fakat yukarıki tebliğde miralay Ali nsını kaybetmişti. Bu müthiş muharebe sinden 100 kişi yaya olarak, dığer Arab Fuad, miralay Böme ve miralay Esad günlerinde 8 inci kolordunun efradına aşiretleri ise atlı olarak bize karşı müca rada kalmıştı. Düşmanı, ricat ederken yalnız tayya Beylerden bahsedildiği halde, yazımız günde, yalnız 100 gram un veriliyordu dele ediyorlardı. relerimiz alçaktan uçarak şiddetle takib da isimleri geçen diğer kumandanlardan, Mehmedcikler yarı aç, yarı cepan^siz Salt, bugün de geri ahnamadı. hele, her iki Şeria muharebesinde, sev etmislerdi. 4 mayıs günü 1] Birinci, ikmci ve üçüncü yazılar Beş gün, beş gece devam eden ikinci külceyş ve tabiye bakımmdan çok mu 4, 7 ve 10 ikınciteşrin tarihli sayılan 8 inci kolordu: ve büyük kahramanlıkla Seria muharebesi; Türklerin galebesile vaffakiyetle uıızdariır. harbeden 48 inci fırkamızın değerli ku Kolordunun iki fırkası bugün de diii aeticelenmişti. İki tarafın da zayiatı ağırkaymakam Asım Beyden J h B u muharebelerde 4 üncü ordudan mandanı (Büyük Erkânıharbiye İkinci Reisi Korbir taburumuz esir, 4 üncü ordu ile 8 ıncı kolordudan 4 taburumuz mahvolmuş, general Asım) dan hiç bahsetmiyor. Yalnız resmî tebliğde değil, Liman 2 taburumuz da pek ağır zayiata uğra mıstı. Yalnız 8 inci kolordu 182 zabit, fon Sandersin hatıratında da gerek 786 nefer ve 10 makineli tüfek zayi et Asım Beyin gerek 48 inci fırkanın meskut geçilmesinin sebebini araştırdım. Memisti. Düşmanın zayiatı daha çoktu. 9 too, ğer Liman fon Sanders, kendi yanlış fibir hayli makineli tüfek ve sair malzeme kirlerine itiraz ettiği için, 48 inci fırka kumandanı Asım Beyi, hiç sevmezmış, bırakmıştı. onun için de Şeria kahramanlarından olan Kasden unutulan bir isim bu zatın adı resmî tebliğe geçmemiş... Karargâhı Umuminin 5 mayıs 1334 Güzel değil mi? tarihli resmî tebliği, Şeria muharebesin den bahsederken Batum seyahatinden dönüşte, miralay «Kumandanlarımızm sürati karart, en Esadı Feneryolundaki evinde ziyaret etmüşkül ahvalde, Alman arkadaşlarile miş, Salt muharebelerini kendi ağzından yanyana çarpışan kıtaatımızin şeciane hadinlemiştim. Bütün Türk kahramanları reket ve faaliyetleri sayesinde düşmanın gibi o da pek mütevazidi. Makineli tüfek plânları hiçe müncer oldu. kurşunile bacağmdan ağır surette yara Düşmanın beş gün devam eden mü landığı, bu muharebelerde büyük kah hacemah şedidesine karşı miralay Ali ramanhk gösterdiği halde, sanki hiçbir Fuad Beuin, büyük bir azimle idare edi şey yapmamış gibi davranıyordu. len ve azim bir sebat gösieren kıtaatı Eski Türk sipahilerinin kahraman bir müdafaa ve mukabele etmiş, miralay oglu olan merhum General Esadın hatıBöme Beu kumandasında cebrt yürü rası önünde saygı ile iğilirim. Merhum General Esadın vaktile at üzerinde alınmış bir resmt... yüşlerile meydanı harbe yelişen kıtaatı ABİDİN DAVER Aydan alınmış bir fotoğraf: Arşimed Krateri ve Apenin dağları... Insanların gök ve havaya aid hâdiselere önem verdıkleri ötedenberi malum dur. Bundan istifade eden bazı kimseler ve bilhassa gazeteciler arasıra bir takım ilâveler çıkarırlar. Göke aid havadıs lerde büyük alâka uyandıran şevler ay, güneş ve kuyruklu yıldızlardır. Her nedense insanlar bu hadiselerden cok korkarlar. Galiba insanlar perakende ölümden ziyade toptan ölümden korkuyorlar. Bundan otuz, otuz bes sene evvel Avrupa gazetelerinden biri Cenubî Afrıkadaki bir rasadhaneye atfen av hakkında bir makale silsilesi neşretmis. Bu makalelerde ay vüzünde insanlarla ağacların teleskopla görüldüğü bildirilmis ve orada yaşıyan insanlarla nebat ve hayvanlara dair bir alay spekülâsvon doldurulmuş Bu yüzden gazete büyük bir satıs. temin etmiş. 1909 senesinde Halley kuyrukluvıldızının arza çarpması ihtimali üzerinde az m) dedikodular yapıldı? Şimdi de avın parçalanması meselesi ortaya cıktı. Fen son süratle ileri giderken, hereün çesid çesid öldürücü vasıtalar keşfedilmekte iken, dünyanın sivasî barometrosu fırtınayı göstermekte iken insanların ayın parçalan masından korkması kadar garib birşey tasavvur edılemez. Matin gazetesi muhbirinin ifadesine göre guya Sir James Geans bir konferansta ayın birkaç ay içinde parçalanacağını söylemiş. Meselenin esasına girismezden evvel karilere bu âlimi tanıtalım. lngılterenin maruf Kembric Üniversitesinin yetiştirdiği büyük riyazî fizikcilerden olan bu âlim yakın zamanlara gplincive kadar Amerikanın Princeton Üniversitesinde tatbikî riyaziye profesörlüğünü yapıvordu. Sonradan Ingıltereve döndü. Ingılterede biraz kaldıktan sonra tekrar A merikava giderek bir müddet meshur Mt. Wilson rasadhanesinde çalutı. Arkadaşlarının ısran üzerine tekrar Ingiltereye döndü. Yurddaşlan kendisini İngilterenin Akademisi olan Royal Societynin umumî kâtibi yaptılar. Kral kendisine Sır rütbesini verdi. Heyet cemiyetine reis seçildi. Nihayet Royal İnstitutionda açılan heyet kürsüsüne profesör seçildi. Bu âlimin büyük ve küçük birçok eserlerı var. Riyazî mihanik, Riyazî elektrik, Gazlerin sinetik nazariyesi, Kosmogonı üzerinde klâsik bir eser ve saire. Fakat Geansı asıl dünyaya tanıtan eserler son birkaç sene için halka hitaben yazdığı fennî eserler ve verdiği konferanslardır. Bu fennî eserler şimdiye kadar neşredilen popüler ilmî eserlerin hepsinden çok satılmış ve yabancı dillere çevrilmistir. Bunlar içinde iki üç senede 150,000 nüsha satılanlar var. Geans büyük bir âlim olmakla kalmayıp fennî bahisleri halka anlatma kabiliyeti itibarile Tyndall, Bragg, Flarmario gibi müstesna şahsi yetlerden biridir. Birkaç sene evvel radyoda verdiğim konferanslarda bunun eserlerinden cok istifade etmiştim. Şimdi gelelim ayın parçalanması meselesjne: Ben Geansın bu mesele hakkında bugünlerde ne söylediğini bilmiyorum. Yalnız son iki eserinden aldığım su satırlar onun ne demek istediğini izah eder. Geansın, 1930 da neşredilen ve ilim âleminde muvaffakiyetler temin eden ve belki on, on iki dile çevrilen (Etrafımızdaki Kâinat) adlı eserinde Roche nazariyesine temas ediyor. 1850 de Roche tarafından konulmuş olan bu nazariye semavî cisimlerin med ve cezirle parçalanmasma aiddir. Bilhassa kuyruklu yıldızların izahı icin konmustur. Anlasıldığına ^öre semada birbirine bağlı olan iki cisim arasındaki med ve cezir tesirinde küçük cisim daha ziyade müteessir oluyor. Rocheun tetkik ettiği meselede küçük cisim büyüğe nazaran cok kücük farzedılmis ve bu vaziyette kücük cismin tamamen parçalandığı ve büyüğe birşey olmadığı anlaşılmıştı. Roche küçük cismin büyük cisim etrafında ve daima küçülen bir mahrekte hareket ettiğini farzetmisti. Buna göre küçük ve büyük cisimlerin kesafetleri ayni ise küçük cisim mahrekınin nısıf kutru büvük cisim mahrekinin nısıf kutrunun 2.45 misli olduğu zaman kü çük cisim parçalanıyor. Eğer kücük cismin kesafeti büvük cisim kesafetinden düsükse bu mesafe artıyor. Bu mesafeye Roche gayesi deniyor. Bir peykin bağlı olduğu Prımer etrafındaki mahrek nısıf kutru bu gayeden büyükse peyk için korkacak Liocy yoK. Şayed nısıf kutur bu gayeden aşağı düşerse peyk parçalanır; Zühalin halkalarında olduğu gibi. Zühalin dış halkasının ıısıf kutru Zühal nısıf kutrunun 2.30 Âlim James Geans çocuklara yılbaşt konferansı veriyor mislidir. Bunun dışındaki peyk mahrekinin nısıf kutru ise Zühal nısıf kutrunun 3.11 mislidir. Bu halde Zühal halkası tehlıke mıntakası denilen mıntakaya düşmüş ve parçalanmış ve bunun dışındaki peyk henüz bu mıntakaya düşmemiştır. Bir gün bu belâ Zühalin dığer peykinın de başına geleceği gıbi Müşteri ve Merihin peyklerinin başına da gelecektir. Nıtekim Müşterinin en ıçerideki peykinin nısıf kutru Müşteri nısıf kutrunun 2.84 mısli olup tehlıke mıntakasına ya kındır. Bu tehlike av için varid mi? Bunu da Geans 1933 yılbaşında genclere verdiği bir konferanstan çıkaralım: Bu konferanslar geçen sene Londra günlük gazetelerinden birinin pazar nüshalarına tefrika edilmis ve gazete satışı çok artmıştı. Sonradan kitab halinde neşredıldi. Geans bu eserde dıyor ki: «Arzımızın da tehlike mıntakası var. Şimdilik ay bu mıntakanın çok dısında. Fakat bir gün gelecek ay arza yaklaşacak ve yumurta şekline girecek ve nihayet tehlike hattını geçip parçalanacak. Bu bir zaman meselesidir; o zaman ay da Zühalin halkalarına dönecek. Çok uzak olan o günlerde bız ayı kaybedeceğiz. Fakat mehtab artacak. Çünkü ay parçalarının satıh mesahaları simdiki ay yüzünden büyük olacak; güneşten aksettirilen şualar artacaktır. O zaman bütün geceler mehtablı olacak. Fakat yeryüzünde rahat kalmıyacak. Çünkü arasıra bu aycıklar Zühal halkalarından düsen cisimler gibi sahab h d düsecek ve bizi rahatsız edecek...» İk isene ewel bunu söyliyen Geans gibi bir âlim ortada baska bir sebeb yokken baska ne söyliyebilir? Herhalde ayn yakm zamanda parçalanacağını löyliven Geans değil, belki Maten muhbiridir. SALtH MURAD