28 Kasım 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

28 Kasım 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

28 Ikincîteşrîn 1935 CUMHURtYET TELEFON ON MABERLER TELCRAF ve TCLSiZLE Italyanın tehdidi «Petrol ambargosu bizi boğacak, fakat mukabele etmeden kat'iyyen boğulmıyacağız!» Inebolu faciası tahkikatı İHEM NAL1NA MIHINA azı memleketler, güttüklerî Roma 27 (A A. Siyasî çevenler diğer lüzumlu iptidaî maddelerin gön emperyalist politikayı hakh petrol üzerine konulacak ambargonun derilmesine mâni olmak için vapur kum çıkarmak için ju traneyi tut « İtalvayı boğacağını, ancak İtalyanm panyalan üzerinde malî tazyikta bulu turmuşlardır: mukabele etmeksizin kendisinin boğul nulmasını da icab ettirmektedir. Londra 27 (Özel) Son haberlere masına müsaade etmiyeceğini beyan et Gene salâhivettar makamlarda, pet Nüfusumuz mütemadiyen arnyor, rol ambargosu müzakeresinin tehiri. A memleketimiz dar, sığamıyoruz. Halkıgöre Uzakşarkta durum şöyledir: mektedir. merikanın hattı hareketinde bir deği Son hâdiselerin önünü alamadığından Halyanların endişesi mız açlığa mahkum oluyor. Nüfusumu * dolayı Hopei Valisi istifa etmiş. yerine Roma 24 (Fransız gazetelerinin mu şiklik yapabileceğine dair İngiliz çe zun fazlasını başka memleketlere dök * General Sun Çey Van tayin edilmiş habirleri bildiriyorlar) İtalyan res venlerinde duyulan endişenin yersiz ol meğe, genişlemeğe mecburuz. duğu ilâve olunmaktadır. tir. Yeni Valinin emri altında 60 bin as mî mahafilleri, petrol ambargosile netiBu fazla nüfus propagandasına bir celenmesi muhtemel Cenevre faaliye ker vardır. müddet devam etrikten sonra, haydi zaBu münasebetle Kuzey Çindeki Ja tini endise ile takib etmektedirler. yıf bir memleketin üstüne çullanıyorlar. Maamafih, bu endişe, simdilik. halk Ânkara 27 (Telefonla) înebolu tılmış, bu vesaitin bolluğu facîanm daha ponlar da mukabil süel tedbirler almışOnu yuttuktan bir müddet sonra, tekrar arasında hissedilmivor. Müskül zaman Bu yın 18 inden itibaren İtalyaya vapuru faciası hakkmda fennî tetkikatta geniş olmasının önüne geçmiştir. lardır. Yeinçin şehrine bugün 5000 Jabağırmağa başlıyorlar: larda daima görüldüğü gibi, muhake • karşı tatbik edilen zecrî tedbirler arasınbulunan heyetin raporu Ekonomi Ba Yüklerin usulü dairesinde yükletil pon askeri gönderilmistir. me. insivakî hareketlere galib gelmek da ithalât eşyasının memleketimize gire Nüfusumuz artıyor.... ilâ kanlığmdadır. mediğini gösteren tetkikatla ortaya şu Çin mehafilinde Mareşal Şan Kaytedir. Ağızdan ağıza türlü rivayetler Hakikatte, emperyalistler, ilk aldık Fennî kanaatin geminin muvazenesiz hüküm konuluyor: Gemi bu vaziyette Çekin durumu düzeltebileceği muhak dolasıvor. Halkın büyük bir ekseriveti, bilmesi için on günlük bir mühlet verillan memlekete nüfuslarınm fazlasını bol likten battığı şeklinde olduğu yazılmıştı. çok daha önceden batabilirdi. Fakat ha kak sayılmaktadır. petrol ambargosunun, İtalvanın, Habeş mişti. Bu mühlet ayın 28 inci günü akbol göndermedikleri gibi, nüfuslarınm Bazı alâkadarlar yük istifinde ikinci vanın müsaid bulunuşu, bundan başka Son dakikada Nankinden bildirildi seferi için çok muhtac olduğu mayii şamı yani bu akşam nihayet bulmaktamemlekete cidden sığmıyacak kadar fazkaptanın mes'uliyetini ileri sürüyorlar. kaptanın gemiyi fevkalâde süratle tahnk ğme göre geçenlerde bir suikasde maruz mahruku tedarik etmesine engel olmı dır. Şu vaziyete göre İtalyan eşyası en son bu akşama kadar memleketimize gi la olup olmadığını da Allah bilir. Fa Tetkikatın hatalı gösterdiği bir nokta da edişi muvazeneyi mümkün mertebe temin kalan ve kurtulan Başbakan Wang yacağı kanaatindedir. yüze yüze sahile gelebilmiş fakat orada etmiştir. Muvazenesizlik yolda öğrenıl Şei Wei istifa etmiştir. Mareşal Şan Bunun sebebini izah eden yok, sade rebilecek ve bu hal italyaya karşı zecrî kat, farzedelim ki nüfuslan gerçekten tedbirlerin ref'i için Uluslar Sosyetesi ta pek çok artıyor; bir milletin nüfusunun vefat etmiş olan ikinci kaptanın gemiyi diği cihetle tedbirler alınmak istenilmiş, Kay Çekin bu istifayi kabul edeceği ce inanıyorlar. Romanın büyük otellerinde, şu gün rafından verilecek bir karara kadar de artması, ona başka milletlerin topraklailk terkedenler arasında bulunduğudur. bilhassa facia yeri yakınlarına gelindiği bildirilmektedir. rını gasbetmek hakkını neden versin? ' lerde, çoğu Amerikalı ve İngiliz olmak Buna mukabil birinci kaptanın vazi sırada geminin yattığı kısımlardan de Pekin 27 (A.A.) Japon kıtaa üzere müteaddid büyük endüstri fyma vam edecektir. Yalnız altın ve gümüş bu Sonra, nüfuslarını memleketlerıne sığkarardan haric tutulmuş bulunmaktadır. fesini son dakikaya kadar ifaya çalıştığı nize birçok yük atılmıstır. Fakat bu ha tı, Pekine beş kilometro mesafede bumule atılışının da usulü dairesinde ol lunan ve demiryollarının mühim bir ilti ları mümessilleri oturuyor. Bunlar, Italyadan ve İtalyaya tâbi ülkelerden mıyacak kadar artıran gene kendileri detasrih ediliyor. Gemide söylendiği gibi hükumetle mukaveleler vapmak üzere panik te olmamıştır. Bu kanaat kaza mayısı geminin bu sefer de aksi istikame sak noktası olan Fengtaiyi işgal etmiş geldiklerini söylüyorlar. Bu münasebet altın ve gümüş ithali her zaman için ser ğil midir? Nüfusu en çok artan mem leketlerden biri Japonyadır. Vaktile Jakurbanlarının üzerlerinde cankurtaran te yatmasına ve nıhayet su alarak bat lerdir. le de petrolden ve kömürden bahsolu besttir. Fakat bittabi îtalyada takyidat ponyayı idare edenler, adalara sıgmıyamasına sebebiyet verdiği tahmin edili olduğundan buna maddeten imkân yokyeleği bulunmasile teyid ediliyor. nuyor. rak aç kalmaktan korktukları için fazla yor. Hükumet mehafili, zecrî tedbirlerin tur. Bütün tahlisiye vesaiti yolculara dağıırııımıınılllllllllllllllllllllllUlllllllinilllllllllllinillllllllınnııını İtalvan ileri hareketini durduramıyacaİthalât için müddetin bitmesinden do nüfus yetiştirilmesine mâni oluyorlarmış. ğını ve Negüsün uzlaşmayı kabulüne layı dün gümrüklerde büyük bir faaliyet O kadar ki, Japonyada, çocuk düsür Londra 27 (Özel) Brezilyanin kadar bu harekete devam edileceğini vardı. Son gelen partilerin ambar ve an mek bir cürüm teşkil etmezmiş. Bunun için kapılannm üzerinde levhalan olan merkezi Rio de Janeiroda bugün isyan söylemekte musırdırlar. trepolara alınmasına çalışılıyordu. Çünmüesseseler bile varmış. Sonra, ImparaFakat, petrol ambargosu tatbik edil kü gümrük ambar ve antrepolarına alınçıkmıstır. Üçüncü piyade alayı ayaklanmış, fakat hükumete sadık kalan kuvvet diği takdirde hâsıl olacak vaziyete dair mış İtalyan mallan her zaman serbestçe tor Mutsohito cocuk düşürmeyi menet miş; buna karşı cezalar koymuş; hatta ler tarafından asilerm kışlalan topa tu resmî hiçbir söz işitilmiyor. Benzinden azamî tasarruf edilmek girebilecektir. bu kadarla da kalmıyarak daha ileri gittulmuştur. Bunun üzerine ası askerler Liretle muamele başladı maksadile şimdiden tedbirler alınmış mis. ve nüfusu artıracak tedbirler almış. teslim olmuşlardır. Dün Kambiyo Borsasında hiç te bek Bundao sonra, Japon nüfusu arttıkça artbulunuyor. Iki gün evvel Brezilyanin şimaÜnde Gazeteler, halkı benzinden tasarrufa lenilmiyen bir vaziyet olmuş, Paris Bor mış, 27 milyondan 66 milvona çıkmış. cıkan isyanın da bugün bastınldığı ha davet etmek için neşriyat yapıyorlar. sasından liret üzerinde muamele yapıl Şimdi, Japonlar, her yıl 900,000 kişi Ankara 27 (Telefonla) Ziraat Ânkara 27 (Telefonla) Gelen ber verilmektedir. Âmerikamn durumu dığı ve bu muamelenin fiati bildirilmiş artıyorlarmış. lıaberlerde Izmir üzüm piyasasının sağ Bankasının 661 ziraî kredi kooperatifi Natal ile Permonduvo vilâyetleri asiVaşington 27 (A.A.) Dış Bakanlı tir. Liret Paris Borsasında kottan çıka326 sı son yıl zarfında 11 7.497 li lamlığını muhafaza ettiğini gösteriyor. Japorrya, kaç yıldır, kendi gayrerile lerden temizlenmiştir. ğında söylenildiğine göre, İtalyaya gön nldığı için bu vaziyet hayretle karşılanBilhassa Almanya ve Ingiltereden ra kâr etmiş. 318 i de 169,345 lira zarar derilecek pertol üzerine ambargo ko mıştır. Maamafih borsamızda liretin mu durmadan artan nüfusunu yerleştirmek fazla siparişler alınmıştır, siparişlerin da etmiştir. 1 7 kooperatif te ne zarar, ne kâr îzmir Şarbaymın Moskovadaki nulması meselesinin Cenevrede müza için işgal edecek yer anvor. ttalya da amele görmemesi için Terilmiş hiçbir kaJıa artacağı da umulmaktadır. Sebebi yapmıshr. Ortaklannın sayısı 64,000 kaziyaretleri keresinin tehiri Amerikan bitaraflık siöyle... Fasist idaresi, çok çocuk yetiştiKaliforniyada mahsul sergıde bulunduğu dar olan bu kooperatiflere (2550) şe yasasında hiçbir değişiklik yapmıya rar olmadığından Paristeki muamelenin renlere imtiyazlar, muafiyetler ve mü Mosko^a 27 (A.A.) Izmir Şarbayı Türk parasına göre hesabı yapılmış ve sırada yağan şiddetli yağmurların tahri hir, kasaba ve köy bağlıdır. kâfatlar veriyor. Böylece Italya, kendi Behçet Uz, Leningrad Sovyet başkanı caktır. Bu siyasa yalnız silâh üzerine bir Türk lirası mukabili liretin kıymeti batıdır. Bundan 40,000 ton kuru üzüm Banka geçen yıl kooperatiflere borc Kodatzkivi ziyaret etmiştir. Kodatzki, ambargo konulmasını değil, fakat harb gayretile artan nüfusunu ileri sürerek zarar görmüştür. verdiği 8 milyon küsur liradan 4,150,000 Behçet Uz şerefine bir akşam yeme^i eden devletlerden hiçbirine petrol veya 9,86,50 olarak tescil edilmiştir. başka memleketleri, Habeşistanı ele geînhisar Idaresi Izmir piyasasından küsur lirasını tahsil etmiştir. Kooperatif vermiştir. çirmek istiyor. ingiliz tayyareleri îskenderiye Nüfusu zorla artıran kendileri, nüfuşîmdiye kadar bir milyon yüz bin kilo ler de ortaklarına 16,5 milyon lira ver Behçet TJz, sueİ ftb akademisini, hasüzüm almıştır. Üzüm kurumu da üç mil mişler, bunun 7 milyonunu tahsil etmiş taneleri, deniz müzesini ve limanı gezde manevra yaptılar sumuz artıyor, memleketimize sığmıyo (Bas tarafı 1 inci tahifede) yon kilodan fazla mubayaatta bulun lerdir. Kamutaydan yeni çıkmış olan miş ve Leningrad süel dairesi kıt'aları Londra 27 (A.A.) îngiliz kara ruz; diye başkalannın topraklannı zapkumandanı Saboşnikofu ziyaret etmiştir yüz mil uzunluğundaki kanalı bir kadem muştur. kooperatif kanunu ziraî kredi kooperatifdaha (bir kadem 32 santimetrodur) de ve deniz tayyareleri bugün îskenderiye ü etmek istiyen gene kendileri... BöyleleFakat fiatlerin yükselmesi dolayısile Ierinin çalışmalarında görülen bu dur Mısırda Üniversite profesörle rinleştirmistir. Şimdiye kadar kanaldan zerinde büyük manevralar yapmışlardır. rine, fazla yeriniz yoksa zorla nüfusu fazla mubavaayı kesmiştir. Mevsim ba gunluğu giderecektir. Diğer taraftan rinin hükumete sönderdikleri ancak 33 kadem su çeken gemiler geçe Bu manevralardan maksad, bir havaî nuzu artırmayınız, kendi kendinizi sı • şındanberi Izmir limanından ihrac edilen çiftçiyi mahsulünü değer fiatle satışa kabiliyordu. Şimdi 34 kıdem su çeken ge taarruz takdirinde şehrin ne gibi müdafaa kıntıya ve açlığa mahkum etmeyiniz, demektub üzüm miktarı 54 milyon kiloyu bulmuş vuşturmak için teşkilâtlandıracak olan miler gecebilecektir. Kanalın derinleş vasıtalan kullanabileceğinin tetkikidir. mek haksız olmaz, sanınz. Kahire 27 (A.A.) Üniversite pro satış kooperatifleri ve birlikleri de kurultur. Tayyarelere karşı kurulmuş olan batar Nüfuslarını artırmak için mütemadi fesörleri, hükumete gönderdikleri bir tirilmesi İskenderiye limanını üssülhareke mak üzeredir. yalar, tayyarelerin çektiği nişangâhlara yen tedbirler alan ve bu nüfus fazlalıgı ittihaz eden Akdenizdeki ingiliz donan Ankara pastahanelerinin kamektubda, İngiliz Dış Bakanının söydelilini emperyalist siyasalarına zarurî bir levini tenkid etmekte ve Kahiredeki masının büyük gemilerinin Akdenizin karşı ateş etmişlerdir. Maliye Vekili Ankaraya panma saati sebeb, mecburî bir delil olarak ileri sü son karışıklıkların bastırılmasında gös şarkında mahsur kalmıyarak lüzumu ha Bir kadın tayyareci öldü dönüyor Ânkara 27 (Telefonla) Ankara terilen şiddeti protesto etmektedirler. linde Kızıldenize ve Hind Okyanusuna Berlin 27 (A.A.) 2 ikinciteşrin ta renlerin mantıkı, tepeden tırnağa kadar Valiliği pastahane gibi yerlerin sabaha Adana 27 (Özel) Maliye Vekili çıkmasını temin edecektir. rihinde Viyana yakınında vukua gelen silâhlandıktan sonra, harbetmeğe mec Macaristanda Yahudi kadar açık bulunabilmesine izin verdı. Fuad bugün Elâzizden şehrimize geldi. Kahire 27 (A.A.) İngiliz otori bir uçak kazasında yaralanmış olan ka burum; çünkü silâhlarım çok arttr, de düşmanlığı Lokanta vitrinlerinde yemek teşhirinin İlbayı ziyaret etti ve şehri gezdikten teleri, batı sınırında keşif uçuşlan yapan dın uçman Louise Hoffmann, ölmüştür. mek gibi birşey değil midir? men'ine ilâve olarak bundan başka bakPeşte 27 (A.A.) Üniversitede, ders tayyarelerle irtibatı temin etmek üzere, Loyd Corç gene eski partisine sonra Mersine gitti. Mersinde bir müdİtalyanm nüfusu artıyorsa, Habeşistalere başlanırken, Yahudi düşmanlığım kalların evlere ve apartımanlara ekmek Marsamatroukdaki telsiz istasyonunun det kaldıktan sonra tekrar şehrimize gösteren yeni hâdiseler olmuştur. nın günahı ve kabahati nadir? Hakıkat döndü dağıtmaları da yasak edildi. dönerek Ankaraya hareket etti. Londra 27 (A.A.) Beş senedenberi şudur ki emperyalist devletler, nüfuslan Szeged Üniversitesinde, rektör, hâdi kendilerine teslimini Mısır hükumetinden îhrac nizamnameleri müstakil liberal olan Loyd Corç, dün arttığı için mecburen emperyalist olmakselere mevdan vermemek için Yahudi istemişlerdir. Ankara 27 (Telefonla) Fındık kon Belçika parlamentosunda bir Vaziyet müsaade eder etmez, telsiz yeniden resmî liberal partisine gir tan ziyade, emperyalist olmak için zorla talebeye derslere girmemelerini tavsiye gresinde tadil edilen veni fındık ihrac hâdise istasyonu Mısır hükumetine iade oluna miştir. etmiştir. nüfuslarını artınyorlar. Tıpkı silâhlanni nizamnamesi Devlet Şurasında tetkik caktır. Brüksel 27 (A.A.) Savlavlar kuruve harb vasıtalannı artırdıklan gibi en. Göçmenler için hastaneler olunmaktadır. lunun bir celsesinde, dinleyicilerden kuvvetli silâh ve harb vasıtası olan '.nsan Yeni yumurta ihrac nizamnamesi de biri zecrî tedbirler hakkmda hükumete açılacak Her evde unsurunu da artınyorlar. Ondan sonra Devlet Surasına gönderildi. sorgu yaDan liberal savlav Jennissenin Ankara 27 (A.A.) Kızılay Ce bulunması lâzım ortaya attıklan «nüfusumuz artıyor, topTürkofis bundan başka mühim ihrac üzerine İtalyan ve Belçika bayrakları miyeti göçmenler için îstanbulda 2 aş raklanmıza sığmıyoruz» teranesi bir bagelen kUçük bir maddeleri için de ayn ayrı nizamname renginde serpantin atarak «yaşasın İtalhane ve göçmenlerin yerleştirileceği muhhaneden başka birşey değildir. Dünya ler hazırlıvor. ansiklopedi va» dive bağırmıştır. telif yerlerde 5, 10, 15 yataklı olmak üdaki bütün milletlerin nüfusu Japonya Leh Iç İşleri Bakanını öldürenÖlümle neticelenen otomobil zere cem'an 100 yataklı seyyar hasta daki nisbet dairesinde artar da, insanlar lerin muhakemesi neler açmağa karar ver/niş ve işe başla mevcud karalara sığmazlar ve havayı kazası Varşova 27 (A.A.) Ukraynalı ihtimıştır. nesimî ile kann doyurmanın yolunu da Konva (Özel) Konyadan Cihan lâlcilerin muhakemesinde suçlular sorbulamazlarsa ne olacak? ingiliz kabinesinin önemli guya çekilmiş. bundan sonra şahidler beyli ilcesinin Kulu köyüne iki kadın. Fen heyeti rapoıu ikinci Japon orduları harekete geçiyorlar kaptanı mes'ul gösteriyor Fennî kanaat geminin müvazenesizlikten battığı ve yiikün istifinde ikinci kaptanm hatası bulunduğu merkezinde... Çinde durum Nüfuslan arttığı için! Bugünden sonra Türkiyeye İtalyan malı giremiyecek Üzüm piyasası hararetleniyor Ziraî kredi kooperatifleri Brezilyadaki isyan bastırıldı Almanya ve Ingiltereden Ortaklarına bir yılda 16,5 milyon lira dağıttı siparişler çoğaldı İngilterenin hazırhkları dinlenfniştir. Evvelâ Bakan Pierakinin katilini, katil Maciekonun firarını gö ren şahidler dinlenmiştir. Müdafaa, suclu Lebedin tevkifi esnasında zincirle bağlı bulunduğunu ispat edilm««ini mahkemeden istemiştir. Müddeiumuminin, öteki suçluların da zineirlenmiş bulunduklarmı ve bövle bir hareketin nizamnameye tamamile uygan olduğunu söylemesi üzerine mahkeme, müdafaanın dileğini reddet miştir. İngiliz Dış işleri Bakanınm bir söylevi bir çocuk, bir erkeği götürmekte olan bir toplantısı bir otomobil yolda bir dönüş yaparken Londra 27 (A.A.) Kabinenin budevrilmiş ve otomobilin altında kalan günkü toplantısı hakkmda alınan habersoför Receb oğlu Hasan ölmüştür. Ölü lere göre, yalnız iç işleri görüşülmüştür. nün üstünde yapılan incelemede bu ö Bakanlar petrol hususundaki zecrî ted lümün böbrek çatlamasından ileri gelbirler meselesini tetkik etmek üzere cu diği anlaşılmıştır. ma günü toplanacaktır. Ancak ayni güîngiliz kabinesinin toplantısı nün akşamı Iskoçyada bir nutuk söyliyecek olan Baldvin bu toplantıda bulun Londra 27 (A.A.) Kral. bu sabah Buckingham saravında yeni kabine aza mıyacaktır. sını kabul etmiştir. Kabineye yeni da Önümüzdeki hafta Avam Kamara hil olmus olan bakanlara bakanlıkları sında dış işleri hakkında üç gün sürecek bir müzakere olacaktır. nın mühürleri verilmiştir. 400 sahife, tek ve müteaddid renkli yüzler ce resim, harita, çok güzel bir kapak Yurdumuza ve dünyaya aid bütün malumat» istatistikler, grafikler, meraklı yazılar, dünyayi idare edenlerin hayatı, tanınmış adamlanmızın tercümei halleri , en meşhur tablolar . Fransada tayyarecilik mübeşşirlerin * den birinin dediği gibi o vakit Arzın sakinleri, nüfuslarınm fazlasını tayyarelere yükleyip öteki dünyalardaki halkın başma mı belâ edecekler; yoksa aç kalan kurtlar szibi biribirlerini mi viyecekler? İkinci şık çok daha muhtemeldir. Tıb Encümeninin içtimaı Türk Tıb Encümeni dün akşam saat 18 de Etıbba Odasında yıllık toplantı sını yapmıştır. Toplantı geç vakte kadar sürmüş ve hayvanlarda amonyak teşekkülü meselesile böbrek patolojisindeki ehemmiyet mevzuu etrafmda çok hararetli görüşmeler olmuştur. Londra 27 (A.A.) Dış İşleri Ensti Kral, bundan sonra hususî bir meclis tüsünde verilen şölende Sir Samuel toplamıştır. Bunun sonunda tfakanlar Hoare, şu söylevi vermiştir: seçimindenberi ilk defa olarak Başba • « Zannıma kalırsa ülkemizin dış sikanlık dairesinde toplanmışlar ve bu yasası evvelâ onun tab'an derin surette münasebetle önümüzdeki çarşamba gübanşsever olması esasına ve bir de gene nü parlamento açıldığı zaman müzake bu barışseverliğin bir neticesi olan ve relere mevzu teşkil edecek olan Kralın çıkan ihtilâflann sebeblerini meydan iftitahî nutkunun metnini müzakere atdan suitesir bırakmaksızın kaldırmak mişlerdir. Ve muhtemel nizaları mümkün olduğu kadar süratle yatıştırmak hususunda mületin görüşlerinde ve temayüllerin Paris 27 (Özel) Paris Borsasının de mevcud olan itidal esasına dayan maktadır. Bundan başka milletimizin bugünkü kapanış fiatleri şunlardır: üçüncü bir meziyeti daha vardır ki bu Londra 74,98, Nevyork 15,18 3/4. Bernu tavsif etmek oldukça gücdür. Çünkü lin 610,50, Brüksel 256,75, Madrid 207,25 bu mezivet. işleri amelî surette anla mak ve beşeriyetin terakkisi idealine Amsterdam 1028.25. Roma 00, Lizbon tam bir iman beslemek gibi hususlar 68,15, Cenevre 490.75, bakır 39 39 1/2. ian terekküb eden bir nevi halitadır.» kalay 221,12.6, altın 141, gümüş 29 3/16 PAPİS BORSASI YURDDAŞ: Fitre ve zekâtmızı Türk Hava Kurumuna ver. Bunlar Türk Hava, Kmlay ve Çocuk Esirgeme kurumları arasında kardeşçe paylaşılacaktır. . *