5 Nisan 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 12

5 Nisan 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 12

12 CTJMHURIYET S NÎSSB 1SS9 Çalışamıyor, devasız bir derde uğramış gibi meyustur Kocaeli Vilâyetinden: Karamürsel hududundan başlıyarak, Askerî mıntakalar hariç, sahili takiben Değirmendere, Kazıklı, Başiskele ile Kilezderesine ve oradan Çuhahaneye ve Öküz köprüsile Bekirdereden denize ve keza sahili takiben Gebze hududuna kadar sahilden ve derelerden hasıl olan kum ve çakıllar üç sene müddetle senede en çok istihsalât yapmağı teklif edene satılacaktır. Ihale nisanın on altıncı perşembe günü saat on beşte kapah zarf usulile Vilâyet makamında yapılacaktır. İsteklilerin 394 liralık muvakkat teminat mektubu veya banka makbuzu ve Ticaret Odası kayid vesikasile teklif mektublarını mezkur • tarihe kadar Vilâyet makamına ve şartname ve projesini görmek istiyenlerin Encümen Kalemine müracaatleri. (1669) RADYOLİN Beyaz, Parlak, Sağlam dişlere sahib olmak manasına gelir Emealsiz formülü, birçok beynelmilel sergilerde aldığı altın madalya ve diplomalarla takdir edilmiştir. Değişmiyen ve değişmiyecek bir hüküm kullanmak Düşünmüyor ki bir iki kase onu bu yarırr baş ağrısile sinir ağrılarından kurtarmıya kâf gelecektir. Izmir Liman İsleri Umum Müdürlüğünden: İdaremizce açık eksiltme suretile 1000 bin metro mikâbı çıralı çam azmanı satm almacaktır. Eksiltme müddeti 1 nisan 936 dan 30 nisan 936 tarihine kadardır. Ihale 30 nisan 936 tarihine musadif perşembe günü saat 16 da Izmir Liman Işleri Idaresinde Müdürler Encümeninde yapılacaktır. Eksiltmiye girecek olanlar muvakkat teminat olarak 1875 lirayı İdare Veznesine nakten vermeğe veya millî bir bankadan bu miktarda teminat mektubu getirmeğe veya hud devletçe çıkarılmış olan tahvilâttan bu miktar vermeğe mec • burdurlar. Şartnameyi görmek ve fazla izahat almak istiyenlerin Idaremiz Yazı tşleri Şefliğine müracaatleri. (1792) Bütün ağrı, sızı ve sancıları derhal dindirir. Soğuk algınhklarına, gripe, romatizmaya, baş ve diş ağrılarına, nezleye, sinir, adale ve bel ağrılarile kırıklığa karşı bilhassa müessirdir. GRİPİN KontrPlâk tahtası bu markayı araymız. Zira fil markadır yalnız gidebilir hoşuna Mektup adresi: istanbul, Katırcıoğlu han No. 65 Telefon: 22409 Her tahta koşeıinde FİL MARKA Akay Direktörlüğünden: Yalova kaphcalarmdaki Sedbaşı lokantası, tuhafiye dükkânı, üç kardeşler gazinosu ile plâj mahalli bir mevsim için ve köylü hamamı bir sene müddetle ayrı ayrı şartnamelerle ve açık arttırma usulile kiraya verilecektir. Sedbaşı lokantasile tuhafiye dükkânının ihalesi 6 nisan 936 pazartesi, plâj ve köylü hamamının 7 nisan 936 salı günleri saat 16 da Galatada idare merkezi binasında Şefler Encümeninde yapılacaktır. Isteklilerin kira müddeti için verecekleri fiatın % 7,5 u nisbetinde muvakkat pey akçelerile yazılı vakitte Encümene gelmeleri ve şart nameleri görmek istiyenlerin hergün Levazım Şefliğine müracaat leri. (1659) Türkiyede bir tanedir Fabrikası Bir çok tecrübeden sonra varmış Nihayet kusursuz mal çıkarmış Arbk yorma kendini boşuna Türk Konter Cins Beher M 3 B Plâk Fabrikası No. 1 2 BB 155 BBB 135 C 115 Mükemmel bir diş macununun bfitün vasıflannı haiz bulunmakla beraber, hoş bir kokusu ve lezzeti de olduğu için büyükler kadar küçükler tarafından da seve seve kullanılır. EyUp Bahariye 25 Mart 936 tarihinden itibaren toptan fiatlanmız şunlardır: T.L. 175 Mikrobları Diş etlerini Nefesi öldiiriir besler tatlılaştırır Karakösede Abide Komisyonu Başkanlığmdan: I Devlet Demıryolları ve Ümanları ışletme Umumldaresı ılânları I İdare arazisi dahilinde bulunan ve halen Haydarpaşa merkez ambarında mevcud olup nizamî müddetlerini dolduran 308 kalem muhtelif eşya 9/4/936 perşembe günü saat onda Haydarpaşada gar bi • nası dahilindeki Birinci Işletme Komisyonu tarafından açık arttırma He satılacaktır. Muhammen bedeli 126 lira 50 kuruştur. İsteklilerin 9 lira 50 kuruş muvakkat teminatla kanunun tayin et tiği vesikalarla Komisyona müracaatleri lâzımdır. Bu işe aid şartname Haydarpaşada Birinci Işletme Komisyonu tarafından parasız olarak verilmektedir. (1552) Manisa İlbaylığından; 1 Manisa Vilâyeti yol işlerinde kullanılmak üzere Bakırköy fabrikasının «701» numarah bezinden mamul «50» mahrutî çadır açık eksiltme suretile satın almacaktır. 2 Şartnamesi Vilâyet Nafıa Müdürlüğünden parasız alınabilir. 3 Beher çadırın muhammen bedeli «50» liradır. 4 Muvakkat teminat «187» lira «50» kuruştur. 5 Ihale nisanın 18 inci cumartesi günü saat on birde Manisa Vilâyeti Daimî Encümeni önünde yapılacaktır. (1701) 1 Karaköse kasabası Cumurluk alanında dikilecek Atatürk heykeli projesi müsabakaya konmuştur. 2 Heykelin yapılacağı yer, Ağrı İli merkezi olması dolayısile bazı özgiilükleri öğrenmek ve buraca yapılan kaide projesini görmek üzere Ankara, İstanbul, Izmir, Karaköse Bayındırlık Direktörlüklerine baş vurulmalıdır. 3 Heykel projeleri Iç Bakanlık Imar Direktörlüğüne verilecektir. Direktörlük bu projeleri tetkik ve içlerinden birini seçecektir. Kasunpaşa Nufus memurluğundan: Sözleşme, seçilen proje sahibile yapılacaktır. Nişantaşmda Güzelbahçe Beyko a partımanı 5 numarada oturan Sayiko 4 Proje sahibleri kaideyi esas süjelere göre değiştirebilirler. Yalmahkemeden aldığı ilâmla esas ismi nız kaidenin de tafsilâtlı bir projesi eklenmek ve plâtformdan olan Sapfoya tashih edildiği ilân o büyük olmamak gerektir. lunur. 5 İmar Direktörlüğünce yapılacak seçim sonunda İmar Direktörlüğünün münasib göreceği miktar üzerinden birinciye mükâ Fatih icrasından: f at verilecektir. Selime tarafından icraya tevdi olu nan mahkeme ilâmile 20/9/935 tarihin 6 İşbu projelerin 1 mayıs 936 tarihine kadar İmar Direktörlüğüden itibaren karısı ve çocuğuna nıahiye ne verilmesi lâzımdır. (1549) (i nararet... 14 lira nafaka taleb eylemiş ve borçluya ikametgâhının meçhuliyetine binaen tebligat yapılmadığı icra emrine mubaşirin verdiği meşruhattan anlaşıldığın dan ilânen tebligat icrasına karar verilmiştir. Tarihi ilândan itibaren 20 gün zarfında borcu ddemez veya tetkik merciinden veya temyiz veya iadei muha keme yolile aid olduğu mahkemeden icranm geri bırakılmasına dair karar getirmedikçe cebrî icra yapılacağı ve gene bu müddet içinde mal beyanmda bulunmazsa hapsen tazyik olunacağı ilânen tebliğ olunur. Tesis Müdürü İELENİ ÇORBACIOGLU En son metodla ve çok kolay bir usulle dikiş bilenle re 3 ay, bilmiyeDİere 6 ayda öğretilir. Fransız lüks metodla tayyor, tuvalet, roplar, reklâm, beyaz çamaşır, erkek kostüm dersleri kadınlara verir. Yüksek Kültür Direktörlüğünden musaddak şahadetname verilir Yurddan çıkan talebe atölye ve yurd açabiıir. 3 üncü devreye kayid nisan (15) e kadar açıktır. Adres Kumkapı Kadırga caddesi No. 9 3 • veDİKiS YURDU A N Z U K Dahiliye Vekâletinden: 1 Vilâyetlerevi garajı önünde yapılacak 13,5 metro boyunda is tinad duvarile 39,45 metro boyunda asf\alt yol inşaatı açık eksiltmeye konulmuştur. 2 Keşif bedeli 3044 lira 65 kuruştur. 3 Muvakkat teminat 228 lira 35 kuruştur. 4 Kat'î teminat ihale bedeli üzerinden % 15 nisbetindedir. 5 Eksiltme 9/4/936 perşembe günü saat 15,30 da Yenişehirde Dahiliye Vekâleti binasında toplanacak Satınalma Komisyo nunca yapılacaktır. 6 Eksiltmeye girecekler 3 üncü maddede yazılı muvakkat teminatı vermekle beraber Ankara Nafıa Müdürlüğünden alınmış ehliyet vesikası göstermeğe mecburdurlar. 7 İstekliler bu işe aid proje ve fennî ve malî şartname ile keşif nameyi hergün Vekâlet Vilâyetler İdaresi Levazım bürosun da görebilirler. (1444) ÖKSÜRÜK ŞUfcUBU ' 1 . , tom TÜRK ANTRAJİTİNDE En muannıt öksurüklerle bronşit, astm ve boğmaca öksurüğünün kat'î ilâcıdır. Gdğüsleri zayıf olanlara vıkaye edici tesirleri şayani dıkkattır. ÎNGÎLÎZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu, İstanbul Sahib ve Başmuharriri Yunus Nadi ümumi neşrtyatı idare eden Yazı Işleri Müdürut Hikmet Munif Uatbaacılık ve Neşriyat Türk Anonim Şirketi İstanbul Tavşanlı Belediye Reisliğinden: Belediyemizce 15 beygir kuvvetinde bir tane yangm söndürme motopompu 20 nisan 936 pazartesi günü saat 15 te Tavşanlı Belediye sinde ihale edilmek üzere 2490 numarah kanunun umumî hükümleri dairesinde açık eksiltmeye konulmuştur. Motopompun keşif bedeli 2560 lira muvakkat teminatı 192 liradır. Fennî ve hususî şartnameleri istjyenlere parasız olarak gönderilir. Fazla tafsilât için isteklilerin Tavşanlı Belediye Reisliğine başvur maları ilân olunur. (1674)