6 Mayıs 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

6 Mayıs 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

CUMHURÎYET 6 Mayıs 1936 • Türkkuşu nasıl çalışıyor? Yelken uçuşları, paraşüt, İzmirde lik Türkiyede hava katarlan maçları bitiyor ^ Altay, haksızlıktan Bir damla benzin sarfetmeden şehirler üzerinde uçmak güzel bir spor ve büyük bir muvaffakiyettir bahisle likten çekildi Tarihî abîdeler tahrib edilmiyecek Dahiliye Vekâleti bu hususta tamim gonderdi Balkan konseyi bugün son toplantısını yapacak Tevfik Rüştü Aras dört devlet arasında tam fikir birliği olduğunu söyledi • [Baştarafı 1 inci sahifede] irçok müşkülâta rağmen Balkan müzalcerelerinin gayet müsaid şerait içinde cereyan ettiğini ve içtimaın dostane karararla nihayet bulacağmı ilâve etti. Yurlan Başvekili M. Metaksas ta Balkan paktı devletlerini alâkadar eden bütün meselelerin normal neticelere vardığını söylemiştir. Belgrad gazeteleri Balkan konseyi hakkında hararetli neşriyata devam ediyorlar. Bugün Pravda ve Vreme gaze teleri, konseyde Boğazlar meselesinin de konuşulduğunu, dört devlet arasında bu meseleye dair ne bir noktai nazar ve ne de hattı hareket ihtilâfı olmadığını, öğleden sonraki konsey içtimaında Bulga ristanın vaziyetinin de mevzuu bahsol duğunu yazmaktadırlar. ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ' • Turkkuşunun 1 nasıl çalışnğmı ve talim plânörlerinin nasıl uçtuğunu bun dan evvelki yazımızda anlatmıştık. Talim plânörlcrile muvaffakiyet gös terenler, yelken uçuşlan smıfına geçerler. Bugün de bunu anlatacağız. Bir çadınn uzun, dar ve cılız gölgesinde, mütehassıs Romanoff bir kaç gence kâğıd üzerinde yarı rusça, yarı türkçe kanşık bir dille nazarî den veriyordu. Benim de merakla dinlediğimi ve kendi dilinden anladığımı görünce çok memnun oldu. Beni büyük hangara götürdü. Uzun uzadıya izahat verdi: « Bugün gördüğünüz talim uçu$ lanndan sonra yelken uçuşlan gelir. Bu iş için yüksek ve müsaid tepe, uygun rüzgârlar lâzım. Oyle ki plânör büyük bir hızla havalanmalı. Saatlerce havada kalabilmeli. Ve gene kalktığı yere inebilmelidir. Işte buna «yelken uçuşu» der ler. Türkiyede bu işe elverişli yerler a rayacağız. Şu gördüğünüz iki kişilik büyük plânör, bu yelken uçuşlannda kullanılır. Talebe hocasile birlikte birkaç kere u çar. Hertürlü manevreleri iyice öğr«n dikten sonra yalnızbaşına uçmağa baş lar. O zaman bu tek kişilik büyük plâ nörü kullanabilir. Plânörle uçmasını bilenler kolayca tayyareci yetiştirilir. Motörü de idare et Ankarada bir paraşütle yere inerken mesini öğrenmek için tayyare ilt birkaç talim kâfidir. Türkiyede yelken uçuşJanna MÜsaid yerler bulununcıya kadar da vakit kaybedecek değiliz. Bugün yetiştirmekt; olduğumuz genclerden müstaid olanlan vakmda Sovyet Rusyaya gidecekler. Birkaç ay sonra yetişmiş plânörcü ve paraşütçü olarak dönecekler. Bunlar yeni açılacak «Türkkuşu» şubelerinde öğretmenlik yapacaklar.» ve ilâve etti: Yann, şehirde nazarî paraşüt dersi vardır. İsterseniz geliniz. Paraşüt Türk Hava kurumunun büyük ve u zun salonlarından birinde 1015 metro uzunluğunda bir masa etrahna, öğret menler, tercümanlar, genc talebe hepi miz toplanmıştık. Oğretmen Anohin Tavariş bir asker çantasına benziyen ve omuzlardan ası lan paraşüt aletini gösteriyordu: «Plâ nörden veya tayyareden aşağıya atlarken paraşütü açmak için bu ipin ucunu çekmek kifayet eder» sözlerile paraşüt dersine başladı. Ufacık bir torba şeklinde gözüken bu paraşüt nekadar da uzunmuş! Açılınca bütîin masanın boyunu kapladı. Incecik, çok kuvvetli ipek kumaşından yapılmış olduğu için uzunluğuna katlanmış bu halinde ancak birkaç parmak kalınlığinda göründüğü halde açılınca koca M Dahiliye Vekâleti tarafından vilâyetlere şu tamim gönderilmiştir: «Türklüğün medeniyet tarihinin abi deleri olan ve herbirinin gerek mimarî, İzmir (Hususî) Lik maçlarının erek medeniyet bakımından ayn ayrı ion genişliğine sığmadı. Tek ionlarına yaklaşıyoruz. Dün de lik maç ve hususî ehemmiyeti olan tesislerin ve rar katlamak için hüner ve larma devam edilmiş ve şampiyonluğa bu meyanda vakfa aid tarihî kıymeti dikkat ister. Yoksa havada namzed olan K. S. K. takımı, Demir haiz abidelerin yer yer muhtelif baha porla yaptığı maçı, ancak oyunun son açılmıyabilir. dakikasındaki bir golle kazanmağa mu ne ve sebeblerle tahrib edilmekte olduğu Pratik olarak pa elemle görülmektedir. Her jnillet tarih ve raşütçülüğe başla vaffak olmuştur. Altay takımı, artık liklerden çekilmiş medeniyetine aid olan bu kabil eserlerin mak için muhakkak bulunmaktadır. Buna sebeb, iki hafta idamesi hususunda büyük hassasiyet ve plânör ve tayyare evvelki spor yazımda bildirdiğim hâdi fedakârlıklar gösterirken, bizim bunlar lâzım değildir. selerdir. Altay, Altınordu ile oynadığı üzerinde imar ve saire düşüncelerile tahBu iş için yük oyunda, hakem tarafından tarafgirane ribe müntehi icraat ve harekâtta bulunsekçe paraşüt bir idare ile mağlubiyete uğratıldığını mamız hiçbir suretle mazur görülemiye ve oyun üzerinde bazı tesirler vuku bulcek ve affedilemiyecek hareketlerdendir. duğunu iddia etmiş, alâkadar teşekkülHer ne sebeb ve suretle olursa olsun ere şikâyette bulunmuştur. vakfa aid gayrimenkuller alelıtlak ve Ayni hakem, o haftanın maçlannda gene hakem olarak gösterilince, Altay, tarihî eserler üzerinde yapılacak bu kaprotesto mahiyetinde olmak üzere lik bil müteaddi harekâta teşebbüs edenler erden çekilme kararını vermiştir. şiddetle takib ve tecziye olunacaktır. AŞampiyonluğun en kuvvetli namzed varız ve saire telâkkilerile belediyeler eri K. S. K. ve Altınordudur. K. S. K., tarafından hak mevzuu telâkki edilen bu hafta Demirsporla oynadığı maçta gayrimenkullere aid mallann kanun yoam kadrosunu çıkaramamıştır. Demir lile usulü dairesinde tevsikı ve mahke spor, iki takımın birleşmesinden doğan melerden kat'î hüküm alınmadıkça bunve îzmirin ikinci sınıf takımları arasmda bulunan bir teşekküldür. Fakat lik lar üzerinde vazıyed ve saire gibi hiçbir erin sonlarına doğru, en kuvvetli ra hareket ve muameleye tevessül edilmekiblerile bile muvaffakiyetle çarpışma mesi icab eder. Maili inhidam olmak veğa başlamıştır. K. S. K. bunu düşünmi ya menafii umuma aid herhangi bir işde yerek eksik bir kadro ile çıkmak hata kullanılmak sebeb ve suretlerile istimlâki sına düşmüştür. Her iki takım, birinci yoluna gidilecek tarihî eserler hakkında ve ikinci devrelerde büyük bir enerji salâhiyetli mercilerin mütalea ve müsaaile oynamışlardır. deleri alınmadan tatbikata geçilmemesi Oyunun sonlanna doğru, K. S. K. 2 2 muvafık olur. Bu tebliğ hükmüne muhaberaberliğin kendisi için tehlikeli olaBerlin fehri üzerinde uçan cağını düşünmüş ve hasmına nisbetle lif harekette bulunacak belediye reisle bir plânör .daha fazla canlılık göstererek bir gol rinin derhal takibe tâbi tutulması ve keyâaha çıkarmağa muvaffak olmuştur. fiyetten merkeze heber verilmesi idare kuleleri kullanılır. Bu suretle oyunu 3 2 kazanmıştır. âmirlerinin çok dikkatli olacakları va Türkiyede ilk hava katari îzmirsporla Göztepe arasındaki maç zifeleri cümlesindendir. Aksi takdirde Geçen sene yazm Ankarada bu gör ta umulmadık bir netice vermiş ve Göz netayicinden kendilerinin de muateb tudüklerim ve öğrendiklerimden bir iki ay tepe 6 2 gibi büyük bir farkla yenil tulacaklan alâkadarlara tebliğ edilmiş sonra plânörcülük ve paraşütçülük iHtı miştir. Hakikatte bu iki takım arasında tir. » sası için Türkkuşu genclerini Rusyaya kuvvet farkı yoktur. Hatta, Göztepede Fuad ve Hakkı gibi iki tanmmış ve tecgiderken gördüm. rübeli eleman bile vardır. Fakat îzmirBu kış Rusyadan dönmüş olan bu sporun takım halindeki oyun sistemi Türkkuşu gencleri, plânör ve tayyare hem seri, hem çok enerjiktir. ile hava katarlan teşkil ederek Ankara Birinci devrede, Göztepe daha güzel ile Eskişehir arasındaki 240 kilometro daha teknik bir oyun göstermiştir. Fa luk mesafeyi iki saatte aşarak muvaffa kat ikinci devrede yorulmuş, buna mukiyetle Eskişehirde yere inmişlerdir. Tek kabil, İzmirspor bütün canhlığını orta ya koyarak rakibini 6 2 ile yenmeğe Imralı Adasındaki bir manastır ceza kişilik plânörü Sabiha, iki kişilik plânömuvaffak olmuştur. evi şekline konarak mahkumlardan bir rü de Mehmed ve Mustafa kullanmışlarÖnümüzdekı haftanın maçlarına çok dır. Eskişehirden tayyare ile dönüşünde ehemmiyet verilmektedir. Çünkü ya kısmı buraya gönderilmişti. Şimdiye ka Sabiha tayyareyi kullanmış ve bu suretle pılacak maçlar, şampiyona üzerinde dar yapılan tecrübeler ümidm fevkinde iyi nericeler verdiği için bu ceza evinin bir seneden daha az bir zaman zarhnda kat'î tesirini gösterecektir. genişletilmesi düşünülmektedir. Burada plânörcü ve tayyareci yetiştirilebileceğini Atletizm hakemleri dün temmuz içinde yeni binalar yapılacaktır. göstermiştir. imtihan edildi Bunun için şimdiden tedbirler alınmak tşte Türkkuşu 3 mayıs 1936 da an tstanbul Atletizm heyeti tarafından tadır. Şimdiki halde Adada yetmiş mah cak bir yaşmı bitirmiş bulunduğu halde açılan hakem kursu imtihanı için dün kum vardır. Bunlardan ellisi daimî su plânörcü, paraşütçü, oğretmen Türk mıntaka merkezinde bir toplantı yapıl rette orada çalışmakta, yirmi tanesi dı gencleri yetiştirmiş bulunuyor. «îstanbul* miştir. mevsim işleri için muvakkaten orada bu 11 şubatta açılan kurs sekiz hafta de lunmaktadır. Mahkumlann Adadaki soTürkkuşu şubesi» gibi teşekküller birbivam etmiş, Atletizm federasyonu tararini takib edecektir. vancılığın inkişafı için bu kısım ziraatte fından gönderilen sualler üzerinden im çalıştınldıkları anlaşılmaktadır. Bu son günlerde gazetelerin yazdığı tihan yapılmıştır. Edirnedeki Yanıkkışla hapisanesine na gore: îmtihanda Atletizm Federasyonu reisi Vildan Âşir, Güreş Federasyonu reis gönderilecek yüz mahkum şehrimizdı Bütün Türkiye Türkkuşu şubeleri i çin «yelken uçuşlanna» müsakl yüksek Ahmed Fetgeri, Güreş Federasyonu u toplanmıştır. Bunlar yann Edirneye gön tepeli yer înönü taraflarında bulunmuş mumî kâtibi Seyfi Cenab, Balkan oyun derileceklerdir. Hapisanelerin ıslahın. ları Başhakemi Unvan, eski Atletizm memur edilen ve şehrimizde bulunan ha Beyazıd yangın kulesi de paraşüt ku heyeti reislerinden Adil Giray ve İs pisaneler umum müdür muavini Mazha: lesi olarak kabul edilmiştir. tanbul Atletizm heyeti reisi Ömer Be Şerif te bu mahkumlarla birlikte EdirneBir damla benzin sarfetmeden şehir sim bulunmuşlardır. ye gidecek, yapılacak olan teşkilâtla ler üstünden uçmak, volkanlar, glâsiye Imtihana 24 hakem namzedi iştirak mesgul olacaktır. ler aşmak şüphesiz ki çok güzel bir spo etmiştir. Muayyen bazı vilâyetlerde; bu arada ve insanlar için pek büyük bir muvaf Darüşşafaka Boğaziçi liseler Eskişehir, Bilecik ve izmirde de yeni fakiyettir. spor bayramı birer hapisane binası yaptırılması işi tet Plânörle uzun müddet havada kal Darüşşafaka Boğaziçi liseleri arasın kik edilmektedir. mak rökoru/36 saate kadar çıkmıştır ve da iki senedenberi yapılan karşılaşm Almanlann elindedir. Türkkuşu teşki bu sene de cumartesi günü Boğaziçi sa Esnaf cemiyetleri Galataya lâtı başında bulunan Sovyet plânör mü hasında yapılacaktır. taşınıyor , tehassıslanndan Anohin Kırımda, plâ • Müsabakalara 1,30 da geçid resmil nörle 33 saat havada kalarak dünya rö başlanacak, ilk evvel koşular, halat çek Dördüncü Vakıf hanında bulunan es me, yüksek atlamalar ve gülle atıldık koruna çok yaklaşmıştır. naf cemiyetleri, bütün bürolarile yakınd . .: (A) ve (B) fut Galatada KaraKoypaıas xarşısındaki es Çok geçmeden yüksek dağlarımızı tan sonra il»ı . bol takımları karşılaşacaklardır. En son ki postahane binasına nakledilecektir. B büyük göl]erimizi, engin denizlerimiz olarak yapılacak olan voleybol maçile suretle bundan sonra bütün esnaf cemi tekbaşına aşan, dünya rökorlanna kan müsabakalara nihayet verilecektir. yetleri toplu bir halde bulunmuş olacak şan plânörcülerimizi görerek göğsümü; Galatasaray, Kolec atletizm tır. kabaracaktır. Türk göklerini hertürlü düşman tehlikesine karşı koruyacak olan maçı müstakbel tayyarecilerimizin sayısı her Sanayi Birliği ve muamele Galatasaray kulübü atletizm takımı mevsimin ikinci müsabakasını Robert gün artacaktır. vergisi Koleçle yapacaktır. 23 mayısta yapıla V. BIRSON Millî Sanayi Birliği reisi Vâsıf bugüı cak olan bu müsabakalar Bebekte Kole Ankaraya gidecektir. Vâsıf, Ankarad cin sahasında yapılacaktır. Izmir panayın için ucuz Müsabakalar: 100 ,200, 400. 800, 1500; yeni muamele vergisi kanunu hakkınd 110 metro koşulu, yüksek, sırık. uzun Maliye Vekâletile temaslarına ve Birli tarifeler atlamalar, disk, gülle, cirid atmalarl ğin noktai nazarına dair izahat vere Devlet Demir ve D«nizyollan îdare bir tur bayrak yarışı olarak yapıla cektir. Maliye Vekâleti, Sanayi Birliği leri 1 eylulde açılacak olan beynelmile caktır. nin noktai nazannı esas itibarile kabu Izmir panayınna iştirak edecekler için îngiltere Avusturya takımlar etmiştir. geçen senekinden daha tenzilâtlı bir tabugün karşılaşıyor rife tatbikını kabul etmişlerdir. İngiltere Avusturya millî takımlar: sim stadında bir ekzersis yapacaklardır Panayıra haricden gelecek ziyaretçi arasındaki futbol maçı bugün Viyanad lerle panayırda teşhir edilecek ecnebi eş oynanacaktır. 21 bin Ingiliz lirasma beş ya için de ucuz bir tarife tatbikı mak İngiltere millî takımında Arsenalda: oyuncu sadile ecnebi nakliyat şirketlerinin Tür altı oyuncu oynıyacaktır. Gelecek İngilte kiyedeki acentalarına müracaat edil Yunan millî takımı şehrimizdı renin ikincifutbol mevsiminde olan İn likinde oynıyacak miştir. bir ekzersis yapacak gilterenin en zengin kulubü Aston Vill Bu acentalar, diğer beynelmilel pana 1936 senesi Balkan futbol şampiyona 21.000 İngiliz lirasma İskoçyadan bey yırlara gidecekler için tatbik ettikleri u sına iştirak edecek olan Yunan millî ta nelmilel üç oyuncu satıri almıştır. cuz tarifenin Izmir panaymna gelecek Yeni futbol mevsimi için iki kaleci kımı 11 mayısta Pıreden hareket ede ler için de tatbik edilmesi için merkezle rek 12 mayısta şehrimize gelecektir. beş müdafi, dokuz muavın 14 muhacim rine müracaatte bulunmuşlardır. Yunanlı futbolcular ayni günde Tak lik kadrosunu tesbit etmiştir. Yunanistamn noktai nazart Atina 5 (Hususî) Belgradda topanan Balkan konseyinin dünkü içtima ında Yunan Başvekili Metaksas Balkan paktmdan doğan Yunanistamn taahhüdleri hakkındaki noktai nazannı bütün teferrüatile ve açıkça anlatmıştır. Bura gazetelerınin Belgrada gönder dikleri muhabirleri Metaksasın beyana tından sonra Yunanistamn coğrafî vazi yeti bakımından Balkan harici bir devlet ile çıkabilecek herhangi bir harbde bitaraf kalmasının himaye edilmesinin kon * seyce kabul edildiğini bildirmektedirler. Ayni kaynaktan verilen haberlerde Tevfik Rüştü Arasın Yunan noktai nazannı pek hararetli bir surette iltizam ettiği de bildirilmektedir. General Metaksasın beyanatından sonra sıyasî konseyin akabınde Balkan ıttifakına dahil olan dört devletin askerî taahhüdlerini tesbit edecek yeni bir askerî ittifak yapılması kararlaştırılmıştır. Balkan Antantı muahedesinin tatbi * kinde çıkması muhtemel ihtilâflarm Milletler Cemiyetine tevdii hakkında Yunan murahhası Politis tarafından yapılan teklifin kabul edilidiği anlaşılmaktadır. Dünkü müzakeerler neticesinde Balkan Paktı bağlarının pek kuvvetli bir şekilde devam etmekte olduğu tezahür etmiştir. Bugünkü konsey içtimaında tetkik edilecek Boğazlar meselesinin müzakere sinde Yunan murahhaslarının Türkiye nin noktai nazannı pek hararetli bir su • rette müdafaa edecekleri bildirilmekte • dir. Boğazlar meselesinin müzakeresi ruzname harici olarak mevzuu bahsedilmesi dünkü konseyde kararlaştırılmıştır. Prent Pol Hariciye Nazırlarma ziyafet verdi Belgrad 5 (Sureti mahsusada gön derediğimiz arkadaşamızdan telefon a Bugün Yugoslavya Kral Naıbi Prens Pol dört Balkan Hariciye Na zınnı, hususî olarak öğle yemeğine davet etti. Oğleden s*onra Yugoslavya Hariciye Nazırı M. Titulesko ile görüştü. Türk gazetecileri Meçhul Atker mezarında Belgrad 5 (Sureti mahsusada giden arkadaşımızdan telefonla) Bu sabah Türk gazetecileri Avola dağındaki meçhul asker ile Oplemostaki mütevef fa Kral Aleksandnn mezanna birer çelenk koymuşlardır. Türk gazetecileri nin bu hareketi Belgradda büyük bir sempati uyandırmıştır. Fransız seçiminden tarafı 1 inci sahifede] reisi M. Löbrönün riyaseti altında toplanmıştır. Başvekil M. Saronun teklifi üzerine, kabınenin 1 haziran tarihine kadar mevkii iktıdarda kalmasına karar verilmiştir. Salâhiyettar mehafilde bu karar neticesinde yeni bir kabine kuruluncıya ka dar Fransanın haricî 'jiyasetinde bir değişiklik olmıyacağı ve Fransız murahhaslarının Cenevrede eski siyasetlerine devam edecekleri tahmin edilmektedir, Yeni hapisaneler sonra Romanyadan gelecek Türkler iBaştaraft 1 inci sahifede] lah Suphi Tanrıöverin şehrimize geldi ğini yazmıştık. Bükreş elçimiz dün Tokatliyan ote linde kendisile görüsen bir muharririmize yeni mukavelenin esaslan hakkında şu beyanatta bulunmuştur: « îkı hükumet arasında göç isleri için hazırlanmış olan mukavele Vekiller Heyetince tasvib edilmiştir. Bu mukaveleyi imza etmek salâhiyeti bana verildi. Bükreste de tasdik muamelesi ve imza işi tamamlandıktan sonra mukavelenin kat'î şeklini hükumete takdim ettim. îmzadan itibaren tatbik mevkiine konula cak olan mukavele, büyük bir dostluk fikrile akdedilmiştir. Ve her iki memleketin menfaatlerine uygundur. Romanyadan gelen Türklerin mallari, paraları, kat'ileşmek üzere olan muka velenin hükümlerine göre, tamamen mahfuz kalacaktır. Hükumetimiz, gelen muhacire toprak verdiği, ev yaptırdığı ve iskân ve istihsalin lüzum gösterdiği hernevi levazımı temin ettiği için, yeni mukavele hükümlerine göre, Romanyadaki müslüman Türkler oradaki topraklarını ve yapılarını kendi hükumetimize terketmiş oluyorlar ve biz de bunları, Romanya hükumetine, kararlaşmış bir fiat üzerine terkediyoruz. Bu suretle hükumeti » mizin eline geçecek para, doğrudan dogruya veya dolayısile iskânı alâkadar e den malzemenin Romanya piyasasından satın alınması icin harcanacak ve bu malzeme, burada ihtiyaca göre kullanılacaktır. Fazla tafsilâta girişmeksizin, size, bu suretle elde edilecek malzemeBİn iskân ihtiyaclarını mühim surette kolaylaştıracağını temin edebilirim. Mukave • lenin gözönünde tuttuğu dört mıntakada bu sene gelecek 15,000 göçmenden maada 102,000 müslüman Türk daha kalıyor. Önümüzdeki dört yıl içinde bun ların nakli de ikmal edilecektir. Gelecek yıllar içinde alınacak miktarları Sıhhiye Vekâleti vaktinde Bükreşe bildirecektir. Göçen mıntakanın ahalisi Türk irki nin en güzel örneklerindendir. Kötü itiyadîara düşmemiş, sağlam bünyeli, ça lışkan ve güzel insanlardır. Memleketi • mizde nereye yerlesirlerse, orasını kısa bir zamanda mamur edecekler, bir feyîz yuvası halıne koyacaklardır. Ve hepsi, hareket edecekleri günü sabırsızlıkla beklemektedirler.» İmralıda, Edirnede yeni teşkilât yapılıyor Fransız gazetelerinin mütalealart Paris 5 (A.A.) Gazeteler, hatta «halkçılar cephesi» tarafından teşkil edilecek herhangi bir hükumete düşman kesılecekleri tabiî olanlan da dahil ol mak üzere, böyle bir hükumet teşkili tec(übesinin zarurî olduğunu kabul ve teslim etmektedirler. Petit Parisien gazetesi, diyor ki: Bütün memleketin ittifak ettiği bir nok" ta vardır. O da iktıdar mevkiine «halkçılar cephesi» nin gelmesinin zarurî ol duğu keyfiyetidir. Hiç kimse, başka türlü hareket edilmesinin manasını anlamı yacaktır. Teamüller, sabit ve müstakardır. Oevre gazetesi, yazıyor: Şu halde bir Blum kabinesini, iş ba şında göreceğiz demek. Çünkü Narbonne meb'usunun sıhhati süratle yerine gelmektedir. Ayni zamanda muhtelif tahminlerde ileri sürülmekte olan Vincent Auriol, Monnet, Salengro ve Spinasse isimlerini de kayid ve işaret etmemiz icab eder. Sosyalist kongresi, 15 güne kadar toplanacaktır. Bu toplantının Leon Bluma manevralarını yapmak hususunda tam bir serbestî vermek için yapılması muh temeldir. Figaro gazetesi diyor ki: Gerek hariçten ve gere kdahilden ko münist partisi iktidar mevkiinin mülhimi olacaktır. M. Sarraut, Cumhur Başkanına izahat verecek Paris 5 (A.A.) Sarraut, seçimden sonra hâdis olan durum hakkında bugün Cumhur Başkanı Löbrön ile görüşecektir. Sıyasal mahfiHer, Sarrautnun hükumetin basmda kalacağını zannetmektedirler. hkonto fiatları arttırılacak Paris 5 (A.A.) Fransa bankası direktörleri, dün öğleden sonra intihabat dolayısile malî işlerin almış olduğu şekil ve vaziyeti tetkik etmişlerdir. Henüz bu babda hiçbir karar alınmamıştır. Fakat direktörlerin bugün yapacakları toplan tıda iskonto fiatını artırmağa karar verecekleri tahmin edilmektedir. Bu münasebetle «Halkçılar cephesi» programının sınaî tröstlerin menafüni temsil etmekle itham eylemekte olduğu Fransa bankası direktörünün yeni baştan tensik etmeği derpiş eylemekte bulun duğunu hatırlatmak muvafık olur. Burdurda güzel bir me)dan yapıldı Burdur (Hususî) Mütemadi ve uzun çalışmalar neticesinde Burdurlular güzel bir meydana kavuştular. Cumhuriyet meydanı ismi verilen bu meydan şehrin belli başlı beş caddesinin kavuştuğu yerdedir. Yakında buradan istai yona giden bülvar da 20 metro olarak genişletüecektir.