8 Mayıs 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

8 Mayıs 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

1!>*6 CTJMmjRtYET SON TELEFON HAB TELCRAr ERLEC vc TELSİZLE Fransız komünistleri ne yapmak istiyorlar? Hükumete girmiyecekler fakat millî teşekkülleri dağıttıracaklar Paris 7 (A.A.) Komünist partisi u yardım misakları akdi suretile takib emumî sekreteri Torez, gazetecilere be dilecek kollektif emniyet siyasetine tayanatında söyle demiştir: raftardır. « Sosyalist partisi, bizim müzahe Torez netice olarak, şu sözleri söyle retimizden ve ihlâskârane yardımımız miştir: « Memleketin her tarafında vahdet dan emin olabilir. Ancak komünistler, hükumete iştirak etmiyeceklerdir. Biz teminine çalışacak olan cHalkçı cephe> sermayedarların boyunduruğundan kur komiteleri vasıtasile bu cephenin eczası tarmak istediğimiz amele sınıfının par arasındaki irtibatı muhafaza etmeğe atisiyiz. Bu kurtarmanın imkân dairesine zamî bir ihtimamla çalışacağız. Komü gireceği zamana intizaren sulhu ve hür nist partisi, Fransız milletini bir takım riyeti muhafaza etmek için bütün kuv hurafelerin esaretinden kurtaracaktır. Gazetecilerden birinin sormuş olduğu vetlerimizle demokrasiye muzaheret ebir suale cevaben Torez. komünistlerin deceğiz. Torez bundan sonra bütçenin muva millî müdafaa tahsisatının kabulü le zenesini temin etmek ve frangın istik hinde rey vereceklerini söylemiştir. Paris 7 (A.A.) Nazırlar meclisi, bu rarını zamân altına almak için büyük sabah Reisicumhur M. Lebrönün riya servetlerden tedrici surette artan bir miktar para alınmasına müteallik bir seti altında toplanmıştır. Mecliste son kanun lâyıhasını mechse tevdi etmek kargaşalıklar esnasında göstermiş ol niyetinde olduğunu söylemiştir. Ko duklan celâdetten dolayı Fransanın Amünistler büyük bir nafıa işleri plânı dis Ababa elçisi Bodarta Lejyon Donör kabul etmesini, ücretlerin ıslahını, ça nişanının ikinci ve refikası Madam Bolışma haftasının 40 saatten ibaret olma darta da mezkur nişanın üçüncü rütbesını, çocukların himayesini. doğumsuz lerinin verilmesi karar altına ahnmıştır. Biraz rahatsız bulunan Flandin, bu luğa karşı mücadele yapılmasını ve spor teşkilâtlarının yeniden tensiki için bir toplantıda bulunmamıştır. Regnier, gene malî vaziyet hakkında milyarlık bir kredi açılmasını istiyorlar. Torez bazı servetlerin menşei ne ol izahat vermiştir. duğu hakkında bir anket yapılması için Ithonto fiatinin arttrılması bir komisyon vücude getirilmesini de tetirini götterdi teklif edeceğini söylemiştir. Paris 7 (A.A.) Fransa bankasının Mumaileyh sözüne devamla demiş iskonto fiatını arttırması üzerine üç tir ki: aydan bir seneye kadar vadeli hazine « 6 şubat hâdiselerinin doğurmuş bonolarının faiz haddi de yüzde beşten olduğu bırlikler feshedilecektir. yüzde altıya çıkarılmış ve millî müda Haricî siyaset bahsinde Torez, Fran faa bonoları da yüzde beş buçuktan yüzsız Sovyet misakına mümasil karşılıklı de altıya yükseltilmiştir. m Adanada büyük bir liseye ihtiyac var Şimdiki lise binası mev cud talebenin yarısını bile istiaba yetmiyor Adana (Hususî) Bu ders yılımn bitmesine ancak iki ay kadar bir za man kaldığı şu sırada, Adanamızın mühim bir derdine dokunmak faydalı olacaktır. Bu yıl Erkek lisesine devam eden talebe sayısı 1200 den fazla idi. Mekteb binasının kifayetsizliği karşısında bu kadar talebeyi barındırmak ve onlara ders göstermek hayli güç olmuştur. Filhakika esas binasmdan başka diğer iki binayı da bu işde kullanmak mecburiyetinde kalan mekteb idaresi ve talebeler, cidden acınacak bir hal içerisinde bu yılı atlatabildiler. Fakat önümüzdeki ders yılında bu mevcudun, birkaç yüz yeni talebe ile artacağı muhakak olduğuna göre. şimdiden bu mühim mevzula meşgul olmak icab etmekte dir. Şimdiki Erkek lisesi binası. şehirden epeyce uzak olmakla beraber normal olarak ancak bugünkü mevcudun ya rısına kâfidir. Halbuki bir kere, bu yıl Adana ilkmekteblerinden mezun ol ması beklenen 500 den fazla talebeden başka Osmaniye, Tarsus, Mersin ve hatta Niğde ortamektebleri mezunları için de ötedenberi Adana lisesinin bi ricik müracaat kapısı olduğu ve buralardan da birkaç yüz talebenin lise tahsilini Adanada yapmak istiyecekleri düşünülürse, gelecek ders yılı başmda lise mevcudunun 2000 i bulmasını hiç te çok görmemek vaziyetinde kalaca ğız. Böyle bir hal karşısında, zaten şimdiki mevcudu ile dar, tıkız ve binbir zorluklarla uğraşmak mecburiyetinde kalan Adana Erkek lisesi binaları asla kâfi gelemiyeceği için, ya müracaat eden talebeyi yüzgeri döndürmek, yahud da yeni binalar tedarik ederek talebeyi darmadağın bir şekilde okutmağa çalışmak gibi zararlı bir tedbire başvurulacaktır. URDDAN Yazan : ismail Habib |HEM 0 ° NAUNA MIH1NA İşsizlik değil işçisizlik! 1 Gülek boğazı Bu ağzında, iki dağın birbirine uzattığı kalın ve kabarık birer kaya yuvarlağı, hakikaten birer dev gibi: Güzelim Gülek, sen de bir sevda mahsulüsün! Almanyadan soru \ lacak sualler Metin, dün Münihte bu Asiler tavyare hücumile dagıtıldı lunan Hitlere gönderildi Elisee Reclusnün Cihan Coğrafyasın lek geçildi, Osmanlı yenildi> dedi: Böyda denir ki: «Bu arz üstünde hiçbir ge le şeyler olmasa «tarih tekerrürdür» çid yolu Gülek boğazından daha ünlü derler mi? değildir.» Neden böyle? Çünkü bir kere Üç buçuk saat süren, on yedi kilo jeolojik bakımdan Gülek tabiatin en metroluk boğazın içinde yalnız iki şey şaşılacak bir harikası. Beş altı yüz met var: Biri dere, öteki şose. Yanyana, boro yüksekliğinde, ancak beş altı metro ğazla beraber kıvrıla kıvrıla, bir tevi genişliğinde iki dağ şimendifer rayları ye küçük, kârgir köprülerle çaprazla gibi ikiz bir ahenk içinde, raylar gibi şarak sağ sol değiştire değiştire giden üklüm büklüm, tam üç buçuk saat uza bu iki yoldaş, boğazın o derin ıssızlığı nıp kıvrıhrlar ve kıvrılıp uzanınar: içinde, gurbette iki dost gibi canciğer Hiçbir kara ve kaya çatlağı bu kadar ve sıkıfıkıdır: Biri körpe suyunu çakılsabırlı bir hendese becerikliliği göstere lara vurarak, öteki de tektük geçen yük medi. arabalarının gıcırtısını dereye dökerek Bu bir boğaz değil. hiç şüphesiz dağ konuşuyorlar! lar tannsı bir gün Torosa öfkelendi; Bu şose sadece kürek ve kazma ile yıldırım işlemeli ve şimşek kıvrımlı bir değil binlerle yılın tarihile yapıldı. Kibalta ile birdenbire vurdu: Onun için tabların söylediğine göre en altta yontburası balta yemiş gibi çatlaktır, onun ma ve büyük taşlar varmış. Bunları. eiçin yıldırım düşmüş gibi derindir, o ğer gök yıkılsa askerlerinin mızraklanun için kıvrak bir şimşekle biçilmiş rile tutacağını söyliyerek övünen eski gibi kavisleme bir çizgi halindedir; ve Acem hükümdarları koydurttu. Bu onun için bu boğaz dağların kendi kenyayvan taşlarla yapılan yoldan ufukladine yapacağı bir iş değil, Tanrı işi! ra sığmıyan o ordular, haftalarca ve Zaten Anadolu cenubunda şöyle bir haftalarca şerid gibi incelerek. boğazın darbımesel vardır: «Din Muhammed diderinliği içinde şerid gibi yassılaşıp, ve ni. boğaz Gülek boğazı^ Bu sözle halk boğazın kıvrımlarile şeridler gibi üklüm o boğazı da din gibi yüksek görmektebüklüm geçtiler. dir. Nasıl görmesin? Halk o tek boğaz • Bizansı almak için Anadoluyu çığni ladır ki daha dünyada iken cennetle ceyen eski Arab orduları. hem gidis hem henemin tadını tattı. Toroslar buzlu rüzgârlarla barınılmaz hale gelince Gü dönüş için bu yolu yenibaştan kurmuşlek boğazından inenler aşağıda ılık bir lar ondan birkaç yüz yıl sonra da, bu cennet buldular. Sonra yazın aşağısı sefer Kudüsü almak için Anadoluya çökavurucu bir cehenneme dönünce de ken haçlılar da bu yolu önce yapmış ,.m, ,mmımımlHIH|H||||HI1T!lt|||l[l|ll|l1IIHIIIimiMMIIUIHıiır,«. gene bu boğazı tırmananlar dağda se lar, sonra geçmişlerdi. Mısıra giden rin bir cennete kavuştular: İn, cennet; Yavuz, Bağdada giden Kanuni... SayHalbuki kültür hayatı gün geçtikçe çık, cennet; belli ki Gülekte dinlerin mak neye? En son Mısırlı İbrahim Paşa, bir daha bozulmasın diye yolu başgelişmekte olan Adana için bu yarım büyüsünden birşey var. tedbirlerin getireceği kötülük, telâfisi Gülekten in, iyi; Gülekten çık, gene tanbaşa çok sağlam olarak yeniletiyor. çok güç yeni yeni vaziyetler doğurabi iyi; fakat Gülekten geçiş, bu, ürpertici Görülüyor ki bu şose sadece kürek ve lir. Filhakika bugün Adanada sayısı al bir iş. Güzel, ölçülü, kıvrak Gülek ay kazma ile değil tarihin tabaka tabaka tıyı bulan orta tahsil mekteblerindeki ni zamanda korkunc da. Beş altı yüz istiflenmesile meydana gelmiştir. ız ve erkek talebe mevcudu 2500 dür. metroluk dimdik iki dağ duvarının diîbrahim Paşa istediği kadar bozul iıbrıs ve Antakya gibi, bugün yurd sı binde insan bir yumruk kadar küçülü masın diye emek versin. Yol kimbilir ırları dışında kalmış Türk topluluk yor. Yürürken sanıyorsun ki devler nekadarcık yaşadı. İşte Büyük Harbde, lan çocuklarını tercihan Adanada o • :indanının dehlizindesin. Hani uzun bu tek geçid, yeniden ve sapasağlam yaBerlin 7 (A.A.) Irakta bazı kaLondra 7 (Hususî) Berlindeki kuttukları gibi, doğu vilâyetlerimizden minareler insana sallanıyor gibi gelir. pıldığı halde, eğer arasıra yamalanıp nşıklıklar vukua gelmekte olduğuna dabir kısmı için de Adana en tabiî bir Bu yirmi otuz minare yüksekliğindeki durmasa, gene bozuluverecek. Neden Ingiliz elçisi Sir Erik Fips Ingiliz muhhir birkaç gündenberi döntnekte olan şarasmı bugün Alman Hariciyc Nazm fon yialar hakkında Irakın Berlin elçiliği aşa kültür merkezi sayılmaktadır. Adana yalçın duvarlarda, her büklümde üst böyledir? Şoseye sıkıfıkı dost görünen nın bu hususî halinin günden güne in taraflarından kımıldanıyorlar ve nere o sinsi dere yok mu; nöbeti tuttuğu zaNeuratha vermiştir. ğıdaki tebliği neşretmiştir: kişaf etmesine rağmen, yıllar var ki. deyse kavuşup kapanıverecekler gibi man köpüklü bir kudurganlıkla bu yoHariciye Nazın tngiliz muhtırasınm «Bir aşiretin muhtelif kısımlannın şef ilhassa mekteb binası bakımından çok dir. Öksürme, bu duvarlardan bir ordula saldırır. Sonra rüzgâr; dışarıda fır metnini Münihte bulunan Hitlere bildir leri demek olan bazı seyaller, aldatıcı akir ve kifayetsiz olan şehrimiz, hiçbir luk uğultu gelecek: Sesin birini bin ya tına ise boğazda bora olan rüzgâr; sonmiştir. Hitlerle fırka erkânı bu gece bir propagandanın tesiri altında umumi eni himmet görmemiştir. îleride, pekpan Gülek! ra yığılan karlar, düşen kayalar.. Oh. muhtırayı tetkik edeceklerdir. emniyete muhalif bazı hareketlerde bu âlâ bir Üniversiteyi bile tatmin edecek Bu boğaz nasıl doğdu? Bürücek yay bu şoseye tarih nekadar dostsa coğraflemanları göğsünde yaşatan Adana Salâhiyettar mehafilden alınan ma lunmuşlardır. ya o kadar düşman; birinin boyuna nın ,yapı yoksulluğu yüzünden bu mev lâsının altından dalga dalga gelen Ha yaptığını öteki boyuna bozuyor! lumata göre, muhtıra şu üç mühim kısımBunun üzerine Irak hükumeti, sükunu kiini kaybedeceği korkusu, şimdiden çin silsilesi Bulgar dağına çarpacak gidan ibarettir: iade için askerî kuvvetlere müracaat mec kalblerde acı uyandıran bir akıbet gibi bi yukarı kıvrılır; Bulgar dağının etek Şosesi eskise de coğrafyasının hari 1 Cemiyeti Akvam ve mandalar, buriyetinde kalmış, tayyareler asileri çöreklenmektedir. leri de kabara kabara onu karşılamak kalı eşsizliği daima ayakta duran, ve 2 Garbî Avrupa emniyeti, deresi mevsimine göre kurusa da taribombardıman ederek dağıtmışhr. Asi Binaenaleyh, bütün bu işaret ettiğim için aşağı saldırır. Zaten devler dağ ve 3 Sarkî Avrupa emniyeti. ler, büyük zayiata uğratılmışlardır. Da noktalarve ihtiyaclar gözönüne getiri dağlar da dev gibi değil mi; dağdan bu hinin binlerle yıllık dolgunluğu daima valin aşiretinin mühim şefleri hükumete lerek Adanaya, ya büyük bir ve yahud iki dev tam çarpışacakları anda, bir gürül gürül akan Gülek: lâkin ney? Türk bayrağı kanunu denbire, koklaşıyorlarmış gibi, duruve yarar, bütün bunları düşünerek binlerAnkara 7 (Telefonla) Türk bay teslim olmuşlardır. Askerî hareketlerin da 1500 er talebe alabilecek iki tane lirirler. Anlaşılan biri erkek, öteki dişi le yıldır insanların tek geçidi olmakla rası kanun lâyihası Kamutayın yarınki bu hafta sonunda nihayet bulacağı mu se binası yaptırmak mecburiyetindeyiz. övünüp dururken, öte tarafta tüneller haktak addedilmektedir.» 00150 bin lira arasında bir para ile olacak; savaşmıyalım sarmaşalım de toplantısında görüşülecektir. açılıp ta Torosların böğründen tren getemini kabil görülen bu mühim ihtiyac mişler; hakikaten duruşlarında öpü îzmir Türkkuşuna rağbet çince, bu dünyanın bu en ünlü boğazı. Deniz îşleri müdür muavini karşısında Kültür Bakanlığının derhal şen iki dev görünüşü var. Boğazın ağ Izmir 7 (Hususî) Tayyareci Ve harekete geçeceği umuluyor. Çünkü zında, iki dağın birbirine uzattığı kakn yeni bir kâşif karşısında bütün bilgisiAnkaraya gitti ve kabarık birer kaya yuvarlağı haki nin yıkıldığını gören ihtiyar bir âlim Ankara 7 (Telefonla) Denizyolları cihi, Türkkuşu tedrisatını yapmak üzere şayed Bakanlık bu harekette gecikirse katen birer dev dudağı gibi: Güzelim gibi bütün kitabını kapadı: Zavallı Güîşletmesi müdür muavini Nihad satıla şehrimize geldi. Derslerden evvel, orta bile kuvvetli ihtiyac, onu behemehal bu Gülek, desene sen de bir sevda mahsu lek! işi yapmağa icbar edecekiir. cak vapurlar hakkında talimat almak ü mekteblerle liselerde ve muallim mek ISMA1L HABİB lüsün! zere İktısad Bakanlığile temaslarına de teblerinde, Türkkuşunun çalışma ve makBu dudak gibi kabarık, ancak üç dört sadları etrafında birer konferans vere Balıkesir kız ortamektebinde vam ediyor. cektir. Türkkuşuna yazılanların miktan çok güzel bir müsamere verildi metro arahkla duran iki kayanın araDün gece Ortaköyde Orman kanunu müzakereleri sında vaktile, Romalılar zamanında deAnkara 7 (Telefonla) Orman ka yetmişi geçmistir. Müracaat edenler araBalıkesir (Hususî) Şehrimizde mir kapılar vardı. Kayalardaki oyuklar beş ev yandı nununu müzakere eden muvakkat en sında kızlar da vardır. Talebelerin bu ki kız ortamektebi son sınıf talebeleri, bu kapıların üst mafsallarıymış. Bu bocümen bugün toplanarak çahşmalarına günlerde sağlık muayeneleri yapılacak ve mektebin bu seneki mezunları şerefine ğaza eskilerce «Kilikya kapıları» den Dün geec yarısmdan sonra Ortaköyde devam etti. Bugünkü içtimada Ziraat onferanslar bitince derhal derslere başDere içinde, Portakaloğlu yokuşunda dün akşam Mustafa Necati muallim mesi bundandır. Şu kabarıkça şeyler, Vekili de hazır bulundu. anacaktır. mektebi salonlannda bir müsamere ver frenk coğrafyasının anlattığına göre. bir yangın çıkmıştır. Yaptığımız tahkikatMaliye teşkilâtı Türkkuşu Adana şubesi di. Talebe velilerinin, muallim ve subay bir mihrab ve iki nezir masasıymış. Bu tan öğrendiğimize göre bu yangında beş Ankara 7 (A.A.) Türkkuşu A ların ailelerile beraber iştirak ettikleri bu kapılar ellerindedir diye Allaha jükre ev yanmıştır. Ankara 7 (Telefonla) Maliye teş kilât kanunu Bütçe Encümeninden çık dana şubesi bu ayın dokuzunda, Bursa müsamere pek parıak oldu. Müsamere diyorlar. «Mühür kimdeyse Süleyman Yangının kimin evinden ve nesuretle odur» derler, bu kapıların anahtarı kim çıktığı hakkında, vaktin darlığı yüzünden tı. Meclisin önümüzdeki hafta içtima şubesi de I 7 sinde açılacaktır. ye îstiklâl marşile başlandı ve ondan sondeyse mühür ondadır. larında müzakere edilecektir. fazla malumat alamadık. Türkkuşuna üye yazılmak için birçok ra da muhtelif musiki parçalan çalındı. Hakikat boğazın bütün tarihi hep bu îspanyol marksistleri hükumeti yerlerden Türk Hava Kurumu merke «Bir yalanın sonu» adlı eserin temsilin sözün doğruluğunu gösteren macera EVLENME zine yapılmakta olan müracaatler devam de talebeler çok muvaffak oldular. Gene larla dolu. İskender buraya Acem orduele alamıyorlar talebeler tarafından teşkil edilen koru iie sundan önce geldiği için «boğaz geçil etmektedır. Ragıb Paşa torunu Nimet Âbid Sa Madrid 7 (A.A.) Komünistlere müsöylenen «Volga Volga» herkeste alâka di, öyleyse Dârâ yenildi» demiş. Bun temayil olan sosyalist Caballero, beya îzmirde iki amele boğuldu rıca ile Sadrazam Halil Hamid Paşa touyandırdı. Gene talebe tarafından oyna dan bir asır önce de Mısırlı İbrahim natında demiştir ki: runu, Derviş Paşa oğlu tüccardan Rıza îzmir 7 (Hususî) Cellâd gölünün € Sol cenah cumhuriyetçilerinin ve kurutulması işinde çahşan amelelerden nan Kazaska da çok beğenildi. Bundan Paşa Sadırazam Rp<:id Mehmed Paşa Derviş 7 mayıs perşembe günü Beyoğlu marksistlerin hükumeti ele almaları bu dördü nehri kayıkla geçerlerken bindik baska birçok şiirler okunduğu gibi muh dan tetik davranarak boğazı ele geçi telif millî oyunlar da oynandı. rince. keyfinden bir enfiye çekip, «Gü kaymakamlığında evlenmişlerdir. gün için mevzuu bahsolamaz. Sol cenah leri kayık devrildi ve içlerinden Hasan ve burjuvaları evvelâ yalnız başlarına Yahya admdaki iki amele boğuldu. memleketi idare etmeli ve halkçılar cep hesinin tesbit olunan programını tahak İzmirde mahkemeye verilen kuk ettirmelidir. Bundan sonradır ki, doktor marksistler sosyalist programını tatbik İzmir 7 (Hususî) İzmirde çalışan için idarevi ele alacaklardır. hekimlerden doktor Kanaveri meslekî bi Madridde yeni grevler hâdiseden dolayı asliye ceza mahkeme Madrid 7 (A.A.) Walladoliddeki u sine verilmiştir. İddiaya göre, doktor mumî greve muzaheret için Madridin bir sıtmalıya kloridat dö kinin enjeksi şimal demiryolları işçileri de grev ilân yonu yaptırmış, bu yüzden 6 ay bir kan etmişlerdir. Bu hat üzerinde bütün mü gren devresi geçirmesine sebebiyet ver nakalât durmuştur. Dün Madridden hiç miş. Doktorlar ve diğer şahidler, bu zal bir tren hareket edememiştir. Diğer aleyhinde ifade vermişlerdir. Ayrı ik trenler ise yarı yolda kalmışlardır. Cadixte marksist sendikalar da bilâ rapor verilmiştir. Bu raporların İstanbul müddet grev ilân etmişlerdir. Şehirde da Tıbbı Adlî müessesesince tetkikin bütün münakalât durmuştur. Belediye karar verilmiştir. Maznun, daha evvel ve umumî hizmetler müstahdimini de gene bir tedavi meselesinden mahkemeye verilmişti. greve iştirak etmektedir. İrakdaki karısıklıklar nhisarlar îdaresi 17 hademe alacağını ilân etmiş. Bu 17 hademeliğe 500 talib çıkmış. fki rakam arasındaki korkunc farka bakıp Memlekette işsizlik var, diyeceğiniz eminim. Fakat, buna alelitlâk işsizlik değil, hiçbir iş yapamıyanlann işsizliği demelisiniz. Eğer înhisarlar îdaresi, 17 hademe yerine 1 7 boyacı, sıvacı, duvarcı, marangoz, elektrikçi gibi zanaatkâr bteseydi 500 değil; belki 5 talib zor çıkardı. Hemen hergün bir delikanh bize müracaat eder. Ne iş yaparsın? Her iş yaparım. Tek bir ekmek parası çıksın da. Siz sıra ile sayarsınız ve görürsünüz ki her işi yaparım diyen gene, elinde hiçbir zanaati, eski tabirile altınbileziği değil, hatta teneke bileziği bile olmıyan iş bilmezin biridir ve iş görüp para kazanmaktan ziyade sadece ekmek parası peşinde koşmaktadır. Nihayet, sıkışınca, Odacılık, kapıcılık yaparım, der. Halbuki odacılık ve kapıcılığın da kendine göre bir bilgisi vardır. Nitekim iyi ve fena odacılar, becerikli ve beceriksiz kapıcılar olması bunun en büyük delilidir. Haydi odacılık ve kapıcılığı herkesin mükemmelen başarabüeceği birer iş olarak kabul edelim. Fakat, böyle 17 odacılık için 500 talib çıkarsa, bu memleketin sade odacılardan mürekkeb olması lâzım gelir. Bu kadar odacılığı ve kapıcılığı nereden bulmalı? Görüyorsunuz ki memlekette, alelitlâk işsizlik değil; hiçbir iş beceremiyenlerin işsizliği karşısındayız. Türkiyenin her tarafında büyük bir imar faalyeti vardır. Demiryolları, yollar, köprüler, daireler, aparhmanlar, evler, hatta şehirler yapılıyor. Bütün bu faaliyetin istediği, aradığı her türlü zanaatkârlar o kadar azdır ki Buigarlar, Macarlar gelip çalışmasalar, bunları daha yıllarca yapmak kabil olamıyacaktı. Bizim işsizler, bir zanaat öğrenip iş bulacağına ve iş yapacağına böyle beş yüzer, beş yüzer odacılığa ve kapıcıhğa saldırıyorlar. Çünkü odacılıkla kapıcılık, hiç zahmet çekmeden iyi kötü öğrenılen, hususî bir bilgive ihtiyac göstermıyen bir iştir. Türkiye, daha yıllarca işsizlik, değil işçisizlik buhranı cekecek bir tnemlekettir. Eyüb Sabrinin kardeşi de tevkif edildi Bir senedenberi muhtelif yerlerde bir çok sirkat vak'aları yapan tam teşkilâtlı bir hırsız kumpanyasının emniyet ikinci şube ikinci kısım memurları tarafından meydana çıkanldığını ve kumpanyanın elebaşılarınm yakalandığını yazmıştık. îkinci şube müdürlüğü tahkikatma devam etmektedir. Kumpanyanın reisi olan kumusyoncu Eyüb Sabri polislere bir türlü ana ve babasının ismini söylemek istememiş, nihayet memurlar başka bir yerden bu isimleri öğrenmişlerdir. Eyüb Sabrinin çaldığı mücevherleri tehlikesizce satmak için Emniyet Sandığma terhin ettiği anlaşıldığından tahkikata o yoldan da başlanmıştır. Dün Eyüb Sabrinin kardeşi İsmail de görülen lüzum üzerıne ikinci şube müdiriyetine çağırılmış ve hakkında muameleye başlanmıştır. Lüzum görülrüse o da adliyeye teslim edilecektir. İkinci şube müdiriyetine Yümnü a dında bir gene müracaat ederek Eyüb Sabrinin kardeşi İsmailin kâtibi olduğunu ve bir gün İsmail kendısıni çağırarak bir radyo verdiğini ve «bunu al, kardeşimin Marmara adasmdaki çiftliğine götür, kur» dediğini, birşeyden haberi olmadığı için gidip orada radyoyu kurduğunu, bir gün evvel Köprüde gördüğü İsmailin bu radyo işini polise haber vermemesini tenbih ettiğinden şüphelenerek polise haber verdiğini söylemiştir. Bunun üzerine o vakte kadar aranmı ] yan İsmailin evi de aranmış ve İsmail tevkif edilmiştir. Radyo makinesi de dün polisin eline geçmistir. Mes'ud bir doğum Gazetemiz ailesinden Haluk Cemalin dün gece bir oğlu olmuş ve Cemal Göksun ismi verilmiştir. Gene ebeveynini tebrik eder ve TanT rıdan küçük yavruya büyük ömürler dileriz. p Habeş Kralı kaçıyor 1 I bugün 24 sahifah İAKBABA L Gazetesınde okuyunuz ^