17 Mayıs 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

17 Mayıs 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

10 CUMHURİYET 17 Mayıs 1936 ŞİRKETİHAYRİYEDEN Sayın Istanbul Halkına Abonman kartlarına Boğaziçinden Köprüye isabet eden bir güngidiç ve dönüçlü bilet lük gidiç ve dönüs ücretleri fiatlan I nci II nci I nci II nc! K. SK. S. K. S. K. S. Salacak, Harem, 7 Usküdar, Kuz ) 22 17 50 16 23 . 12 91 guncuk, R.Hisarı ) Beylerbeyi, ) Çengelköyü, ) 23 18 50 17 13 64 Vaniköyü ) Kandilli, ) A. Hisarı, ) 26 22 17 05 14 43 Emjrgân ) Kanlıca, ) Çubuklu, ) 32 50 27 50 21 31 18 03 Istinye ) Beykoz, Yeniköy, ) Kavaklar, ) 35 30 22 95 19 67 Altınkum ) Balâdaki fiatlarda rüsum dahildir. Bebek hattı, memurini mülkiye 've askeriye hususî tarifeye tâbidir. Altınkum ve Sütlüce plâjlarında banyo ücretleri dahil olarak pazardan maada gidiç ve dönüç ücretleri I nci II nci Köprüden ) 45 40 Kabataç ve Üsküdardan Vaniköyüne ve Beçiktaçtan Bebeğe kadar olan ) 40 35 iskelelerden y Kandilli ve R. Hisarmdan itibaren ) 35 30 Kavaklara kadar olan iskelelerden > 2 numarada yazılı kartlar mayısın 22 nci cuma gününden itibaren Şirketin Galatada Fermenecilerdeki Idarei Merkeziyesi Kontrol Müdürlüğünde satılmağa baçlanacaktır. Boğaziçinde oturanlara, Boğazı imar edenlere, Boğaziçine tenezzüh için gidenlere yapılan tenzilât ve gösterilen kolaylıklar: 1 Cumartesi akşamlan son postalarla Pazar sabahları ilk postalarla Boğaza gidenlerden «Gidiç v« Dönüç» lü biletlerden yüzde elli tenzilât yapıhr. Bu biletlerin dönlş parçaları pazartesi günleri öğleye kadar muteberdir. 2 Umumî tarife ile yolculuk yapanlara mahsus olmak üzere açağıda yazıh tenzilât 11 haziran 936 dan itibaren baçlıyacaktır. I nci mmtaka için, Vaniköy ve R. Hisarına kadar 90 günlük. II nci mmtaka için, Kandilli ve Emirgândan Kavaklar, Altınkuma kadar 80 günlük bilet ücreti mukabilinde 122 gün seyahat hakkı veren fotoğraflı ve peşin ücretli dörder aylık abonman kartı ihdas edilmiştir. Bu kartlann müddeti 11 haziran 936 ve 11 teçrinievvel 936 ve 11 çubat 937 tarihlerinden başlayıp dörder ay için muteberdir. Bu kartlan hâmil olanlar mu« teber olduğu mmtaka ve kısım dahilinde ayni günde, ne kadar ist»fse yolculuk yapabilir. Bu kartlar, pazar günleri, içinde yazıh mmtaka ve kısım farklan aranmaksızın bilâ istisna Şirketin bütün iskeleleri arasmda yolculuk için muteberdir. 3 Boğaziçinde oturan üniformayı lâbis ümera ve zabitan dahi dahil olarak maaşlan miktarı her ne olursa olsun bilumum muvazzaf memurlara verilmekte olan fevkalâde tenzilâth abonman karneleri 1 haziran 936 dan itibaren maaçlı ve ücretli Belediye ve lnhisar daireleri memur ve hademeleri de d ahil olduğu halde bütün resmî memur ve müstahdemlere verilir. 4 Pasosu olan talebeden ikinci mevki 3, birinci mevki için 5 kuruç alınır. 5 Mekteb talebesine verilen pasolar yaz tatili müddetince mer'i ve umum Boğaz iskeleleri arasînda caridir. 6 Boğazda mütemekkin oldukları köylerin mekteblerine devam etmelerinden dolayı paso almamıç olan talebeye de yaz tatili günlerinde Boğazm her iskelesinde muteber olmak üzere paso verilir. 7 Tatbikat ve tabiat tetkiki için toplu olarak Boğaziçine gitmek istiyen umum mekteb talebesinden gidiç ve geliç 10 kuruş alınır. 8 Boğaziçine taşmanların eşyalan 'denizden parasız nakledilir. 9 Boğazda Ev, Sinema, Kazino yaptıranlarm her nevi inşaat levazımı Şirketihayriye vesaitile denizden meccanen naklolunur ve sahiblerine bir sene için meccanen paso verilir. «Bu pasoyu ev sahibi birlikte ikamet eylediği ailesinden refikasına, çocuklarından birine, damadına devredebilir.» 10 Boğaziçinde evlerini kiraya vermek veya satmak istiyen lerin ilânları meccanen iskelelere asıldığı gibi bu sene kiraya verilecek evlerin yerlerile f iatlarını gösterir yeni tabolun an risale dahi sayın halka iskelelerde meccanen verilir. 11 OTOMOB1LLER HAKKINDA: Araba vapurile bir kıyıdan diğerine geçecek otomobillerden yalnız gidiç ücreti 100, gidiç ve geliş ücreti de 150 kuruça indirilmiçtir. Dis macunlarının melikesidir! RADYOLİN Güzellik Ankara Stadyom ve yarıç alanınm ağaçlanması için şartnamesinde yazılı ağaç ve ağaçcıkların tedariki, dikilmesi ve bakımma aid içler 25 mayıs 936 pazartesi günü saat 15 te Vilâyet Daimî Encümeninde ihalesi yapılmak üzere kapalı zarf usulile eksiltmiye konmuçtur. Keşif bedeli «55» bin liradan ibarettir. Muvakkat teminat dört bin liradır. Bu içe aid fennî şartname, hususî ve umumî şartname ile plân 275 kuruç mukabilinde Vilâyet Hususî Muhasebe Müdürlüğünden alınır. tsteklilerin teklif mektublarını Ticaret Odası vesikası, muvakkat teminat mektub veya makbuzu ve Ankara Valiliğinden bu işe aid olmak üzere alacakları fennî ehliyet vesikalarile birlikte ihale günü saat on dörde kadar Vilâyet Daimî Encümen Reisliğine tevdi etme leri lâzımdır. «966» (2402) Ankara Valilîğînden: ~ Karacabey Çiftekaraağaçlar mevkiinde her yıl açılan panayirin bu yıl da dört gün devam etmek üzere 25 mayıs 936 pazartesi günü açılacağı ve bu panayırda her cisn hayvan ve emtiai ticariye alım ve satıroı yapılacağı ilân olunur. (2701) Karacabey Belediyesinden: Istanbul Ziraat Bankasından: Bankamızdan 1932 senesinden önce tarımsal ödünc para almış olanların ödeyemedikleri borclarını yüzde üç faizle taksite bağlamak üzere neşrolunan 2814 sayılı kanundan istifade, ancak bu kanun hükümlerine göre taksitlendirme senedlerini yapmakla kabildir. Kanunda yazılı müddetin bitmesine ise çok az kaldığmdan henüz muamelelerini yaptırmamıç olan alâkadarların, istifadelerini kaybetmemeleri için derhal Bankamıza müracaatleri. (2692) SPORCULARA MÜJDE 19 3 6 Radyolin kullanınız Ankara Vilâyetî Ziraat Direktörlüğünden: 1 Vilâyet çiftçilerine dağıtılmak üzere satın alınacak 35 aded üç demirli sandıklı ekici pulluğa 7/5/936 tarihinde yapılan eksiltmede talibi çıkmadığından 21/5/936 tarihinde açık eksiltmiye konulacaktır. 2 Pullukların tutarı 2,100 liradır. 3 Şartname Ankara ve İstanbul Ziraat Direktörlüklerinde gö rülebilir. 4 fsteklilerin pullukların tutarı olan paranın % 7,5 miktarında banka mektubu ve Hususî Muhasebe Direktörlüğü veznesine yatırılmıç para makbuzu ve teklif mektublarile birlikte ek siltme günü saat 14 te Ankara Vilâyeti Daimî Encümenine müracaatleri. «1041» (2612) Radyolin müesseselerinde hazırlanan bu şayanı hayret eksir, sadece bir diş macunu değil, güzelliğin de koruyucusudur HARLEYDAVIDSON Sağlamlık, rahatlık, siir'at ve iktısad; Motosikletleri geldi HARLEY DAVİDSON RAHATLIK Yeni modelleri meşherimizde görünüz Müsaîd tediye şeraiti Motosikletlerinde bulacaksınız HARLEYDAVİDSON BEYOGLÜ: İSTİKLÂL CADDESÎ. 239 Dr. Cevad Tahsin İDRAR, KAN, KAZURAT ve sairenin tahlillerini yapar. Divanyolu ortasında. Tel 23334 KiMYAGER Sahıb ve Başmuharnrt Yuntu Nadi Umumî neşnyatı idare eden Yazı Işlen Muduru: Hikmet Münif Matbaacılık ve Neşrıyat Turk Anonim Şırketl Istanbid O.TTAS SAGLAMUK SÜRAT