4 Haziran 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

4 Haziran 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

io YIL Uzüm ve Çeşme anasonundan yapılmış neşe saçar 45 derecelik en yüksek rakıdır. AZ RAKISI C D M H U R I x üı Î938 Havran Belediyesinden: 20/3/936 tarihinde kapalı zarfla eksiltmesi yapılan elektrik te sisatı için verilen teklifler muvafık görülmemiş olduğundan ihalenin evvelki şerait dairesinde ve Havran Belediyesinde pazarhkla yapılmasına karar verilmiştir. Pazarlık: 18/6/936 perşembe günü saat on yedidedir. (2869) " L UT RA K i „ Ş E H R i N DE mevsim başlangıcı dolayısile açılmış olduğunu muhterem müşterilerine tebşir etmekle kesbi şeref eyler Odalar son derecede lüks, güneşli, havadar olup daima akar sıcak suları havidir. Hususî servis fiatlan elverişli, mükemmel mutfak ve her gün muhtelif çeşid ucuz yemekler Balkanlarm en meşhur kaplıcalarından olup Yunanistanda PALAS bulunan en büyük, en lüks ve en asrî kontoru haiz OTELi şiddetli harareti; cild için tehlikeli oldu1 ğu zaman vücudunuza'j "BARONIA" güzellik yağı surünüz, BunuyapmaKeizemdirJ zira bu suretle ıztırablı, .yanıklıklarından kaçınabileceğinizgibi^ cildinizedehoş bir cilâvermiş olacaksınız. Edirne Belediye Reisliğinden: Edirne Belediyesi için alınacak 175 aded su fıçısı aşağıdaki şerait dairesinde on beş gün müddetle alenî surette münakasaya çıkarıl mıştır. 1 Fıçılar kuru ve ak meşeden olacak ve beheri kırk kiloluk olacaktır. 2 Suyu kokutmamak için mutlâka isterlize edilmiş olacak. 3 Meşe tahtalarınm kahnlığı 18 milimetre olacak ve kat'iyyen sızmıyacak derecede imtizaçlı olacak. 4 Alt ve üst çemberleri de beraber olmak üzere 6 çemberli olacak 5 Doldurmak ve boşaltmak için üzerinde pirinçten ve vidalı kapağı olacak ve yanında yarım santim kutrunda keza pirinç ten ve vidalı kapaklı hava deliği olacaktır. ** Yukarıda gösterilen şerait dairesinde yapılacak fıçıların be herine 360 kuruş fiat tahmin edilmiş olduğundan talibler münakasaya iştirak etmek üzere 47 lira 25 kuruş teminat ver meğe mecburdurlar. 7 İhale 12/6/936 günü saat on beştedir. 8 Şartname Edirne Belediye Dairesinden tedarik edilir. (2978) En hoş meyva usarelerile hazırlanmıştır. Hazmi kolaylaştınr. înkıbazı izale eder. Kanı temizliyerek vücude tazelik ve canlılık bahşeder. tNGÎLtZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu îstanbul HOLANTSE BANK üNi ELVERİŞLİ ŞARTLAR Banyblar ve sporlar için elzemdir l istanbul Harici Askeri KITAATI İLÂNLARI Güneş yanıklıklarının panzehiri Satılık Kıymetli Arsa Müessesei ticariye fabrika ve depolar inşasına lâyık şehrin en mııtena ve şerefli yeri olan iki köprü arasında Galata Kalafatyeri caddesinde önii Kala fat caddesi ve arka tarafı deniz KALAFAT YERİ NAMİLE MARUF ARSA takriben 120 metro tulünde ve 4180,50 metro murabbada 62700 lira kıymet takdir olunan ve tahmin edilen kıymetin yüzde 75 ini (yani 47025 lirayı) bulduğu takdirde Beyoğlu sulh mahkemesi başkâtibliğince 1930/929 numaralı dosy» ile 9/6/936 salı günü saat 15 ten 16 ya kadar sureti kat'iyede satılacaktır. Saç dökülmesi ve kepeklerden Kurtulmak için en müessir ilâc [KARYOLA meşheri Fabrika yeni binasında hususî surette açhğı karyola meşherini ziyaretle sağlam ve ucuz mallarını temin edilmelerini saygı deger ahaliye arzeyler, H A L İ L Karyola ve madenî eşya fabrikası S E Z A R Sirkeci, Salkımsöğüt, Demirkapı caddesi No. 7 ( Eski Ford Garajı binası ) Telefon : 21632 " Tümen birlikleri için 29,750 kilo sadeyağı 15/6/936 saat 15 te kapalı zarfla ahnacaktır. Mu hammen bedeli 19338 lira, ilk teminatı 1451 liradır. Teklif mektubları saat 14 e kadar kabul edilir. İstekliler şartnameyi görmek üzere hergün ve eksiltmeye işti rak için belli gün ve saatte ka nunun 2, 3 üncü maddelerindeki vesikalarla birlikte Lüleburgaz da Tümen Satınalma Komisyo nunda bulunmaları. «701» (2748) I Çorlu Belediye Reisliğinden: Çorlu ilkbahar Hayvan Panayırı: 1 8 haziran 936 pazartesi günü sabahından başlıyacak ve 3 gün sürecektir. 2 Bu senelik yalnız hayvan alım satımına tahsis edilmiştir. 3 Panayırımıza geleceklerin her türlü ihtiyaç ve esbabı istirahatleri için gereken hazırlıklar yapılmıştır. 4 Gelecek tüccar ve köylülerin çok memnun kalacakları ve kendilerine lâzım gelen her türlü kolaylıkların gösterileceği ilân olunur. (3071) İstanbul Beşinci İcra Memurluğundan: Ayşe Fevziye tarafından Emniyet Sandığı namma birinci dere cede ipotek edilip paraya çevrilmesine karar verilen ve tamamına «12,362» lira kıymet takdir edilen Beyoğlunda Kamerhatun mahallesinde Çakmak sokağında tapu kaydına nazaran eski 23, 25 yeni 31 deyin senedine göre 33 yeni 31 No.lı bir tarafı Mosyalia Nardi ha nesi bir tarafı Dr. Andevinadis hanesi bir tarafı aydınlık ve Bazane Lâçikanın hanesi ve tarafı rabii Çakmak sokağile mahdud bodrum katında zemini çimento bir koridor üzerinde altı kömürlük, kapıcı odası. Zemin kat: Zemini çimento kare ve mermer merdivenli antre karosimen antre bodrum kapısı yanında ahşab bölme, kapıcı odası. Birinci daire: Bir sofa üzerinde üç oda, bir mutfak, bir halâ, birinci kat: II numaralı daire bir sofa, üzerinde 4 oda, bir halâ, bir mutfak. 2, 3, 4, 5 inci kat bir birinin aynidir. Birinci kat gibidir, altıncı kat 7 numaralı daire bir koridor üzerinde iki oda, bir mutfak, bir halâ bu katın cephesinde zemini kırmızı çini mutfak sabit kazanlı zemini kırmızı çini çamaşırlık etrafı duvar üstü saç daraça. 7 nci kat kırmızı çini döşeli kârgir korkuluklu daraçadır. Umum mesahası 80 M2 olup bundan 5 M2 aydınlık kalanı bina zeminidir. Birinci kattan itibaren cephede çıkma mevcud olup merdivenler mermer aydınlık ve aralık merdiven sahanlıkları karosimen doğrama aksamı yağlı boyalı 6, 7 nci kattan sonraki merdiven ahşab olan ve içinde elektrik, havagazi ve terkos suyu tesisatı bulunan kârgir apartımamn nısıf hissesi açık arttırmıya vazedilmiştir. Arttırma peşindir, arttırmıya iştirak edecek müşterilerin kıy meti muhammenenin yüzde yedi buçuk nisbetinde pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubunu hâmil olmaları icab eder. Müterakim vergi, tanzifat, tenviriye ve Vakıf borcları borcluya aiddir. Arttırma şartnamesi 22/6/936 tarihine musadif pazartesi günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırma 6/ 7/936 tarihine musadif pazartesi günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek birinci arttırmada bedel kıymeti muhammene nin yüzde yetmşi beşini bulduğu takdirde üstte bırakılır. Aksi takdirde son arttıranm taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdid edilerek 21/7/936 tarihine musadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 nci maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sa bit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarım ve hususile faiz ve masarife dair olan îddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün zarfında evrakı müs bitelerile birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından haric kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tanzifiyeden iba ret olan Belediye rüsumu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur ve 20 senelik Vakıf icaresi tavizi de müşteriye aiddir. Daha fazla malumat almak istiyenlerin 934/6596 numaralı dosyada mevcud evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu görüp anlıyacakları ilân olunur. (3058) NAS1BİLAC1 KAMZUK I Kadıköy Vakıflar Direktörlüğü İlânları I Hakikî Taşdelen Suyu NİZAM PETROL DOKTOR JEMSiN Nasır ilâcı bütün dünyaca tanınmıştır. En eski nasırlan bile kö künden çıkarır. ÎNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu îstanbul Fatih sulh üçüncü hukuk hâkimli ğinden: Aksarayda Hasanbaba mahallesinde Kızılmınare Toprak sokak No. 5 te oturan küçük Fehmiye ayni evde yengesi Sabihanın 1/6/936 tarihinden itibaren vasi tayin edildiği ilân olunur. 3/6/936 Beyoğlu Birinci Noterliğine Kiram altında buhman Taksimde Aydede caddesinde 22 numaralı dükkân da mevcud ve müstakillen nıalım bu lunan elektrik malzemesi, ticarî mal, camekân ve sair eşyayı aramızda mu ayyen bedel mukabilinde Eftat Çürü koğlu ile Andon Vrahamise satıp tes lim etmiş ve bu dükkân ile eşyalardan kat'iyyen ilişiğimi kesmiş olduğum cilıetle keyfiyetin usulen ilânmı isterim. Cihangirde Defterdar yokuşunda Neri apartımanının 8 numaralı dairesinde oturan Covani oğlu Yosef Kakuç. Büyük damacanalarda çift, küçük damacanalarla galon şişelerin üzerinde tek kurşun mühür olanlardır. Bu mühürlerin bir tarafında (Evkaf) diğer tarafında (Taşdelen) damgası vardır. Bu kurşun mühürler Taşdelen kaynağında damacana ve şişeler Evkaf ameleleri tarafından dolduruldukta memurumuzca zımbalan • maktadır. Sayın halkm bu kurşun mühürlere dikkat etmeleri ve şişeleri bo şaltınca kurşunları da imha eylemeleri tavsiye olunur. (2983) TURK HAVA KURUMU 1 BÜYÜK PİYANGOSU Şimdiye kadar binleroe kişiyi zengin etmiştir 2 nci keşide: 11 Haziran 936 dadır Biivük ROMATIZMA LUMBAGO SiYATiK ağrıları T E S K i N ve izale eder. Ayrıca: ive 3 0 0 0 0 liradır 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (20.000) liralık bir mükâfat vardır... İstanbul Levazım Amirliği Satınalma Komisyonu ilânları Maltepe Piyade Atış okulu için 29 ton koyun eti ve 31 ton sığır eti 8 haziran 936 pazartesi günü saat 15,30 da Tophanede Satınalma Komisyonunda kapalı zarfla eksiltmiye konulmuş tur. Tahmin bedeli koyun etinin beher kilosu 38 kuruş, sığır etî • nin beher kilosu 25 kuruştur. Hepsinin ilk teminatı 1407 lira 75 kuruştur. Şartnamesi Komis yonda görülebilir. İsteklilerin kanunî vesikalarile beraber tek lif mektublarını ihale saatinden bir saat evvel Komisyona ver meleri. «546» (2726) İstanbul Millî Emlâk Müdürlüğünden: Beyoğlunda, Kurtuluş mahallesinin Kurtuluş caddesinde ve De ğirmen sokağında tapu kaydine göre eski 8, 10, 12, 14, 16, 15, 19, 21, 23 yeni 271 sayılı 4069 metre ve 31 desimetre murabbaında maa arsa iki bab hane ve iki bab dükkân ve baraka dükkân ve Tadilât Komisyonu raporuna göre Değirmen sokağında eski 15, yeni 19 sayılı baraka dükkân ve eski 23 yeni 29 sayılı maaoda dükkân ve Kurtuluş caddesinde yeni 271 sayılı ahşab ev ve 271/1 sayılı dükkân ve 271/2 sayılı dükkân ve değirmen sokağında eski 19, 21 yeni 23, 25, 27 ve Kurtuluş caddesinde eski 10 ilâ 16, yeni 259 ilâ 269 sayılı arsadan ibaret emlâkin on iki hissede 4 hissesi sekiz bin iki yüz yirmı bir lira altmış altı kuruş muhammen kıymet üzerinden 19/6/936 cuma günü saat 14 te peşin para ve kapalı zarf usulile satılacaktır. Satış bedeline istikrazı dahilî ve yüzde beş faizli hazine tahvili de kabul olunur. İsteklilerin yüzde yedi buçuk pey akçelerini yatırarak hazırlıyacakları mühürlü zarfları vakti muayyeninden bir saat evveline kadar İdare Satış Komisyonu Başkanlığına tevdi eylemeleri. Her eczanede arayınız «F.» (3018)