20 Haziran 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

20 Haziran 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

20 Haziran 1936 CUMHURİYET Şirketihayriyeden: haziran 936 tarihinde satış müddeti hitam bulan tenzilli ve fotoğraflı 4 aylık kartlarımızın henüz Boğaza taşınmamış olan sayın halkımız için yeni bir sühulet 'olarak arada geçen günlere aid ücret farkı ayni tenzilât esası dairesinde kartlar bedelinden indirilmek suretile 10 temmuz akşamına kadar sa tışına devam edileceği ve bu itibarla isteklilerin arzusu üzerine işbu kartları nihayet üç ay müddet için de itası temin edilmiş olduğundan muhterem yolcularımızm yukarıda yazılı son satış günü olan 10 temmuzu geçirmiyerek Merkezî İdarede Kontrol Müdiriyetine müracaatle bu kartlardan alabilecekleri ilân olunur. 11 inhisarlar ı Umum Müdürlüğünden Demirkapıda Istanbul Jandarma Konak Komutanlığından: Kapalı zarf usulile eksiltmesi 3/6/936 günü saat 15 te muvakkat ihalesi yapılmak üzere 19, 22, 28 mayıs ve 2/6/936 günlerinde gazetelerle ilân edilen Demirkapıda Jandarma Konak binasının ikmali inşaatına isteklilerin Nafıa Vekâletinden ehliyet vesikası getiremediklerinden ötürü eksiltmesi 23/6/936 salı günü saat 15 te yapılmak üzere Komisyon kararile uzatılmıştır. Evvelki ilânda gösterilen plân, fennî şart kâğıdları ve sair teferrüat Maliyeye yatırılacak 150 kuruşluk makbuz karşıhğında Komisyondan verilecektir. Bu işe istekli olanların ihale gününden en az sekiz gün evvel Nafıa Vekâletine müracaatle ehliyet vesikası almaları ve ilk güvenme bedeli olarak 2170 Iiralık banka veya Maliye Sandık makbuzu getirmeleri ve 2490 sa yılı kanunda yazılı genel hükümlere göre isteklilerin eksiltme saa tinden bir saat evveline kadar teklif mektuh.'arile bütün vesaiki Komisyona vermiş bulunmaları tekrar ilân olunur. (3084) İdaremizin Sıvas dahilinde kâin Çakrı Tuzlasında yaptıra cağı 17278 lira keşif bedelli tabahhur abdanı, göl ve kanaldan müteşekkil tuzla tesisatı kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 2 Proje, keşif, fennî şartnamelerle mukavele projesi ve müna kasa şartnamesinden mürekkeb münakasa evrakı 86 kuruş mukabilinde İnhisarlar Tuz Fen Şubesinden alınabilir. 3 Eksiltme üç temmuz cuma günü saat 11 de Kabataşta İnhisarlar Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Satım Komisyo nunda yapılacaktır. Muvakkat teminat miktarı 1295 lira 85 kuruştur. İsteklilerin eksiltme gününden en az dört gün evvel İnhisarlar Tuz Fen Şubesine gelerek istenilen vesaikin ibrazile fennî ehliyet vesikası almaları lâzımdır. 6 Bu fennî ehliyet vesikasile sair kanunî vesikaları havi kapalı zarflar ihale günü saat tam ona kadar Kabataşta ismi geçen Komisyon Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. (3330) 1 İdaremizin Sıvas dahilinde kâin Hargün Tuzlasında yaptıracağı 49833 lira keşif bedelli tabahhur abdanı göl ve kanaldan müteşekkil tuzla tesisatı kapalı zarf usulile eksiltmiye konul muştur. 2 Proje, keşif, fennî şartnamelerle mukavele projesi ve müna kasa şartnamesinden mürekkeb münakasa evrakı iki yüz elli kuruş mukabilinde İnhisarlar Tuz Fen Şubesinden alınabilir. Eksiltme iki temmuz perşembe günü saat on birde Kabataşta İnhisarlar Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Satım Komisyonunda yapılacaktır. Muvakkat teminat miktarı 3737 lira 47 kuruştur. İsteklilerin eksiltme gününden en az 4 gün evvel İnhisarlar Tuz Fen şubesine gelerek istecilen vesaikin ibrazile fennî ehliyet vesikası almaları lâzımdır. 6 Bu fennî ehliyet vesikasile sair kanunî vesikaları havi kapalı zarflar ihale günü saat ona kadar Kabataşta ismi geçen Komisyon Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. (3331) ağızı yıkamak artık bir külfet değildlr. zira gayrl kablll kıyas olan PERLOOENT diş macunu bu kutfetı ortadan kaldırmışdır. PERLODENT çok zevkll oldugu glbi. soluğunuzu da serinletir PERLODENT Maliye Müfettiş Muavinliği imtihanı Maliye Teftiş Heyetinden: 35 lira maaşlı Maliye Müfettiş Muavinliği için 18 temmuz 1936 tarihinde imtihan yapılacaktır. Aranılan şartlar şunlardır: A Memurin kanununun 4 üncü maddesinde yazılı evsafı haiz olmak, B lkânunusani 1936 tarihinde yaşı 30 dan fazla olmamak, C Mülkiye mektebinden «Siyasal Bilgiler Okulu», Hukuk Fakültesinden, Yüksek Ticaret ve İktisad mekte binden veya bunlara muadil derecedeki ecnebi mekteblerden me zun olmak, D Yapılacak tahkikat neticesinde ahlâk ve seciyesi müsaid bulunmak. İmtihana talib olanlar 14 temmuz 1936 tarihine kadar Ankarada Maliye Vekâleti Teftiş Heyeti Reisliğine arzuhalle müracaat ede ceklerdir. Arzuhale şu evrakın rapti lâzımdır: A Nüfus cüzdanı ve adresi, B Kendi el yazılarile tercümeihal hulâsası «Memuriyette bulunanlar müddet ve sureti hizmetlerine dair resmî vesika raptedeceklerdir», C Askerliğini yaptığına dair resmî vesika «askerlikle alâkası kesilmemiş olanlardan orta ehliyetnameyi haiz veya ehliyet namesi olmıyanlar imtihana girebilirler, kazandıkları takdirde an cak namzed olarak kabul olunabilirler», D Mekteb şehadetnamesi veya tasdiknamesi, E Sağlam ve yolculuğa mütehammil olduklarına dair hükumet doktorunun raporu. Talibler yazılı ve sözlü olmak üzere iki imtihana tâbi tutulacak lardır. Yazılı imtihan Ankarada ve İstanbulda ve muvaffak olanla rın sözlü imtihanı Ankarada yapılacaktır. Istanbul Vilâyeti Nafıa Müdürlüğünden: Istanbul Vilâyeti Müdürlüğüne elli lira aylık ücreHi bir Sürveyyan alınacaktır. En az orta mektebden mezun olmak, askerlik hizmetini ifa etmiş bulunmak, bedenî ve aklî ve sair arıza ve hastalığı olmamak ve hüsnü ahlâk ashabından bulunmak. Bu şeraiti haiz bulunanlar ara sında 1 temmuz 936 tarihinde müsabaka ile tayin olunacağından talib olanların yukarıda yazılı hallere aid vesikalarile haziran 936 nihayetine kadar müracaatleri ilân olunur. (3429) 1 İnhisarlar Idaresinin Istanbulda Konya Cumhuriyet Müddeiumumîlieinden: Konya Cezae '•în bir yıllık ekmek ihtiyacı 15/6/936 gününden 30/6/936 gününe kadar 15 gün müddetle kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 2 İhale 30/6/936 salı günü saat dokuzda Konya Cumhuriyet Müddeiumumiliği dairesinde icra kılınacaktır. 3 Talibler teklifnamelerini o güne kadar Komisyon riyasetine vermiş bulunacaklardır. 4 Ekmek yerli unundan has olacak ve talibler bedeli muhammenenin yüzde yedi buçuk kuruşu olan 2099 lira 52 kuruş temi natı muvakkatelerini teklifnamelerile birlikte Komisyona vereceklerdir. 5 Fazla izahat almak ve şartnameyi görmek istiyenlerin Konya Cezaevi Direktörlüğüne müracaatleri ilân olunur. (3367) 1 Şemsipaşada yaptıracağı 372,344 lira 96 kuruş keşif bedelli yaprak tütün ambarı. Ka palı zarf usulile eksiltmiye konmuştur. 2 Münakasa evrakı 18 lira 62 kuruş mukabilinde İnhisarlar İnşaat şubesinden alınabilir. 3 Eksiltme 25 haziran 936 perşembe günü saat 11 de Kabataşta İnhisarlar Levazım ve Mubayaat Şubesi binasındaki Alım Satım Komisyonunda yapılacaktır. Muvakkat teminat 18,643 lira 80 kuruştur. 4 İsteklilerin eksiltme gününden en az sekiz gün evvel Nafıa 5 Vekâletine müracaatle alacakları fennî ehliyet vesikaları bu bedelde bir binanın eksiltmesine girmeğe müsaid olduğu takdirde kendileri münakasaya iştirak ettirileceklerdir. Bu ehli yet vesikalarının ihale gününden en az iki gün evvel İnhisarlar İnşaat Şubesine ibrazile münakasaya iştirak edebileceğine dair vesika alınması şarttır. 6 Teklifleri havi kapalı zarflar en geç ihale günü saat tam ona kadar ismi geçen Komisyon Reisliğine makbuz mukabilinde verilmiş olmalıdır. (3127) Cibali fabrikasında mevcud olup işe yaramıyan tahminen 40 ton ağırlığındaki makine ve teferrüatı hurda demir hesabile 29/6/936 tarihine raslıyan pazartesi günü saat 11 de pazarlıkla satılacaktır. İrteklilerin satılacak hurda malzemeyi görmek üzere hergün Ci • bali fabrikasına ve pazarhk için de yüzde on b<sş teminat paralarile birlikte Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonuna müracaatleri. <"3254) Fennî şartnamesi ve resimleri mucibince beheri 2100 lira muhammen bedelli 2 aded motopomp 14/7/936 tarihine raslıyan salı günü saat 14 te pazarlıkla satın alınacaktır. İsteklilerin, fiatsız teklif ve kataloğlarını pazarhk gününden lâakal on beş gün evveline kadar Ömerabit hanında İnşaat Şubesi Müdiriyetine vermeleri, şartname ve resimleri görmek üzere hergün, pazarhk için de tayin olunan gün ve saatte ^f 7,5 güvenme paralarile birlikte Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesi Müdürlüğündeki Alım Komisyonuna müracaat etmeleri ilân olunur. (2969) 1 aded kamyonet şartnamesi mucibince 8/VII/936 tarihine mu sadif çarşamba günü saat 13 te pazarlıkla satın alınacaktır. Istek Iilerin şartnamesini görmek üzere hergün ve pazarhk için de % 7,5 güvenme paralarile birlikte tayin olunan gün ve saatte Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesi Müdürlüğündeki Alım Komisyonuna müracaatleri. (3428) Şartnamesi mucibince bir aded çamaşır yıkama ve kurutma makinesi pazarlıkla satın alınacaktır. İsteklilerin evvelâ fiatsız tekliflerini pazarhk gününden evvel ömerabit hanında Tütün Fabrikalar şubesine vermeleri ve pazarhk için de % 7,5 muvakkat güvenme paralarile birlikte 9/VII/936 perşembe günü saat 15 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesinde Alım Satım Komisyonuna müra caatleri. (3435) imtihan Programı: 1 Maliye: A Bütçe «ihzarî, tatbikî, tasdik ve kontrolü» muhasebei umumiye kanunu, hükümleri, B Vergi nazariyeleri ve usul leri, vasıtasız ve vasıtalı vergiler «sedüllü vergiler, veraset ve in tikal vergileri, istihlâk üzerinden alınan vergiler, gümrük, inhisarlar, harçlar» Türkiyedeki vasıtasız ve vasıtalı vergiler, C Maliye Vekâletinin Merkez ve Vilâyetler teşkilâtı, D Istikraz nazariyeleri, tahvil, amortisman, Türkiye düyunu umumiyesi. 2 İktisad: «İstihsal, tedavül, nakid ve itibar, inkısam ve istihlâk bahisleri». 3 Malî ve ticarî hesab, basit ve mürekkeb faiz, iskonto, faizli hesabı cariler. 4 Hendese: «Satıh ve hacim mesahaları». 5 Ticarî usul defteri «Esaslı ve pratik malumat». 6 Hukuku idare, memurin muhakemat kanunu, ceza muhakemeleri usulü kanununun tatbikat usullerine müteallik hükümleri, ceza kanununun memur suçlarına aid kısmı, kanunu medenî ve borçlar kanununile ticaret kanunlarının Maliyeyi alâkadar eden ahkâmı. 7 Türkiyenin tabiî ve iktisadî soğrafyası ve tarihi hakkında malumat. 8 Ecnebi lisanı «Fransızca, almanca veya ingilizceden biri». İmtihan neticesinde Müfettiş Muavinliğine alınanlar üç sene sonra yapılacak ehliyet imtih&nında muvaffak olurlarsa Maliye Müfettişliğine tayin edilecekler ve bir sene staj için Avrupaya gönderilecek lerdir. «1277» (3154) Afyon İlbaylığından: Afyanda yapılacak (14627) lira (75) kuruş keşif bedelli Vali Konağı bakiyei inşaatının kapalı zarf usulile eksiltmesi 3/7/936 cuma günü saat on beşte Afy^>n Daimî Encümen odasında yapıla caktır. Eksiltme şartnamesi ve teferrüatı Daimî Encümende ve Nafıa Müdürlüğünde görülebilir. Muvakkat teminat 1098 liradır. İsteklilerin Nafıa Vekâletinden ehliyet vesikası almaları ve tek ?if mektublarının 3/7/936 cuma günü saat on beşe kadar Daimî Encümen Riyasetine verilmesi lâzımdır. (3329) Kocaeli İnhisarlar Başmüdürlüğünden: 1 Düzce, Gündoğdu, Uskübi idareleri ambarlarından tahmi nen «600» bin kilo, Hendek ve Akyazı idareleri ambarlarından da keza tahminen «375,000» kilo 935 mahsulü yaprak tütünlerin araba veya kamyonla Adapazarına ve Adapazarından trenle Izmite, Iz mitte deniz sahilinde idarenin transit ambarına veyahud Belediye iskelesinde İdare motörlerine nakil tahmili işi pazarlıkla eksiltmiye konulmuştur. 2 Eksiltme 22/6/936 tarihine musadif pazartesi günü saat 15 te Kocaeli İnhisarlar Başmüdürlüğü dairesinde müteşekkil Komis yonda yapılacaktır. 3 Bu işe aid şartname suretleri Kabataşta Istanbul İnhisarlar Başmüdürlüğü Yaprak Tütün şubesinden, Kocaeli Başmüdürlüğünden, Adapazarı, Hendek ve Düzce Müdürlüklerinden bilâbedel alınabilir. 4 Eksiltmiye iştİrak etmek İstiyenlerin muhammen bedelin ,% 7,5 nisbetinde güvenme paraları olan «1000» aded lirayı İdare veznesine yatırarak mukabilinde alacakları makbuzu veya hüku metçe muteber millî bir bankanm bu miktarı ihtiva eden teminat mektubunu ve bu işlerle iştigal etmiş olduğunu gösterir vesaiki hâ milen yevmi mezkurda Komisyona mOracaatleri. (3328) Istanbul Liman İşleri İdaresinden: 7 ayda peyderpey alınmak üzerel40 ton gazolin pazarlıkla satın alınacağından iştirak edeceklerin 150 lira depo ederek 22/6/936 pazartesi günü saat onda Sirkecide Liman hanında İdare Müdürler Encümenine ve fazla malumat i«in Levazım Servisile Galatada Hay dar hanında Fen Heyetine müracaat olunması. (3450) Samsun Sarbavîıshndan: r *•* Samsun Belediyesi Elektrik ve Su İşletme İdaresi için bir elek • trik mühendisi alınacaktır. 1 Taliblerin diplomalı mühendis olmaları veya Nafıa Vekâle tince ruhsatnameyi haiz bulunmaları, 2 Askerliklerini ikmal etmiş olmaları, 3 Memur olabilmek için lâzımgelen evsaf ve şeraiti haiz ol maları şarttır. Bu şartları haiz olanların tecrübelerine ve vesikalarına göre 200 250 lira arasında ücret verilecektir. Taliblerin nihayet 30 haziran akşamına kadar istidaya bağlı ve • sikalarile Belediyeye müracaatleri ilân olunur. (3177) Yüksek Mühendis Mektebi Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan: Mektebin mayıs 937 senesi nihayetine kadar çamaşır yıkaması açık eksiltmiye konulmuştur. Yıkanacak çamaşırın miktarı «125000» parça olup beher parçasının yıkama tahminî fiatı «3» kuruş ve pey akçesi «281» lira «25» kuruştur. Eksiltmesi 6/7/936 saat 14 te yapılacağından isteklilerin şartnamesini görmek için mekteb dahilindeki Komisyona hergün ve eksiltmiye girmek için de belli gün ve saatte müracaatleri. (3419) I