July 12, 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

July 12, 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

12 Temmuz 1936 CUMHURİYET [ KUÇUK ÇİFTLİK PARKINDA | Dr. K i M Y AG E R MÜNİR NUREDDİN I REFİK ve ARTAKİ Cevad Tahsin KAZURAT 1DRAR, KAN, ve sairenin tahlillerini yapar. Divanyolu ortasında. Tel. 23334 ve orkadaşlan: FAHİRE, I • Muhasib aranıyor" Emniyet Direktörlüğü yardım sandığı muhasibliğine talip olanların imtihanları 187936 da saat 10 da yapılacaktır. Kabul şeraiti sand'k muhasebesinden öğrenilebilir tarafından bu akşam K O N S E R Telefon: 41992 | ^ H 0 Ulukışla Kaymakamlığından: Eksiltmiye konan iş: 1 Ulukışla kasaba ve köylerinde yaptırılacak 28,862 lira 68 ku ruş bedeli keşifli 28 tek, 32 çift göçmen evi kapalı zarf usu lile eksiltmiye konmuştur. 2 " Teminatı muvakkate 2164 lira 70 kuruştur. 3 thale 15/7/936 perşembe günü saat 14 te Ulukışla İskân dairesinde İskân Komisyonunca yapılacağından isteklilerin mü racaateri ilânolunur. . (3745) Konya Belediye Reisliğinden: Merkezden 11750 metre mesafede vâki Dutlu nam memba suyu nun Konyaya isalesi için mevcud plân ve profil mucibince fennî şartnamesine tevfikan yapılacak hafriyat 591403 kuruş bedeli ke şifle ve kapalı zarf usulile olbabdaki kanunu mahsusuna tevfikan 1/7/936 tarihinden 16/7/936 tarihine kadar 15 gün müddetle mü • nakasaya konulmuştur. Talib olanlar: 1 Bedeli keşfin % 7,5 nisbetindeki teminatı muvakkate akçe sini veya ayni miktarda banka mektubunu ve bu f ibi işler hakkındaki iktidar ve liyakatini gösteren vesikalarmı Belediye Riyasetine vermeleri. 2 Kapalı zarfların 936 senesi temmuzunun on altıncı perşembe günü saat tam 15 şe kadar Belediye Riyasetince kabul olunacağı. 3 Yapılacak ameliyat ve hafriyat hakkında fazla malumat al mak istiyenlerin Belediye Mühendisliğine müracaat eyleme leri ve ihale gününde teklifnameleri Belediye Riyasetine tevdii lüzumu ilân olunur. (3898) Ankara Stadyom ve yarış alanı içinde bir bahsi müşterek gişesi, işçilere mahsus yatakhane, Stadyom ve Bahçeler Müdürlüğü İdare binaları 27 temmuz 936 tarihine rashyan pazartesi günü saat 16 da Vilâyet binasında toplanan Daimî Encümenince ihalesi yapılmak üzere kapalı zarf usulile eksiltmiye konmuştur. Keşif bedeli 35051 lira 78 kuruştan ibarettir. Muvakkat teminat 2629 liradır. İsteklilerin teklif mektublarım muvakkat teminat mektub veya makbuzlarile Ticaret Odası vesikası Nafıa Bakanlığmdan alacakları fennî ehliyet vesikalarile birlikte ihale günü saat on beşe kadar Vilâyet Encümen Reisliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe aid keşif evrakı, proje ve şartnameleri görmek istiyenler Vilâyet Nafıa Müdürlüğüne müracaat edebilirler. «1685» (3934) Ankara Valiliğinden! YILDIRIM TRAŞ BI£AQİIE Dahiliye Vekâletinden: Mahallî İdareler Umum Müdürlüğünde açık olan 35, 30, 25 lira aslî maaşlı memuriyetlere aşağıda gösterilen şartları haiz olanlar alınacaktır. İstekliler: 1 Memurin kanununun dördüncü maddesinde gösterilen va • sıfları haiz olmaları. 2 Hesab, bütçe işlerile Mahallî İdareler mevzuatma ve malî kanunlara vukuflarını açılacak müsabaka imtihanım kazanmak suretile ispat etmeleri lâzımdır. 3 Müsabaka 15 temmuz 936 tarihinde Ankara, İstanbul, İz mir, Konya, Seyhan Vilâyetlerinde yapılacaktır. Taliblerin bu tarihten evvel vesikaları ve hal tercümeleri hulâsalarile birlikte bulundukları yerlerin Valiliklerine müracaatleri. «1627» (3835) Dr. IHSAN SAMI Ankara Belediye Reisliğinden: Su işleri idaresi için diplomalı bir makine mühendisine ihtiyac vardır. Aylık ücreti 300 liradır. Ecnebi lisan bilenler tercih edile • cektir. İstekliler vesikalarile birlikte Su İşleri Müdürlüğüne müra caat edebilirler. «1493» (3581) Yüzünüzü iyice sabunlayınız. YILDIRIM bıçağı en sert sıkalı bile bir kaç dakika zarfında lâtif bir surette traş eder. En nazik ciltlerde bile hi bir taharruş yapmaz. Kanaat edinmek için tecrübe edinlz. Gayet memnun kalacak ve ebediyyen YILDIRIM traş bıçağından başka bıçak kullınmiyacaksınız. Sözümüz rsklam değıl, bir hakikattır. Eylulün 22 nci salı günü saat 13,30 da açılır. Sıhhate, tedrisata ve ahlâka pek iyi dikkat edilir. Kayıt ve kabul için salı günleri saat 912, cumartesi günleri saat 1418 e kadar mektebe müracaat. Istiyenlere mektebin tarifnamesi gönderilir. Telefon: 60474 USKUDAR AMERİKAN KIZ Milli Müdafaa Vekâletinden: Kolec ve Ticaret kısımlarile BAKTERİYOLOJİ Umum kan tahlilâtı, frengi noktai nazarından (Vasserman ve Kahn teamülleri) kan küreyvatı •ayılmaaı. Tifo ve ıııtma hastahkları teşhisi, idrar, balgam, cerahat, kazurat ve su tahlilâtı, ültra mikroskopi, husua! aşılar istihzarı. Kanda üre, seker, Klorür, Kollesterin miktarlannın tayini. Divanyolu No. 113 Tel: 20981 Elâziz İskân Müdürlüğünden: 1 Sivrice kazası merkezinde yapılacak yirmi çift göçmen evi inşaatı toptan kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 2 Beher çift evin keşifnamesi 1376 lira on beş kuruş olduğuna nazaran yirmi çift evin mecmu keşifnamesi 27523 lira olup muvakkat teminatı 2064 lira 22 kuruştur. 3 Bu işe aid evrak şunlardır: A Keşif cejveli, B Şartname, C Resim ve proje. tstiyenler bu evrakın suretlerini bir lira mukabîlinde İskân Dairesinden alabilirler. 4 Eksiltme 30/7/936 tarihine rashyan perşembe günü saat on beşte tskân dairesinde yapılacaktır. 5 Teklif mektubları beşinci maddede yazılı saatten bir saat evvel ve nihayet mezkur saate kadar Elâziz İskân Müdürlüğüne verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların gene mezkur saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumile iyice kapatılmış ol ması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. Taib olanların ve daha fazla izahat almak istiyenlerin mezkur gün ve saatin hitamına kadar Elâziz İskân dairesine müracaat eylemeleri ilân olunur. (3805) LABORATUARI COŞKUN manifatura majazasında Beyoğlu Istiklâl caddesi Iş Bankası karşısında En hoş meyva usarelerüe hazırlanmıştır. Hazmi kolaylaştınr. tnkıbaza izale eder. Karu temizliyerek vücude tazelık ve canülık bahşeder. İNGİLÎZ KANZUK ECZANESÎ Beyoğlu • îstanbul Yarın NE OLACAK?! Senelik İcar icarı müddeti Lira 500 3 sene 11286 Liralık büyük îkramiyeyi gene 50,000 Bakırköy Semti Köyü Bakırköy Şamlar Malmüdürlüğünden: Cinsi Baruthane bendindeki suların çekilmesile meydana çıkan arazi. Uğur gişesi : Karaköy caddesi No. 31 Omer R. Uğur Tel. 40021 Uğur gişesi sattı Açık Eksiltme İlânı Inönü Şarbaylığmdan: 1 Takriben 80 100 hektar olan İnönü kasabasınm 1/500, J/1000 ve 1/2000 mikyasmda haritaları yapılacaktır. 2 Bu iş üzerinde müstakbel plân da yapılacaktır. 3 Yaptırılacak işin hududları açık eksiltme şartnamesinde gös • terilmiş olup dörtte üçü kasaba dahili ve birisi de tarla ve bahçeliktir. 4 Muhammen bedeli 1550 liradır. 5 Muvakkat teminat akçesi 116 lira 25 kuruştur. 6 Tediye şartları, hususî şartnamede gösterilmiştir. 7 Münakasa müddeti 25 haziran 1936 gününden 15 temmuz 1936 çarşamba günü saat on beşe kadar olmak üzere 21 gündür 8 2490 sayılı kanunun hükümleri dahilinde münakasaya işti rak etmek istiyen taliblerin şimdiye kadar bu gibi işleri mu vaffakiyetle başarmış olduklarına ve yapmış oldukları hari taların aid bulundukları makamlar tarafından tasdik edil miş olduğuna ve ihale gününden en son sekiz gün evvel Ba yındırhk Bakanhğına müracaatle alacakları fennî ehliyet name ibraz etmeleri mecburidir. 9 Bu babda fazla malumat almak istiyen taliblerin İnönü Şarbayhğına müracaatleri ilân olunur. X3593İ Şerait: 1 İcar müddeti üç senedir. 2 Kiraya verilen arazi bend dahilindeki suların çekilmesile meydana çıkan toprak olup mesahası ahvali tabiiyeye bağlı ve muayyen değildir. 3 Suların çoğalmasile tahassül edecek zararlardan hiçbir mes • uliyet kabul olunmaz. 4 Köylüye ve araziye bir zarar verilmemek şartile bendin kapağını açmak ve kapamak hakkı müstecirindir. Yukarıda şeraiti ve evsafı yazılı gayrimenkulün icarının art tırması 17/7/936 cuma günü saat 13 te yapılacağından isteklilerin % 7,5 pey akçelerile mezkur gün ve saajtte Malmüdürlüğünde tmjteşekkil Komisyona müracaatleri. (3924) 1 Ankarada Askerî Baytar mektebine bu sene sivil lise mezunu olmak şartile 14 talebe kabul edilecektir. Taliblerden aşağıdaki vasıflar aranır: A Türkiye Cumhuriyeti tebaasından olmak, B Yaşları 1821 olmak, C Türkiye Maarif Liselerini bitirmiş ve olgunluk imtihanım ver miş olmak, D Bünyelerinin tam sıhhatli ve askerliğe elverişli olduğu Askerî sıhhiye heyetlerince tesbit edilmek «tam teşekküllü Askerî has~ tanelerce» C Kendilerinin ve ailelerinin hüsnühalleri zabıtaca tevsik edil mek. 2 Bu vasıfları haiz talibler müracaat istidalarına şu kâğıd ve vesikaları bağlarlar. A Nüfus cüzdanı veya resmen musaddak sureti, B Musaddak sıhhat ve aşı vesikaları, C Mezun olduğu lisenin şehadetnamesi veya musaddak sureti, D Kendisinin ve ailesinin hüsnühali hakkında fotograflı zabıta vesikası, E Mektebe kabul edildikten sonra askerî kanun, nizamları kabul ettiğini natık velisinin ve kendisinin birer taahhüd senedi. F Selisulbevil, gaşi nevbati ihtilâciye, sar'a sairfilmenam has talıklarile malul olmadıklarına dair velilerinin noterlikten tasdikli taahhütnameleri. Bu gibi hastalıklardan birile mektebe girmezden evvel malul olduğu sonradan anlaşılan talebe mektebden çıkartılır ve o zamana kadar mekteb masraf ı velisine ödettirilir. 3 Kayid için müracaat yerleri Ankarada Yüksek Ziraat Ensti tüsünde «Askerî Baytar Talebe Âmirliği», İstanbulda Haydarpaşada «Askerî Baytar Tatbikat Mektebi Müdürlüğü» dür. Taşralardan talib olacaklar 1, 2 nci maddelerde bildirilen ev rak ve vesikaları tamam olmak şartile bulundukları yerlerdeki askerlik şubeleri vasıtasile dileklerini M. M. V. Baytar İşleri Dairesi Reisliğine bildirebilirler. 4 Aramlan vasıf ve şartları haiz talibler imtihana tâbi değildir. Kabul müracaat tarihi ve sırasına göre yapılacaktır. Müracaat müddeti eylul 936 iptidasına kadardır. Fakat 14 tamam olunca kayid muamelesi daha evvel kapanacaktır. Taliblerden lise çehadetnamesi iyi derecede olanlar tercih olunur. 5 Kayid muamelesinin kapanmasından sonra kabul edilenlerin isimleri gene gazetelerle ilân oluacaktır. «77» (3916) BURSA Tecim ve Endiistri Odasından: Odamız istihbarat müdürlüğüne ayda 100 lira ücretle aşağıda yazılı evsafta 15 temmuz çarşamba günü saat 14 te Bursa Tecim ve Endiistri Odasında yapılacak imtihanla bir memur alınacaktır. İsteklilerin yazılı gün ve saatte ellerindeki vesaikle beraber Bursaya gelmeleri rica olunur. 1 Fransızcadan türkçeye, türkçeden fransızcaya her nevi tercümeleri yapabilmek, fransızcadan maada almanca veya ingilizce bilmesi sebebi tercihtir. 2 Ticaret ve Sanayi işlerine aid muntazam istatistikler, grafikler ya pılabilecek iktidarda olmak. 3 Türk olmak, cezayı müstelzim bir fiil ile mahkum olmamış olmak, vazifesini muntazaman ifaya mâni olacak hastalıkla malul olmamak. 4 Lise tahsilini ve askerliğini bitirmiş olmak, yaşı elliden yukan olmamak. Manisa Valiliğinden: 1 Manisa Memleket Hastanesi için 2651 lira 47 kuruş tahmin kıymetinde 137 cins ilâc ve tıbbî malzeme satın alınacaktır. 2 Bunların cins, miktar ve eksiltme şartlarını gösterir liste Ankara, İstanbul ve İzmir Sıhhat Müdürlüklerinde mevcuddur. Orada görülebilir veya Manisa Memleket Hastanesi Başhekimliğinden parasız olarak alınabilir. 3 Açık eksiltme temmuzun 17 nci cuma günü saat on birde Ma nisa Vilâyeti Daimî Encümeninde yapılacaktır. 4 Muvakkat teminat miktarı 198 lira 87 kuruştur. (3616), Açık Eksiltme İlânı