20 Temmuz 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

20 Temmuz 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

10 CUMHURİYET YENi PASLANMAZ HASAN TIRAŞ BIÇAGI Bütün dünyada emsaline hiçbir zaman tesadüf edilemiyecek derecede büyiik muvaffakiyet kazanan Hasan tîraş bıçakları yeni ve kat'iyyen paslanmaz nev'ini piyasadan musirren isteyiniz. Yeni Hasan tıraş makinelerile birlikte Hasan tıraş bıçakları tıraş olduktan sonra kat'iyyen silmeğe ve kurulamağa hacet yoktur. Ve bu tıraş bıçağı hiç bozulmamak şartile gayet kolaylıkla ve huzuru neş'e içinde yüz defa tıraş eder. Dünyanın hiçbir tıraş bıçağında bu meziyet yoktur. Ve buna ancak Hasan tıraş bıçağı muvaffak olmuştur. Markasına ve ismine dikkat. 1 adedi 6, 10 adedi 50 kuruştur. Hasan Tıraş sabunu Hasan Tıraş kremi Hasan Tıraş pudrası Hasan Tıraş kolonyası da çok zevk ve neş'e veren yardımcı ve mükemmel vasıtalardır. Hasan deposu: ÎSTANBUL, BEYOĞLU, ANKARA. 20 Temmuz 193G Haydarpaşa Lisesi Satınalma Kurumundnn: Haydarpaşa lisesi ve pansiyonu için 1,500 ton Tüvenan maden kömürü kapalı zarf usulile satm alınmak üzere eksiltmiye konul muştur. 1 Eksiltme İstanbul Kültür Direktörlüğü binası içinde toplana cak olan komisyonda 31 temmuz 1936 cuma günü saat 15 te yapılacaktır. 2 Tahmin fiatı beher tonu 12 lira hesabile 18,000 liradır. 3 İlk teminat 1,350 liradır. 4 İstekliler şartnameyi görmek üzere Okul Direktörlüğüne mü racaat edebilirler. 5 Eksiltmiye girmek istiyenler şartnamesinde ve 2490 sayılı kanunda yazılı belgeleri ve ilk teminat makbuz veya banka mektubu içinde bulunan teklif mektublarını eksiltme vaktinden en son bir saat evvel makbuz mukabilinde Komisyon Başkanlığına vermiş olmaları. Zarflann kanunî şekilde kapatılmış olması ve posta ile gönderilecek teklif mektublarının da zama nında gelmiş olması lâzımdır. (4009) GAZOZLARINI Tercih edîniz. OLİMPOS Nefis I Emniyet İşleri Umum Müdürlüğünden: 1 936 senesinde zabita memurlarına yaptırılacak elbiseler için azı 12,000 metre, çoğu 13,000 metre kumaşın şartnamesinde yapılan tadilât dolayısile yeniden 15 gün müddetle kapab zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 2 Kumaşın beher metresinin muhammen bedeli 500 kuruştur. 3 Kumaşların ihalesi 31 temmuz 936 cuma günü saat 15 te An karada Emniyet İşleri Umum Müdürlüğünde teşekkül edecek * Komisyon huzurunda yapılacaktır. 4 Eksiltmiye girecekler, kumaşların muhammen bedeli olan 65,000 lira üzerinden yüzde yedi buçuk hesabile 4,500 liralık muvakkat teminat mektubu yeya makbuzile ve 2490 sayılı kanunun ikinci ve üçüncü maddelerinde yazılı belgelerle bir likte teklif mektublarını ihale vaktinden bir saat evvel Komisyona vermeleri. 5 Kumaşların ihalesine aid muaddel şartname Emniyet İşleri Umum Müdürlüğü Satınalma Komisyonundan verilir. Fazla izahat almak istiyenlerin mezkur Komisyona müracaatleri. «1761» (4044) Emsalinden temiz ve saftır. Birinci nevi maddelerle imal edilmektedir. ••••••••••••••••ı Yüksek Deniz Ticaret Mektebi Müdürlüğünden: 1 Mekteb, lise ve yüksek olmak üzere beş yıllıktır. Yatılı ve bedavadır. Gayesi tecim gemilerine kaptan ve makinist yetiştirmektir. 2 Mektebin yalnız lise birinci sınıfına talebe alınır. Bunların ortamektebi bitirmiş olmaları ve yaşları on beşten küçük ve on dokuzdan büyük olmamaları şarttır. 3 Yazılma işi için pazartesi, çarşamba, cuma günleri mektebe başvurulmalıdır. 4 İsteklilerin mekteb müdiriyetine karşı yazacakları istidana melerine hüviyet cüzdanlarını, aşı kâğıdlarını, mekteb diplo • malarını, veya tasdikli diploma suretlerini ve polisçe tasdikli iyi hal kâğıdlarını ve velilerinin izahlı adres ve tatbik imzalarını ve 4 tane vesikalık fotoğrafları iliştirmeleri gerektir. 5 Yazılma işi 7 ağustos 936 cuma gününe kadardır. İsteklilerin muayenei sıhhiye için o gün saat sekizde bizzat mektebde bu • lunmaları gerektir. 6 Fazla tafsilât için ayrıca posta pulu göndermek şartile mek tubla mekteb müdiriyetine müracaat edilmelidir. (3564) KONSERVA ENDER FABRiKASI Nordloit Seyahat Acentası HANS WALTER FEUSTEL ENDER balık konserva fabrikasının icadı olan tüpler içindeki ançuez balık ezmelerini ve bu fabrikanın sardalya, ançuez, istakoz, her çeşid konservalarını arayınız. Pek büyük itina ile hazırlanan bu malların taklidine dikkat ediniz. TRENVAPURUÇAK B İ L E T L E R İ Galata: Rıhtım caddesi No. 45 Kefelihüseyin han. Telefon: 44848 Dünyanın her tarafına Dahiliye Vekâletinden: Inhisarlar İstanbul 1 Vekâlet arkasındaki sahanın hafri ve tanzimile şevlerinin yapılması açık eksiltmiye konmuştur. 2 Hafriyatın keşif bedeli 4128 lira 76 kuruştur. 6 Eksiltme 30 temmuz 936 perşembe günü saat 15,5 ta Da hiliye Vekâleti binası içinde toplanan Satınalma Komisyonunca yapılacaktır. 4 Muvakkat teminat 310 liradır. E İstekliler bu işe aid fennî ve malî şartnamelerle proje, keşif ve fiat cetvellerini görmek ve almak üzere hergün Vekâlet Leva • zım bürosuna müracaat etmelidirler. 6 Eksiltmiye gireceklerin Nafıa Vekâleti Yapı Işleri U. Müdürlüğünden fennî ehliyet vesikası almaları şarttır. Bunun için ihaleden en az sekiz gün evvel adı geçen Müdürlüğe müracaatleri lâ • zımdır. «1650» (3863) Başmüdürlüğünden: Kabataşta Başmüdürlüğümüz binasının 993 lira keşif bedelli mevcud demir pencerelerin tamiri, iç ve dış boyaları ve dahilî badanası şartnamesine göre 25/7/936 cumartesi günü saat 10 da pazarlıkla ihale edileceğinden, isteklilerin gösterilen günde saat ondan önce yüzde yedi buçuk nisbetinde teminat akçesile Başmüdürlüğümüze müracaatleri. (3858) Elâziz Iskân Müdürlüğünden: Bayanlar: Mübayaatınızı yapmadan evvel Beyoğlu istiklâl caddesfnde Hacopulo pasajı karşısında 283 numarada yeni açılan Çantalar Eldivenler ve Çorabların en zengin çeşidlerini pek mutedil fiyatlarla bulacaksınız. mağazasını ziyaret ediniz. Burada en son moda B A Y AN DERMOJEN Kapalı Zarf Usulile Eksiltme İlânı Derisi kuru, çatlak ve gevşek olanlar bir tecrübeden sonra başKa bir ilâç veya krem kullanmalanna imkân kalmaz. Çünkü DERMOJEN yalnız krem değil tam manasile cildin devasıdır. Her nevi egzemalar, yaralar, bereler, çatlaklar, sivüceler, ustura yaraları, yaruklarda birebirdir. Mikroblardan, soğuktan, güneşten cüdi muhafaza eder ve deriye yeni can verir. 40 kuruşa her eczanede bulunur. Urfa Nafıa Müdürlüğünden: 1 Eksiltmiye konulan iş: Suriye hududu dahilinde, Caber kalesi yanında Süleyman Şah Türbesinde jandarma karakol binası. İnşaatın keşif bedeli 6406 lira 51 kuruştur. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi B Mukavele projesi C Nafıa işleri şeraiti umumiyesi D Kârgir ve beton inşaata dair fennî şartname E Hususî şartname F Keşif cetveli, metraj cetveli G Proje. İstiyenler bu şartnameleri ve evrakı bedelsiz olarak Urfa Jandarma Komutanhğından istiye ve görebilirler. 3 Eksiltme 29/7/936 çarşamba günü saat onda Urfa Jandarma Komutanlığı odasında yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için isteklinin 480 lira 49 kuruş muvakkat teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup getirmesi lâzımdır. 2490 sayılı kanununun hükmüne göre bu işe girebilmek için daha evvel bu gibi işleri başarmış olduklarma dair resmî makamca tasdikli ehliyeti fenniye vesikalarını ihale gününden sekiz gün evvel Urfa Nafıa Müdürlüğüne ibrazla tasdik ettir meleri gerektir. 6 Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Urfa Vilâyeti Jandarma Komutanlığı odasındaki Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilin de verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zar fın mühür mumile iyice kapatılmış olması şarttır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (3954) Sahfb ve Başmuharriri; Yunus Nadi Umumî neşriyatı idare eden Yazı İşleri Müdürü: Hikmet Miinif Hali tasfiyede Matbaacılık ve Neşriyat Türk Anonim Şirketi Yüksek Mühendis Mektebi Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan: Mektebin mayıs 937 senesi nihayetine kadar çamaşır yıkaması açık eksiltmeye konulmuştur. Yıkanacak çamaşırın miktarı «125,000» parça olup beher parçanın yıkama tahmin fiati üç kuruş ve pey akçesi «281» lira <c25» kuruştur. Eksiltmesi 27/7/936 saat «14» te yapılacaktır. İsteklilerin şartnamesini görmek için hergün ve eksiltmeye girmek için de belli gün ve saatte mekteb dahilindeki Komisyona müracaatleri ilân olunur. (3874) ENO. 'Troil Salt". "Sel da FruH" ve " Meyva Tuzu "• kalhneleri fıbrika markasi olarak tescil edilmiştir, 1 Sivrice kazası merkezinde yapılacak yirmi çift göçmen evi inşaatı toptan kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 2 Beher çift evin keşifnamesi 1376 lira on beş kuruş olduğuna nazaran yirmi çift evin mecmu keşifnamesi 27523 lira olup muvakkat teminatı 2064 lira 22 kuruştur. ' 3 Bu işe aid evrak şunlardır: A Keşif cetveli, « B Şartname, C Resim ve proje. İstiyenler bu evrakın suretlerini bir lira mukabilinde Iskân Dairesinden alabilirler. 4 Eksiltme 30/7/936 tarihine raslıyan perşembe günü saat on beşte tskân dairesinde yapılacaktır. 5 Teklif mektubları beşinci maddede yazılı saatten bir saat evvel ve nihayet mezkur saate kadar Elâziz İskân Müdürlüğüne verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların gene mezkur saate kadar gelmiş olması ve dış zarfm mühür mumile iyice kapatılmış ol ması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. Taib olanların ve daha fazla izahat almak istiyenlerin mezkur gün ve saatin hitamına kadar Elâziz İskân dairesine müracaat eylemeleri ilân olunur. (3805) istanbul Giimrükleri Satış işleri Müdürlüğünden: 2516 mezad kaimesi 460 kilo 350 lira alâtı ziraiye, 2517 mezad K. 750 kilo 200 lira alâtı ziraiye, 265 mezad K. 534 kilo 1350 lira ince makine yağı. Yukarıda yazılı eşya 27 temmuz saat 14 te açık art tırma ile satılacaktır. Arttırmıya gireceklerden yüzde yedi buçuk pey akçesi, makbuz ve unvan tezkeresi aranır. (4115) İŞİ KLI N EO N R E K L A M L A R I FRUIT SALT' fnkibaz ve ondan mütevellid migreni, baş ağrılarını ve dermansızhgı def'eder. N E C İ P ERSES Galata : Sesli Han Ucuz ve taksitle Nafıa Vekâletinden: 4 eylul 936 cuma günü saat 15 te Ankarada Nafıa Bakanlığı Malzeme Eksiltme Komisyonu odasında 22,000 lira muhammen bedelli bir aded Lokomobil ve teferruatının kapalı zarf usulile eksiltmesi yapılacaktır. Eksiltme şartnamesi ve teferruatı parasız olarak An karada Vekâlet Malzeme Dairesinden alınacaktır. Muvakkat temi nat 1650 liradır. İsteklilerin teklif mektublarını Nafıa Vekâletinden alınmîş mü teahhidlik vesikasile birlikte 4 eylul 936 cuma günü saat 14 e kadar Ankarada Vekâlet Malzeme Müdürlüğüne vermeleri lâzımdır. (1740); (4028); Samsun Şarbaylığından: Belediyemiz heyeti fenniyesine bir fen memuru alınacaktır. Eh liyetine göre yüz on lira ile yüz otuz lira arasında ücret verilecektir. TaRblerin diploma asıl veya tasdikli suretleri ve bonservislerile birlikte Samsun Şarbaylığma naüracaatleri. (3930) 4 beygir kuvvetinde bir motörle mücehhez SANDAL SATILIKTIR istanbul Yenipostane caddesi Mısırlı| oğlu han 9 numaraya müracaat.