6 Ağustos 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

6 Ağustos 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

CUMHURtYET 6 Ağustos 1936 Olimpiyatlar Serbest güreşlerde ilk günü nasıl güreştik? İlk müsabakalar, giireşçilerimizin acemiliğini gösterdi ve Olimpiyadlar sporda ne kadar geri olduğumuzu anlatan bir ders oldu Berlin 2 ağustos (Sureti mahsusada olimpiyadları takibe giden arkadaşı mızdan) Serbest güreş müsabakalan bugün Doyçland Hallede başladı. Doyçland Halle, Almanların 11 inci olimpi yad için sureti mahsusada hazırladık ları fevkalâde mükemmel kapalı bir spor salonudur. Bu salon 20,000 den fazla seyirci al maktadır. Fakat yerler o kadar san'atkârane tertib edilmiş ki salonun her neresinde bulunursanız bulununuz, mü sabakaları rahatça seyredebilirsiniz. Salonun ortasında iki minder kurul muş. Her taraf, 50 milletin bayraklarile süslenmiş. Her yer numaralı. Ringin etrafında gazetecilerin oturacaklan yerlere ayrıca telefonlar konulmuştu. İstediğiniz dakikada istediğiniz yerle telefonla konuşmak mümkün. Yan hakemleri için minder kenarında mükemmel yerler var. Hakemler rey vermek için bizde olduğu gibi kırmızı, beyaz, yeşil plâka kaldırmıyorlar; ön lerinde üç tane düğme var. Bu düğme lerden her hangi birine basınca lâmbalardan biri yanıyor. Fakat üç yan hakeminin lâmbası ayni zamanda yandığmdan hakemler tesir altında kalmıyor lar. Salonda heyecanlı bir kaynaşma var. Müsabakalarm ilk günü olduğundan hiç kimse birbirini tammıyor, onun için herkes telâşh. Berlinde bulunan bütün Türkler burada. Spor kafilelerile Berline gelenler de hep buradayız. Yalnız bir iki arkadaş. atletizm müsabakalarını görmek için büyük stada gitmişler. Güreşçilerimiz sabahleyin saat onda tartılmışlar. Birkaç gündenberi kilo indirmekle uğraştıklarından kiloları ta mam gelmiş. Salona girerlerken yüzleri gülüyordu. Biraz sonra bugünkü müsabakalarm kur'a neticesi geldi. Güreşçilerimiz ilk günden talihsizliğe uğradılar. 56 kiloda Ahmed, Alman Herbertle, 61 de Yaşar, Macar Totla, 66 da Sadık, Amerikalı Ştrongla, 72 kiloda Ankaralı Hüseyin, Fransız Yurbinle. 79 da Mersinli Ah med, Alman Şedberle. 87 de Mustafa. İngiliz Vartla, ağırda Çoban. Belçikalı Şarliye ile karşüaşacaklar. Dünyanın en maruf ve en kuvvetli güreşçileri daha ilk ağızda karşımızda bulunuyorlar. Evvelâ 56 kiloda Çekoslovakyah ile Cenubî Afrika çıktılar. İkinci minder de de Japonya ile tngiltere yer aldılar. İki minderde de ayni zamanda yapılan müsabakalan takib etmek zor. Fakat başka çare de yok. kuvvetile dayandı ve minderin dışma kaçarak bu müşkül vaziyetten kurtuldu. Macar, hâkim ve mutaarrız vaziyette güreşiyor. Yaşar hep müdafaada. Bi raz evvelki müşkül vaziyet bizimkini fena halde yıpratmıştı. Yaşar iki defa daha köprü kurdu ve yenilmekten kurtuldu. Fakat Macar tamamen hâkimi yeti almıştı. Nihayet 13.22 nci dakikada Yaşarm kurduğu köprüyü kırarak galib geldi. Sabahki güreşler bitti. Güreşlere akşam altıda tekrar başlandı. Futboldaki mağlubîyetin mesuliyeti Millî takım kalecisi Nedim diyor ki... Geçenlerde yaz mış olduğum bir yazımda futbolcula nmızm Berlin O limpiyadına götü rülmelerinın her bakımdan elzem olduğunu uzun uzadıya anlarmış ve senelerdenberi elimizde birbirlerile a n 1 a ş mış kombine bir takım olmadığından Kaleci Nedim şikâyet ehniş ve bilhassa takım teşkilinde Futbol Federasyonunun isabetsizliğine işaret etmiştim. Futbol Federasyonuna bir aydanberi yani son kongrede intihab edilen arkadaşlarım Sedad Rıza ile Kâmil henüz bu işe yeni girdikleri için gerek evvelki yazılarım ve gerekse bu yazımdan dolayı kendilerini muhatab tut madığımdan bana karşı muğber olma malarını bilhassa rica edeceğim. Bu ar kadaşlar belki bu işi benden daha iyi kavramışlardır ve bu mühim işin noksan taraflarını şimdiden tesbit etmişlerdir. Sayın gazetenizin Berlin Olimpiyadı spor işleri muharrirı arkadaşım Ihsanın gazetenize göndermış olduğu Türkiye Norveç maçı tafsilâtını okuduğum za man cidden hayret ettim. Takımımızın ilk devrede güzel akınlar yaptığını, bir çok sayı fırsatları kaçırdığmı ve Noıvec takımına faik bir oyun çıkardığını, ilk devrenın sonlarına doğru soldan gelen bir Norveç hücumunun golle netıcelen diğini ve birinci devrenin de 10 aleyhi mize bittiğini okudum. İkinci devıede takımımızın değiştirildığini, santrlafı Hüsnünün, santrfora Fikretin alındığını ve bu suretle takımımızın oyun tuttura maması üzerine Fikretin merkez muavinliğine ve Hüsnünün de bittabi merkez muhacım mevkiinde oynatıldığını okuduğum zaman zavallı takımımızın ne feci bir şekle sokulduğunu ve mağlubiyetımızin Norveçliler tarafından değıl, kendi idaremizle n^sıl ıhzar edildığinı bii yük bir teessürle anladım. Zavallı takımımız bir şatranç masasına çevrilmiş ve biçare çocuklar dama taşı gibi oradan oraya kaldırılıp konmuş. Bu tebdiüere neden ve nasıl lüzum görülür? 10 va ziyette ilk devreyi bitiren bir takımda i kinci devrede bu karmakarısık çorba vaziyetini ihdas etmekle ne kazandık? Acaba üçüncü, dördüncü, beşinci ve altıncı ve ilâh. devreler mi var zannettiler. İlk devrede oldukça muvaffak bir oyun çıkartan çocuklarımız hiç şüphe yok ki ayni kadroyu ayni şekilde muhafaza etmiş olsalardı herhalde bu 70 vaziyetine düşmezlerdi, ve belki de benim gibi herkesin düşündüğü olur ve bu maçı gali biyetle bitirirlerdi. İşte bu ikinci ve çok acı bir misal bize mes'uliyetin zavallı çocuklarda değil, bu işin idaresini üzerine almıs olanda olduğunu artık ispat etmiştir. Takımımızı felce uğratacak tedbir leri alanın kim olduğunu bilmediğim için şimdilik şahıslara karşı sükut etmeği münasib görüyorum. Dinarlı ile mülâkat Pehlivan yenilmediğini, hakemin haksızlık yaptığını iddia ediyor Mehmed «Istanbuldaki yapacağımız maçta hakikati vatandaşlarıma göstereceğim» diyor Paris muhabirimiz Bayan Zübeyde Şaplı Fransadan Marsilya yolile şehri mize gelirken Pireden ayni vapura binen Dinarlı Mehmed pehlivanla dikkate şayan bir mülâkat yapmıştır. Arkadaşımız bu mülâkatını şöylece anlatmaktadır: Çelyo vapuru İstanbula müteveccihen Pire limanını yavaş yavaş terkediyordu. Rıhtımdaki kalabalığın el ve mendil sallamalarını seyrederken vapurumuzun sarsılarak durduğunu hissettım. Neden durduğunu anlamak için hepimiz öteyeberiye koşuştuk ve bir sandalla gemiye yetişen iki yolcuyu almak için büyük merdivenin indirildiğini gördük. Gemiye yetişenlerin kim olduklarını anlamak için kendilerine yaklaşırken iki heybetli vücud güverteye çıktılar. Bunlarn, Dinarlı Mehmed ve Mülâyim pehlivan olduklarını anladık. Dinarlı Mehmedin Cim Londosa haksızlıkla yenildığmi Atınada duymuştum. Bunun ne dereceye kadar doğru olduğunu anlamak için kendısile görüştüm. Cıhan şampıyonluğu için Cım Londosla Atınada yaptığınız maç hakkında düşündüklennizi söyliyebılır misinız? Ben bu maçın Türkıyede yapılmasinı istiyordum. Cim ise buna mukabil birinci maçın Atinada, revanşının da Türkıyede yapılmasını teklıf edınce ben de kabul ettım ve güreşmek üzere maç tarihinden dört gün evvel Atinaya gittim. Fakat o hafta maç yapılmadı. Bu maç neden o hafta yapılmadı? Bilmiyorum. Anlaşılmaz bir sebebden dolayı maçı 2 ağustosa tehir ettiler. Atinanın ağır havası ve sıcaklar fazla idman yapmama mâni oldu. Buna rağmen idmanlarıma mümkün «ertebe devam ederek maça adamakıllı hazırlandım. Maç günü stad fevkalâde kalabalıktı. Halk bizim ringe çıkmamızı bekliyordu. Ringe evvelâ ben çıktım. Biraz sonra Cim de ringde göründü. Maçın hakemliğini yapacak olan Yunanlı, ikimizi de ortaya çağırarak maç hakkında bazı ihta ratta bulundu. Güreş başladı. Derhal hücuma geç tim. O da bana mukabele etti. Biraz sonra ikimiz altalta, üstüste dövüşüyorduk. Ringin yakınında olanlar Cimin sırtını birkaç defa yere getirdiğimi görmüşler dir. Fakat hakem bunların hiçbirini saymadı. Güreş 37 inci dakikayı bulduğu ve ben Türk bayrağı Olimpiyad direğine çekilecek Berlin 5 (Sureti mahsusada Olimpi yadlara gönderdiğimiz arkadaşımızdan, telefonla) Yarın (bugün) saat üçte Büyük stadyomda serbest güreş müsabakalannda birincilik, ikincilik ve üçün cülük kazanan milletlerin bayrak çekme merasimi vardır. Bu münasebetle bayrağımız da üçüncülük direğine çekilecektir. Galatasaray izcileri Berlinde Sadıkla Amerikalı Strong Galatasaray izcilerinden mürekkeb büyük bir kafile başlannda idarecilerden birkaç kişi olduğu halde buraya geldiler. Berlinde Olimpiyadlar münasebetile türeyen bin kıyafet arasında Galatasaray izcilerinin temiz ve muntazam giyiniş leri nazarı dikkati celbetmektedir. Berlinde soğuk arttı Sabahleyin başlıyan yağmurla karışık soğuk akşamüzerine doğru palto giydirtecek derecede arttı. Her türlü ihtimaller düşünülerek ya pılan kadın ve erkek Olimpiyad köylerinde kaloriferler yakılmıştır. 66 kiloda Japonya, Çekoslovakyayı sayı hesabile yendi. Alman da İsviçre ye gene sayı hesabile galib geldi. Üçüncü karşılaşma Türkiye Amerika ara sında oldu. 66 kiloda bizden Sadık güreşiyordu. Karşısındaki de Amerikalı Strongdu. Amerikalı Sadığı iki dakikada alta aldı. Fakat Sadık biraz sonra kalktı. Amerikalı çok çevik. Hiçbir oyun vermiyor. Sadık tekrar alta düştü. Amerikalı hâkim güreşiyor. Sadık bir aralık ayak kapmasile Amerikalıyı alta aldı. İlk devre berabere bitti. Sadık kur'a ile slta düştü. Sadık, oyun vermemeğe, Amerikah Sadığı ezmeğe çalışıyor. Amerikalı, bizimkine nazaran çok usta. Sadık, sert kuvveti sayesinde dayanıyor. Üç dakika bitti. İkinci üç dakikada Sadık üstte. Amerikalıdan daha gayretli çalışıyor amma, muvaffakiyetli bir oyun tatbik edemiyor. Bunlar bura da güreşirken yandaki minderde de İsviçre Estonya 72 kiloları boğuşuyorlar. Fakat onu takib edemiyoruz. Sa dullah, İsviçre Estonya maçını idare ediyordu. Bizim maçı göremiyor. Dinarlı Mehmed de müdafaa vazıyetınde bulunduğum es* nada hakem beni mağlub addetti. Ben «aşırmış bir vaziyette ve birçok mübadil Rumlar «Türk mağlub olmamıştır» diye bağırırlarken, birçok kimseler ringe hücum ettiler ve elimi ayağımı yerden keserek beni soyunma odasma götürdüler. Bu vaziyet karşısında halkın hissiyatı neydi? Yüz bin kışıye yakın olan kalabalık büyük bir sevinc içindeydi. Bununla beraber biraz evvel dediğim gibi birçok Rum muhacirle ringin etrafındaki bitaraf seyirciler hakemin bu haksız kararını protesto ediyorlardı. Fakat bu protestolar, Yunanhların büyük tezahüratı arasında söndü, boğulup gıtti. Bu şekıldeki mağlubıyeti kabul etmem. Istanbulda yapılacak revanşımı sabırsızlıkla bekliyorum. Ha kikati vatandaşlarımın önünde göstereceğim.» Dinarlı Mehmed bu son cümleyi çok asabî bir şekilde bağırarak söyledi, sustu, gözleri dumanlandı. «Sporda yenmek kadar yenilmek te vardır. Fakat ben yenilmeden beni yenılmiş gösterdıler. Bunu hazmedemem» diye mırıldandı. Bu iri vücudlü adamın, biraz evvel cüssesıne yakışan kızgınlıkla bu son cümleleri söylerken takındığı halim ve sakin tavır büyük bir tezad teşkil ediyordu. Cumaya Türkiye Şili basketbol maçı var Onümüzdeki cumaya başlıyacak olan basketbol turnuvasının, o günkü maçları arasında Türkiye Ş'ü basketbol maçı da vardır. Gencler bu maç için azamî derecede çalısmış bir vaziyette bulunmaktadırlar. Atletizm müsabakalan Berlin 5 (Sureti mahsusada Olimpi yadlara gönderdiğimiz arkadaşımızdan telefonla) Bugün büyük Olimpiyad stadyomunda atletizm müsabakalarına devam edildi. Hava soğuk ve yağmurlu idi. Bununla bareber stadda gene yüz on bin kışi bulunuyordu. Bu kadar büyük bir kalabalıktan mühim bir kısmının şemsiye İkinci üç dakika da bitti. Ayağa kalk açması stada ayn bir manzara verıyordu. Disk atma tılar. Fakat Sadık, tekrar alta düştü. Amerikalı güzel çalışıyor. Son dakikaOğleden evvel başlıyan disk atma taslar geldi. Oyun bitti. Sadık ekseriyetie fiye müsabakalan öğleden sonra netice sayı hesabile mağlub ilân edildi. lendi. Amerikalı Karpanter 50,48 metro Amerika Türkiye maçmdan sonra ile birinci, gene Amerikalı Dan 49.36 İsveç iki dakikada İngiltereyi yendi. metro ile ikinci, Alman Aberveger 49,23 Belçika da Finlandiyayı tuşla mağlub metro ile üçüncü oldular. etti. İtalya, Avustralyaya sayı hesabile 1500 metro koşu tasfiyeleri galib geldi. Macar da Fransızı güzel bir oyundan sonra sayı hesabile yendi. Bundan sonra birçok serilere ayrılan 72 kiloda Almanya sayı hesabile A koşucular 1500 metre mukavemet yanşı vustralj'ayı yendi. İsveç te 4 dakikada yaptılar. Amerikalı Küningam, İsveçli, Çekoslovakı mağlub etti. Finlandiyalı Ni, İngiliz Korney, Yenizelândlı Ho Macarı sayı hesabile yendikten sonra velok, Amerikalı Venzke ve bir Yugo İsviçre, Estonyayı 5.40 dakikada mağIavyalı finale kaldılar. lub etti. Belçika tuşla Amerikalıyı yen80 metro manialı (kadtnlar di. Kanada da 2,25 dakikada Hindistanı vendi. arasında) Berlinde serbest güreşler bitti [Baştarafı 1 inci sahifede] vanla dördüncü, Finlandiya 5 puvanla beşinci, Almanya 4 puvanla altıncı, Fransa 3 puvanla yedinci, Çekoslovakya 2 puvanla sekizinci, Türkiye 1 puvanla dokuzuncu, Kanada 1 puvanla onuncu oldular. Puvanları ayni olan milletlerden tuşu fazla olanlar diğerinden bir üstün dereceye geçirilmişlerdir. Türk takımı serbest güreşlerde 23 karşılaşma yaptı. Bunlardan 14 ünde yenildık. 9 unda kazandık. Bu 23 müsabakayı şöyle hulâsa edebiliriz: 56 kiloda Ahmed: 4 maç 2 tuşla mağlubiyet, 1 sayı hesabile galibiyet, 1 tuşla galibiyet. 61 kiloda Yaşar: 2 maç I tuşla mağlubiyet, 1 sayı hesabile galibiyet. 66 kiloda Sadık: 3 maç 1 tuşla mağlubiyet, 1 sayı hesabile mağlubiyet, 1 sayı hesabile galibiyet. 72 kiloda Ankaralı Hüseyin: 3 maç 2 sayı hesabile mağlubiyet, 1 sayı hesabile galibiyet. 79 kiloda Mersinli Ahmed: 5 maç 5 sayı hesabile galibiyet. Dünya üçüncüsü oldu. Dün Beyoğlunda iki tramvay çarpıştı Şışlı Tünel arasında işlıyen vatman îbrahimin idaresindeki tramvay ile Şişli " Sirkeci hattında işliyen vatman Hamdi nin idaresindeki tramvay arabası dün Beyoğlunda vatman İbrahimin yanlış bir manevrası yüzünden çarpışmıştır. Çarpışma pek anî olmuş ve Şışli Tü" nel tramvayında bulunan yolculardan Zanbanakı ile Romba yaralanmışlardır. Yaralılar tedavi altına alınmışlardır. Kaza hakkında tahkikata başlanmıştır. Ankaralı Hüseyinle Fransız Jurlin Bundan sonra Ankaralı Hüseyinie Fransız Jurlin karşılaştılar. Hüseyin müsabakaya cesurane baş ladı. Hücum ediyor. Fakat oyun tuttu ramıyor. İlk devre iki taraf ta bir şey yapamadığından berabere bitti. İkinci devrede Hüseyin kur'a ile alta düştü. Fransız, Hüseyni yenmek için zorluyor. Heyecanımızdan not alamıyoruz. Üç dakika bitti. Hüseyin üste geçti. Fakat müsbet bir oyun tatbik edemiyor. Bu devre de bitti. Şimdi ayakta güreşiyorlar. Hüseyin tekrar alta düştü. Neticede Fransız ekseriyetie galib ilân edildi. Bundan sonra İngiltere ile Japonya karşılaştı. İngiliz sayı hesabile galib ilân edildi. Bugünkü maçlar bizim için çok talihsiz oldu. Ahmed ve Yaşar 3, Sadık ve Ankaralı Hüseyin 2 şer fena puvan aldılar. 79, 87 ağır siklet güreşlere yarın sabahtan itibaren devam edilecek, ilk tur bittikten sonra ikinci tura başlanacaktır. İkinci turda 56 kiloda Japonya ile. 61 kiloda İsviçre ile karşılaşacağ:z. Güreşçilerimiz ilk defa böyle son derece mühim beynelmilel bir müsabakaya girdikleri için çok heyecanlı ve si nirli idüer. Olimpiyadların azameti onları da şaşırtmış, kıymetlerinden bir çok şeyler almıştı. Maamafih talihsizlik te başgösterdi. Alman, Macar, Amerika gibi kuvvetli rakibler karşımıza çıktılar. Güreşçilerimizin beynelmilel temaslan az oldu ğundan acemilik ediyorlardı. Bundan sonraki gürelşerde pehlivanlarımızm iyi neticeler alacağmı ümid ediyoruz. Maamafih unutmamak lâzımdır ki karşımızda dünyanın en seçme güreşçileri vardır. Bunlar senelerdenberi bu işin kurdu olmuşlar ve bütün dünya güreşçilerile bin bir müsabaka yaparak şam piyonluklar kazanmışlar, yırtılmışlar ve her türlü tecrübeyi geçirdikten sonra tam kemale gelmişlerdir. Bizimkiler ise ilk defa yabancı bir memlekette ve bu azamet içinde güreşiyorlar. Bizimkilerin arasında altı aylık güreşçi bile var. Bu altı aylık güreşçinin, 70 milyonluk Almanın içinden seçilen ve bizleri hayretlerde bırakan bu asri salnnlarda İlk güreşler Şimdi sabahleyin yapılan müsabakalan yazayım: 56 kiloda: İngiltere Japonyayı sayı hesabile yendL Macar, Belçikayı 10,30 dakikada mağlub etti. İtalyan, Çekoslovakı 13,10 da yendi. İsveç, Finlandiyayı sayı hesabile yen di. İsviçre, 6,49 de Hindistanı yendi. Amerika sayı hesabile Filipin adalarına galib geldi. Kadınlar arasında 80 metro manialı tasfiye müsabakalarında üç Amerikalı ile Alman, italyan, İngilizlerden ikişer Ka nada ile Yunanistandan birer atlet dömi finale kaldılar. 200 metro sür'at 110 metro manialı koşudan sonra yapılan 200 metro sür'at final yanşını 1936 Olimpiyadlarının yıldızı kesilen Ameri kalı zinci Ovens, 20,7/ 10 ile kazandı. Gene Amerikalı olan Robenson 21.1/10 ile ikinci, Holandalı Osendarp üçüncü oldujdr. Ahmedle Herbert Biz, en fazla Ahmedle Alman güreşini azamî dikkatle takib ettik. Ahmed ringe çıktığı vakit Almanın yanında ufaak kalıyordu. Alman 56 kilo olmasına rağmen çok büyük görünüyordu. tki güreşçi ilk saniyelerde birbirlerini denediler. Ahmed, bugün beynelmilel mü sabakaya ilk defa giriyor ve heyecan içinde bultmuyordu. Alman, ayaktan kapmak için dalmak istiyor. Ahmed buna meydan vermiyor. Fakat Alman biraz sonra bir biçimine getirerek Ahmedi yere attı. Ahmed kurtuldu. Maamafih Alman çok usta ve çevik, 6 ncı dakikada Ahmedi kafa kolla yendi. Ahmed evvelâ köprü kurmuştu. Fakat köprüsü kırıldı. Orta hakemi, yan ha kemlerden birinin mütaleasını aldıktan sonra ancak karar verebildi. 50 kilometro yürüyüş Öğleye doğru başlıyan bu müsabaka dört buçuk saat kadar sürdii ve neticede İngiliz Vaytlok dört saat 30 dakika 41 saniyede birinci, Isviçreli Şap ikinci, Letonyalı Bubenko üçüncü oldular. Bugün atletizm, güreş, eskrim, hokey, futbol, polo, ve yelken müsabakalanna devam edilecek, pentatlon müsabakasının da neticesi ahnacaktır. Ayni zamanda nişan alma, hendbol ve bisiklet müsabakalan da başlıyacaktır. AHMED İHSAN İtalya flö're şampiyonluğunu kazandı . Berlin 5 (A.A.) İtalya 94 Fransayı yenerek flöre olimpiyad şampiyonu ol muştur. Birinci: İtalya 3 galibiyet, ikinci: Fransi 2 galibiyet, üçüncü: Almanya 1 galibiyet. hazırlanan Alman güreşçisini yenmesini beklemek her halde istenemez. Olimpiyadlar bize. sporda, nekadar geride oldı^umuzu gösetren birer ders oluyor. Maamafih bugünkü netice, güreşçilerimizin kuvvei maneviyesini kırmamıştır. İlk gün bizim için fena olmuştur. Fakat ümidimiz kırılmamıştır. Elbette Türk pehlivanları da dünya milletleri arasında bir derece alacaklardır. Bu mes'ud neticeyi gene buradan bildire ceğime kanaatim vardır. 61 kiloda Yaşarla Macar Tot Bundan sonra 61 kiloya başlandı. Cenubî Afrikalı, Çekoslovakı sayı hesa bile, İsveç, İtalyayı 1,30 dakikada yendüer. İngiliz, Almana sayı hesabile galib geldi. Amerika, Fransayı 12,33 da kikada yendi. Finlandiya, Belçikayı 4,40 ta mağlub etti. Japonya tsviçreye sayı 'hesabile galib geldi. Bu turda Kanada tek kaldığından, doğrudan doğruya i'kind tura kaldı. Bu siklette Yaşarm Macar Totla yaptığı müsabaka bizim için çok heyecanlı oldu. Tot. elyevm Avrupa şampiyonu ve fevkalâde güreşçidir. Macar hücuma başladı. Biraz sonra Yaşarın ayağile beraber kafasım da kaparak çok ustaca yakaladı. Bundan kurtulmanın imkânı yoktu. Fakat Yaşar | Daha fazla tafsilât elde edersem. çocuklann avdetinde bu feci mağlubiyetin kimin tarafından emredildiği tabiatile meydana çıkacaktır. Biz eski ve emektar millî oyuncular çok şerefli bir vaziyette terkettiğimiz bu millî eserin günden gü ne yıkıldığını artık seyredemeyiz. Bu işlerin başma bu işin içinden yetişmiş ve bu işten anhyan, teknik görüşleri kuvvetli arkadaşlarımızın getirilmesi zamanı artık çoktan gelmiştir. Bu işten anlamıyanlar biraz olsun insaf edip bu işten çekilmelidirler. Çok değerli ve çok sevpili başkanımızm bu işe idarî bakımdan ol duğu gibi teknik bakımdan da faydalı olabilecek arkadaşları intihab ve tavzif buyuracaklarına eminiz. Eldeki kuvvet ten istifade etmesini bilmiyerek ana vatana mağlub dönmek elbette ki bizi ır.üteessir ve müteellim edecek feci bir va 87 kiloda Büyük Muslafa: 2 maç 1 ziyettir. 1924 Paris Oîimpiyadından tuşla mağlubiyet, 1 sayı hesabile galibisonra Şimalî Avrupa turnesinde îsveç, yet. Mustafa belinden sakatlandığından, Finlandiya, Estonya ve Litvanya tak:mfena puvanları 4 olduğu halde grekorolarile bilâhare Mısır takımını da ma?lub men güreşlere iştirak edebilmesi için ser ederek muzafferen memlekete donen bizler şeref ve varlığını kendilerine ter best güreşlere devam etmemiş ve tasfiyekettiğimiz gene kardeşlerimizin idaresiz ye uğramıştır. Ağırda Çoban Mehmed: 3 maç 1 lik yüzünden uğradıklan bu mağlubiyete tuşla mağlubiyet, 1 sayı hesabile mağluelbette ki ağlanz. 1924 Paris Olimpiyadında ilk Türk biyet, 1 sayı hesabile galibiyet. millî takım kalecisi Grekoromen güreşler Hain Reşid lBa$ taraft 1 inci sahifedei dan ve ilk Ankara Büyük Millet Meclisi azasından Sarıhan meb'usu diye imza atmıştır. Romanya gazetesi bu münasebetle yazısına şu şekilde nihayet vermektedir: « Biz biliyoruz ki Dobruca Türk gencliği vatan hainlerile hali mücadelededir. Yüksek maksadlar uğruna açılan her mücadele de meşrudur. Hainane maksadlarla halkın istirahatini, mernleketin siyasetini ve milletin selâmetini ihiâl edenlere karşı en ağır cezayı vermek te Türk gencliğinin mukaddes bir vazifesidir.» Eskişehirde futbol maçları Eskişehir (Hususî) Bu pazar günü şehrimiz spor meraklıları çok heyecanlı iki maç seyretmek fırsatma kavuştular. Stadyomda duhuliyenin kaldırılmış olması seyirci adedinin pek fazla olmasına sebeb olmuştur. İlk maç İdman Yurdu Gene takımile Demirspor muhtelit takımı arasında oynandı ve 2 2 beraberlikle neticeledi. İkinci maç ayni kulüblerin A takımları arasında çok hararetli ve heyecanlı bir şekilde cereyan etti. Netice 2 2 berabere bir vaziyette ve bitmesine beş dakika kala zuhur eden bir ihtilâf yüzünden maalesef ta mamlanamadı. NEDİM KALECİ Giresun $. Karahisar yolu bozuldu Birkaç gün evvel Giresunda kopan müthiş bir fırtınadan sonra Giresunla Kulakkaya sayfiyesi arasındaki büyük şose bozulmuştur. Bu yol Giresun Şebinkarahisar yolu olduğundan Giresunla Şebinkarahisar arasındaki muvasala kesilmiş tir. Yapılan tetkiklerden anlasıldığına göre yol dört gün sonra eski haline konulabilecektir. Yarın sajinh (bu sabah) başlıyacak olan grokoromen müsabakalarına takımımız şöyle çıkacaktır: 56 Küçük Hüseyin, 61 Abbas, 66 Saim, 72 Nuri, 79 Adnan, 87 Bü yük Mustafa. Büyük Mustafa iyileştiği icin bu müsabakalara girecektir. Buna mukabil Çoban Mehmedin ayağı ağndığından müsabakalara girememesi kuvvetli ihtimal dahilindedir. Van gölü vapurları Ankara 5 (Telefonla) İktısad Vekâleti Van gölünde işletilecek iki geminin Halicdeki tezgâhlarda yapılmasına ka rar vermiştir. Vapurların yapılmasına bugünlerde başlanacak v« ilkbahara doğru bitirilecektir. AHMM.D İHSAN AHMED İHSAN