9 Ağustos 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

9 Ağustos 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

9 Ağustos 1936 CÜMHURIYET Aksaray Belediye Sıhhat ve Içtimaî MuaRiyasetinden: venet Vekâletinden: Bu yıl, tstanbul Fen Fakültelerinin F. K. T. smıfına devam etmek iizere, Leylî Tıb Talebe Yurduna alınacak talebenin kabul şartları şunlardır: 1 Tam devreli liselerden veya lise derecesinde olduğu Kültiir Bakanlığınca tasdik edilmiş mekteblerden pek iyi ve iyi derecede mezun olmuş ve olgunluk veya bakalorya imtihanını vermiş olması. 2 lsteklilerin, 30 eylul 936 tarihine kadar, doğrudan doğ ruya Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Vekâletine müracaat eyleme leri ve diiekçelerile birlikte aşağıdaki evrakı tamamen gönder • meleri: A Türkiye Cumhuriyet tebaasından olduğunu bildiren nüfus hüviyet cüzdanı aslı, B Mekteb şehadetnamesinin aslı, «tmtihanlarını tamamen bitirdikleri halde şehadetnamelerinin tasdik muamelesi, gecikmiş olanlar mekteb müdürlüğünün, ayni zamanda mezuniyet derecesini de gösteren fotoğraflı ve resmî mühürlü bir vesikasım gönder eceklerd ir.» C Okudukları mekteblerden alınmış hüsnühal varakası, D Mütehassısları tam bir hastane heyetinden, basılmış örneğine uygun ve üstünde tasdikli fotoğrafı bulunan bir sıhhat raporu, «Bu rapor hastane baştabiblikleri tarafından zarflana • rak üstü mühürlenecek ve istekli tarafından mühürlü zarf halinde olarak gönderilecektir.» Işbu muayeneler Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyarbekir, Hay darpaşa Nümune hastaneleri, tstanbul Çocuk hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun memleket hastanelerinde yapılacak ve bunlarda muayene olunmak için bu hastanelerin bulunduğu vi lâyetlerin Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Müdürlüklerine istekliler bizzat müracaat edeceklerdir. E örneği aşağıda gösterilen noterlikçe tasdikli bir taah hüd senedi, «Bu sened istekli tarafından aynen tanzim ve imza edilecek ve altı örneğinde görüldüğü veçhile kefili tarafından keza aynen ve tamamen yazılarak imzalanacaktır.» F 4,5 X 6 boyunda üç tane fotoğraf. 3 Yaşları yirmi ikiyi geçkin bulunanlar ve Yurdda okumağa ileride mecburî hizmetlerini yapmağa engel olacak bir has talığı ve arızası olanlar kabul edilmezler. 4 lsteklilerin gönderdiği dilekçe ve vesikalarm Vekâletçe alındığı adreslerine bildirileceği gibi evraklarına göre kabul idilip edilmedikleri de gene adreslerine ayrıca bildirilecektir. Taahhüd Senedi Örneği Leylî Tıb Talebe Yurduna kabul edilerek her hangi bir Tıb Fakültesinden tabib olarak çıktığımda 2,000 sayılı kanun mu • cibince, Yurdda geçirdiğim zamanın «tatiller de dahil» üçte ikisi kadar bir müddetle Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Vekâletinin lüzum göreceği mahallerde hizmet ifasını kabul etmediğim veya kabul edip te işbu muayyen müddeti bitirmeden hizmeti ierfe^y. lediğim takdirde* Yurdda behim için sarfolünan paranin iki ka ~ tını ödemeği ve tıb tahsilini terkettiğim veya sıhhî sebebler dı şında Fakülteden daimî olarak çıkarıldığım veyahud Yurdda bir seneden az bir müddet kalarak terkeylediğim takdirde benim için sarfedilmiş olan parayı tamamen ödemeği ve bu taahhüd senedi mucibince benden istenilebilecek para için, ödemek mecburiyetinde olduğum tarihten itibaren %S faiz yürütülmesini ve 2,000 sayılı kanunun diğer cezaî hükümlerinin de hakkımda tatbikini kabul ve taahhüd eylerim. 2290 numaralı Belediye Yapı, Yollar kanununa tevfikan ve şartna mesi mucibince Aksaray kazasının hali hazır harita ve müstakbel plânının ahiz ve tersimi 15/11/930 tarih ve 1195 numaralı Beledi • yeler müzayede ve müsabaka ihaleleri nizamnamesinin tarifatı ve aşağıdaki şartlar dairesinde 20/6/936 tarihinden itibaren bir ay müddetle kapalı zarf usulile münakasaya vazedilen Belediyemiz harita ve müstakbel plânına talib zuhur etmediğinden kırk beş gün daha uzatıldı. 1 Münakasa 3/9/936 tarihine musadif perşembe günü saat on altıda Aksaray kazası Belediye dairesinde Encümen tarafından icra edileceğinden talibler mezkur gün ve saate kadar tekliflerini Aksaray Belediye Başkanhğma vermiş veya göndermiş bulunacaklardır. Mezkur saatten sonra verilecek veya gelecek mektublar ka bul edilmiyecektir. 2 Teklifler aşağıdaki vesikaları ihtiva edecektir: A Teklif edilen bedelin % 7,5 yüzde yedi buçuk teminatı muvakkate akçesinin veya bu miktardan devletçe kabul edilen esham veya tahvilâtı yaptırdığma dair Belediye vezne makbuzu veya dev letçe muteber bir banka mektubu. B 2290 numaraldı kanunun ikinci maddesi mucibince Nafıa Vekâletinden musaddak ihtisas vesikası veya sureti musaddakası. C Bu gibi işleri yaptıklarına dair Belediyelerden veya müesseselerden aldıkları kâğıd varsa ibrazı. 3 Talibler iş münakasa şartnamesini Aksaray, Ankara, Istanbul, tzmir Belediye Başkanlıklarından alabilecekleri gibi müracaatleri halinde adreslerine Aksaray Belediyesinden bilâbedel gönde rilecektir. 4 Talibler teklif mektublarını her türlü hat ve silintiden âri olarak imza ve kendi adreslerini ihtiva eden bir zarfa koyup mühür ledikten sonra ikinci maddede yazılı vesikalarla birlikte diğer bir zarfa koyup birinci madde mucibince tevdi edilecektir. 5 Kat'i ihale Belediye Meclisince icra edileceğinden müte ahhid her hangi bir sebeble ihale olunmasından dolayı bir guna hak iddiasında bulunmıyacaktır. 6 Müteahhid ihalenin tebliğinden itibaren nihayet pn beş gün zarfında c'c 15 yüzde on beş nisbetinde teminatı kat'iyyesini yatır • mağa ve mukaveleyi imza ve tasdik ettirmeğe mecburdur. Aksi takdirde teminatı muvakkatesi irad kaydedilir ve nizamname ahkâmı tatbik olunur. 7 Münakasamn icra ve mukavelenamenin imza ve tasdiki için bilcümle masarifi müteahhide aiddir. 8 Harita ve plânı yapılacak Aksaray kasabasının mesahai sathiyesi takriben «300» hektar olup bundan «170» hektarı meskun ve «130» hektan gayrimeskun addedilerek meskun için otuz lira gayrimeskun için sekiz lira itibarile «6140» lira bedel tahmin edil • miştir. (4383) Inhisarlar Umüm Müdürlüğünden: tdaremiz mülhakatında açık ve açılacak olan memuriyetlere imtihanla memur ahnacaktır. Imtihan İstanbulda ve 12/8/936 çarşamba günü saat 13 te Sirkecide tnhisarlar Memurin Kursu binasmda yapılacaktır. Imtihana girtnek istiyenlerin aşağıdaki evsaf ve şeraiti haiz olmaları gerektir. 1 Lâakal orta mekteb tahsilini bitirmiş olmak. 2 Askerliğini «filî veya kısa hizmetK» bitirmiş olmak veya müeccel bulunmak. • 3 21 yaşından aşağı ve 35 yaşından yukarı olmamak. 4 Sıhhatli olmak, sari hastahklara, bedenî ve aklî arızalara müptelâ olmamak. 5 İyi ahlâk sahibi olmak, haysiyet ve namusu muhil bir cürüm veya alelitlâk ağır hapis veya o derece cezayi müstelzim bir fiille mahkum olmamak. «Bu beş maddedeki şartların muhakkak tevsiki gerektir.» Imtihan mevzuu şunlardır: 1 Hesab, hendese «Hesab: Adadı mürekkebe, taksimi gurema, halita, tenasüb, faiz iskonto «Hendese: Satıhlar, hacimler.» 2 Muhasebe «Usulü defteri» 3 Coğrafya «Umumî ve Türkiye» 4 Kitabet «Orta tahsile göre». lmtihana girmek istiyenlerin şimdiden bir dilekçe ile ve evrakı müsbitelerile idaremiz Memurin Şubesine müracaatleri ilân olunur. 1HTAR: Imtihan günü vaki olacak müracaatler kabul edilmez. (4379) Kapalı Zarf Usulile Eksiltme İlânı Tunceli Nafıa Direktörlüğünden: 1 Eksiltmiye konulan iş : «Tunceli Vilâyeti «Plür» Ovacık kazasmda yapılacak iki bölüklü askerî kışla inş&atı. Keşif bedeli 29300 liradır. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: A Eksiltmje şartnamesi, # B Mukavele projesi, C Nafıa işleri şeraiti umumiyesi, D Tesviyei turabiye, şose ve kârgir inşaata dair fennî şartname, E Hususî şartname, F Keşif cetveli, silsilei fiat cetveli, metraj cetveli. G Proje, grafik. H Devlet Demiryolları fennî şartnamesi. tstiyenler bu şartnameleri ve evrakı bir lira bedeli mukabilinde Tunceli Nafıa Müdürlüğünden alabilirler. 3 Eksiltme 22/8/936 tarihinde cumartesi günü saat 11 de Elâziz, Tunceli Nafıa Müdürlüğünde yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için isteklinin 2197,5 lira muvak • kat teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup göstermesi lâzımdır. Nafıa Vekâletinden işe girebilmesi için eHSyet varakası «lı nacaktır. 6 Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saat • ten bir saat evveline kadar Tunceli Nafıa Müdürlüğüne getirilerek Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gcnderilecek mektublarm nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (4429) KIZILAY HASTABAKICI HEHSİRELER Okulu Direktörlüğünden: Yeni ders yılına hazırlanmaktadır. Okul geceli ve parasızdır. Okul, genc bayanların hastabakıcı ve ziyaretçi hemşire yetişerek, hastanelerde ve umumî sıhhatle alâkadar olan müessese lerde çahşmalarına mahsustur. Tahsil müddeti üç yıldır. Teorik ve pratiktir. Dersler hususî doktor profesörler ve muallimler tarafından verilir. lsteklilerin iyi ahlâklı ve sıhhatli ve en az orta tahsili bitir miş olmaları şarttır. Diğer şartlarımızla fazla izahat için yazile veya bizzat İstanbulda Aksarayda Haseki caddesinde Okul Direktörlüğüne müracaat edilmesi. 15 eylul 1936 dan sonra mü • racaatler kabul edilmiyecektir. Sarih Ikametgâh Adresi Yukarıda adres ve hüviyeti yazılı olan ın bu taahhüdname mucibince faizile birlikte ödemek mecburiyetinde bulunduğu her ders yılı için üç yüz lira olmak üzere bütün tah sil müddeti için ceman 1,800 liraya kadar parayı borclu ile birlikte müleselsil kefil ve müşterek müteselsil borclu sıfstile ödiyeceğim. (4478) l lstanbul Haricî Askerî Kıtaatı İlânları Kefilin Adresi: Satılık Demir Bursa Hususî Muhasebe Müdürlüğünden: 1 Açık arttırma ile satılacak olan Demirtas istasyonundaki Nafıa garajında mevcud 150 ton hurda demirin beher tonuna istek liler tarafından verilen 853 kuruş bedel haddi lâyık görülmediğin den mezkur demirlerin ihalesi 12/8/936 çarşamba günü saat 17 ye uzatılmıştır. 2 İstekliler bedeli muhammenin % 7,5 olan 84 lira 37 kuruşu Muhasebei Hususiye namına lş Bankasma yatıracaktır. 3 Satış şartlarını anlamak istiyenlerin Muhasebei Hususiyeye ye Deırirleri görmek istiyenlerin dahi mezkur Demirtas Istasyonunda Nafıa Garajuıdaki memura müracaat eylemesi. 4 İhale 12/8/936 çarşamba günü saat 17 de Hükumet Kona ğmda Vilâyet Daimî Encümenince yapılacaktır. (4433) J Balıkesir Vilâyeti Daimî Encümeninden: ^ Aşağıda cinsi, miktarı yazılı iki kalem arpa ve üç kalem yulaf kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Şartnameleri Ankar* ve lstanbul Levazım Âmirlikleri Satınalma Komisyonunda ve Tekirdağında Askerî Satınalma Komisyonunda hergün görülebilir. Eksiltmiye girecekler 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü madde * sindeki vesikaları birlikte bulundurmıya mecburdurlar. Kapalı zarfla ihale saatinden bir saat evvel Komisyon başkanhğma ve rilecektir. «156» (4407) Cinsi Miktarı kilo Te». yeri M. bedeli tlk teminab thale tarihi Kr. Saa. Lira Kr. Gün v» saat j Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasından: Bankamızın Mersin şubesi için Mersinde satın alınmış olan arsa üzerinde yaptırılacak şube binasının inşasını Banka muvafık göreceği teklif sahibine ihalede muhtar olmak üzere müna • kasaya koymuştur. Evvelce ilân edilmiş olduğu veçhile müna kasaya girmek istiyenlerin Ankarada Uraura Müdürlüğe ve İs tan bul, tzmir, Samsun ve Mersin şubelerimize müracaatle lâzım gelen izahat ve evrakla plânları alarak teklif mektublarını 20 ağustos 936 tarihine kadar Umum Müdürlüğümüze göndermele rini dileriz. (4505) , 1 Açık eksiltmiye konulan iş : Balıkesir Memleket Hastanesi ihtiyacı için satın alınacak 121 kalem Edviye ve Pansuman alâtıdır. Mezkur malzemenin muhammen bedeli 2327 lira 55 kuruş, mu vakkat teminatı 164 lira 56 kuruştur. 2 İhale 17/8/936 tarihine raslıyan pazartesi günü saat 15 te Balıkesir Vilâyeti Daimî Encümeninde yapılacaktır. 3 lsteklilerin muvakkat teminatını Malsandığına yatırdıklartna dair makbuz veya banka mektublarile yukarıda yazılı gün ve saatte Vilâyet Daimî Encümeninde hazır bulunmaları. 4 Mezkur malzemeye aid şeraiti öğrenmek istiyenlerin daha evvel lstanbul ve Balıkesir Sağlık Müdürlüklerine ve Bahkesir Vilâyeti Daimî Encümen Kalemine müracaatleri lâzımdır. 5 Muvakkat teminat Malsandığına yatırılır. Encümende pa ra ve tahvilât kabul edilmez. (4345) Arpa 240000 Tekirdağ » 180000 Malkara Yulaf 490000 Tekirdağ » 165000 » 360000 Malkara 5 5 4 4 5 00 900 00 17/8/936 pazartesi 75 776 25 » » 1 50 1653 75 18/8/936 salı 50 556 85 » » 50 1485 00 » 15 6 15 15,30 16,30 MARANGOZ FABRİKASI Son sistem makinelerle mücehhez, 5 veya 25 beygir kuvvetinde elektrik motörile müteharrik, S. K. F. bilyalı transmisyon tesi satlı derhal işlemeğe hazır bir marangoz fabrikasınm makine ve takımlan müsaid şeraitle satılıktır. Fabrika binasının kirası çok ucuzdur. 50 • 60 işçi işliyebilir. Her türlü malumat için Beyoğlunda, Yeniçarşıda 40 No.lı yazıhaneye müracaat. Telefon: 41292. SATILIK Akay Işletmesi Direktörlüğünden: 9/8/936 pazar günü Deniz yarışları münasebetile saat 19,30 a kadar vapurlar Moda iskelesine gidiş ve dönüşte uğramıyacaklar ve bu iskele yerine Ada vapurları Kadıköy ve Anadolu vapurları da Kalamış iskelesine uğrıyacaklardır. (4492) Edremid Garnizomı için 625 ton arpa kapalı zarf usulile satın ahnacaktır. Tahmin bedeli 34375 liradır. Birinci teminatı 2578 lira 15 kuruştur. İhale 18/ 8/936 sah günü saat 11 de Ed remidde Tümen Satınalma Ko • misyonu binasında yapılacaktır. lsteklilerin ihaleden bir saat evvel teklif mektublarile müraca atleri. Evsaf ve şartnamesini görmek istiyenler için Komisyon hergün açıktır. «155» (4406) * ** Beher kilosuna biçilen ederi 190 kuruş olan 17600 kilo yün çorab ipliği kapalı zarfla eksilt • miye konulmuştur. İhalesi 22 ağustos 936 cumartesi günü saat on birdedir. Şartnamesi 167 kuruşa M. M. V. Satınalma Komisyonundan alınır. llk temi natı 2508 liradır. Eksiltmiye girecekler kanunî teminat ve 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü mad delerinde yazılı belgelerle bir likte teklif mektublarını ihale saatinden en az bir saat evvel Ankarada M. M. V. Satınalma Ko misyonuna vermeleri. «151» (4404 * ** Beher metresine biçilen ederi 32 kuruş olan 100 bin metre kı lıflık beze yüksek fiat istenildi ğinden yeniden kapalı zarfla ek siltmiye konulmuştur. Şartna mesi 160 kuruşa M. M. V. Sa tınalma Komisyonundan almır. llk teminatı 2400 liradır. İhalesi 21 ağustos 936 cuma günü saat on birdedir. Eksiltmiye girecekler kanunî teminat ve 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddele rinde yazılı belgelerle birlikte teklif mektublarını ihale saatinden en az bir saat evvel Anke rada M. M. V. Satınalma Komisyonuna vermeleri. «152» (4405) 1