14 Ağustos 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

14 Ağustos 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

11 A&ustos 1936 CtMHURÎYET HASAN LAVANTALARI Türkiye Itriyatında büyük inkılâb yapmıştır. Şimdfye kadar çıkan: Lâle, Şipr, Divinia, Nergis, Viyolet, Milflör, Leylak, Güller, Revdor, Origan, Yasemin, Krepdöşin, Neroli, Suar dö Paria, Pompador, Aak gecesi, Dağ çiçekleri. Bahar çiçekleri NEOEN BAZI SİNEMA Kukaraca, Pupi, Zambak, Amber, Fulyalar, Cennet çiçekleri, Genclik, Senkflör, Amorita, Çiçek demeti Şanel, Rumba, Karyoka, Kadın eli. 1 0 0 . 0 0 0 FRANK KAZAMYOR Meşhur bir sinemacı: Bugün Holivud'da yalnız klâsik güzellik kifayet etmiyor. diyor ve ilâve ediyor: «Zamanımızds sinema stüdyolannda klâsik güzellik günde 8 dolar ve zekâ 100 dolaı kıy • mettedir. Güzel yüzler ise, zekâdan ve gençleşmiş bir tenden daha fazla, 1000 dolar kıymetindedir. Sinema artistlerinin yakıcı ve kuv • vetli projektörleri altında çalışrrken, onların yüzlerini çabuk soldurarak sertleştiren ve buruşturan bu projek törlerdir. Birçok yıldızlar, yüzlerini düzeltmek ve güzelleştirmek için gü zellik müesseselerinde bütün servetle rini feda ediyorlardı. Fakat, bugün.. Her yıldız, kendi kendine tevessül edeceği basit bir tedbir sayesinde ciltleri HAFTADA ARTİSTLERI HASAN Kolonyası ve losyonları Hasan Kolonyası 95 derece halis limon çiçeklerinden yapıimif muli ve menendine dünyada teıadüf edilmi • yen ve bütün itriyat âleminin tasdikında bulunan bir şaheserdir. Hasan Yasemin, Leylak, Menekşe, Milflör vesair çiçeklerden yapılmış kokuları insanı zevk ve cennet bahçelerinde yaşatır. Nesrin kolonyası Hasan kolonyasının yavrusudur. Limon çiçeklerinden yapılmış 75 derecede çok ucuz olması itibarile harcı âlemdir. Losyonları dahi pîyasayı tamamile elinde tutmuştur. Hiç bir Kolonya ve Losyon Nesrinin güzel ve nef is kokusile ve ucuzluğile rekabet edemez. 1.000 İstanbul Deniz Ticareti Müdürlüğünden: Her altı ayda bir yapılmakta olan kaptan, kılavuz, makinist ve motörcülerin imtihanları Yüksek Deniz Ticaret mektebi Müdürlü • ğünde eylulün ilk haftası içinde ve bir hafta müddetle yapılacaktır. Talib olanların ağustosun 31 inci cumartesi gününe kadar deniz ha yatlarını tesbit ettirmek üzere Müdürlüğümüz sicil kısmına müracaatleri ve bugüne kadar deniz hayatlarmı tesbit ettirmemiş olanların imtihana ahnamıyacakları ilân olunur. (364) İstanbul Liman İşletme İdaresinden: Elâziz İskân Müdürlüğünden: 1 15/8/936 cumartesi gününden itibaren gümrük ambarları Liman Işletme ldaresine devredilmeğe başlanacağı cihetle bu tarih • ten itibaren bu ambarlar hammaliye ve açıcılık işleri de aynen an trepolarda olduğu gibi Liman İşletme Idaresi tarafından tedvir edilecektir. 2 Mezkur tarihten itibaren bu hidemafa mukabil ahnacak üc retler de Liman İşletme Idaresi Galata ve İstanbul servislerince di ğer ücretlerle beraber tahsil edilecektir. 3 Alâkadarların bu suretle ödiyecekleri ve lktısad Vekâletince musaddak resmî tarifeye müstenid ücretler haricinde hiçbir teşekkül veya ferde verecekleri hiçbir ücret yoktur. 4 Gümrük ambarları ardiye ücretleri de hâlen mevcud eşya da dahil olmak üzere Liman İşletme Idaresi gişelerince tahsil edilecektir. 5 Liman hidematı tarifelerini maddî imkânlar nisbetinde tenzile ve hizmetleri birleştirerel? çabuk ve kolay yapmağa matuf bu kararlar alâkadarlarca bilinerek menfaatleri icabı olmak dolayısile ehemmiyetlc kaydedilmesi mercudur. (368) Zayi Bingazi kız rüşdiyesinden 326 327 senesinde mezun olduğuma dair aldığım diplomayı kaybettim .Yenisini alaeağımdan hükmü yoktur. Kadıköy Acıbadem yolu Saray arkası sokak No. 7 Bamdiye Arun nin taravetinî vikaye edebilirler. Vi yana üniversitesi profesörü doktor Slesj tarafından keşif ve genç hay vanlardan istihsal edilen cildi besleyi ci ve gençleştirici Biocel cevheri şim di pembe rengindeki Tokalon kremin de mevcuddur. Gece yatmazdan evvef kullanıldıkta, siz uyurken cildinlri besler ve gençleştirir. Buruşukluklar ve çizgiler silinir. Bu sayede her kadın birkaç hafta zarfında 10 • 15 yaş genç* Ieşmeğe muvaffak olabilir. Gündüzle ri ise (yağsız) beyaz rengindeki Toka lon kremi kullanıldıkta bütün siyah benleri giderir, ve açık mesamatı kapa* tır ve cildi beyazlatıp gençleştirir. Harbiyede B E L V Ü Bahçesinde B U AKŞ AM MELiKE CEMAL HAZIM KARAGöZ Hariçten meze jretirilebilir. Telefon: 49091 Mevcud programa ilâveten / Elâziz İskân Müdürlüğünden: 1 Göçmenjer için Elâziz Merkezinde 42 çift göçmen evi in saatı kapalı zarf usulile eksiltmiye konmuştur. 2 Beher çift evin bedeli 1081 lira 30 kuruş olup 42 çift evin mecmu bedeli 45414 lira 60 kuruştan ibarettir. Muvakkat teminat 3406 lira 9 kurustur. 3 Bu işe aid evrak sunlardır: Keşif cetveli, şartname, resim ve proje. tstiyenler bu evrakları kanunî bedeli mukabilinde Elâziz İskân dairesinden alabilirler. 4 Eksiltme 24/8/936 tarihine raslıyan pazartesi günü saat on beşte Elâziz İskân dairesinde yapılacaktır. 5 Teklif mektubları dördüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Elâziz İskân Müdürlüğüne verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların gene mezkur saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumile iyice kayatılmış olması Iâzımdır. 6 Talib olanların ve daha fazla izahat almak istiyenlerin mezkur gün ve saatin hitamına kadar Elâziz tskân Dairesine müracaat eylemeleri ilân olunur. (4475) 1 Karakoçanın Tepe köyünde yapılacak elli çift göçmen evi kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 2 Beher çift evin keşif bedeli 756 lira 51 kuruş olduğuna nazaran elli çift evin mecmu keşif bedeli 37825 lira olup muvakkat teminatı 2S36 lira 87 kuruştur. 3 Bu eksiltmiye aid evrak sunlardır: A Eksiltme şartnamesi B Keşif cetveli C Resim ve plânlar. tstiyenler bu evrakm suretlerini bir lira ücret mukabilinde İs • kân dairesinden alabilirler. 4 Teklif mektublarının 19/8/936 tarihine raslıyan çarşamba günü saat 15 e kadar İskân Müdürlüğüne verilmiş olması şarttır. 5 Eksiltmiye iştirak etmek için Nafıaca musaddak bir ehli yet vesikası gönderilmesi Iâzımdır. 6 Postada olan mektublar dördüncü maddede yazılı saatin hitamına kadar gelmiş bulunacaktır. Postada olan gecikmeler ka • bul edilmez. 7 Bu serait dairesinde talib olanların İskân Müdürlüğüne müracaat eylemeleri ilân olunur. (4415) Tifo ve paratifo hastalıklanna tutuitnamak için ağızdan alınan tifo haplandır. Hiç rahatsızlık vermez. • Herkes alabilir. Kutusu 55 Kx. ı Dr. Ihsan Sami TİFOBİL A.KAT1EL (A. K U T 1 E L) HALİ TASFİYEDE Karaköy, Topçular caddesi No. 33 «TÜRK PETROL» Limited Şirketi Tasfiye memurluğundan: 1K1NCİ İLÂN Kapalı zarf usulile eksiltme ilânı. Tunceli Naf ıa Direktörlüğünden: 1 Eksiltmeye konulan iş: Tunceli Vilâyeti Ovacık «Plür» kazasında Hükumet Ko \ağı inşaatı^ır. Keşif bedeli 20600 liradır. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak sunlardır: A Eksiltme sartnamesi. B Mukavele projesi. C Naf ıa işleri şeraiti umumiyesi. D Tesviyei türabiye, şose ve kârgir inşaata dair fennî şartname. E Hususî şartname. F Keşif cetveli, silsilei fiat cetveli, metraj cetveli. G Proje. H Devlet Demiryolları fennî sartnamesi. Istiyenler bu şartna^ıeleri ve evrakı bir lira bedel mukabilinde Tunceli Nafia Müdürlüğünden alabilirler. 3 Eksiltme 31/8/936 tarihinde pazartesi günü saat 15 te Elâ zizde Tunceli Nafıa Müdürlüğü dairesinde yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 1545 lira muvakkat teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup göstermesi Iâzımdır. Nafıa Vekâletinden işe girebilmek için vesika alacaktır. 6 Teklif mektubları yukarıda 3 üncü maddede yazılı saatten 1 saat evveline kadar Tunceli Nafıa Müdürlüğü dairesine getirilerek Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet 3 üncü maddede yazılı •aate kadar gelmiş olması ve dış zarfın miihür mumu ile iyice kapa* tılmış olması Iâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. Ünvanı yukarıda yazılı şirketin tas fiyesine şirket hissedarlan tarafından karar verilmiştir. Her ne suretle olursa olsun mezkur şirketten alacak iddiasında bulunanların ticaret kanununun 444 üncü maddesine tevfikan bir sene zarfında tatil günlerinden maada her gün mesai saatlerinde Galatada Voyvoda caddesinde Asikürazioni Cenerali hanının 4 üncii katında tasfiye memurluğuna biz • zat veya taahhüdlü mektupla mü racaat ederek iddialarını kaydet tirmeleri ve bizzat müracaat edecekle • rin vesikalannı birlikte getirmeleri ve yan ile müracaatte bulunacakların da ellerindeki vesikalann tarih ve numa ralannı bildirmeleri lüzumu ilân olunur. Avrupadan diplomalı uzun müddet Avrupa ve Türkiyedeki müessese ve Fabrikalarında çalışmış ruhsatiyeli ve tecrübeli genç bir mühendis derhal veya sonra için vazife almak istiyor. istanbul Taksim Billurcu sokak Hamdi Bey apartımanı No. 7 de Mühendis (N BJI K. ) ya müracaat edilmesi. • Elektrik Miihendisi Diplomalı Bugünkü K U M B A R A Yarın KASA Öbürgiin B A N K A Olur.