29 Ağustos 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

29 Ağustos 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

29 Agustos 193k CUMHURİYET Çocuk Masalları ÇİRKİN KIZ Bu masftlın mevzuunun geçtiği yer gayet garib bir memleketti. O memleketin hükümda rı, vezirleri, hâ kimleri ve bütün memurları son derece ihtiyarlamışlar ve bunamışlardı. Yaptıkları her iş saçma ve manasızdı. Hü kümdar bir gün ölünce, ihtiyar vezir ler, hâkimler ve bütün memurlar top landılar: Ölüp giden bunağın yerine, dediler, şüphesiz bir bunak daha getire cek değiliz. Mem leketin #h güzel kızını seçelim ve onu hükümdar yapa hml Bu, fena bir fıkir değildi. Çünkü güzel ve küçük kızlarm çok defa, torba sakallı ihtiyarlardan çok iyi işler yaphkları gö'rülmüştü. Memleketin en ucra köylerîne varmcıya kadar her köşesinden en güzel kızlar seçilip hükumet merkezine gönderilmeğe başladı. Bunlar arasında yapıla cak büyük müsabakada güzeller güzeli intihab edilecek olan hükümdarlık mev, kiine getirilecekti. Köylerden birinde hiç intihab yapılmaya bile hacet kalmamı Oradayalştı . maya bile hacet kalmamıştı. Orada yalnız tek bir kız vardı. Fakat bu kızın rucağı bana veriniz.. Doksan gün içinde ben onu ö'yle bir güzelleştireyim ki hepinizin hayretten parmağı ağzmda kalsın!. Köylüler razı oldular. Çirkin kızla kanbur meczub elele verip citardaki ormana doğru uzaklaştılar. Ormanda ikisi yapayalnız kalınca kanbur kendi kendine söylenmeğe baş ladı: Ey sevgili güneş, ey muhterem rüzgâr, kıymetli dostlarım siz bana yardım ediniz! Rüzgâr, kızcağızın tenini güzelleştirmeği üzerine aldı. Her an, her dakika onu şefkatli nevazüşlerle okşıyarak üç ay içinde cildini beyaz ve pembe bir hale getirdi. Güneş, kızcağızın saçlannı güzelleştirmeği üzerine aldı. Çiçekler ona gül meyi öğrettiler. Çam dalları yüzündeki çilleri çıkartmak için faaliyete geçtiler. Üç ay nihayetinde kızcağız zanbak gibi bir tene sahib oldu. Yeni yetişmiş bir meyva gibi tazeleşti. Gözlerine renk vermeği de mavi gökle, berrak kaynak üzerlerine almışlardı. Onlar da vazifelerini sadakatle yaptılar. Üç ay sonra köylüler onu almaya geldikleri zaman meczub kanburun tahmin etmiş olduğu gibi şaşkınlıktan donakaldılar ve her zaman alıştıklan tarzda onu: Hey, çirkin kız buraya gel! Diye çağıracaklan yerde: Gel güzelim, gel! Yalvanşile yanlarına getirdiler. Artık, yavrucağa olan muamele tamamile değişmişti. Eskiden hiç onunla konuşmaya, meşgul olmaya tenezzül etmiyen adamlar, şimdi en küçük bir iltifatına nail olmak için gözüne bakıyorlar, yanma sokuluyorlar, ne istediğini, ne düşündüğünü nazarlarından keşfetmeğe çalışarak arzulan dudaklarınm arasından söz halinde meydana çıkmadan onlan yerine getirmek istiyorlardı. Bu dünya işte böyledir ve güzelliğin, tabiatin insana en küçük yaşından itibaren bağışladığı en büyük bir hami, eline verdiği en kuvvetli bir tavsiyedir. Lâkin beşeriyetin bu şekilde güzelliğin tesiri altında kalması ayıblanacak bir hareket değildir. O da ne yapsın, kendisine bu zâfı veren de gene tabiattir. Hükumet merkezindeki büyük müsabakada tabiatile birinciliği bu kız kazandı ve hükümdar seçildi. Fakat intihab bitip, sürekli alkışlar susunca bütün halka hitaben güzel kız ne dedi, biliyor musunuz: Beni hüküm dar intihab ettiğiniz için sizlere çok teşekkür ederim. Lâ kin güzel bir kızın yeri hükümdar san dalyesi değildir. Belki etrafını çevirenlerin iltifatlarına ıldanarak yanlış işler yapabilir. Onun için beni mazur gö rünüz ve mes'ud bir yuva kurup çoluk çocuk sahibi olabil mem için serbest bırakınız! Sporun Türk için var gıda kadar değeri, Spor yapmıyan millet hiç gider mi ileri?.. Yumusıyan kolları, daralan göğüsleri Çelik gibi yapıyor; Spor, daima spor!.. • Dünyanm en şişman adamı Dünyanın en şişman adamlanndan biri İngilterenin Kap müstemlekesinin merkezi Kaptavn şehrinde boyacı Jimmy Brockstur. Mister Jimmy tam 178 kilo ağırlığındadır. Yürümekte, gezmekte ve bütün hareketleri yap Oğlum!.. Elbet pas tutar işlemiyen demirler; Sporcu bir askerdir: Dinlenmeli emirler!.. Sporcular dünyada hep birinci gelirler; Gövdeyi dinc yapıyor; Spor, daima spor!.. * Pazıların gerilsin, kanın kaynasın biraz, Daha gürbüz olursun: Spor yapmalı kıs, yaz!.. Spor yapmıyan çocuk Türk oğlu Türk sayılmaz; tstersen dünyaya sor: Spor. daima spor!.. N. R. ^ ^ ^ ^^ ^ ^^ ^^ ^ ^ fh Kampta: Turgud, kalk artık, sütçü geldi! FAYDAU BTLGÎLER | Yanar dağın tepesinde fener İtalyan gazetelerinin yazdıklanna göre, üç bin metro yüksekliğindeki Etna yanar dağının tepesine gayet büyük bir fener konulacaktır. Bu fener sade ge milere yol göstermek için değil, ayni Bilmeceyi çözenler makta hiçbır sıkmtı çekmemektedir. Sıhhati adamakıllı yerindedir. Yalnız şaşılacak nokta bu adamın gayet az yiyecek yemesidur. Diğer şişmanların fazla oburluğu Jimmyde yoktur. O, ancak bir çocuk iştihasına sahibdir. Ga rib şey! Eğlenceler müsabakada kazanması ihtimali yoktu. Qünkü insana korku verecek derecede çirkindi. Amma nasıl çirkin.. Teni berbad, saçları tozlu, ağzı kocaman ve yüzü baştanaşağı çilli idi. Buna rağmen ona açık renk güzel bir elbise giydirildi. Başı mükemmel taranıp düzeltildi. Reverans yapması öğretildi.. Heyhat.. Gene düzelmemiş, düzeleme mişti. Çirkinliğini örtmek bir türlü kabil olamıyordu. Böyle büyük bir ümidsizlik içinde yola çıkarıldı. Yanyolda kafilenin karşısma abuksa buk söylenmesine rağmen sbzlerinde büyük hikmetler savuran kanbur bir meczub çıktı. Köylülere: Bu kızı bu şekilde merkeze götürmekle yazık ediyorsunuz, dedi, hazır şurada müsabakaya daha üç ay var.. Yav zamanda bütün o havaliyi aydmlatmak için kullanılacaktır. Bu aydınhktan bilhassa tayyareler istifade edecek, pek çok yükseklerden bu ışık kolaylıkla görünebilecektir. Fenerin aydınlığı havaî türbinler vasıtasile elde edilecektir. Bu havaî tür Bilmeceyi doğru halledenlerden bize binleri o civarda hıçbir zaman esmekfotoğraf gönderenlerin resimlerini basten geri durmıyan kuvvetli rüzgârlar işletecektir. Büyük ve hayırlı bir te mıya devam ediyoruz. Lâkin, burada şebbüs! resmi çıkmak mutlaka hediye kazanmış Portakal bahçelerinde olmakhğa delâlet etmez. Mükâfat ka zananlarm isimleri her ayın ilk haftakalorifer Bazı hususî kışlık çiçek bahçelerin sındaki büyük listede neşrolunur. Solde kalorifer kullanılmasının verdiği iyi dan sağa sıra ile: neticeleri gören Amerikalı portakalcı1 îzmir Türk Birliği okulu 273 lar bu usulü portakal bahçelerinde de tatbik etmek hevesine düşmüşlerdir. Behin, 2 İzmir Güzelyalı tramvay Los Angeles civarındaki portakal bah caddesi No. 1017 Güner, 3 Elâziz çeleri sahıbleri mahsullerinin kışın so baytar Kadrinin oğlu Münir, 4 Gazi t Anteb Doğruluk Yazı ve Kumusyon evinde Nazıf Yeşüova, 5 Kılis Şehid Sakıp okulu 496 Remziye Yetkin, 6 Rize orta okul 223 Hümeyra Öztep, 7 Darende orta okul Şahabeddin Peter, 8 Kadıköy 9 uncu okul Rüştü, 9 Adana nüfus müdürünün oğlu Remzi, 10 Sultanahmed No. 17 Mehmed Göktun, 11 Ergani madeni ilk okul 36 Muzaffer Şirin, 12 Adana erkek Şu ıki şekli bir rüakasla güzelce ke lisesinde 672 Tahsin Gök. 13 Kadıköy sıp ayn ayrı bırer mce mukaNaanm üGöztepe 5 ıncı ilk okul 495 Tosun Emm, zerine yapıştırdıktan sonra ağzı deli 14 Afyonkarahisar lisesi Cemal. niz ve gözleri oyunuz. Dili ve kıravatı kırmızıya boyayınız. Aşağıdakı şekli kafa şeklının arkasına getirip dili ağızdan dışarı çıkarınız ve arkadaki par çayı oynatmıya başlayınız. Bakın nekadar güleceksiniz. j YAZISIZ HİKÂYE ğuktan donup harab olmasmı menet mek için bahçelerine kalorifer döşet mişlerdir. Kaloriferlerin radyatörleri nin toprak üzerinde olmasına mukabil, sıcak suları sevkeden borular yerin altına döşenmiştir. Geçen sene bu şekilde iki üç misli portakal mahsulü mey dana getirilmiştir. • ••••••••••••• ••••••«••••••<•••••••>•••••••••••••• ( Apustos bulmacası " Çocuk portreîerî (Saç lı la ma ma ma) Ankarada kadın berberi Hatanın yavrusu Turgud Kupi Baba, oğul ve arı Şu altı heceden her birini üstteki cetvelin altı gözüne o suretle yerleştiriniz ki birinci gözden altmcı göze doğru okunduğu zaman söylenmesi güç bir fiilin menfi emri meydana çıksın. Bilmeceyi doğru halledenlerden birinciye beş lira, ikinciye iki lira, üçüncüye münasib bir hediye takdim olunacak ve ayrıca diğer yüz kişiye muhtelif mükâfatlar verilecektir. Cevabların yukarıki cetvelin üzerine yazılarak ağustosun sonuncu gününe kadar <Cumhuriyet Çocuk Sahifesi» adresine gönderilmesi şarttır. Bu şartlara riayet etmiyenler hediye kazana mazlar. Bilmeceyi doğru çözenlerden bize fotoğraf gönderenlerin resimleri de gazeteye basılır.