29 Ağustos 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

29 Ağustos 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

29 Ağustos 1936 gili), Mustafa (Erzurum), Mehmed (Selânik), Izzet (Inebolu), Şevket (Malatya). Altmet nntftan beşinciye terfi eden imamlar îbrahim (Persih), Ali (Erzurum), Salih (Ordu), Besim (Kozan) . Yedinci aınıftan altmcıya terfi eden (telsiz makinistleri) Tahsin (İstanbul), Cemalettin (ts tanbul), Abdi (tstanbul), Süreyya (tstanbul), Hüseyin (İstanbul). Altıneı nntftan beşinciye terfi eden telgrafçı Zihni (Karahisar). Yedinci nntftan altıncıya terfi eden tmlgrafçdar Hamdi (Silifke). Yedinci aınıftan altıncıya terfi eden ışıldak mahinisti Sezai (Limni). Yedinci nntftan altıncıya terfi eden (otomobil makinitti) Ömer (Karaman). Beşinci »ınıftan dSrdöncüye terfi eden (tüfekçi) Cevdet (Aydın). Altıneı atntftan beşinciye terfi eden tüfekçiler Abdülkadir (Dağıstan), Azmi (Kü çükçekmece), Mustafa (Bolu), Hakkı (Van), Rasim (Debre), Abdurrahman (Kemaliye), İsmail (Kalkandelen), A dera (Kalkandelen), Mustafa (İstan bul), Hasan (Eğripalanga), Nuri (An kara). Hüseyin (Üsküdar), Abdürrakib (Van). Şemsettin (Arabkir), İsmail (Ser«z), Osman (Sıvas), Nihad (Eyüb), Fiza (Erzurum), Mahmud (Diyarbe kir), Eyüb (Köstence). Altıneı nntftan beşinciye terfi eden hamacılar Yahya (Amasya), Adil (Kemaliye), Yakub (Bayburd), Osman Nuri (Trabzon). Yedinci nmftan alttnctya terfi eden kamaalar Mustafa (tstanbul), Ahmed (îstan bul). Yedinci nntftan altıncıya terfi eden demirci Ahmed (İstanbul). Altıneı nntftan beşinci nntfa terfi eden marangoz Mehmed (Rusçuk). Yedinci nmftan altıncıya terfi eden marangotlar Rasim (İstanbul), Ali (Söğüd). Yedinci nntftan altmcıya terfi eden taraçlar 'Aliş (Edirne), Abdülâziz (Diyarbe kir). Ben'nci nnıttan dSrdüncü nmfa terfi eden nalband Nasuhi (Yanbolu). Altmet nntftan beşinci nntfa terfi nalband Zekeriyya (Manastor). Yedinci aınıftan altınct nmfa terfi eden nalband Kenan (Erzincan). Riyaaeticumhur bandonmda altıneı aınıftan beşinci nmfa terfi eden mun'hi öğretmenleri Fuad (îstanbul, Rıza (Bayburd), Sadettin (İstanbul), Saim (İstanbul), İsmail (İstanbul), Necmettin (İstanbul). Yedinciden altmcıya terfi eden öğretmenler Ferid (İstanbul), Mustafa (İstanbul, Muzaffer (İstanbul). Ordu bandonmda altınctdan beşinci nntfa terfi eden mısıkacılar Mehmed (Serfiçe), Kâzun (Yenibahçe). Yedinciden altmctya terfi eden eden nalband Camelettin (Çankırı). Urfa Vilâyetî Daimî Encümeninden: (14,970) lira (70) kuruş bedeli keşifli Urfa ldarei Hustısiyesine aid yamk yatı mektebinin tamir ve tadilâtı 14/8/1936 gününden itibaren bir ay müddetle ve kapalı zarf usulile ve asağıdaki şartlar dahilinde eksiltmiye çıkarılmıştır. 1 Keşifname, şartname, plân vesairesini görmek istiyenler Vilâyet Daimî Encümen kalemine müracaat edecektir. 2 Eksiltme Vilâyet Daimî Encümeninde yapılacak ve müddet 14'eylui 1936 pazartesi günü saat on ikide sona erecektir. 3 Bedeli muhammenin yüzde yedi buçuğu muvakkat teminat olarak Hususî Muhasebe namına Urfa Ziraat Bankasına nakten yatırılacaktır. 2490 sayıh arttırma ve eksiltme kanununun bildirdiği banka mektubu ve tahvilât ta kabul olunur. 4 Talibler inşaat ve tamirat işlerinde ehliyeti olduğuna dair vesika gösterecektir. 5 Teklif mektublan 936 yılı eylulünün on dcrdüncü pazartesi günü saat on bire kadar Vilâyet Daimî Encümeni Reisliğine veril miş olacaktır. 6 Bu tamirat ve tadilât için evvelce getirilmiş olup ldarei Hususiye ambarında mevcud bulunan beş bin küsür lira kıymetindeki demir, ahşab, kereste ve çimentolar maliyet fiatı üzerinden bedeli ihaleye mahsuben nakid makamında müteahhide devredilecektir. 7 Her on beş günde bir ahnacak istihlâk raporuna göre bedeli ihaleden tediyat yapılır. (762) İnhisarlar Umum Müdürlügünden: TuzAelu LeJoe ve C*Ucrv çAarur \Lc2jomad Tütün Eksperi ve Harmancısı yetiştirmek üzere aşağıda yazılı şartlar dahilinde 10 eksper namzedi ahnacaktır. 1 Türk olmak, 2 Yaşı otuzdan yukarı olmamak, 3 Askerliğini yapmış bulunmak, 4 Asgarî lise veya muadili bir mekteb mezunu olmak. «Ziraat mektebi mezunları ve lisan bilenler tercih olunur.» 5 Eksperlik yapmağa mâni herhangi bir hastalığı olmadığı 1da re Heyeti sıhhiyesince sabit olmak. 6 Medenî haklarına sahib ve iyi ahlâkh olmak, mahkumiyeti bulunmamak. Bu şartları haiz olanlar arasında bir yoklama yapılacak ve namzedler bu yoklama eticesinde seçilecektir. Müracaat eylul 936 nihayetine kadar kabul edilir. Daha fazla malumat almak istiyenler Umum Müdürlük Yaprak Tütün Mubayaa Şubesine müracaat edebilirler. (796) bulunur. Fazılçililâcı Sizi çil, leke ve sivileelerden kurtarır. Imal raahallî: Edirne, Kimya ger FAZ1L SOSYAL Lâboratuan Uzun tecrubelerin verdiği Işte bu en ufak fark Krem Pertevin faikiyetinl size anlatabilir, çünkü: Krem Pertev, her hangi bir tesadüfün veya mahiyeti meçhul bir keşfin neticesi değildir. Krem Pertev çok çalışılmış ve çok tecrübelerden sonra kibar mehafile takdim edilmiş yegâne Krem olup başlıca fevaidi: Cilddeki mesamatı yumuşata rak kapatır. Bu suretle bu mesamatı haricî tesirattan muha faza ederek cildin pürüzlerini defeder. Cildi besler ve bu suretle genclik ve teraveti te • mln eder. Cüdde şeffaf ve gayrikabili nüfuz bir tabaka yapar ki, yazın sıcağın, kışın soğuğun tah ribatına mâni olur. Şirketi Haj^riyeden: Sabah ilk postalarımızda Altınkum, Sütlüce, Rumelikavağı, Anadolukavagı, Sarıyer ve Beykoz ile diğer bilumum iskelelerimiz için gidip gelme fevkalâde yüzde elli tenzilâtlı seferlerimizin Köprüden hareket saatleri. Pazar günleri: Anadolu cihetine saat 6,10 Rumeli » % 7 Diğer günlerde: Anadolu » » 6,20 Rumeli » » 6,20 ve 7,10 dadır. Gösterilmekte olan rağbet karşısında zuhurat postaları konulmaktadır. I tnhisarlar Umum Müdürlügünden I Idaremizin 1285 lira 88 kuruş keşif bedelli Ahirkapıdaki iskele tamiri 7/IX/1936 tarihine raslıyan pazartesi günü saat 11 de pa zarlıkla ihale edilecektir. İsteklilerin ihale evrakım bedelsiz olarak İnhisarlar İnşaat şubesinden almalan ve muayyen günde % 15 muvakkat teminat parasile birlikte Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Komisyonda hazır bulunmalaru (779) 2500 kilo demir tel 33000 » Siklop çemberi Yukarıda cins ve miktarları yazılı, malzeme nümune ve sartnamesi mucibince 17/IX/1936 tarihine raslıyan perşembe günü saat 15 te pazarlıkla satm ahnacaktır. İsteklilerin nümune ve şartnamelerini görmek üzere hergün ve pazarlık için de tayin olunan gün ve saatte % 7,5 güvenme parasile birlikte Kabatasta İnhisarlar Levazım ve Mubayaat Şubesi Müdüriüğündeki Alım Komisyonuna müracaatleri. (781) 1 497,47 lira keşif bedelli Cibali Kuhı fabrikası sigara kâğıdı ambarı önündeki ldareye aid binanın altındaki dükkânlann tamire muhtac dahilî aksamı. 2 411,51 lira keşif bedelli Cibali Kuhı fabrikasındaki su içme tesisatı sartname ve keşifnameleri mucibince pazarlık suretile mü nakasaya konulmuştur. 3 Eksiltme 15/IX/1936 tarihine raslıyan salı günü saat 15 te Kabatasta Levazım ve Mubayaat Şubesi Müdüriüğündeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. İsteklilerin sartname ve keşifnamelerini görmek üzere hergün ve pazarlık için de tayin olunan gün ve saatte % 7,5 güvenme parala rile birlikte sözü geçen Komisyona müraeaatleri. (780) İHHİHH istanbul Birinci Mıntaka Kadastro Müdürlügünden: Eski Fevziye yeni Kemalpaşa mahallesinin Fevziye caddesi sokağında eski 8 yeni 20 22 24 26 kapı »ayılı içinde yarım masura suyu bulunan Babüssüadeağa ve Ayınşah Sultan ve Sultan Ahmed vekıflarından olan arsa 14/7/323 tarih ve 700 muamele numaralı tapu senedile Kurenadan Rızanın üzerinde iken mahlulen vakfa kal dığı ve 324 tarihinden bugüne kadar bilâniza Evkaf ldaresince ta sarruf edildiği anlaşılmakla biri 923 adanın 22 parselinde 456 di ğeri ayni adanm 23 parselinde 441 ve diğer üçüncüsü de ayni adanın 24 parselinde 414 metre murabbaı olarak her ücü de Vakıflarına izafeten Evkaf Idaresi adına 10/8/936 tarihinde tesbiti yapılmıştır. Bu yerlere aid plân sureti Sultanahmed mülga Defterhane binası * nın dördüncü katında Birinci Mıntaka Kadastro Müdiriyeti divan hanesine iki ay müddetle talik edilmiş olduğundan bu yerler üze rinde iddiayı tasarruf eden varsa buna dair vesaiki tasarrufiye lerile birlikte Kadastro Birinci Mıntaka Müdiriyetine müraeaatleri lâzım geldiği takdimen ilân olunur. (732) ŞJK Modern Stil MOBILYALAR Bayas ve Psalti tiearethaDesinde bulurıunuz. Tel: 41424 Beyoğlu Kabristan sokagında AÇIK ARTTIRMA MÜZAYEDE İLE SATIŞ Ağustosun 30 uncu pazar günii saat 10 da Beyoglunda Taksim Talimhane de Şeyidmuhtar caddesinde 22 numaralı Said Şakir apartımanının 3 numaralı dairesinde şehrimizde maruf bir aileye aid çok kıymetli eşyalar ve biblolar açık arttırma suretile satılacağı ilân olunur. Nadide yemek oda takımı, son model ültra ktibik usulü büfe, dresuar, otomatik yemek masası ve altı maro ken sandalyasile 9 parça komple, mü kemmel asrî Pomie usulü salon takımı, üzeri kabartma kadife kaplı kanape iki koltuk ve dört sandalyasile çok iyi halde kübik usulü ve asrî yatak oda takımı, üç kapüı dolab, iki komodin ve bir tuvalet mukemmel halde, emsalsiz îki kişilik bronz karyola, asrî ve kübik avizeler, cedid ve son moda Sahibinin Sesi salon gramofonu hayli plâklarile, meşhur ressamlarm imzalarmı ha\i çok kıymetli yağlı boya tablolar, Salamandra ve havagazi sobaları, asri ve kübik salon masalan ve kolonlar. tek aynalı dolab, komodino ve tuvalet, kolon portmanto, duvar saati, Hayvot usulü ma roken salon takımı kanape iki koltuk, Vesuvius markah banyo oda takımı, termosifon dökme banyo ve tekmil teferrüatile, Socuma, Kanton, Vîyana, Saks, Bohem blöblan büyük ve küçük vazolar, kâseler ve duvar tabakları, kristal ve maden yemişlik ve şekerlikler, asri portmanto ve jandinyer, kadın yazıhanesi, ipek maroken ve kübik koltuklar, havagazi ocağı ve sair lüzumlu eşyalar. Pey sürenlerden yüzde 25 teminat alınır. Satış peşindir. (25^31) İstanbul Altmcı Noterliğine Beyoglunda Büyük Emperyal oteli müsteciri Lâdikli Ahmed Remziye isticar edilmiş bulunan ve cins ve evsafı ve miktan dairenizden resen tanzim ve tasdik edilen 28/8/936 tarih ve 10788 numaralı satış senedine merbut listede yazılı ve ceman 912 parçadan mürekkeb emval ve eşyayı mezkur sened muci bince Taksimde Amasya apartımanında 5 numarada mukim Meliha Avni Sözene satıp bedelini ahz ve kabzeyledim. Keyfiyetten üçüncü şahıslann, alâka darların haberdar olmalarını teminen üç nüsha olarak tanzim ettiğim bu ilânın birer nüshasının tstanbulda münteşir Cumhuriyet ve Haber gazetelerile ilânını bir nüshasının dairenizde ah konulmasını dilerim. Adres: İstanbulda Sirkecide Bahrisefid otelinde 10 numarada mukim Ha san Tahsin. Üçüncü İcra Memurluğundan: Etemin tasarrufunda bulunan ve Emniyet Sandığına birinci derecede ipotekli olup tamamma (1200) lira kıymet takdir edilen Kar tal Usküdar caddesi 160,42 H. 969 numaralı sağ tarafı Nimet ve Hikmet ve Eminenin arsası Yesari Celâl ve Ramize arsası arkası Piyasa cadesi cephesi Bağdad cadesile mahdud bir cephesi çarşı diğeri deniz caddesi olmak üzere iki kısımdan ibaret iki tarafı duvar tavanı ahşab her iki dükkânın zemini çimento döşeli cephesinde camekân ve ahşab kepenkleri bulunan heyeti umumiyesi 37 M2 olan mezkur gayrimenkuller açık arttırmıya vazedilmiş olduğundan 2/11/936 tari hine musadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakıla caktır. Aksi takdirde en son arttıramn taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdid edilerek 17/11/936 tarihine musadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde satış 2280 numaralı kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir, arttırmıya iştirak etmek istiyenlerin kıymeti muhammenenin % 7,5 nisbetinde pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubunu hâmil bulunma ları lâzımdır. Hakları tapu sicillile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadaranm ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte ilân tarih)ıden itibaren nihayet 20 gün zarf ında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından haric kalırlar. Müte rakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden müteveliid Belediye rüsumu ve Vakıf icaresile 20 senelik Vakıf icaresi tavizi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malumat amak istiyenler 17/10/936 ta rihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulunduru lacak arttırma sartnamesile 35/742 numaralı dosyaya müracaatle mezkur dosyada mevcud vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (771) İstanbul Deniz Ticareti Müdürlügünden: Müdürlüğümüz için 70 kalem evrakı matbua açık eksiltme ile bastırılacaktır. Kıymeti muhammenesi 2400 liradır. Teminatı muvak • kate 180 liradır. İhale 14/9/1936 pazartesi saat 14 tedir. Taliblerin teminatı muvakkate makbuz veya banka mektublarile birlikte Ga latada Deniz Ticareti Müdürlüğü binasındaki Komisyona ve şart nameyi almak istiyenlerin de Müdiriyet Idare Şubesine müracaat leri. ' (769) Bolivya Paraguaymünasebetleri Cenova 28 (A.A.) Arjantin Hari ciye ÎTazırı M. Saavedra Lamas, Mil letler Cemiyeti umumî sekreterliğine bir mektub göndererek Paraguayla Bolivyamn yeniden diplomasi münasebetleri tesis etmeğe karar vermiş olduklarını bildirmiştir. Bu mektubun sonunda büyük Cha konun bütün harb esirlerinin yakında memleketlerine iade edileceği ve mü essif ihtilâftan mütevellid bütün naeselelerin muslihane bir surette hallolu nacağı beyan olunmaktadır. İstanbul Belediyesi İlânları \ Hepsine 150 lira kıymet biçilen Mercan yangın yerinde Tacir hanı sokağındv 31 numaralı kârgir dükkân ankazı satılmak üzere açık arttırmıya konulmuş, ihale gününde giren bulunmadığından arttırma 7/9/936 pazartesi gününe uzatılmıştır. Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülür. İstekli olanlar 11 lira 25 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile beraber yukarıda yazılı günde saat 14 te Daimî Encümende bulunmahdırlar. «B.» (801) j Davet Dr. Ihsan Sami s., Beyoğlu Halkevinden: 30 ağustos Zafer bayramma musadif Fransız bankasının altın pazar günü saat 21 de Evimizde bir töÖksürük ve nefes darlığı, boğ • ren ve konser verilecektir. maca ve kızamık öksürükleri için mevcudü Bu törene bütün yurddaşları çağın pek tesirli ilâcdır. Her eczanede ve Paris 28 (A.A.) Fransa banka rız. Çağrı kartları her gün Evimiz di ecza depolarmda bulunur. sinın 21 ağustosta tesbit ve dün nesredi rektörlüğünden almabilir. len haftalık vaziyeti altın mevcudunun AÇIK ARTTIRMA İLE SATIŞ 170 milyon eksilmiş olduğunu ve halen 1936 ağustosun 30 uncu pazar günü 54.7 milyardan ibaret bulunduğunu gösSinir hastalıklan ve kekeleme sabah saat 10 da Yüksekkaldmmda Yatedavisi termektedir. zıcı sokağında sabık Boton, halihazırda Hergiin Uçten sonra Viktoria hanının zemin katında 26 nuCagaloğlu, Halk Fırkası karşısı, maralı dairesinde mevcud ve M. Frieı Zorlu apartıman No. 2 Tel. 20785 Ağac drich Rudenberge aid tekmil Alman Zayi Beyoğlu Malmüdürlüğünden mamulâtı eşyalar açık arttırma ile sa Ağac mecmuasmın 17 nci sayısı bugün çok mukemmel bir halde çıktı. Necib Fa aldığım 2189 numaralı maaş cüzdammın tılacaktır. Dumanlı som meşeden ma «lın (Kendimize dair) ve profesör Musta mührünü zayi ettim. Yenisini çıkaracamul ve hakiki Berlin mamulâtı emsaltt Şekibin (Deha ve çalışma) yazıları bü ğımdan hükmü yoktur. siz bir yemek oda takınu, beş parçadan yük ehemmiyettedir. Ayrıca Ahmed HamMakruhi dinin eşsiz bir hikâyesi ve Salih Zekinin mürekkeb Alman malı pomiye salon bir tercümesile (Klâsikler ve klâsisizma) takımı, mukemmel bir oymalı koltuk, etüdü, Asaf Hâlet, Cevdet Kudret, Cahid som meşeden mamul kütübhaneler, gaBıkının yazıları, kronlkler, karikatürler, resim. Hararetle tavsiye ederiz. yet zarif bir oyun masası, lâke bir maGureba hastanesi sinir mütehassıs sa, kütübhane, lâke sandalyalar ve maHukuk Gazetesi Ankara caddesi No. 71 sa, emsalsiz bir mutfak büfesi ve tel Cevad Hakkı Özbey tarafından türkçe ve fransızca neşredilmekte olan Hukuk dolab, dört parça içiçe masalar (Tabl gazetesinin lkinci sene on beşinci nüshası Jigonyi), Lui kenz koltuk, hayli çocuk çıkmıştır. Saim Ali Dilemrenin, profesör oyuncakları, çocuk yazıhanesi, mutfak Mustafa Reşld Belgesaym, profesör Ali Kemal Elbirln, profesör Neymarkın, Cevad takımları, portmanto ve sair ev eşya A5KI Hakkı Özbeyin makaleleri ve etüdlerile, ve lan, mukemmel bir Avrupa taban hadaha sair zevatm yazılarl vardır. Tavsiye lısı. (25230) Oksürük Şurubu Dr. FAHRI CELAL Ç YENİ ESERLER ) Siyasal Bilgiler Okulu Satınalma Komisyonu B aşkanlığmdan: Okulumuz için açık eksiltme ile ahnacak olan eşyanın cins ve miktan aşağıda gösterilmiştir. 17/9/1936 perşembe günü saat 15 te Fmdıklıda Güzel San*atlar Akademisinde Yüksek Mektebler Muhasebeciliğinde teşekkül eden Komisyon tarafından ihale edile cektir. İsteklilerin şartnamelerini görmek için Yıldızda Okul tdaresine ve eksiltmiye iştirak için Komisyona müraeaatleri lüzumu ilân olunur. (767) Teminatı Miktan Muhammen fiatı Nevi Az Çok Karyola 150 200 1150 172 Hra 250 350 8.50 224 » Battaniye 1.40 158 » Patiska çarşaflık 800 1500 M. 150 250 11.00 207 » Yatak 68 » 3.00 Pike örtü 175 300 l rDr, RİFAT ÇAGIL L J