8 Eylül 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

8 Eylül 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

8 Eylul 19.16 CUMHURtYEl dır. Ameliyatsız memeleri korutur. Kanı, ağnyı keser. Meşhur ilâçtır. HEDENSA FORTESTİN NEVROL ile derhal geçer. Erken ihtiyarlıyan • lara, yorgun vücudlere dinçlik verir. BASURA ÇARE ADEMi İKTİDAR ÇARPINTIYA birebirdir. Bütün sinir nöbetlerine, teessürle bayılanlara hayat verir. derhal keser. Vücuda zarar vennez. Her eczanede bulunur. 40 kuruştur. HİDROL KOKUYU ISTİKLAL LİSESİ DİREKTÖRLÜĞÜNDEN: I t Kapalı Zarf Usulile Eksiltme İlânı Tunceli Nafıa Direktörlüğünden: 1 Eksiltmiye konulan iş: «Dördüncü Umumî Müfettişlik mıntakasında takriben 102 kilometro uzunluğundaki Elâziz Plür yolunun tesviyei turabiye, sınaî imalât ve makadam şose inşaatı» dır. Bu işlerin tahmin edilen bedeli 500,000 liradır. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavelename projesi, C Baymdırhk işleri genel şartnamesi, D Tesviyei turabiye, şose ve kârgir inşaata dair fennî fartname E Hususî şartname, F Silsilei fiat cetveli, G Taş, kum, su graf igi. tstiyenler matbu Nafıa işleri şeraiti umumiyesi ve fennî şartna meyi dairede tetkik ve mütalea ve diğer şartnameleri ve evrakı on iki buçuk lira bedel mukabilinde Ankara Nafıa Vekâleti Şoseler 1daresinden ve Elâzizde Tunceli Nafıa dairesinden alabilirler. 3 24/8/936 gününde yapılacak ihaleye talib çıkmadığından eksiltme 18/9/936 tarihinde cuma günü saat 15 te Elâzizde Tunceli Nafıa Müdürlüğü binasında yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için isteklinin 23J50 lira muvak kat teminat vermesi ve bundan başka Ticaret Odası vesikasını ve Nafıa Vekâletinden istihsal edilmiş yol ve teferrüatı müteahhidliği ehliyet vesikasını haiz olup göstermesi lâzımdır. 6 Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saat ten bir saat evveline kadar Elâzizde Tunceli Vilâyeti Nafıa Dairesine getirerek Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabi linde verilecektir. Posta ile gönderilen mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmis olması ve dış zarfm mühür mu * mile iyice kapatılmıs olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler. kabul edilmez. (806) Yüksek Iktısad ve Ticaret Mektebi Direktörlüğünden: 1 Okulun her üç kısmına yazılma 1 eylul 1936 salı günü başlıyacak ve 25 eylul cüma gününe kadar sürecektir. Yazılma işleri pazartesi, çarşamba ve cuma günleri saat ondan on altıya kadar yapılır. Yazılmak istiyenler bir dilekçe ve belli belgelerle Okul Direktörlüğüne başvurmalıdırlar. 2 Yüksek Iktısad ve Ticaret kısmı üç, Ticaret Lisesi bir, ihzarî ve üç aslî olmak üzere dört, Orta Ticaret mektebi dört sınıflıdır. 3 Yüksek Iktısad ve Ticaret kısmile Ticaret Lisesine yazıla cakların en az lise veya orta mekteb derecesinde fransjzca bilmeleri gerektir. 4 Yüksek Iktısad ve Ticaret mektebine lise mezunlarından bakalorya veya olgunluk imtihanlarını pek iyi veya iyi derecede ver miş olanlar ahnır. 5 Orta Ticaret mektebile Ticaret lisesine yazılmak için baş vuranların sayısı her kısım için ayrı ayrı tesbit olunan kadroyu geç tiği takdirde içlerinden müracaat tarihi sırasile pek iyi veya iyi derecede mezun olanlar ve bunlar arasından da tahsillerine ara verme miş bulunanlar ayrılarak kabul olunur. 6 Her üç kısımda kayidli bulunan eski okurların 25 eylul 1936 tarihine kadar Okul Direktörlüğüne başvurarak Yüksek ve Lise talebesi harclarmı vermek, orta talebesi de hüviyet varakalarına işaret ettirmek suretile kayidlarını yenilemeleri ve bu kayid yenileme işi yapılırken talebenin tescil dilmiş soy adlarmı talebe kütük defterine kaydettirmeleri. (591) 1 Hk, Orta ve Lise kısımlan için kız ve erkek, yatılı ve yatısız talebe kaydına başlanmıştır. 2 Kayid için hergün saat 10 dan 16 ya kadar okula mü racaat edilebilir. 3 Bu yıl ancak mezun olan veya tasdikname ile aynlan talebenin yerine az miktarda yeni talebe alınacaktır. Okula girmek istiyenlerin bir an evvel müracaatleri tavsiye olunur. 4 Eylulün on beşine kadar kaydini yeniletmiyen eski talebenin müracaatleri kabul edilmiyecektir. 5 Istiyenlere kayid şartlarmı bildiren tarifname gönderiliı Şehzadebaşı, Polis karakolu arkasmda. Telefon: 22534 Kız Talebe Yurdu ŞEHZADEBAŞI CADDESİ İstanbul Üniversitesine ve yüksek mekteblerine, başka vilâyetlerden devam edecek talebe bayanlann: Tahsil, iaşe, ikamet ihtiyaclarmı tam konforla en müsaid ücretlerle temin eder. Resmî ruhsatı haiz, talimatname disiplinle idare edilir, en eski bir müessesedir. Tafsilât almak için yurd müdürlüğüne yazılabilir. Tabldot için yapılmış olan tenzilât bu sene kaldı nlmıştır. Eski talebelerimizin eylulüs on beşine kadar kayidlerini yenıle .. meleri lâzımdır. T O ROS Merzifon Amerikan Okulu KIZ HAYAT OKULU Tedrisat 28 Eylulde başlar. / / Tam devreli orta derece olduğu Kültür Bakanlığınca tasdik edilmiştir. Turkçe, ingilizce, Fransızca okunur. £v idareai, Ticaret deraleri vardır. Kocaeli İnhisarlar Başmüdürlüğünden: 1 Inhisar Idaresinin Izmitte Cedid mahallesinde Devebağır tan mevkündeki arsasına yaptırılacak tecrid, kaba barut, dinamit, kapsol depolarile bekçi evinden müteşekkil grupun inşaatı 2490 sayılı kanuna tevfikan açık eksiltmeye konulmuştur. 2 Muhammen bedel 8546 lira 77 kuruştur. 3 Eksiltme 11/9/936 tarihine musadif cuma günü saat 14 te İnhisarlar Kocaeli Başmüdürlüğü merkezinde teşekkül edecek Komisyonda yapılacaktır. 4 Bu inşaata aid projeler ve fennî ve hususî şartnameler 43 kuruş mukabilinde İnhisarlar Umum ve Kocaeli Başmüdürlük • leri İnşaat Şubelerinden alınabilir. 5 Eksiltmeye iştirak etmek istiyenlerin muvakkat teminat ak çesi olan 641 lirayı veya hükumetçe muteber bir bankanın o miktarı ihtiva eden teminat mektubunu ve bu işlerle uğraştığını bildiren resmî vesaiki hâmilen mezkur gün ve saatte Koraisyona müracaatleri. (896) Leylî ucret 200 lira, Neharî Ocret 25 liradır. Fazla malumat için Direktörlüğe müracaat YUCA ULKÜ LiSELERİ Kuranı ve Direktörü: Nebi oğlu Hamdi Ulkümen Kayid muamelesine başlanmıştır. Cumartesi ve pazardan başka hergün 10 • 17 arasında okula müracaat edilebilir. Istiyenlere tarifname gönderilir. Cağaloğlu, Yanıksaraylar • Telefon: 20019 Gecel Günsel • Kız • Erkek (Eski : Inkılâb) Malatya Onuncu Daire Su İşleri Müdürlüğünden: 27/8/1936 günü ihalesi yapılacağı evvelce ilân edilen Sürgü suyu kanalı ameliyatına talib zuhur etmediğinden münakasa 15 gün daha temdid edilerek kapalı zarf usulile tekrar münakasaya çıkarılmıştır. Bedeli keşfi 28700 lira olan Sürgü suyu kanalı 18/9/936 tarihine raslıyan cuma günü saat 15,30 da Malatya 10 uncu Daire Su işleri Müdürlüğü binasında arttırma, eksiltme ve ihale Komisyonunda ihalesi yapılacaktır. Mukavele, fennî şartname ve inşaat projeleri Bayındır hk İşleri genel şartnamesi ve buna müteferri diğer evrak 144 kuruş mukabilinde Malatya 10 uncu Daire Su İşleri Müdürlüğünden veri • Iecektir. Muvakkat teminat (2152) lira (50) kuruştur. Isteklilerin tek'if mektublarını 2490 sayılı kanunda yazılı vesikalarla beraber Nafıa Vekâletinden ihale gününden en az sekiz gün evvel aldıkları 20000 lira derecesinde iş yaptığını gösterir müteahhidlik vesikasını 18/9/1936 cuma günü saat 14,30 a kadar 10 uncu Daire Su İşleri Arttırma, Eksiltme ve İhale Komisyonu Reisliğine yermeleri lâzımdır. (831) İNGiLiZ ERKEKMEKTEBİ Misantas. istanbul, Telefon: 41078 Mekteb 23 EYLÛL'de açüacaktır. Kayid muamelesi cumarteai ve pazardan maada hergün saat 10 dan 12 ye kadar. ENGLiSH HIGH SCHOOL \ Ankara Valiliğinden: 24 eylul 936 perşembe günü saat on birde Ankara Vilâyeti binasında Nafıa Müdürlüğü odasmda toplanan Eksiltme Komisyonu tarafından 19611 lira 32 kuruş muhammen bedelli Etlik Merkez Bay tarı lâboratuarmda yapılacak bina ve tadilât işleri kapalı zarf usulile eksiltmiye konmuştur. Eksiltme şartnamesi, fennî şartname ve keşif varakaları 125 kuruş mukabilinde Vilâyet Nafıa Müdürlüğünden verilecektir. Muvakkat teminat 1470 lira 85 kuruştur. Isteklilerin teklif mektublarını, Ticaret Odası vesikası ve en aşağı 15000 liralık inşaatı muvaffakiyetle bitirmiş ve Nafıa Vekâletin den alınmış yapı müteahhidliği ehliyet vesikası ve teminat mektub veya makbuzile birlikte yukarıda yazılı günde saat ona kadar Ek siltme Komisyonu Reisliğine vermeleri lâzımdır. «749» (1054) Maliye Vekâletinden: 2466 numaralı buğday koruma karşılığı kanununun 2643 numaralı kanunla değişen 9 uncu maddesinin B fıkrası mucibince vergiye tâbi değirmen ve fabrikalardan buğday ve çavdar unlarınm kurşun mühürsüz ve nakliye tezkeresiz olarak ihracı ve nakli ve her nerede öğütülmüş olursa olsun bu unların mühürsüz ve tezkeresiz satışa çıkarılması yasak olmasına rağmen bazı kimselerin kanunun bu hük münc riayet etmedikleri ve kurşun mühürlü unlan nakliye tezkeresiz nakleyledikleri görülmektedir. Nakledilecek unların hem kurşun mühürlü olması ve hem de nakil satıcısının elinde usulüne göre verilmiş nakliye tezkeresi bulunması şarttır. Bunlardan biri bulunmadığı takdirde sahib ve nakillerinin unları musadere edilip vergileri üç kat olarak alınacağı gibi haklarında ayrıca da Türk ceza kanununa göre takibat yapılacağı alâka darlarca malum olmak üzere ilân olunur. «740» (954) Edirne Vilâyeti Daimî Encümeninden: Muhammen bedeli Lira Mahrutî amele çadırı 45 54 Çift satıhlı fen memuru çadırı 5 85 Cinst Aded Tutarı Lira 2430 425 Teminat 183 32 Altın Yıldız Mensucat TÜRK ANONİM ŞİRKETİNDEN: Merkezi Istanbulda Yenipostane arkasmda Aşirefendi soka ğında Basiret hanında dördüncü katta 33 numarada buluann Altın Yıldız Mensucat Türk Anonim Şirketinin 11/5/936 tarihinde toplanan umumî heyetince tasfiyesine ve tasfiye memurluklarına Sümer Bank İstanbul Şubesi Hukuk Müşaviri Halil Fevzi Sayın ile hissedarlardan Mazhar Payzının tayinlerine karar verilmiş ve tasfiye metnurları bu kere Galatada Voyvoda caddesinde Sümer Bank tstanbul Şubesinde kâin dairede ifayı vazifeye başlamış olduğundan Ticaret kanununun 445 nci maddesi mucibince şirket dain lerinin şirketteki hukukunu nihayet bir sene zarfında bilmüracaa ispat etmeleri lüzumu ilân olunur. 50 2855 215 Edirne Nafıa dairesine lüzumu olan yukarıda cins ve miktarı yazılı 50 tane çadır Bakırköy bez fabrikasınm 701 numaralı birinci cins çadırlık bezinden yapılmak şartile açık eksiltmiye konulmuştur. Isteklilerin nümune ve şartnameyi görmek üzere 18/9/936 cuma günü saat 15 te hizalarında yazılı teminat makbuzlarile birlikte Vilâyet Daimî Encümenine gelmeleri. (972) Urfa Vilâyeti Daimî Encümeninden: (14,970) lira (70) kuruş bedeli keşifli Urfa Idarei Hususiyesine aid yanık yatı mektebinin tamir ve tadüâtı 14/8/1936 gününden itibaren bir ay müddetle ve kapalı zarf usulile ve aşağıdaki şartlar dahilinde eksiltmiye çıkarılmıştır. 1 Keşifname, şartname, plân vesairesini görmek istiyenler Vilâyet Daimî Encümen kalemine müracaat edecektir. 2 Eksiltme Vilâyet Daimî Encümeninde yapılacak ve müddet 14 eylui 1936 pazartesi günü saat on ikide sona erecektir. 3 Bedeli muhammenin yüzde yedi buçuğu muvakkat teminat olarak Hususî Muhasebe namına Urfa Ziraat Bankasına nakten yatınlacaktır. 2490 sayılı arttırma ve eksiltme kanununun bildirdiği banka mektubu ve tahvilât ta kabul olunur. 4 Talibler inşaat ve tamirat işlerinde ehliyeti olduğuna dair vesika gösterecektir. 5 Teklif mektubları 936 yılı eylulünün on dördüncü pazartesi günü saat on bire kadar Vilâyet Daimî Encümeni Reisliğine veril miş olacaktır. 6 Bu tamirat ve tadilât için evvelce getirilmiş olup Idarei Hususiye ambarında mevcud bulunan beş bin küsür lira kıymetindeki demir, ahşab, kereste ve çimentolar maliyet fiatı üzerinden bedeli ihaleye mahsuben nakid makammda müteahhide devredilecektir. 7 Her on beş günde bir almacak istihlâk raporuna göre bedeli ihaleden tediyat yapılır. (762) 1 Yüksek öğretmen Okulu edebiyat, tarih, coğrafya, fizik kimya, riyaziye ve tabiiye bölümlerine bu yıl dahi yatılı ve parasız talebe alınacaktır. 2 Okula girmek istiyenlerin yaşı yirmi beşten yukarı olma malıdır. 3 Talib olanlar, girecekleri bölümü gösterir bir dilek kâğıdı, sağhk ve çiçek aşısı raporlan, altı tane 4 X 6 büyüklüğünde fotoğ raf, hüviyet cüzdanı ve lise olgunluk diplomalanmn asılları veya liseyi bitirdiklerini gösteren bir tasdikname ile Okul tdaresine baş vurmalıdırlar. 4 Pazartesi, salı ve perşembe günleri saat 14 ten 18 e kadar kayid yapılır. 5 Kayid süresi 29 eylul 936 salı günü akşamına kadardır. 6 Bütün talibler talib oldukları bölüm derslerinden, lise de recesinde yapılacak seçme sınavlarına gireceklerdir. 7 Seçme smavları aşağıdaki günlerde yapılacaktır. YAZILI SINAVLAR 30 Eylul 936 Çarşamba Riyaziye, Fizik Kimya Saat 9 1 B.Teşrin 936 Perşembe Edebiyat, Tabiiye » 9 2 » » Cuma Tarih, Coğrafya » 9 SöZLÜ SINAVLAR 3 * » Cumartesi Riyaziye, Fizik Kimya » 14 5 » » Pazartesi Tarih, Coğrafya » 9 5 » » Pazartesi Edebiyat, Tabiiye »14 8 Sınavlara gireceklerin, sınavlardan yarım saat evvel Okul 8a bnlunmaları ve sınavlara girme fişlerini idareden almaları lâ wradır. (1085) Yüksek öğretmen Okulu Direktörlüsründen: Canakkale Vilâyeti Daimî Yapılacak iş Keşif bedeli Lira Kr. Muvakkat teminatı Lira Kr. Tapu ve Kadastn Mektebi Gelibolu Eceabat yolunun 0.000 12,440 kilometreleri arasındaki şosa tamiratı esasiyesi. 18210 60 1365 80 1 Istekliler bu işin keşif, şartname ve diğer evraklarını An kara, tstanbul, Izmir, Canakkale Nafıa Müdürlüklerinde görebilirler. 2 Ekftiltme 14/9/936 pazartesi günü saat 15 te kapalı zarf usulile Daimî Encümende yapılacaktır. 3 Isteklilerin müracaatleri 2490 sayılı kanuna uygun olmakla beraber şose inşaatı yapmış olduklarına dair Nafıa Vekâletinden verilmiş ehliyeti fenniye vesikasını teklif mektublarına koymaları lâzımdır. (534) VARYETnLi tokanta, kibarların eğ'ence yeri açılmıştır. Her akşam AVRUPAN1N tamlmış artistleri taıafından büyük Hergün saat 18 den 21 e kadar MATiNE çaylı danslarda çay, kahve, gazoz 30 kuruş. Tabldot 75 kuruş. "A M B A S A D ö R,, V A R Y Mektebin kayid ve kabul zamanı 1/9/936 tarihinden 15/9/936 tarihine kadardır. Mektebe lise mezunları tercihan alınıyor. Kabul şeraitini öğrenmek istiyenlerin Mekteb Müdürlüğüne müracaat eylemeleri ilân olunur. «743» (1019) E T E CUMARTESİ • PAZAR günleri saat 17 de VARYETEL1 MATlNE