13 Eylül 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

13 Eylül 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

Î3 Eylffl 1838 CTJMHURÎYET Türkiye Naft Sanayii Türk Anonim Şirketi Meclisi idaresînden: Şîrketîmît meclisi idaresince görü Ien ffiznm üzerine bu kere umuml hissedaran heyetinin fevkalâde surette 28 eylul 1936 pazartesi günü saat 11 de îdare merkezimiz olan Galatada Voyvoda caddesinde Nişastaciyan hanında toplanacaktır. Işbu fevkalâde hissedar ömumî heyeti toplantısına nizamna menizin 55 tnci maddesi mucibince esas nizamnamenin tadiline müteallik hu susatta her bir hisseye malik olanlar bir rey sahibi olacağından birer hisse sahibi olanlar da iştirak edebilecek • lerdir. Ruznamenln diğer mevaddı hakkın8a gene nizamnamemizin 52 nci mad • desi mucibince asgarî yüz hisse sene • dine malik olanlar iştirak edebilecek • lerdir. Bundan dolayı nisabı ekseriyetini anlaşılması için işbu heyeti umu miyede asaleten ve vekâleten hazır bulunacak hissedarların hâmil oldukları hisse senedlerini, nizamnamenin 57 nci maddesi hükmüne tevfikan şirketimiz veznesine içtima gününden bir hafta evvel teslim edip makbuz almaları icab eder. heli alacaklara veya münaziünfih emvale karşılık teşkil etmek üzere fevkalâde ihtiyat akçesi namile ifraz edile • cektir. Bundan sonra kalacak bedeli tesviye edilmiş olan kısım için (%6) yüzde altt nisbetinde birinci temettü itasına kifayet edecek meblâğ ifraz olunur. Çorum Vilâyetî Nafıa Başmühendisliğinden: Sandalya ve Mobilyanm Hem ucuzunu, hem güzelini altnak icin İstanbulda Rızapaşa yokusunda 66 No. A 8 R T M O B i L Y A magazasını ziyaret ediniz. 1 Eksiltmiye konulan iş: Çorumun Park caddesi üzerinde yapılacak orta okul binasıdır. Temel, bodrum, zemin kat kârgir ve beton işidir. Bu işin keşif bedeli «24,283» lira «25» kuruştur. 2 Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, Kalacak olan meblâğdan nısfı sureti B Mukavele projesi, hususiyede şirket umurunun tedvir ve idaresile mükellef olan azalara ücret C Bayındırlık işleri genel şartnamesi, olarak tesviye edilmek üzere (%10) D Fennî ve hususî şartname, yüzde onu meclisi idareye ve mütebaki E Keşif ve silsilei fiat ve metraj cetvelleri, (%90) yüzde doksanı dahi hisse senedF Proje. leri eshabma tevzi olunur. İstiyenler bu evrakı Ankara Nafıa Vekâleti Yapı İşleri Ufflum Mü73 Uncll maddenin muad dürlüğü Binalar Heyetinde, Çorum Nafıa dairesinde görebilirler. del metnl 3 Eksiltme 1936 yılı eylulünün 15 nci salı günü saat on beşte Safi kâr her nevi umumî ve idari Çorum Vifâyet Makammda toplanacak Komisyonu tarafından ya masarifin tediyesine ve meclisi idare > pılacaktır. nin tensib edeceği adi ve fevkalâde 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. amortismana muktazi mebaliğin tenzi5 Eksiltmiye girebilmek için isteklinin «1821» lira muvakkat linden sonra tesbit olunur. Bu suretle teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup gös tesbit edilecek olan safi kârdan evvelemirde ihtiyat akçesi olmak üzere termesi lâzımdır. Ticaret Odasmda kayidli olduğuna daîr vesika ve bu işleri yapa • (%5) yüzde beş ifraz edilecektir. Mü • tebaki safi kârın bir kısmını veya ta bileceğine dair Nafıa Vekâletinin ehliyetnamesi. mamı heyeti umumiye kararile muay 6 Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saatten tdare Meclisi yen bazı hususat için veya şüpheli ala bir saat evveline kadar Viiâyet Makamında toplanacak Eksiltme Ko RUZNAMEİ MÜZAKERAT caklara veya münaziünfih emvale kar misyonu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gön1 Meclisi idare aıalarmın 6 ya şılık teşkil etmek üzere fevkalâde ihtiderilecek mektublarm nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar iblâğile yeniden intihab ve tayinl. yat akçesi namile ifraz edilecektir. gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumile iyice kapatılmış olması 2 Nama muharrer müessis hisse Bundan sonra kalacak temettüden lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (777) senedi ihracile bilâbedel müessislerden bir veya bir kaçına tahsisi hakkmda esas mukaveleye atide yazılı bir maddei müzeyyele ilâvesi ve kezalik 73 üncü maddenin aşağıda yazılı veçhile tadili. 3 Esas nizamnamemizin 37 nci maddesinin aşağıdaki yazılı şekilde tadilL hisselerden bedeli tesviye edilmiş olan kısım için (%6) yüzde altı nisbetinde birinci temettü itasına kifayet edecek meblâğ ifraz olunur. Kalacak olan meblâğdan (%10) yüzde onu müessis hisse senedi sahiblerine badettefrik mütebaki (%90) yüzde doksanı dahi hisse senedleri eshabına tevzi olunacaktır. ,AH M E D F E V Z i Tel. 23407. Urfa Vilâyetî Daimî Encümeninden: (14,970) lîra (70) kuruş bedeli keşifli Urfa ldarei Hususiyesine aid yanık yatı mektebinin tamir ve tadilâtı 14/8/1936 gününden itibaren bir ay müddetle ve kapalı zarf usulile ve aşağıdaki şartlar dahilinde eksiltmiye çıkarılmıştır. 1 Keşifname, şartname, plân vesairesini görmek istiyenler Viiâyet Daimî Encümen kalemine müracaat edecektir. 2 Eksiltme Viiâyet Daimî Encümeninde yapılacak ve müddet 14 eylul 1936 pazartesi günü saat on ikide sona erecektir. 3 Bedeli muhammenin yüzde yedi buçuğu muvakkat teminat olarak Hususî Muhasebe namına Urfa Ziraat Bankasma nakten yatırılacaktır. 2490 sayılı arttırma ve eksiltme kanununun bildirdiği banka mektubu ve tahvilât ta kabul olunur. 4 Talibler inşaat ve tamirat işlerinde ehliyeti olduğuna dair vesika gösterecektir. 5 Teklif mektubları 936 yılı eylulünün on dördüncü pazartesi günü saat on bire kadar Viiâyet Daimî Encümeni Reisliğine veril miş olacaktır. 6 Bu tamirat ve tadilât için evvelce getirilmiş olup ldarei Hu«usiye ambarında mevcud bulunan beş bin küsür lira kıymetindeki demir, ahşab, kereste ve çimentolar maliyet fiatı üzerinden bedeli ihaleye mahsuben nakid makamında müteahhide devredilecektir. 7 Her on beş günde bir alınacak istihlâk raporuna göre bedeli ihaleden tediyat yapılır. (762) ALRÂYRAK ^^^^^^^^^^^^^^^H nünde muhtelifülcins at koşularile pehlivan güreşleri yapılacağı ilân olunur. ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ Birinci teşrin 5 6 7 8 inci günleri panayır dokuzuncu gü PANAYIRI Staj İçin Avrupaya Gönderilecek Memurlar Hakkında İlân Maddel mUzeyyele Nama muharrer olmak üzere (1000) bin aded müessis hissesi ihrac edilecek ve bunların beherine işbu nizamnamenin 73 üncü maddei muaddelesi muci bince hissei temettü tevzi olunacaktır. Meclisi idare işbu müessis hisseleri tensib edeceği müessislerden bir veya bir kaçma tahsis eylemek salâhiyetini han olacaktır. fşbu müessis hisse hâmilleri emvali şirket üzerinde bir guna hakkı tasarrufa malik olmadığı gibi şirketin umur ve muamelâtına dahi müdahale edemezler ve esas mukave • lename ahkâmına tabaiyete mecbur durlar. 37 nci maddenin metni hazırı Meclisi idare azası şahsan alâkadar bulunduklan hususatın müzakeresine iştirak edemez ve heyeti nmumiyeden izin almadan kendi veya şahsı ahar namına bizzat veya bilvasıta şirketle bir muamelei ticariye yapamazlar. Keza heyeti urtumiyenin müsaadesini almaksızın şirketin icra eylediği muamelei ticariye nev'inden bir muameleyi kendi veya aharı hesabına yapamıya cağı gibi ayni nevi muamelei ticariye ile meşgul bir şirkete şahsan mes'ul aza sıfatile dahil olamazlar. Nafıa Bakanlığından: Açık Eksiltme İlânı Maliye Vekâletinden: 1 Meslekî bilgilerini arttırmak ve bir sene müddetle tahsil ve stajda bulunmak üzere Avrupaya müsabaka ile Maliye memuru gönderilecektir. 2 Istiyenlerin şu şartları haiz olmaları lâzımdır: A En az iki senedenberi Maliye memuru olmak «namzedlik müddeti dahil». B lkincikânun 1936 da yaşı 32 den fazla olmamak. C Siyasal Bilgiler okulu «Mülkiye mektebi» Hukuk Fakültesî, Yüksek Ticaret ve Iktısad mektebi veya bunlara muadil ol mak şartile ecnebi memleketlerdeki mekteblerin birinden mezun bulunmak. D Askerlik hizmetini yapmış bulunmak «orta ehliyetnameyi haiz veya ehliyetnamesiz bulunmasmdan askerliği tecil edilenler de imtihana girebilirler.» 3 Müsabaka imtihanı Maliye, iktıasd ile fransızca, almanc veya ingilizce lisanlarından birinden evvelâ tahrirî olarak Ank' ve İstanbulda, bunda muvaffak olanların şifahî imtihanlan An rada icra edilecektir. 4 İstiyenlerin mekteb şehadetname ve nüfus hüviyet v kerlik vesikaları, sicil cüzdanları veya bunların tasdikli suret dört fotoğrafla arzuhallerini 20 eylul 936 tarihine kadar Mali susî Kalem Müdürlüğüne göndermeleri lâzımdır. «843» 73 Uncli maddenin metal hazırı Safi kâr her nevi umumî ve idari masarifin tediyesine ve meclisi idare • nin tensib edeceği adi ve fevkalâde amortismana muktazi meblâğın tenzilinden sonra tesbit olunur. Bu suretle tesbit edilecek olan safi kârdan evvelemirde ihtiyat akçesi ol mak üzere (%5) yüzde beş ifraz edile • cektir. Mütebaki safi kârın bir kısmı veya tamamı heyeti umumiye kararile muayyen bazı hususat için veya şüp sıfatile dahil olabilirler. 1 Eksiltmiye konulan iş: «Ankarada Polis ve Jandarma Mek • tebinin çamaşır ve yemek asansörleri» inşaat ve tesisatıdır. Tesisatın tahmin edilen bedeli 4246 liradır. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Bayındırlık işleri genel şartnamesi, D Fennî şartname, E Keşif cetveli E Proje, grafik. İstiyenler bu şartnameyi ve eyrakı 2J kuruş mukabilinde Yapı 37 nci maddenin muadİşleri Umum Müdürlüğünden alabilirler. del metnl 3 Eksiltme 28/9/936 tarihinde pazartesi günü saat 16 da Nafıa Meclisi idare azası şahsan alâkadar Vekâleti Yapı İşleri Eksiltme odasında açık eksiltme usulile bulunduklan hususatın müzakeresine yapılacaktır. iştirak edebilir ve kendi veya şahsı a4 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin 318 lira 45 kuruş mu har namına bizzat veya bilvasıta şîr • vakkat teminat vermesi, bundan başka 1/6/936 tarihinden ketle bir muamelei ticariye yapabilir sonra Nafıa Vekâletinden alınmış ehliyet vesikasını haiz ol ler. Keza şirketin icra eylediği tnua • ması lâzımdır. melei ticariye nev'inden bir muameleyi kendi veya aharı hesabına yapabilece 5 lstenilen vesik'alar yukarıda 3 üncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Eksiltme Komisyonu Reisliğine mak ği gibi ayni nevi muamelei ticariye ile meşgul bir şirkete şahsan mes'ul aza buz mukabilinde verilecektir. «824» (1188) Zayi İstanbul ithalât gümrüğünde muamelesini yaptığım 11182 numaralı 1/11/35 günlü beyannamenin ikinci nüshasmı zayi ettim. Yenisini çıkartacağımdan hiikmü olmadıgı ilân olunur. Coşkun Zayi Ancak tekaüd aylığı alırken kullandığım (H. Recal) yazılı tatbik mühürümü zayi ettim. Bundan sonra imza kullanacağımdan mühürün hiçbir bükmü kalmamıştır. Erkânıharb miralaylığından mütekaid Halil Recai Bu i*imde yeni çıkan bir kitabdır. Başta ev kadını olmak üzere lekeci, şapkacı, mobilyacı, saatçl, kuytnn • cu, dişçi, marangoz, demirci, tesviyeci, dökmeci, çilingir, tenekeci, boyacı, nakkaş ve hırdavatçı gibi muhtelif san'atkârlarla tezyinat, çiçek, ağaç, el işleri ve nefis san'at meraklılarına, ilk okul öğretmen ve talebelerine, a matör ve san'ata yeni atılan genclere küçiik san'atlarla geçinen kimselere, kitabın ihtiva ettiği 352 faydalı formül itibarile hayat tecrübelerinden 50 senelik bir zaman kazanmak istiyen herkese, her kolaylığı kendi kendine yapmağı öğreten ve yalnız okunmasmdan bile bir zevk duyulan bu değerli bilgi ve san'at kitabını tavsiye ederiz. Fiatı 60 kuruş olup taşra için posta ücreti alınmaz. Satıldığı yer Yalnız Yenicami, Mısır çarşısı yanmda Makolyan han Mehmed tbrahim diş deposudur. Herkes için İstanbul Kız Öğretmen Okulu Satınalma Komisyonundan: Erzaktn cinsi Dağlıç eti Beyaz karaman eti Kuzueti Sığıreti Ekmek Miktari 5000 Ki. 6000 1800 800 60000 Muhammen bedeli İlk teminatı Lira K. Eksiltme sekli, gün ve saati 18/9/936 Saat 10,30 da Cuma günü Kapalı zarfla 18/9/936 saat 11 de Cuma Kapalı zarfla 18/9/936 saat 11,10 da Cuma Açık eksiltme 18/9/936 saat 11,30 da Açık eksiltme 18/9/936 Saat 13,30 da Açık eksiltme 5310 6600 398,25 485 İstanbul Harici Askerî KITAATI 1LÂNLARI Edremid için 100 ton sığıreti alınacaktır. Tahmin edilen bedeli 25,000 Uradır. Evsaf ve şart namesi hergün Komisyonda görülebilir. Eksiltme kapalı zarfla olup 21 eylul 936 pazartesi gü nü saat 11 de Edremid Askerî Satınalma Komisyonunda yapı lacaktır. İlk teminatı 1875 lira dır. Teklif mektubları ihale gü nü saat 10 a kadar alınır. «240» (736) Manîsa merkezindeki tümenin hayvanları için kapalı zarfla 590 ton arpaya istekli çıkmadığından pacarhkla alınmak üzere münakasası uzatılmıştır. Şartnamesi Manisada Askerî Satınal ma Komisyonunda hergün görü ~ lebilir. Ihalesi 21 eylul 936 pa zartesi günü saat 16 da Manisa • da Askerî Satınalma Komisyo nunda yapılacaktır. İlk teminatı 1770 lira ve beher kilosunun muhammen bedeli 4 kuruştur. lstekliler Ticaret Odasında mukay yed olduklarma dair vesika ve ilk teminatlarile birlikte belli gün ve saatte Komisyona müra caat edeceklerdir. «267» (929) Tavuketi Hindieti Sadeyağ 650 400 X Ankara Nümune § Hastanesi Baştabibliğinden: Hastanenin ihtiyacı olup miktari, cinsi ve tahmin fiatlarile eksiltmenin şekli ve muvakkat teminatı yazılı eczayı tıbbiye ve rontken fümi 13 eylul 936 tarihinden 28 eylul 936 pazartesi tarihine kadar on beş gün müddetle eksiltmiye konmuştur. Şartname ve listelerini görmek istiyenler Ankarada Nümune Hastanesi Baştabibliğine ve İstanbulda Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Müdürlüğüne müracaat etsinler. Eksiltme 28 eylul 936 pazartesi günü saat onda Ankarada Nümu ne hastanesinde teşekkül eden Komisyon huzurunda yapılacaktır. Dikkat: Muvakkat teminat para olarak alınmaz. Para vermek istiyenler bir gün evvel Hastaneye müracaat ederek paralarım Maliye veznesine yatırmaları lâzımdır. «856» (1198) Muvakkat Miktari teminat Cinsî Eksiltmenin sekli Lîra Kr. Lira Kr. 34$2 00 14 kalem 259,65 14 kalem rontken filmi ve malzemesi açık eksiltme ile 200 00 24 v 15 j Hayatî kimya lâboratuarı eczası Pazarlıkla 425 00 51 » 32 Bakteriyoloji » » eczası 300 00 12 22,50 Marazî teşrihi » » J eczası 473,50 4150 35,51 311,25 5000 Zeytinyağ ekstra ekstra 1800 Sabun 2800 Zeytin 1000 Un ekstra ekstra 3000 Makarna irmikli 1300 Şehriye 300 İrmik 200 Pirinçunu 150 Nişasta 60 Kuru çah fasulyası 2200 Kuru barbunya fasulyası 800 Mercimek yeşil 350 Mercimek kırmızı 350 Nohud birinci nevi 700 Kuru bamya Amasya 100 Buğday 100 Bulgur 350 1 2200 165 917,20 68,77 18/9/936 Saat 14 te Açık eksiltme 679,75 50,98 18/9/936 Saat 14,30 da Açık eksiltme İstanbul Kız .öğretmen Okulunun yukarıda miktari, muhammen bedellerile ilk teminat ve eksiltme gün ve saatleri hizalarında yazılı yiecekleri eksiltmeye konmuştur. 2 Eksiltme İstanbul Kültür Direktörlüğü binasmda Liseler Muhasebeciliğinde toplanan Ko • misyonda yapılacaktır. İsteklilerin şartnamelerde yazılı kanunî vesikalardan başka Ticaret Odasının yeni yıl vesikası ve teminat makbuzlarile beraber teklif mektublarını ihale için tayin edilen saatlerden bir saat evvel makbuz mukabilinde Komisyon Başkanlığma vermeleri. İlk te minatlarını belli gün ve saatten evvel veya bir gün evvel Okul Idaresinden alacaklan yazı ile Liseler Muhasebeciliği veznesine yatırmaları. 3 İsteklilerin şartnameleri Okul Idaresinden görüp okuyabilecekleri ilân olunur. (885)