15 Eylül 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

15 Eylül 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

15 Eylul 1936 Simav Sulh Hâkimliğinden: Simavm Tepecik mahallesinden ve manifatura tüccarından Çadırcı oğlu Eşref Çadırcının ölümü ile terekesi yazılmakta olduğundan mumaileyhde gerek doğrudan doğruya ve gerek kefaleti hasebile ıla caklı ve borclu olanların vesaikile birlikte işbu ilân tarihinden itiba ren bir ay içinde Simav Vilâyet dairesine «Sulh Hâkimliğine» müracaatleri ve alacakiarını vaktile yazdırmıyanların mirascıya ve şah$e.ı ve ne de terekeye izafeten ta kib edemiyecekleri ilân olunur. (1261) A/îr *i Bu cazib tecrlibeyi yapınız OTOMOBiL VE MAKİNİST MEKTEBi Taksim STADYOM 3 aylık yeni devre ilkteşrinin ilk haftasında başlıyacaktır. Şoför olacaklar şimdiden mü racaat edebilir. Amatörler: Seyrüsefer merkezinde geçirecekleri imtihanlara hazırlanır. Program isteyiniz. Tel. 42308 PUDRALARI Dişlerinizle eziniz ODEON rio. 27OO96 Beste: Selâhaddin Pınar BAYAN HAMİYET NEZİHE Yeni çıkan plâklar BAYAN Uşak şarkı DELiSiN DtLi GONLÜV1 Hüzzam şarkı BiLMEM NiYE SiNEMDEKi No. 270097 Beste : Mısırlı Ibrahim Rast şarkı GELu İYORDU FiRKATiNE Hicaz şarkı GÖR EDiM HAYLi ZAMAN ŞATRABAN TAKSiM kanun ile HİCAZ TAKSiM kanun ile YILDIRI / Tahlisiye Umum Müdürlüğünden: Milyonlarca kadın bu tecrübeyi yapınca hayran kalmışlardır. Zi ra; ekseriya yüzdeki siyah noktalar, açık mesameler ve her nevi gayri saf maddeler, tane tane olmuş adi bir pudradan ileri geldiğini biliyorlar. Filhakika, bazı pudralar parmaklar arasında tu • tulunca kadife gibi yumuşak gö rünürse de hakikatte kısım kısım taneli ve sert olur. Bunlar, gözü nüzden kaçabilir. Fakat dişleri nizle pekâlâ hissedebilirsiniz. Bir parça pudra alıp dişleriniz ara • sında eziniz şayet cüz'î bir tane lik olsa derhal hissedersiniz. Şimdi de bu tecrübeyi havalandırıl • mış yegâne pudra olan Tokalon pudrasile yapınız. Bu pudra yeni ve imtiyazlı bir usul dairesinde istihsal edilerek evvelkinden on defa daha ince ve daha hafif kıl • maktadır ve binaenaleyh cildi nazik mesamelerini tahriş eden tanelere tesadüf edilmez. Bu gibi taneli pudralardan sakımmz. Ve yalnız havalandırılmış ve ga • rantili yegâne pudra olan Toka lon pudrasını kullanınız. Terki binde krem köpüğü bulunduğu cihetle cildde uzun müddet sabit kalır ve artık parlayan burunlara nihayet verilmiştir. Ve sık sık pudralanmağa ihtiyaç kalmamıştır. K A N U N Î M U A M M E R Tahlisiye Umum Müdürlüğü merkez dairesi Çinili Rıhtım hanının ikinci katından Merkez Rıhtım hanının dördüncü katındaki dairei mahsusaya nakledildiğinden 17/9/1936 tarihinde icra edileceği evvelce ilân edilen arpa eksiltmesinin yeni naklolunan binada yapılacağı alâkalılara ilân olunur. (1242) MHHHHÜ I EKSİLTME İLANI İstanbul Vilâyeti Nafıa Müdürlüğünden: 28/9/936 pazartesi günü saat 15 te Istanbulda Nafıa Müdürlüğü Eksiltme Komisyonu odasında 2939 lira keşif b«delli Çapada Kız Muallim Mektebi çatı tamiratile jimnastik salonu tahkimatı işleri açık eksiltmiye konulmustur. Mukavele, eksiltme, Bayındırlık işleri genel, hususî ve fennî şartnameleri, proje, keşif hulâsasile buna müteferri diğer evrak daire sinde görülecektir. Muvakkat teminat 228 liradır. tsteklilerin en az 2500 liralık bu işe benzer iş yaptığına dair Nafıa Müdürlüğünden almış olduğu müteahhidlik ve Ticaret Odası vesi kalarile 28/9/936 pazartesi günü saat 15 e kadar Nafıa Müdürlüğüne gelmeleri. (1124) Denizyolları Isletmesi Direktörlüğünden: 1 Eksiltmiye konan iş: Ortaköy kömür deposu rıhtımı inşaatı ve tamirati. 2 Muhammen keşif bedeli 6199 liradır. 3 Bu işe aid evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Fennî şartname. alınu D Keşif hulâsası, E .Projeler ve termin plânı, defeder. Yemeklerden birer saat tstekliler bu evrakı 2 lira mukabilinde Denizyolları veznesinsonra alınırsa: den alabilirler. HAZEMSIZLIĞ1, MİDE EKŞİLİK 4 Eksiltme 21/9/936 pazartesi günü saat 15 te Tophanede De ve yanmalarmı giderir. Ağızdaki tat • nizyolları tsletmesi Direktörlüğünde toplanacak Komisyon tasızbğı ve kokuyu izale eder. Şişesi 75 rafından yapılacaktır. ve 120 kuruş 5 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. HOROS markalı etiketimize dikkat Deposu: Yenipostane arkası 6 Eksiltmiye girebilmek için 465 liralık muvakkat teminat ver Âşirefendi sokak No. 47. mesi ve evrak ve projeleri imzalaması ve bu gibi insaat yap tığına dair vesaik göstermesi lâzımdır. 7 Teklif mektubları yukarıda dördüncü maddede yazılı gün ve saatten bir saat evveline kadar Komisyon Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Postada gecikmeler nazarı itibare CÎLDİNİZİ ahnmaz. (1023) Tehlikeden koruyunuz K A B I Z L I GI EKSİLTME İLÂNI Konya Nafıa Müdürlüğünden: Konya Nafıa Dairesi için 1000 aded çelik kürek, 600 aded kazma, 200 kg. matkap çeliği, 50 aded varyoz, 10 keser, 10 aded bıçkı açık eksiltme usulile satın alınacaktır. Bunlarm tahminen bedelleri sıra sile 255, 420, 65, 95, 5, 5 liradır. Bu malzeme ayrı ayrı ihale edile cektir. Bu işe aid evrak şuplardır: A Eksiltme şartnamesi. B Fennî şartname. tstekliler bu şartnameleri Konya Nafıa dairesinden bedelsiz ola rak alabilirler. Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin yukarıda ya zılı bedellerin yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminat makbuzu gös termeleri lâzımdır. Bu altı kalem malzemenin eksiltmesi 29/9/936 salı günü saat on beşte Konya Vilâyeti Daimî Encümeninde yapı lacaktır. (1259) şembe günü saat (16) da Eminönü kaymakamlığı binasında Sultanahmed beşinci sulh hukuk mahkemesinde açık arttırma ile satılacaktır. 2 tstiyenlerin arttırma şartnamesini ve dosyasındaki diğer tafsilâtı 5/ 10/1936 gününden itibaren mâhkeme mize gelerek görebilirler. 3 Satış günü olan 15/10/1936 perşembe günü arttırma parası işbu gay rimenkulün muhammen kıymeti olan (1550) liranın %75 ini bulmadığı tak dirde en çok arttıranın taahhüdü baki kalmak şartile arttırma on beş gün daha uzatılacak 2/10/936 pazartesi günü saat (16) da en çok arttırana ihalei kat'iyesi icra olunacaktır. 4 İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkalıların işbu gayrimenkul üzerin deki haklarını evrakı müsbitelerile yirmf gira fçînde mahkememize bfldîrmeleri lüzumu ilân olunur. (256İ2) Sabriye ile Salâhaddinin tasarruflarında olup Emniyet Sandığına birinci derecede ipotekli bulunan ve tamamına «2375» lira kıymet taktir edilen Zincirlikuyu Eftalzade mahallesi Müezzin sokak eski ve yeni 4 numaralı bir tarafı Kır Ali Osman veresesi menzil ve bahçesi, bir tarafı tarik, bir tarafı Adile Hanım menzili ve tarafı rabii tarikiam ile mahdud hane. Zemin kat: Çimento döşeli taşlık, bir kuyu, bir halâ, bir merdiven altı, bodrumda kömürlük. Bahçede: 1 kat mutfak, 1 kat taş sahanlık. 1 kat ahır. 1 kat taş diğer ahır. 1 kuyu ve selvi, erik, incir, kızılcık vesair ağaclar vardır. Asma kat: 1 Aralık. 1 oda. üst kat: Bir sofa, iki oda, bir halâ, bu kattaki iki aşağı kattaki bir odada yük ve umumunda elektrik, terkos tesisatı mevcud ve bahçenin etrafı duvarlıdır. Bina ahşab olup, mesahası: Umumu 399 m2 olup bundan 58 m2 ev, 30 m2 mutfak, kalanı bahçe olan ev açık arttırmıya vazedilmistir. Arttırma peşindir, arttırmıya iştirak edecek müşterilerin kıymeti muhammenenin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya milH bir bankanın teminat mektubunu hâmil olmaları icab eder. Müterakim vergi, tanzifat, tenviriye ve Vakıf borcları borcluya aiddir. Arttırma jartnamesi 31/10/936 tarihine musadif cumartesi günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 16/11/936 tarihine musadif pazartesi günü dairemizde saat 14 ten, 16 ya kadar icra edilecek, birinci arttırmada bedel, kıymeti mu hammenenin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde üstte bırakılır. son arttıranın arttırma BESIR KEMAL MAHMUT CEVAT Aksi takdirdetemdid edilerek taahhüdü baki kalmak üzeresalı günü 15 gün daha 1/12/936 tarihine musadif ECZANESI saat 14 ten 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma netice • SİRKECİ sinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 ncı maddesine tevfikan hakları tapu sicil « Sultanahmed beşinci sulh hukuk lerile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadaranın ve irhâkimliğinden: tifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife 1 Ölümden ötürü terekesine mah dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı kememizce el konulan ve terekesinin müsbitelerile birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirtasfiyesine karar verilen Hatçe Saa • de hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmadete aid Hocagıyaseddin mahallesinde sından haric kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tanzifiyeden Vefa caddesinde eski (Yeni) yeni Di ibaret olan Belediye rüsumu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen vanefendi sokağında 12 numaralı bah tenzil olunur. 20 senelik Vakıf icaresi tavizi müşteriye aiddir. Daha çeli dört tarafı kârgir içi ahşab üç katlı fazla malumat almak istiyenlerin 34/2947 numaralı dosyada mev iiç odalı ev tasfiye memurunun dile cud evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu görüp anğile 15/10/1936 tarihine müsadif per hyacakları ilân ounur. (1277) Herhangi Jbir kremin ofta lüzumu olan gıdayı verece • ğini zannediyorsanız bu tec • rübe size pek pahalıya mal olabileceğini derhatır edi • niz. Hiçbir krem size Krem Pertev kadar sadık kalamaz. İstanbul 3 üncü İcra Memurluğundan: Talebeler lise programmı tek mıl görüp resmî sınavlara hazırla nırlar. Fransızca lisanını öğrenmek için ihzarî sınıflar vardır. Leylî ve neharî ve yemekli neharî talebeler kabul edılir. Lise 21 eylul tarihinde tekrar açılacaktır. Erkek ve kadınlara Fransız Lisesi (Galata) SEN BENUA istanbul Sıhhî Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyoundan: Kapalı zarfla eksiltmeye konulan Haydarpaşa Nümune hastane sinin 1936 malî yılı ihtiyacı olan 244 kalem tıbbî alât ve edevata teklif edilen fiatlar fazla görüldüğünden yeniden kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmustur. 1 Eksiltme 18/9/936 günü saat 15 te Cağaloğlunda Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Müdürlüğü binasında kurulu Komisyonda yapılacaktır. 2 Tahminî fiat 6358 lira 50 kuruştur. 3 Muvakkat garanti 476 lira 69 kuruştur. 4 İstekliler şartnameyi parasız olarak Komisyondan alabilirler, $ İstekliler cari seneye aid Ticaret Odası vesikasile 2490 sayılı kanunda yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat teminat, makbuz veya banka mektubile ihale saatinden bir saat evvel teklif mektub larını Komisyona vermeleri. (949) NASIR İLACI "KURTULUŞ,, Biçki ve dikiş dersanesi Müdiresi: Mm. Papazyan Haftanın 4 günü kadınlara, 2 günü dikiş bilen erkeklere, günde üçer saat Fransız usulile biçki ve dikiş dersi tedris edilir ve 3 ayda Maarifçe musaddak diploma verir. Feriköy Tepeüstü 116 No. Papazyan apartımanı. SATILIK ARSA Sümer Bank Umumî Müdürlüğünden: \ finctferrtorfor Ccn/c/e&i TURK HAVA KURUMU 1 Soo BÜYÜK PİYANGOSU Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. 6 ncı keşide 11 birinciteşrin 936 dadır Biiyük İkramiye 2 0 0 , 0 0 0 Liradır Ayrıca 30.000, 20.000, 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle «50.000» liralık iki aded mükâfat vardır Akay İşletmesi Direktörlüğünden: Adalar Anadolu Yalova hattında 16 eylul 936 çarşamba günün • den itibaren sonbahar tarifesi tatbik olunacaktır. Yeni tarife iskelelere asılmıstır. (1270) Ankaranın en mühim ticaret merkezi olan Anafartalar caddesinde Kınacı hanı karşısında mevki ve mahalli krokide işaret edilen beheri 366.12 metro murabbaı dahilinde 732.24 metro murabbalık iki parsel arsa kapalı zarf usulile satılığa çıkarılmıştır. Tekliflerin peşin parası esası üzerinden veyahud beş müsavi taksitte, ilk taksitinin peşinen ve diğer dört taksitinin satış tarihinden itibaren birer sene vade ile dördüncü sene nihayetinde ödenmesi ve birinci taksitin tediyesini müteakib arsanın tamamının birinci sınıf ve birinci derece üzerinden Bankamıza ipotek edilmesi şarttır. Taliblerin en nihayet 25 eylul 1936 akşamına kadar tekliflerini Umumî Müdürlüğümüze bildir meleri ilân olunur.