30 Ekim 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

30 Ekim 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

CUMHURİYET 30 Birinciteşrin 1936 İstanbulu tehdid eden tehlike on zamanlarda Avrupanın siyasî vaziyeti esasından değiştiBelediyenin ihtikârla mücadele ğinden, Orta Avrupa ve Balyolundaki çalışmalarına rağmen, kan devletleri emniyet ve selâmetlerini millî ve büyük günlerimizde gene temin ve sulhu korumak için kendi aralafırsatı ganimet bilen bazı bezirgân rında çareler aramakta ve haricdeki devruhlu müessese sahiblerine tesadüf letlerle münasebetlerini yeni esaslar üzeMerak edip te, dört bir tarafı su ile « Bu sular adeta vaki aşı halini aledilmektedir. rinde kurmağa çalışmaktadırlar. Ber çevrilmiş ve her köşesinde dünyanm en mıştır. Bunlardaki saprofit ve kalibasil Dün Taksimdeki Cumhuriyet a linde Almanya ve İtalya • Dış Bakanlaiyi suları fışkıran şu zavalh tstanbulun mikroblannı yuta yuta, vücud bir nevi bidesinin civannda bulunan bazı rınm yaptıklan görüşmeler nen'cesinde bu içtiği suları gördünüz, araştırdınız mı bil muafiyet kesbediyor. Fakat bu aşı fennî kahve ve kazino sahibleri halkm geiki devletin ve kendilerine siyasî, ırkî ve mem? Eğer böyle bir meraka düşmedi değil, muzır bir aşıdır. Böylece barsak çid resmini rahatça seyretmek için iktısadî cihetten bir çok bağlarla merbut nizse, bugün, size yeni bir derdin acısmı lan ve midesi bozulmuş halk, günün bikahve ve kazinolara bermutad hü bulunan Macaristan ve Avusturyanm vereceğim için, peşinen özür dileme rinde, zemin müsaid olduğu için, tifoya cum edeceğini bildiklerinden: iktısadî ve malî bir blok teşkil ettikleri liyim. da, dizanteriye de, barsak hastalıklan «Bugün antremiz elli kuruştur!» tahakkuk etmiştir. Bunun için Küçük îtiVe derhal haber vereyim ki, İstanbu nın envama da, hatta koleraya da kolayteranesile halktan fuzuli bir para allâf ve Balkan devletleri bu yeni blokla lun yansına yakın halkı, hergün dudak lıkla tutulabilir.» mışlardır. İçeriye girebilmek için a ne şekilde münasebet tesis edeceklerini larına götürdüğü bardaktan, kanşık yağİstanbulu tehdid eden bu tehlikenin dam başına elli kuruş toplıyan bu düşündükleri gibi yeni blok ta herşeyden lar, sütlerle bozuk midesine inecek sudan derhal önüne geçmek için, Sıhhiye Mümüesseseler, müşterilerine sadece bir evvel Orta Avrupa ve Balkan devletlerida, mikrop denen nesnenin envaını almak dürünün de dediği gibi, bu pis suları, lokum ikram etmişler ve aldıklan le işbirliği yapmağı düşünmüştür. tehlikesine maruzdur. Terkos gibi şehir dışmda filitre ederek, antre paralarına mukabil de bilet Orta Avrupa ve Balkan devletleri araBu felâketin sırrma ermek için de bil demir borularla çeşmelere getirmekten kesmiyerek paralan doğrudan doğ sında sık sık yapılan ve bilhassa Pragda mek lâzımdır ki, bu şehirde Terkos ve başka çare yok. Emniyet direktorü, gazete fotoğrajçısı ruya ceblerine indirmişlerdir. Romanya Kralı ile Çekoslovakya GumFaikı, Beyazıd meydanında vazifesini Kâğıdhane sularından başka fennen te Ve bu, bir bütçe meselesidir. Bir müessesenin «antre elli ku yapmaktan menederken hurreisi arasında başlıyan mülâkatlarda miz su yoktur! Ancak, bir hayli uğraştıktan sonra anruştur» diyebilmesi için verilen para Dünkü Cumhuriyet bayrammda, gagörüşülen başlıca mevzulardan biri AlKimseye tariz etmiş olmamak, ve kinv ladım ki, bu bütçe meselesinin takıldığı mukabilinde bir bilet vermesi lâzımmanya İtalya blokuna karşı alınacak senin günahına girmemek için, bu işi bir bir başka nokta var. Salâhiyettar ağız zetecılere karşı gene teessüfe şayan bir dır. Çünkü antre namı altmda alı hâdise cereyan etmiştir. Yugoslav Başvaziyetin tayini işi bulunuyor. Alman kere de en salâhiyettar makamtan tahkik lar, bunu, şöyle izah ediyorlar: nan parada Belediyenin, Maliyenin vekili M. Stoyadinoviç şehrimize gel Vanın Gaveş kazasında yanm İngiliz dostluğunu herşeyin fev etmek istediğim zaman, îstanbul sıhhiye « Belediye fedakârlık edip bu sula diği gün Sirkeci istasyonunda resim alve sair resmî teşekküllerin de hakkı kinde tutmuş olması ve hatta İtalya ile Vastın kümbedi Müdürü, bana, aynen şöyle dedi: rı şehre tertemiz getirse de, katlanacağı maktan menedilmiş "olan fotoğraf mu ve menfaati gözetilmesi icab eder. Van (Hususî) Bugün mevcud vesi arasını bulmağa çok ehemmiyet vermek« Hamidiye ve Terkos suları te habiri arkadaşlarımızdan Faik, dün de Böyle uluorta toplanan paralann kalara nazaran Van üç bin yıllık bir ta te bulunması Küçük İtilâf ve Balkan mizdir. Halkalı, Kırkçeşme ve Taksim Vali ve Belediye reisinin emrile Emni sırf fırsat düşkünü şahıslann cebine rihe maliktir. Irkan ve tarihen Türk o devletlerinin yeni bloka yakınlaşmasını sulan şehre girdikten sonra şayanı emniyet müdürü tarafmdan vazifesini yapgirmesini halkm ve devletin menfe lan memleket ve sakinleri İsadan ev kolaylaştırmaktadır. yet değildir. Üsküdarın Elmalı suyu da maktan menolunmuş ve merasim ye ati namına zararlı görüyoruz. velki devirlerde Büyük Asur İmpara Malumdur ki bugün Yugoslavya, habugünkü vaziyeti itibarile temiz sayıla rinden uzaklaştırılmıştır. torluğunun en büyük ve en kuvvetli ricdeki büyük devletlerden en ziyade rr.az. Do&ru degil mi? düşjnanlarından biri olarak görülmekYukarıdaki resim acıklı diyebilece Türkiye ve İngiltereye itimad etmekte Diğer memba suları vakıâ, yerlerinde ğimiz bu vaziyeti tesbit etmektedir. tedir. ve güvenmektedir. Bundan dolayı Yu temizdir. Fakat bu temizliğin devamı, Kahraman ordumuzun geçişini ve en Kablelmilâd 900 yıllarına aid vesikabüyük bayramımızın kutlulanmasını nakıl vasıtalannın mükemmeliyetine bağlara nazaran Hitit federasyonuna dahil goslavya Başvekili Doktor Milan Stoyatesbit için resim çekmekten başka hiç lıdır. Meselâ fıçılarla taşınan sulara te olan Orarto Van havalisi uzun yıllar dinoviçin Ankara seyahatine Avrupada bir suçu olmıyan bir vatandaşı, her mizdir diyemeyiz. Çünkü fıçılar sarsıl süren Hitit Asur mücadelelerinde Hi çok büyük bir ehemmiyet verilmektedir. hangi bir infialden dolayı, mukaddes dıkça üstüne çıkan sular orada birikmiş Bu seyahatin, Bulgaristanın Balkan titlerle ayni safta Asurılere karşı vudiyebileceğimiz işini yapmaktan me ruşmuş ve büyük Hani İmparatorluğu misakına alınması tasavvurile de sıkı alâtozu toprağı alarak, tekrar fıçıya boşa netmek çok garib bir zihniyetin mah nun inhilâlinden sonra da başlı başına kadar bulunduğu Avrupadaki ve bilhaslır, böylece suyu kirletebilir.» sulüdür. Biz daha iki gün evvel bu gibi bir hükumet kurmuştur. Beş yüz yıl sa Paristeki siyasî mehafilde tahmin edilSıhhiye müdürüne, birdenbire gözünr işlerin bir daha tekerrür etmemesini süren Orarto hükumeti asırlık düşman mektedir. Yugoslavya Bulgaristanla da de büyüyen bu su derdine karşı alınacak temenni ederken dün gene böyle bir ları olan Asurilerle uzun ve şerefli bir tedbir olup olmadığını sordum. uzlaşmak politikasına azimle devam et İstanbul Sıhhiye Müdürü Ali Rtza hâdisenin vukuu, çok esefle karşılanaharbler yapmış, ayni ırktan olan Ak « Hayır... dedi Bu şerait dahicak bir şeydir. Evvelki gece Taksimde frenleri bozuk manislerin Zap havzasında kurduğu irn mekte bulunduğundan Balkan yarımabüyük masrafa karşılık, Terkos gibi cüz'î linde birşey yapılamaz. Çünkü bütün suBir vatandaşın her hangi bir suçu bir tramvay bir otomobile çarparak o paratorluk ve bilhassa Küçük Asyanın dasının göbeğinde ve tam manasile Balbir para mukabilinde satmağa kalksa, bilan, Terkos gibi, şehir dışında filtre edekanlı olan bu devleti Balkan misakına liyor musunuz ne olur? Derhal sağdan varsa, kendisini kanımî yollarla tecziye tomobili hasara uğratmıştır. Yaptığımız istilâya başlanmasmdan sonraki tarih rtk, demir borularla şehir çeşmelerine geetmek lâzım gelir. Her hangi bir vatan tahkikata göre kaza şöyle olmuştur: lerde artık isimlerine tesadüf edilmemiş almağa, bilhassa Avrupanın siyasî binasoldan, ellerinde koca koca senedler setirmekten başka çare yoktur. Bu da...» daşla bir idare memurunun kanun na Gece saat 21,30 da Harbiyeden müş tir. Bu sükut ve meçhuliyet Orartonun sının temelleri çöktükten sonra şu zamanpetlerle bir sürü insan peyda olur ve bu teri alan 1774 numaralı otomobil Tak büyük düşmanı olan Asurilerin inkıra da çok büyük ehemmiyet vermektedır. zarmda hiçbir farkı yoktur. Sustu amma, anladım: Bütçe meselesi! sulara tasarruf iddia ederler. İşte BeleGazete fotoğraf muhabiri Faik, bir sime geldiği sırada önünde giden oto zı üzerîn'e hâsıl ölmuştur.' Çünkü Örar ' Bülğa'ri'stan da böyle bir kombinezona Ve devam etti: diyeyi faaliyete geçmekten meneden se cürüm işlemişse kanunî yollardan gidi mobil birdenbire durarak yolu kapa to Asur mücadelesi durmuş, vukuatı « Hamidiye ve Terkos sularından girmeğe esas itibarile mütemayildir. \ ^ beb, zannediyoruz ki, budur.» lerek tecziye edilebilir, fakat vazifesi mıştır. kayalar üzerine hâkkeden Asuriler or nız mağlub devlet sıfatile kendisine va gayri sular için Belediye içilemez diye Ben tle zantıetriyorum ki, bir şehrin ni yapmaktan gayrıkanunî emirlerle 1774 numaralı otomobilin şoförü bu tadan kalkmıştır. Halbuki bugün Van zolunan ve müsavat esaslarına müstenid ilân etti. sıhhatini tehdid eden büyük bir tehlike menedılenıez. İdare adamı demek, ka hal karşısında bir kaza yapmamak için müze deposunda bulunan Orartik ki Fakat içiyorlar... Başka su bulabulunmıyan vaziyetin tadil edilmesini ve karşısında, üç beş kişinin feryadı mesmu nun adamı denıektir. fren yapmış ve olduğu yerde durmuş tabeler okunduğu takdirde Hititlerin mıyan öyle semtler var ki, temiz olmadıırktaşı ve silâhtaşı olan bu milletin ta Adalardenizine mahrec verilmesi işinin Bir gazete fatağrafçısını vazifesinden tur. olamaz. ğını söylediğiniz bu suları... bir neticeye bağlanmasını bekliyor. Bu Bir yol açmak için, pek haklı olarak menetmek, her hangi bir işçinin çalış Bu sırada arkadan gelmekte olan vat rihi büsbütün aydınlanacaktır. içmesinler... Biliyorum, birçok dileklerin ne derece is'afı kabil olacağı evimi yıkan Belediye, on binlerle hem masına ve ekmek parasım kazanmasma man Enverin idaresindeki 74 numaralı Van kalesindeki ilk yapıların baki yerlerde evlerinin altından geçen gale yeni müzakerelere mühim bir mevzu teşşerinin sıhhatini korumak için bu işin de sebebsiz olarak mâni olmakla beraber tramvay frenlerinin bozuk olmasmdan yesi yeknazarda bize Hititleri hatırlarileri delip, oradan aldıklan suları kulladir. Bu, ne Cumhuriyet, ne de demok dolayı duramamış ve olanca hızile oto tır. Yalçm kayalar içine oyulmuş mü kil edecektir. Haricî politikada Dörtler niyorlar. Bu suretle hem suyu kirletiyor bir çaresini bulmaktan âciz olmamalıdır. rasi kanunları ve zihniyetile kabili izah mobile çarparak hasara uğratmıştır. İn teaddid odaları, salonları ihtiva eden blokile anlaşmak işi yanında bir de BulVe nihayet Evkafla, mütevellilerle ve değildir. lar, hem de kirli su içmiş oluyorlar... sanca eksiklik yoktur. mağaralar, seksen metro irtifaında yal garistanla anlaşmak meselesi bulunuyor. Buna karşı yapılacak şey, bugün için, daha bilmem kimlerle anlaşmanm yolu Matbuat Cemiyeti teşebbüste Orta Avrupa ve Balkan devletleri sulŞişhane yokuşunda bozuk fren yü çın kayalar üzerine istinad ettirilmiş rrraalesef (içmesinler) demekten ibaret nu bulamasa bile, Belediye, ya bu çeşbulundu zünden vukua gelen facianın muhake muazzam kale duvarları ve burada kul hu korumak için dış polıtıka sahasında meleri kapamak, yahud ne olursa olsun tir.» Matbuat cemiyeti idare heyeti, Yu mesi bile henüz bitmeden İstanbulda lanılan taş malzeme insana hayret ver yukarıda söylediğimiz veçhile temas ve her fedakârlığa katlanarak bu suları Sıhhiye Müdüründen sonra, başka başgoslavya Başvekilinin şihrimıze muva gene böyle bozuk frenli tramvayların mektedir. müzakerelerde bulunurlarken kendi mütemizlemek mecburiyetindedir. Bu duvarların azameti hakkmda bir dafaa kudretlerini artırmağı ve bunlar aka cephelerden yaptığım tahkikatla şunsalatı esnasmda İstanbul Valisile Em kaza yapmağa başlamaları ehemmiyetle Yoksa, her an, her türlü mikrobu ta niyet direktorü tarafmdan bir gazete üzerinde durmağa değer bir noktadır. fikir verebilmek için tek bir taşın lan anlıyorum: rasında bir ahenk tesis etmeği de düşü şıması ihtimali fennen mevcud bir suyur fotoğrafçısmın İstasyondan dışarı çıkaYeni bir takım facialara meydan ver eb'adının 3X6X5 olduğunu söylemek nüyorlar. Şimdiye kadar bu sahada da Beyazıd, Fatih, Şehremini taraflarına gelen Halkalı sulan şehir dahiline gir şöz göre göre içildigi yerde, Belediyenin rılması ve diğer gazetecilerin de istas memek üzere tramvayların frenlerinin kâfidir. Diğer yapılar ve inşaat bu aza mühim tedbirler ahnmış ve alınmaktadır. metin yanmda çok cılız ve çok zayıf meden evvel de temiz değildir. Çünkü vücudüne inanmak için, insanın, yaşadığı yona girmelerine mümanaat edilmesi sık sık ve adamakıllı muayene edilmesi İlk tedbir altı hafta evvel Bükreşte imzakalır. hâdiselerinden dolayı lâzım gelen ma lâzımdır. bu sulan getiren künk borular yer yer asn unutması gerektir. Vilâyetin her tarafı eski eserler iti lanan ve «Tataresko Stoyadinoviç mukamlar nezdinde teşebbüsat icrasına ka KANDEMtR çatlak, kırık ve bozuktur. Şehre girerken taşıyan vesikadır. Bununrar vermiş ve bu teşebbüsleri yapmağa POLİSTE barile, Türklüğün hemen en eski bir ahedesi» adınıve Yugoslavya devletleri toprak üstünde toplanmış sulara rasgella Romanya hazinesi ve tarih noktai nazarından da Ankarada bulunan Cemiyet reisini medikçe, onları da alıp sürüklüyorlar. Şe YAKALANAN KUMARBAZLAR başlıbaşma tetkike değer bir mevzudur. süratle ve mükemmel bir şekilde silâh mur etmiştir. Cemiyet idare heyeti, ayhir dahilinde ise bunlara her çeşid mecVan. Gevaş, Ahlat, Adilcevaz, Erciş, lanmak için birbirinin ham madde ihtini hâdisenin dün de tekerrür ettiğini Dün sabah Fatihde cami avlusunda ralar, lâğımlar karışıyor. bir telgrafla alâkadar makamata bildir Mehmed, Hasan, Celâl, Abdüllâtif, Ce Kâzımpaşa, Hakkâri, Gevar, hatta bir yaclarını temin etmeği karşılıklı olarak Kırkçeşme sulanna gelince: Bunlar lâl admda beş kişi kumar oynarlarken çok nahiyelerde insanı karşısında hay taahhüd etmişlerdir. mistir. Belgrad ormanındaki bendlerden ge suçüstü yakalanmışlardır. Beş kumar retle durduran ve düşündüren azametli 10 eylulde imzalanan bu muahededen MÜTEFERRİK baz dün Müddeiumumiliğe teslim edil eserler ve bakiyeler mevcuddur. Bu a sonra Bratislavada toplanan Küçük İtiliyor. Fakat tazyikleri olmadığı için annıtlar iki bin yılın her devrine aid bü cak şehrin basık yerlerine, meselâ Balatlâf konferansında Romanya YugoslavGayrimübadiller arasında mişlerdir. tan tutun Yemiş, Cibali, ve ta Güihane GÖRÜNMEZ KAZA Kadıköyün yük birer san'at eseridirler. Ücra yer ya muahedesi tasdik edilmiş ve Çekoslolerin mezarlıklarmda Ak ve Kara koihtilaf parkının yakinine, Demirkapıya kadar de Hasanpaşa mahallesinde 3 numaralı vakyaya dahi teşmili esas itibarile kararAnkara 29 (A.A.) İktısad Vekâle Gayrimübadiller cemiyeti idare he dükkânda karpuzculuk eden İhsan, dün yunlarm koç, koyun, at heykelleri, laştınlmıştır. akıyor. tinden: Bedeli bankaya yatırıldığı halİlhan ve Selçuk Türklerinin muazzam Gene Belgrad ormanından, Valide, de tediye tarihinden üç ay zarfmda Yu yetinde bir ihtilâf çıkmış ve çok mü sekiz yaşlarındaki oğlu Halil ile oğlu ve muhteşem kümbetleri, yalçın kaya Küçük İtilâf ve Balkan devletleri asSultan Mahmud ve Topuzlu bendle nanistan dahiline alınmıyan mallar hak nakaşalı bir celseden sonra idare he nun arkadaşı Mehmedi dükkânda yal lar üzerine kurulmuş kaleler, yıkılmaz kerî teknik noktasından dahi müdafaa rinden gelen Taksim suyu da Beyoğlu kında Yunanistan Maliye ve İktısad yeti reisi Celâl Galib istıfa etmiştir. Ce nız bırakmış ve sokağa çıkmıştır. Türk varlığını göstermektedirler. Eski kuvvetleri arasında ahenk vücude getirlâl Galibin yerine umumî kâtib Şahab ve Boğaziçi taraflanna dağılıyor. Vekâletleri tarafmdan aşağıdaki karar İki küçük yalnız kalmca dükkândaki İlhan ve Selçukilerin eyalet beylerine meği kararlaştırmış olduklanndan bu iş reis olmuştur. alınmıştır: Bütün bu sular pistir. karpit lâmbasını alarak oynamağa baş aid muazzam ve müzeyyen türbeler Bükreşte toplanacak umumî erkânıhar Kanunen salâhiyettar bir banka ma İş kanununun tatbikatı için lamışlardır. Fakat karpit lâmbası bir hakkmda da bir fikir verebilmiş olmak biye mümessilleri arasında görüşülecek Bütün bu suların ağzınıza alacağınız hazırlık denbire patlamış ve iki yaramaz göz için şunu kaydedelim ki. Baymdırşaha tir. bir katresinde her an tifo, dizanteri, ve rifetile parası tediye edilmiş olan mallar, hesabları tesviye edildiği tarihten lerinden tehlikeli surette yaralanmış aid kümbetin yanmda Sultanahmed çeş barsak hastalıklarının envaını taşıyan İş kanununun tatbikatile meşgul ol Muharrem Feyzi TOGAY mesi çocuk oyuncağı gibi kalmaktadır. mikroplan sürii sürü yutmanız ihtimali üç ay zarfmda memlekete. istihlâk edil mak üzere kurulmuş olan iş dairesinin lardır. mek üzere, ithal olunmadıkları takdir teşkilâtı hakkmdaki proje hazırlanmışHer köşesinde bir tarih gömülü olan vardır. Yaralılar Nümune hastanesine kaldıİtalyanlar tzmirden zahire de, on misli gümrük resmine tâbi tutu tır. Bu proje merkezi Ankarada bulu bu diyarın yarınki tarihi hiç şüphesiz Ve, dediğim gibi, İstanbul halkınm, rılarak tedavi altına alınmışlardır. lacaklardır. almak istiyorlar nan iş dairesinin memleket dahilinde hiç te az görülemiyecek bir kısmı, bu ÇARPIŞMA Vefada oturan Sa bugünkü çalışmalarla meydana çıka Bedelinin yatırıldığma mütedair ban kurulacak teşkılâtını ihtiva etmektedir. caktır. Kadim kervan yollarının geçtiği İzmir (Hususî) Türkofısin bildir suları içiyor. ka tasdiknamesinin, malın memlekete Öğrendiğimize göre iş dairesinin mem deddin adında bir çocuk, dün sabah sahalarda terkedilmiş viran köylerde, dığine göre, bazı İtalyan müesseseleri Belki hatırlarsınız, yazm sıcak gün girebileceğine dair Yunanistan bankasıŞehzadebaşından bisikletle geçerken şehir, kasabalarm göbeğinde iki bin yılleketin altı yerinde şubesi olacaktır. Bu lerinde, sabahtan akşama kadar, Beyoğ nın vesikası altmda bulunan tarih, mezşoför Recebin idaresindeki 4089 numa lık bir Türk tarihi ve Türk varhğı ya bizden yulaf, beyaz fasulya, mercimek, şubeîerde umumî müfettişler ve mü bakla, nohud, kuşyemi ve saire almak lunun göbeğindeki Taksim meydanında, kur mühletin mebdeidir. fettişler bulunacaktır. Şimdi merkezi ralı kamyonla çarpışmış ve ağır surette şıyor ve göze çarpıyor. istemektedirler. Alâkadar tacirlere hao koca çeşmenin önüne ellerinde birer Yukarıdaki kararın alınmasından ev umumiye verilmiş olan proje Vekiller yaralanmıştır. ber verilmiştir. bardakla dizilen pejmürde çocukların, vel parası yatırılmış olan mallara aid Heyetine takdim edilecektir. Yaralı hastaneye kaldırılmış, şoför Kayseride Parti kongreleri gelene geçene bardağı on paraya şifa üç aylık mühletin mebdei işbu karar Kayseri (Hususî) Vali ve Belediye Maamafih, bu teşkilât muvakkat o yakalanmıştır. niyetine dağıttıkları (Abıhayat) ta işte namenin neşri tarihidir. reisi Adli Bayman, vilâyet dahilinde lacaktır. İş kanunu meriyet mevkiine Ankara 29 (A.A.) İktısad Vekâle girdikten sonra iki yıl içinde yapılacak Yerleştirilen göçmenler bu pis sulardan, Taksim suyudur. yapılmakta olan nahiye ve kaza kon tinden: İzmir (Hususî) Bulgaristandan ge grelerine bizzat riyaset ettığinden konBu çeşme gibi, musluklarından şanl olan bir kanunla asıl iş teşkilâtı kuru Nüchaıı 5 Kunıştnr len göçmenlerin muhtelif kazalarda is greler bu yıl daha büyük bir intizamla şarıl mikroblu su akıtan daha nice çeş 10/11/935 tarihli Türk Yunan tica lacaktır. ) Türkiye Hariç meler var ki, Belediyenin gözü önünde ret anlaşması mucibince Yunanistan Mülkiye mektebi perşembeye kânları bitmiş gibidır. Torbalıya gön yapılmaktadır. Bu vesile ile Vali, halkdan Türkiyeye ithal edilecek mallann İD derilen 324 kişilık bir grupu, iskân edi la daha yakından temas etmekte ve teneke teneke.baril baril, güğüm güğüm ödenilmesi için tedavüle çıkarılmış olan taşınıyor lecekleri Karakuyu köyü halkı, araba halkm dilek ve ihtıyaclarını tetkik etdoldurulup evlere taşınıyor. «Bons de Caisse» lerin 31 kânunusani Senelik 1400 Kr 1700 Kr. Cumhuriyet bayramı münasebetile larla istasyonda karşılayıp köye götür mektedir. Şımdiye kadar yapılan na Insan bu vaziyet karşısında, elinde ol 1937 tarihine kadar muteber olmaları Ankaraya taşınması mukarrer bulunan müştür. Birkaç saat içinde bütün aile hiye kongrelerinde halkın yaptığı di Altı aylık 750 1450 madan kendi kendine soruyor: ve gene mezkur anlaşma mucibince «Siyasî bilgiler okulu». nakil etrafın ler, köylü evlerine yerleştirilmiştir. leklerin başlıcasmı okul ve öğretmen Üç ayltk Bizi koruyan hangi mucizedir? başlamış olan hususî takasların mezkur daki hazırlıklar bitirilemediği cihetle. Kardeşlerimiz, Bulgaristandanberi gör ihtiyacı teşkil etmekte, Partililer mu Bir aylik 400 800 Başvurduğum doktorlar bu mucizeyi tarihe kadar ikmal edilebilmesi Yuna önümüzdeki perşembe günü merasimle dükleri alâka ve şefkatten çok mem allimsizlikten çok müşteki bulunmak 150 yoktur nistan bankasmca da kabul edilmiştir. Ankaraya taşınacaktır. şöyle izah ettiler: j nun ve mütehassistirler. tadır. Sıhhiye Müdürü de bu hakikati itiraf ediyor Bir arkadaşımız, dün de vazifesini yapmaktan ve «Buna karşı yapılacak şey bugün için, maalesef menedildi «içmesinler» demekten ibarettir» diyor Içtiğimiz suların °/0 90 ı pis ve mikrobludur ( Şehir ve Memleket Haberleri ) Siyasî icmal Teessüf edilecek bir hâdise daha Doğru değil mi? Fırsat düşkünü bezirgânlar Van en eski bir tarih hazinesidir Bu üç bin asırlık Türk yurdu tarihî eserlerle doludur Balkanlar ve Orta Avrupa Bozuk frenli tramvaym yaptığı kaza Tramvayların frenleri yeniden muayene edilmelidir Yunanistana yapılan ithalâtımız Iktısad Vekâleti bir tamim neşretti Cumhuriyet W» şeraiti I *