30 Ekim 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

30 Ekim 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

| kil arasında müza- ii İstanbul CUMA 30 TELGRAF ; İLKTEŞRİN 1936 İKINCI 5 K Ankara, 29 (A.A.) — An- kara Palasta C, H. P. tara. fından verilen suvare esna. sında Cümhur Reisimiz Ka- mâl Atatürk, Yugosıavya Başbakanı Dr. Stoyadinoyiç ve Harisiye Vekilimiz Dr. Tevfik Rüştü Aras hazıf ol. dukları halde Yugoslavya matbuat mümessillerini ka. bul buyurmuşlardır. Gümhur Reisimiz, Türkiye- nin samimi ve dostça bağlı bulunduğu Yugozlavya mat- buat mümessillerini kabul et- mekle memnun olduklarını YIL — Reş Ankara — caddesi TELEPON ; 24318, 24319, 24310 TAN, ISTANBUL , $s2 URUŞ Atatürkün Hitapları Yugoslav matbuat heyetine kiymet'i beyanatta bulundular bayan ve bu kabulü mümtaz bir devlet adamı olan Başba- kan Dr. Stoyadinoviç hazır olduğu halde yaptıklarından dolayı sevinçlerinin bir Kat daha fazla olduğunu kaydey- ledikten sonra demişlerdir ki: “— Görüyorsunuz ki ve müşahede etmişsinizdir. ki, Türk devlet adamları ve Türk Milleti Yugoslav Milletine, Yugoslav Devletine ve Yugos- lav Hükümetine karşı en sa- mimi hisler beslemektedirler. Bu dostluk tezahürünün bütün Türkiye tarafından Yugos- lavya hakkında beslenen ha. kiki hislere tercüman olduğu. na eminim, Tahakkuk ettirdiğimiz müş- terek dostluk devam edecek tir, Bu dostluğun devamına ve daima daha ziyade resa. net bulmasına çalışacağım Bu dostluk bütün sulh dostla. ri için bir remiz teşkil eder. Böyle bir dostluk ancak insa. ni ve kardeş hislerile istikrar bulabilir. Iki milletimiz arasındaki dostluk, ifadesini yalnız söz- (Arkası 3 üncüde) BAŞMUHARRIRI: AHMET EMİN YALMAN Bugün Yedincide: Dünkü Geçit Resminin Panoraması Ankarada kerelere İsmet Inönünün bir iki Başve- başlandı | Kıymetli misafirimiz M, Stoyadinoviç evveli akşam Ankarada şereflerine verilen ziyafette. Sa- Ankara, 20 (Tan muhabirinden) — Hükümet merkezimizin * kıymetli misafiri bulunan dost ve mittefik Yugoslavya Başvekili ve Hariciye Nazır: Stoyadinoviç'i Ankaralılar bu- gün candan alkışladılar, Müzakereler başladı Ankara, 20 (A.A) — Yugoslavya Başvekili Ekselans Stoyadinoviç bu. günkü geçit resmini takip ettikten gonra Başvekil İsmet Inönü ye İşleri Bakanı Doktor Tevfik Rüştü 'Arasm refakatinde olarak sahadan ayrılırlarken, halk büyük misafime karşı büyük bir sevgi tezahilrğ göz. termiştir. Bilhassa büyük misafirin ikamet ettikleri Ankara Palas otej; önünde toplanmış olan binlerce hal. kın, iki hükümet reisinin resmigegit. ten otele dönüşleri esnasında göster. miş oldukları tezahürat fevkalâde bir manzara arzetmiştir, Otele gelişlerini müteakıp iki hü - kümet şefi ve Hariciye Vekilimiz a- rasında görüşmelere başlanılmıştır. Epeyce uzun sürmüş olan bu müza- kere esnasımda otelin önünde toplan- mış bulunan halk muhterem misafi- Ti alkışlamış ve bu içten Sevgi teza- hürll karşısmda Ekselens Stoyadi -| moviç ile Bâşvekil Ismet İnönü bal - Kona çıkarak halka teşekkür etmiş - Vremenin mütaleası Zetesinin muhabiri Atatürkün Baş -| vekil Stoyadinoviçi kabul ile iki saat başladı. Başta İstanbulda bulunan meb'uslar olduğu halde, Istanbul ko- lerdir. mutan vekil İneraller, Üni Belgart, 29 (Radyo) — Vremo ga: | allimleri, kültür direktörü, yüksek mektepler direktörleri vilâyet, bele- ğında «TAN» Başmuharriri Bayram Coşkunluğu Ankara, istanbul ve bütün memlekette Cümhuriyet Bayramı, dün, yurdun her yanında oldu- ğu gibi, şehrimizde de, misli gerçekten az görülen bü: yük bir heyecanla: kutlandı. Cümhuriyetin onuncu yil Bayramı istisna ed ma karşı gösterdiği alâka, hemen hiç bir seneve kıyas ©- lunamıyacak dereceyi o bulmuştu. Daha bir gece evvelinden halk so- —— m e Baştanbaşa, a9“) dağa tebrikte bulundular J iz arla donanan çehrin; Vali, saat (10,45) de, şehrimizdeki Sedde ve sokakları her yaşta | ecnebi devlet konsoloslarınm ziya- insanla doluydu , ini EE n , İretlerini kabul etti, atağma sığmayan bir ge! gibi; Beyazıt meydanında akan hincahmç bir kalabalık, saba - hm çok erken saatlerinde, Beyazıda | Kabulresmi, devam' ederken, Üni- giden yolları tutmuştu. versile meydanınm manzarası, gitgi- de mahşeri bir hal alıyordu. Bütün teşekküller, Üniversitenin & Kabul resmi Sant 9,30 da, vilâyette .resmikabul makta idiler , Bu arada, göğüslerini, kocaların - dan ve oğullarından yadigâr kala İstiklâl madalyeleriyle süsliyen gehit anaları, ve malüj gaziler, göze çarpi- yordu ili AN Fuat ve diğer ge iYersite profesör ve mu * yazısı karşısında Şef Atatürk se, dün halkın büyük milli bayra-! ka, avlusunda, birer ikişer yerlerini al -| Bü, Bir Diplomatın Türkiye İçin Sözleri: “Türkiyede İnkişafın Hızını Göz er Takip Edemiyor Ankara, 29 (Başmuharriri. aks — Milli Bayram günle- rinde Ankarada geniş ölçüde topluluk havası var, El san'atle- ri sergisinin küşat resmi, Başve- jgoslavya Başvekili şerefine su. aresi, geçit resmi, Cümhariyet Halk Partisinin suareleri dev. let adamlarımızı, meb'uslarımı. Z ecnebi diplomatlarını bir'ara. ya topluyor, GAZETECİ GÖZÜYLE Bütün bu topluluklara gazeteci gö züyle bakınca görünen manzara ha, ber, malümat, intiba, fikir toplamak hususundaki hudutsuz imkânlardır. Bir bayan böyle bir toplulukta tenkitli gözle tuvaletler görür Er - keklerin gözlü, güzel yüzler üzerinde urur. Gazeteci için ancak ortada te- ©essum etmiş şekilde yazı memba ve ihtimalleri dolaşır. EL SAN'ATLERİ Elişleri sergisinde insanlardan pek gok istifadeye imkün yok. Sel ha linde bir kalabalık, iki taraflı came- nlar arasında tertip edilmiş yollar. dan akıp gidiyor. Tertibatmm güzel. Ve zevki, ince Türk san'at eser. leri duvarlarda yazılı malümat, re. simler, hayal meyal farkediliyor. Du. TUP konuşmıya imkân yok, UCUZLUK Bir aralık yanımda Yugoslav mes. lekdaşım Svetovskiyi buldum. düklerine hayran kalmıştı. Dedi ör - ki: büyük makinelerden başka şey ithaline ihtiyacmız yok. Görüyorum ki; Türk milletinde her Seyi başarmak istidat ve imkânt var, tün yapacağınız 19, istihsal ve is tihlâki tanzim, fiatları gitgide indir. mekten ibaret olacak.,, İNKIŞAF SUR'arı Bir dönüm yerinde, bir şimal raem- TArkası 8 incide| diye, parti mümessilleri, vilâyet maka mına gelerek Vali Muhiddin Ustün- (Arkası 8 incide) leketinin aefiriyle karşılaştım. O da (Arkası 3 üncüde) Atatürk ve inönü Antakyadan yüzler ce telgraf aldılar kilimizin dost ve müttefik Yu.| İstanbuldaki Antakvalılar dün Taksim ( âbidesine çelenk koydular (Tafsilât için lütfen dokuzuncu sayfayı açmız.) merasimle FIKRA a Medeniyet ve nikâhlar Kont Ciyano, Berlinde Alman Devlet Reisi ve Dışbakanı İlç gö- düştükten sonra, gazetecilere ba- yanatta bulundu. Bir fıkra için bu beyanatın bizi ilgilendiren tarafı, Kontun, İtalya ve Almanyanın Avrupa medeniyetini müdafan ot. mek vazifesini üstlerine almış ol. dukları hakkındaki sözüdür. Şu halde Avrupada üç cephe var: Biri medeniyeti müdafan ç. denlar (faşizm ve nasyonal - Sos. yalizm), diğeri medeniyeti tanrip edenler (sosyalizm ve kömünizm), üçüncüsü de medeniyeti müdafaa edemiyanler (demokrasi rejimle. ri). Fakat halk yığınları, mokrasilerde, Hena isi dığini söyliyebiliyor, Leon Bium iktidarı zaptetmiş değildir. Bilir kis Ispanyada, Bej ada. Fran. sada, hattâ ingilterede iktidara, halk reyinden, başka bir usul ile, çıkmak istiyenler, : Kontun imâ ettiği medeniyetçilerdir. Imdi. Avrupada buzünkü ba barların halk yığınla; ii zım geliyor. Çünkü ona na zaman fikri sorulsa, ya sola İshak. hela sağ diktatöryasın; hiç N getirmemektedir. xö Kont, Avrupa medeniyetinin İLâtfen sayfayı çeviriniz) ri olmas,