23 Aralık 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

23 Aralık 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

CUMHURİYET .23 Birincikânun 1936 Antakya TARIHI 1 ( Şehir ve Memleket Haberleri ) Siyasî icmal Yazan : Ahmed Faik Türkmen Şimalî Suriye Anadolunun mütemmim bir parçasıdır Antakya, Iskenderun mmtakası hangi kıt'aya aiddir? Balkan yarımadasının fizikî coğrafya noktai nazanndan birbirine benzemiyen mintakalara aynldığı malumdur. Bu sebebden eski devirlerdenberi Balkan yanmadasmda muhtelif milletierin birbirine komşu olarak yaşadığı ve bu yarımadanın fizikî coğrafyasmdaki bu hususiyet dolayısile bu milletlerin birbirine kaynaşmadığı artık bugün hcrkes tarafından teslim edilmektedir. Suriyeyi bu noktai nazardan tetkik ettiğimizde bu kıt'anın fizikî coğrafyasında da ayni hususiyetleri görürüz. Yani Akdenizin şark sahiline uzanan ve umumiyetle Suriye ismini alan bu kıt'anın birçok mintakalara aynldığı görülür. îşte bu mıntakalardan şimalde Iskenderun körfezi civannın Suriyenin değil, Anadolunun bir parçası olduğu kolayca teslim edilebilir. Bu tezimizi ileri sürmeden evvel garb coğrafya alimlerinin Suriye fizikî coğ rafyasmm umumî vasıflan hakkında müttefikan vâsıl oldukları şu neticeleri göreÜm: Anadolu ile Mısır arasında uzanan bu topraklarda şu üç coğrafî vasıf görülmektedir: 1 Garbde fyi yağmur alan arazi, Akdeniz boyunca sıralanan Lübnan ve Anti Lübnan dağlan; 2 Ortada yer yer mümbit ve kurak bir derin hufre, 3 Şarkta yer yer step ve çöl halini almakta olan düzlükler ve yükseklikler. Fakat bu umumî vasıflar, boydanboya bütün Akdenizin şark sahilinde kendini hissettirmekten uzaktır. Bilâkis fizikî coğrafya naktai nazanndan birçok hususî vasıflar, umumî Suriyeyi vahdetten mahrum bir hale sokmaktadır. Hulâsa fizikî ve beşerî coğrafya hâdiseleri umum Suriyeyi sahil, orta, şark mmtakalanna ayırmaktan ziyade; şnnal, orta, cenub mıntakalanna ayırmıştır. Bu üç mıntaka arasmda başhca mümeyyiz vasıflar şunlardır: 1) Fizikî coğrafya noktai nazanndan: a Cenubî Suriye (Filistin) gittikçe alçalan kademeler halindedir. b Orta Suriye coğrafya manuellerinin sehven umum Suriyeye teşmil ettikleri fizikî evsaf ve vahdetini muhafaza etmektedir. c Şimalî Suriye ise orta Suriyedeki fizikî coğrafya vasıflarındaki vahdeti kaybederek geçid veren yüksek bir yayla halindedir. Yani orta Suriyedeki yeknesaklık burada yoktur. Filhakika Lübnan ve Anti Lübnan dağlan şimalî Suri yeye yaklaştıkça irtifalanndan çok kay bederler. Arazinin bu alçahşı Antakya mıntakasında kendini büsbütün belli eder. îskenderun mıntakasına yaklaştıkça büyük dağ manialan büsbütün ortadan kalkar. Dağlar geçid veren silsileler ve dar yaylalar haline gelir. Şimalî Suriyede diğer iki mıntakada gözüken hufreler dahi derinliğini kaybeder ve şimale doğru Torosun ilk iltivalan kendini belli eder. Diğer iki mınfakada hâkim olan arazi şekli ile bu iltivalann karşılaşması arazinin yeknesaklığını bozmakla beraber bu mmtakanm avanzım daha ahenktar bir şekle koyar. Ve cenubu garbiye müteveccih vadiler açar. Hulâsa diğer mıntakalarda görülen üç arazi şekli burada yumuşamış. birbirine girmiş, birbirine kaynamıştır ve şimalî Suriyeyi kolayca girilebilir, geçilebilir bir hale getirmiştir. ki etüdümüzün tarihî kısmı bu geçidler vasıtasile cereyan eden büyük tarihî hâdiseleri hulâsa edecektir. 2) Beşerî coğrafya noktai nazanndan da Suriyenin diğer mıntakalannda görülen evsaf burada kendini göstermez. Orta ve cenubî Suriyenin iş hayatında mezheb ve dillerde görülen rengârenk manzara burada bir vahdete doğru gider. Burada artık normal bir ekalliyet karşısında tek bir din ve gene normal bir ekalliyete karşı tek bir ırk vardır. Hulâsa jeolojik teşekkül şimalî Suriyenin yüksek arazisini Anadoluya bağladığı gibi insan mesaisi de buranın alçak arazisini Anadolunun yaşama şeraitine bağlıyor. Çünkü eski devirlerden Osmanlı ordusunun ricatine kadar Amik ovası (şimalî Suriyenin alçak kısmı) Anadolunun buraya yakm mıntakalannın mer'ası olarak bulunmuştur. (1) Esasen Toros ve Anti Toros mıntakası hatta kısmen şark vilâyetlerimiz için Adananın Çukurovasmdan başka Amik ovasının iyi bir mer'a vazifesini görmesi iş hayatı noktai nazanndan gayet elverişji A Delil bulunamadığından Birincilikleri Yerli Mallar M. A. Telemaque yarm maznun tahliye edildi Bundan yirmi beş gün evvel, Erenköyüne bağlı Bakkalköyünde bir cinayet olmuş, başçavuş Seyfeddinin kansı Gülsüm başından kasatura ile yaralanarak öldürülmüştü. Yapılan tahkikat neticesinde cinaye tin, kadının kocası Seyfeddin tarafından işlendiği zannedilmiş ve Seyfeddin tevkif olunmuştu. Üsküdar Müddeiumumiliği, tahkikat evrakım tetkik etmiş ve Seyfeddin hak kında âmme davası açacak bir delil bulamadığından Seyfeddin dün tahlive edilmiştir. Bu suretle bu cinayet hal almıştır. esrarengiz bir Bakkal köyü cinayeti Ânkarada vîtrin ve Romanyanm yeni dekor müsabakası sefiri dün geldi Pazarları kazandı Ankaraya gidecek Akdeniz anlaşma işi kdenız üzerinde bir anlaşma yapmak için, İngiltere ile İtalya arasında M. Eden ile M. Musolininin karşılıklı söyledıkleri itilâfcu nutukların akabinde başlıyan müzakereler bir türlü süratle ilerliyemedi. Vakit va kit bu müzakereler fasılalara uğradı. Bununla beraber iki taraf ve bahusus îtalya mücbir olan muhtelif âmillerin tesiri altında bir anlaşma neticesine varmak lüzumunu daima hissettiklerinden aralanndaki teması her zaman muhafaza etmişlerdir. Yeni Rumen elçisi M. Alexandre Telemaque dün Romanya vapurile şehrimize gelmiştir. Yeni elçi kendisile görüşen bir arkadaşımıza şunlan söylemiştir: « Henüz itimadnamemi Cumhurreisinize vermediğim için siyasî beyanatta bulunmakta mazurum. Bununla beraber şunu söyliyebilirim ki mühim bir siyasî va zife olan Ankara elçiliğine tayim edildi • ğimden dolayı kendimi bahtiyar addedi yorum. Istanbulun yabancısı değilim. Bundan evvel seyyah olarak şehrinize gelmiştim. Daha o zamandan güzel İstanbulu • nuz bende unutulmaz bir tesir yaptı. Bütün Avrupayı dolaşmış bir adam sıfatile İstanbul kadar güzel bir şehre tesadüf etmediğimi söyliyebilirim. Türkiye ile Romanya arasındaki mü nasebata gelince; bu hususta söyliyecek bir şey yoktur zannedıyorum. Çünkü memleketlerimiz hem mütteh'k, hem ke limenin tam manasile dostturlar. Bir ata sözüne göre, bir serveti muhafaza etmek onu kazanmaktan daha mühimdir. Bu itibarla Türk Rumen dostluğunu daima muhafazaya çalışmak en büyük vazifem olacaktır. Yann Ankaraya giderek itimadnamemi Cumhurreisi Atatürke takdim edeceğim. Birkaç gün orada kaldıktan ve resmî ziyaretlerde bulunduktan sonra, îstanbula döneceğim.» M. Telemaque bundan sonra Romanya Hariciye Nazırı M. Antonesko'nun Ankara ziyareti hakkında şunlan söyle • miştir: « Balkan Antantı konseyinin önü müzdeki şubat ayında Atinada toplana cağını biliyorsunuz. Hariciye Nazırımız M. Antonesko Atinaya giderken İstanbuldan geçecek ve Ankarayı ziyaret ede cektir. Ancak bu ziyaretin tarihi doktoı Tevfik Rüştü ile bizzat M. Antonesko tarafından tesbit edilecektir.» Antakyadan tabiî manzaralar: Büyük Muruçay ve köprü dir. Halbuki arazinin tabiî şekli noktai nazanndan Lübnan ve Anti Lübnan dağ larında beslenen hayvanlann otlanmak için Amik ovasına geldiği vaki değildir. Hulâsa şimalî Suriyenin alçak ara zisi bu suretle orta Suriye ile değil Toros mıntakasile alâka peyda etmiş olduğundan fizikî coğrafyada olduğu gibi beşerî coğrafya noktai nazannda şimalî Suriye arazisinin Anadolunun bir parçası olduğu meydana çıkar. İşte iş hayatı noktai nazanndan Anadolunun komşu mıntakalarile eski devirlerdenberi mevcud olan bu mudil münasebet bu mmtakayı Anadoludan ayı ran gayritabiî bir hududun çizilmesinden sonra perişan olmuştur. Gerek fizikî ve gerekse beşerî coğrafya noktai nazann dan bu mmtakanm orta Suriye ile hiçbir alâkası olmadığından onunla müşterek bu iş hayatı tesis edememiştir. Bu sebebden şimalî Suriyenin iktısadî hayatı büsbütün müzminleşmiştir. Mahallinde esaslı bir müşahede yapılmadan coğrafya manuellerinin ötedenberi burasını Suriyeden addetmeleri hangi bir zühulün neticesi olduğu düşünülecek o lursa hatıra ilk gelen ihtimal şu olabilir: Birçok geçid yollarına malik olan bu topraklar Suriyenin Anadolu ile münasebetini temin ettiği için Suriyeye lâzım bir parça gibi görünmüş ve haritalarda İs kenderun körfezinin biraz cenubuna doğru sarkması da böyle bir prejöjenin te şekkülüne yardım etmiş. Hulâsa coğrafya kitablanna Hatay ili Suriye olarak girmiştir. MÜTEFERRtK Hataylılar bugün Abideye çelenk koyacaklar Hatay Erkinlik cemiyeti, dün, Eminönündeki yeni binasına taşınmıştır. Bu gün, bütün Hatayhların iştirakile yeni binaya merasimle Hatay cemiyetinin bayrağı çekilecektir. Bayrak çekilme sinden sonra Hataylılar Taksime gide rek Cumhuriyet abidesine bir çelenk koyacaklardır. Ankara Yerli Mallar Pazarının bırıncılık kazanan vitrinlerinden biri Emlâk Bankasında kaybolan para Emlâk Bankası kasasından 5000 lira esrarengiz bir surette ortadan kaybol muştu. Hâdise hakkında Banka müfettişleri ve Emniyet ikinci şube müdürlüğü tarafındm tahkikata devam edilmektedir. Şimdiki halde paraların haricden almmadığı tesbit edilmiştir. KÜLTÜR tŞLERl Bir tayin Beykoz ortamektebi türkçe muallimliğine Mahirin tayin edildiği yazılmıştı. Kendisi Türkçe muallimliğine değil, müdür muavinliğine tayin olunmuştur. Artırma ve Yerli Mallar Haftası münasebetile, Ânkarada da vitrin ve dekor müsabakaları yapılmış, birçok mağaza lar, camekânlarını pek güzel tanzim ettikleri için bu yıl müsabaka çok hararetli olmuştur. Müsabakaya iştirak eden 36 mağaza arasında vitrin ve dekor müsa bakalannın birinciliklerinin ikisini birden Sümer Bank Yerli Mallar Pazarı ka zanmıştır. îkincilik «Genc Türk» mağazasına, üçüncülük te «Halk Gömlekçi» mağazasına verilmiştir. Ankara Yerli Mallar Pazannın vitrin ve dekorlarını bizzat pazann müdürü Mehmed Ekrem tanzim etmiştir. Meh med Ekrem, yazın Şam sergisinde Türk paviyonunu da pek mükemmel bir surette tanzim etmisti. Kendisini tebrik ederiz. Göçmen evleri Gelecek kardeşlerimiz için evler hazırlanıyor Hükumetin, Trakyada ve Anadolunun muhtelif mıntakalannda iskân için ayırdığı yerlerde önümüzdeki mevsim için hazırlıklara devam edilmektedir. Iskân Umum Müdürlüğü, buralarda bil hassa göçmen evlerinin biran evvel inşasına çalışmaktadır. Önümüzdeki hazi ran ayından itibaren Romanyadan 937 senesi içinde 20,000 göçmenin anavatana nakline başlanacak, Bulgaristandan ge len göçmenler de hazırlanan mıntakalarda iskân edileceklerdir. Bu zamana kadar iskân mıntakalarmda göçmen evlerinin inşası bitmiş olacaktır. İskân müdürlüğü bu evler için Ro manyanın Kalas şehrinden mühim mik tarda kereste getirtmektedir. Şimdiye kadar birkaç vapur kereste gelmiş ve mahallerine sevkedilmistir. Şehid Kubilây günü Bugün, şehid Kubilâyın, ölümünün yıldönümüdür. Maarif idaresi mekteblere gönderdiği bir tamimle türkçe ve tarih muallimlerinin talebelere, Kubilâyın hayatı ve inkılâbdaki rolü hakkında izahat vermelerini ve hatırasının taziz edilmesini bildirmiştir. Talebe Yurdunda yapılan toplantı Yeni senenin hululü münasebetile dosyaların tasnii ve devri için kânunuevvelin 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 inci günleri icra dairelerince yalnız haczi ihti yatî gibi mevaddı müstacele müstesna olmak üzere diğer hususata bakılmıyacak ve para alınıp verilmiyecektir. ADLİYEDE lcra dairelerinde yılbaşı hazırlığı İstanbul Maarif cemiyetinin Talebe Yurdunda bulunan talebeler dün kendi aralarında şehid Kubilây için bir top lantı yapmışlardır. Toplantıda Enver Demiray, Sungur, Şerefeddin söz söy lemişler, inkılâb şehidinin hatırasırn Halbuki Anadoludan Suriyeye geçidtakdis etmişlerdir. ler temin eden bu mıntaka sırf bu sebebMaarif yardım sandığmm den Suriyenin bir parçası sayılıyorsa Irakın da böyle garib bir hak iddia et yardımları meğe hakkı olur. Çünkü Akdenizden ve Yardım sandığma aza iken iki gün garbî Anadoludan Iraka giden yollara evvel vefat eden Beyoğlu 45 inci ilkda burası geçid vazifesini görmekte bu mektebi muallimlerinden Pakize ile lunmuştur. Irakın da Akdeniz yolile in Vefa lisesi riyaziye muallimi Süleyman kişafı için bu mıntakaya ihtiyacı vardır. Şevketin, cenazelerinin kaldırılması iEğer tek taraflı hükümlere düşmeden çin sandık tarafından 50 şer lira veril düşünülecek olursa bir mmtakayı e miştir. Ayrıca kanunî varislerine de sir pazarına çıkanlmış köleler gibi 350 liralık bir yardımda bulunulmuştur. şu veya bu kıt'anın ihtiyacına yaradığı VİLÂYETTE için şu veya bu kıt'aya maletmenin herDahiliye Vekâleti teşkilâtı halde hiçbir ilmî kıymeti olmadığı görüdeğişecek lür. Medenî dünyanın her tarafmda bu gibi vaziyetler ihdas olunduğu vakit bi Dahiliye Vekâleti teşkilâtmı esaslı taraf olarak ilmî metodlarla o mmtaka surette değiştirecek bir proje hazırlan nm inkişafının neye mütevakkıf olduğu dığı ve projenin Umumî müfettişler düşünülür ve inkişafı için o mmtakayı kongresinde tetkik edilmekte olduğu bildirilmektedir. Projeye hangi kıt'aya raptetmek lâzımsa oraya Ankaradan bağlanır. Artık bu medeniyet asnnda in nazaran mahallî idareler umum mü sanlar gibi arazi mıntakalannın da birer dürlüğünün vazifesi genişlemekte, humanevî şahsiyeti, birer hürriyet hakkı susî muhasebe, belediye ve köyler navardır. Iştc bu mu'talarla yukanya hu mile yeniden üç umumî müdürlük ihlâsasmı yaptığımız tetkiklerimizden an das edilmektedir. Memurların tayin ve Iaşıhyor ki bu mmtakanm coğrafî vaziye nasbı işlerile mahallî idarelerin zat şutinin inkişafı için Anadoluya bağlanması besi meşgul olacaktır. Belediyeler umum müdürlüğü tenvilâzımdır. rat, bahçeler, abideler ve spor meydanEtüdümüzün devamı müddetince ya ları, mezarlık işleri, yangın ve havaya pacağımız diğer tetkikler şimalî Suriye karşı korunma, sağlık, temizlik ve meznin Anadoluya bağlanmasını yalnız coğrafya noktai nazanndan değil diğer nok bahalar, pazar, panayır, sergi ve ha talardan da zarurî kılmaktadır. Bunların yatı ucuzlatma, belediye zabıtası, büt herbiri müstakillen etüdümüzün muhtelif çe ve hesablar, su işleri, harita, plân ve fasıllannı teşkil edecektir. Yalnız bu fa kanalizasyon olmak üzere on şubeye aysıllara geçmezden evvel şimalî Suriyenin rılmaktadır. fizikî ve beşerî coğrafyası hakkında kaHarcırahlar nasıl verilecek? rilerimize toplu bir hulâsa vererek bil Vazifeleri başka yerlere nakledilen gilerini tazelemiş olalım. memurların beraberlerinde götürecek(1) Ihsan Abidin. Anadoluda Ziraat ve leri ana ve kızkardeşlerine harcırah veYetiştirme Vaziyeti. Cild 1, 2. rilip verilmiyeceği Divanı MuhasebatErzurumda yapılacak inşaa tan sorulmuştu. Alman cevabda bu memurların iaşe ve muavenetlerine muh tın plânları hazırlandı Erzurumda yapılacak yeni inşaatm taç olan koca ve babaları bulunan ana plânları Nafıa Vekâletince hazırlanmış ve hemşirelere muhtaçlık vesikası ve tır. İlk plânda müfettişi umumilik, kol rildiği takdirde bunlara da harcırah veordu, jandarma mıntaka teşekkülleri rilebileceği bildirilmiştir. Bu vesikalar daireleri ve büyük bir lise, Halk ve ordu evleri binaları, memurların ikameti belediye, belediye bulunmıyan yerlerde ne mahsus evler, evkaf oteli, vakıf ma ise ihtiyar heyetleri tarafından veri ğazalan vardır. lecektir. İSKÂN İŞLERİ Romanyadan göç edecek muallimler Romanyadan göç edecek Türklerden oralarda muallimlık edenlerin hicretlerinde memleketimizde de muallimlık vazifesine devam edebilmelerini temin için bunlar tarafından intihab edilen bir heyet şehrimize gelmiş ve Ankara ya gitmişti. Bu heyet Ankaradan dönerek Romanyaya gitmiştir. Maarif Ve kâleti kendilerine kolaylık vadetmiştir. Belediye ile Ermeni Patrikhanesi arasında, Sürp Agob mezarlığı yüzün den çıkan dava, Belediye lehine neti celenmişti. Fakat Patrikhane bu dava yüzünden dolayı Belediyeyi seneleTce uğraştırdığı için Belediye avukatları Patrikhane aleyhine bir de zarar ve ziyan davası açmışlardı. Bu dava da dün neticelenmiş ve Patrikhane 152 bin lira tazminata mahkum olmuştur. Ermeni Patrikhanesi 152 bin lira tazminata mahkum oldu İtalyayı İngiltere ile anlaşmağa sevke • den başhca âmil M. Hitlerin her ne pahasma olursa olsun îngiltere ile zıddiyet ve münaferet haline düşmekten içtinab etmek düşüncesıdır. İngiltere ile doğru • dan doğruya alâkadar her meselede Almanya çok ihtiyatlı hareket ediyor. Bunun son bariz misali Almanyanın müs temlekelere ve ham maddelere olan mübrem ihtiyacından doğan meselede M. Hitlerin şahsaıt önayak olmamasıdır. Almanya komünistliğe ve Sovyetlere karşı gerek İtalya gerek Japonya ile ak* dettiği ittifaklarda, her şeyden evvel, İngilterenin kuşkulanmamasına dikkat et miştir. Ayni zamanda Almanya her türü meselelerde İtalya ile birlikte hareket etmeği de kabul etmiştir. Fakat bu kararların şiddetle ve tamamile tatbikı husu sunda o kadar gayret ve hararet göster memektedir. Çünkü, İtalya Akdenizde, İngiltere ile ihtilâf halinde bulundukça Almanya Roma politikasının bilâkayd \e şart zahıri görünmekten, îngiltereyi hiddetlendirmemek için, çok çekiniyor. Bunun için Almanya, îtalyayı İngiltere ile biran evvel anlaşmak için mütemadi yen zorlamıştır. îtalya, İngiltere ile pazarlıkta zorluk görerek Akdeniz işlerin deki anlaşma gayretini gevşetince Al manya, Romaya ipi koparmamağı ve yeniden müzakere yolu aramağı derhal ve ehemmiyetle tavsiye etmiştir. Son günlerde İtalya ile İngiltere ara" sındaki müzakereler büsbütün yeni bir meseleden dolayı büyük müşkülât kar " şısında kalmıştır. İngiltere Akdenizde kendisi ve İtalya gibi büyük alâkası ve denizin gerek şimal ve gerek cenub sa hillerinde gayet mühim yerleri bulunan Fransanın da Akdeniz anlaşması müza* kerelerine ve akdolunacak mukaveleye iştirak ettirilmesini ileri sürmüş ve bunda ısrar etmiştir. îngiltere yeni Lokarno misakının akdine kadar Fransanın Avru padaki topraklarının müdafaasına bütün deniz, hava ve kara kuvvetlerile iştirak etmeği taahhüd eyledikten sonra, Akdenizde bu devleti açıkta bırakmamak ve böylece bir gün İtalyaya karşı Fransaya yardım etmek mecburiystinde kalmamak istemiştir. Fakat, bu noktada Almanya da îtalyayı her ne pahasına olursa olsun İngiltere ile anlaşmak için zorlamakta tered düd ediyor. Fransa, Sovyetlerle ittifak balinde bulunduğundan İtalya ile anla abildiği takdirde büyük bir gaileden kur* tulmuş olacak ve o zaman Sovyetlere daha müessir yardım edebilecek bir vazi " yette bulunacaktır. Zaten Sovyetlere karşı Almanya ile ittifak etmiş olan İtalya, Akdeniz anlaşmasına Fransayı iştirak ettirmekle bu ittifakı ve bütün dünya politikasında Al • manya ile mütesanid yürümek karannı gevşetmiş olacağını düşündüğünden Akdeniz anlaşmasına Fransayı iştirak ettirmemek hususunda sonuna kadar ayak diremiştir. İtalyanın bu muhalefetine karşı Fransızlar, Yugoslavya ile bir Akdeniz misakı aktederek îtalyayı sıkıştırabilecek* leri tehdidini savurmaktadırlar. İngiltere ile İtalya arasındaki müza kereler, bir de İspanya işlerinden dolayı zorluğa uğramıştır. Filvaki İtalya gerek Balear adaları gerek İspanyol sahilleri üzerinde General Franko ile bir anlaşma yapmadığını ve ileride yapmıyacağını İngiltereye temin etmişti. Fakat îngiltere bu teminatı kâfi görmemekte, Cebelüttank boğazı ve civarındaki arazinin siyasî vaziyeti değişmiyeceği hakkında kat'î ve açık teminat istemektedir. Bu iş ise uzun müzakerelere muhtacdır. îşte, Akdenize aid îngiliz îtalyan müzakereleri yuka rıdaki sebeblerden dolayı pek bati cere* yan ediyor. 100 kilo kurşun çalmış Fatihte Bayrampaşa medresesinde oturan Debreli Yahya, evvelki gece medresenin üzerine çıkarak 100 kilo kadar kurşun sökmüş, sabahleyin kurşunlan bir çuvala koyarak leblebicilere satmağa gitmiştir. Polisler Yahyayı kurşun ları satarken yakalamışlardır. Suçlu suçunu itiraf ettiğinden dün Adliyeye teslim edilmiştir. Idamdan kurtuldu Topkapı mahallesi bekçilerinden Cemal. geçen sene Zülfikar ve Ahmed isminde diğer iki bekçiyi tabanca kurşunile yaralıyarak öldürmüştü. Bir senedenberi Ağırceza mahkemesinde devam etmekte olan bekçi Cemalin muhakemesi dün bitmiş, katil bekçi, ayni zamanda iki adam öldürdüğü için idama mahkum olmuştur. Ancak, hâdisede esbabı muhaffefe mevcud olduğundan idam cezası 24 sene ağır hapse tahvil edilmiştir. ÜNtVERSlTEDE Hukuk Fakültesi dekanı Ankaradan geldi Hukuk ilmini yayma kurumu tara fmdan <devletçilik ve idare hukuku» üzerinde bir konferans vermek üzere Ankaraya davet edilmiş olan İstanbul Hukuk Fakültesi dekanı profesör Sıddık Sami dün Ankaradan dönmüştür. Şark Demiryollarını teslim eden heyet Muharrem Feyzi TOGAY Cumhuriyet Nüshası 5 Kuniftor şeraiti I v» Şark Demiryollarının hükumet tarafından satın alınması üzerine şirketin menkul ve gayrimenkul eşyasını tesellüm etmekte olan heyet mesaisine devam etmektedir. Heyet, vazifesini yılbaşına kadar ikmal edecektir. Yukanki resim tesel lüm heyetini göstermektedir. I Türkiye [ M» Hariç Senelik 1400 Kr Altı ayhk 7S0 Oç aylık 400 Bir ayhk 1SQ İ700 Kr. 1450 800 yoktur