28 Aralık 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

28 Aralık 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

28 Birincikâmın 1936 CUMHURfYET SON TELEFON HABERLER... TELGRAF ve TELSiZLE Hâdiseler arasında Hatay davası LJatay davası bizim için tirfillenmiş bir hududun kenarında ayıklanmasını istediğimiz küçük pürüzlerin münakaşası değildir. Bu işi, ne koparırsak bize kar getirecek bezirgânca bir diplomasi pazarlığından ibaret sananlar da aldanıyorlar. Hatay davası bizim için birinci sınıf ve en üst tabakada bir Türklük davasıdır. Biz bütün bir Türk dünyasınm şerefile, prestijile, kaderile bu işin içindeyiz. Tarihinin hiçbir devri değil, hiçbir anı gösterilemez ki, Türk milleti bir meseleyi istiklâl davası halinde ortaya koysun da, eninde sonunda, kendisi için bu ulvî mertebenin bir parmak aşağısına razı olsun. Hayır, M. Blum! Hayır, M. Delbos! Hayır, Fransanın bütün madamları, matmazelleri ve mösyöleri! BüVin bir Fransız efkârı umumiyesi olarak şunu bilmenizi istiyoruz ki Alzas Loren'deki Fransızların istiklâli sizin için neyse, bizim için de Sancaktaki Türklerin istiklâli odur. 1871 1918 arasında Alzaslılara tatbik edilen tazyik rejimi onlan Fransaya nasıl kopmaz bir sarmaşık halinde bağladıysa 1921 denberi Sancakta tatbik edilen ayni rejim de Hatay Türklerini Türkiyeye böyle aşınmaz bir sevda ile perçinlemiştir. Buna rağmen biz ilhak değil, sadece bu Türklerin büyük ve şerefli milletlerine has bir istiklâl içinde yaşamalarını istiyoruz. Bu şeref ve istiklâl üstünde tereddüd, miinakaşa, hatta sadece menfi bir sükut içinde kalan bütün dostlarımıza ve düşmanlarımıza hatırlatırız ki dirayetleri en büyük imtihanı geçiriyor. Türk milleti Hatay davasında, münasebette bulunduğu milletlerin en küçük jestlerine karşı bile iliklerine kadar hassastır. Derin ürperişlerimizi zor zaptediyoruz. Bu millî vakarın altında zâflar değil, sahlanmak için en büyük Türkün bir işaretini bekliyen büyük tarih kudretleri ve mukadderleri saklıdır. Ona dikkat ve hürmet ediniz! C. Halk Partisi Ankara Vilâyet Kongresi dağıldı «Türk milleti daima yükselecek ve dünyanın diğer milletlerine misal olacaktır» Ankara 27 (Telefonla) Cumhu riyet Halk Partisi Vilâyet kongresi son celsesini bugün saat 14 te Halkevinde akdetti. Bazı dilekler daha sunulup tas nif edildikten sonra kongrenin tazim telgraflarına Atatürkten, Meclis reisinden ve Parti Genel Sekreterinden gelen ce vâblar okundu ve ayakta dınlendı. İşarî reyle yapılan intihabda II Yön Kurul azalıklarına; Diyanet İşleri reisi Rifat Börekçi, doktor Vehbi Cemal, Arif Çubukçu, Hâmid Eseniş, Nasuhi Baydar; yedek azahklara: Hilmi Atlıoğlu, Fahri Kandoğan, Cemal Hâzım, Hayrullah, Hâmid Osman, Veli, Zehra ve Abdürrahman; büyük kurultay delegeliklerine de Rifat Börekçi, Yusuf Hikmet, Ziya, Behçet, Hayrullah, Hilmi ve Mustafa Başar; yedek delegeliklere ise: Bahri, Cafer Tayyar, Abdürrahim, Halis Fuad, Hiiseyin, Said ve İsmet seçil diler. İntihabdan sonra azalar hep birlikte Ulus meydanına giderek Atatürkün ayak bastığı günün yıldönümü merasimine iş tirak etmislerdır. nin ekseriyetini bir araya toplıyarak meb'uslarını seçtikten sonra muayyen bir devre icinde memleketi idare etmek demekti. Bunda en çok muvaffak olana en iyi demokrat denirdi ve hâlâ da böyle dır. . Türk milleti bu milletlerin nadirlerinin başında gelir. On binlerce sene pek çok rejim inkılâblan geçiren Türk milleti, ve Büyük Önderi tarihin en müşkül devrinde tutacağı yolu, kurtuluş yolunu gösterdi: Halk için halkla... Memleketi isti lâdan kurtaran Atatürk, memleketi idare için bir parti kurdu ve adına Cumhuriyet Halk Partisi dedi. Bu beynelmilel ilmî ve umumî tabirile demokrasi de olsa, manası, mefhumu ve tatbikı itibarile yepyeni bir idealin ifadesidır. Bu ideale göre halkın ekseriyetinin intihabı ka zanmak memleketi idare için kâfi değildir. İntihabı kazanarak memleketi mu ayyen bir müddet için idare etmek kâfı gelemez. Bu bir nevi diktatörlük olur. Atatürk inkılâbı hernevi diktatörlüğü reddeden bir rejımdır. Atatürk demokrasisi hem referandum ve hem de kanunî teşebbüs esaslannı ihtiva eden bir rejimdir. Ocak, nahiye, kaza, vilâyet kongreleri ve nihayet Büyük Kurultay bunu temin eden esaslardır. Buna riayet edenlerin hatası az olur. Eğer tarihin hakikî gidişi nazarı itibara alınırsa anlaşılır ki Türk milleti dai ma yükselecek ve daima yükseltecek, ve, dünyanın diğer milletlerine misal ve ayni zamanda beşeriyetin saadetıne hâdim mümtaz bir heyet olacaktır. Türk tarihinin bu kifayeti ve bu akıbeti kimseye meçhul değildir. Türklerin idealleri malumdur. Bu idealde ne kıskanc, ne de inhisarcıyız. Biz bütün milletlerin müstakil, müreffeh, mes'ud ve hür olmalarını istiyoruz vc buna çalışıyoruz. Arkadaşlar, sizi tekrar Türkiyenin i dare mes'uliyetini üzerine alan Cumhuriyet Halk Partisi adına selâmlar, bu mesainizin bütün memleket ve bütün beşe • riyet için mes'ud neticeler vermesini te menni ederim.» Bulgaristan da bir faşist İHEM NALINA MIH1NA diktatörlüğü kuracakmış Atlatılmış bir kaza Çankof Berlinden hazırlıklı gelmiş karşısmda vvelki gün, Osmanbeyde, gözlerimin önünde, azkalsın, feci bir tramvay otomobil kazası oluyordu. Çifte bir tramvayla, dolu bir taksi, her ikisi Harbiyeden gelerek Şişliye doğru gidiyorlardı. Şoför, arkasına, hatta sağına bakmadan birdenbire sağa döndü, tramvaym önüne atıldı. Vatman harika denilecek bir süratle zınk diye tramvayı durdurdu. Yalnız otomobilin çamurluğu, hafifçe tramvaya süründü, o kadar... Fakat tam bu sırada otomobilin arkasından on yaşında kadar bir çocuk yere atlayıp korkudan saşırmış bir halde, sağa sola kaçmıya başlamasın mı? Zavalh vatman, sapsarı kesildi; o da; bu çocuğu görememişti. çünkü taksi, pek ansızın sağa dönerek birdenbire önüne atılmıştı. Düşününüz bir kere, eğer, bu hâdise, o çifte tramvay, Harbiyeden Şişliye doğru giderken değil de; Şişliden Harbiyeye gelirken olsaydı, yol biraz ınişli olduğu için vatman ağır arabaları bu kadar anî bir surette durduramıyacak, birdenbire önüne dönüveren otomobili de, arkasındaki çocuğu da ezecek, ondan sonra gözümle gördüğüm için söylüyorum tamamile haksız yere mahkum olacaktı. Filvaki, kaza olsaydı, kabahat, ya nından gelen tramvaym önüne adeta düşüveren şoförle otomobil arkasına takılma sporu yapan yaramaz çocuğundu. Bir taraftan Allah acıdı, diğer taraftan vatman çok canlı ve süratli davrandı da otomobilin içindekiler de, çocuk ta ölünr den kurtuldular; dikkatsiz şoförle kabahatsiz vatman da mahkemeye düşmekten ve hapisanede sürünmekten... Geçenlerde, bir defa daha yazmıştım. İstanbulda, yaramaz çocuklann tramvaylara ve otomobillere takılmalannın önüne geçerek yüzlerce yavrunun öl~ mesine veya sakat kalmasına mâni olmak Iâzımdır. Zabıta, bu hususta kendisine terettüb eden vazifeyi asla yapmıyor. Nice otomobiller ve tramvaylar, arkalarına çocuklar takılı oldukları halde, polislerin önünden geçip gidiyorlar da bunlar aldırış etmiyorlar. Filvaki, zabıtanm bu işle meşgul olduğu ve mücadele ettiği yoktur. Dikkat ediyorum: Çocuklann otomobil arkasından ve tramvay basamağından polis tarafından indirilmesi, yüzde 1 ve 2 den fazla değildir. Ekseri zabıta memurları, biraz da haklı olarakönlerinden geçip bir felâkete doğru giden bu çocuk hevenklerine lâkayd kahyorlar. Biraz da haklı olarak diyorum; çünkü, bu yaramazlar o kadar çoktur ki iş umumî ve esaslı bir mücadele şeklini almadıkça, polislerin münferid müdahaleleri fayda vermez. Bulgar Dahiliye Nazırı, herhangi bir harekete meydan vermemek maksadile sert ve haşin davranması için polise kat'î emirler verdi Sofya (Hususî) Dahiliye Vekâleti son günlerde siyasal partiler arasında sezdiği gizli kıpırtılar hasebile fevka lâde ciddî tedbirler almağa mecbur kalmıştır. Profesör Çankofun Avrupa'dan avdeti. Çankof taraftarlarının Sofya sokaklarında gruplar halinde dolaşmalarına vesile olmuştur. Bu itibarla Polis müdürlüğü yeni bir beyanname neşre derek gerek caddelerde ve gerek kapalı yerlerde her türlü toplantıları ve hatta gruplar halinde dolaşmayı yasak ettiğini bildirmiştir. Dahiliye Nazırı Kras novski, gazetecilere şunları söylemiştir: < Polise kat'î, sert ve haşin bir surette davranarak yurdun sükun ve asayişini ihlâl edenler hakkında kanunlarımızı aynen ve tamamen tatbik etmesini bizzat ben emrettim. Siyasal partilere mensub bazı vatandaşların son günlerde gizli gizli toplandıklarını haber alıyoruz. Siyasal partilerin ilgası hakkmdaki kanun mer'iyette kaldıkça biz bunlara meydan vermiyeceğiz. Fa kat, maksadımız, efkârı umumiyenin de bu adamlar hakkında bir not vermesini tebarüz ettirmektedir. Çünkü, yurdun dahilî vaziyeti bugün normal bir şekildedir. Hükumet, bu vaziyetin daha normal bir şekle girmesi için azamî kuvvet sarfediyor. Yakında yapılacak belediye intihabları için gereken kanunları ve hazırlıkları ikmal etmiş bulunuyoruz. Ekonomimizin de düzelmesile meşgu lüz. Tazminat borclarımızın bu yılki taksitlerini veremedik ve alacaklılan mızla tam bir anlaşma vücude getirmeğe muvaffak olduk. Yurdu bütün siyasal ve sosyal sahalarda normal bir hale getirmeğe çalışırken onun sükununu ve milletin muhtaç bulunduğu huzuru bozmağa çalışanlar hakkında çok şedid davranacağımıza şüphe yoktur. Müte şebbisler ona göre hareket etmelidir ler. > Profesör Çankofun gazetesi olan Slovo, son günlerde bolşevik Rusya ve komünizm aleyhindeki neşriyatını şiddetlendirmektedir. Ispanya hâdiseleri Profesör Çankof Dahiliye Vekilinin nutku Kongre vesilesile murahhaslar şerefine Vali ve Parti Başkanı Nevzad Tando ğan tarafından dün akşam Şehir lokan tasında bir ziyafet verilmiş, Dahiliye Vekili ve Parti Genel Sekreteri Şükrü Kaya bu vesile ile şu nutku söylemiştir: « Arkadaşlar, Sizi Cumhuriyet Halk Partisi Ankara vilâyeti kongresi üyeleri olarak hürmetîe ve muhabbetle selâmlanm. Türkiyenin bütün vilâyet Parti üyele^ ri, vilâyet kongrelerinde toplanmış bulunuyorlar. Sizin yüksek şahsıyetlerınızde onlan da selâmlamakla müftehirim. Bü yük Türk kütlesinin siyasî ve idarî işle rinin mes'uliyetini üzerıne alan Halk Partisi mümessilleri memleketin küçük, biiyi"' bütün işlerini müzakere ettiler, ediyorlar. Müzakere mevzuu meseleler, memleket idaresine taalluk eden bütün işlerdir. Atatürk inkılâbma kadar demokrasi ve halk idaresi demek, milletin reyleri PEYAM1 SAFA Yunanistanda Dahiliye Nazırile Başvekâlet Müsteşarı çekildi Atina 27 (Hususî) Başvekilin gösterdiği lüzum üzerine Dahiliye Vekili Skilakakis ile Başvekâlet müsteşarı Papahelas istifa etmişlerdir. İstifanın kabulünden sonra Dahiliye Vekâletini muvakkaten İaşe müsteşarı Mayakos deruhde etmiş ve Başvekâlet müsteşarlığına da eski Kefalonya mebuslarından Kosmos Burbulis tayin edilmiştir. Yeni müsteşar dün geç vakit Başvekil müsteşarı hazır olduğu halde Kralın huzurunda tahlif edilmiştir. İstifa eden Dahiliye Vekili mütekaid miralaydır. Kuvvetli bir şahsiyet olduğu için Metaksas kabinesinde de mevkii kuvvetli idi. hasebile Sovyet Rusyaya ötedenberi çatmakta olan bu gazete, son Çin isyanı dolayısile j'eniden hücuma başlamıştır. Bir makalesinde komünizmden bah sederken bütün devlet memurlarının nasyonalist olmaları gerektiğini ve memurlarda aranacak biricik meziyetin komünizm düşmanı olmaları bulundu ğunu ileri sürmektedir. Bu yazıya göre <bitaıaf» olmak, komünist olmakla müsavidir. «Bitaraf» memur, bütün cinayet ve habasetlere bigâne kalan ve dolayısile iştirak eden memur demektir. Binaenaleyh memurlar arasında sıkı bir inceleme yapmalı ve bu gibileri kadro harici etmelidir. Tâ ki devlet mekanizması en şedid komünist aleyhtarı nas yonalistlerin eline geçsin... Ötedenberi bir Bulgar faşizmi kurarak bütün siyasal partileri dağıtmak ve bir faşist diktatörlüğü ilân etmek ga yesinde olduğu aşikâr bulunan profe sör Çankofun Berlinde Hitlerle yaptığı temaslarla, Slovo gazetesinin bu yoldaki neşriyatı tetkik edilecek olursa Gospodin Çankofun Avrupadan çok hazırlıklı döndüğü ve bu sefer mutlaka bir şeyler yapmak azminde bulunduğu anlaşılmaktadır. Bulgar polisinin aldığı tedbirler de buna işaret eder, sanı yoruz. Mehmed Akifi kaybettik [Paştarafı 1 inci sahifede] Büyük şair nihayet dün akşam; Türk milletine îstiklâl marşı, Çanakkale Mü dafaası gibi yüksek eserler miras bırakarak Allahm rahmetine kavuşmuştur. * * * Akif Fatih müderrislerinden Ipekli Mehmed Tahir Efendinin oğludur. 1873 te İstanbulda doğdu. Anası Bu haralıdır, halis Türk kadınıdır. İlkin babasından okudu, gene babasının sevkile medrese tahsili gördü. Mükemmel surette arabca ve acemce öğrendi. Fakat asrî sili de ihmal etmedi. îstanbul idadisıne devam etti. Oradan çıktıktan sonra Baytar mektebine girdi, birincilikle diploma aldı. Kimyada, hikmette, nebatatta, hayvanatta, teşrihte, fiziyolojide bütün arkadaşlarına tefevvuk etmişti. Tahsilini bitirdikten sonra Suriyede, Rumelide ve Anadoluda dolaştı, bir yandan da şiirlerini neşre başladı. Balkan Harbi sırasmda teşekkül eden Müdafaa Milliye heyetinin Neşriyat şubesinde çalıştı. Mütareke sırasmda A nadoluya geçti. Bütün Millî Cidal de vamınca orada kaldı ve birinci Millet Meclisine Burdur meb'usu olarak aza seçildi. Bu esnada İstiklâl marşı için a çılan müsabakada, onun hazırladığı manzume birinciliği kazanarak bestelendi. Akif Arab şairlerinden İbnülfarabiyi, Türklerden Füzuliyi, Acemlerden Sa diyi, Fransızlardan Lâmartini severdi. Bunlardan gizli veya açık müteessir ol muştur, denilebilir. Fakat şurası muhakkaktır ki Akif Türk naztnını aruz vez nile herkesten ve her büyük şairden daha selis bir dereceye yükseltmiştir. Türkçe onun kaleminde en sade ve bununla beraber en beliğ bir şiir dili olmuştur. İstiklâl marşı, Akifin kullandığı te miz ve duygulu lisanm en heyecanh bir mahsulüdür. «Hakkın Sesleri» ve yedi ciltlik «Safahat» Akiften bize kalan nefis armaganlardır. Akifin Türk edebiyat tarihinde şüp hesiz hususî bir mevkii vardır, ve onun ölümile muhakkak büyük bir kıymet kaybetmiş oluyoruz. * * * Mehmed Akifin cenazesi bugün Beyoğlundaki Mısır apartımanından kaldırılacak, namazı öğleyin Beyazıd camisinde kılındıktan sonra Edirnekapıdaki makberesine defnedilecektir. Büyük şaire rahmet dilerken kederli ailesine, damadı arkadaşımız Ömer Rı • zaya derin teessür ve taziyetlerimizi sunanz. ÇanKayŞek'in asi Avrupada ticarî generale mektubu mübadele şirketi «Cezanızı bekleyiniz. Ben Yeni kurulan cemiyet Türkiye ile de ticarete lehinizde tavassutta yardım edecek bulunacağım» Şanghay 27 (A.A.) Mareşal ŞangKayŞek, Sianfu'dan hareket et meden evvel, ŞangSuLiang ve YangHuSeng'e bir mektub göndermiştir. Mareşal bu mektubunda ezcümle demiştir ki: «Mürteciler sizlerin üzerinizde tesir icra ettiler. Fakat sizler bugün yaptığınız hatayı tamire amade bulunmaktasınız. Bu darbenin mes'uliyeti sizlere aiddir. Fakat başkumandanınız sıfatile disipli nin gevşemesinden dolayı benim de ha tam yok değildir. Bu sebebden dolayı millet huzurunda af taleb ederim. Sizlere, hükumete teslim olmanızı ve cezanızı beklemenizi tavsiye ederim. Maamafih, hatanızdan dolayı bugün samimî su* rette teessür duymakta olduğunuz için sizin lehinizde tavassutta bulunmağı va deylerim.» Londra 27 (A.A.) Press Associa tion'un bildirdiğine göre, Avrupa memleketlerile ticaret mübadeleleri organize etmek maksadile son zamanlarda tesis edilmiş olan Compensation Brokers Limited şirketi faaliyete başlamıştır. Tamamen İngiliz olan bu şirketin plânı, İngiliz milletine bildirilmiş ve hükumet hiçbir itirazda bulunmamış tır ve dominyonlar hükumetleri ise bu plâna muvafakatlerini bildirmişlerdir. Plân, ayni zamanda Alman makamla rına da gösterilmiş ve Alman makam ları her noktai nazardan yardım vadinde bulunmuşlardır. Şirketin, îngiliz endüstrisile Almanya arasında ihracat anlaşmasına bir yol açması ümid edilmektedir. Şirket, ayni zamanda, Almanya ile diğer Avrupa devletlerile ve bilhassa Türkiye, Romanya, Bulgaristan ve Yugoslavya ile ticaret mübadelelerini genişletmek istiyen alâkadarlara yardım eyliyecektir. Bu şirket, Henry Schröder ve Hambros Bankaları vasıtasile tesis edilmiştir. General fon Sekt öldü Berlin 27 (A.A.) Mütekaid General fon Sekt, kısa bir hastalıktan soma burada ölmüştür. General fon Sekt'in hayatı Asi general Avrupaya mı geliyor? Paris 27 (A.A.) Şanghay'dan Petit Parisien'e bildiriliyor: Çangsuliang'm teb'id edileceği ve ilk kalkacak gemi ile Avrupaya hareket edeceği sanılmaktadır. Ordu, evvelce takarrür etmiş olduğu gibi YenSiHan'ın kumandası altında gidecektir. Hükumette yakmda değişiklikler yapılacağı hakkında şayialar dolaşmakta dır. Yorgun bulunan ÇanKaySek'ın bir müddet icin Çakiang vilâyetinde doğduğu yer olan Fengho köyünde istirahat edeceği söylenmektedir. Kütahyalıların Adana felâketzedelerine yardımları Kütahya 27 (A.A.) Adana fe lâketzedelerine yardım için teşekkül e iden komisyonca hazırlanan ellişer kuruşlnk on bin piyango bileti satılmağa baş landı. Halk biletlere rağbet gösteriyor. Berlin 27 (A.A.) Bugün ölen Von Sekt, Umumî Harbde şarktaki 11 inci ordunun erkânıharbiye reisi idi. Sonra Makenzen orduları erkânıharbiye reisi olarak Sırbistanda, Galiçyada ve Romanyada harekâtı idare etti. 1917 de Türkiyede erkânıharbiye reisi oldu. 1919 da Versay muahedesinin müzakeresi sırasmda Alman murahhaslar he yetine dahil oldu. 1920 de orduyu tensik etti ve 1926 da hizmeti terketti. 1930 da Alman halk partisi namzedi olarak meb'usluğa seçildi. Askerî mu harrir olarak büyük bir şöhreti haiz ol îzmîrde fırtına duğu gibi askerî fikirleri bugünkü Alman İzmir 28 (Hususî muhabirimizden) ordusunda hâlâ büyük bir rol oynamakBu sabah İzmir büyük bir fırtına geçir tadır. miştir. Bir taraftan kar yağarken, bir taraftan da deniz kabarmış ve Karşıyakaya vapur işliyememiştir. Bir ara telefon hatları da bozulmuş ve muhaberat kesilmiştir. Bütün havalide havalar soğumuş ve kar başlamıştır. Evvelâ, bu işle çok ciddî surette uğraşmıya karar vermek, ona göre tertibat almak, sonra da devletin ve belediyenin otoritesini, bir avuc yaramaz çocukla başa çıkamaz bir hale düşürmiyecek surette devamlı mücadele etmek Iâzımdır. Bunu yapacak Vali, Belediye reisi, Emniyet Müdürü, memlekete her yıl M. Stoyadinoviç'in Romanya yüzlerce çocuk kazandırmak suretile seyahati memleketin nüfus siyasetine büyük bir Belgrad 27 (A.A.) Siyasî mehafil, hizmet etmiş olacaklardır. bugün M. Stoyadinoviçle Romanya Başvekili M. Tataresko ve Romanya Hari ciye Nazırı M. Antonesko arasında Romanya arazisinde kâin Rechize'de vuku bulacak mülâkata büyük bir ehemmiyet Tokyoda şiddetli bir zelzele atfetmektedir. M. Stoyadinoviç'in Pa oldu ris'te Fransız nazırlarile yapmış olduğu Tokyo 27 (A.A.) Tokyo Vilâyegörüşmeler hakkında M. Antonesko'dan ti içinde Miijina adasında bu sabah saat icab eden malumatı almış olduğu tah 9 da merkezî Pasifik denizinde bulunan min olunmaktadır. şiddetli bir zelzele hissedilmiştir. Bir kaç İzmirde yapılan maçlar ev yıkılmıştır. Muhabere inkıtaa uğradıİzmir 27 (Hususî muhabirimizden) ğmdan tafsilât alınamamıştır. Bugün yapılan lik maçlarında Buca, Ordusporu 4 3 , Göztepe Demirsporu 21, Altınordu K.S.K. i 21 ve Altay îzmirsporu 3 1 mağlub etmiştir. 5000 metro üzerinde yapılan kros koşusunda Altınordudan Rıza Maksud bi»rinci geldi. D clkD Cumhuriyet Almanağı 19 3 7 Berlinde büyük bir yangın Berlin 27 (A.A.) Berlinin merkezinde Potsdam Platz'ın altındaki şi mal cenub yeraltı tramvayının yeni inşa edilmekte olan bir tünelinde yangın zu hur etmiştir. Duman, itfaiyenin çahşmasına mâni olmaktadır. İtfaiye efradı maske Kütahyada soğuklar afyona ile çalışıyor. zarar verdi KStalî^a 27 (A.A.) Günlerce Yangm gittikçe genişlemekledir. itfa3evam eden şiddetli soğuklardan güzlük iye yangının yerini henüz tamamen tayin ekmler bilhassa afyon mahsulü zarar edememiştir. Şimdiye kadar hiçbir ölü kaydedilmemiştiı. gönnuştür. 400 sahife 500 e yakm resim 15 mütenevvi bahis Renkli haritalar 4 kartpostal Renkli tablolar Grafikler Faydalı bilgiler Ve saire ve saire.. Fiatı 1 lira