31 Ağustos 1937 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

31 Ağustos 1937 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

10 CUMHURİYET 31 Ağnstos 1937 Beşiktaş Dikiş Yurdu Tahsilinin yüksekliği ve intizamile tanınmış memleketimizin en eski biçki ve dikiş mektebidir. Birçok kadın terzi ve muallim makastar yetiştirmiştir. Mezunlanna Kültür Direktörlüğünden tasdikli diploma verilir. Kayid başlamıştır. Dikiş bilenler için aynca üçer aylık kısa devreli kurslar açılmıştır. İstiyenlere talimat ve program gönderüir. Adres: Beşiktaş Akaretler No. 87 • H ^ ^ H I ^ H B I ^ Manisa Tarihi Memleekt tarihilerini ayrı ayn okumak millî hissiyatımızın şev kini artıran en şerefli ödevlerinden biridir. Merd, kahraman, âlicenab Türklerin tarih devrimleri içinde Manisada da mühim vak'alar kaydetmektedir. Manisah Kemal Ir mağın yazdığı bu resimli kıymetli eseri tavsiye ederiz. Satış merkezi İstanbul Ankara caddesi Cağaloğlu vokusu No. 8 Haymana icra memurluğundan: Haymanada Beypazarlı Mehmed oğ lu İhsan tarafından kiralanan hamamın bedeli icarma mukabil ve 800 liraya karşı babası Mehmede aid olup Bele diyeye birinci derecede ipotek göste rilen ve borcun ödenmemesinden dolayı paraya çevrilmesine karar verilen ve yeminli üç ehli vukuf tarafından 1200 lira kıymet takdir edilen Kayabaşı mahallesinde sağ tarafı yol, solu Petru ve İstifandan metrük hane ve arsa, arkası Bodusaki evi, önü yol ile mahdud maamüştemilât bir bab evin evsaf ve mesahası aşağıda gösterilmiştir: Ön ve arkasında iki kapısı bulunan kısmmda 4 oda, 1 kiler, 1 aralık ve dı şarısmda bir halâ ve bu hudud dahilinde ve ittisalinde fevkanî 2 oda ve tahtanî 1 ahır mevcuddur. Mesahası 200 zira. Yukanda hudud ve evsafı ve mesa hası yazılı gayrimenkul açık arttırmaya konmuş olup şartnamesinin 22/8/ 937 tarıhinden itibaren dairemizde herkes tarafından görülebileceği gibi 22/ 9/937 tarihine musadif perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma be deli muhammen kıymetinin yüzde yetmişini bulmadığı takdirde en son artı ranın taahhüdü baki kalmak üzere 7/ 10/937 tarihine musadif perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar dairemizde yapılacak olan ikinci arttırmasında gay rimenkulün muhammen kıymetinin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde en son arttırana ihale edilecek ve bulmadığı takdirde satış geri bırakılacaktır. Taliblerin muhammen kıymetinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey ak çesini veya millî bir bankanm teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzım dır. Müterakim vergiler ve Belediyeye aid tenvirat ve tanzifat rüsumu satış bedelinden tenzil olunacaktır. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 ncı maddesinin 4 üncü fıkrasma tevfikan bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılarla dığer alâkadarlann ve irti fak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife adir olan id dialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri, aksi halde hakları Tapu sicil lerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından haric kalacakları ci hetle alâkadarlann işbu maddenin mezkur fıkrasına göre hareket etme leri ve daha fazla malumat almak istiyenlerin 937/118 numarasüe müracaatleri ilân olunur. (34632) Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: Bu yıl Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün Ziraat, Baytar Fakültesine kız ve erkek ve Orman Fakültesine yalnız erkek parasız yatılı, paralı yatılı ve yatısız talebe almacaktır. Enstitüye yazılabilmek için aşağıdaki şartlara uymak gereklidir. 1 Türk tabiiyetinde bulunmak ve lise mezuniyet Imtihanını vererek bakaloryasım yapmış veya lise olgunluk diplomasmı almış bulunmak lâzımdır. (Bakaloryasını yapmamış veya Olgunluk diplomasmı almamış olanlar Enstitüye ahnamaz). 2 İstanbul Üniversitesinin Fen Fakültesinden naklen gelecek olanlar orada okudukları sömestrlerden muvaffak olmuşlarsa, ikisi kabul edilerek Baytar, Ziraat ve Orman Fakültesinin üçüncü sömestrlerine alınırlar. Ancak Baytar Fakültesine girenlerin bu fakültenin birinci ve ikinci sömestrlerinde okunan Anatomi dersine de ayrıca devam etmeleri ve Ziraat fakültesine gi renlerin ziraat stajını yapmalan gereklidir. 3 Enst'tüye girecek talebenin yaşı 17 den aşağı ve 25 ten yukan ol • maz. Neharî talebe yüksek vaş kaydına bağlı değildir. 4 Parasız yatılı talebeden ertiklerinin lüzum gosterdiği beden kabi • liyeti ve sağlamlıklan hakkmda tam teşekküllü bir hastaevi kurulunun raporu lâzımdır. Bu raporlarda talebenin her türlü askerî hizmete kabiliyetli olduğu aynca tasrih edilecektir. 5 Enstitüye yazılan talebe iki ay içinde, yeniden sağlık ve sağlamlık muayenesinden geçirilerek ertiklerinin lüzum gosterdiği beden kabiliyetini göslermiyenlerin enstitüden ilişiği kesilir. 6 Ziraat Fakültesine girecek talebe Ankarada Orman Çiftliğinde 10 ay stai görmeğe mecburdurlar. Bu staj müddetince talebeye 30 lira aylık verilir. Yatacak çiftlikte parasız sağlanır. (Staiyer talebenin yemesi ve içmesi de Enstitüce sağlandığı takdirde kendilerine bu 30 lira verilmez.) 7 Parasız yatı talebesinden staj veya okuma devresi içinde her ne sebeble olursa olsun kendiliğinden staiını veya tahsilini bırakanlardan veya cezaen çıkanlanlardan hükumetce yapılan masraflan ödiyecekleri hakkında verilecek nümuneye göre noterlikten tasdikli bir kefaletname alınır. 8 Enstitüye girmek istiyenler yukanda yazılı rapordan başka nüfus kâğıdını aşı kâğıdını, polis veya uraylardan alacakları özgidim kâğıdmı, orta ve liselerde görmüş olduklan süel dersler hakkındaki ehlivetnameleri ilişti rilerek el yazılarile vazacaklan pullu bir dilekçe ile ve altı tane fotoğrafile birliktp doğruca Ankarada Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğüne başvururlar. Talibler dilekçelerinde hangi fakülteye kayid olunmak istedikîerini bildirmelidirler Aksi takdirde dilekceler hakkında bir muamele yapılmaz. 9 Pulsuz veva usulü dairesinde pullanmamış olan ve 8 nci maddede yazılı kâğıdlann ilisik olmadığı dilekceler gelmemiş sayılır. Ve bunlar hak kmda hiçbir muamele yapılmaz. 10 Birinci ve sekizinci maddede yazılı vesikalarla vaktinde baş vu • ranlar arasından pek iyi ve iyi dereceli olanlar tercih edilir. Kabul edilecek talebe diploma derecesine ve başvurma tarihlerine göre seçilirler. Kadro dolmadığı takdirde orta dereceliler de başvurma sırasuıa göre almabilirler. Ayni şerait altuıda liseden fen kısmından çıkacaklar tercih olunur. 11 Cevab istiyenler aynca pul göndermelidirler; 12 Başvurma zamanı ağustosun birinci gününden eylulün 30 uncu günü akşamına kadardır. Bundan sonraki başvurmalar kabul edilmez. «2298» (4643) Denizyolları IŞLETMESl Acentalan: Karaköv Köprübaşı TeL 42862 Sirkeci Mühürdarzade Han. TeL 22740 Kapalı Zarf Usulile Eksiltme İlânı Bolu Nafıa Müdürlüğünden: 1 Eksiltmiye konulan iş: Bolu Vilâyeti Merkezinde yeniden yapıla cak hastane binası. Keşif bedeli «57000» liradır. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi B Mukavele proiesi % C Baymdırhk işleri genel şartnamesi D Hastane binasına dair fennî ve hususî şartname E Keşif hulâsası, mesahat cetvelleri F Hususî ve malî şartname G Pr.oje. İstiyenler bu şartnameleri ve evrakı saireyi Bolu Nafıa Müdürlüğünden 2 lira 85 kuruş mukabilinde alabilirler. 3 Eksiltme 17/9/937 tarihinin cuma günü saat 15 te Boluda Hüku met binasmda Daimî Encümende Nafıa Vekâletinin kabulüne talikan bedel Jâyıkı had görüldüğünde ihalei evveliyesi yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için isteklinin «4100» lira muvakkat teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup göstermesi lâzımdır. 1 Ticaret Odasında kayidli bulunduğuna dair vesika. 2 İsteklilerin Nafıa Vekâletinden verilmiş 937 tarihli ehliyet vesikasını haiz olmaları. 6 Teklif mektubları yukanda üçüncü maddede yazılı saatten bir saat 'evveline kadar Boluda Daimî Encümen da''resine getirilerek Eksiltme Komisyonu Reısliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektublarm nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (5590) Izmir Fuarı münasebetile Fevkalâde posta Mevcud postalara ilâveten ANKARA vapuru eylulün birinci çarşamba günü saat 15 te Galata rıhtımından kalkarak doğru İzmire gidecektir. Fuar açık bulunduğu müddetçe fotoğraflı gidiş dönüş bileti alanlara yüzde elli tenzilât yapılmaktadır. Sayın yolcularm Karaköydeki acentalığımıza müracaat etmelerL «5627> Hususî ve münferid dans dersleri Beyoğlu Karlman karşısında eskl «Polonya» NurZiya sokak No. 3. Müracaat saatleri pazardan maada her gün (12 14) ten (17 21) e kadar. Profesör Panosyan . 1500 1 9347 5000 1000 3500 2000 5000 1000 1000 3000 200 Î0000 12 6 0 Inhisarlar Umum Müdürlüğünden: kilo Elektrik kablo teli aded Kayık, bir çift kürek ve bir tentesile » Demir manşon kilo Yamahk kaneviçe * Çul • îskarta ip » > Kınnap > * Kaneviçe » » Çuval » » Çul » » Kınnap » » Marka bezl aded Boş şişe muhtelif hacimda parça Hurda eşya » » > Cibali Tütün fabrikasında > » » Paşabahçe fabrikasuıda Ahırkapı deposunda j Maa teferrüat bir aded hurda buhar makinesile bjr aded hurda buhar kazanı. Cinsi ve miktarı yukanda yazılı îskarta ve hurda malzeme 10/IX/937 tarihine rashyan cuma günü saat 10 da pazarlıkla satılacaktır. isteklilerin mallan görmek için hergün hizalarında gösterilen mahal lere ve pazarlık için de tayin olunan gün ve saatte yüzde on beş teminat paralarile birlikte Kabataşta înhisarlar Levazım ve Mubayaat Şubesi Müdürlüğündeki Satış Komisyonuna gelmeleri ilân olunur. (5651) Cibali Kutu fabrikasında gerek halen mevcut ve gerekse mayıs 938 gayesine kadar toplanacağı tahmin olunan 30 40 bin kilo balya kapaklan 3/ lX/937 tarihine rashyan cuma günü saat 10 da pazarlıkla satılacaktır. îsteklilerin şartnamesini görmek üzere hergün ve pazarlık için de tayin olunan gün ve saatte % 15 teminat paralarile birlikte Kabataşta Levazım ve Mubayaat Subesi Müdürlüğündeki Satış Komisyonuna gelmeleri ilân olunur. (5413) Paşabahçe fabrikasında Cibali fabrikasında Kabataş Levazım amba rında Paşabahçe fabrikasında I Oevlet Demirvolları İsletme ümnm Müdürlügfinden | Muhammen bedellerile miktar ve vasıflan aşağıda yazılı 4 grup mal zeme her grup ayn ayn ihale edilmek şartile 13/9/937 pazartesi günü saat 10 da Havdarpaşada gar binası dahilindeki Satınalma Komisyonu iarafın dan açık eksiltme ile satın almacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin kanunun tayin ettiği vesaik ve muvakkat temînatlarile birlikte eksiltme günü saatine kadar Komisyona müracaatleri lâzımdır. Bu işe aid şartnameler Komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. 1 Orak, muhtelif mengene, havya, boru, keski bıçağı, muhtelif Vitvort dişi klavuzu, dökmeci aleti, muhtelif kovanlı anahtar, Balast yabası ve pens gibi 24 kalem alet ve edevat muhammen bedeli 1292 lira 55 kuruş, muvakkat teminatı 96 lira 94 kuruştur. • 2 50 aded muhtelif vantilâtörlü kabili nakil demirci ocagı, 30 aded kabili nakil tezgâh boru mengenesi muhammen bedeli 1580 lira, muvakkat teminatı 118 lira 50 kuruştur. 3 8 kalem muhtelif kalm ve yağlı ve adi renkli ve beyaz tebeşir, mu hammen bedeli 814 lira 21 kuruş, muvakkat teminatı 61 lira 7 kuruştur. 4 Saf ve adi hâmızı kibrit, tuzruhu, hâmızı azot, amonyak, muhtelif cinsten nisadır ve şap, kükürtten ibaret 9 kalem malzeme, muhammen bedeli 3134 lira muvakkat, teminatı 235 lira 5 kuruştur. (5563) Muhammen bedeli 5222.50 lira olan muhtelif dört kalem telgraf ve elektrik izolatörleri için deve boynu ve düz demir mesnedler 29/9/1937 çarşamba günü saat 15,30 da kapalı zarf usulile Ankarada Idare binasmda satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 391,69 liralık muvakkat teminatla kanunun tayin ettiği vesikaları ve Nafıa müteahhidlik vesikası ve tekliflerini ayni gün saat 14,30 a kadar Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme Dairesinden, Haydarpaşada Tesellüm ve Sevk Şefliğinden dağıtılmaktadır. (5696) Köyceğiz icra memurluğundan: Köyceğizde müteveffa Sabri verese • sine masrafsız olarak on bin lira ödeme» ye borclu Köyceğizde Ali Rıza (Paşa« zade) ölü Cemüin, veresesine intikal eden hudud ve mevkileri malum ve 500 dönüm birinci sınıf, 800 dönüm ikinci sımf, 1000 dönüm üçüncü sınıf tarla ve 1000 dönüm otlak ve 2000 hektar or manlığı ihtiva eden merhun Mergenll çiftliği 7 ağustos 1937 tarihinden itiba • > ren ve icra ve iflâs kanununun 112 nci» den 137 nci maddeye kadar olan hükümlerine göre arttırmıya çıkanlmıştır. Çiftliğin heyeti mecmuasına takdir &• lunan bedel (20,200) yirmi bin iki yüa liradır. Arttırmıya iştirak için yukan da yazılı kıymetin %7,5 nisbetinde pey; veya millî bir bankanın teminat mek • tubu tevdi edilecektir. Eksiltmenin Eşyanın cinsi Miktarı Tasmlanan llk teminatı Günü Saat tutan Tarihl Arttırma 8/9/937 tarihine musadif L. K. L. K. çarşamba günü saat 14 ten 15 e kadar Mh. Memurlan için Köyceğizde Adliye dairesinde kâin icra kaput «Tane» 471 7065 00 530 00 8/9/937 Çarşamba 11 de dairesınde yapılacaktır. 3 MM. lik galvaİşbu gayrimenkule aid arttırma şartnizli tel «Kilo» 27957 5591 00 420 00 » » 1 5 te namesi 7/8/937 tarihinden itibaren 1 Yukanda yazılı eşvanm hizalarında gösterilen gün ve saatlerde ka937/3 numara ile icra dairesinin muaypalı zarfla eksiltmeleri yapdacaktır. yen numarasında herkesin görebilmesi 2 Şartname ve evsaf Komisyondadır. Görülebilir. 3 İsteklilerin ilk teminat makbuzları veya banka mektubları ve ka için açıktır. İlânda yazılı olanlardan nunî vesikalarile birlikte o gün eksiltme saatinden bir saat evveline kadar fazla malumat almak istiyenler işbu teklif mektublarmı Galatada eski İthalât Gümrüğü binasındaki Komutan şartnameye ve 937/3 dosya numarasile lık Satınalma Komisyonuna vermeleri. (5409) memuriyetimize müracaat edebilirler. Gösterilen günde arttırmıya iştirak edenler arttırma şartnamesini okumuş ve lüzumlu malumatı almış ve bunlan tamamen kabul etmiş ad ve itibar olu* Sivil liselerde ikmali olup ta ikmalde muvaffak olacak okurlardan bir nurlar. miktar talebe imtihanla askerî liselere almacaktır. Yüksek sınıfta olanlar Tellâliye ve tapu masraflan müşte • tercih eddlirler. Talib olanların şimdiden müracaat ederek evraklarını ta riye ve vergileri mal sahibine aiddir. mamlarr.aları lâzımdır. «327» (5558) Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul Satınalma Komisyonundan: Askeri Liseler Müfettişliginden: t3u.rki.ge Izmir Fuarı münasebetile Ankara Vapuru Eylulün ikisinden itibaren Fuarın açık bulunduğu müddetçe otel olarak İzmirde kalacaktır. Bir gecelik yatak ücreti: Birinci mevkide «Lüks kamara haric» 125 150 kuruş İkinci mevkide 90 » Üçüncü mevkide 70 » Yemek ve içkiler nefis ve ucuzdur. Gemide yatmıyanlar da lokanta ve kazinodan istifade edebilirler. Bu müstesna fırsatı kaçırmayımz. (5649) Denizyolları İsletme Direktörlüğünden: Istanbul Defterdarhğından: İş Bankası asgarî 25 lira mevduati bulunan bütün kumbara sahiblerine senede kur'a ile 20,000 lira mükâfat dağıtmaktadır. 1937 sonuna kadar keşide tarihleri: Eylı^l, Birinciteşrin ve Birincikânun aylarınin ilk günlerL Senelik muhammen kıymeti Lira Kuruş Beyoğlunda Hüseyinağa mahallesinde Piremehmed soka ğmda kâüı eski 6 yeni 2 sayılı ev. 234 Büyükderede Tepebaşı sokağmda kâin 17 sayılı ev. 12 Yukanda yazılı malların bir senelik ican 10/9/937 cuma günü saat 14 te ihale olunacaktır. İcar bedeli dört müsavi taksitte ve t.aksitler peşinen tahsil olunur. Taliblerin yüzde yedi buçu> pey akçelerini muayyen vaktinden ev* vel yatırarak mezkur günde Defterdarlık MilU Emlâk Müdürlüğünde mü teşekkil Satış Komisyonuna müracaatleri. «Mj 456172