19 Eylül 1937 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

19 Eylül 1937 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

CUMHURÎYET 19 Eylul 1937 Sahibinin Sesi artistlerinden Memur Fotoğraftan çok iyi anlıyan, fransız ca veya ingilizce lisanlarından birisini bilen ve seyahat edebilecek bir Türk memurla fotoğraf levazımını iyi tanır ve satış yapabilecek seyyar bir Türk satış memuru alınacaktır. Aranılan ev safı tamamen haiz olanlara memnun edici maaş verilir. Müracaat yeri: Kodak Şirketi, Beyoğlu, Tünel Meydanı, Ensiz sokak No. 3, Posta kutusu No. 236. Mşu F İ K R İ Y E ehr Güreş takımımız bu sene Doğu muhteliti diinkii NOVOTNİ'DE de şampiyon oluyor maçta 63 mağlub oldu okumaktadır. Her akşam en yeni ve modern şarkılarını Güreşçilerimiz, dün İsmirde yapılan Fakat misarir takım, Beşiktaşın karşımüsabakaların hepsinde galîb geldiler sında güzel bir oyun çıkardı Şehrimizde bulunan Doğu muhteliti dün ilk maçı Beşiktaş takımile Taksim stadyomunda yapmıştır. Memleket dahilinde uzun bir turneye çıkan ve muvaffakiyetli maçlar yapan Doğu gencleri dün maalesef az bir seyirci önünde ı müsabaka yapmak talıhsizliğinde bu [ lunmuşlardır. Bu gencler, Orduda maç yaparlarken. nüfusu sekiz bini geçmi yen bu şehirde bu maça iki bin seyirci gelmişti. İstanbul futbol meraklıları nın bu genclerin dünkü canlı oyunlarım görmeğe gelmemeleri hayret edile cek bir şeydir. Doğu muhteliti kırmızı gömlek, beyaz pantalon ve kurşunî renk çorabı lâbis olduğu halde ve Fenerbahçeden Naci, Galatasaraydan Salim, Ankara Gencler Birliğinden Hasanı alarak şu şekil de sahava çıkmıştır: Millî güreş takımımız Alsancak sahasında Ali Osman Mehmed. Salim Ab durrahman, Hasan, Ismail Murad, NiIzmir 18 (Hususî muhabirimizden) kemmel bir salto ile tuş yaparak kazandı had, Mustafa. Naci,. Asım. Beşinci Balkan güreş şampiyonasına bu ve çok alkışlandı. Beşiktaş da: gün de Alsancak stadında devam edil Ağır siklet: Cardis «Yunan» Mehmed Ali Hıristo, Naci Rifat, di. Müsabakalara aid tafsilâtı bildiriyo Vesiz «Yugoslav» Hakkı, Feyzi Rıdvan, Haydar, Şeref, rum: Ağırda Yunan Cardis ile Yugoslav Eşref şeklinde bir takım çıkarmıştı. 56 kilo: Kenan Yugoslav Vesiz güreştiler. Yugoslav, hasmını der Oyuna Beşiktaşın hücumile başlandı Mogolyak hal tuş vaziyetinde altına aldı, fakat or ve soldan inkişaf eden bir Beşiktaş hüIlk on dakika heyecansız geçti ve be ta hakemi bunu görmedi. Nihayet Yu cumile ilk gol oldu. Takımlar henüz birbirine yoklamağa raberlikle neticelendi. Evvelâ Kenan al goslav 6,40 saniyede ikinci tuşu yaparak ta diiştü. Sonra onu Mogolyak takib etti. galib geldi. İki güreşci de birbirlerine oyun yapamaMüsabakalara yarın akşam devam edılar. Son 4 dakika da tuşsuz geçti. Ne dilecek ve Beşinci Balkan güreş şampiticede Kenan, ekseriyetle galib ilân e yonası merasimle kapanacaktır. dildi. boylu müdafayaa ehemmiyet verme diği içindir ki biraz sonra altmcı golü de yediler. Fakat gerilerden güzel bir pas alan sol iç, topu güzel bir sürüşten sonra ikinci defa Beşiktaş kalesine sokma§a muvaffak oldu. Doğu muhteliti soldan yaptığı bir hücumu güzel idare ederek merkez mu hacimlerinin büyük bir soğukkanlılığı savesinde üçüncü golü yapmağa da muvaffak oldu. Bundan sonra ikinci bir hücuma geçen Doğu muhteliti, Beşiktaş kalesi önünde kaleci Mehmed Ali sol açığa lüzumsuz bir tekme vurdu, ha kem bu hareketi penaltı ile cezalandırdı. Çekilen penaltıyı kaleci zorlukla kurtardı. Üstüste Doğu muhtelitinin hücumile geçen son dakikalarda vaziyet değişmedi ve oyun 6 3 Beşiktaşın gabiliyetile bitti. îlk dakikalarda 3 0 mağlub vaziyete düşen Doğu muhteliti sahaya ve karşısmdaki takımm oyununa alışmcıya kadar yediği bu sayılardan sonra cid den şüurlu bir oyun tutturmuş ve za man zaman oyuna hâkim olmuş ve nitekim üç sayı yaptığı gibi bir penaltı dan başka beraberliğe kadar yüksele cek ciddî fırsatlar kaçırmıştır. Fiatlarda değişiklik yoktur. Devlet Demiryolları 9 uncu Işletme Direktörlüğünden: Muhammen bedeli 84795 kuruş olan 45 kalem muhtelif eb'adda vida, rakor, manşon, civata, perçin çivisi, kupilya açık eksiltme usulile 4/10/1937 pazartesi günü saat 15,30 da Sirkecide 9 uncu İşletme Eksiltme Komisyonundan satın alınacaktır. Bu içe çumek istiyenlerin 6360 kuruşluk muvakkat teminatla kanunun tayin ettiği vesikaları, (Nafıa işlerine aid eksiltmelere gırmek istiyenlerden aranacak müteahhidlik vesikası hakkındaki talimatname) dairesinde alın mu, vesikalarile birlikte îşletme binasındaki Komisyona müracaatleri ilân oîunur. Şartnameler parasız olarak Sirkecide îşletme Komisyonundan verilmektedir. (6173) Arada büyük fark var Pertev Çocuk Pudrası; şimdiye kadar hiçbir benzeri tarafından taklid edilememiştir. Bu pudranın, en büyük meziyeti bilhassa çocuk cildleri için hazırlanmış olması ve terkıbinde tahris edici hiçbir madde bulunmamasıdır. PERTEV ÇOCUK PUDRASINI Şişman, vücudJu, yazlı kimseler de kullanmaktadırlar. Vü'cudün iltivalarında ve koltuk altlarınm pişiklerine karşı bundan daha mües sir bir pudra henüz keşfedilmemiştir. ONU DİĞER ADÎ (TALK PUDRA) ları ile karıştırmayınız. Bolvadin Şarbaylığmdan: (4000) lira bedeli kesifli kazamız yetmişer beygir kuvvetinde iki buhar lokomob.illı elektrik santral binası 20 gün müddetle açık eksiltmiye konul muştur. Eksiltme 10/9/1937 den başlar. 1 îhale 30 eylul 1937 perşembe günü saat 14 te Belediye Encümeninde yapılacaktır. 2 Talibler ihale saatinden evvel % 7,5 teminatı muvakkate parası (300) lirayı ya nakten veya muteber bir banka mektubu ile tediye ve ehliyet vesikasım ibraz etmeleri şarttır. 3 Elektrik santralı binası Belediyemizde mevcut fennî ve hususî şartname ve plânı mucibince yapılacaktır. 4 Müteahhid ihaleyi müteakip muvakkat teminat parasmı % 15 e iblâğ ve noterden mukavele senedini yaptırmağa mecburdur. Bu hususta fazla izahat almak istiyenlerin hergün Bolvadin Belediye Riyasetine müracaatleri ilân olunur. (6145) 61 kilo: Yaşar Yunan: Filipis Yaşar, ilk 10 dakikada hâkimdi. Fakat hasmı mütemadî surette kaçtığından Izmir 18 (Hususî muhabirimizden) netice alamadı. Yunan ve Yugoslav millî güreş takımlan İlk 3 dakikada Yaşar alta diiştü. Fi buradan Istanbula gideceklerdir. Istan lips birşey yapamadı. Ustte güreşmek sı bulda Yunan ve Yugoslav takımlan bir rası Yaşara gelince, ilk taktığı ters salto muhtelit takım terrib ederek millî güreş ile hasmım 13 dakika 17 saniyede tuşla takımımızla hususî bir maç yapacakfır. yenerek galib geldi. Çok alkışlandı. 6 ncı Balkan şampiyonası Yunan ve Yugoslav güreşçi leri şehrimize geliyorlar 66 kilo: Yusuf Aslan Yunan: Polihronyo* Atinada yapılacak İzmir 18 (Hususî muhabirimizden) Balkan güreş kongresine bugün de de vam edildi. Kongrede Beşinci Balkan şampiyonasına iştirak etmiyen federas yonlardan gelmemelerinin sebeblerinin sorulmasına ve davete icabet etmiyenler hakkında cezaî tedbirler alınmasına ka rar verilmiştir. Doğu muhteliti ve Beşiktaş takımı bir arada NEOKALMİNA GRiP NEZLE NEVRALJI Bina işleri ilânı BAŞ ve DiŞ ağrıları ARTRiTiZM Bu müsabaka da ilk 10 dakika beraberlikle bitti. Evvelâ Polihronyos üstteydi. Epey çalıştı. Fakat tuş yapamadı. Yusuf Aslan üste geçince tek kıla takarak 14 dakika 36 saniyede tuşla galib geldi. 72 kilo: Marko «Yunan» Fişer «Ygoslav» Bu kiloda Marko «Yunan» ile Fişer Altmcı Balkan güreş şampiyonasının «Yugoslav» güreştiler. Marko, kafakol 1937 eylulünde Atinada yapılmasına kapmak isterken alta diiştü, bu suretle ilk da karar verilmiştir. 10 dakika Yugoslavın lehine bitti. Yu Yunan atletleri Atinada' nanlı alttayken iki favul yaparak ihtar aldı. Neticede Fişer ittifakla galib ilân merasimle karşılandı edildi. kan atletizm oyunlarından muzaffer o larak dönen Elen takımı, dün Atinaya 79 kiloda Mersinli Ahmedle Yunan varmış ve halkın heyecanlı tezahürlerile lı Kampazis güreştiler. Ahmed, beşinci karşılanmıştır. İstasyondan atletizm fe dakikada Yunanlıyı alta aldı. Fakat ra derasyonu binasına kadar bütün yollar, kibinin boyu ve kolları uzun olduğundan zengin bir surette süslenmiş bulunuyordu. zorlu oyunlar tatbik edemedi. Fakat Atletler şerefine belediye binasında ha 13,27 dakikada tuş yapmağa muvaffak raretli bir kabul resmi yapılmıştır. Bu oldu, alkışlandı. nu müteakıb atletler Hariciye Nezare 87 kilo: Mustafa • Mesnet tine gitmişler ve Başvekil Metaksas tarafından kabul olunmuşlardır. Hükumet «Yugoslav» 87 kiloda Mustafa ile Yugoslav Mes reisi, atletleri hararetle tebrik etmiştir. net güreştiler. Mustafa, bu güresjni bir Akşam Atina Valisi Kotzias atletler şedakika 6 saniyede, ayakta aldığı mü refine büyük bir ziyafet vermiştir. 79 kilo: Mersinli Ahmed • Kampazis «Yunan» Arina 18 (A.A.) Bükreş Bal vakit aradığı bir sırada Beşiktaş ikinci, Bugünkü maç iki dakika sonra üçüncü golü kolaylıkDoğu muhteliti bugün ikinci ve son la atmağa muvaffak oldu. maçını Taksim stadında Galatasarayla On dakika içinde büyük bir sayı faryapacaktır. kile mağlub vaziyete düşen Doğu muhDoğu muhtelitinin bugün Galatasateliti, ilk anların verdiği yadırgamadan rayla yapacağı maçta daha iyi bir netikurtularak uzun pas ve sür'atli bir oyun la sıkı hücumlar yapmağa başlamıştır. ce almak için çalışacağı şüphesizdir. 1 EkFiltmeye konulan iş: Ankara Yüksek Ziraat Enstitüleri stajyer taEkseriyetle merkezden yapılan bu hü Müdafasından ziyade hücum hattmın lebeleri için Orman Çiftliğinde yapılacak yemekhane inşaatıdır. kuvveti takıma çok sayı fırsatı ver cumlarm birinde Doğulu gencler sol içKeşif bedeli: 37031 lira 95 kuruştur. leri vasıtasile otuz beşinci dakikada ilk mektedir. 2 Skfiltme 27/9/1937 pazartesi günü saat 16 da Nafıa Vekâleti Yapı Galatasaray takımı bugünkü oyun golü yapmıslardır. îşleri Umum Müdürlüğü Eksiltme Komisyonu odasında kapalı zarf usulile îlk devre 3 1 Beşiktaşın lehine bit dan galib çıkabilmek için karşısındaki yapılacaktır takıma ciddî bir ehemmiyet vermek miştir. 3 Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri evrak 185 kuruş bedel mu İkinci devre başladığı zaman Doğu mecburiyetinde olduğunu unutmamahkabilinde Yapı İşleri Umum Müdürlüğünden almır. muhteliti ilk devrede düştüğü müşkül dır. 4 Eksiîtmeye girebilmek için isteklilerin 2777 lira 40 kuruş muvakkat Bugünkü oyuna saat dörtte başlanavaziyette kalmamak için çok dikkatli teminat vermesi ve Nafıa Vekâletinden almmış inşaat müteahhidliği vesikadavramyordu. caktır. sı ibraz etmesi lâzımdır. Kalelerini müdafaadan ziyade sayı 5 İsteklilerin teklif mektublarmın ikinci maddede yazılı saatten bir Fenerbahçe kulübünde saat evveline kadar Komisyon Reisliğine makbuz mukabilinde vermeien çıkarmak gavretini gösteren Doğu yapılan teftişler muktazidir. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. «3248» (6034) gencleri bu açık oyun neticesinde Besiktaşa dördüncü gol fırsatını vermişFenerbahçe spor kulübünün hesabla lerdir. nnda açık bulunduğu, bir miktar paranm Rüzgâr altmda bulundukları halde kulüb erkânmdan bir zatın zimmetinde müdafaadan ziyade hücuma ehemmi olduğu hakkında vâki olan bir ihbar ü yet veren Doğu muhteliti, kalelerinin içine kadar gelen bir hücumu kesmeğe zerine Vilâyet, Fenerbahçe kulübüne vakit bulamadılar, Beşiktaşın sol açığı bir heyet göndermiş ve kulüb kasasını Şeref gerilerden yakaladığı topu süre mühürlettikten sonra defterler üzerinde süre beşinci defa Doğu kalesine soktu. dir. Vakitsiz ihtiyarlıyanlara genclik, yorgun vücudlere Her gecen dakika bir parça daha sar tetkikat yaptırmıştır. Tetkikat neticesin ^^^^^^^^^^^^mmm dinclik verir. ^ M ^ H I M ^ B ^ M H H ^ H silmağa baslıvan Doğuluların uzun de bir yolsuzluk olmadığı anlaşılmıştır. Nafıa Vekâletinden: ADEMİ İKTİDARAve BEL GEVŞEKLiGiNE EN MÜESSiR İILAC FORTESTİN SEHER VAKTi Yazan: Çeviren: Maurice Dekobra 22 Hamdi Varoğlu Dosyaya el sürmek, derhal kapana tutulmak demekti! Sybil, tehlikeyi vaktile hissettiğinden dolayı büyük bir memnunıyet duydu. Fakat, bu sevinc az sürdü; çünkü, bu tehlike, bir başka tehlıkenin mevcudiyetini haber veriyordu. İmtihana çekildiğine göre, demek ki Vıyanada kendisinden şüphe edilmeğe başlanmıştı. Şüpheli o lunca da, vazifesi büsbütün tehlikeli bir mahiyet arzediyordu. Kapının arkasında gizlenen müfettiş, Sybil'i gözden kaçırmıyordu. Yazıhanenin üstünde duran dosyaya biraz daha yakından bakmağa bile teşebbüs etmemesine şaşıyordu. Birden, genc kadının, oturdugu kol tuktan ayağa kalktığını gördü. Pusuya aldığı çalılıktan fırlıyacak kuşu dörtgözle bekliyen bir avcı gibi, ayaklarının ucuna basarak dogruldu ve odada yalnız oturan bu kadının hareketlerini daha iyi görmeğe çalıştı. Halbuki, Sybil, yazıha neye değil, şömineye doğru yürüyordu. Orada durdu, aynaya baktı ve gayet tabiî bir şekilde, yavaş yavaş yüzünü pudraladı; dudaklannı boyadı; pudra kutusunu, bileğine takılı çantasma yer leştirdi ve tam, yüzünü tekrar odaya döndüğü sırada, mülâzim von Holtzdorf içeri girdi. A h ! Matmazel Belkis, sizi yalnız bırakhğım için beni affediniz. Ne yapayım? Kabahat bende değil, sarhoş ayıltSaint Etienne kilisesinin saati biri mağa gittim... Sybil, şöminenin önünde, ayakta du çalmıştı. Miralay von Pennvvitz, neza ruyordu. Mülâzimin söylediklerini işit retteki odasında hâlâ çalışıyordu. Kapı memiş gibi, ona büsbütün başka bir söz vuruldu, nöbetçi zabit, mülâzim von Holtzdorf'un geldiğini haber verdi. Mile mukabele etti: Müsaade ederseniz size bir nasi ralay: Gelsin! dedi. hat vereceğim! Von Holtzdorf, içeri girdi. Aldığı ta Vereceğiniz nasihati biliyorum. Dost intihabında daha müşkülpesend limat mucibince, deruhde ettiği vazifenin neticesi hakkında rapor vermeğe geldavranmamı söyliyeceksiniz. Hayır... Daha ihtiyatlı hareket et mişti. Miralay, ona hitaben: Anlatın bakalım, dedi, sizi dinlimenizi... Ve masanızm üstünde mühim evrak bırakıp gitmemenizi söyliyecektim. Mühim evrak mı? Mülâzim Holtzdorf, bu sözü söyle dikten sonra, dosyayı yazı masasmın üstünde unuttuğunu sanki birdenbire ha tırlamış gibi: Sahi! diye haykırdı, haklısmız Matmazel... Müthiş bir gaflete düşmü şüm. Hatırlattığınıza teşekkür ederim. Haydi azizim, şunlan çekmecenize kilidleyin... Sizin askerî evrakmız beni alâkadar etmez amma, mütecessis bir kimsenin eline geçerse, iş değişir! Beni de lutfen otelime kadar götürmenizi rica edeceğim. Çok yorgunum, uykusuzluk tan ölüyorum! yorum. Şimdi Palace'tan geliyorum, kumandan. Tecrübeden geçirilmesini emir buyurdüğunuz şahsa, oraya kadar refakat ettim. Ismini söyliyebilirsiniz, azizim. Burada yerin kulağı yoktur. Demek, «Beyaz Papağan» bannda, Matmazel Belkis Mahmudla tanıştınız öyle mi? Evet, efendim. İş gayet yolunda gitti. Barda numaralar bittikten sonra, arkadaşlarla beraber, Matmazel Belkisi aldım, evime götürdüm, Yazı odamda, kendisine gizli dosyadan bahsettim. Sonra, dosyayı masanın üzerinde unutup beş on dakika kadar odadan kayboldum. Müfettiş Friedlander, verdiğim talimat mucibince, odada yalnız kalan Matma zel Belkis Mahmudu gözetledi. Tahminimizin tamamen hilâfına, kadm, dosya nın içinde bulunan kâğıdlann mahiyetini bile öğrenmeğe teşebbüs etmedi. Odaya avdet ettiğim zaman da, bana, badema daha ihtiyatlı davranmamı tenbih etti. Vaziyet bundan ibaret, efendim. Bana kalırsa, Matmazel Belkis Mahmud, danstan başka birşey düşünmiyen bir dansözdür. Dansın haricinde, hiç birşeyle alâkadar değildir. Böyle olmasaydı. merakmı tatmin edebileceği bu mükemmel fırsattan mutlaka istifadeye kalkardı. Miralay ayağa kalkmıştı; yazıhanesinin arkasında, aşağı yukarı dolaşıyordu. Birdenbire, durdu ve: Belki de haklısmız, Holtzdorf, dedi.. Bir lâhza sustu, mülâzimin yüzüne sabit nazarlarla bakarak ilâve etti: Meğer ki, Matmazel Belkis Mahmud, son derece kurnaz bir kadm olsun! Hoş, o ciheti de anlarız ya! Tarassud altmdasınız, derim. Emi« nim ki, o dosyanın içinde ehemmiyetsiz, kâğıdlar vardı ve zabit sizi odada bilhassa yalnız bıraktı. Yani, bana tuzak mı kurdu diyorsunuz? Hiç şüphe yok! Hatta bunda iki ihtimal var. Ya, mülâzim von Holtzdorf, kendisi odada yokken dosyayı kanştınp karıştırmadığınızı anlamak için, bunu, gayet hesablı ve ölçülü bir şekilde masanın üstüne bırakmıştır; yahud da, birisi, siz farkmda olmadan, sizi gözetlemiştir. Ben birşey hissetmedim. IX Ne olursa olsun, von Pennwitz'in Ayda 5,000 kuron nazarında şüpheli bir şahıs olduğunuz Ertesi sabah, Sybil, geç uyandı, kah anlaşılıyor. Ben o ihtiyar tilkiyi bilirim. valtı ısmarladı. Kahvaltıyı 24 numaralı Şeytana külâhını ters giydirir. Size karşı ajan getirdi. ciddî bir alâka peyda ettiğini söylemiştiO, kahvaltı masasmı, yatağm yanma niz. Aksini iddia etmiyorum amma fazla yaklaştınrken, Sybil, geceki macerayı, ümidede de düşmiyelim. Pennvvitz, tanıtafsilâta girişmeksizin anlatn. Metrdote madığı bir kadmm uğrunda istikbalini lin, kendisine tahsis edebileceği dakika ayaklar altına alacak kadar toy da deların pek sayılı olduğunu ve Palace'ta, ğildir, deli de! Onun yerinde olsam, ben hiç kimsenin, aralanndaki ortaklıktan de böyle yaparım. Binaenaleyh, ilk iş, kuşkulanmaması lâzım geldiğini biliyor kendisine biran evvel itimad telkin etdu. mektir... Sözlerini bitirdikten sonra: Metrdotel, Sybil'in kulağma iğildi ve Van Holtzdorf'un evindeki bu ilâve etti: maceraya ne dersiniz? diye sordu. (Arkast var)