12 Kasım 1937 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

12 Kasım 1937 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

r:n 1937 CUMHURÎYET 9 K A D E R 9 in cilvesi budur Her keşidede en bliylik ikramiyeleri vermekle şöhret kazanmış olan TEK KOLLU GEMAL GiŞESi Daîma bîiyük ikramiyeler kaynağıdır. Bu keşidenin en büyiik ikramiyesi olan KADER Gişeleri 3 0 , 0 0 0 Lirayı gene bu yeni terib birinci keşidenın en buyük ikramiyesi olan Tek IŞTE GENE: Kollu Cemal 15346 15346 numaralı bilet sahibi Kabataşta inhisarlar idaresinde sevk memuru Bay ZEKI ATLIOGLU'na kazandırdı Kadıkoyüode Elektrik Şirketiode memur Bay Müfti'ye verdi. Siz de kazanmak için biletinizi KADER gişe eıinden alımz. 30,000 Lirayı Ayrıca 10,000 liralık ikramiyeyi de Yılbaşı biletleri için şimdiden kolaylıklar yapılmaktadır. numaralı bilet hâmili Marpuççularda Emiroğlu hanında fanilâ fabrikasında amele 17 yaşında Bay Şükrü'ye verdi. P. T. T. Umum Müdürlügünden: 1 Etimesudda inşa edilecek 5054 lira 27 kuruş keşif bedelli Trans formatör binası açık eksiltmiye konulmuştur. 2 Muvakkat teminat 379.07 liradır. 3 Eksiltme 22 teşrinisani 937 pazartesi günü saat 15 te P. T. T. Umumî Müdürlüğü binası içinde toplanacak Arttırma, Eksiltme Komisyonunca yapılacaktır. 4 Şartname ve plânlar 25 kuruş bedel mukabilinde Ankarada P. T. T. Levazım Müdürülüğünden, İstanbulda Beyoğlunda Ayniyat Şubesi Mü dürlüğünden ahnacaktır. 5 Taliblerin kanunî vesaikle ve muvakkat teminatlarmı P. T. T. veznelerine yatırdıklarına aid makbuz veya banka teminat mektubile yukanda yazıh tarih ve saatte Komisyona müracaatleri. «4054» (7397) Liseler Alım Şatım Komisyonundan: Cinsl Miktan Ton Beherinin tahmin bedeli Uk temloat Llra Konıs Eksiltmenin yapılacağı gün ve saat Ekşiltmcnin sekli r Bay Şükrü 30,0.0 litayı Tek Kollu Cemal'den alıyor Kok Kok 546 50 1950 Kr. 2000 Kr. 798 75 53 00 13/11/937 cumartesi saat 11 de 13/11/937 cumartesi saat. 11,15 te Kapalı Açık l P A T I Basur memelerinin ANTİVİRUS ile tedavisi îç ve dış basur memelerinde, basur memelerinin her türlü iltihablannda, cerahatlenmiş fistüllerde, kanayan basur memelerinin tedavisinde daima muvaffakiyetle şifayi temin eder. Komisyonumuza bağh gündüzlü lise, orta okullann ve Kandilli Lisesinin mayıs 938 sonuna kadar ihtiyaclan olan yukanda cins, miktar, muhammen bedeli, ilk teminat, eksiltme gün ve saatleri hizalannda yazılı yakacaklar yanlarında gösterilen şekilde eksiltmeye konmuştur. Eksiltme îstanbul Kültür Direktörlüğü binası içinde toplanan Komisyonda yapılacaktır. Isteklilerin şartnamelerde yazılı kanunî vesikalardan başka Ticaret Odasının yeni yü vesikası ve teminat makbuzlarile birlikte belli saatte Komisyona gelmeleri ve kapalı zarfların da eksiltmeden bir saat evvel Komisyon Başkanlığma tevdileri. Şartnameler Komisyon Sekreterliğinden görülüp öğrenilir. . (7378) MEYVA TUZU Oevlet Demiryolları Işlehne Umom Mıdürlöğıııden Muhammen bedeli Sirkeci hattı üzerinde kilometre 27 de vagon üzerinde teslimi şartile beher m3 155 kuruş olan 8000 m3 balast kapalı zarf usulile 25/11/937 perşembe günü saat 15,30 da Sirkecide 9 uncu İşletme Eksiltme Komisyonunda satın ahnacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin % 7,5 nisbetinde muvakkat teminatla kanunun tayin ettiği vesikaları, Nafıa işlerine aid eksiltmelere girmek istiyenlerden aranacak müteahhidlik vesikası hakkındaki talimatname dairesinde almrruş vesika ve tekliflerini ayni gün saat 14,30 a kadar Komisyon Reisliğine ver meleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme Dairesinde ve Sirkecide İşletme Komisyonunda verilmektedir. (7585) I Inhisarlar Umum Müdürlüğünden; I Antalya Belediye Riyasetinden: 2 v Şehrimiz itfaiyesi içirj münakasaya konulan arözöze şartnameye taİîb' çıkmadığmdan bir ay zarfında pazarlıkla almmasma karar verilmişfir? Pazarlık 25/11/937 perşembe günü saat 15 tedir. Taliblerin Antalya Belediye Encümenine müracaatleri ilân olunur. K A ŞE 1 Kapah zarfla eksiltmive konmuş olan bir aded çift devreli otomatik tab'ı makinesi için talib zuhur etmediğinden pazarhkla ahnması kararlaştırümıştır. 2 Pazarlık 22/XI/937 tarihine rashyan pazartesi günü saat 14 te Kabatasta Levazım ve"Mubâya&t Şubesindekî Alım Komisyonunda yapılacaktır. 3 Muhammen bedeli 6000 lira ve muvakkat teminat 450 liradır. 4 Şartnameler parasız oJarak VSt gün adı geçen Komisyondan ah nabılir. 5 Eksiltmiye iştirak etmek istiyenlerin, fiatsız teklif mektublarım ve kataloklannı eksiltme gününden evvel Inhisarlar Tütün Fabrikalar Şubesi Müdürlüğüne vermeleri lâzımdır. 6 îsteklilerin pazarlık için tayin olunan gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte adı geçen Komisvona gelmeleri ilân olunur. (7517) 1 Şartnamesi mucibince ve 20 X 25 27 eb'admda «4.000.000» aded mantar pazarlıkla satm ahnacaktır. 2 Pazarhk, 18/XI/937 tarihine rashyan perşembe günü saat (14) te Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapıla caktır. 3 Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. 4 İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve a,aatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. «M.» (7342) Elbise, palto ve fotin hakkında 9/XI/1937 tarihinde gazetelerle intişar eden üânımızda «195» takım elbisenin muhammen bedeli yanlış olarak «3.095» lira yazıldığı görülmüştür. «195» takım elbisenin muhammen bedelinin «4.095» lira olduğu tashihen ilân olunur. (7666) I Şartname ve keşifnamesine tevfikan Muğla Müstakil Müdürlüğünde inşa edilecek kara barut deposu 2/XI/1937 tarihinde eksiltmeye kon muşsa da talibi çıkmadığından eksiltme 10 gün uzatılmıştır. IJ Kesif bedeli (2943,39) lira ve muvakkat teminatı (220.80) liradır. III Eksiltme 16/XI/19,37 tarihine rastlıvan salı günü saat 14 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapıla caktır. FV Şartnameler 15 kurus mukabilinde hergün înhisarlar Umum Müdürlüğü inşaat şubesile Muğla müstakil Müdürlüğünden almabilir. V Eksiltmeye iştirak edeceklerin bu gıbi işleri yapmış olduklanna dair vesikalarını inşaat şubesine ibraz ederek eksiltmeye iştirak vesikası almaları lâzımdır. VI İsteklilerin eksiltme için tayin olunan gün ve saatte münakasaya iştirak vesikası ve °c 7.5 güvenme paralarile birlikte yukanda adı geçen Komisvona gelmeleri ilân olunur. (7655) EN HOŞ VE TAZE MEYVALARIN USARELERÎNDEN İSTİHSAL EDİLMİŞ TABİÎ BİR MEYVA TOZUDUE. Emsalsiz bir fen harikası olduğundan tamamen taklid edilebilmesi münakün değüdir. Hazımsızlığı, mide yanmalannı, ekşiliklerini ve muannid inkıbazlan giderir. Ağız kokusunu izale eder. Umumî hayatın intizamsızlıklaruu en emin surette ıslah ve insana hayat ve canlılık bahşeder. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU İSTANBUL. Ankara Vilâyetinden: 1 Vilâyet çiftçilerine dağıtılmak üzere satm alınacak 100 aded iki demirli pulluğun 25/11/937 perşembe günü saat 15 te açık eksiltmesi yapıla caktır. 2 Pullukların muhammen bedeli 4500 liradır. 3 Şartnamesi Ankara ve İstanbul Ziraat Müdürlüklerinden meccanen verilir. İsteklilerin pullukların % 7,5 tutan olan meblâğa aid banka mektubu veya Hususî Muhasebe Direktörlüğü veznesine yatırılmış makbuzla birlikte ek • siltme günü gösterilen saatte Vilâyet Daimî Encümenine gelmeleri ilân olunur. «4130» (7547)' Grip, Baş ve Diş Ağnları, Nevralji, Artritizm, Romatizma Millî Saravlar Müdürlüğünden: 1 Dolmabahçe sarayı kaloriferi için Zonguldak Itömur havzasmın Kandilli veya Kireçli ocakları istihsalâündan dört yüz ton maden kömürü satın alınması açık eksiltmeye konulmuştur. 2 Eksiltme gününe kadar «pazardan başka hergün» Saraylar Müdür lüği; Kalemine müracaat edecek olanlar şartnameden bedelsiz olarak bir nüsha alabileceklerdir. 3 Açık eksiltme birincikânunun üçüncü cuma günü saat 15 te Dolmabahçede Millî Saraylar Müdürlüğü binasmda yapılacaktır. 4 Muvakkat teminat üç yüz altmış liradır. Bu paranın eksiltmenin vapılacağı vakitten bir saat evveline kadar Malsandığına yatırılmış ve makbuzunun eksiltme heyetine verilmiş olması lâ • zımdır. Malsandığı makbuzu yerine muteber bir bankanm garanti mektubu, yahud arttırma ve eksiltme kanununun 17 nci maddesinin «C» fıkrasmda nevi leri yazılı esham ve tahvilât dahi kabul edilir. (7621) îstanbul Üniversitesi Arttırma ve Eksiltme Pazarlık Komisyonu İlânlari 1 348 bin 437 lira 96 kuruş keşifli İstanbulda Cerrahpaşa hastanesinde yapılacak şirüji kliniği binası inşası kapah zarfla eksiltmeye konulmuştur, 2 Bu işe aid şartnameler şunlardır: A Eksiltme şartnamesi. B Mukavele projesi. C Bayındırhk genel şartnamesi. D Özel şartname. E Keşif cetveli, tahlili fiat cetveli, mesaha cetveli. F Proje. Istiyenler bu şartnameleri ve evrakı keşif bedelinin yüz binde beşi nis « betinde bedelle Güzel San'atlar Akademisi Tatbikat Bürosundan alabilirler. 3 Eksiltme 29/11/1937 pazartesi günü saat 16 da Üniversite Rektörlü * ğünde yapılacaktır. 4 Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 17 bin 687,52 lira muvakkat teminat vermgsi ve bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup getirmesi lâzımdır. 1 1937 senesine aid 150 bin liralık Bayındırlık Bakanlığmdan alınmış inşaat müteahhidlik vesikası ve talibin kendisi bizzat mühendis veya mimar değilse inşaat müddetince fennî mes'uliyeti kabul ettiğine dair bir mühendis veya mimann Noterden tasdikli senedini ve yahud bir mühendis veya mimarla müştereken taahhüde girdiğine dair Noter senedi vermesi. 5 Teklif mektublannı 3 üncü maddede yazılı saatten 1 saat evveline kadar Üniversiteye getirilerek Eksiltme Komisyonu Başkanlığına makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların en geç 3 üncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfınm mühür mumu ile iyice kapa « tılmış olması şarttır. Postada gecikmeler kabul edilmez. (7541)" İstanbul Üniversitesi Rektörlü^ünden: Üniversite Radyoloji ve Biofizik Enstitüsünde iki asistanlık teklilerin Tıb Faküftesi Dekanlığma başvurmaları. açıktır. İs(7623) Gazi Anteb Nafıa Direktörlüğünden: 78299 lira 19 kuruş bedeli keşifli îslâhiye gümrük memur evleri inşaatı kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 25/11/1937 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 te G. Anteb Nafıa Dairesinde toplanacak Komisyon marifetile yapılacaktır. Muvakkat teminat 5873 liradır. îsteklilerin tek lif mektublarma aşağıdaki evrak ve vesaiki leffetmeleri şarttır. 1 Teminat akçesinin Malsandığına yatırıldığına dair Sandık makbuzu veya hükumetçe muteber bir bankadan alınacak teminat mektubu. 2 Teklif sahiblerine Nafıa Vekâletinden verilmiş ehliyetname veya musaddak suretile evsafı aşağıda yazılı olan ehliyeti fenniye vesikası. 3 Teklif sahiblerinin meslekten veya yapı i§lerile me'luf vukuf ve iktidar erbabmdan olmaları halinde inşaatm, başmdan nihayetine kadar, mes'ulij eti fenniyesini deruhde edecek ve ehliyeti Nafıa Vekâletince musaddak bir mühendis veya fen memurunun taahhüd senedi. 4 Teklif sahiblerinin veya gösterecekleri mühendis ve yahud fen memurunun evvelce bir ihalede bedeli 50 bin liradan dun olmıyan bir iş yapmış olduklanna dair yedlerinde bulunması lâzım gelen vesika veya musaddak suret. 5 Teklif sahiblerinin mensub olduklan Ticaret Odalanndan alacakları vepika veya musaddak sureti. Bunlardan başka: f Teklif sahiblerinin keşif ve projede Vekâletçe yapılacak tadilât ve tashıhatla tayin edilecek inşaat müddetini berveçhi peşin kabul etmeleri şarttır. 7 İsteklilerin arttırma ve eksiltme kanununun umumî hükümlerile kapah zarf usulile eksiltmeve dair olan maddeleri ve eksiltme şartnamesi ahkâmma ve yukandaki altı madde icabatma riayet etmeleri şarttır. Aksi halde hicbir mazeret ve itiraz kabul edilmez. 8 Bu ise dair olan eksiltme şartnamesile keşif hülâsası Ankara ve İstanbul Nafıa Müdürlüklerine gönderilmiştir. Malumat almak için mezkur müdürlüklere mracaat edilmesi. (7657) HAZIMSIZLIK Hayatın zevkinden insanı mahrnm eder. PERTEV KARBONAT komprhneleri Çok temiz biKarbonattan ve toz karbonat almaktald müşkülât göz önünde tutularak yapılmıştır. HEB ECZANEDE SATILIR. Ankara Vilâvetinden: 1 Vilâyet çiftçilerine dağıtılmak üzere satm almacak 75 aded yerli mamulâtı tek tekerlekli pulluğun 25/11/937 perşembe günü saat 15 te açık ^ksiltmesi yapılacaktır. 2 Pullukların muhammen bedeli 1087,5 liradır. 3 Şartnamesi Ankara ve îstanbul Ziraat Müdürlüklerinden meccanen verilir. İsteklilerin pullukların % 7,5 tutan olan meblâğa aid banka mektubu veya Hususî Muhasebe Direktörlüğü veznesine yatırılmış makbuzla birlikte ek siltme günü gösterilen saatte Vilâyet Daimî Encümenine gelmeleri ilân olunur. «4129» (7549) Ankara Vilâyetinden: 1 Vilâyet çiftçilerine dağıtılmak üzere şatın almacak 25 aded üç demirli sandıklı ve ekici pulluğun 25/11/937 perşembe günü saat 15 te açık eksiltmesi yapılacaktır. 2 Pullukların muhammen bedeli 1500 liradır. 3 Şartnamesi Ankara ve îstanbul Ziraat Müdürlüklerinden meccanen verilir. îsteklilerin pulluklann % 7,5 tutan olan meblâjja aid banka mektubu veya Hususî Muhasebe Direktörlüğü veznesine yatırılmış makbuzla birlikte ek siltme günü gösterilen saatte Vilâyet Daimî Encümenine gelmeleri ilân olunur. «4128» (7550) Karyola ve Çelîk Möble MEŞHERi Son sîstem Itaryo'alar muhtelif cinste çelik somyeler ve çeük madenî moblelerimiz teşhir edümiştir. Salkımsögüd Demirkapı caddesi 7 Tel. 26132 Halil Sezer karyola ve madenî eşya fabrikası İstanbul Gümrükleri Başmüdürlüğünden: İstanbul gümrükleri için 16 lira aylıkla ve müsabaka imtihanile namzed memur ahnacaktır. Müsabaka imtihanma girebilmek için aranan şartlar şunlardır: A Memurin kanununun 4 üncü maddesinde yazılı şartlan haiz ol mak. B Askerliğini yapmış veya tecil edilmiş bulunmak. C 30 yaşıni geçmiş olmamak. D En az orta tahsili ikmal etmiş bulunmak. Bu vasıflan haiz isteklilerin 15/11/1937 günü akşamma kadar dilekçe ve vesikalarile birlikte Başmüdürlüğümüze müracaat etmeleri lâzımdır. İmtihan 16/11/1937 günü saat 10 da Başmüdürlükte yapılacaktır. (7379),