22 Ekim 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

22 Ekim 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

10 CUMHURÎYET 22 Birinciteşrin 1938 SiLKO En çabuk ve en emin bir surette tedavi eder ROMATİZMA LUMBAGO SiYATiK I 5/X/938 tarihinde ihale edileceği il'ân edilen çeşitleri şartnamesine ekli listede yazılı 350 kilo hurufat kâğıd üstüne basılmış yazı ve harf nümunelerine uygun ve yerli fabrika mamulâtı olmak şartile yeniden açık eksiltmiye konmuştur. II Muhammen bedeli beher kilosu 250 kuruş hesabile 875 lira ve muvakkat teminatı 65.63 liradır. III Eksiltme 24/X/938 tarihine raslıyan pazartesi günü saat 16 da Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. V İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (7270 ) I Şartname ve nümunesi mucibijıce satın alınacağı ilân edilen 18000 kilo başipi 26/DC/938 tarihinde ihale edilemediğinden yeniden pazarlık usulile eksiltmiye konmuştur. II Muhammen bedeli beher kilosu 60 kuruş hesabile 10800 lira ve muvakkat teminatı 810 liradır. III Eksiltme 25/X/938 tarihine raslıyan salı günü saat 15 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden almabilir. V İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. ( 7530 ) I îdaremizin Uzunköprü Tütün Bakımevi dahilinde şartname ve plânı mucibince yaptırılacak halâlarla kömürlük işi pazarlık usulile eksiltmiye konmuştur. II Keşif bedeli 791,45 lira ve muvakkat teminatı 59,36 liradır. III Pazarlık 2/XI/938 tarihine raslıyan çarşamba günü saat 14 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Şartname ve plânlar 4 kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar Levazım ve Mubayaat şubesile Edirne Başmüdürlüğünden ve mahallî İnhisar idaresinden almabilir. V İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (7531) I îdaremizin Yavşan ve Çamaltı tuzlalan için memur, amele ve lüzumunda hafif yük naklinde kullanılmak üzere satm alıancağı ve 27/IX/938 tarihinde ihale edileceği ilân edilen 2 aded kamyonetin şartnamesinde tadilât yapılacağından yeniden açık eksiltmiye konulmuştur. II Muhammen bedeli beheri 2400 lira hesabile 4800 lira ve muvakkat teminatı 360 liradır. III Eksiltme 26/X/938 tarihine raslıyan çarşamba günü saat 14 te Ka.bataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Muaddel şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden almabilir. V Eksiltmiye iştirak etmek istiyenlerin kataloğlarile karuseri, şeklr ve dahilî taksimatmı gösterir bir plânla benzin sarfiyatını gösterir dahilî taksimatmı gösterir bir plânla benzin sarfiyatmı gösterir fennî tekliflerini ihale gününden 5 gün evveline kadar înhisarlar Tuz Fen şubesine vermeleri ve tekliflerinin kabulünü mutazammın yesika almaları lâzımdır. VI İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (7312) Cinsi Baskül > Miktan 1 aded 1 » 1 » 1 > Tartma Muhammer kabiliyeti L. K. 128. 200 kiloluk 300 *» ~ 128. 133 500 » 10Ö0 ' H r, A ı f o . . 2 4 8 Doktorlar, Bankacılar, Kâtibler, Mektebliler velhasü bütün mürekkepli kalemle yazı yazanlar, mürekkebin ceblerine akmasından, kurumasmdan, ve ucun bozulmasından kurtaran yegâne KURTULUŞt TIKU DOLMA KALEMİ Avnıpada dahi tasdik olunduğu gibi Açık bırafcüAlmanyanın bu icadı mürekkebli dığı halde her ne şekilde durursa durkalemle yazı yazmak mecsun mürekkeb akmaz ve buriyetinde olan halkı kurumaz. TIKU en sağlam hakikaten bu eziyetve en kullams.li mürekkebli ten kurtanmştır. kalemdir. TIKU ucu aşm maz, bol müSiyahtan maada yeşil, mavi ve kırmız] rekkeb alır renkleri de ayni fiatta satılmaktadır. Her yerde arayınız. Taklidlerinden sakınınız, üzekuvvetli rindeki «Tiku » markasma dikkat ediniz. basılırsa 34 kopFiatı 3 Iiradır. ya çıkaDeposu: Havuzlu han No. 1, Istanbul. nlabilir. Taşraya posta ile gönderilir. Vakıflar Umum Müdürlüğü Ziraat Maden ve Fen İşleri Müdürlüğünden: Vakıflar Umum Müdürlüğünün îstanbul Vakıf Memba Suları İşletme Müdürlüğünce idare edilen 1 Taşdelen, Defneli memba sularımız membalarında fennî vesaitle doldurulurken kapsüllenmekte ve o suretle satışa arzolunmaktadır. Sayın haTkm kapsülsüz ve damgasız damacana, şişe ve galonlardaki suları almamaları lâzımdır. 2 Sular için her türlü şikâyet doğruca Umum Müdürlüğümüz Ziraat. Orman. Maadin ve Fen İşleri Müdürlüğüne (telefon: 3725) yapılmahdır. « 4330 » ( 7567 ) Çifteler Harası M üdürlüğünden: Eskişehirin Çifteler Harası Mandra mevkiinde inşa edilecek 28085,47 lira keşif bedelli tay ahırı inşaatı 22/10/938 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhale 11/11/938 cuma günü saat 15 te Eskişehir Nafıa Müdürlüğünde toplanan Komisyon huzurunda yapılacaktır. Muvakkat teminat 2106 lira 41 kuruştur. Bu işe aid evrak: Proje, tafsilât ve hulâsa keşifleri, fennî, hususî şartname, eksiltme şartnamesi mukavele projesinden ibaret olup 141 kuruş mukabilinde Eskişehir Nafıa Müdürlüğünden almabilir. İsteklilerin buna benzer iş yaptıklarına dair ibraz edecekleri vesikalara istinaden ihaleden en az sekiz gün evvel Eskişehir Vilâyetine müracaatle alacakları ehliyetname ve senesi için Ticaret Odası vesikasmı teklif mektublarma eklemeleri şarttır. Mektublar ihale saatinden en az bir saat evveline kadar Komisyon Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektublar taahhüdlü ve mühür mumile mühürlenmiş olacaktır Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (7679 ) Bayan Hastabakıcı Aranıyor Edremid Belediye Riyasetinden: Belediyemiz hastanesi için 35 lira ücretle bir bayan hastabakıcıya lüzum vardır. Taliblerin hastanelerde hizmet ettiklerine aid vesika ve bonservislerile brlikte Belediye Rivasetine müracaat etmeleri ilân olunur. (6905) Bütün nefis şeylere c Hacı Bekir Lokumu » nun adı verilmesi sebebsiz değildir. Tabiatin yarattığı karpuz bile «Hacı Bekir» kurabiyesinin şöhretinden yardım istemeğe mecbur olmuştur. Lokanta ve Gazinocuann Nazarı Dikkatine! Fabrikamızm BAŞKURT markalı yerli mamulâtımızı görmeden ÇATAL, KAŞIK ve B1ÇAK takımlarınızı almayınız. Bütün mallarımız hem kalite itibarile Avrupamnkinden daha yüksek ve hem de fiatça yüzde OTUZ daha ucuzdur. ALİ MUHİDDİN HAGI BEKİR Bahçekapı, Beyoğlu, Karaköy, Kadıköy Kü tahya Belediye sinden: Belediye elektrik santralı için 250 ilâ 350 beygir motörü atlernatörü ile komple ve santralda monte mek şartile pazarlıkla alınacaktır. 1 Motör ve teferrüatının bedeli muhammeni teminatı 1125 liradır. 2 Pazarhk 26/10/938 çarşamba günü saat 15 ninde yapılacaktır. ., #,&*. t 3 Şartname elektrik santralında görülebilir. de gönderilir. kuvvetihde bir Dizel edilerek teslim edüon te beş bin lira ve Belediye Encüme Toptan satiş yeri: Tahtakale caddesi No, 51 L. K. Kapalı Zarf Usulile Eksiltme Ilânı f,. E?kişehir Nafıa Müdürlüğünden: Eskişehir istasyonu karşısmda yapılacak 52289.04 lira keşif bedelli 10 der&anelf ilk okul inşaatı 10/10/938 tarihinden 31/10/938 tarihine musadif pazartesi günfi saat 15 e kadar kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme Vilâyet Daimî Encümeninde yapılacaktır. Muvakkat teminat: 2490 sayılı kanunun 16 ncı maddesinin B, A fıkralarına tevfikan 5864,45 liradır. Bu işe aid evrak: Proje, keşif tafsilât ve hulâsa keşfi umumî ve hususî, fennî şartname genel şartname, eksiltme şartnamesi, mukavele projesi ve vaziyet plâmndan ibaret olup 262 kuruş mukabilinde Eskişehir Nafıa Müdürlüğünden alınabilir. İstiyenler İstanbul ve Ankara Nafıa Müdürlüklerinde proje, keşif hulâsası, hususî, fennî şartname ve mukavele projesini görebilirler. İsteklilerin en az otnz bin liralık bina işi yaptığma dair bonservislerine istinaden ihale tarfliinden en az sekiz gün evvel Eskişehir Vilâyetine müracaatle alacakları ehliyet vesikasını 938 senesi için Ticaret Odası vesikasını ve bir mühendis veya mimarın mes'uliyeti fenniyeyi deruhde eylediğine dair noterden musaddak taahhüdnamesini 2490 sayılı kanunun tasdiki veçhile teklif mektublarma eklemeleri lâzımdır. Mektublar yukarıda yazılı saatten en az bir saat evveline kadar makbuz mukabilinde Daimî Encümen riyasetine verilmiş olacaktır. Posta ile gönderilecek mektublar iadeli taahhüdlü olacak ve kırmızı mumla mühürlenecektir. Postada. vaki olacak gecikmeleı kabul edilmez. ( 7290 ) II Istiyenlere meccanen (7291) | 4 aded 637 44.78 I Şartnameleri mucibince satm alınacak yukarıda tartma kabiliyetleri yazılı muhtelif çekerde yerli mamulâtı 4 aded baskül heyeti umumiyesi birden açık eksiltmiye konmuştur. II Muhammen bedeli ve muvakkat teminatı yukarıda gösterilmiştir. III Eksiltme 25/X/938 tarihine raslıyan salı günü saat 14 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Şartnameler parasız olarak nergün sözü geçen şubeden alınabilir. V Eksiltmeye iştirak etmek istiyenlerin 200, 300, ve 500 kiloluk basküllere aid fiatsız fennî tekliflerini İnhisarlar Tütün Fabrikalar şubesi Müdürlüğüne ve 1000 kiloluk basküle aid fennî teklifi de înhisarlar Tuz Fen şubesine vermeleri lâzımdır. VI İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte yukanda adı geçen Komisyona eelmeleri ilân olunur. ( 7269) I Ayrı ayrı kapalı zarf usulile eksiltmeye konulup 20/VI/938 tarihinde ihale edilmiyen İzmirde yaptırılacak Tütün Bakım ve İşletme Evi inşaatile temel kazıklan işi bir kül halinde yeniden ihzar edilen şartname ve projesi mucibince kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. II Heyeti umumiyesinin keşif bedeli 764426 lira 33 kuruş ve mu vakkat teminatı 34827 lira 5 kuruştur. III Eksiltme I/XI/938 tarihine rasthyan salı günü saat 11 de Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Şartname ve proisier 38.22 lira bedel mukabilinde İnhisarlar Levazım ve Mubayaat Şubesile Ankara ve İzmir Başmüdürlüklerinden almabilir. V Fennî şartnamesinde izah edilen esaslar dairesinde yapılacak temel kazıklan işi Franki, Rodiç, Stern, Simples, Brechtel. Abalorenz, Mihailis, Most ve sair firmalarm usul ve sistemlerine veya bunlara mümasil sistemlere göre yapılacaktır. VI îsteklilerin diplomalı mühendis veya mimar olmalan, olma dıkları takdirde ayni evsafı haiz bir mütehassısı inşaatın sonuna kadar daimî olarak iş başmda bulunduracaklarını Noterlikten musaddak bir taahhüd kâğıdile temin etmeleri ve bundan bs^ka asgari 500.000 liralık bu gibi inşaat yapmış olduklarını gösterir vesikayı ihale gününden 8 gün evveline kadar İnhisarlar Umum Müdürlüğü İnşaat Şubesine ibraz ederek ayrıca münakasaya iştirak ve ehliyet vesikası almaları lâzımdır. VII Mühürlü teklif mektubunu kanunî vesaikle 6 ncı maddede yazılı eksiltmeye iştirak vesikası ve % 7,5 güvenme parası makbuz veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfların eksiltme günü en geç saat 10 a kadar yukanda adı gecen Alım Komisyonu Baş kanlığına makbuz mukabilinde verilmesi lâzımdır. (6492) I Şartname ve nümunesi mucibince 20 X 25 eb'admda 10 milyon silindirlik rakı mantarı pazarlık usulile satm alınacaktır. II Muhammen bedeli beher bin adedi 400 kuruş hesabile 40000 lira ve muvakkat teminatı 3000 liradır. III Pazarlık 31/X/938 tarihine raslıyan pazartesi günü saat 14 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Şartnameler 2 lira bedel mukabilinde İnhisarlar Levazım ve Mubayaat Şubesile Ankara ve İzmir Başmüdürlüklerinden almabilir. V İstekKlerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte yukanda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (7311 ) I Şartnameleri mucibince satm almacak 50 kiloluk « 150.000 » aded ve 100 kiloluk « 180000 » aded tuz çuvalı ayrı ayrı kapalı zarf usulile eksiltmiye konmuştur. II Muhammen bedelleri: 50 kiloluklann beheri 23 kuruş hesabile « 34500 » lira ve muvakkat teminatı « 2587.50 » lira; 100 kiloluklann beheri 41 kuruş hasabile «73800» lira ve muvakkat teminatı «4940» liradır. îzmirde teslim edildiği takdirde beherine 50 kiloluklar için 25 santim ve 100 kiloluklar için de 50 santim zammedilir. III Eksiltme 7/XI/938 tarihine raslıyan pazartesi günü 50 lik çu Tütün kullananlar, tütünün vücudları üzerine yaptığı tahribattan müştekidirler. Doktorlar kendilerine her daim sigarayı terketmeyi tavsiye ettikleri halde terketmemektedirler. Halbukİ Alman ın son icadı sıhhî ağızhğı kullamldığında tütünün koku ve lezzetini bozmadan istedikleri miktarda tütün içebilirler. Çünkü bu ağızlığm içerisindeki yedek kısımda bulunan kimyevî madde tütünün: Nikotin, Piridin, Amonyak gibi zehirlerini % 89 derecesine süzer; ağız, ciğer ve yürek temiz kalır. Fiatı her yerde 150 kuruştur. Satış yeri: PİPO PAZARI Sultanhamam, İstanbul Bayramiç Cinsi Sade yağ POKER Traş bıçağını Kullanır. Cildine kıymayan Askerî Satınalma Komisyonu Başkanhğmdan: Tutarı 22000 Teminatı muvakatesi Lira 1650 İhalenin günü ve şekli Günü Saati Şekli 2/11/938 Çarşamba Miktan Kilo 22000 Fcr yerde Poker Traş bıçaklarını araymız. Türkiye Büyük Millet Meclisi İnşaat Komisyonundan: înşaat Komisyonu için ücretle bir kâtib alınacaktır. Türk olmak. askerliğini yapmış bulunmak, 30 yaşından yukarı olmamak, daktilografi ve lisan bilmek, yüksek mekteb mezunu olmak şarttır. Bu şeraitı haiz olanlarm diğer şartları anlamak ve isimlerini kaydettirmek üzere, hergün öğleden evvel vesikalarile beraber Büyük Millet Meclisı' Daire Müdürlüğüne müracaat etmeleri ilân olunur. «4338» (7568) 15 Kapalı zarfla 1 Bavramiçte bulunan kıfaların ihtiyacları için yukarıda cins ve miktan yazılı 22000 kilo birinci nevi sade yağ kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 2 Eksiltme Bayramiç askerî kazinosunda 2/11/938 çarşamba günü saat 14 te Satınalma Komisyonu tarafından yapılacaktır. 3 Teminat mektubları tam saat 13 te Komisyona makbuz mukabilinde teslim edilmiş bulunacaktır. 4 Hususî şartnameler Komisyonda parasız bulunabilir. 5 Taliblerin 2490 sayılı arttırma eksiltme ve ihale kanununun 2, 3 üncü maddelerinde yazılı vesikalarile birlikte Komisyonumuza gelmeleri ilân olunur. ( 7495 ) 1\ uhakkak kendi menfaatinizdir Kararınızı vermeden SEIBT Radyoların Yeni modellerini Mudanya Şaziye Rüştü Sağlık Yurdunda bir asistan doktora ihtıyac vardir. Taliblerin Yurd Direktörlüğüne müracaatleri DO KT O R aranıyor Ziraat Vekâletindeı*: Hayvan hastalıkları mücadelesinde kullanılmak üzere kapalı zarf usulüe 12 kalem muallece ve fennî alât satın alınacaktır. Muhammen fiat 13890 lira ve muvakkat teminat 1042 liradır. Şartname parasız olarak Vekâlet Levazım Müdürlüğünden verilir. Münakasa 3/11/938 tarihine musadif perşembe günü saat 15 te Vekâlette müteşekkil Satınalma Komisyonunda yapılacaktır. Taliblerin mezkur tarihte teminat mektublarım ve 2490 sayılı kanunun 2, 3 üncü maddelerinde vazılı vesikalarını havi olan teklif zarflannı saat 14 e kadar Satınalma Komisyonu Başkanlığına teslim etmeleri ve saat 15 te d«* Komisvonda : 4340 (7569 ) hazır bulunmaJan ilân olunur. Dinlemeyi ihmal etmeyıniz. Teşhir salonu: lyi tenvırat mağazası, Galata, Voyvada caddesi Umumî satış deposu: İstanbul, Tahtakale Maneşe Han 59 60 ^ ^ Memleketin başlıca şehirlerinde acentalarımız vardır. ^^m vallar saat 15 te, 100 lük çuvallar saat 15,30 da Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Şartnameler 50 likler 1.73 lira ve 100 lükler 3.70 lira bedel mukabilinde İnhisarlar Umum Müdürlüğü Levazım ve Mubayaat Şubesile Ankara ve İzmir Başmüdürlüklerinden almabilir. V Mühürlü teklif mektubunu, kanunî vesaikle % 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarflann ihale günü eksiltme saatlerinden yarımşar saat evveline kadar yukarıda adı geçen Alım Komisyonu Başkanlığına makbuz mukabilinde verilmesi lâzımdır. . (7731)