5 Ocak 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

5 Ocak 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

10 CUMHURlYET 5 Ikincikâmm 1939 Beyaz bir Çehre HANGIRENK Leke Ergenlîk Sivilce Lâtif bir Cild Parlak bir Ten Gergin bir Vücud Cazibeli Genclik Giizel bir Yüz Billur Gerdan SİZİ MES'UD EDER? Buruşukluk Pörsüklük Ihtiyarlık Çirkinlik izale eder. HASAN ismine ve markasına dikkat. HASAN DEPOSU Temin eder. Güzelliğiniz için 10 KADINDA 9 U FENA RENKTE BÎR PUDRA KULLANIR. Fena renkte bir pudra, yüzünüze korkunç bir makiyaj manzarasını verir ve sizi olduğu nuzdan daha fazla yaşlı gösterir. Teninize uygun renkte bir pudra intihab etmenin yegâne çaresi, yüzünüzün bir tarafında bir renk ve diğer tarafında başka renk pudra tecrübe etmektir. Bu tecrübeyi hemen bugün, size parasız olarak verilecek yeni ve cazib renklerdeki To kalon pudrasile yapınız. Bu yeni <Cüd renkleri> (Kromoskop) tabir edilen en son ve modern bir makine vasıtasile kanştynlmı^tır. Ştfıramiz bir göz, tam. ve kusursuz bir incelikle renkleri intilıab eder. Tene gayet uygun bu yeni puda sayesinde artık makiyajlı bir yüz görünmiyecektir. Tokalon pudrası, imtiyazlı bir usul dairesinde «Krema köpüğü» ile Bu sihramiz yeni «Pudra renkleri» tecrübe edilebilir. PARASIZ = HASAN yağlı ve yağsız acı badem, yağsız kar ve yarım yağlı gece ve güddüz kremleri çilleri ve sivilceleri ve Iekeleri kal'iyyen izale eder. lhtiyarları genc leştirir, gencleri giizelleştirir. Oğretmen alınacak 1 Şimdi Ankanjda bujjunan. ilkbaharda Kayseri civarındaki yeni binasma nrkledecek olan « Ankara Gedıkli Hazırlama Orta Okuluna > aylık ücretle riyaziye, türkçe, almanca öğretmeni alıaacaktır* 2 İsteklilerden aranılacak şartlar şunlardır: A Okul ile Zencidereye gitmeği taahhüd etmiş olmak. B İstekli olduğu ders için ehlivetli bulunmak. « Kültür Bakanlığınca ehliyeti tasdik edilmiş bulunmak veya Üniversitede imtihan vererek ehliyet almış olmak. » C Askerliğini yapmış olmak, mecburî hizmeti bulunmamak. 3 Alınacak öğretmenlere ayda 108 lira ücret ve oturmalan için okul civarında Zenciderede aile ikametgâhı verilecektir. 4 İstekli olanlann Ankarada M. M. V. Askeri Liseler Müfettişliğine dilekçe ile müracaatleri ve dilekçelerine ehliyetname, nüfus tezkeresi tasiikli suretlerile fotoğraflı hal tercümelerini bağlamalan ilân olunur. « 694» ( 8932 ) kanştınlmıştır. Bu sayede pudranrn saatlerce sabit kalmasını temin ettiği gibi pudranın cildin yağlı tabiî ifrazatını mas • setmesine ve bu suretle cildin kuıumasına ve sertleşmesine ve binnetice buruşukluklann zu huruna da mâni olur. Her vakit krema kopüğile kanştınlmış meşhur Tokalon pudrasnıı kullanmız ve birkaç gün zarfmda teninizde yapacağı cazib tekemmülü görünüz, daima kutulann üzerindeki Tokalon ismine dikkat ediniz. Teninize uygun renk intihabmda tereddüd ettiğinizde lutf en tstanbulda 622 No. po»« ta kutusu adresine (Tokaion pudrası 7) rumuzile vâki olacak talebde size memnuniyetle, muhtelif renklerde nümunelik altı ufak paket pudra göndereceğiz. Inhisarlar Umum Müdürlüğünden: Türk Hava Kurumu BÜYÜK PİYANGOSU 50.000 lîradır. ÜÇÜNCÜ keşide: 11 İKİNCİKÂNUN 939 dadır. Büyük ikramiye Bundan başka: 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (20.000 ve 10.000) liralık iki aded mükâfat vardır. Yeni tertibden bir bilet alarak iştirak etmeyi ihmal etmeyiniz. Siz de piyangonun mes'ud ve bahtiyarlan arasına girmiş olursunuz. I Idaremizm Paşabahçe fabrıkasmda mevcud 3000 aded müstamel galvaniz ve saç bidon 500 adedi derhal ve mütebakisi de en kısa bir zamandı kaldırılmak şartile satılacağından kapalı zarf usulile arttırmıya konmuştur. II Muhammen bedeli beheri 2,50 lira hesabüe 7500 lira ve % 15 teminatı 1125 liradır. III Arttırma 20/1/939 tarihine raslıyan cuma günü saat 16 da Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesinde müteşekkil Satış Komisyonunda yapılacaktır. IV Arttırma şartnameleri parasız olarak hergün sözü geçen Komisyondan almabileceği gıbi bidonlar Paşabahçe Fabrikasmda görülebilir. V Mühürlü teklif mektubunu kanunî vesaikle % 15 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edepek olan kapalı zarfların ihale günü en geç saat 15 e kadar yukarıda adı geçen Satış Komisyonu Başkanlığına makbuz mukabilinde verilmesi lâzımdır. ( 84 ) I İdaremizin Paşabahçe fabrikası için şartnamesi mucibince satın alınacak « 50 » ton Sömıkok açık eksiltmiye konmuştur. II Muhammen bedeli beher tonu « 24 » lira hesabile «1200 » lira ve muvakkat teminatı « 90 » liradır. III Eksiltme 20/1/939 tarihine raslıyan cuma günü saat 15 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. V İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (85) I İdarermzin İzmir tütün fabrikası için ( 6 ) aded elektrik motörü şarjnamesi mucibince pazarhkla satm almacaktır. II Muhammen bedeli beheri (100 ) lira hesabile (600 ) lira, muvakkat teminatı ( 45 ) liradır. III Eksiltme 20/2/939 tarihine raslıyan pazartesi günü saat 14 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden almabilir. V Eksiltmeye iştirak etmek istiyenlerin fiatsız teklif ve kataloklarım tetkik edilmek üzere ihale gününden 10 gün evveline kadar İnhisarlar Umum Müdürlüğü Tütün Fabrikalar Şubesine vermeleri ve tekliflerinin kabulünü mutazammm vesika almalan lâzımdır. VI îsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (86) ı Diyarbakır Nafıa Müdürlüğünden: 1 İlân yanlışlığı yüzünden tekrar kapalı zarf usulile eksiltmeye konulan iş 18776 lira keşif bedelli Bırmci Umumî Mufettişlik dairesi ile Birinci Umumî Mufettişlik ikametgâh konağı mobilyaları imalâtı 2 Bu işe aid evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi keşif ve keşif hulâsaları, B Muvakkat projesi, C Ek hususî ve umumî şartnameler. D Bayındırlık işleri genel ve fennî şartnameleri, E Bu evrak Biyarbakır Nafıa ciairesinde ve İstanbul Nafıa Müdürlüğünde görülebılir. 3 Bu isin ihalesi 17/1/939 salı günü saat 11 de Diyarbakır Nafıa dairesinde vapılacaktır. 4 Eksiltmeve girebilmek için 1408.20 lira muvakkat terninat vermek ve aşagıdaki vesikaları ibraz etmek lâzımdır: A Nafıa Müdürlüğünden almmıs müteahhidlik vesikası, B 939 malî yılma aid Ticaret Odası vesikası. Taliblerin teklif mektublarını ihale saatinden bir saat evvel komisvon reıslığme makbuz mukabili vermeleri. Posta gecikmeleri kabul edilmez. 6 4 üncü madenin (A) fıkrasmdaki müteahhidlik vesikası eksiltmeve çıkarılmış olan hangi iş için istedıği acıkça yazılmak suretile eksiltmenin vapılacağı günden en az sekiz gün evvel Vilâvete bir istida ile Nafıa Müdürlüğünden istenilecek ve bu zaman zarfında vesika talebinde bulunmıyanlar eksiltmeve giremiveceklerdir. (9515) KREM BALSAMİN BUtün dünyaca takdir edilmiş sıhhî güzellik kremleridir. Gece için yağlı, gündüz için yağsız halis acı badem çeşidleri hususî vazo ve tüplerde satılır İNGİLİZ KANZUK ECZANESi İSTANBUL BEYOĞLU KANZUK Malatya Def terdarlığmdan: Eursa Ticaret ve Sanayi Odasmdan: Aded 1 Tavel 20 gözlü motörlü tam takım 1 Cile makinesi > » 1 Seriplan 10 kiloluk Aded 1 Schopper kumaş mukavemet makinesi 1 100 kiloluk hassas baskül 1 Adi terazi. Bursa İpek Kondisyonman Bürosu için müfredatı yukarıda yazılı aletler almacaktır. Vermek istiyenlerin 1 şubat 1939 tarihine kadar Bursa Ticaret Odasına müracaatle tekliflerini yapmaları ilân olunur. 1 Kapalı zarf usulile eksiltmıye konan iş : Temel ve bodrum katı betor arme kısımları kısmen yapılmış olan Malatya Merkez Hükumet Konağınm ikmali ınşaatı ve tesısatıdır. 2 Kalorifer tesisatı 25 bin, sıhhî tesısat 9 bin lira üzerinden götürü olarak ve geri kalan elektrik tesısatıle bütün bina inşaat keşiflerindeki vahıd fiatlar esas üzermden eksıltmiye konulan işin heyeti umumiyesinin keşif bedeli 202.625 lira 90 kuruştur. 3 Muvakkat teminat 11381 lira 30 kuruştur. 4 İhale 23/1/939 tarihine musadjf pazartesi günü saat on dörtte Malatya Defterdarlığı Eksiltme Komisyonunda yapılacaktır. 5 Bu ışe aid evrak Malatya, İstanbul ve Ankara Nafıa Müdürlüklerinde gorulebilir. 6 İsteklilerm bir mukavele ile en aşağı 60,000 liralık bir bina veya tesisat işinı teahhüd ve ikmal etmiş olduklarını gösterir vesika ile birlıkte ihale gününden lâakal sekiz gün evvel Vilâyete istida ile müracaatle bu işe girebileceklerine dair ehliyet vesikası almış olmaları ve kanunun gösterdiği şekilde hazırlanmış ve teklif mektublarını havi zarfı üçüncü madc'ıede yazılı muvakkat teminat ve vilâyetten alacağı ehliyet vesikasile birlikte ikinci bir zarfm içine koyarak ihale saatinden bir saat evveline kadar makbuz mukabilinde Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Postadaki gecikme nazara alınmaz. « 12 > ( 70 ) 'MEMUR ARANIYORi 1 Dürüst, vazife sever olmak disiplinli ve programlı çalışmak ve çalıştırmasmı bilmek. Müessesatı maliye ve ticarethanelerde çalışmış olmak. Ticaret Mektebi mezunu olması, fransızca veya almancadan birisini bilmesi şayanı tercihtir. Sıhhati yerinde yaşı azamî 35 olacaktır. Ankara veya İstanbulda vazife verilecektir. Maaş göstereceği kabiliyete göre tatmin edici bir şekilde verilecektir. 15/1/1939 tarihine kadar İstanbulda Galatada Vehbi Koç ve ortakları yazıhanesine müracaat edilmesi.