9 Ocak 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

9 Ocak 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

10 CUMHURÎYET 9 Ikincikâmm 193& Krem Briyantin Pudra Sabun Dantos Traş Bıçağı Traş Pudrası Traş Sabunu Tekirdağ HASAN ITRIYATIDIR En makbul ve mükemmel hediye T. İŞ BANKASI 5 Kolonya Losyon Lâvanta Tırnak Gilâsı Rujlar Allıklar Siirme Rimel 939 K. TASARRUF İKRAMİYE PLANI 3 2 , 0 0 0 LİRA MUKÂFAT Kuralar: 1 Şubat, 1 Mayıs* 26 Ağustos, 1 Eylul 1 ikinciteşrin tarihlerin.de çekilecektir. İKRAMİYELER : Adet 2000 liralık 8 16 60 ıooo 500 250 99 99 99 55 5» 55 65 25O 435 T. 100 50 25 2.0O0 lira 5.000 „ 4.000 „ 4.O00 „ 6.OOO „ 4.75O „ 6.250 „ 32.000 iyenin ve bütün şarkın en nefis markasıdır. Vilâyetinden: Saç Balamı Güzelliğin en birinci şartı. İş Bankasına para olmaz, ayni zamanda yatırmakla, yalnız para biriktirmiş talihinizi de denemiş olursunuz. Direktörlüğünden: Profesör K. Kömürcan'ın Ameli ve tatbikî kamblyo Kr. 35 Yeni muhasebe usulü 122.50 Ticarî malumat ve bankacüık 105 İktısad ilml 87,50 Ihtısas muhasebelerl (şirket, sanayl, ziraat. banka) 175 Ticarî ve malî hesab 1 inci kısım 70 Zihnî hesab kaidelerl 20 Logaritma cetvellerl (yeni rakam) 56 Yeni hesabı ticarî (mufassal eser) 200 Malî cebir (istikraz ve sigorta hesabları) 100 Başlıca satış yerl: tkbal Kltabevi f 1 Kapah zarf ususile eksiltmiye çıkarılan ve ihale gününde talibi buhınmıyan Malkara Keşan yolunun 58 + 400 65 + 630 kılometrelen aıasındaki şose mşaatı bir ay içinde görünccek isteklisine paLarhk suretile ihale edilecektir. 2 Kcşıf bedeli c 35287 » lira c 52 » kuruştur. 3 Eksıltme pazarlık usulıle yapılacaktır. 4 Bu işe aid şartname vesair evrak şunlardır : A Keşıf hulâsa cetveli, B Keşıf tafsılât cetveli, C Gıafık, D Mesafei vasatiye cetveli, E Mukavele projesi, F Eksıltme şartnamesi, G Hususî ve fennî şartname, K Bavmdırlık işleri genel şartnamesi, Istivenler bu şartnamedeki evrakı Tekirdağ Nafıa Müdürlüğünden alibilirler. 5 Pazaıhk 26/12/938 tarihinden başlar 26/1/939 tarihine kadar devam eder, Bu müddet içinde zuhur edecek talıblerin Tekirdağ Daimî Encumen ne müracaat edebihrler. 6 Isteklüerın pazarlığa girebilmeleri için (2647) lira muvakkat te minat vermeleri lâzımdır. 7 îteklılenn pazarlığa iştirak edebilmeleri için Nafıa Müdürlüğüne müracaatle bu işi yapabileceklerine dair vesıka almaları lâzımdır. ( 8) Preventorium Sanatorium Alınacak kömürün cinsi PETROL NİZAM Kepekleri ve saç dökülmesini tedavi eden tesıri mücerreb bir ilâcdır. Kültür Bakanlığm dan: 1 2259 sayılı kanunun tatbikma dair olan talimatnameye göre ilkokullarm 4 üncü ve 5 inci smıfları için iki cildden müteşekkil bir Tabiğat Bügis; kitabı yazılması müsabakaya konulmuştur. 2 Müsabaka müddeti 2/2/1939 dan başlamak ve 1/8/1339 salı günü akşamı bitmek üzere altı aydır. 3 Müsabakaya iştirake karar verenler 1/5/1939 pazartesi günü akşamma kadar bir dilekçe ile Kültür Bakanlığına müracaat ederek bu müsabakaya girecekler defterine adlarını yazdırarak bir numara alacaklardır. 4 Müsabakada birinciliği kazanan kitab serisi üç yıl süre ile okullarda okutulacak ve müellifine her yıl için biner lira telif hakkı verilecektir. İkinci çıkan kitab serisini yazana bir defaya mahsus olmak üzere birincisinin müellifine verilenin bir yıllığı, üçüncü, dördüncü ve beşinci çıkanlara da birer defaya mahsus olmak üzere dörder yüz lira mükâfat verilecektir. 5 Müsabakaya gireceklerin eserlerini üçer nüsha olmak üzere makine ile ve kâğıdların yalnız birer yüzüne yazılmış olarak Kültür Bakanlığı Yayın Direktörlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri veye göndermeleri lâzımdır. Kitaba konulacak resim, şekil, grafikler ve sairenin asıllarının yalnız bu nüshalardan birine ve yerlerine konulmuş olarak bulunması kâfidir. Müsabakaya basılmış bir kitabla girenler de kitabın üç nüshasını verecek veya göndereceklerdir. 6 Müsabakaya girenlerce eser müsveddelerile birlikte, eserleri kabul edildiği takdirde eserlerini ilân edilen telif hakkı mukabilinde ve her türlü tasarıuf hakkmdan vaz geçerek Kültür Bakanlığma üç yıllık bir devre için terkettiklerini ve kitabın o devre içindeki her basılışınm son tashihlerinin kendileri veya kendi mes'uliyetleri altında tayin edecekleri diğer bir zat tarafırîdan yapılacağını gösterir Noterlikten tasdikli bir taahhüd senedi verilmesi de lâzımdır. 7 Kitablarda bulunması lâzım gelen pedagojik ve teknik vasıfları gösteren şartname ile Noterliğe tasdik ettirilecek taahhüd senedinin formülü Kültür Bakanlığı Yayın Direktörlüğünden alınabilir. Mektubla istiyenlerin bir kuruşluk bir posta pulunu da birlikte göndermeleri lâzımdır. (5298) (9491) Kuruma teslim Alınacak Muvakkat tahmin olunan Fi. miktar Tutarı teminat Lira K. Ton Lira K. Lira K. Kriple kömürü 17 75 120 2130 159 75 Haydarpaşada Valdebağında bulunan kurumumuz için satm alınacak miktar ve muhammen fiatı yukarıda yazılı kömür açık eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme 19/1/939 tarihine tesadüf eden perşembe günü saat 14 te îstanbulda Cağaloğlunda Yüksek Mektebler Muhasibliği binasında toplanacak Komisyonda yapılacaktır. İsteklilerin eksiltme saatinden bir saat evveline kadar muvakkat teminatlarmı sözü geçen muhasiblik veznesine yatırarak alacakları makbuz ve yeni yıl Ticaret Odası vesikalarile yukarıda gösterilen gün ve saatte Komisyona ve şartnameyi görmek istiyenlerin de müessese direktörlüğüne baş vurmaları. (49) | Devlet Demîryollan İşletme U. Müdürlüğünden :| Devlet Demiryolları Umtım Müdürlüğünden: İran transit yolunda cer servisine nezaret ve cer müfetitşliği vazifesini ifa etmek üzere motör işlerinde çalışmış tamir ve bakım hususunda tecrübeli ya memleketimizde yahud yabancı bir memlekette mühendislik diploması almış, veyahud motör işlerile alâkalı bir sahada tahsil görmüş kimselerin diploma ve bonservislerinin şimdilik birer tasdiksiz sureti tercümeihal ve kart postal büyüklüğünde bir boy fotoğraflarile 20/1/939 tarihine kadar Devlet Demiryolları Umum Müdürlüğü Cer Reisliğine müracaatleri ilân olunur. (11) Kanina yabani gülü üzerine göz aşılı bodur güL îngiliz Kral sarayınm güllerini yetiştiren beynelmilel şöhreti haiz (Dicksons) gül fidanlığmın çok yeni ve çok nadide güUeri: Tanesi 150 kuruş fiatla satılmaktadır. Gül meraklılan için bundan ucuz ve bunıian daha mükemmel bir fırsat olamaz. 88 GUL fidanları % £ $ Çeşid Etiketli, isimli Inhisarlar Umum Müdürlüğünden: MEVLÛP BAYSAl Bahşe mimar. Teleton: 23426 (4 üncü Vakıf han kat 4 No. 18) Telgrat Mim baysal Istanbul Vakıf Paralar Müdürlüğünden: 1 İdaremizde yapılacak kalorifer tesisatı kapah zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. Muhammen keşif yekunu (1328 ) lira ( 75 ) kuruştur. 2 Bu işe aid eksıltme evrakı şunlardır: A Eksiltme şartnamesi B Fennî şartname C Mukavelename 3 İstekliler bu evrakı bilâbedel Vakıf Paralar Müdürlüğünden alabilirler. 4 Eksiltme 18 ikincikânun 939 çarşamba günü saat (10) da Vakıf Paralar Müdürlüğünde yapılacaktır. 5 Eksiltme kapalı zarf usuliledir. 6 İsteklilerin muhammen keşif bedelinin (% 7,5) nisbetinde muvakkat teırunat vermeleri lâzımdır. 7 İstekliler sıhhî tesisat mühendisi olmak ve bu hususta yapmış oldukları kalorifer tesisatları başardıklarını vesikalarla eksiltme gününden üç gün evveline kadar İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğü Heyeti Fennıvesine ibraz ederek vesika alacaklardır. 8 Teklif mektublan yukarıda yazılı gün ve saatten bir saat evveline kadar Vakıf Paralar Müdürlüğüne imza mukabilinde verilmiş bulunacaktır. (16 ) I İdaremizin Paşabahçe fabrikası için şartnamesi mucibince satın almacak « 50 » ton Sömikok açık eksiltmiye konmuştur. II Muhammen bedeli beher tonu « 24 > lira hesabile «1200 » lira ve muvakkat teminatı < 90 » liradır. III Eksiltme 20/1/939 tarihine raslıyan cuma günü saat 15 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alrnabilir. V İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (85) J DENİZBANK Vapurlarm kalkış gün ve saatleri 9 ikincikânundan 16 ikincikânuna kadar kalkacak vapurlarm isimleri, kalkış gün ve saatleri ve kalkacakları rıhtımları Salı 12 de (Ankara) , Perşembe 12 de (Güneysu) Pazar 16 da (Karadeniz) , Galata rıhtımmdan. Bartın hattına Çarşamba 18 de (Ülgen), Cumartesi 18 de (Anafarta) . Sirkeci rıhtımmdan. İzmit hattına Pazar. Salı ve Perşembe 9,30 da (Uğur) Tophane rıhtımmdan. Mudanya hattına Hergün 9 da (Trak) vapuru sistemi vapurlardan biri, Cumartesi ayrıca 13,30 da (Marakaz). Tophane rıhtımmdan. Bandırma hattına Pazartesi, Çarşamba ve Cuma 8,15 te (Marakaz), ayrıca çarşamba ve cumartesi 20 de (Mersin). Tophane rıhtımmdan. Karabiga hattına Salı ve Cuma 19 da (Bursa). Tophane rıhtımmdan İmroz hattına Pazar 9 da (Tayyar). Tophane rıhtımmdan. Ayvalık hattına Çarşamba 15 te (Kemal) , Cumartesi 15 te (Bartın). Sirkeci rıhtımından. İzmir Sür'at hattına Pazar 11 de (İzmir). Galata rıhtımından. Mersin hattına Salı 10 da (Dumlupınar), Cuma 10 da (Erzurum) Sirkeci rıhtımmdan. Karadeniz hattına I îdaremizin Cibali fabrikası için şartnamesi mucibince satın alınacak bir aded elektrikle müteharrik «bulaşık tabakları yakama> makinesi açık eksiltmiye konmuştur. II Muhammen bedeli 1200 lira ve muvakkat teminatı 90 liradır. III Eksiltme 30/1/939 tarihine raslıyan pazartesi günü saat 11 de Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Şartnameler parasız olarak hergün sozü geçen şubeden alınabilir. V Eksiltmiye iştirak etmek istiyenlerin fiatsız fennî tekliflerini ihale gününden asgarî bir hafta evveline kadar Inhisarlar Tütün Fabrikalar şubesine vermeleri ve verilen tekliflerin kabulünü mutazammın vesika almalan lazımdır. VI îsteklilerin kanunen kendilerinden aranılan vesaik ve % 7,5 güvenme paralarile birlikte eksiltme için tayin edilen gün ve saatte yukarıda ada geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. ( 9129 ) I Kısa müddetle teslim şartile 23 X 35 eb.a'dın'da bir tarafı temizlenmiş idare monogramını havi iyi cins 150,000 aded mantar pazarlıkla satm almacaktır. II Eksiltme 12/1/939 tariMne rastlıyan perşembe günü saat 14 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. III İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte teklif edecekleri iyi cins mantar nümuneleri ve % 7,5 güvenme paralarile birlikte yukanda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (114) Yüksek Deniz Ticareti Mektebi Müdürlüğünden: Cinsi Lâboratuar modelleri Miktan 36 kalem Muhammen fiatı Lira K. 3150 Muvakkat teminatı Lira K. 236 25 1 Mektebimize lüzumu olan cins ve miktar ve muhammen fiatı ve muvakkat teminatı yukarıda yazılı 36 kalem lâboratuar eşyası satm alınmak üzere açık eksiltmiye konmuştur. 2 Eksiltme 11/1/939 çargamba günü saat on dörtte Yüksek Deniz Ticareti Mektebi Müdürlüğünde toplanacak Satınalma Komisyonunca yapılacaktır. 3 Bunlara aid şartnameyi görmeği ve almağı arzu edenler Mekteb Muhasebesme müracaat etmelidirler. 4 Eksiltmiye iştirak edeceklerin 2490 sayılı kanunun iki ve üçüncü maddelerındeki şartları haiz olmaları ve muvakkat teminatlarmı İstanbul Yüksek Mektebler Muhasebeciliğine yatırdıklarını gösterir makbuzlannı veya banka mektublarmı ibraz etmeleri ve ticarethane ve çirketler namına eksiltmiye iştirak edeceklerin dahi noterden musaddak vekâletnamelerini Komisyona göstermeleri lâzımdır. ( 9416 ) Malatya Valiliğin den: Telefonlar: Merkez Acenteter Denlzbank binası Karaköy köprübaşı Sirkeci yolcu salonu 42497 44867 22740 1 113064 lira 32 kuruş keşif bedelini muhtevi olup Vılâyet Merkezinde yaptırılmakta olan Memleket hastanesi ikmali inşaatı 2/1/939 tarihinden itıbaren on beş gün müddetle ve kapalı zarf usulile eksiltmiye konu'muştur 2 16/1/939 tarihine raslıyan pazartesi günü saat 15 te ihalesi yapıîacağından teklif mektublarının ihaleden lâakal bir saat evvel Vilâyet Daimî Encümeni Rıyasetine tevdii lâzımdır. 3 Muvakkat teminat 6903 lira 22 kuruştur. 4 İsteklilerin ihaleden sekiz gün evvel Vilâyet Nafıa Müdürlüğünden ehliyet vesikası almaları ve ayrıca Ticaret Odasmdan verilmiş vesika ibraz eyİemeleri meşruttur. < 42» (129)