31 Ocak 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

31 Ocak 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

31 İkincikânun 1939 CUMHURİYET 11 Meşhur A l m a n Güzellik mütehassısı Profesör Doktor E.W I N T E R Formülü yapılan TARAFINDAN \/ T V t 1 1 Vİ ^ Kl l"l O C I\ Lf D R C L •ı terkib, tesir ve cild güzelliği bakırcından dCnyada mevcud kremlerin muhakkak ki en iyisidir. Mubalâgalı reklâmlara hacet yoktur. Bir tecrübe ve mukayese kâfidir. Deposu : Nureddin Evliyazade müessesesi istanbul . Her sabi alacağınız birtek K E S K i N K A Ş E Birleşik Pamuk ipliği ve dokuma Fabrikaları Müessesesinden: Sümer Bank üşütme, grip, nezleye ve agrılara birebirdir. NEVROL CEMAL YUREK ÇARPINTISINA Pamuk ipliği Satışı: Kayseri Bez Fabrikası malı Nazilli Basma Fabrikası malı Eregli Bez Fabrikası malı 24 „ 10 balyalık siparîşler için 13 tîî I! „ 1! iı II u dır. Ameliyatsız memeleri söndürür, mahveder; emsalsiz ilâcdır. Hiddet, merak, korkn ve teessürden geçirir. Siyatik, bel, diz ve kalça ağrılarını, kanı, ağrıyı derhal keser. Bütün dünyada şöhret bayılanlara, hafakana, bütün sinir buhranlarına 20 dam arkaya giren sancılan geçirir, vücüdü kızdınr; lası hayat verir. Kullanmıyan, sevmiyen yoktur. soğuğun ciğerlere geçmesine mâni olur. bulmuş; milyonlarca basurluyu kurtarmıştır. Gayrimenkul mallann açık arttırma ilânı Zonguldak İcra Memurluğundan: Açık arttırma ile paraya çevrilecek gayrimenkulün ne olduğu: Hanenin bir çatı altında zemin kat kârgir dört oda bir guzina, bir mutfak ve 65 metre murabbaı yerin içinde hane maabahçe. Gayrimenkulün bulunduğu mevki, mahallesi, sokağı, numarası: Zonguldağın 10 Temmuz mahallesinde Köprüba31 mevkiinde, şarkan satanların tarlası ve garben Emin kerimesi Emine tarlası, şimalen satanlann tarlası, cenuben yeni açılan yol ve kısmen satanlann tarlasile çevrili hane maabahçe. Takdir olunan kıymet: Hane 1500 lira bahçe 600 lira. Arttırma yapılacağ yer, gün, saat: Zonguldak tcra dairesinde 14/3/1939 tarihinde salı günü saat 1416 ya kadar. 1 Işbu gayrimenkulün arttırma şartnamesi 7/2/1939 tarihinden itibaren 38/ 1621 numara ile Zonguldak İcra dairesinin muayyen numarasında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malumat almak isteyenler, işbu şartnameye ve 38/1621 dosya numarasile memuriyetimize müracaat etmelidir. 2 Arttırmaya iştirak için yukarıda yazılı kıymetin yüzde 7,5 nispetinde pey veya millî bir bankamn teminat mektubu tevdi edilecektir. (124) 3 İpotek sahibi alacaklılarla, diğer alâkadarlann ve irtifak hakkı sahiblerinin gayrimenkul üzerindeki haklannı hususile faiz ve masrafa dair olan iddialannı işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müspitelerile birikte memuriyetimize bildirmeleri icab eder. Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. 4 Gösterilen günde arttırmaya iştirak edenler arttırma şartnamesini okumuş ve lüzumlu malumat almış ve bunarı tamamen kabul etmiş ad ve itibar olunurlar. 5 Tayin edilen îamanda gayrimenkul üç defa bağırıldıktan sonra en çok arttırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulmza veya satış isteyenin alacağma rüchanı olan diğer alacaklılar bulunup da bedel bunlann o gayrimenkul ile temin edilmiş alacaklarmm mecmuundan fazlaya çrkmazsa en çok arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdid ve on beşinci günü ayni saatte yapılacak arttırmada, bedeli satış isteyenin alacağma rüchanı olan diğer alacaklılarm 0 gayrimenkul ile temin edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak şartile, en çok arttırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse üıale yapılmaz. Ve satış talebi düşer. 6 Gayrimenkul kendisine ihale 0unan kimse derhal veya verilen müh' et içinde parayı vermezse ihale kararı esholunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona, razı olmaz veya bulunmazsa hemen on beş gün müddetle arttırmaya çıkarıhp en çok arttırana ihale edilir. İki ihale arasındaki fark ve geçen günler için yüzde beşten hesab olunacak faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memurivetimizce alıcıdan tahsil 0lunur. Madde (133) Cins ve kıymeti: Yukarıda gösterilen 14/3/1939 tarihinde Zonguldak îcra memurluğu odasmda işbu ilân ve gösterilen arttırma şartnamesi dairesinde saılacağı ilân olunur. HEDENSA BASURA ÇARE PiMANOL ROMAT.ZMAYI 12 No Paketf 415 kuruş 16 „ „ 480 I» 24 ıı .. 580 I.. I II Maarif Vekilliğinden: 2259 sayılı kanunun tatbikine dair olan talimatnameye göre ilk okulların her beş smıfı için beş cildden müteşkkil bir okuma kitabı yazüması müsabakaya konulmuştur. 2 Müsabaka müddeti 1/3/939 dan başlamak ve 30/12/1939 cumartesi günü öğleyin bitmek üzere on aydır. 3 Müsabakaya iştirake karar verenler 30/9/1939 cumartesi günü öğleye kadar bir dilekçe ile Maarif Vekilliğine müracaat ederek bu müsabakaya girecekler defterine adlaruıı yazdırarak bir numara alacaklardır. 4 Müsabakada birinciliği kazanan kitab serisi üç yü sıra ile okullarda okutulacak ve müellifine her yıl için 2500 lira telif hakkı verilecektir. İkinci çıkan kitab serisini yazana bir defaya mahsus olmak üzere birincinin müellifine verilen bir yülığı, üçüncü, dördüncü ve beşinci çıkanlara da birer defaya mahsus olmak üzere biner lira mükâfat verilecektir. 5 Müsabakaya gireceklerin eserlerini üçer nüsha olmak üzere makine ile ve kağıdlarm yalnız birer yüzüne yazılmış olarak Maarif Vekilliği Yayım Direktörlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri veya göndermeleri lâzımdır. Kitaba konulacak resim, vesairenin asıllarınm yakıız bu nüshalardan birinde ve yerlerine konulmuş olarak bulunması kâfidir. Müsabakaya basılmış bir kitabla girenler de kitabın üç nüshasını verecek veya göndereceklerdir. 6 Müsabakaya girenlerin eser müsveddelerile birlikte, eserleri kabul edildiği takdirde eserlerini ilân sdilen telif hakkı mukabilinde ve her türlü tasarruf hakkıjıdan vaz geçerek Maarif Vekilliğine üç yıllık bir devre için terkettiklerini ve kitabm o devre içindeki her basılışmm son tashihlerinin kendileri veya kendi mes'uliyetleri altmda tayin edecekleri diğer bir zat tarafmdan yapılacağını gösterir noterlikten tasdikli bir taahhüd senedi vermeleri de lâzımdır. 7 Kitablarda bulunması lâzım gelen pedagojik ve teknik vasıfları gösteren şartname ile noterliğe tasdik ettirilecek taahhüd senedinin formülü Maarif Vekilliği Yaym Direktörlüğünden almabilir. Mektubla istiyenlerin bir kurusluk bir posta pulunu da birlikte göndermeleri lâzımdır. (716) iktısadî ve sınaî tesisat ve işletme Türk Anonim Şirketi „ sao 575 570 565 II Yalnız Eregli Bez Fabrikasında: „ »» i) „ »» fi II II II II ılan 50 „ „ „ n 1 560 » Fiatlarla rabrikada teslim şartıle sablmaktadır. Iplik müstehlıkler nin yukarda yazılı fabrikalara gonderecekleri bedeheri mukabilinde ihtıyaçları nisbet nde iplık siparişi verecekleri ve 24 numaradan ince ve ronhtelıt maksadlara yarayabilecek pamuk ipliği müstehliklerinın de ıht yaclarını gene aynı şartlarla yalnız Eregli tabrıkasına sioariş edebilecekleri ilân olunor. istanbul Orman Çevirge Müdürlüğünden: Dursunbey istasyonuna yirrai iki kilometre mesafede bulunan Alaçam ormanmın Karadere mmtakasmdan kesilen ve halen makta dahilinde bulunan 11404 metre mikâb çam tomruğile gene Dursunbey istasyonuna yirmi iki kilometre mesafede Ayıdere mıntakasında kesilen ve halen maktalar dahilinde bulunan 7000 metre mikâb çam tomruğunun beher metre mikâbı 250 kuruştan 30/9/939 nihayetine kadar istasyonda Orman deposuna teslim edilraek şartile nakli açık eksiltmiye konmuştur. 1 Dursunbey istasvonundan tomrukların bulunduğu maktalar kenarına kadar kamyonla nakliyat mümkün olabüecek vaziyette yollar ve köprüıer Revirimizce yaptırılmış ve tamir ettirilmiştir. 2 Yol ve köprülerde hasıl olacak bozukluklar Revirimizce yaptırılacaktır. 3 Istekliler bu işe aid şartnameyi Ankara ve İstanbul Orman Çevirge Müdürlüklerile Dursunbeyde Revir Âmirliğinde bedelsiz olarak görebilirler. 4 thale 8/2/939 tarihine musadif çarşamba günü saat 15 te Dursunbey Alaçam Revir Âmirliği dairesinde teşekkül edecek Komisyon tarafından yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için istekliler 3450 lira 75 kuruş muvakkat teminat vermeleri ve 939 yüma add Ticaret Odası vesikasım ibraz etmeleri lâzımdır. ( 595 ) Grip Nezle Bronşit Baş Diş KIŞ GELDİL 8u akşam Kemanî SADİ idaresinde mükemmel saz heyetile birlikte Ve az zamanda halkın takdirini kazanan yeni bır yıldız Dördüncü Vakıf han BORSA K1RAATHANES1NDE B A Y A N M E N Ş U R E iÇKîSiZ AiLE SAZI Romatizma ve üşütmekten husula gelen bütün agnlara karşı en kuvvetli \\k B A Y A N M U A L L A Oğretmen alınacak 1 Şimdi Ankarada bulunan. ilkbaharda Kayseri civanndaki yeni binasına nakledecek olan € Ankara Gedikli Hazırlama Orta Okuluna * aylık ücretle riyaziye, türkçe, almanca öğretmeni alınacaktır. 2 tsteklilerden aranılacak şartlar şunlardır: A Okul ile 2encidereye gitmeği taahhüd etmiş olmak. B tstekli olduğu ders için ehliyetli bulunmak. c Kültür Bakanlığınca ehliyeti tasdik edilmiş bulunmak veya Üniversitede imtihan vererek ehliyet almıs olmak.» C Askerliğini yapmış olmak, mecburî bizmeti bulunmamak. 3 Alınacak öğretmenlere ayda 108 lira ücret ve oturmalan için okul civarında Zenciderede aile ikametgâhı verilecektir. 4 tstekli olanlann Ankarada M. M. V. Askerî Liseler Müfettişliğine dilekçe ile müracaatleri ve dilekçelerine ehliyetname, nufus tezkeresi tasdikli suretlerile fotoğraflı hal tercümelerini bağlamalan ilân olunur. « 694 . (8932 ) İktısadî ve Sınaî Tesisat ve İşletme Türk Anonim Şirketinin 1938 senesi hesablarile idare muamelâtı hakkmda tetkikat ve müzakeratta bulunmak üzere Ticaret kanununun 361 inci ve dahüî nizamnamenin 22 nci maddelerine tevfikan hissedarların davetlerine meclisi idaremizce karar verilmiş olduğundan içtima günü olarak tayin ettiğimiz 1939 senesi martın 7 nci salı günü saat 10 da Şirket hissedarlanmızın Şirket yazıhanesi olan Galatada Karaköy Palasta dördüncü katta 3 numaralı dairei mahsusasında hazır bulunmaları bildirilir. MÜZAKERE EDİLECEK MADDELER 1. Meclisi idare ve mürakıb raporlannın kıraati, 2. Hesabatm tetkik ve tasdikile hesab neticeleri hakkında meclisi idare teklifinin tetkiki ve meclisi idare zimmetinin ibrası, 3. İdare azalığına seçilen yeni idare azalarımızın intihab keyfiyetinin tasdikı, 4. 1939 senesi için bir mürakıb tayinij ve tahsisatınm tespiti ile icab gö~\ rüldüğü takdirde bir de mürakıb muavininin tayini hususları, 5. İdare heyeti azasının hakkı huzurlarile Şirket işlerini idareve memur edilen azaya verılecek ücrej tin tavini Ticaret kanununun 323| üncü maddesine tevfikan Şirketlf , muanrKÜstı Jaiccarivede bulunmak' üzere Mçclili idare azalarma me; zuniyet verilmesi. Asaleten ve vekâleten lâakal elli hisse senedini hâmil olan hissedarlar mezkur içtimada hazır bulunabileceklerdir. îçtimada hazır bulunmağı arzu eden zevatın, hâmil oldukları hisse senedlerinin veya mezkur senedlerin bankalara tevdiini biîdiren banka ilmühaberlerini ye\nni içtimadan lâakal bir hafta evvel yani 28 şubat 1939 tarihine musadif salı günü akşamma kadar Sirketin merkezi idaresine emaneten tevdi etmeleri lâzımdır. Meclîsi idare \ Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Vekâletînden: Bozüyük kazasında bir eczane yeri münhaldir. İşbu mahalde eczane açmak ruhsatnamesi müstahak olan eczacıya verileceğinden taliblerin 28/ 1/939 tarihinden itibaren muteber olmak üzere on beş gün zarfmda bu husustaki dilekçelerine 24/1/927 tarih ve 964 sayılı eczacılar ve eczaneler hakkmdaki kanunun 2 nci maddesinde yazılı vesaiki raptetmek suretile müracaat etmeleri ve işbu müddetin hitammdan sonra vuku bulacak müracaatlerin kabul edilmiyeceği ilân olunur. ( 706 ) Dr. KEMAL NURİ İMRE Beyoğliı Tünelbaşı Suriye Pssajı. No Tel: 40153 Cild ve Zöhrevl hastalıklar Mütehassısı ZAYÎ TASDÎKNAME 337 338 senelerinde Erzincan idadi* sinden almış olduğum tasdiknameyi zayî eyledvm. Yenismi alaoağım, eskisinın hükmü kalmadığını ilân ederim. Hakim Fevzi oğlu Asım Özevriç • ^ ™ " ^ ^ " ^ " ™ UROLOG OPERATÖR ^•^••^^•^^ Dr. R E Ş İ D SAMİ BERKER I İstanbul Vakıflar Direktörlüğii llânlan I (İdrar yolları hastalıklan mütehassısı) Beyoğlu İstiklâl caddesi Mis sokağı No. 1 (eski Mutasarrıflık konağı) Tel: 41443. I 1 Gureba hastanesinde yapılacak tamirat açık eksiltmiye konmuştur. Muhammen bedel (4989) lira (20) kuruştur. 2 Bu işe aid eksiltme evrakı şunlardır: A Eksiltme şartnamesi B Fennî şartname C Mukavelename. 3 İstekliler bu evrakı bilâbedel Vakıflar Fen Heyetinden alabilirler. 4 Eksiltme 16/2/939 tarihine musadif perşembe günü saat 14 te İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğünde teşekkül edecek Komisyonda yapılacaktır. 5 Teminatı muvakkate % 7,5 tur. 6 İstekliler bu gibi tamiratı başardıklarını vesikalarla eksiltme gününden üç gün evveline kadar Fen Heyetine ibraz ederek vesika alacaklardır. (722 ) Şark Peynir Mayası Ecnebi memleketlerde tahsil ve ihtisasile maruf ve sureti mahsusada getirttiğimiz bir ecnebi marıfetile İstanbulda kendi fabrikamızda yapmakta olduğumuz ve « Ş A R K » markasile piyasaya çıkardığımız peynir mayasmı bütün mandıracılara ve toptan satıcılara ve diğer alâkadarlara tavsiye ederiz Bütün diğer mayalardan yüksekliğini, temizliğini, her türlü kuvvetini temin ve garanti ediyoruz. Arzu edenlere nümunelik dahi gönderilir. Fıçı ile ve şişeler içinde satılmaktadır. A D R E S : Balıkpazan Süngercilerde 83 mımarada Şakîr ve Abdurrahim Süter Kardesler Ticarethanesi. Bir Demiryolu İnşaat Mühendisi Alınacaktır Orman Umum Müdürlüğünden: Umum Müdürlüğe bağlı Devlet Orman İşletmeleri Revirlerinde dar demiryolu ve diğer inşaat işinde istihdam edilmek üzere yerli veyahud yabancı bir mühendis alınacaktır. Talibin nivelman ve güzergâh tayinile dar demiryolu inşaatma ve dar demiryolu köprülerinin yapılışına müteallik bilumum teknik işlerde çalıştığma ve muvaffak olduğuna dair vesikalarla birlikte nihayet 26 şubat 1939 tarihine kadar Ankarada Orman Umum Müdürlüğüne bizzat veva tahriren müracaat etmesi lâzımdır. Müracaat edenlerden ayrıca şu vesikalar istenir : 1 ) Hüviyet cüzdanı 2) Orta ve yüksek tahsil diplomaları 3 ) En son ikamet ettiği yerde mahalli zabıtasından alacağı iyi hal ve tezkiye vesikası. 4) Tam teşekküllü resmî bir hastaneden umumî sıhhat raporu. 5 ) Haien çalıştığı ve evvelce çalışmış bulunduğu müessese veya resmî bir daire varsa bunlardan alacağı durum vesikası ve bonservisi. 6) Kendilerini tezkiye edebilecek tamnmış zabıtalarm sarih adreslerini gösterir muhtıra. 7 ) Gelirlerini ve en son kazanç miktarını (irad veya maaş olarak) gösterir bir not varakası. ( 677 ) ılan Anadoluda bir fabrikanm elektrik işlerini idare etmek üzere ehliyetnameli bir elektrikçiye ihtiyac vardır. İsteklilerin kısa tercümei hallerini, bonservis kopyalarile beraber S/T. rümuzile posta kutusu 176 adresine eöndermeleri. Beşiktaşta Ihlamar caddesinde Dergâh sokağmda 5 numarali, kârgir, Söğüdlü sokakta 3 numaralı, ahşab evler satılıktır. Elektrik ve terkos suvu vardır. Muracaat 3 No. eve Sahib ve Batmuharrtrtt Yuntu Nadi Omunü netrtyatı iOart eden Yaa tfleri ttüdürü: Hikmet Münif Ulgen Cumhurtyet vuObaan Devlef Demiryolları işletme Umum Müdürlüğünden: Deniz merakibine supalan yapmak maden kömürü Ton Vinçsiz merakibi Vinçsiz merakibi bahriyeden arka ile bahriyeden arka ile vagona tahmil vagona tahmil maden kömürü kok kömürü Ton Ton 917 5536 12996 36032 23036 Beher tonu Beher tonu Beher tonu Beher tonu Beher tonu (20) kuruş (18) kuruş (10) kuruş (35) kuruş (3 ) kuruş İdaremizin Haydarpaşa limanmda bir sene zarfmda tahmil, tahliyesi icra edilcek olan maden ve kok kömürlerinin tonajları takribi olarak her ameliyenin altmda gösterilmiştir. 7/2/939 tarihine musadif salı günü saat 11 de Haydarpaşa Gar binası dahilinde Birinci îşletme Komisyonu tarafmdan kapalı zarf usulile münakasası icra edilecektir. Bir senelik maden ve kok komürünün tahmil, tahliyesi için 8754 lira 56 kuruş muhammen bedel konmuştur. 656 lira 59 kuruş muvakkat teminatla ayni gün saat ona kadar Komisyon Reisliğine müracaat edilmesi ve bu işe aid şartnamelerin H. Paşa Liman, Rıhtım Başmüfettişliğindıen parasız olarak alınması ilân olunur.. ( 526) Supalandan vinçle vagona tahmil maden kömürü Ton Supalandan arka ile vagona tahmil maden kömürü Ton Satılık Ev