6 Şubat 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

6 Şubat 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

CUMHÜBİYET 6 Subat 1939 Beşiktaş Vefayı 1 0, Galatasaray Hilâli 9 Beykoz Topkapıyı 3 1 yendiler Lik maçlarının birinci devrede tehir edılen oyunlan dün Taksim ve Şeref stadlannda yapılmıştır. Kadıköy stadında yapılması lâzım o lan Fenerbahçe İstanbulspor takımları arasmdaki müsabaka, İstanbulsporun takım çıkaramaması yüzünden yapılmamış ve Fenerbahçe bu maçı hükmen kazan nuştır. Dün yapılan lik maçları ı, Uludağda yapılan büyük kayak müsabakaları Bayram günlerinde, memleketimizde ilk defa yapılan bu resmî müsabakalar çok heyecanlı ve zevkli oldu Şeref stadında: Beden Terbiyesi Umumî Müdürlüğünün talebe ve askerler hakkmda verdiği karardan en ziyade müteessir olan İstanbulsporlular bu karardan sonra düne kadar çabalaya çabalaya takım çıkarmışlar, Fakat san kırmızılılar bu müddet tekaüd oyuncularla bu ana kadar dayazarfında tam bir hakimiyet tesis etmiş bunabilmişlerdi. lunuyorlardı ve her hücum, Hilâl kalesi Senelerdenberi çok temiz hareketlerile için bir tehlike teşkil ediyordu. Nitekim devamlı bir faaliyet gösteren bir kulübün Galatasaray Hilâl maçından bir görünüş. Hilâl kalecisi bir kıırtanş yapıyor otuzuncu dakikada Sarafim, iki müdahi likten çekilmeğe mecbur kalmış olması atlatarak üçüncü ve kırkıncı dakkada Ceşayanı teessürdür. mil dordüncü golleri çıkardılar ve devre 40 Galatasaray lehine neticelendi yet on beşinci dakikadan itibaren çok katt bir şekil almışb. Nihayet yirminci dakikada Galatasaraylılar Sarafimin isabetli bir vunışile ilk ^gollerini çıkardılar. Beş dakika sonra bunu Salâhaddioin yerden bir şütle yapüğı ikinci gol takib etti. Üstüste yapılan bu iki gol üç hafta evvel Galatasarayla berabere kaldıkları için kendilerinden pek emin bir şekilde sahaya çıkmış olan Hılâlhleri sinirlendir mişti. Bu vaziyet karşısında fazla gol yememek için sert bir tabiye ile tedafüî bir oyun oynamağa başladılar. Kayak müsabakalanna iştirak eden sporculardan bir grup Bursa (Hususî muhabirimizden) Beden Terbiyesi Umum Müddrlüğü Dağcılık Federasyonu tarafmdan Türkiyede ilk defa tertib edilen kayak yanşları Kurban bayramında Uludağda yapıldı. Bu yanşlar için Uludağda toplanan kayakçılar otellere sığmryacak miktan bul muştu. Otellerde yer bulamadan geri dönenler olduğu gibi yataklarda ikişer kişi yatalmak zarureti de hasıl olmuştu. Kayakçılann ekserisi Ankara, îstanbul ve Bursadan, bir kısmı da Izmir, Kastamonu, Bolu ve Eğirdirden gelmişlerdi. Bayramm ikinci günü başlıyan kar fırüna« Uludağda kuvvetli bir tipi halinde devam etmesine rağmen programla ilân edilen nıukavemet yanşı muvaffakiyetle yapıldı. Müsabakalan Dağcılık Federasyonu reu vekili îlya» Smalla birlikte Ankaradan Namık Katoğlu, Fuad Pora, Hakkı Uludağ. Her Daynas, îstanbul dan Hikmet Ûstündağ, Bursadan Musa Ataj, îhsan Celâl, Saim Altıok, Lâtif Osman, Boludan Turan, Kastamonudan llhami, Eğirdirden Salih idare ettiler. Bu hakemler sıfınn altında 15 derecelik bir soğukta ayni yerde durmak suretile vazifelerini müşkülâtla, fakat büyük bir itina le yaptılar. Müsabakalarda sıhhî tertibat da alınmrç bulunuyordu. îki doktor, sıh hiye memurlan, kayakh ve kızakh sed yeler muhtemel kazalar için hazır bulunduruluyordu. Mukavemet koşusu, Kayakevî Otelgozü, Orman Cennetkaya Büyükotel yolunda (14) kilometrelik bir mesafe dahilinde yapıldı. Bu müsabakaya 23 kayakçı girdi, 22 si mesafeyi bitirdi. Birinciligi Bursa Dağcılık kulübünden Mustafa Güçlü ismindeki bir köylü çocuğu (bu çocuk geçen sene Uludağda donan Süley man Güçlünün kardeşidır) bir saat 3 dakika 40 saniyede kazandı. îkinciliği Ankara Gencler Birliğinden Nazım, üçüncülüğü de Bursa Dağcılık kulübünden Salâhaddin Daçi kazandılar. Bayramm üçüncü günü fırtına şîddetini artırarak keskin bir gündoğusu rüzgârile Uludağ otellerinde bulunan kayakçılan kapılardan dışan çıkannadı. Bunun için o gün yapılacak olan müsabakalar mecburen tehir edildi. Gece hava açtı. Ertesi sabah erkekler arasmda iniş müsabakası yapıldı. Bu yarışa 35 kayakçı iş tirak etti. Mesafe 1800 metre idi. Yol orman arasından geçerek Büyük otel önünde bitiyordu. Parlak ve yakıcı bir güneş altında varış noktasmda bir çok ka yakçı toplanmış, müsabıkların inişini zevkle seyrediyorlardı. İniş müsabkasında birinciligi îstanbul Dağcılık kulübünr den Mahmud 3 dakika 4 saniye 4/5 saiı sede kazandı. İkmciliği Bursa Dağcılık kulübünden Cihad, üçüncülüğü de Ankara Gencler Birliğinden Nazım kazandılar. Öğleden sonra kayakçılığjn teknik müsabakası olan Slalam yanşı yapıldı. Bi • rincilıği Istanbul Dağcılık kulübünden Ekrem Karay, ikinciliği Bursadan Ci • had, üçüncülüğü de Bursadan elektrik mühendisi Adnan Ergeneli kazandı. Akşama doğru bayanlar arasında kısa bir mesafe dahilinde iniş müsabakası yapıldı. Bu sırada kar sertleşmiş olduğun • dan bayanların müsabakası mecburen böylece kısalhlmıştı. Birinciligi îstanbul Dağcılık kulübünden Hikmet, ikmciliği Ankaradan Meliha Sevgican, üçüncüliiğü de Bursadan Mahinur Ataca kazandılar. Bayramın beşfnci günü yapılan Burca Beledıyesinin tertib ettiği birinci Bursa şehri yanşı çok heyecanlı ve zevkli oldu. Bu müsabakanm hakemliğini çıkışta Eğirdirden Salih, varışta Bursadan Saim Altıok, Musa Ataş, îstanbuldan Hikmet Ûstündağ yaptılar. Federasyon reisi d« vanş noktasmda yarışa nezaret etti. Kuşaklıkaya denilen 2300 metre irti faındaki bir tepeden dimdik bir meyli takiben otelın şarkındaki vadiye yapılaa bu iniş müsabakasında kayakçılar istedik» leri tekniği kullanarak indiler. Mesaf« (3) kilometre idi. Birinciligi Bursa Dağ» cılık kulübünden Cihad 4 dakika 9 saniyede hiç düşmeden büyük bir muvaffakiyetle kazandı. îkinciliği gene Bursadan San'at mektebi talebesi Muhlis, üçüncülüğü de Uludağ otelinde müstahdem Cemal adında bir köylü çocuğu kazandı, bu yarışta îstanbul kulübünden Mahmud bir kaza atlattı. Buz kütlesi üzerine düşerek ellerinden ve yüzünün muhtelif yer • lerinden yaralanarak yarışı kan içinde bitirdi. Derhal tedavisi yapıldı. Elleri sarıldı. Müsabakalardan sonra kayakçılar kafile kafile Bursaya inmeğe başladılar. Müsabakalarda birinci, ikinci ve üçüncü gelenlere hediyeleri merasimle Bursada verilecektir. Beşiktaş: 1 Vefa: 0 Haftanın en mühim maçı olan Beşik^ ş , Vefa takunlan arasındaki müsabaka Şeref stadında yapıldı. Takımlar sahaya şu şekilde çıktılar. Beşiktaş: Mehmed Ali Taci, HüsnüFeyzi, Bülend, Hüseyin Hayati, Rıd van, Soldur, Şehab, Eşref. Vefa: Azad Vahid, Saim Sefer, Lutfi, Süleyman Necib, Abduş, Şükrü, ı Mehmed, Garo. Hakem, Galatasaraydan Suphi idi. Ilk hücumu Beşiktaş yaptı. Vefa, bu hücumu muavın hattmda kesti ve hemen soldan hücuma geçti. Oyunun yirmi dakıkası hep Vefanın birbirini takıb eden hücumlarıle geçti. Vefanın sol taraftan yaptiğı hücumlar temadi ettiği için Be şıktaş, muavin hattmda değişıklık yapmağa mecbur kaldı ve Feyzi sağa, Hüseyin sol muavin yerine geçtıler. Beşiktaş bu vaziyetten sonra düştüğü müşkül vaziyetten kurtulmuş ve mukabil hücumlara başlamıştır. Otuzuncu dakikada kaleci Mehmed Ali, muhakkak bir sayıya güzel bir plonjon yaparak mâni oldu. Otuz beşinci dakikada Beşiktaş sol içi güzel bir şütle gol yaptıysa da ofsayd sayıldı. Hakemin verdiği bu karardan »onra Beşiktaşhlar sinirli bir şekilde oyuna devam ettiler, devre bu suretle sıfır sıfıra berabere bitti. tkinci devre îkinci devrenin daha ilk dakikasında Galatasaray hücumunu kasdî bir favujle kesmek istiyen Hilâlli müdafii hakem oyundan çıkardı. Galatasaraylılar bu devrede oyumı tamamen bir tek kale şekline sokmuşlar dı. Fakat geçen Hilâl maçında yaptıklan gibi, hep Hilâlin nısıf saiıasına doünuyor, açık bir oyun oynamıyorlardu Devrenin baştan nihayete kadar devam eden bu ezici hakimiyet muhtelif dakikalarda semerelerini verdi. Beşiktaş muhacimleri Vefa kalesi önünde muhacimlerine gönderdi. Galatasarayın mukabil hücumu on sekiz pası üzerinde İkinci küme maçları lehlerine bir serbest vuruşla neticelendi. İkinci küme takunlan arasmda Şeref Fakat atılan şüt Hilâl kalecisinin elinde stadında öğleden evvel yapılan maçlarda Kasımpaşa, Boğaziçisporu 90 yenmiftir. Karagümrük takımı sahaya gelmedi ğinden Anadoluhisan takımı hükmen galıb gelmiştir. Kadıköy stadmda yapılan Fener Yılmaz Davudpaşa maçını 2 1 Fener Yılmaz kazanmışrır. kozlular maçı 31 kazandılar. 16 ncı dakikada Necdet güzel bir hücumla beşinci, 22 nci dakikada on sekiz pas yakınmda Galatasaray lehine verilen bir favul neticesi Ekremin havadan bir vunıjunu gene Necdet kafa ile ağlara takarak altmcı, yirmi altıncı dakikada Necdetin güzel bir ortalayışile Süleyman yedinci, bir dakika »onra Sarafim köşeden bir vuruşla sekizinci ve otuz yedinci dakikada Cemil müdafaayı atlatarak Galatasaraym dokuzuncu gollerini çıkardılar. 43 üncü dakikada Hilâlliler lehlerine verilen penaltıdan yegâne gollerini yaptılar. Bu suretle 2 dakika sonra oyun Galatasarayın 91 galibiyetile bitti. Galatasaraylılar, geçen pazardan bu pazara kadar geçen sekiz gün içinde beş müsabaka yapmak suretile büyük bir müsabaka ve tahammül kabiliyeti göstermişlerdir. Taksim stadında Galatasaray: 9 Hilâl: 1 Dün Taksim stadında Galatasaray Hilâl takımlan kajşılaşmışlardır. Mah dud bir seyirci kütlesi önünde oynanan bu maç Galatasaraylıların baştan nihayete kadar hâkim bir oyunundan sonra 91 gibi büyük bir farkla kazanmışlardır. Muayyen saatten biraz geç olarak takımlar aşağıdaki kadrolarile sahaya çıkmışlardır: Galatasaray: Osman Lutfi, AdnanMusa, Bedii, Ekrem Necdet, Süley Beşiktaşlılar, yegâne gollerinl man, Cemil, Salâhaddin, Sarafim. işte böyle yaptılar Hilâl: Murad Akif, Muammer Cevdet, Zeynel, Salim Lutfi, Niko, kaldı. Oyunun ilk on dakikası mütekabil hüHakkı, Mustafa, Rüstem. cumlarla geçti. Galatasaraylılar onuncu Hakem: Tank. îlk akuıı Hilâlliler yaptılar. Galatasa dakikadan itibaren tedricî bir surette oyuray müdafaası bu hücumu keserek topu na hâkim olmağa başladılar. Bu hâkimi îkinci devre Beşiktaş bu devrede mutlak bir netice almak için falza gayret sarfetmeğe balşa<h. Vefalılar biraz daha toplu oynamağı tercih etmiş olacaklar ki daha ziyade müdafaaya ehemmiyet vermeğe başladılar. Beşinci dakikada Beşiktaş kalesi ö nünde büyük fırsat yakalıyan Vefa, muhakkak bir gol kaçırdı. Bir müddet on sekiz yarda çizgiler içinde dolaşan Vefalılar yakaladıklan fırsatlardan istifade edemediler. Beşiktaş, müşkül vaziyetten kurtulmak için muhtehf çarelere başvurmuş ve bu sefer de Hüsnü hücum hattına, Soldur merkez muavine, Feyzi de müdafaaya geçmişti. Bu değişikliğin ilk şaşkmhğı içinde Vefa iki mühim fırsat daha kaçırdı. Hele müdafaadan Hüsnünün uzak laşması Beşiktaşı daha müşkül vaziyet lere soktu. Yirmi ikinci dakikada Soldur güzel bir sayı yıptıysa da hakem bunu da ofsayd saydı. Yirmi dordüncü dakikada Vefa aleyhine bir korner oldu. Hayatiden gelen topa Rıdvan hafif bir kafa vurdu, topu yakalıyan kaleci hatalı bir tutuş neticesinde topu kendi kendme içeri aldı. Beşiktaş yaptiğı bu tek sayıdan sonra Şehabı da geri aldı. Son dakıkalara kadar iki taraf fırsat kaçırmış ve oyun da 10 Beşiktaşın lehinde bitmiştir. | îstanbulsporun kongresi İstanbulspor kulübü başkanlığından» Kulübümüzün mutad senelık kongresi 18 şubat 1939 cumartesi günü saat 15 te kulüb lokalinde toplanacağmdan azanın teşrifleri rica olunur. I Mektebler arası Istanbul kros birinciligi Istanbul Atletizm monitörlüğü tara fından tertib edilen Liseler arası Kros müsabakası kalabalık bir atlet grupunun iştirakile dün Şişlide 3000 metre üzerinde yapıldı. Baştanbaşa heyecanlı geçen bu krosun teknik neticeleri şunlardır: Ferdî birinciligi ı 1 Abdullah Haydarpaşa L. 2 Ahmed San'at M. 3 Habib îstanbul L. 4 Gazi Haydarpaşa L. 5 Vladimir Rober Kollej 6 Necmi Deniz Lisesi Takım itibarile vaziyeti 1 Haydarpaşa Lisesi, 2 Rober Kollej, 3 Istanbul Lisesi, 4 Deniz Lisesi. 1 Bir futbolcunun kolu kırıldı Dün Taksim stadyomunda Galata spor Bozkurd takımlan arasmdaki maç esnasında Galataspor oyuncularından Mehmedin topa fazla vurması yüzünden düşerek sol kolu kırılmış, Beyoğlu hasta* nesine kaldınlmıştır. 1 Beynelmilel patinaj onüsabakası Beşiktaş Vefa maçmdan bir intıba Zakopane 5 (a.a.) Çiftler arasmda beynelmilel patinaj müsabakası: Baier Herber çifti (Alman) birinciligi kazanmıştır. Müteakıb üç mevki de Alman çiftler tarafmdan kazanılmıştır. Beşinci, Polonyalılar, altıncı ve ye dinci, Yugoslavlar, sekizinci ve dokuzuncu da Roanyalılardır. Beykoz: 3 Topkapı: 1 Beykozla Topkapı hakem Necdetin idaresinde Şeref stadında karşılaştılar. Oyuna başlandıktan biraz sonra Topkapılılar Tahsinin ayağile bir gol kazandı lar. Bu gole Beykozlular fnkikten attıklan bir golle mukabele ettiler. Oyun bir bire devam ederken hakem Topkapı a leyhine penaltı cezası verdi. Bahadır penaltıyı kaçırdı. Beykoz Eşref vasıtasile bir gol daha atarak birinci devreyi 21 palib bitirdi. İkinci devrenin on ikinci dakikasında ' ' "1 vasıtasile bir gol daha atan Bey Lik maçlarında puvan vaziyeti Oyun 16 Beşiktaş 16 Fenerbahçe Galatasaray 16 Vefa 16 Beykoz 16 Hıîâl 16 Süleymaniye 16 Topkapı 16 İstanbulspor 16 Galib 13 13 11 8 7 4 3 4 3 Berabere Mağlub Attığı Yediği Puvan 3 2 3 3 3 2 3 2 6 10 10 12 11 1 2 5 59 66 50 32 45 24 16 17 21 13 12 18 24 30 55 43 58 46 45 44 41 35 33 26 25 24 23 ı Kongreye davet Bayram günlerinde Uludağda yapılan kayak müsabakalannda bir hakem ve btr sporcu Kadıköy Spor kulubü başkanlığından: 12/2/909 pazar günu saat 10 da kulubümuzun senelik kongresi yapılacağından tarüıi meskurda butun üyelerin kulüb merkezlnde bulunmaları rlca olunur.