27 Şubat 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

27 Şubat 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

27 Şubat 1939 CUMHURtYET San'ata dair Sevgilisi uğruna açlıktah ölen büyük bir san'atkâr Yazan: ZEYNEL AKKOÇ Uludağda yapılan teşvik yarışları Konyada otoray isletme meselesi SAĞLIK NOTLARI Federasyonun tertib Demiryolları idaresinin ettiği bu yarışların ne müracaatleri is'af a imkân Andrea, karısına parâ bulmak için idam mahofi anl?şıhvor ticelerini neşrediyoruz kumlarının bile korka korka resimlerini yapmağa Konya (Hususî muhabirimizden) Bursa (Hususî) Uludağda buluKonya Vilâj'etinin şimendifer güzer tahammül etmiş, f akat ondan aslâ vef a görmemiştir nan Yüksek Ziraat Enstitüsü talebesile gâhı olan kasaba ve şehirleri arasında Orman ve Baytar fakülteleri talebeleri arasında Federasyonun tertib ettiği resmî talebe teşvik müsabakalan yapılmıştır. 1200 metre mesafe dahilinde yapılan iniş müsabakasını 5 dakikada Orman fakültesinden Cihan Koçalp kazanmıştır. İkinciliği Baytar fakültesinden Enver Tambil 5 dakika 18 saniyede kazanmıştır Uçüncülüğü Orman fakültesinden Niyazi Gürer almıştır. Akşehırden Ereğliye kadar otoray işletilmesi için Devlet Demiryolları nezdinGüzel san'atlarde teşebbüsatta bulunulmuştu. Akşehirda kadının ve moden Ereğliye kadar Akşehir, Ilgm, Kadelin, san'atkârın dmhanı, Sarayönü, Konya, Çumra, Kamuvaffakiyeti üze raman, Ereğli şehirlerile kasabaları vardır. Bu arada birçok yolcular daimî serinde ne büyük bir fer halindedırler. Yazın istenen sefer rol oynadığını müleri sık sık yapmak üzere otomobiller teaddid vesilelerle den istifade eyliyen yolcular, kışm bu yazmıştım. Bunamuimkânı ayni nisbette bulamamaktadır kabil kadın ve aş(Kurban bayramında yapılan iniş nıü lar. Fılhakika tren her gün gelip geçi kın bazı zavallı sansabakasınm mesafesi 1800 metre olduğu yor. Fakat trenin bu her günkü seferi atkârları çıkrıklan halde bu müsabakavı birincilikle bitiren bılhassa iş seyahati yapanları tatmin tabiat şahikasından Istanbul Dağcılık kulübünden Mahmud eyliyecek vaziyette değildir. Trenle sebir hiç gibi yuvar3 dakikada inmişti. Şu hale nazaran da yahat, her hangi bir iş için asgarî üç gün layıverdıkleri de göha kısa bir mesafede yapılan bu iniş rö geçirilmesine sebeb olmaktadır. Halburülmüştür. Güzel sankoru kurban bayramında kulübler ara ki bu üç gün içinde lâzım olan birkaç Çocuk büyürken ergenlik çağında sak münakaşa dışmda kahr. O vasıta ile çoatlar tarihinin soğuk sında yapılan nispetle pek düşük damek saattir. Bu birkaç saat uğrunda üç gü hyacağı şahsiyeti de yavaş yavaş teşek cukların beyinlerine ilmî, sıhhî, hatta ahifadelerle yadettiğı tir.) nün geçirilmesi tabiatile iş zihniyetıne kül eder, biçimini alır. Ayırd etmek, lâkî bilgiler yerleştirilebilir. Bunlar nekabazı fettan kadınlar, Andrea ölüm döşeğinde tenkid etmek kabiliyeti olmadığı için, dar faydalı ise, haydudluk, adam öldür(6) kilometrelik mukavemet yanşında aykındır. zavallı san'atkârla Bu müracaat ve teşebbüsleri tetkik kuvvetli ihtisâslar hayalinde yerleşir, de mek, ahlâksızlık sahnelerini gösteren film. rın ince ve saf duygularile alay ede Parise davet etmişti. Çahşkan san'atkâr, birinciliği Orman fakültesinden Nüzhet eyliyen Devlet Demiryolları dileğin ye rinleşir kalır. Çocukları yetiştirmekle ler de o kadar zararlı olur. Tecrübesi .k, onları korkunc uçurumlara yuvarla bu davet üzerine karısile birlikte Parise Önen 47 dakika 37 saniyede kazanmışrine getırilmesine imkân bulamamıştır. uğraşanlar bunları unutmamalıdır. olmıyan, iyiyi kötüden ayıramryan, kenmışlardır. Bunun en şayanı dikkat misali gitmek istedi. Fakat inadcı karısmı bir tır. İkinciliği Ziraat fakültesinden Rauf Esas itibarile muvafık görülen otoray Aile yaşayışı dikkat olunacak birşey disini tutacak bir freni bulunmıyan küçük Lukrezia adındaki güzel fakat kurnaz türlü kandıramadı, nihayet davete yalnız Musluoğlu 47 dakika 58 saniyede, üçün seferleri, elde mevcud motörlü vagon dir. Viyanalı Siymon Fröid'in tetkikleri, çocukların o tabloları seyretmesi çok tehcülüğü de Ziraat fakültesinden Ahmed bir kadındır. Onun kurbanı olarak ha olarak icabet etti. larm ancak şimdi yapmakta olduklan tatbikte henüz su götürür yerleri olmakükelidir. Çocuğun beyni tabiî saiklerle Andrea Pariste Kralın arzusu üzeri Toksoy 52 dakika 40 saniyede kazan yerler, seferlerine kifayet etmesi ve elyatın bütün kahır ve ıstırablarına göğüs mışlardır. (Kurban bayramında yapılan de başka motörlü vagonlar olmaması bu la beraber, alâkavî hâdiselerden; zekâ işler ve gene o saiklerle yaşar. Etrafıngeren ressam Andrea d'Agnolo, güzel ne Amboise şatosunun tezyinatile meş Q "•"' tlar tarihinin nadir kaydettiği temiz gul olmuş, orada da büyük aşkının ilha 14 kilometrelik mukavemet koşusunun imkânsızhğın sebebidir. İleride Demir nın gelişip serpilmesinden ziyade sinir ve da olan biten şeyler, onun beyninde, desan a erhametli bir artist olarak tavsif o mile çalışmıştır. Değerli san'atkâr, orada birincisi Bursa Dağ kulübünden bir köy yollar ıdaresi motörlü vagonlar tedarik ruh hastalıklarınm kökleşmesinde tesirli rin izlerle yerleşir. ve m yaptığı kadm resimlerinde daima karısı lü çocuğu Mustafa bu mesafeyi bir saat ettikçe bu ihtiyacı da karşılamağa ça bir rol oynuyor. Ailenin ahlâkî hayahnın Sözlü filmler, sözlerîn iyî veya kötö lunabilir. çocuğun terbiyesi üzerindeki tesiri, o tet1448 senesinde nın ahenkli vücudünü tebarüz ettirmiş, zarfında bitirmişti ki bu rökor da talebe lışacaktır. tesirlerini katmerleştirir. Bu hayret verici Andrea d'agnolo kiklerden pek güzel anlaşılıyor. san'at ahlâksızlığa âlet olmamalıdır. Floransa'da doğmuştur. Küçük yaşında fakat Lukrezia'nm hastalığından bahis rökorundan iti misli yüksektir.) Çocuğun, tabiî ahlâkı düzgün bir aile Filmler iyi seçilirse hem hoşça vakit gebir mektubunu alır almaz faaliyetine ni...'atına olan büyük istidadını seresım san içînde yaşaması, ahlâkî kurumunun te çirmek için faydalı bir vasıta olur; hem . babası, onun kendisi gibi basit bir hayet vermek suretile Kralın ısrar ve ih ona bu işi kabul ettiriyor. zen melidir. Karşılıklı sevgile birbirine bağ eğlendirir, hem öğretir, hiç zararı dokunterzi olmasmı istememiş, Floransa san at san vaidlerine rağmen Floransa'ya koşBelediye duvarlarındaki perdeler kal Yeni gelen Fok» balet heyeti, lanmış anasile babasına bakarak, çocuk mıyarak... Çocuklara mahsus filmlerin muştur. mektebinde okutturmuştur. çalışmalarına başlamış dırıldığı zaman firarilerin canlı bir şekillar da onlarm sevgilerini paylaşırlar. Ai bu bakımdan sansür edilmesi, ahlâkan Andrea, Floransa'ya varınca karısını de resimlerinin asılı görülmesi halkı heAndrea, Lukrezia'yı sevmeğe başla Ibulunuyor lenin biricik çocuğu, kendisine olan sev normal yetişmelerine yardım eden en dığı zaman henüz pek gencdi. Fakat bu sapasağlam ve neş'eli bulmuş, kurnaz ka yecana getiriyor ve şehri müdafaaya gilerine rağmen, anasile babasının ara müessir vasıtalardandır. na rağmen oldukça şöhret sahibiydi. dmın kendisine bir numara çevirdiğini sevkediyor. smdaki sevgi blokunu parçalayıp dağıtGencliğinin ve artist oluşunun kuvvetli anlıyarak elindeki paralann hepsini onun Ana, baba da çocuğa, güzel bir örLukrezia esasen sevmediği kocasının mamalıdır. Terbiyede çetinlik gerektir tesirlerile pek münzevi yaşıyor, aşkından uğrunda sarfetmeden güzel bir ev satın fakirlemesi üzerine ondan büsbütün sonek olmalıdır. Önünde güzel bir örnek amma, sertlik doğru değildir. ve derdlerinden kimseye bahsetmiyordu. almıştır. olmazsa çocuk yetişemez. Hem örnek ğuyor ve kurtulmak çareleri arıyor. * * * Çocuk, ailenin yaşayışına karıştırılma olmah, hem tavırları, hareketleri kontrol Onun yegâne tesellisi, güzel Lukrezia Medici taraftarları aleyhine resim yapmah, onun dışmda bırakılmalı. Bununla edılmeli. Floransa'da siyasî vaziyet karışık bir nın evinin önünden günde birkaç defa masını kocası aleyhinde fırsat telâkki beraber çocuğun yanında söylenmiyecek geçmek ve ondan sonra evine kapanıp çehre arzetmeğe başladığı sıralarda Me ediyor. Mediciler şehre hâkim olduktan Söylemiştim; çocuktaki akıl müvazesözleri söylemek, patavatsız davranmak nesizliğinin ve ruhî bozukluğun kökü, aiçalışmaktı. Lukrezia, genc ve yakışıkh diciler Floransa hükümdarlığını elde ct sonra onu astıracağını söyliyerek ve birdemek değildir. Çocuğun yanında konu le içindeki uygunsuzluktadır. Onun için, ressamın aşkını keşfetmiş, fakat onu ken mek istiyorlar. Bu hanedana yardım eden çok tahkirden sonra zavallı san'atkân şurken onun orada bulunmasından çeki hekim, çocukta akıl müvazenesizliği ve disine daha kuvvetle bağlamak. için uzun Prens d'Orange askerlerile bütün mem terkedryor. nir gibi tavırlar da göstermemelidir. Bu sînirlilik alâmetleri gördüğü zaman aile müddet çekingen görünmeğe çalışmıştır. lekerî zaptediyor. Floransa şehri de zapBunun üzerine Andrea pek perişan oyapışlar çocuğun hissiyatını kurcalar, te muhitini araştırırsa, şaşmayınız. Birçok Genc san'atkârın, çılgınca sevdıği bu tedilmek üzeredir. Güzel Floransa'da göluyor. Hiç çalışamıyor. Fakat karısını cessüs ve hayal çocuğu uygunluzluklara sinir hastalıkları, ne\rrozla orada kök sakadına bakarak, büyük bir san'at heye rülmeğe başlıyan kolera ve cüzam hassürükler. Onlann yanında konuşurken, lar ve orada filizlenir. Ahlâk güzellikleri tahklan halkm yavaş yavaş dağılmasına hâlâ sevmektedir. Evinin kapısını belki canı içinde yaptığı portreler pek meşhurtekrar gelir diye daima açık tutuyor. Fasosyal basamaklann değerlerini göstere oradan doğduğu gibi... dur. Bunlardan biri «Lukrezia del feda» sebeb oluyor. Böyle bir zamanda güzel kat ne karısı geliyor ne de sefalet olanca cek tarzda davranmalıdır. Bu, onları namile Madrid'de Prado müzesinde bu san'ataları kim düşünür? Tabiî herkes Dr. Rusçuklu Hakkı daha yükseklere çıkmak için değilse bile, gibi Andrea'nın da malî vaziyeti fenalaş hızile yürümekten geri kalıyor. Günlerce lunmaktadır. aç kalıyor. Bitab bir halde ölümü beklibulundukları muhite yakışacak bir şahmıştır. Fransa Kralı, gelmesi için ona * * * yor. siyet kazanmak için ateşler. Foks balet heyetinden bir grup Malum olduğu üzere, o devirde san müteaddid mektublar gönderiyor. Fakat Üstadın talebelerinden Domeniko atkârlar, kullandıklan boyaları kendileri huysuz karısının tesirile zavallı san'atkâr Okuyacaklarmı dikkatle gözetmeli. Beyoğlunda eski Çağlıyan binasını yaparlardı. Esasen rönesans devri res bir türlü Fransaya gidemiyor. Hatta bu Kantı bir akşam hocasının evinin önün yepyeni bir şekle sokarak temiz, asrî bir Ulusal tenkidler, menkıbeler, tarih okusamlan daha ziyade icad ettikleri boya nun neticesidir ki Birinci Fransova Flo den geçerken kapısının açık olduğunu tiyatro haline getiren <Halk Opereti> sunlar. Amma, romanlan ellerine verlarla iştihar etmişlerdir. Andrea da zen ransa'lı ressam kullanmamağa niyet edi görüyor. Şüphelenerek içeri giriyor ve heyet:, üç aydanberi temsillerine mu memeli. Bunlar, gendere zararlı bir uzavallı hocasının perişan halini görüyor. vaffakiyetle devam etmektedir. gin ve çok zarif bir palete malikti. Desen yor. yanıklık verir. Onlann cinsî sorgulanna Hemen dışarı fırhyarak yiyecek ve şarab mükemmeliyeti, palet zenginliği ve yaraHalk Opereti kadrosunu yeni eleman karşı yalana, dolana sapmamah. ÇocuBir gece Medici taraftarları, Gio tıcı muhayyilesi sayesinde bütün Avru vanni Bandini'nin kumandası altında şe getiriyor. Fakat açlık onu o kadar zayıf larla kuvvetleştirdiği gibi yeni dekor ğun ihtiyacma ve anlayışına göre, lüzumpada tanınmıştı. Andrea san'atı sayesin hirden firar ediyorlar. Bunun üzerine düşürmüş ki bir türlü yiyemiyor. Ve bir ve mizansenlerle de sahnesini zengin lu olan şeyler yanlış anlatılmamalı. Çode pek çok para kazandığı halde, bir vali bunlarm gıyaben idam edilmesine kaç saat sonra 12 ağustos 1530 da 42 leştirm ştir. cuklarda birçok sinir hastalıklarınm kökyaşında olduğu halde gözlerini ebedıyen Bir ay evvele kadar temsillere işti leri, aile muhitindski uygunsuzluktadır. türlü karısının masraflarını karşılıyamı karar verdiriyor. yordu. Çünkü Lukrezia bir prenses lüksü O zamanlar gıyaben idam şehrin sur kapıyor. Bu sırada Mediciler şehri zap rak etmiş olan Macar Suzi balet heye Aile, sosyetenin temelidir. Sağlam, tinin yerine şimdi Macar Foks baleti temiz düşünceli insan yetiştirebilecek bir yapıyor ve har vurup harman savuruyor larına kuklalar asılmakla infaz edilirdi. tediyorlar. du. Zavallı ressam, sevgili karısının bu Öyle yapıyorlar. Fakat bu, halk üzerinGiovanni Bandini asılmış bir şekilde geçmiştir. terbiye, ancak, sıkı bağlarla birleşmiş ve Heyet, yakında yen: dekor, yeni miyolsuzluğuna karşı ağzını açıp söz söyle de karikatür tesirinden baska birşey yap kendi resmini yapan Andrea'yı cezalanahlâkî vazifesine dikkat etmiş ailelerde mekten âciz bulunuyordu. Esasen onun mıyor. Bunun üzerine belediye encüme dırmak için evine gidiyor. Fakat eve yak zansenle yeni eserler çıkaracaktır. Ha bulunabilir. zırlanan eserler arasında Mahmud Yeen büyük gayesi, karısının bütün arzula ninin kararile belediye duvarlarında fi laştığı zaman sokağa bir cenaze çıkarıl#** sarinin adapte ettiği (Aşk Borsası) ve rına cevab vermek ve bunun için de çok rarilerin asılmış şekilde resimlerinin ya dığını görüyor; oradakilere soruyor: Çocukların eğlencelerine de çok dikkat Mahmud Yesarinin telifi olan (Kına Geçalışmaktı. Bu ölü kim? pılması kararlaşrırılıyor. Sehirde büyük cesi) ile adapte (Kadmların Beğendıği) etmek gerektir. Çocukların sinemaya git Andrea del Sarto. San'atkârları himaye etmekle meşhur ressamlardan yalnız Andrea olduğu için operetleri vardır. Bu yeni eserler, ope meleri, sakımlacak birşeydir. Orta Ame Neden ölmüş? olan Fransa Kralı Birinci François, sa bu iş ona havale ediliyor. Zavallı san'atret sahnesme yeni muvaffakiyetler te rikalılar filmlerden doğacak tehlikelere I Almanya ASKerı taum goren hem I Almanya Askerî talim gören nemn»"»»"i w.w... o Açlıktan.... raymda birçok tanmmış san'atkârlar bu kâr bu işi önceden üzerine almak istemimin edecek, ve tiyatro hayatımızda da çek ehemmiyet veriyorlar. Çocuklara ı şireler Viyana sokaklarında bir geçid 1 lunmasına rağmen 1518 de Andrea'yı yor. Fakat fakrı zaruretin verdiği ıstırab ZEYNEL AKKOÇ bir yenilik uyandıracaktır. faydalı manzaralar göstermek meselesi I resmi esnasında. "^ Aşk, haydudluk ve macera filimleri, henüz kendini tutacak bir frene malik olmıyan körpe dimağlarda fayda yerine zararlar doğurabilir 1 Halk Opereti L nı yakmışlardı. Renkli Venedik fenerlerile süsiü, içinden mandolin ve gitar seslerile şarkılar yükselen gondollar ağır ağır Tefrika 0+ Yazan : Server Bedi mA geçiyorlardı. Iki tanesi otelin rnhtımı öedi nünde durmuştu. Selma uzun müddet sustu ve büzül ler, motör gürültüleri, haykırışlar, uğultuSelma da ışık, renk ve ses tufanı halindüğü köşede hiç kımıldamadı. lar havayı dolduruyordu. de çağlayan kanala bakarak dedi ki: Gondol Kanal Grande'ye çıktığı zaNevzad gondolcuya beklemesini em Venediği niçin seviyorum, biliyor man, Selma etrafına korku ile bakıyor rederek Selmayı otelin rıhtımına çıkarmusun? Burada ölüm ve hayat ne kadar dı. ve köşeye daha çok büzülüyordu. yanyana... Nevzad dedi ki: Öndeki büyük salonda, pencere önünNevzad sun'î gülümsiyerek: Buralarda büyük oteller varmış. deki masalardan birine oturdular. Nev Bilhassa hayat! dedi. Istersen onlardan birinde yemek yiyelim. zad, Selmanın gondolda söylediği sözle Hayat, tabiî... Fakat ölümle yan Selma uykudan uyanır gibi zıpladı: rin nâhoş tesirini saklayabilmek için, ol yana olmadıkça hayatın ne kıymeti var? Nasıl? dedi, pardon, duymadım. duğundan fazla neş'eli görünmege çalışıNevzad evvelce de Selmanın buna Nevzad sözlerini tekrarladı. yor, ıslıkla bir oyun havası çalıyordu. benzer şeyler söylediğini şimdi hatırlıyorSelma Nevzadm bir elini tutarak: Selma Nevzada kahvede rasladığı anda du. Çok iyi, dedi, ben o otelleri seve ki coşkunluğunu bulmuştu. Garson ma Hayatî Hayat! diye ısrar etti. sanın üstündeki turuncu abajorlu lâmbayı rim. Tenha ve büyük salonları vardır. Garson şarab kadehlerini doldururken yakınca Selmanm ıri gözlerinde kuvvetli Nevzad Selmanın sigarasını yakıyordu. Hangisine gidelim? Hangisi olursa... Kanal Grande bir sevinc parladı. Onun orta parmağında bir bıçak yarası de benim bildiğim üç büyük otel var: Şarab icelim, İtalyan şarabı! diyor olduğuna dikkat etti. Evvelce yoktu bu. Avrupa oteli, Grand otel, Bauer Grün du. Garson gittikten sonra Nevzad sordu: wald... Haydi, Grand otele gidelim. Nevzad Metr dotel'e emirler Elini ne zaman yaraladın? Nevzad gondolcuya emir verdi. verdi ve adamlar gidince penSelma omuzlarını kaldırıp indirerek Ortalık iyice karardığı için kanalda cereden baktı. Kanal Grande, sim cevab verdi: bütün vapurlar, kıyılar ışıklarını yakmış siyah, karanlık bir havanın tülünü be Pudriyerimîn kapağı çıkmıştı, çalardı. nek benek, sarha şarha yırtan ışıklar için kımla ?'nak isterken parmağımı kestim, Kano otomobillerin kornaları, düdük de idi. Büyük gemiler şenlik lâmbalan cnra da emdım. SELMA ve GÖLGESİ Emdin mi? Evet, biliyorsun, hoşuma gider kan benim. Nevzad kayıdsız ve neş'eli görünmege muvaffak olarak tasdik etti: Sahi... Senin hoş tabiatlerin vardır. Demin de gondolda neler söylüyordun? Büyük şüphesini sezdirmemek için Selmanm yüzüne bakmadı ve havlusunu çözerek dizlerinin üstüne yaydı. Kadın kadehini kaldırarak: Haydi, dedi, güzel çocuk... Prozit! Prozit! Selma kadehini bir yudumda bitirdi, Nevzad yarıladı. Onu da bitir! dedi Selma. Nevzad itaat etti. Bakışhlar. Birdenbire yüzüne vuran pembelikle ve süzülen iri gözlerile, Selma, güzelliğinin zirvesini yaşıyordu. Omuzlan kalktı ve göğsü sivrildi. Ayağını birdenbire yere vurdu ve başım silkeledi. Kaşlarmı kaldırdı ve içini çekti: Muzaffer yaşamak lâzım! dedi. önüne bakan Nevzad gözlerini yandan ona doğru kaldırarak: Muzaffer mi? diye sordu. Sen erkek olmalrydın! dedi. Evet! Miskince değil: Ezerek, Selma, göğsünden gelen boğuk ve hırpalıyarak, paralıyarak... mağrur bir se$le mırıldandı: Bu kadar şiddet niçin? Hacet yok! Selma lâmbanm kenarmdan başım uzatarak sordu: Ne kadar açık konuşuyordu!. Ona bu Tehlikesiz hayat güzel mi? cesareti veren şey, cinayetlerinin toprağınNevzad «anlamıyorum» der gibi önü dan uzakta, hür olması mıydı? Nevzad ne baktı. Selma garsona işaret etti, ka o âna kadar şüphesini belli etmemeğe dehleri doldurttu, içmeğe devam ederek, muvaffak olduğu için biraz daha açil alçak sesle: rak sormaktan çekinmedi: Kaplan avma niçin çıkıyorlar? de Hacet yok mu? Anlamadım. di, niçin tehlikeden korkanlar hiç olmazSelma sigarasının dumanlarmı savu»sa korkmıyanları seyretmeÂten hoşlanı rarak: yorlar? Boğa güreşlerini dolduran bin Ben bir erkek kadar hürüm ve celerce halka ne oluyor? Ben İspanyada surum! dedi. çok seyrettim. Halk çanak çanak kan i Hürriyetini anlıyorum amma ceçiyormuş gibi coşar. Cinayet romanlarını saretini anlamıyorum. Tehlikeli yaşamıherkes niçin seviyor? Niçin ölüm hikâye yorsun ki... leri dinlemekten hoşlanıyorlar? Selma gözlerini kısarak ağzmdan çıNevzad başım kaldırarak, fakat Sel kan dumanları seyretti ve cevab vermedi. manın yüzüne bakmıyarak: Başını yukarı kaldırarak ve havaya doğ Niçin? diye sordu. ru bakarak dedi ki: Çünkü en miskin adamlar bile, ha Demin gondolcu bir Antonio'dan yatın tehlike ve ölüm yanında güze! ol bahsetti. Benim de bir Antonio'm var. duğunu biliyorlar. Bir serseri. Hamallık eder, oraya bura Miskin olmıyanlar? ya koşar, ufak tefek işler yapar. Micha Ölümün ve tehlikenin üstüne yürü ella îsminde bir sevgilisi varmış, onu ölyorlar. dürmüş, on beş sene hapiste yatmış ve çıkmış. Ne dıyor, biliyor musun? Nevzad şakaya boğarak:

Bu sayıdan diğer sayfalar: