3 Mart 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

3 Mart 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

CUMHURÎYET 3 Mart 1939 MUHAREBELERii Tetrıka No. 109 Nakleden: ABİDÎN DAVER BUYÜK DENİZ ( Esnafın teftisi Şehir ve Memleket Haberlerl ) Siyasî icmal Denizbankta Nihayet halledildi İspanyanın âtisi ^ ngiltere ile Fransa, General Franko11 yu bütün İspanyanın yegâne meşru hükumeti olarak tanıdıklarından hücumetçi İspanyanın Cumhurreisi Azana istifa etmiştir. Azana, Katalonyada cumhuriyet ordusu mağlub olup umumî er kânıharbiye reisi hükumetin harice çekilmesini tavsiye ettiği anda istifaya karar vermiş, lâkin Fransa ve İngilterenin tavassutunu temin ederek mütareke ve sulh kdıne muvaffak olacağım zannettiğin den son dakikaya kadar istifasını tehir eimiştir. Madride gitmesi için Başvekil Negrin'in yaptığı tavsiyeyi kabul etmemesi de cumhuriyetçilerin silâhla mukavemete devam etmelerinden fazla ve lüzumsuz kan dökülmesinden başka bir netice çıkmıya cağma kanaati olduğundan ileri gelmiş ir. Filvaki Ingiltere ile Fransa bir tarafan cumhuriyetçileri takibden kurtarmak, diğer taraftan kendılerine siyasî menfa Barbarosun muharebeleri Donanma Avlonya'dan yüklediği orduyu alarak Korfu adasına taarruz etmiş, böylece Venediklilerle Türkler arasmda harb başlamıştır Gene bu sıralarda Venedik limanma gelen iki Türk tüccar gemisi de musadere edilmişti. Yanhşhk oldu, diyc itizar ettiler. Padişah, devlet tercümam Yunus Beyi Venedığe gönderdi. Yunus Bey muahedelere daha ziyade itina edılmesini ihtara ve Venediği, Şarlken'e karşı Birinci Fransova ilc ittifak etmek üzere, teşvike metnurdu. Yunus Bey sık sık Venediğe gidip geliyordu. Beşinci gidişinde onu Venediğe getiren üç Türk kadirgasma Venedik cumhuriyetinin dört kadirgası Korfu körfezinde hücum etti. Türk gemileri karaya oturdu. Ahali kazazedelere fena muamelc ettiler. Ancak Yunus Beyin kim olduğunu öğrendikten sonra onları serbest bıraktıjar. Venedik senatosu bu işi yapan Kont Gradeniko'yu hapsetti. Ayni zamanda bir Türk ge misini zapteden diğer bir Venedikliyi de mahkemeye verdi. Padişahın iğbirarı bu tarziyelerle sükun bulmadan Anderya Dorya, bu infiali artıracak kasdî bir harekette bulundu. Hammer'e görc Anderya Dorya, aralarında gizli bir ittifak mevcud olduğu şüphesini verecek bir tarzda Jerom Pezaro'ya bir mektub yazdı ve bu mektubu Adriyatik denizinde Türklerin eline geçirtti; Anderya Dorya'mn bu hileden maksadı Padişahın Venediklilerden şi kâyet sebeblerini ajrürmak ve Türkiyeyi Venediğe karşı tahrik ederek cumhuriyeti bitaraflıktan çıkarmakb. Venedik, Türkiye ile harb halinde olmadığı halde Korfu adası, İspanyol donanmasına yataklık ediyordu. Şükrü Beyin tarihine görc, «Lutfi Paşa Apulya yakasından avdct ettiği sırada Korıu adası önünden geçerken Venedik ve İspanya donanmasmdan 40 kadirga adanın İpso Korfe körfezinde bulunuyordu. Mütebakisi Otranto boğazından içeride, Adriyatik denizinde olduğundan Barbarosun oradan uzaklaşması Anderya Dorya'nm cesaretini arttırmış, tı. Anderya Dorya, donanmanın mütebaki kısmile birleşmek ve müahharen bir iş görebilmek üzere, Korfu'dan kalkıp denize açüdığı sırada, Lutfi Paşa dahi Apulya yakasından avdet etmekte olduğundan iki donanma birbirine tesadüf ettiler. Top muharebesine başlandıysa da Anderya kuvvetine güvenemiyerek Korfu'ya ric'at etmek üzere dümen kırdı, donanmamız takibe devam etti. iki gemileri batınldı. Ikisi zaptedildi. Fakat düşman donanması da artık Korfu'ya erişmiş bulunduğundan takiblerinden vazgeçildi. Hayreddin Paşa da zahire yüklü gemileri salimen Prevezeye getirdikten sonra Avlonyaya gelerek donanmaya iltiha'k etti.» Padişahı, Venediğe karşı harb açmağa sevkeden, Şükrii Beye göre Gelibolu kâhyası Bostan Reisin elçilik memuriyetile Korfu'ya giderken 4 kıt'a gemiden mürekkeb bir Venedik müfrezesinin hücumuna uğramasıdır. Bu hücum belki de Yunus Beyin ugradığı taarruz olsa gerektir. Şükrii Bey, Bostan Reis elçi olduğunu söylemişse de Venedikliler gemiyi batırmağa teşebbüs ettiklerinden muharebe olmuş ve dört gemi, tek Türk gemisini kahramanca çarpışmasma rağmeri sarıp batırmışlaT, kurtulanlan da hakaretler yaparak öldürmüşlerdir. Yalnız bir çocuk bir tahta parçasile kendisini denize atarak kurtulmuş ve bir Türk gemisi tarafmdan denizden alınmıştır. Lutfi Paşa, çocuktan öğrendiği faciayı Padişaha bildirmiştir, diyor. Bu son tecavüz Kanunî Süleymanın sabrını taşırmıştır. Donanma, Avlonyadan yüklediği orduyu alarak Korfu adasına taarruz etmiş, böylece Venedikle Türkiye arasında 36 senedenberi devam eden sulh bozulup harb başlamıştır. Kâtib Çelebi kitabında «Zikri hıyaneti Venedik» başlığı altında «Venedik kâfirleri kesreti mal ve ticaret ve daima kârları hile ve hıyanet ile meşhur bir gürühu mahkurdur. Ekserî adaları ve kaleleri hile ile Hungarya ve Runya hâkimlerinden alıp da giderek memaliki mahruseden kılınmakla kisbü kârları ve zadü zevadeleri ve diyârı islâmdan hasıl olmağa muhtacdır. 01 ecilden zarurî dostluk suretin gösterip geçinirler. Lâkin nefsinde sair küffardan adavetleri müşted din düşmanlarıdır.» dedikten sonra, Venedrklilerin gemilerimize yaptıklan tecavüzleri anlatıyor. Yunus Beyin kadırgalarının Gradcniko tarafından takibinden bir ay sonradır ki Sultan Süleyman Barbarosa, Korfuya gitmesi emrini vermişti. Donanma, Lutfi Paşanın 25,000 kişi ve 30 toptan mürekkeb muhasara kuvvetini adaya 25 ağustos 1537 de çıkardı. Arkadan Sadrıazamın kumandasuıda 25 bin kişilik bir kuvvet daha geldi. Adanın 140 köyü yağma edildikten sonra yakıldı. Sonra kale muhasara altına almdı. Korfu'da mahsur Venedikliler de bürclere birçok top çıkarmışlar, direkler ve ağaclarla, şehirde sed şeklinde istihkâmlar yapmışlardı. 1 eylulde, Türkler, kaleden bir mil mesafede Malipiyero kayası üzerine 50 librelik bir ağır top yerleştirdiler. Bu top üç günde 19 mermi attı. Bunun da yalnız 5 tanesi hedefe isabet etmiş, diğerleri kale ve şehrin üstünden aşarak denize düşmüştür. Fevkalâde metîn ve müstahkem olan kale üç taraftan denizle çevrilmiş olduğu için, ağır toplarla yalnız tek. kara cephesinden dövülebiliyordu. Kadırgalanmızdan açılan top ateşi pek müessir olmuyordu. 2 eylulde, padişah da Korfu adasının karşısmda Bastiya'da otak kurdu. Bu arada çıkan korkunc bir fırtma muhasara ameliyatını tatil ettirdi. Sultan Sülevman, Korfu'lu bir tacirle kale kumandanmı teslim olmağa davet etti. Padişah, mahsurlann hayat ve mallarına ilişmemeği taahhüd ediyor, Apulya seferinde sözünde durmıyarak ahaliyi esir alan Türk kumandanlaraıı idam ettirdigini ve esirlerin memleketlerine iade edıldiklerini bildiriyordu. Bütün hıristiyanlar, verdiklerî sözde durmıyan kumandanlarını alkışlarlarken Türk Hakanı, sözünü tutrmyan kumandanları idam ettiriyordu. Merdlik bakımından bu fark ne büyüktür. Venedik kumandanı bu teklife cevab vermedi. Kalede açılan gediklere birkaç hücum yapıldıysa da muvaffakiyet hâsıl olmadı. San Anglo hisan dört hücumu defetti. Kale topçuları iki kadırgayı batırdılar. Yalnız bir top mermisi, bir hen dekte dört Türk askerini şehid etti. Müverrihlerimizin, hiç de mantıkî olmıyan bir rivayetlerine göre, Kanunî Süleyman, bu dört askerin şehadeti üzerine muhasarayı kaldırmağa karar vermiş, Hayreddin ve Lutfi Paşalar: (Arlcası var) Sıhhî kayıdlara riayet etmiyen birçok esnafa cezalar verildi Belediye müfettişleri, bütün esnafı tarama suretile bir teftişe tâbi tutmağa karar vererek evvelki gün Eminönü mıntakasını teftiş etmişlerdir. Bu teftiş sırasında zabıtai belediye talimatnaenesinin muhtelıf maddelerıne riayet etmedikleri görülen 3 kahveci, 3 kıraathane sahibi, 5 kasab, 6 fırıncı, 4 lokantacı, 4 mahallebici, 2 işkembeci, 4 börekçi, 2 aşçı, 1 köfteci, 3 bakkal, 2 tuhafiyeci, 2 manav, 2 sebzeci ve 5 balıkçıya cezalar verilmiş; kınk, çatlak bardak ve tabak gibi şeylerle çürük meyvalar imha olunmuştur. Müfettişler dün de Beyoğlu mıntakasında teftişlerine devam etmişlerdir. Sıhhiye müfettişleri de ayni suretle sıhhî bakımdan her tarafta teftişe başlamış bulunuyorlar. Teşkilât tamamlandı, Bakster'in istimlâk ettiservisler teftiş ediliyor ği emlâke aid paranın ödenmesine başlanıyor Denizbankta yapılan yeni teşkilât tamamlanmıştır. Bu teşkilât ve tasarruf dolayısile Denizbanktan açıkta kalan mcmurların adedi 130 dur. Kadro harici kalan memurlara bankaya hizmetleri nispetinde ikramiye verilmesi tabiî görülüyor. Esasen Denizbank kanununun 16 ncı maddesile 1 7 nci maddeye istinaden teessüs eden Tekaüd Sandığı hizamnamesi, bunu tasrih etmiş bulunmaktadır. Banka Umum Müdürü Yusuf Ziya Erzin dün yeni vaziyet dolayısile servisleri teftiş etmiştir. Etrüsk bugünkü Mersin seferine çıkarılmıyor Bugün Mersin seferine çıkacak olan Etrüsk vapuru, seferden geri bırakılmıştır. Bunun sebebi, bilhassa kazanlarda görülen bazı kusurlardır. Bugünkü Mersin seferine Tarı vapuru çıkacaktır. Almanlarla müzakereler Denizbankta dün de Almanlarla müzakerelere devam edilmiştir. Müzakeratın sür'atle ve iyi bir hava içinde ilerlediğı temin olunuyor. Iktısad Vekâleti Baştnüşaviri Von der Porten de bu müzakereler dolavısile sehrimize gelmiştir. Profesör Bakister larafından bundan bir müddet evvel Sultanahmedde hafri yat yapılmış ve bu münasebetle otuz parça kadar bına ve arsa istimlâk olunmuştu. istimlâk edılen yerlerın bedelleri şımmiye kadar verilmediğinden dolayı Ba kister'le emlâk sahibleri arasında ıhtılâf çıkmıştı. Bakister'in buradaki vekilile Belediye Fen Heyeti müdürü Hüsnünün de iştirakile Müzeler idaresinde bir toplantı yapılmış ve bu mesele hallolunmuştur. Profesörün vekili yetmiş bin lira kadar tutan istimlâk bedelini birkaç gün içinde sahiblerine ödtyecektir. Yapılan anlaşmaya göre, Bakister, birkaç ay sonra tekrar memleketimize gelerek hafriyata devam edecek ve bu defa istimlâk edecek olduğu yerlerin bedelini pesinen verecektir. ŞEHÎR İŞLERÎ Arkeoloji parkı Şehir plânına göre, Çatladıkapıdan Sarayburnuna kadar olan sahada bir arkeoloji parkı tesis edileceğinden bun dan sonra bu sahayı ihtiva eden kısımda inşaata müsaade edilmiyeceği gibi plânm tasdikmdan itibaren beş sene zar fında burada mevcud bütün binalan Belediye istimlâk ederek sahayı tanzim eyliyecektir. Sahanm deniz tarafına isabet eden kısmmda da kazino ve plâjlar yapılacaktır. Belediye terzihanesi Belediye kooperotifi tarafından Be lediye memurları için Babıâlide açılmasına karar verilen terzihanenin noksanları döt beş güne kadar ikmal olunacaktır. Terzihane derhal faaliyete geçecektir. Resim galerisi Taksimdeki daimî resim sergisi yarın açılıyor atler elde etmek üzere Franko hükumetini tanımak üzere birçok şartlar ileri sür müşlerdi. Lâkin milliyetçi General, cumMÜTEFERRİK huriyetçilerden gerek Fransaya iltica e denlerin gerek merkezî îspanyada on eya16 mart ihtifali için leti hâlâ ellerinde bulunduranların bilâhazırlıklar kayd ve şart teslim olmalarında ayak di16 mart, İstanbul işgalinin senei devremiş ve siyasî cihetten hiçbir müsaade riyesidir. Her sene olduğu gibi, o gün, Eyübde Şehidler abidesi önünde ihtifal kârlık göstermemiştir. Ingiltere ile Fransa, General Frankoyapılacaktır. Bunun için hazırlıklara başlanmıştır. nun teslim olacak cumhuriyetçilerin siyasî akidelerinden dolayı takibata uğnya Yeni bir lâyiha Cumhuriyet Merkez ve Emlâk ve Ey caklarını ve yalnız adi cinayet ve cürüm tam Bankasının da sermayesi devlet ta ka edenlerin tecziye edileceklerini def'atrafından ödenmiş bankaların muraka e beyan etmiş olmasını kendiliklerinden besi hakkındaki kanun hükümlerine tâ sened saymakla iktifa etmişler, îspanyabi tutulması kararlaştırılmış, bunun için nın tamamiyeti ve istiklâli başlıca gayesi bir kanun lâyihası hazırlanmıştır. olduğunu ifade eden eski sözlerine inanAlmanyadan merinos koyunu mışlardır. ÜNÎVERStTEDE Yüksek Muallim mektebindeki imtihanlar Maarıf Vekâleti liselerimizde muallim ihtiyacını karşılamak üzere, Yüksek Muallim mektebine fazla talebe almıya karar vermiş, bu maksadla ikinci bir müsabaka imtihanı daha açmıştır. İmtihanların yazılı kısmı bitmiştir. Sözlülere 47 kişi iştirak etmiştir. Kazananlar yakında belli olacaktır. getirtilecek Almanyadan mühim miktarda damızlık merinos koyunu getirilmesine karar verilmiştir. Yeni Havayollan umum müdürü Devlet Havayollan Umum müdürü Hasan Fehminin yerine Hava Akade misi komutanı değerli tayyareciîerimizden kurmay yarbay Ferruh Şahinbaş tayin edilmiştir. KÜLTÜR tSLERt Maarif memurlarının içtimaları Maarif memurlan, dün sabah saat 10 da Kültür Direktörü Tevfik Kutun re isliği altında bir toplantı yapmışlardır. Bu toplantıda, ilk tedrisata aid idare, terbiye ve tedris işleri konuşularak Maarif Şurasına yapılacak teklifler tespit edilmistır. Eminönü Halkevi idare heyetinin içtimaı Emnönü Halkevi idare heyeti, dün saat 17 de Agâh Sırrınm riyasetinde topResim galerisinden bir köşe lanarak Halkevi komitelerinin faaliyetDeğerli ressamlarımızın teşebbüsile a leri üzerinde konusmustur. Tdare heveti, Halkevinin çalışma programı için bazı çılacağını evvelce haber verdiğimiz resim yeni kararlar vermıştir. galerisi, yarın abide karşısındaki dairei VİLÂYETTE mahsusasında açılacaktır. Galeride Elif Naci, Ercümend Kalmık, Bedri Rahmi, Tezkiye varakaları Cemal Tollu, Zeki Faik İzer, Nurullah dolduruluyor Berk, Eren Eyüboğlu, Şeref Akdik, Memurlarm tekaüdlüklerinin sicilleri Halil Dikmen, Hâmid Görel, Kemaî üzerinden icrası hakkındaki kanuna tevZerenin resimlerile heykeltraş Zühtü ve fikan her Vekâletçe birer talimatname Nusretin heykelleri teshir edilecektir. hazırlanmı=tı. Bu talimatnamelere gö Burada tanmmış diğer ressamların re, bir nci derecedeki âmirler, maivet eserleri de bulunabileceği gibi ayni za lerindeki memurlar hakkmda mahrem manda şahsî sergiler de açılacaktır. Ga tezkiye varakaları dolduracak, nisan alerideki resimler her hafta değiştirilecek, yı içinde aid olduklan makamlara tevdi edeceklerdir. yerlerine ressamlarımızın en son yaptıkMemurlarm mukadderatile alâkadar lan ve hiçbir yerde teşhir edilmemiş eserolan bu tezkiye varakalarınm hazırlanleri konulacaktır. masma başlanmıştır. Galeri hergün sabahtan aksama kadar herkes tarafından parasız gezilebilecek tir; ucuz fiatla resim ve heykel satın almak da mümkün olabilecektir. Resim ve heykeli, halkın daimî surette sözünün önünde bulundurabilecek şekilde tertib edıloıis olan bu Raleriden dolayı mütesebbıslerini tebrik etmek isteriz. îstanbul Vilâyeti, tezkiye varakala rımn süratle hazırlanarak gönder lme sini alâkadar âmHere bild'rmiştir. Siird Maarif müdürü müfettiş oldu Siird Maarif müdürü Ali Rıza Akısan İstanbul İlk Tedrisat müfettişliğine tayin edilmiştir. Ali Rıza Akısan yakında vazıfesine başlıyacaktır. Ingiltere ile Fransanın, îspanyanın mukadderatına tamamile hâkim olan Geneal Franko'yu tanımak için şart ve kayıd koymaktan feragat etmeleri tabiî birşey dir. Çünkü şart ve kayıdları koyacak mevkide bulunan bulnar değil, bilâkis Franko'nun kendisidir. Çünkü Franko nun dostluğunu ve hayırhahhğını temin etmek gerek Fransa gerek îngiltere için ehemmiyeti haizdir. Franko Ispanyasınm düşman olması, Fransayı îspanyaya karşı da Pirene hududlarını tahkim ederek askerî kuvveti nin mühim bir kısmını buraya ayırmak mecburiyetinde bırakacaktır. Franko'nun düşmanlığı, şimalî Fasta ispanya himayesindeki sevkulceyş cihe inden mühim arazinin bir gün Fransız Fasına ve Cezayire karşı İspanyolların Italyanlar ve Almanlarla birlikte taarruzda bulunmalanna sebeb olabilir. Ayni zamanda Italyanlar Trablusgarbdan ve denizden Tunus üzerine yürüyeceklerin den Fransızlar şimalî Afrikada iki ateş rasında kalırlar. Nasıl ki Ingiltere Hindistanı kaybettigi takdirde cihan devleti olmaktan çıkarsa şimalî Afrikidaki müstemleke impara torluğunu kaybetiği zaman Fransa dahi, cihanın değil, Avrupanın bile büyük bir devleti olmak mahiyetini kaybeder. Franko İspanyasının düşmanlığı Fransanın Avrupadaki yerlerile şimalî Afrikadaki müstemlekeleri arasındaki Akdeniz mu vasala yollarınm tehlikede kalma^ı de mektir. Ayni zamanda İspanya, Atlas Okyanusu kıyısındaki limanlarını İtalya ile Almanyanm istifadesine bırakarak Fransanın Afrika ile olan Okyanus yollarını tehdid edebilir. Fransa ile İngiltere, Franko İspanya sının dostluğunu ve hiç olmazsa bitara fane ve müstekimane hareketini temin etmek zarureti karşısmda bulunuyorlar. Bunun için Fransa elindeki kıymettar rehineleri Franko'ya teslim etmekte hiç tereddüd etmemiştir. İngiliz Başvekili Çemberlayn, bütün muhaliflerin ve hatta kendi partisi muhafazakârlar içindeki kuv vetli zümrelerin kıyasıya yapacakları hücumları göze aldırarak Franko hükume tini kayıdsız ve şartsız îspanyanın hakikî hükumeti olarak tanımıştır. Bütün İspanyolların bir hükumet ve tek bir şef etrafında toplanıp ittihad etmelerile meydana gelen yeni İspanyanın atisi emîndir. Yeni İspanya, Avrupa politi kasmda eski İspanyaya benzemiyen faal ve müessir bir rol oynıyacaktır. Çünkü her zaman ağır basabilecek bir vaziyettedir. Muharrem Feyzi TOCAY Nevyork sergisine bugün gönderilecek eşyalar 1939 Nevyork dünya sergisine gönderilecek eşyanın iknei ve en büyük partisi bugün yola çıkacaktır. Bugün giden partide müzelerimizde bulunan ve sergiye asılları gönderilmi yecek olan kıymetli eserlerin molapları vardır. Bu eserler Nevyork dünya ser gisinde teşlvr edildikten sonra dost Amerikanm müzelerine ve üniversite lerine Türk kültürünün bir hediyesi olarak bırakılacaktır. Eti Bankm hazırladığı zengin Türk maden cevherleri ve mamul koleksiyonu da bugün gönde rilecek olan esya arasmdadır. GÜMRÜKLFRDE Lâğvedilen idareler Gümrükler Vekâleti, işleri yok denilecek kadar az ve varidatları bulunmıyan Kefken, Ağva, Şile, Erdek, Mar mara, Karacabey. Lâpseki, Tabaklı, Öçken, Çalıdere, Malkoç ve Midye gümrük idarelerini lâğvetmistir. DENİZ İSIERÎ Serseri bir şamandıra Burdurda faydalı bir kurs açıldı r ~ ^ Dün, Karadenizden telsizle Deniz Tıı caret şayani dıkkat I Eminönünde faaliyet intibalanndan | haber müdürlüğüneBu telsizde ziyalı bir tmmönünde faaliyet intibalanndan verilmiştir. ve çanlı b r serseri şamandıranın Boğaz methaline doqru ilerilemekte olduğu bildirilmektedir. Deniz Ticaret müdürlüğü, bu şaman dırayı bütün gemilere bildirmistir. Şamandıra, Boğaz methalinde beklenmektedır. Karayel başladı Birkaç gündenberi şehnmizde oldukça mülâyim giden hava, dün öğleden sonra bozmuş, karayel esmeğe başlamıştır. Hava, birdenbire soğumuştur. Ge len haberler, Karadenizde, Eğe denizinde ve Marmarada havanın sert olduğunu göstermektedir. Burdur, (Hususî) Vilâyetimizin 205 köyü her cins hayvanlannın ıslahı maksadile 14 bölgede aşımdurak istasyonları inşasına başlanmak üzeredir. Kurulacak her istasyonun yakmında bulunan 52 münevver köylü mümessilleri Burdura gelmişlerdir. Halkevinde bir hafta devam eden kurslarda Baytar Müdürü tarafından amelî ve nazarî dersler göstetilmiştir. Bundan başka ziraat ve sıhhat mudürleri tarafından da ziraî ve sıhhî birçok bilgiler ve öğütler verilmiştir. Kurs sonunda Halkevi tarafından köylülere verilen 100 kişilik bir öğle ziyafetinde Vali, bu kalkmmada köylünün bütün köylü kardeşlere örnek olmaları üzerinde uzun bir konferans vermiş. Eminönü hanı yıkılmıştır. Şimdi mokurs dağılmıştır. «Gönderdiğim fotograf mümessilleri lozlar kaldırılmakta ve saha temizlen mektedir. toplu bir halde göstermektedir.» SAĞLIKISLERÎ Gülhane müsamereleri Gülhane Tatbikat Mb. ve kliniğinin senelik müsamerelerinde dördüncüsü. 3/3/939 cuma günü saat 17,30 da Gülhane konferans salonunda yapılacaktır. Yenicamiin Mısırçarşısı kapısı istika Arzu eden meslektaşların teşrifleri rica metindeki dükkânlann yıkılmasına baş olunur, lanmıgtır* Cu m h u r ı y e t Abone şeraiti: Nüshası 5 turusruı. Türkiye Haric icin 1400 Kr. 2700 Ki. Senelik 750 • 1450 Alb aylık 400 > 800 Üc aylık 150 • Soktuı Bit aylık