29 Mart 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

29 Mart 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

CUMHURİYET 29 Mart 1939 Ka} seride yeni Mektebliler maçı Bursadaki maçlar hükumet konağı Hakemler dün Maarif Müdürlüğünde bir toplantı vaptılar Pazar günkü mü« sabakalar çok heyecanlı oldu r Weidmanın muhakemesi lerimizde olduğu gibi Kayseride de güMektebliler arasındaki büyük spor Bursa (Hususî) Lik maçlarına'bu zel ve bütün devair ihtiyacmı karşılıyamüsabakalarına nisanın ikisinde Taksim hafta Atatürk stadyomunda devam edil cak derecede geniş bir hükumet konağı stadyomunda merasimle başlanacaktır. miştir. Stadyomda büyük bir kalabalık yoktu. Mevcud olan hükumet konağı O gün bütün mekteblerin kız ve erkek bulunmuştur. İlk maç Muradiyespor ile hem dar ve biçimsiz, hem de her yıl talebesinin vapacağı resmigeçidden son Bursagücü takımları arasında yapılmış. tamir edilmek mecburiyetile binlerce lira muhtelif futbol maçları oynanacaktır. hava çok rüzgârlı olduğu halde oyuııa ra sarfedilen harab bir bina idi. Bu maçları resmî futbol hakemlerimiz devam edilmiştir. İlk devrede rüzgârı İki büyük ve mühim fabrika sayesinidare edecektir. Bunun için hakemler arkalarına alan Muradiyeliler Güç kale de günden güne inkişaf eden ve nüfusu dün ak.şam Maarif Direktörü Tevfik sini mütemadiyen sıkıştırmışlardır. Bu her yıl mahsus bir tezayüd gösteren KayKutun baskanlığı altında toplanmışlardır. devrede Muradiyeliler 3 sayı yapmışlar seri için muntazam ve büyük bir hükuToplantıda hakemlerimizden Nuri, Şa dır. Buna mukabil Güçlülerin yapt'kları met konağı, resmî bina ihtiyaclanmızm zi, Adnan, Tank, Ahmed Adem, Ha müteaddid akınlar yalnız bir sayı ile en başında ve ön plânda geliyordu. BuIid Galib, Feridun, Necdet, Esref ve neticelenmiştir. Birinci devre 3 1 Mu nu takdir eden hükumet, Vilâyetin taŞevki hazır bulunmuşlardır. Müsabaka radiyenin galebesile bitmiştir. İkinci dev vassutile bu ihtiyacı temin etmek için yeların teknik ciheti üzerinde konuşmalar rede Güçlülerin daha iyi çalışmağa baş ni bir hükumet konağı yapılmasına kayapılmıştır. Buna nazaran maçlar, mek ladıkları görülmüştür. Yerden kısa pas rar vermiş ve 25 bin küsur lira 938 yılı tebler futbol lik heyetinin hazırladığı şu larla çok güzel anlaşma içinde devam e bütçesinden sarfedilmek ve 90 bin lira esaslar dairesinde yapılacaktır: den oyun baştan sona kadar zevkle ve da 939 senesine sari olmak üzere, 115 heyecanla seyredilmiştir. Bu devrede bin küsur liralık bir de havale vermiş 1. Maçların müddeti birer saattir. Beraberlik takdirinde onar dakikalık iki Güçlüler 3, Muradiyeliler ise 1 gol ya bulunuyordu. Fakat verilen havale ile pabilmişlerdir. Oyun, 4 4 beraberlikle hemen işe başlanmak üzere iken hükudevre uzatılacaktır. met konağınm eski yerinde mi, yoksa bitmiştir. 2. Maçlar 16 takım arasında tasfiye başka bir saha üzerinde mi yapılması İkinci maç Acar idman yurdu ile Ausulü üzerine oynanacaktır. kınspor arasında yapılmıştır. Rüzgâr ay keyfiyeti, her yerde olduğu gibi burada 3. Maça eksik çıkan takımlar maç ni şiddetle esmekte devam etmiştir. Rüz da bir ihtilâfı mucib olmuştur. İşte bu sonuna kadar eksik oynamağa mecburgârdan istifade eden Akmsporlular Acar ihtilâf dolayısiledir ki şimdiye kadar bidurlar. Muayyen vakitte ve tam kadro kalesini birkaç defa sıkıştırmışlardır. 17 nanın inşasına başlanamamıştı. Hükuile gelmiyen mekteb takımlarına ayrıca konağımn eski yerinde mi, veyahud nci dakikada Akınlıların ortadan yaptık met ceza verilecektir. da şehrin akış sahası olan bulvar üzerinları bir akını orta muhacim Kâmil sıkı 4. Hakemleri mekteb takımlannın bir şütle gole tahvil etmek istedise de de mi yapılması ihtilâfının hallini Vilâbaşkaptanlan seçecektir. Anlaşamazlarsa havale etmişti. kaleci topu müşkülâtla kornere atabil yet, Nafıa Vekâletine lik heyeti seçecektir. Şimdi Nafıa Vekâîeti, hükumet konamekle kurtarmıştır. Müteakıben her iki 5. Her takım beraberinde nizamî bir takım da karşılıklı akmlara başlamıştır. ğının musaddak imar plânında (Hükufutbol topu ve kendi mektebinin maçların Fakat iki taraf da sayı çıkaramamıştır. met mahallesi) diye gösterilen yerde yada durmamak şartile bir yan hakemi ge Oyunun bitmesine bir dakika varken A pılmasına emir vermiş ve uzun zamantirmeğe mecburdurlar. car aleyhine bir korner oldu. Akınspor dır devam edegelen bu ihtilâf da artık 6. Sahada mekteb muallimlerinden sağ açığımn çektiği korneri sol iç Hamdi kökünden halledilmiştir. Şimdi mevcud yakaladı ve attığı sıkı bir şüt Acar sol olan havalenin 938 senesi içinde sarfebirisi, komiser olarak bulunacaktır. dilmesi meselesi gözönünde tutulması lâOnümüzdeki pazar günü Taksim sta müdafiinin ayağına çarparak kaleden içezım gelen bir keyfiyettir. dında Vefa San'at mektebi ve Pertev ri girdi. Birinci devre böylelikle sıfıra karMaliye bir taraftan eski hükumet koniyal lisesi Erkek Muallim mektebi şı bir sayı ile Akınsporluların lehine neticelendi. İkinci devrede oyun biraz daha nağınm yerinde ve ayakta satılıp hedmemaçları yapılacaktır. dilmesi tertibat alıp Vekâletle muGalatasaray da millî küme sert oynanmağa baslandı. Rüzgârı arka habereyeiçingirişmiş bulunurken, Vilâyet larına alan Acarlılar Akm kalesine mümaçlarına giriyor temadiyen akm ediyorlardı. Adeta üstüs Nafıası da yeni yapılacak hükumet koGalatasaray kulübü reisi Sedad Ziya te yağdırılan şütler kale direklerinin üstü nağınm keşif ve plânlarını hazırlayıp hemillî küme maçları hakkında Beden Ter r.ü yalayarak dışan çıkıyordu. 9 uncu da men eksiltmeye çıkarmak için gerekli obıyesi Umumî Müdürlüğü nezdinde te kikada Akın tarafından verilen bir ser lan muameleleri hummalı bir faaliyetle maslarda bulunmak üzere Ankaraya git best vuruş cezasmı sol müdafi Tank İs hazırlamağa çalışmaktadır. mişti. Sedad Ziya, kulüb lehine müspet mail çok güzel çekti ve Acarın ilk ve beMalî senenin hitamına şurada iki ay neticeler veren bir karar almış olarak bu raberlik sayısını yaptı. 17 nci dakikada kadar bir zaman var. Eski binanın yıkıgün şehrimize gelecektir. Bu karardan Acara bir penaltı cezası verildi. Bunu A lıp, yeni yapılacak olan binadan 25 bin sonra Galatasaray kulübünün millî küme kın orta muhacimi Kâmil, gol yaptı. O liralık inşaahn bu iki ay içinde meydana maçlama gırmesı muhakkak addedıl yun Akınlıların sayı tefevvuku altında de getirilmesini temin etmek pek müşkülmektedir. vam ederken 41 inci dakikada Acarlı dür. Malî mülâhaza bu gibi endişelere Galatasaray takımı millî küme için lar Yusufun ayağile bir gol daha yaptı sebeb olmaktadır. iki maç yapmak üzere perşembe günü lar. Ve oyun 2 2 beraberlikle bitti. Bu endişe ve müşkülâtlar nekadar çok Ankaraya gidecektir. olursa olsun, alâkadarlar hepsini iktiham Merinos sahasmda oynanan MuradiBisiklet yarışları ye Bursagücü ikinci takımları da 2 2 edeceklerdir. Yalnız ki, Kayseri modern İstanbul bisiklet ajanlığından: berabere kaldılar. Gene ayni sahada A ve mükemmel bir hükumet konağına bir 1. Seri bisiklet yarışlarınm alhncısı 2/ carla Akm ikinci takımları arasındaki an evvel sahib olmuş bulunsun. Asıl me4/1939 pazar günü sabahı yapılacaktır. maç da 3 3 beraberlikle neticelendi ki, sele budur. Ve halkımız, bu ihtiyacın teedileceğinden dolayı çok memnun2. Yarışa tam saat 9 da başlanacak bu haftaki lik maçlarının hemen hepsi min dur. ^ tır. berabere bitmiş oldu. Konağın yeri tespit Jüri heyeti katil canavar edildi, inşaata başlânıyör hakkındaki hükmünü Kayseri (Hususî) Birçok vilâyetcuma günü verecek Altı kişiyi öldüren katil Weidman'm muhakemesi sona ermek üzeredir. Geçen cumartesi günü, müddeiumumî, jüri heyetinden VVeidman'm idamını istemiştir. Katilin suç ortağı Million için istenilecek olan ceza da idamdır. Yalnız, katillere yatakhk eden Jean Blanc'la Collette Tricot'nun idamdan kurtula caklan ve belki de kürek cezasına mahkum olacaklan tahmin ediliyor. Jüri heyeti, tüyler ürpertici safhalarla dolu bu dava neticesinde, yüz küsur suale cevab vermek mecburiyetinde kalacağı için, heyeti teşkil eden azanm bütün noktalar üzerinde mutabık bulunarak süratle karar vermeleri ihtimali biraz daha zayıftır. Bu itibarla, heyeti hâkimenin, karar için tespit ettiği önü müzdeki cuma gününe kadar, jüri heyetmin belki geceleri de çalışması icab edecektir. Ne de olsa, katillerin, cinayetlerinin hesabını verecekleri gün pek yaklaşmış bulunuvor. RADYOLİN ile SABAH, ÖĞLE ve AKŞAM Her yemekten sonra günde 3 defa muntazaman dişlerinizi fırçalayınız. Kütahya Vilâyetinden: İki defa bozulan bir mahkumiyet kararı Bursa (Hususî) Orhangazinin Yeniköy muhtarmm kızını kaçırmak isterken köylülerle tabanca düellosu yapan ve bu arada bir kişiyi öldürüp dki kişiyi yaralamakla Ağırcezada maznunen muhakeme edilen mezkur köy karakol kumandanı Atik onbaşı evvelce mahkum edilmişti. Temyiz mahkemesinin bu kararı bozması üzerine mahkemece eski kararda ısrar olunmuş, evrak Temyiz heyeti umumiyesine gitmişti. Heyeti umumiyece de eski karar bozulduğundan geçenlerde Ağırcezada yeniden bu muhakemeye başlanacağı sırada suçlu vekili, Temyiz heyeti umumiyesinde du ruşmaya çağınlmadıklarını ileri süre rek derhal bir tashihi karar talebinde bulunmuştu. Mahkemece tekrar Temyiz heyeti umumiyesine bildirilen bu dilek üzerine heyeti umumiye yeniden bir ilâm göndermiş ve bu ilâm da mahkemede okunmuştur. Bunda da mezkur dilek reddedibniştir. Yapılacak i ş : 1 Kütahya Vil'âyeti merkezindeki Memleket hastanesinde yaptırılacak Bahçe duvarı, bekçi kulübesi, ahır ve kömür deposu inşaatıdır. 2 Bedeli keşfi (14994) lira ( 1 6 ) kuruştur. 3 Muvakkat teminat (1124) lira (55 ) kuruştur. 4 Eksiltme kap^lı zarf usulile ve 14 nisan 939 cuma günü saat 15 te Daimî Encümen huzurunda yapılacaktır. 5 Bu ışlere aid evrak şunlardır: A Proje B Keşifname C Fennî ve hususî şartname D Eksiltme şartnamesidir. İstiyenler bu evrakı hergün Vilâyet Daimî Encümen kaleminde görebilirler. 6 Taliblerin (2490) numaralı ihalât kanunu ahkâmına uygun olarak tanzim edecekleri teklif mektublarmı 14/4/939 cuma günü saat 14 te kadar Vilâyet makamına vermiş bulunmaları ve teklif mektubları içine bonservislerile muvakkat teminatlarmı ve Ticaret Odası vesıkasını ve ihale gününden lâakal bir hafta evvel Vilâyet Nafıa Müdürlüğüne tasdik ettirecekleri müteahhidlik ehliyet vesikalarını koymaları şarttır. Mezkur gün saat 14 ten sonra verilecek mektubların ve postada vakf olacak gecikmelerin kabul olunmayacağı ilân olunur. (2058) Nezle Baş Diş Nevralji ve bütün ağrılarına karsı Çanakkale Nafıa Müdürlüğünden: 1 Eksiltmiye konulan iş : 37796 lira 25 kuruş keşif bedelli Gelibolu hükumet konağı inşaatı olup ihale bedelinin 15000 lirası 938 senesinde bakiyesi 939 senesinde tediye olunacaktır. 2 Bu ışe aid şartnameler ve evraklar şunlardır : A Eksiltme şartnamesi B Mukavele projesi C Bayındırlık işleri genel şartnamesi D Yapı işleri fennî, umumî şartnamesi, su ve elektrik tesisatma aid şartname E Hususî şartname F Keşif cetveli, metraj cetveli, fiat bordrosu G Proje. îstekliler bu şartnameleri ve evrakı Çanakkale Nafta Müdürlüğünden bedelsiz olarak görebilirler. 3 Bu işin ihalesi 17/4/939 pazartesi günü saat 15 te Nafıa Müdürlüğü binasında toplanacak Komisyon huzurunda kapalı zarf usulile yapılacaktır. 4 Bu işe girebilmek için isteklilerin 2834 lira 72 kuruşluk muvakkat teminat vermeleri ve ihale gününden nihayet 8 gün evveline kadar Vilâyet Makamına müracaatle alacakları ehliyet vesikasile 939 yılma aid Ticaret Odası vesikalarını ibrgz etmeleri lâzımdır. (2038 ) Mahkeme, Temyiz heyeti umumiyesinin suçlu aleyhinde olarak bozduğu eski karara dair olan ilâmın okunmasmı müteakib buna uyulmasına karar vermiş tir. Yeniden muhakemeye başlanmıştır. Suçlu, Atik onbaşı mahkemeye uzun bir istida vererek kendisinin raasura olduğunu. ölen ve yaralananlann havaya attığı kurşunlarla değil, köylülerin karakola attıkları kurşunlarla ölüp yaralandıklarını, tabancasmın muayenesini ve üç kadın şahidin yeniden dinlenmesini istemiş, bunlarm yalancı şahid olduk larını bildirmiştir. Mahkeme bu şahid lerin celbine ve tabancasmın muayenesine lüzum kalmadığını bildirmiş, suçlu 3. Yarış yolu: Topkapıdan başlıyarak Bisiklet yarışı Esirgeme Dernegi balosu vekili tahrirî müdafaa yapacağım bil Silivri istikametindeki 50 nci kilometreBursa (Hususî) Bu hafta Mudirdiğinden muhakeme talik olunmuş Esirgeme Derneğinden: ye kadar gidip gelme olmak üzere 100 danya şosesi üzerinde 75 kilometrelik bir Nisanın birinci cumartesi günü akşa tur. kilometredir. bisiklet müsabakası yapılmış, havanın mı Tokatlıyan salonlarında cemiyetimiz 4. Ayni gün, ayni saat ve ayni yer rüzgârlı olmasına rağmen müsabakaya menfaatine verilecek balo çok eğlenceli, Açılacak kurslar sürprizli ve zengin kotionlu olacaktır. de başlamak üzere ikinci sınıf bisiklet girenler iyi dereceler yapmışlardır. Eminönü Halkevinden: çiler arasında da bir teşvik müsabakası Koşuya saat 10 da Atatürk stadyo1 Millet mektebleri imtihanlarına giİtalya: 3 Almanya: 2 recek vatandaşlarm hazırlanmalarına yaryapılacaktır. munun kapısı önünden başlanmıştır. 9 İtalyan Alman millî takımları ara dım olmak için haftada iki geoe A ve B 5. Yarış yolu: Topkapıdan başlamak yarışçının girdiği bu müsabaka çok heyesında Floransa'da yapılan beynelmilel kursları açılacak ve turkçe, aritmetik, sağüzere Küçükçekmeceye kadar gidip gel canlı olmuş, kendilerini motosikletler ve futbol maçmı 3 2 İtalyan millî takımı lık ve yurdbilgisi dersleri verilecektir. me olmak üzere 30 kilometredir. bir otobüsle de hakemler takib etmişler kazanmıştır. 2 İlk tahsil çağına geçmiş olan vatandaşlar arasında ilk tahsil imtihanına gir6. Her iki yarışa da iştirak edecek dir. Acar idman yurdundan Hikmet diHakemler heyeti mek suretile belge alacaklara bir kolaylık olan koşuculann yarış saatinden evvel ğer koşucuları 5 6 kilometre geçerek Mektebliler arasında tertib edılen spor olmak ve bunları yetiştirmek üzere Evi hareket yeri olan Topkapıda hazır bulun birinci olmuştur. müsabakalarmı idare etmek üzere se mizde haftada üç gece Tarih, coğrafya, malan ve isimlerini hakem heyetine kayyurdbilgisi, metamatik, tabiatbilgisi ders Derece 2 saat 19 dakikadır. İkinciliği çilen hakemler heyeti, dün Maarif mü leri verilecektir. dettirmeleri lâzımdır. Acar idman yurdundan Hüsameddin, ü dürlüğünde bir toplantı yaparak oyun Her iki kursa yazılmak ve şartlarını öğ7. Teşvik müsabakasının birinci, ikin çüncülüğü de gene Acar idmandan Tah lann idaresine aid bazı yeni kararlar renmek istiyenlerin ikişer vesika fotoğraci ve üçüncüsüne madalya verilecektir. sin kazanmışlardır. vermistir. file Ev bürosuna müracaatleri ilân olunur. BU PERTEV SURUBU Pertev Çocuk Pudrasının hissesı olduğu bilâihtıyar zihne gelmektedir. ve KUCAKLAMADA Bursa Yenişehir Malmüdürlüğünden: 1 Hükumet Konağı bodrum katmda çıkan suyun defi için Bursa Nafıa Başmühendisilğince tasdik edilmiş fennî şartname ve projesi mucibince yapılacak tamiratı açık eksiltmeye konulmuştur. Bedeli keşfi 1293 lira 37 kuruştan ibaret olan bu işin muvakkat teminatı 97 liradır. Eksiltme ilân müddeti 23 mart 939 tarihinden itibaren on beş gün olup 6 nisan 939 perşembe günü saat on beşte Malmüdürlüğünde toplanacak Komisyon huzurile ihalesi yapılacaktır. Bu işe aid keşifname, proje ve şartnameyi görmek ve bilâ bedel almak istiyenler Malmüdürlüğüne müracaat edebilir. Eksiltmiye iştirak edeceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü madcielerindeki evsafı haiz olmaları ve kendilerinden aranılması lâzım gelen teminatın Sandık makbuzunu ve evrakı saireyi ihale Komisyonuna iraeye mecburdur. ( 1926 ) 2 o 4 Tefrifa No. 8 DUNYA BÖYLEDİR İŞTE... ********KEMAL Yervant, biraz ayak diremek istedi. Silkinecek oldu. O zaman Haydarm arkada'larından birisi, hep öyle elındekı b;çağı kuyumcunun omuz başına dayamış, onu kasaya doğru sürüklerken kendisi de, Haydar da Belmaya seslendi: RAGIR • •• • •••• Af buyurunuz, hanımefendü. Huzurunuzda bu kadar saygısızlık ettığım için, nekadar üzülüyorum, bilmezsiniz!.. Her yiğitin bir ayran içişi vardır, derler; yazık ki, bizim işimiz de başka Müsaade buyurulur mu, hırsız etürlü yürümüyor... Bakınız Yervant E fendi!.. dedi. Ayakta durmaktansa ben fendiye tatlılıkla söyledim. Anlamıyor. de şöyle bir kenara oturayım. Haydar: Kabarıat bende mi?.. Af buyurunuz, Muhtar BeyefenGene kadının korkusu, çarpıntısı yavaş vavaş yatısmış; dudaklarının ucundaki, di!.. Sizi ayakta bıraktığım için pek mahbelli belirsiz gülümseyişi andıran kıvrım çubum!.. Orada rahatsız olursanız şöyle da büsbütün derinleşmiş, öylece bakıyor buyurunuz!.. Diye ona yer gösterirken sigara tabadu. Oturduğu koltuğun içine biraz daha yerlesti. Bacaklarını üstüste attı. Bunu kasını cebine koymuş, gene kasanın bagörür görmez Haydar, cebinden bir al şına geçmişti. tın tabaka çıkardı; açtı. Belmaj'a doğru Muhtar, başını kaldırdı: uzattı: Beni de tanıyor musunuz?.. Bir sigara içmez misiniz, hanımefendi?.. Gene kadın güldü. Başmı salladı. Belki bu araiık sigara içmeyi istemiyordu, belki de kocasından çekiniyordu. Onun yüzüne baktı. Muhtar, iki elini kavuşturmuş, bu işin sonunu beklerken, artık dayanamadı. Bir adım atar gibi oldu. Gözünün ucile de Belmanın yanındaki koltuğu gösterdi. Acı bir sesle: Aman efendim, tanımaz olur mu boyuna konuşahm: Hırsız kime derler?. gelişi bu ya!.. Bir münakasa açarsmız, elrse yandınız: Hırsızlıktır, rüşvettir!.. Ben, pek namuslu, pek şerefli geçinen diyelim. Şartnameye öyle bir madde ko Avukatsınız, yahud da bir işin olup bityum?.. Haydar, kasanın içindeki kutuları ü öylelerini tanırım ki, hırsız diye damga yarsınız ki yalnız bir kişi kazanır. Onun mesi sizin bir sözünüze bağh... Karşı taçer beşer alıyor, çantasına boşaltıyor, son lanmış adamların yanmda bile nekadar la da el altından uyuşursunuz. Yahud rafla uyuşuyorsunuz. Haksız tarafla anra kutuları gene kasaya atıyordu. Birkaç küçük, nekadar sönük kalırlar... Ben, bir yerden yüz liralık bir mal alıyorsu laşıyorsunuz, ötekinin hakkını yiyorsuHerife diyorsunuz ki: «Yüz elli li nuz!.. Gene bir memursunuz. Rüşvet aşimdi bir kuyumcu dükkânını bastım, de nuz. tanesini Muhtara gösterdi: ralık bir fatura yap; elli lirasını kırışa lıyorsunuz. Ustelik diyorsunuz ki: «Bunu ... Görüyorsunuz ya, elimdeki iş ğil mi?.. Ne var, ne yok, müsaadenizle biraz sıkı da, onun için birdenbire düşü hepsini alıp götüreceğim. Kimisi de bir lım...» Bir de başka türlüsü var. Sık sık götürüp doğru müdür beye vereceğim. nemedım; zatıâlilerini ayakta bıraktım. bankaya girer, kasayı kırar. Kimisi, kuy bir yerden alışveriş ediyorsunuz. O mü İçinden bana on lira kalırsa, ancak...»' Yoksa kiminle karşılaşmak şerefini ka tu bir sokakta bir kadınm önüne çıkar, essese, sizi kaçırmaktan korkar, başka bir Halbuki müdürün haberi bile yok. Ötezandığımı idrak etmiyecek kadar bilgisiz, elinden çantasını kapar, kaçar. Bir baş yere gitmenizin önüne geçmek ister. Gön ki, rüşveti veren adam hem parayı sayıgörgüsüz değilim. Ustelik sizi, pek çokkası, fırından yarım kilo ekmek, manav lünüzü yapmağa çalışır. Bir sırasım getı yor, hem de içinden söyleniyor: «Haydi larmdan iyi tanıdığımı söylersem belki dan bir salkım üzüm çeker. Öteki bir di rir. Elinize beş on lira sıkıştmr. Bunlar bu zavallı oradan oraya koştu. Yaptı, yalenciyi lâfa tutar, acır gibi görünür, a hep hırsızlık... Sonra malî bir muamele kıştırdı. Aldığı on lira helâl olsun... Painanmak istemezsiniz amma... damcağızın önünde kaç para varsa on de binlerle Hralık komisyon, meharetini ram olsa, keşke beş lira daha verseydim... Sonra, Yervanta seslendi: ları aşırır. Şu, her gün binlerle lira ka zin, zekânızm pek tabiî bir hakkı sayılır. Fakat o müdürleri olacak herife ne di O kutuları bırak, onlar dursun... zanan sinemacı, bir sattığı bileri, müşteri Bir yerde evrak memurusunuz. Birisinin yeyim?.. Sanki hiç bir işe karışmıyormuş. Çantalar küçük... Boşuna yer tutar!.. nin elinden toplar, bir daha satar. İlk ba işi var: Bir kayıd bulunacak, bir kâğıd gibi görünür, hem de el altından yapmaGene Muhtara döndü: kışta belki pek büyük bir suça benzete çıkanlacak... Bunu nasıl olsa yapacaksı dığı yok...» diye başkalarının, günahına Yalnız, müsaade buyurulursa bir nız, yapmak vazifeniz amma, adamca da giriyor!... Daha ne diyeyim: Eczacınokta var ki onu arzetmekten kendimi mezsiniz amma, iç yüzünü araştınrsanız ğız, başka işlerin arasında buna da sıra lık ediyorsunuz. Bir şişenin içine su ile alamıyacağım. Yanılmıyorsam, demin devletin hakkını çalmıştır. Darülâcezenin hissesi, Darülâcezedeki zavallılarm yiye gelmesini bekliyecek olsa aradan günler boyayı doldurup karıştırıyorsunuz. Ilâc bana hırsız dediniz!.. Doğrusu, çok kırılgeçecek. Elinize bir lira sıkıştmyor. Siz diye zavalhlara satıyorsunuz. O hastadım!.. Başka zamanda olsa, müsavi ceği bir lokma ekmek çalmmıştır!.. Herde, boş vaktinizde kahveye gidip tavla oy mn hem parasmı, hem itimadmı çalıyorşartlar içinde karşı karşıya gelsek, bu ha kes bir yol tutmuş, herkes bir türlü çakaretin altında kalmazdım!.. Gene de bu lar. Korkutur soyarsmız, döğer soyarsı nıyacak yerde evrak mahzenine iniyorsu sunuz. Ustelik belki de zehirliyorsunuz; kâğıdı faulup çıkanyorsunuz. Onun hiç olmazsa boyalı sularla vekit geçirmekadanm sizden beklemiyordum!.. Rica nız, tatlılıkla gönlünü ahr soyarsuıız. Öl nuz, dürür soyarsmız!.. Haşa, sizin için söy da işi oluyor. Size de iki çift çorab pa sine, hastalığınm ilerlemesine sebeb oluederim, ben öyle hırsız diye hor görülecek bir adam mıyım?.. Boş bir zamanı lemiyorum. Yoksa zatıâlileri böyle suç rası çıkıyor. Başka hiç kimseye dokunan yorsunuz (.Ârkast var) nızda buluşahm da, şunu sizinle enine lann lıepsinden münezzehsiniz!.. Sözün yeri de yok. Fakat lirayı alırken görür