23 Haziran 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

23 Haziran 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

CUMHURÎYET &3 Haziran 1939 Uzakşarkta Uzakşarkta lngilizJapon Japonya ihtilâfı çıkmaza giriyor Japonlar, Svatov limanındaki harb gemilerinin derhal çekilmeleri için bir ültimatom verdiler, fakat Ingilizler çekilmiyecek IBaştarafı 1 inci sahifede] ne göre, İngiliz hükumeti Japonların meydan okumalarına müsaade etmiyecektir. Japonlar noktai nazarlarında ısrar ettik leri takdirde, İngiltere şiddetli mukabeb tedbirleri tatbik edecektir. lık, bir İngiliz kumandanına verilecek ve karargâh, Singapur olacaktır. 2 îhtilâf halinde iki milletin harb malzemesi bakımından mevcud olan ve saitinin ve iktısadî kuvvetlerinin birleşti rilmesi, 3 Japonyanın Uzakşarktaki bahrî faikiyeti nazan itibara alınmak suretıle laponyaya karşı mukavemet usulleri, 4 «Fransız Singapuru» haline gelmek üzere olan Camrham Fransız lima • nının inkisafını temin, 5 Çindeki imtiyazlı Fransız ve İngiliz mıntakalan ticarî müesseselerinin himayesi, 6 Ticaret gemilerinin himayesi, 7 Siyam, Felemenk H'ndistanı ve Amerika ile münasebat meselesi. Ayni muhabir, Fransızlarla Ingilizler arasında Singapur'da cereyan etmekte olan müzakereler hakkında Amerika ile Holandaya malumat verilmiş olduğunu >!âve etmektedir. Tozkoparanda feci bir kaza oldu Tozkoparandan Kasımpaşaya inilen Mahmudağa yokuşunda dün akşam saat on yedi bucukta bir kamyon frenleri tutmıyarak bütün hızile aşağıya inmiş ve bu sırada evlere ve duvarlara çarparak, yokuşta bulunan bir kadınm derhal ölümüne< bir erkeğin de ağır surette yaralanmasına sebebiyet vermiştir. Kamyon, Perapalas arkasındaki yola kum getiren 3544 numaralı kamyondur. Beşiktaşta garaj sahibi Nazmiye aid olan bu kamyon, kum yüklü olarak asfalt caddeyi geçmiş, Mahmudağa yokuşuna teveccüh etmiştir. Bu sırada caddenin oağındaki Mezarlık sokağına sapması lâ zım gelirken, şoför freni tutturamadığmdan yokuş aşağı inmeğe başlamış, elli metre aşağıda Mahmudağa çeşmesi önüne gelince sola kıvırmış, güreşçi Kenanın evile yaya kaldırımını kısmen hasara uğratmıştır. Bu aralık oradaki posta kutusunu söküp yerinden fırlatmış, kutudan mektub alan Kasımpaşa postanesi mü vezzii Ahmed, kamyonun çarpmasile birkaç adım ileriye atılarak yüzünden ve bacağından ağır yaralı bir halde yerde kalmıştır. Var hızla aşağıya inmesine devam eden kamyon, köşebaşından geçen, o civarda kapıcılık eden yaşhca bir Ermeni kadını olan Elizi altına almış ve ezmiştir. Kadın derhal can vermiştir. Kamyon komiser mütekaidi Bahaeddinin bahçe duvarını da yıkarak, bu yerden on me're aşağıda eski Altıncı şube müdürü Faikm oturduğu evin dış kaplamasına sağ yandan vurmuş, sağ tekerlekleri kaldırım üstünde, oraya rampa ederek durmuştur. Kamyon bu suretle durur durmaz şoför yere atlamış ve derhal uzaklaşmıştır. Hâdıse yerine toplananlardan bazılan nın anlattığına göre, şoför yokuş yokarı çıkmış, Mahmudağa çeşmesinde yüzünü yıkamak istemiş, sonra vazgeçmiş, koşa koşa kaçmıştır. Şoföre birşey olmadığı gıbi kamyonda bulunan müteahhid Ali de, kazadan ucuz kurtulmuştur. Diğer taraftan o saatte inen çıkanlarla hayli kalabalık olan Mahmudağa yokuşunda kamyonun hızla inişini gören kadın, erkek, çoluk çocuk birçok kişi korkuyla bağınsmışlar, hemen hepsi de tehlike atlatarak, bu feci hâdiseye sadece şahid olmuslardır. Yahya Paşa bugün Bursaya gidiyor Lord Halifaks'ın beyanatı Londra 22 (a.a.) Dün akşam muhafazakârlarin ziyaretinde bir nutuk söyliyen Lord Halifaks, Tiyencin hâdısesi nin, Japonya tarafından Uzaksarktak îngiliz menafıinin tahribi arzu edilmemekte olduğunun beyan edilmesi şartile, dos tane bir surette halledilebileceğini söyle miştir. IBaşmakaleden devarn\ şark ve Pasifık meselelerinin halli, ancak Avrupa ihtilâflarmın hallinden sonra ele ahnabilir. İşte Avrupanın iyiden iyi kızıştığı ve karıştığı bir sırada Japonya Tiyençınde îngilizlere tevcih ettiği hücumla bir taraftan sadece bu Avrupa ihtilâfım şiddetlendiriyor, diğer taraftan kendi hareket serbestlığıne daha geniş imkânlar ve zamanlar temin ediyor. Mesele hep aynidir: Avrupa vaziyeti düzelmeden Uzakşark işlerine, alâkadar bütün milletleri memnun edecek bir nizam verilemez. Eğer günün birinde Avrupaya yeni bir nizam vermek imkânı bulunursa o zaman Uzakşarkta bütün beyaz ırk Japonyadan hesab sormağa geçebilecektir. Bu meyanda kendi millî varhğını müdafaada emsalsız kahramanlık gösteren Çin milletinin hakkını yerine getirmeğe de imkân bulunmuş olacaktır. Bone'nin beyanatı Paris 22 (a.a.) Dün akşam meb usan meclisi hariciye encümeninde beya natta bulunan Bonnet, Uzakşark mesele lerinde Fransa hükumetinin ingiltere hü kumetile tamamile mütesanid olduğu noktasında ısrar etmiştir. Bonnet, 9 nisan hddiselerindenberi vaziyette hasıl olan in kışafları izah ve teşrih etmiştir. Lord Ha îngiliz ataşemiliteri henüz tahliye edilmedi lifaks'ın geçenlerde Lordlar Kamara HongKong 22 (a.a.) Çekiai Asında yapmış olduğu beyanata telmih eden Bonnet, Tıyençın hâdısesınin dosta jansı bildiriyor: Japonlar tarafından mevkuf tutulan ne bir surette halledileceği ümidini izhar îngiliz atasemiliteri henüz serbest bırakı'eylemiştir. Japon kabinesi bir karar veremedi mamıştır. Kendisinin bugün Kalgan'dar Tokyo 22 (a.a.) İyi malumat alan baska bir yere nakledilecegi bildirüivor. bir membadan öğrenildiğine göre, bu sa bah Arita'nın başkanlığında toplanan kabine, Tıençin işinin halline dair olan Japon taleblerinin sarih bir surette ileri sürülmesi ve bu suretle Halifaks'ın 21 haziranda Lordlar Kamarasındaki nutkunda ima suretıle yaptığı davete icabet edilmesi muvafık olup olmıyacağı meselesi görüşülmüştür. Bu hususta hiçbir karar verilmemiştir. Müzakerelere yarın sabah kabine konseyinde devam edilecektır. Verilen malumata göre, bazı nazırlar Japon isteklerinin tasrih edilmesi taraftarı dırlar. Zira bu isteklerin vüs'at ve şümulü İngilterenin hattı hareketıne bağlı bulu nacaktır. Svatotv'daki Ingilizler tahliye ediliyor Londra 22 (a.a.) Çemberlayn Avam Kamarasında yaptığı beyanatta Swatow'daki îngiliz kadm ve çocuklannın tahliye edilmek üzere olduğunu bil dirmiştir. Bu iş için lüzumu olan vapur lar yola çıkarılmıştır. Japon deniz makamları tahliyeyi kolaylaştırmayı ve İn giliz mülkiyetine riayeti vadetmişlerdir. Başvekil, Tıyençin meselesine de te mas ederek demiştir ki: « îmtiyaz bölgesine lüzumu kadar taze yiyecek girmektedir. Fakat abluka tahdidatı devam etmektedir.» Japonya zahirî iddıalarında Çinle isbirliği yapmak istiyen bir siyaset takib ederek Uzakşarka verilecek yeni nizamda Avrupayı ve Amerikayı Uzakşarka aid bütün imtiyazlarından tecrid etmek gayesini takib ediyor. Fakat hakikatte bu hareketin bütün Çin üzerıne el koymak maksadını güttüğünü görmiyen ve bilmıyen yoktur. ÇanKayŞek'in şahsında millî müdafaa kabılivetının en yüksek derecelerini göstermis olan Çin ise övle kolay kolav yutulur bir lokma olmadıgını simdiye kadar en Darlak delillerile göstermis bulunuyor. Oyle anlasılıvor ki Japonyanın kendi aralarındaki ıhtilâflarla Avrupahlarca hazırlanan fırsatlardan gelişigüel istifadeye kıyam etmesi kendisini yeni yeni husumetlerle karsılaştıracak ve bu husumetlerden çıkacak müşkülât Japonyanın zaten yıpranmış olan kuvvetini daha ziyade sarstığı kadar Çin millî müdafaasını clabildiğine artıracaktır. Çindeki imtiyazlı mıntakaların durmasında veya kalkmasmda hakikî söz sahibi yegâne millet hiç şüphesiz ki binnefis Çin milletinin kendisinden ibarettir. Hakıkati halde millî varhğını müdafaada bu kadar salâbet gösteren Çin ülkesinin millî istiklâlini hakketmiş olduğunu itiraf etmek lâzımdır, ve ergeç bu netice ile karşılanılması asla ihtimal haricinde değiîdir. Japonyanın Çin üzerine tasallutu orada memulün harici bir millî gayretle askerî bir birlik husule getirdi ve millî müdafaanın olanca kahramanlıkla ileri götürülen bu şekli elbette Çinin siyasî va'hdetini de hazırlamış oldu. Denebilir ki fırsattan bilistifade Çini istilâ etmek istiyen Japonya bu hareketile ortaya siyasî ve askerî bütün birliklerine sahib bir Çin yaratmıştır. îşte imtiyazlı mıntakalara verilecek şekille milletlerarası münasebetlerini yarının bu hür ve müstakıl Çin devleti tayin edecektir. Vaziyet bu noktadan mütalea olunduğu zaman Tiyencin ablukasının manasızlığı zâhir olur. Bütün bu oyunda Avrupa devletlerinin yaDonyaya alabildiğine fırsat veren ihtilâflarındaki mantıksızlığı şimdilik doğruyu görmemenin şaheseri saymakla iktifa edebiliriz. Abdülfettah Yahya Paşanın evvelki gün Ankarada Radyoevine gelişinden ve hitabesini iradından intıbalar Vali Lutfi Kırdar, bu ziyareti saat 11 de Perapalas otelinde iade etmiştir. Muhterem misafirimiz, müteakıben re fakatlerinde Türkiyenin Kahire elçisi olduğu halde saat 11,25 te Taksim meydanına giderek Cumhuriyet âbidesine bir çelenk koymuş ve defteri rnahsusu imzalamıştır. Burada bir polis müfrezesi tarafından selâmîanmış olan misafirimiz, otomobille Perapalasa dönmüştür. Saat 13 te Vilâyet tarafından Abdülfettah Yahya Paşa şerefine Perapalasta bir öğle ziyafeti verilmiştir. Muhterem misafirimiz öğleden sonra şehirde otomobille bir gezinti yapmış ve akşam üzeri otele dönmüştür. Ekselâns Abdülfettah Yahva Paşa bugün Bursaya gidecek ve gece îstanbula avdet edecektir. Harb vaziyeti: Japon ültimatomu Londra 22 (a.a.) Reuter Ajansın;n Svatov'dan öğrendiğine göre, Japon deniz makamatı bugün Svatov limanında bulunan ecnebi harb gemilerine bir ülti matom vermiştir. Bu ültimatomda ecnebi gemilerin nihayet öğleden sonra saat bire kadar limandan çıkmıs olmaları lâzım geldiği tebliğ edilmektedır. Limanda 1 İngiliz destroyerile 1 de Amerika destroyeri bulun maktadır. Reuter Ajansı, bu iki harb gemisinin limandan ayrılmıyacaklannı ve orada kalarak İngiliz ve Amerikan menafiini himaye edeceklerini ilâve eylemektedir. Tientçin cephesinde harb HongKong 22 (a.a.) Çebai A jansı bildiriyor: Pekin Tiyencin civannda musademe sesleri açık surette işitilmektedir. Pekın:n şimal batısında muharebeler tekrar baş lamıştır. Çinlilerin muvaffakiyeti Çungking 22 (a.a.) Çekiai Ajansı bildiriyor: Çin kıt'aları Liulin'in istirdadından sonra Kuindu'daki Japon mevzilerine hücum ederek düşmanı ağır bir hezimete uğrat mışlardır. Yirmi kadar düşman subayı ölmüş ve ikisi yüksek rütbeli olmak üzere 40 subay esir edilmiştir. 6 top, 40 mitralAmerika donanması da çekilmiyor yöz ve bir çok mühimmat ele geçirilmışVaşington 22 (a.a.) Bahriye Ne tir. zaretinin teyid ettiğine göre, Amiral Altı şehir geri alındı Yarnel Japon bahrî makamlanna, «A Çungking 22 (a.a.) Çin Ajans; merika vatandaşları himaye ve yardıma bildiriyor: tnuhtac oldukları müddetçe» Amerikan Çin kıt'aları, Şansi, Hopei ve Şantung gemilerinin Çin limanlannda kalacağını vilâyetlerindeki mukabil taarruzlannı gebıldirmiştir. Amerikan Pillsbury torpito nişletmektedirler. Şantung'da taarruz bilmuhribi Svavtuv limanmı terketmemekle hassa şiddetlidir ve Çinliler altı şehri geri kalmıyacak, bu litnana aynca ikinci bir almaya muvaffak olmuşlardır. Amerikan torpito muhribi daha gönderi80 saat devam eden muharebe lecektir. HongKong 22 (a.a.) Çin Ajansı bildiriyor: Günlerdenberi Çinliler 5 a n* Singapur konferansı Paris 22 (a.a.) Uzakşarkta zuhur si vilâyetindeki Linfen'e karşı hücumda eden vahim hâdiselerin Singapur konfe bulunuyorlar. Dün öğleden sonra Lin ransına izafe etmekte olduğu hususî ma fen'in batı şimalinde mühim bir mevki onaya işaret eden Exelsior gazetesinin lan Şeimen'i geri almağa muvaffak ol muşlardır. Muharebe çok kanlı bir su Londra muhabiri yazıyor: 1 Uzakşarktaki îngiliz ve Fransız rette 80 saat sürmüştür. Bin kadar ölü deniz kuvvetlerinin müttehid kumandan veren Japonlar Linfen'e doğru çekilmeklığı, zannolunduğuna göre bu kumandan tedirler. YUNUS NAD1 Ekmek meselesi halledilmedi (Baştarafı 1 inci sahifede) değirmenci ve kırmacılara buğday vermektedir. Bu fedakârlık münhasıran narkın yükselmemesi içindir. Fakat bu tedbir maalesef boşa gitmekte ve devletin zararından maada değirmenci, kırmacı ve fınncıların da zararını mucib olmaktadır. Geçen sene Ziraat Bankası beş kuruş 28 paradan buğday satışı yapıyordu. Ziraat Bankasının yerine kaim olan Toprak Mahsulleri Ofisi de bidayette bu fiatla buğday satarken sonraları fiatı beş kuruş 32 paraya çıkarmıştır. :Ofis elindeki mal vaziyeti dolayısile buğday halitasında bazı değişiklikler yapmış ve nihayet geçen hafta sonundan itibaren üçte bir beyaz, bir kızılca ve bir sert buğdaydan mürekkeb bir halita vermeğe başlamıştır. Bu halita bir defa İstanbul ekmeği için aranılan evsaf ve randımanı temin etmediği ve saniyen buğday fiatmın pahalılığı dolayısile bugün İstanbulda ekmek narhmı idare ettirecek bir fiatta un çıkarılmasını temin edememektedir. Evvelce Tîakyadan gelen fazla mahsuller bu halitayı ıslah eden değirmenciler, bugün tüccar elinde mal kalmaması ve bütün ihtiyacın ofisçe karşılanması vaziyeti karşısmda bu çareye de başvuramamakta ve ekmeklik un pahahya mal olmaktadır. Mevcud vaziyetin ıslahı için Ofisin evvelce tatbik olunan beş kuruş otuz sekiz paradan satış yapriasj. ve hep beyaz buğday vermesi zarurî görülmektedir. Fınncılar bu pahahya mal olan unu ahnca ekmeği tabiî idare edecek fiata mal edememekiedirier. Fınncıların yaptıkları hesaba göre, bütün masraflarile beraber ekmeğin piyasaya göre asgarî satış fiatı 9 kuruş otuz para olması lâzımdır. Bu vaziyet karşısmda İsveç Stokholmde her sene yapılan «Bayrak günü» yani muhtelif askerî fınncılar, zarardan kurtulmak için azamî ve sivil tesekküllere bavraklarının verilmesi merasimi bu sene pek parlak tasarrufa başvurmaktadırlar. Bütün fırınolmuştur. Yukar ki resimde merasimin yapıldığı Stokholm stadyomunun umumî lar masrafh olan şubelerini kapatmış, ekbir manzarası görünüyor. Mısır Hariciye Nazırı Abdülfettah Yahya Paşa, dün sabah refakatinde Türkiyenin Kahire sefiri, Mısırın eski ve yeni sefirleri olduğu halde husıısî trenle saat 9,45 te Ankaradan şehrimıze ge'mişlerdir. Muhterem misafirimiz, Haydarpaşa istasyonunda Vali ve Belediye Reisi Lutfi Kırdar, îstanbul komutanı General Halis Bıyıktay, Emniyet Direktörü, Mısır general konsolosu, konsolosluk erkânı ve kalabalık bir halk kütlesi tarafından hararetle karşılanmıştır. îstasyonda bir polis müfrezesi selâm resmini ifa etmiştir. Abdü'fettah Yahya Paşa, Haydarpaşadan Ü!ev vapurile Tophane rıhtımına çıkarak oradan otomobille Perapalasa gitmiştir. Kaza yerine derhal gelen Kasımpaşa Abdülfettah Yahya Paşa, saat 10,30 nahıye müdürü ve başkomiseri Talât; da Valıyi makamında ziyaret etmiştir. nöbetçi müddeıumumî muavini gelinciye kadar vaziyet olduğu gibi muhafaza edılmek üzere tertibat almış, ağır yaralı müvezzii sıhhî imdad otomobilile Beyoğlu (Baştarafı 1 mci sahifede) hastanesine yollamış, ölen kadınm üstünü örttürmüş, yokuşun alt ve üst kısımlarına Sovyet mehafilinde yeni îngiliz noktalar diktirmiştir. Fransız tekhflennin bundan evvelki tekDiğer taraftan orada bulunan birçok liflerin tekerrüründen ibaret olduğu tebakişinin hemen isim ve adreslerini tespit e rüz ettirilmektedir. derek, ifadelerini bizzat ve sıcağı sıcağıMoskova 22 (a.a.) Seeds, Naggiar na zapta geçirtmiştir. Tahkikat, geceyarı ve Strang bugün saat 17 de Kremlin'e sından sonraya kadar devam etmiş, bir giderek Molotof tarafından kabul edil yandan da kaçak şoförün aranmasma gi mışlerdır. Molotof, bunlara yeni İngiliz rişilmiştir. Bugün daha ziyade keşifle Fransız tekliflerine Sovyetlerin resmî cemeşgul olunacağı gibi Morgda Elizanın vabını tevdi eylemiştir. Görüşme yarım cesedi üzerinde otopsi yapılacaktır. Tah saat kadar sürmüştür. kikat ehemmiyetle genişletilmekte, derinSovyetlerin son cevabını hükumetlerileştirılmektedir. ne bildirmiş olan büyük elçiler, halen taByoğlunda Tünelbaşında da dün ak limat beklemektedir. şam saat on dokuz buçukta hususî bir oİngiliz büyük elçiliği kâtiblerinden tomobil «Güven» süt ve tereyağı mağa Robert görüşmelerin seyri hakkında în zasına girmiş, vitrini parça parça ederek giliz Hariciye Nezaretini tenvir etmek vitrindeki malların da altını üstüne getir üzere bu sabah tayyare ile Londraya hamistir. Bu kaza, bu kadarcıkla geciştiril reket etmiştir. miştir. Kazanın mes'ulü hakkında madJî Bone'nin beyanatı zarar bakımından takibat yapılacaktır. Paris 22 (Hususî) Hariciye Nazın M. Bone, Hariciye encümeninde Cenubî Af rikada yapılan maç Sovyetlerle yapılmakta olan müzakere Cenubî Afrikada turne yapmakta o lerin ne derecede ilerlemiş olduğundan lan İngiltere millî takımı cenubî Afrika bahsetmiştir. millî takımile yaptığı maçı 3 0 kazanMumaileyh, birçok noktalarda üç devmıştır. let arasında tam bir itilâf hasıl olmuş olduğunu, yalnız yardım istemiyen bazı devletlerin hususî vaziyetleri dolayısile henüz birçok müşkülâtın mevcud oldu ğunu söylemiştir. Bone, bu müşkülâtı bertaraf etmek için müzakerelere devam edilmekte olduğunu ilâve etmiştir. Nazır, şöyle demiştir: « Fransa hükumeti, mümkün olduğu kadar mükemmel bir itilâf a seri bir Traş bıçaklarımn surette vâsıl olmak için hiçbir gayreti en eyisidir esirgememeğe azmetmiştir. İtilâf, taarruza mukavemete azmetmiş olan bütün devI 1 I I I ! I 1 II III II I N ttT\ letlerin girişecekleri taahhüdlerin tamamile yekdiğerine mümasil ve mütekabil olmeğin sanldığı kâğıdlar bile, masrafı he masmı temin edecektir.» sab edilerek kaldırılmıştır. Fınncılar unu îspanyadan bahseden nazır, iki memhep beraber alıp tevzi için aralarında bir leket arasında itimad esaslanna istinad birlik yapmışlardır. Bu birliğin fiatı kurtarmak hususunda yardımı olacağı zan eden bir mesai birliği yapılacağmdan nolunmaktadır. Bu meyanda masrafları emin olduğunu beyan etmiş ve şöyle defazla olan fırınlar şimdilik ekmek cıkar miştir: « Fransa, Berard Jordana itilâfı mayıp ekmeği diğer fırınlardan tedarik ahkâmına sadıkane riayet etmiştir.» etmeğe başlamışlardır. Bone, kuvvete müracaat için yapıla Bugünkü vaziyette iki şekil zarurî gibi görünmektedir; ya narkın yükselmemesi cak hertürlü muhtemel teşebbüse karşı için hükumet, yapılan fedakârlığı biraz koymak için Fransanın bütün diplomatik daha genişleterek buğday halitasını ıslah ve askerî tedbirleri almakta berdevam oledecek ve 5 kuruş 28 paray: esas fıat tu duğunu söyliyerek beyanatını bitinmiş ve tacak, veyahud narkm vükseltilmesi lüzu sonunda «Sulhu teminin en iyi çaresi, bumu hasıl olacaktır dur.» demiştir. Kremlin sarayında bir içtima Sovyetlerin tebliği Moskova 22 (a.a.) Tas tebliğ ediyor: Başvekil ve Hariciye Komiseri Molotof 21 haziranda İngiliz büyük elçisi Seeds, Fransız büyük elçisi Naggiar ve Strang'ı kabul etmiştir. Bunlar yeni İngiliz Fransız tekliflerini tevdi etmişlerdir. Bu yeni teklifler de îngiltere ve Fransanın bundan evvelki tekliflerinin tekerrüründen başka birşey değiîdir. Sovyet Hariciye Komiserliği mehafilinde kaydedildiğine göre, yeni îngiliz Fransız teklifleri bundan evvelkilere nispetle herhangi bir terakki kaydedecek mahiyette değiîdir. Almanya, Sovyetlere kredi vermek istiyor Londra 22 (Hususî) Berlinden bildirildiğine göre, Alman sanayicilerin den mürekkeb bir heyet yakmda Moskova'ya gidecektir. Heyet Sovyetlere on sene zarfında itfa edilmek üzere 70 milyon sterlinlik bir kredi teklif edecektir. Bu meblâğla Sovyetler, Almanyadan sanayi mamulâtı mubayaa edecekler, Almanlar da Rusyadan iptidaî maddelerle hubu bat alacaklardır. Oyuklu Traş Bıçağı TRUFLEX Satın alınan elektrik şirketleri IBaştarafı 1 inci sahifedei rası yüzde beş faizle yirmi sene zarfında ödenecektir. Hisse senedleri ve alacaklar, mahaılî belediyelere devir ve temlik edilecek ve bu müesseseler onlar tarafından işletile cektir. Yarmdan itibaren bu şirketlerin işletmeleri hükumetin murakabesi altında creyan edecektir. Bu içtima devresine yetiştirilecek olan satınalma kanununun Büyük Millet Meclisince tasdikından itibaren belediyeler bu müesseselerin filen işletmesine başlıyacaktır. ' Binlerce /k'ışidiyorki: Kudüste bir İngiliz polis müfettişi mahkum oldu Londra 22 (Hususî) Gizli surette Filistine Yahudi muhaciri soktuğu sabit olan bir İngiliz polis müfettişi, Kudüs mahkemesi tarafından bugün iki sene hapis ve 400 lira para cezasına mahkum edilmiştir. Bir Amerikalı b'ldürüldü Londra 22 (Hususî) Hayfanm şimalinde bugün Valantin Bek adında biı Amerikalı tabanca ile öldürülmüştür.