10 Temmuz 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

10 Temmuz 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

CURÎHURtYET 10 Temmuz 1939 | Devlet Denizyolları İşletme Umum Müdürlüğü ilânlan 10 temmuzdan 17 temmuza kadar muhtelif hatlara kalkan vapurların isimleri, kalkış gün ve saatleri ve kalkacakları rıhtımlar: | Satılık Köknar Tomruğu Devlet Orman îşletmesi Karabük Revir Âmirliğinden: ı 2 3 4 5 Büvük düz bölgesi kat'ivatmdan Karabükte istasyonda revir önünde istifte mevcud (544 ) aded muadili (488 ) metre mikâb ( 540 ) desimetre mikâb köknar tomruğu açık arttırma ile satılacaktır. Tomrukların ayrıca baş kesme pavları mevcud ve kabukları sovulmuş olup hacım orta kutur üzerinden hesablanmıştır. Tomruklara aid satış şartnamesi Safranbolu Orman Dairesinde ve Karabükte Devlet İşletmesi Revir Âmirliğinde görülebilir. Tomrukların muhammen bedeli (13) liradır. İsteklilerin % 7,5 muvakkat pey akçesile 17/7/939 günü saat (11 ) de Karabükte Revir merkezine müracaatleri. ( 4748 ) [ Bir dâktilo aranıyor Türkçe, almanca ve fransızca bilen bir daktilo lâzımdır. isteklilerin Karaköypalas karşısında 84 numaraya müracaatieri. Tunceli Nafıa Müdürlüğünden: I Salı 12 de (Karadeniz), Perşembe 12 de (Ankara), Pazar 16 da (Cumhuriyet), Galata Rıhtımmdan. Sah 18 de (Bursa), Cumartesi 18 de (Antalya), Bartın Hattına Sirkeci Rıhtımmdan. fzmit Hattına Salı, Perşembe ve Pazar 9,30 da (Uğur). Tophane Rıhtımmdan. Mudanya Hattına Pazartesi 13 te ve diğer günler 8.45 te (Sus) sistemi vapurlardan biri. Cumartesi avrıca 13,30 da ve Pazar ayrıca 20 de (Marakaz). Çarşamba postası Tophane Rıhtımmdan ve diğer postalar Galata Rıhtımmdan. Bandırma Hattına Pazartesi, Çarşamba ve Cuma 8.15 te (Marakaz), Ayrıca Çarşamba 20 de (Antalya), Cumartesi 20 de (Bursa), (Marakaz) Galata Rıhtımmdan, diğerleri Tophane Rıhtımmdan. Karabiga Hattına Sah ve Cuma 19 da (Sevvar). Tophane Rıhtımmdan Pazar 9 da (Tayvar). Tophane Rıhtımmdan. İmjoz Hattına Çarşamba 15 te (Mersin), Cumartesi 15 te (SaAyvalık Hattına adet). Sirkeci Rıhtımmdan. Pazar 11 de (Ege). Galata Rıhtımmdan. tzmir Sür'at Hattına Salı 10 da (Çanakkale), Cuma 10 da (Etrüsk). Mersin Hattına Sirkeci Rıhtımmdan. NOT Vapur seferleri hakkında her türlü malumat aşağıda telefon ımmaraları yazılı acentalardan öğrenilir. Karaköy Acentalığı Karaköv, Köprübaşı 42362 Galata Acentalığı Galata. İstanbul Mmtaka Liman Reisliği binası altında 40133 Sirkeci Acentalığı Sirkeci, Yolcu Salonu 22740 Karadeniz Hattına Ziraat Vekâletinden: Ziraat Vekâleti Makam otomobili için açık eksiltme ile «5950» litre benzin ahnacaktır. 1 Benzinin bir litresinin muhammen bedeli « 17,70 » kurus « 5950 * litre benzinin muhammen bedeli «1053» lira «15> kuruş, muvakkat teminat «78» lira «99» kuruştur. 2 İhale 21/7/939 tarihine musadif cuma günü saat 15 te Vekâlet binasında müteşekkil Komisyon huzurile yapılacaktır. Taliblerin bu saatte Komisyonda bulunmaları. 3 Sartname Levazım Müdürlüğünden parasız verilir. «2613» (6655) Tekirdağ Iskân Müdürlüğünden: 1 Çorlu kazası dahilinde Edirne İstanbul asfalt yolunun ( 124 ) üncü kilometresi civarında yalnız kerestesi hükumet tarafından verilmek şartile (200 ) göçmen evi inşaası için 27/6/939 günü kapalı zarf usulile yapılan eksiltmede teklif edilen bedeller Komisyonca haddi lâvık görülmediğinden yeniden eksiltmeye konulmuştur. Keşif bedeli 63024 liradır. 2 Sartname ve plânlar vesair evrak 315 kuruş bedel mukabilinde Tekirdağ İskân Müdürlüğünden ahnabilir. 3 Eksiltme 14/7/939 cuma günü saat 15 te Tekirdağ İskân Müdür. lüğünde müteşekkıl Komisyon huzurunda ve kapalı zarf usulile yapılacaktır. 4 Muvakkat teminat miktarı ( 4401) liradır. 5 Teklif mektublan yukarıda yazılı eksiltme saatinden bir saat evveline kadar Kom:syon Başkanlığma tevdi olunacaktır. Talib olanlarm ehliyet vesikalarım hâmilen müracaatleri. (4830 ) 1 Eksiltmiye konulan iş : Tunceli Vilâyeti Kalan kazasmda mekteb inşaatıdır. Bu isin keşif bedeli : 17229.24 liradır. 2 Bu ışe aid evrak ve sartname şunlardır : A Eksiltme şartnamesi B Mukavelt. projesi C Bayındırhk işleri genel şartnamesi D Keşif hulâsa cetveli E Hususî şariname F Yapı işleri umumî ve fennî şartnam G Seridöpri H Proje. İstiyenler bu !şe aid evrakı Tunceli Nafıa Dairesinde bedelsiz olarak görebilirler. 3 Eksiltme 20/7/939 perşembe günü saat 15 te Tunceli Nafıa Müdür. lüğü binasında kapah zarf usulile yapılacaktır. 4 Eksiltmiye pirebilmek için isteklinin 1292,20 lira muvakkat teminat vermesi ve aşağıdaki vesikaları haiz olup göstermesi lâzımdır. A İhaleden en az 8 gün evvel Tunceli Vilâyetine müracaat ederek bu işe girebilmek için alınmış ehliyet vesikası. B Ticaret ve Sanayi Odası sicil vesikası « 939 senesi » 5 Teklifler 3 üncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Tunceli Nafıa Dairerândeki Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde teslim edilecektir. Posta ile gönderilecek mektublarm nihayet 3 üncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve arttırma, eksiltme ve ihale kanununa uygun olarak mühür mumile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. ( 4998 ) Biçki Dersferi Biçki Profesöru Şükrü Canalın kadm terziliğini hocasız öğreten 3 cildden ibaret Biçki dersleri kıtablarını Biçki yurdlan ve akşam san'at mektebleri oğrenci ve öğretmenleri, zabit ve memur ailelerile bütün aile kadmlarının daima yanlannda bulundurmaları lâzımdır, terziye, hocaya ihtiyac bırakmaz, kolaylıkla anlaşıhr ve her modele tatbik olunur 3 cildi birden { 5 ) liradır. ( Perakende birinci cildi 2, ikinci ve üçüncü cildleri ıkışer buçuk liradır ) Bedeli gönderildiğinde posta ile gönderilir. Satış yeri: Beşiktaş Dikiş Yurdu. Visnezade Dibekçikâmil sokak No. 1/2 Orman Koruma Genel Komutanlığından: C İ N S İ Mamul kışlık elbise Miktarı Takım 1891 Muhammen fiatı Lira K. 10 00 Muvakkat teminatı Lira K. 1418 25 Eksiltme tarihi Saat 20/7/939 11 Erzur um Valiliğin den: 1939 yılının haziran ayında Tramvay arabalarında bulunan eşyanın müfredatlı listesi Muhtelif cins çantalar » » çamaşırlar Kadm ve erkek çift ve tek eldivenleri > » > » çorabları » » » » ayakkabı ve terlikleri » » » » şemsiyeler Baston Rop kemeri Kadın, erkek ve çocuk için şapka, bere ve kasketler Gözlük Erkek ve çocuk için pantalon Kumaş ve basma parçaları Kadm atkısı Erkek pardesüsü Kadın ve erkek kol saati ' . '" * Fotoğraf makinesi Kitab, kâğıd ve evrak , .„. , İstikraz senedi Hırdavat Sefertası Yiyecek maddeler 70 38 60 5 19 54 5 4 17 10 Erzurum Vilâyetinde yeniden yapılmakta olan Halkevi binası ikmali inşaatı kapalı zarf usulile eksiltmiye çıkarılmıştır. 1 Keşif bedeli 26236 lira 37 kuruştur. 2 İhalesi 21/7/939 cuma günü saat 15 te Erzurum Vilâyet Başkanı odasında yapılacaktır. 3 Muvakkat teminatı 1968 liradır. 4 İstekliler bu işe aid evrakı fenniyeyi Erzurum Nafıa Müdürlüğü ve Parti Başkanlığmda okuyabilirler. 5 İsteklilerin eksiltmiye girebilmesi için ihale gününden sekiz gün evvel Vilâyete müracaatle bu işi yapabileceğine dair ehliyet vesikası alması mecburidir 6 İstekliler teklif mektublarını ihale günü olan 21/7/939 cuma günü saat 14 e kadaı Eksiltme Komisyonuna makbuz mukabilinde teslim edeceklerdir. Postada vuku bulacak gecikmeler kabul edilmez. ( 4758 ) Orman Koruma Genel Komutanlık kıtaatı ihtiyacı için yukarıda cins ve miktarı yazılı bir kalem melbusatın 2490 sayılı kanunun 31 inci macVÎPSi mucibJnce kapalı zarfla eksiltmesi hizasında gösterilen gün ve saatte Ankarada Yenisehirdp Orman Koruma Genel Komutanlık Satmalma Komisyonunda yapılacaktır. Şartnamesi hergün parasız olarak Komisvonda görülebilir. İsteklilerin kanunî vesika ve teminat makbuzlarmı havi teklif mektublarını eksiltme gün ve saatinden en aşağı bir saat evvel mezkur Komisyona vermeleri ilân olunur. ( 4835 ) I Devlet Demiryolları İşletme U. Müdürlüğünden: | Muhammen bedeli 20,000 lira olan takriben 2000 ton hurda bandaj çeliği 20/7/1939 perşembe günü saat 15,30 da kapalı zarf usulile Ankarada İdare binasında arttırma usulile satılacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 1500 liralık muvakkat teminatla kanunun tayin ettiğı vesikaları ve tekliflerini ayni gün saat 14,30 a kadar Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler psrasız olarak Ankarada Malzeme Daresinden, Haydarpaşada Tesellüm ve Sevk Şefliğinden dağıtılacaktır. (4821) 8 3 4 1 Ankara Merkez Hıfzıssıhha Müessesesi Satmalma Komisyonundan: 1 Merkez Hıfzıssıhha Müessesesinin aşağıda cins ve miktarları, tahmin edilen bedellerile muvakkat teminatları gösterilen göl tuzu ve kok kömürü ihtiyacı on beş gün müddetle hizalarmda gösterilen usulle ayrı ayrı eksiltmiye kcnmuştur. 2 Şartnameler Ankara Merkez Hıfzıssıhha Müessesesi Başkâtibliğinden tedarik edilebilir. 3 Eksiltme 24/7/939 pazartesi saat 11 de Satmalma Komisyonunda yapılacaktır 4 Teklif mektublan muayyen günde saat 10 a kadar Komisyona verilmiş olmalı, mektub mühür mumile mühürlü olacaktır. 5 Muvakkat teminat mukabili nakid ve nakid mahivetindeki evrakm Maliye Vekâleti Merkez Muhasebesine yatırılması için taliblerin bir gün evvel Komisyon Kâtibliğine müracaatle birer irsaliye almaları lâzımdır. « 2770 » ( 4921) C İ N S İ Miktar Tahmin edilen İlk teminat Kok kömürü 680 ton 17680 1326 00 Kapalı zarf Göl tuzu 36 » 1980 148 50 Açık eks'Hme Balast îlânı .1 • 4 66 16 19 D. D. Yolları 8 inci İşletme Komisyonundan: 1 Muhammen bedeli 20,000 lira olan Söke kemeri ile Klm : 110 arasında idarenin gostereceği ocaklardan herhangi bir suretle çıkartüarak kırılacak ve vagonlara kolaylıkla tahmil edilecek şekilde hat kenarında ihzar edilecek 10,000 M3 balast kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 2 Eksiltme 24/7/939 tarihinde saat 16 da Alsancakta İşletmemiz bina&ındaki Komisyonumuzda yapılacaktır. Muvakkat teminat (1500) liradır. 3 Muvakkat ve daimî teminat mektubu örneğile mukavele proiesi ve baymdırlık genel şartnamesi ve eksiltme şartnamesinden ibaret münakasa evrakı Ankarada 2 nci, İstanbulda 1 inci ve İzmirde îşletmemiz kalemlerinden bedelsiz almır. 4 İsteklilerin bu işe aid teklif mektublarını tayin olunan günde saat 15 e kadar Komisvona vermeleri lâzımdjr. 5 Taahhüdlü olarak posta ile gönderilecek mektublaran gecikmesinden idare mes'uliyet kabul etmez. ( 4753 ) Bu eşya sahiblerinin Galatada Tünel arkasmda Hayneman hanmdaki Tramvay İdaresi Hareket dairesine müracaatleri. (5028 ) M Ü D İ R İ Y E T Kocaeli Vilâyetin den: Vilâyete aid ekskavatör makinesinin büyük dizel motörü ile küçük benzin motörü acık eksiltme suretile tamir ettirilecektir. İhale temmuzun on yedinci pazartesi günü saat on ikide Vilâyet makammda yapılacaktır. Tamiratm muhammen bedeli « 1100 » liradır. İsteklilerin o gün zikredilen saate kadar seksen iki buçuk liralık muvakkat teminatla Vilâyet makamına, şartnamesini görmek istiyenlerin de Vilâyet Nafıa Müdürlüğüne müra caatleri. (4777 ) On Birinci Yerli Mallar Sereisi Komitesinden: Betonarme Köprü inşaatı Karahallı Belediyesinden: 10103 lira 13 kuruş muhammen keşifli hamam ve buğu sandığı insaatı 24/6/939 günlemecmden itibaren bir ay müddetle ve pazarlık suretile ek.siltmive konulmuştur. * Taliblerin Karahallı Belediyesine müracaatleri ilân olunur. (4727) Bu sene 22 temmuzda açılarak 6 ağustos akşamı kapanacak olan on birinci Yerlı Mallar Sergisi kazinosu şartnamesi mucibince 12 temmuz 939 çarşamba günü saat 16 da ihale edilecektir. Sartnameyi görmek ve tafsilâtı lâzimeyi almak için taliblerin Dördüncü Vakıf hanında Millî Sanayi Birliği Merkeainde Sergi Kcmitesi Bürosuna müracaatleri. Nafıa Vekâletinden: Izmir Belediyesinden: İnönü caddesmin Karataş mevkiinde Doktor Hasan Başkam kl niği önünden itibaren 700 metro boyundaki kısmmın sökülerek granid parke taşlarile tamiri Basmühendislikdeki keşif ve şartnamesi veçhile kapalı zarfla eksiltmive konulmuştur. Muhammen bedeli 20000 lira olup ihalesi 24/7/939 cuma günü saat 17 dedir. 2490 sayılı kanunun tarifatı dairesinde hazırlanmış teklif mektubları ihale günü azamî saat 16 va kadar Encümende Riva. sete verilir. 1500 liralık muvakkat teminatı öğleden sonra kapalı bulunmasına binaen öğleden evvel İs Bankasına yatırılır. ( 5023 ) sız bir çizgi halinde uzanan kaşlar ve onların altında, batakhane penceresinden dışarı vuran tozlu, ölü ışık kadar esrarh ve kasvetli pınltılar saçan bir çift göz, değil Raks gibi, kendi korkusile mücadele mecburiyetini duyacak kadar yüreksiz bir delikanlıyı, hakikî bir kürek kaçkınını bile ürpertecek kadar menhus ve müstekreh bir manzara idi. Göldöniaf'ın bu korkunc manzarası karşısında, Raks, Koca Jejen'le Küçük Lui'nin bir sivrisinek kadar ehemmiyetsiz ve cılız kaldıklarını görüyordu. Tehİike, şimdi nazarında daha fazla büyümüştü. Serseri reisi, elini uzattı, şarab şişesini aldı ve bardakları doldurdu. Koca Jejen, izahatına devam etti: Seninki Brüksel'de üç sene kuyruğu kıshrmış, dedi; şimdi, baştan başlıyacak. Banka işi için yanımıza alalım, diye düşündük. Neden dersen, bizim Jülo büyük işlere alışık... Oyle ufak tefek şeylere aldırış etmiyor... Perakendeye kulak asmadığı için bu toptan işe yanaağzını açmadan oturuyordu. Onun, lâkırdıya iştirak etmemesi, kendi de farkına varmadan, ötekiler üzerinde iyi bir tesir yapmıştı. Sükutunu, hakkmdaki senakâr ve iltifatlı sözleri tasdik veya reddeder vaziyet almamasını, tevazuuna verıyorlar; hakikî meziyet sahibi insanlar gibi çekingen duruşunu, kıymetli bir adam oluşuna atfediyorlardı. Bilhassa Göldöniaf, bu islerin kurdu ve insan sarrafı olarak geçindiği için, kendi kendini medhetmiyen Jülo'ya kıymet biçmiş, vereceği numarayı vermişti bile. Jülo her itibarla kendisine itimad edilir bir adamdı. Koca Jejen, yeni arkadasları hakkındaki malumatını verip bihrdikten sonra, Göldöniaf, Raks'a dönerek: Bu dediğimiz iş, çcklan pişirildi, diye izah etti. Şimdi kotarılması kaldı. Bankanm, İvri'de bir şube.si var. O şubede çalışacağız. Sabahleyin saat dokuzda gidilecek. O saaatte bar.kada müşteri yoktur... Dört tanecik memur vardır. Bizden birisi içeri şirecek. Maliye müfettişiyim diyecek. îşte bu işi sen yapaŞiyor. Göldöniaf, Koca Jejen'in bu f'krini caksın. Sana bakan aldan:r. Müfettişe tasvib yollu homurdandı ve Jülo'nun yü benzer tarafın yok değil. Raks: züne, takdirkâr bir nazarla baktı. Evet ama... Jülo biçaresı ıse, dıli tutulmuş gibi, ; Toprak Mahsulleri Ofisi İstanbul Şubesinden: İdaremizde takriben £ 9000./ (dokuz bin) sterlinlik Çekoslovak takası satılıktır. Taliblerin 17/7/939 pazartesi saat 14 e kadar idaremize müracaatleri. (4975) 1 Adana vilâyeti dahilinde Adana . Karaisali yolu üzerindeki « Çakıt » köprüsünün betonarme olarak yeniden inşaatı (90,000 ) lira keşif bedeli üzerinden kapalı zarf usulile eksiltmiye çıkarılmıştır. 2 Eksiltme 20 temmuz 939 tarihine musadif perşembe günü saat (16) da Nafıa Vekâletinde Sose ve Köprüler Reisliği odasında yapılacaktır. 3 Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri evrak ( 450 ) kuruş mukabilinde adı geçen reislikten ahnabilir. 4 İsteklilerin eksiltme tarihinden en az sekiz gün evvel bir istida ile Nafıa Vekâletine müracaatle bu gibi inşaatı yapabileceklerine dair ehliyet vesikası almaları lâzımdır. 5 Eksiltmiye gireceklerin bu vesikadan başka 939 senesine aid Ticaret Odası vesikasmı ve ( 5750 ) liralık muvakkat teminatlarmı havi olarak 2490 sayılı kanunun tarifatı dairesinde hazırlıvacakları kapalı zarflarım ikinci maddede yazılı vakitten bir saat evveline kadar makbuz mukabilinde Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdar. « 2668 » ( 4764) Diye itiraz edecek oldu. Göldöniaf, elinin sert bir hareketile onun sözünü yarıda kestı: Dur! dedi. Ne demek istediğini anhyorum. İşte sana bir de kart vızıt. Böyle diyerek cebinden yağlı bir cüzdan çıkardı. Cüzdandan aldığı bir kart viziti büyük bir itina ile parmaklan arasında tutarak, üzerindeki ismi okudu: Mösyö Merkadye, Maliye müfettişi. Raks, bu kart viziti aldı. Beriki, parmağını kaldırmış, talimat veriyordu: Şimdi beni iyi dinîe. Dediğim gibi, saat dokuzda bankaya gireceksin. Direktörü görmek istediğini söyliyeceksin. Seni direktörün odasına şötürürler. Kendisile konuşacaksın. Defterleri, hesabları filân görmek, teftiş etmek için geldiğini söyliyeceksin. Sonra veznedarı çağırtacaksın. Göldöniaf, talimatm bu noktasma %tlince, pek mühim bir iş hazırlıyan bir tertib heyeti reisi tavrile, Koca Jejen'e dönerek devam etti: Malum ya, gişede topu topu üç memur var. Kasadar yukarı, direktörün yanına çıkınca, aşağısı büsbütün tenhalaşacak. Onlar yukarıda direktörün odasında meşgulken, biz üçümüz bankaya gireceğiz... Eller yukarı! dedik miyd kendine güvenen çıksm karşımıza. Doğrı kasaya. Ne var ne yok araklayıp sıvışacağız. Göldöniaf, kendi verdiği izahatla kendisi hararetlenmiş, ellerile geniş işaretler yaparak anlatıyordu. «Ne var ne yok araklıyacağız» derken, balyoz iriliğindeki eli ve kalın parmaklan, canîı bir mahlukun göğsünden ciğerlerini söküp çıkarıyor hissini veren bir şiddetle, Raks'm korkudan büyüyen gözleri önünden geçmişti. Banka şubesi soygunculuğunun umumî hatları hakkında lâzım gelen bu sıkı talimatı verdikten sonra, tekrar Raks'a dönerek ilâve etti: Sen de o esnada, ortalığın kanşmasmdan istifade eder, cizlamı çekersin, anladın mı? Raks, bütün bu emirleri, yalnız başmı hafif hafif sallıyarak dinlemişti. Reisin son emrini de, ayni şekilde karşıladı. Tek kelime ile olsun cevab verecek takati kalmamıştı. Dinlerken, ara sıra biraz ces^et bulmak için bir iki yudum şarab içmek istiyor; fakat kuruyan gırtlağmdan aşağı inmiyeceğini hissettiği şaraba. sadece dudaklarını değdirip bardağı yerine bırakıyorda {Arkası var) 'YA7.AN: MAURICI DEKOBRA ÇEVIR[N.HAMDİ VAROOLU KOPUYOR 44 Koca Jejen, Raks'ı tanıttı: Yeni bir arkadaş, dedi. Küçük Lui, izahatı şöyle tamamladı: Bizim sacayağın bir ayağı. Yürekli delikanlı. Uçü de oturdular. Bir müddet hiç birşey konuşmadılar. Koca Jejen'le Küçük Lui, ceblerinden çıkardıklan paketlerden birer sigara sararken, Göldöniaf, hâlâ gölgede duran gözlerini Raks'a dikmiş, dikkatli bakışlarla onu süzüyordu. Raks, düşünceye dalmıştı. İlk defa girdiği bu yabancı ve korkulu muhite uymak için her yaptığı harekeli inceden inceye hesablamak, sözlerini ve tavırlarını aykın göstermemek mecburiyeti, kendi ayağile içine daldığı bu çıkmazdan kurtulmak kaygusuna inzımam edince, soğuk soğuk ter dökmeye başlamışh. Biraz sonra, meyhaneci ihtiyar Artür elinde bir kilo kırmızı şarab ve dört tane bardak olduğu halde geldi. Hiç birşey söylemeden bardakları ma?aya dizdi. Şarab şişesini de bıraktı. Gene hiç birşey söylemeden çekildi, gitti. Göldöniaf, lâmba fanusunun gölgesi altından bakan keskin gözlerile Raks'ı uzun uzadıya muayeneden geçirdıkten sonra, bu yeni arkadaşın kendi aralarına girmeye lâyık olduğuna tamamile kanaat getirmiş, ve yerine oturmuştu. Raks, reis mevkiindeki bu serserinin yüzünü ancak o zaman iyice görebiîdi ve ürperdi. O koskoca burun, o şarab rengine yakın, kızıl surat; alnının biüiği yerde çıkıntıh bir çah demeti gibi düz ve fasıla